Updated!
Hallo daar.
Ik ben al een tijdje bezig om een lijstje te maken van sites die ik vaak gebruik om iets te zoeken. Als je de zoek URLs van die sites in je registry plakt dan kan je lekker snel zoeken, vandaar. Volgens mij was er ook al ergens een ander topic over zoiets, maar dat kon ik niet zo 1,2,3 vinden.
Ik heb nu een registry file gemaakt wat dus de mogelijkheid geeft om via de Internet Explorer adresbalk te zoeken op verschillende sites.
Het registry filetje ondersteunt momenteel deze entries (searchstrings) in de adresbalk van IE:
Voor diegene die nog steeds niet precies begrijpen wat ik bedoel en hoe je het moet gebruiken, zoiets dus:

Ik heb zelf IE6 op Win2000, maar volgens mij werkt dit ook op andere Windows versies (anders hoor ik het wel). Verder hoop ik natuurlijk dat er iemand anders nog een verhelderende ingeving heeft zodat me lijstje nog ff door kan groeien!
Er is ook een Microsoft tooltje (QuickSearch; zie ook verderop in dit topic) wat de verschillende zoekentries in je registry in een leuk windowtje laat zien. Dat maakt het geheel wat grafischer
Hier een mirror en een screenshotje van hoe Quicksearch eruit ziet:

Edit:
Ik ben in de tussentijd al 2 3 x van webspace veranderd dus de links in sommige posts kunnen wat verouderd zijn; de links in deze topicstart werken echter wel allemaal; zo niet dan hoor ik het graag!!
Hallo daar.
Ik ben al een tijdje bezig om een lijstje te maken van sites die ik vaak gebruik om iets te zoeken. Als je de zoek URLs van die sites in je registry plakt dan kan je lekker snel zoeken, vandaar. Volgens mij was er ook al ergens een ander topic over zoiets, maar dat kon ik niet zo 1,2,3 vinden.
Ik heb nu een registry file gemaakt wat dus de mogelijkheid geeft om via de Internet Explorer adresbalk te zoeken op verschillende sites.
Het registry filetje ondersteunt momenteel deze entries (searchstrings) in de adresbalk van IE:
Searchstring | Site waarop gezocht wordt |
zoekt op www.google.com | |
g | zelfde als bovenstaande (maar dan sneller |
nl | zoekt op www.google.nl binnen nederlandse sites |
got | zoekt op gathering.tweakers.net naar topics |
user | zoekt op gathering.tweakers.net naar username (of usernumber) |
image | zoekt op images.google.com naar afbeeldingen |
alta | zoekt op www.altavista.com |
altaimage | zoekt op www.altavista.com naar afbeeldingen |
ilse | zoekt op www.ilse.nl |
cnet | zoekt op cnet.download.com naar software |
imdb | zoekt op www.imdb.com naar filminfo |
cddb | zoekt op www.cddb.com naar artiesten en/of albums |
artist | zoekt op www.cddb.com naar artiesten |
album | zoekt op www.cddb.com naar albums |
asta | zoekt op **censored** naar kleurplaten |
tv | zoekt op tv.sjeemz.nl naar tv programma's/films van vandaag |
ebay | zoekt op www.ebay.nl naar artikelen |
event | zoekt op www.eventid.net naar info over eventnummers |
php | zoekt op www.php.net |
ms | zoekt op search.microsoft.com naar artikelen |
domein | zoekt naar Whois info van .nl domeinen |
domain | zoekt naar Whois info van com/net/biz/info/etc domains |
whois | zoekt op www.ripe.net naar Whois info van IP nummers |
nforce | zoekt op Nforce naar software informatie |
omega | zoekt met ACM's Omega search op GoT naar topics |
mskb | zoekt op Microsoft Knowledge base naar artikelen |
Voor diegene die nog steeds niet precies begrijpen wat ik bedoel en hoe je het moet gebruiken, zoiets dus:

Ik heb zelf IE6 op Win2000, maar volgens mij werkt dit ook op andere Windows versies (anders hoor ik het wel). Verder hoop ik natuurlijk dat er iemand anders nog een verhelderende ingeving heeft zodat me lijstje nog ff door kan groeien!
Er is ook een Microsoft tooltje (QuickSearch; zie ook verderop in dit topic) wat de verschillende zoekentries in je registry in een leuk windowtje laat zien. Dat maakt het geheel wat grafischer
Hier een mirror en een screenshotje van hoe Quicksearch eruit ziet:

Edit:
Ik ben in de tussentijd al 2 3 x van webspace veranderd dus de links in sommige posts kunnen wat verouderd zijn; de links in deze topicstart werken echter wel allemaal; zo niet dan hoor ik het graag!!
[ Voor 23% gewijzigd door Ook op 16-12-2003 06:11 . Reden: Nieuwe entries toegevoegd ]
Wees consequent, maar niet altijd