Toon posts:

Xbox gehacked!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 761 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Dat filmpje is gigantisch fake.

Ze zeggen zelf dat de spellen alleen op een dev-kit gespeeld kan worden. En een x-box dev-kit ziet er echt anders uit als een echte x-box (zal waarschijnlijk meer op een pc lijken net zoals bij de dreamcast dev-kits)

mijn conclusie: dit filmpje is nep

(volgens google ziet een dev-kit er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://xboxmedia.ign.com/media/news/image/debug/debug_12.jpg)

Het lijkt dus wel op een x-box, maar het is toch duidelijk een andere kleur. Terwijl in het filmpje de x-box zwart is. als ik het me goed herinner.

dreamcast dev kit:
Afbeeldingslocatie: http://douglas.min.net/~drw/dreamcast/hardware/dev/katana-devbox-front.jpg

ps2:
Afbeeldingslocatie: http://www.psx2central.com/misc/ps2-console-front.jpg

(als je een van deze op de rommelmarkt ziet dan weet je dat hem moet kopen ;) )

gamecube:
Afbeeldingslocatie: http://www.jeuxpress.com/speciaux/e3-2001/onthefloor/edition3/gcndevekit1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jeuxpress.com/speciaux/e3-2001/onthefloor/edition3/gcndevkit2.jpg

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-01 09:13

Armada

-Wat wil je weten?-

Natuurlijk is het zo dat een console goed loopt door de spellen. Maar als een spellenmaker nu moet kiezen tussen een PS2 en een XBox, wat meestal op de userbase wordt gedaan, dan kiest men toch sneller voor een PS2. En er zullen altijd een groot aantal gebruikers zijn die willen dat je kan kopieren voor zo'n systeem. Daardoor krijgt de PS2 een grotere potentiële afzetmarkt en daardoor willen spelontwikkelaars sneller voor dat systeem ontwikkelen.
Beetje een kip/ei verhaal.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:21

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Who... die DevKit voor de X-Box ziet er dus echt wel :9~ uit!!

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 14:34 schreef Armada het volgende:
Natuurlijk is het zo dat een console goed loopt door de spellen. Maar als een spellenmaker nu moet kiezen tussen een PS2 en een XBox, wat meestal op de userbase wordt gedaan, dan kiest men toch sneller voor een PS2. En er zullen altijd een groot aantal gebruikers zijn die willen dat je kan kopieren voor zo'n systeem. Daardoor krijgt de PS2 een grotere potentiële afzetmarkt en daardoor willen spelontwikkelaars sneller voor dat systeem ontwikkelen.
Beetje een kip/ei verhaal.
Tuurlijk ligt het aan de userbase
Maar waarom is die zo groot ? (omdat hij er eerder was en goeie spellen op zijn ?)

Het illegale kopieren heeft wel voordelen voor het verkopen van een console maar ook met beperkte mate.
Als je niet eerst je PS2 moest ombouwen en gewoon een cdtje moest kopieren (m.a.w het was makkelijker geweest om illegale spellen te spelen) koopt niemand meer een spel en dan worden ze ook niet meer gemaakt ondanks dat er een enorme userbase is.
Tegenwoordig kan iedere n00b spellen kopieren en daarom begint het echt uit de hand te lopen (er wordt al (bijna) meer gekopieerd dan verkocht) en heeft niemand meer zin om games te maken.

Het voordeel van consoles is juist dat je hem niet elke maand hoeft te updaten en het geld dat je daarmee bespaard kan je besteden aan je games
Op maandag 06 mei 2002 14:29 schreef wasigh het volgende:

(volgens google ziet een dev-kit er zo uit:
[afbeelding])

Het lijkt dus wel op een x-box, maar het is toch duidelijk een andere kleur. Terwijl in het filmpje de x-box zwart is. als ik het me goed herinner.
We hebben er hier een op het werk staan maar we noemen hem een debug xbox
Weet iemand het verschil :?

Volgens mij kunnen wij er hier niet mee programmeren

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Je hebt voor het programmeren zoiezo de development software nodig. Die je bij microsoft kunt krijgen.

Met die software schrijf je het spel, brand je het op cd en kun je het op je debug x-box testen. Games bladen hebben vaak ook van deze debug kits zodat ze beta's kunnen spelen en pre-vieuwen.

Als je dus een debug-kit en de development software hebt kun je games programmeren voor de x-box. Er is alleen vrij lastig aan te komen...

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ik lees net trouwens op xboxworld dat de Developers X-Box er zo uit zou zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.xboxweb.com/media/xbart/xdk.jpg

Verwijderd

ik heb hier:

xbox_boot_disc_2.0-working-projectx.rar
xbox_boot_disc_2.0-WORKING-ProjectX - RAR archive, unpacked size 875.520 bytes

BOX_Dev_Kit_and_BIOS
xbox_dev_kit_and_bios.rar - RAR archive, unpacked size 31.010.619 bytes

mayb is dit wat jullie zoeken, ik ga het niet mirroren ik laat alleen ff zien dat er easy aan te komen is

ik heb GEEN Xbox als je wil weten of dit werkt, stuur me een Xbox en ik zal het ff testen ;)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:39

Wimo.

Shake and Bake!

Op maandag 06 mei 2002 15:28 schreef Ruud2001 het volgende:
Ik lees net trouwens op xboxworld dat de Developers X-Box er zo uit zou zien:

[afbeelding]
Das gewoon een pc :D

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Op maandag 06 mei 2002 14:22 schreef Gamegod het volgende:

[..]

Bullsh*t
Een console maakt het met de spellen die eruit komen.
PSX heeft het goed gedaan omdat de N64 weinig goede spellen had terwijl de PSX met bakken spellen tegelijk kwam
De PS2 doet het goed omdat het een goede naamsbekendheid heeft en ook veel goede spellen heeft (+ tot nu toe hadden ze geen concurrentie (DC heeft het gewoon niet gehaald DANKZIJ kopieen en weinig bekendheid/spellen))

Denk maar ff na als jij spellen zou maken voor de PS2 en alle spellen die jij daar voor maakt worden gekopieerd zou jij dan nog je best doen om een spel te maken :?
Tuurlijk niet en als er geen spellen worden gemaakt sterft een console
Is duidelijk geen bull-shit. Veel mensen hebben zowel gekopieerde als niet gekopieerde PS spellen. De betere worden vaak alsnog gekocht. Bovendien weten veel mensen niet hoe/waar/dat die dingen om te bouwen zijn. De PS is/was zeker succesvol, omdat er veel games voor uitkwamen, maar ook omdat hij goed te kraken was. Niet voor niets is meer dan de helft van alle in Nederland aanwezige PSX-en omgebouwd. Als een console om te bouwen is zal hij zeker beter verkopen, waardoor er meer bedrijven vertrouwen in krijgen. De Dreamcast is geflopt omdat Sega niet weet hoe je marketing schrijft, niet omdat alles zo makkelijk te kopieren was.

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-01 18:00
Op maandag 06 mei 2002 16:06 schreef Just_Johnny het volgende:

[..]

Is duidelijk geen bull-shit. Veel mensen hebben zowel gekopieerde als niet gekopieerde PS spellen. De betere worden vaak alsnog gekocht. Bovendien weten veel mensen niet hoe/waar/dat die dingen om te bouwen zijn. De PS is/was zeker succesvol, omdat er veel games voor uitkwamen, maar ook omdat hij goed te kraken was. Niet voor niets is meer dan de helft van alle in Nederland aanwezige PSX-en omgebouwd. Als een console om te bouwen is zal hij zeker beter verkopen, waardoor er meer bedrijven vertrouwen in krijgen. De Dreamcast is geflopt omdat Sega niet weet hoe je marketing schrijft, niet omdat alles zo makkelijk te kopieren was.
Als je erop rekent dat 300 mensen je spel kopen (het is maar een voorbleed ey :Y)) en je komt erachter dat maar 130 mensen je spel kopen (door illegale kopieën) ga je toch wel denken...

Als je dan je volgende game maakt op een veel moelijker te kraken ding (met cartridges ofzo) waar er veel minder van verkocht zijn toch 200 spellen verkoopt. Mag je raden waar de spellenmakers dan de games voor gaan maken.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:40
Op maandag 06 mei 2002 15:46 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Das gewoon een pc :D
oh en die videorecorder met een X erop zeker niet dan? :P

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-01 18:00
Op maandag 06 mei 2002 22:52 schreef Phusebox het volgende:

[..]

Nee das gewoon een videorecorder :P

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 11:47 schreef JEDi_ het volgende:
jamaar wie heeft een devkit?
als ik me niet vergis stond er een paar maanden terug een verkoopsite ( Ebay i think) een xbox devkit versie te koop...

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op maandag 06 mei 2002 22:52 schreef Phusebox het volgende:

[..]

Das een onderkoffer pc :7

Verwijderd

Pfft, wat een gedoe hier allemaal zeg, en dat over een spelcomputer...

Ik weet i.i.g zeker dat de Xbox Modchip (hoe dat kreng ook mag gaan heten) binnen nu en 2 weken uitkomt. De games zijn er dus al voor (ook games die op CD passen, feitelijk RIPS dus) maar die draaien dus alleen op de developement edition XBOX. Er is al een soort van chip voor de Xbox maar die ondersteunt nog geen gecrackte games voor zover ik weet. De echte mod chip is er dus over twee weken, tenminste, dan istie voor mij verkrijgbaar en aangezien die gozer waar ik em van ga kopen altijd bijna over het eerst mee is durf ik redelijk vast te zeggen dat ie eerder ook nog niet in nederland verkrijgbaar gaat zijn.

• Sogree
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02-01 14:13

Sogree

..::te huur::..

2e versie van het filmpje

http://www.psmodchips.co.uk/index.p...kelid=98&back=1

wel degelijk geeeeen fake!

Verwijderd

Topicstarter
idd GEEN fake lijkt me...

het 2de filpje met informatie over 2 schijnbaar werkende modchips staat hier

Neo-X is bang voor MS, xtender niet echt volgense mij...

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Het 2e filmpje verteld een ander verhaal als het 1e filmpje. In het 2e filmpje hebben ze het namelijk over een mod-chip waardoor een gewone x-box (die we ook zien) gekopieerde spellen van spelen.

In het 1e filmpje werd er gesproken over games die alleen op een developer x-box gespeeld konden worden. Terwijl er duidelijk geen dev x-box stond.

Het 1e filmpje is naar mijn mening dus nog steeds fake. Het 2e filmpje komt overtuigend over

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 14:28
It keeps getting better.... :)

MW | BF1 Stats

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 14:49 schreef Ruud2001 het volgende:
Who... die DevKit voor de X-Box ziet er dus echt wel :9~ uit!!
Zal wel flink wat kosten ...

Verwijderd

ah dan wordt het langzaam tijd om een xbox te kopen >:)

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 18:59

Mary Wana

keyboard nut

dit zijn gewoon developer dingen toch :? Xbox is nog neit gehacked :) die spellen kan je wel leechen maar die zijn voor developers :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Er zijn meerdere bedrijven met het produceren van een xbox chip bezig.

Ik hoop dat de chip niet te duur wordt..

maarjah.. ik had niet verwacht dat het zo snel zou gebeuren.. maarjah die gasten breken gewoon overal doorheen.. nu wachten op de chip zelf.. en dan lekker gamen... de nieuwste games spelen op de zwarte monster..

damn.. ik kan weer niet wachten..

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Op dinsdag 07 mei 2002 16:56 schreef xsence het volgende:
maarjah.. ik had niet verwacht dat het zo snel zou gebeuren.. maarjah die gasten breken gewoon overal doorheen.. nu wachten op de chip zelf.. en dan lekker gamen... de nieuwste games spelen op de zwarte monster..

damn.. ik kan weer niet wachten..
Jij kan nu toch ook lekker gamen. Dus jij bent weer zo'n lekkere leecher-gamer?

Dit voor je: :r

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op dinsdag 07 mei 2002 17:20 schreef Armada het volgende:

[..]

Jij kan nu toch ook lekker gamen. Dus jij bent weer zo'n lekkere leecher-gamer?

Dit voor je: :r
Je moeder

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:40
ben benieuwd
als microsoft geen software meer verkoopt (games bedoel ik dus voor de xbox)
dan gaat t misschien net zoals met Sega
en zeker aangezien ze verlies maken op de xbox zelf

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Om een of andere onverklaarbare reden moest Wimo het volgende schrijven:
Je moeder
Volledige zinnen help in communicatie. Argumenten ook fijn. |:(

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Op dinsdag 07 mei 2002 17:25 schreef Phusebox het volgende:
als microsoft geen software meer verkoopt (games bedoel ik dus voor de xbox)
dan gaat t misschien net zoals met Sega
en zeker aangezien ze verlies maken op de xbox zelf
Er blijft altijd een vaste userbase die de ontwikkelaars wel het licht in de ogen gunnen. Deze zullen dan ook echt wel de spellen kopen. Het heeft ook met het waarderen van spellen te maken. De een vindt dat hij er recht op heeft de ander is meer een fijnproever en weet dat de makers ook moeite hebben gedaan en monden te voeden hebben. Anyhoe, dit is een discussie die niet in deze topic hoort en al te veel gevoerd is. Het schiet bij mij alleen in het verkeerde keelgat als iemand het willen kopiëren vol trots meldt.
Het verschil met Sega is dat MS een stuk diepere zakken heeft en ook weet dat dit 'geen sprint maar een marathon' is. Verlies maken op de console doen ze allemaal, maar ik denk idd dat MS zware financiële tegenvallers agv de prijsverlaging voor zijn kiezen krijgt.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op dinsdag 07 mei 2002 17:28 schreef Armada het volgende:

[..]

Volledige zinnen help in communicatie. Argumenten ook fijn. |:(
O+

Verwijderd

dat mensen zoiets leuk vinden he... :{

kijk, het is makkelijk, ik heb hier ook genoeg illegaal liggen, maar waarom MOET het elke keer?

stick to hacking computers please...

Verwijderd

nieuw nieuws

More on XBOX Modchips

We recently recieved a note about an XBOX modchip known as the ENIGMA-X chip.

This chip is completed and will alow you to play imports, backups and even removes macrovision protection. DVD multiregion is not available from anyone yet.

To compare this to the other chips.

NEO-X will play imports only (still in production) Est. 12 wires
X-TENDER will play imports and backups (in production) Est 31 wires
ENIGMA-X will play imports and backups and remove macrovision (complete) 30 wires

We have no word on when the chips will be out or pricing but keep reading and any updates we have, will be posted here.

Verwijderd

misschien heeft M$ zelf wel meegeholpen aan het kraken van de X-bokz.. :P

JK

maar, opzich, het zal zeker wel een positief effect hebben op de verkoopcijfers van de BOX, wat dat aangaat "treft" ms het.

De ps (1, en 2) hebben ook veel succes gehad, mede dankzij het hacken van die consoles.

ik hoop dat het een goed einde krijgt, en dat hoop ik niet voor mezelf (pc-die hard :) ) maar voor MS, want zo hebben ze een grotere kans op slagen in de harde console wereld.

want ik vindt de X-Box een prachtig apparaat, "mooier" de GameCube (geen flame. gewoon mijn mening) en ik hoop dat hij nog wel een tijdje in het circuit blijft.

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-01 17:08

Booster

Superuser

Op zondag 05 mei 2002 09:20 schreef bazs2000 het volgende:
Dat slaat nergens op, noem jij maar eens 1 fabrikant die dat wel gelukt is.
Het was gewoon een kwestie van tijd, het ging alleen sneller dan verwacht.
De beveiliging van CuteFTP en van AudioCatalyst (geloof ik) zijn nogsteeds niet volledig gekraakt hoor... Allemaal cracks die niet alle hashes verbreken.
(CuteFTP is daardoor altijd al 'berucht' geweest)

En tja, aangezien de XBox uit PC-like hardware bestaat is hij gewoon zeer flexibel, makkelijk te doorgronden (harddisk kan eruit en op een normale PC e.d.), dus in verhouding (!) heeft men er nog best een tijdje over gedaan imho.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:41
Op maandag 06 mei 2002 14:07 schreef Just_Johnny het volgende:
Het succes van het console hangt volgens mij af van de kopieerbaarheid van de games/hackbaarbeid van de console zelf. De Playstation 2 blijf niet voor niets goed verkopen. Wat ik altijd wel merk is dat als je een spel gekopieerd speelt je er veel minder instensief mee bezig bent dan wanneer je er zelf 70 Euro voor moet betalen. Aan de ene kant is het leuk dat ze hem hacken, aan de andere kant misschien ook wel jammer. Krijg je weer allemaal van die crap-spellen in huis...
Ik ben het hier opzich wel mee eens, ik heb de ps1 gehad, eerst kocht ik netjes me spellen in de winkel en beleefde hier enorme lol aan uiteraard, lekker uitwisselen met (toen nog :P) vriendjes en zo had je weer een dikke week lol van 1 spel! Tot op een gegeven moment in de krant stond dat je ze kon modden voor gekopieerde spellen. Wij (ik en een van me vriendjes) daar naar toe en ombouwen. Eerst kochten we daar spellen maar het uitwisselen en het lang spelen werd minder.

Uiteindelijk kochten we zelf een brander en huurden we iedere week circa 2 spellen en speelden we de spellen ongeveer een paar dagen... achteraf zonde natuurlijk omdat de meeste zeker wel hun geld waard waren.

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54
(jarig!)
Ik vind het veel interessanter wanneer er een XBOX emulator komt zodat je (originele!)spellen kunt kopen en op je pc spelen. Dan verliezen ze niks op de spellen en op de consoles maakten ze al verlies, dus dat die niet verkocht worden, jammer dan... Dat Microsoft dat zelf niet uitbrengt...Voor 50 Euro een XBOX op je PC. Nadeel alleen dat die software daarvoor ook weer geleeched gaat worden waarschijnlijk

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 20:07 schreef DannyXP1600 het volgende:
Ik vind het veel interessanter wanneer er een XBOX emulator komt zodat je (originele!)spellen kunt kopen en op je pc spelen. Dan verliezen ze niks op de spellen en op de consoles maakten ze al verlies, dus dat die niet verkocht worden, jammer dan... Dat Microsoft dat zelf niet uitbrengt...Voor 50 Euro een XBOX op je PC. Nadeel alleen dat die software daarvoor ook weer geleeched gaat worden waarschijnlijk
Ik ben bang dat je dan een ietsje TE snelle pc moet hebben....

Of een er moet voor de pc een Windows XB uitkomen wat er dus op neer komt dat je met je OS alleen maar games kan spelen en VERDER NIETS .. dan zou een emulator (op korte termijn dan) mogelijk zijn...

Anders lijkt het mij niet mogelijk..

Verwijderd

Daarmee bedoelde ik niet dat ik games ga leechen.. lullo..

ik durf te wedden dat ik hier meer originele games heb dan jij.. eikel..

waarom inerpreteer je had nou verkeerd..

als je een modchip in je xbox doet dan wil het nog niet zeggen dat je backups gaat spelen .. koe..

import games... spellen in us komen eerder uit dan hiero.. aangezien de xbox dan gewoon die games zal starten.. is het natuurlijk super..

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Op dinsdag 07 mei 2002 22:03 onbehouwen vermeldde xsence het volgende:
Daarmee bedoelde ik niet dat ik games ga leechen. XXX

ik durf te wedden dat ik hier meer originele games heb dan jij.. XXX

waarom inerpreteer je had nou verkeerd..

als je een modchip in je xbox doet dan wil het nog niet zeggen dat je backups gaat spelen .. XXX

import games... spellen in us komen eerder uit dan hiero.. aangezien de xbox dan gewoon die games zal starten.. is het natuurlijk super..
Ten eerste heb ik je gescheld er maar tussenuit gehaald. Hoe ging het ook alweer? Oh ja, gedraag je niet alsof je het IQ van je schoenmaat hebt..

Ff inhoudelijk. Ik heb je blijkbaar verkeerd begrepen. Als je het alleen voor de US Import doet, dan kan ik het er wel mee eens zijn.

Over het aantal originele spellen, I doubt it. Maar het gaat mij meer om de ratio origineel/copy-zooi dan hoeveel je er in totaal hebt. Ik heb uberhaupt geen 'back-ups'.

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Misschien dat MS een voordeel heeft in het feit dat ze ook spellen maken die via internet gespeeld kunnen gaan worden. Zo zie je tegenwoordig toch ook dat er veel mensen voor de PC hun spellen origineel kopen om juist via internet te kunnen spelen...

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik snap dat hele MOD gedoe niet, koop gewoon games die je bevallen, games die zuigen moet je gewoon laten liggen. Daarmee blijven vanzelf de goeie game makers over.

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 20:07 schreef DannyXP1600 het volgende:
Misschien omdat de Xbox toch niet zoveel op een pc lijkt als je denkt? Xbox heeft unified ram, wordt lastig om dat op een pc te emuleren. Je Geforce kan niet bij je computer-geheugen (afgezien van het feit dat zelfs AGP 4x te traag zou zijn) en je cpu kan niet bij je videogeheugen op een fatsoenlijke manier, dus het houdt snel op.

Het zou ook een daling in de kwaliteit van games worden als MS dit zou willen. Nu is er precies 1 configuratie, en developers kunnen daar het maximale uit halen. Dat kan niet meer als alles ook op pc-hardware moet kunnen draaien.

Verwijderd

OKee armada.. sorry daarvoor .. ik voelde me aangevallen.. doordat je te snel oordeelde..

maarjah.. laten we lekker gamen in vrede :)

toch wil ik zsm die mod inbouwen... kan maar niet wachten.

Over emu's:

een console emuleren op een pc vind ik bestwel klote.. een console emuleren op een console is pas toff.. lekker uit je luie stoel snessen op je xbox ofzo.. console is voor je gemak..

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Bovendien is het zo dat een heleboel ontwikkelaars aan het programmeren zijn buiten DirectX om. Probeer dat maar werkend te krijgen op een PC.
Ontwikkelaars kunnen op de verschillende configuraties voor de PC makkelijk programmeren omdat DirectX daar als algemene laag voor zit. Bij de XBox is dat niet nodig en kunnen ze het dus direct aanspreken als ze dat willen...

• JiinX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05-2022
Op woensdag 08 mei 2002 10:11 schreef raptorix het volgende:
Ik snap dat hele MOD gedoe niet, koop gewoon games die je bevallen, games die zuigen moet je gewoon laten liggen. Daarmee blijven vanzelf de goeie game makers over.
idd, S raptorix :x

Groeten van dt-JiinX, en wanneer doen we weer een 1on1? :P

wie het laatst lacht is het traagst van begrip

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

Op dinsdag 07 mei 2002 18:30 schreef caphex het volgende:
nieuw nieuws

More on XBOX Modchips

We recently recieved a note about an XBOX modchip known as the ENIGMA-X chip.
Enig id waar ik hierover meer info kan vinden?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:32

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Wat info over de verschillende modchips:
http://www.headliner.nl/index.php?c=us&p=headliner&storyid=10

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• raptorix
Op woensdag 08 mei 2002 10:35 schreef Armada het volgende:
Bovendien is het zo dat een heleboel ontwikkelaars aan het programmeren zijn buiten DirectX om. Probeer dat maar werkend te krijgen op een PC.
Ontwikkelaars kunnen op de verschillende configuraties voor de PC makkelijk programmeren omdat DirectX daar als algemene laag voor zit. Bij de XBox is dat niet nodig en kunnen ze het dus direct aanspreken als ze dat willen...
Huh, ik dacht dat men voor de x-box ook gebruik maakte van direct x?

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Op woensdag 08 mei 2002 13:09 schreef raptorix het volgende:
Huh, ik dacht dat men voor de x-box ook gebruik maakte van direct x?
Niet per definitie. Het is inderdaad mogelijk om DirectX als een tussenlaag te gebruiken, maar dat hoeft niet.
Time Splitters 2 van Free Radical Design gebruikt DirectX totaal niet. DirectX was goed om functies bloot te leggen op een toegankelijke manier en om de diverse hardware goed aan te sturen. Voor de Xbox, die altijd dezelfde componenten heeft, is het laatste dus niet nodig en als je een eigen goede engine hebt dan is het eerste ook niet nodig.

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 10:11 schreef raptorix het volgende:
Wat dacht je van een backup voor jezelf omdat je best wel zuinig op je CD's bent of kinderen hebt die ze als onderzetter gebruiken voor hun warme chocomel. Als je dan geen mod-chip hebt kan je alsnog een nieuw spel kopen.

Een MOD-chip voegt gewoon die dingen toe die ze er eigenlijk standaard bij horen te verkopen.

• raptorix
Op woensdag 08 mei 2002 13:49 schreef CybErvee het volgende:

[..]

Wat dacht je van een backup voor jezelf omdat je best wel zuinig op je CD's bent of kinderen hebt die ze als onderzetter gebruiken voor hun warme chocomel. Als je dan geen mod-chip hebt kan je alsnog een nieuw spel kopen.

Een MOD-chip voegt gewoon die dingen toe die ze er eigenlijk standaard bij horen te verkopen.
|:( sure en hoe wou jij dan een kopie maken? Met je dvd brandertje, succes.

Verwijderd

en toen was er iets dat heet internet...

• DeaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
ietwat offtopic maarja ;)
Op dinsdag 07 mei 2002 15:12 schreef B0MBACI het volgende:
http://www.xtender.info/
heb jij die misschien gemaakt? :)

mij is gevraagt een nieuwe te maken, maar ik vond deze al mooi genoeg ;)

en dan ontopic: xbox is gehacked ja,.. de modchip komt er echt aan >:)

^ zeer vertrouwlijke bron 8-)

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-01 14:36
Op woensdag 08 mei 2002 13:49 schreef CybErvee het volgende:

[..]

Ach..Als de orginele media kapot gaat, krijg je meestal gratis een nieuw exemplaar thuis gestuurd als je de orginele + bon opstuurt! Daar zijn ze juist blij mee! geloof me!

• raptorix
Op woensdag 08 mei 2002 14:40 schreef DeaT het volgende:
ietwat offtopic maarja ;)
[..]

heb jij die misschien gemaakt? :)

mij is gevraagt een nieuwe te maken, maar ik vond deze al mooi genoeg ;)

en dan ontopic: xbox is gehacked ja,.. de modchip komt er echt aan >:)

^ zeer vertrouwlijke bron 8-)
Zo een filmpje zegt niets, en die foto's kan ik ook weinig over zeggen, laat ze dan een journalist uitnodigen die kan kijken of ze werkelijk geen bedrog plegen.

Verwijderd

het is geweldig mensen..

ik hoop dat ie snel komt man.. kan niet meer wachten op die modchip..

wil inbouwen!!!

en geweldig dat er niet geswapped hoeft te worden...

denk dat de xbox nu meer verkocht zal gaan worden..

Verwijderd

mjah WINDOWS XB lijkt me super :) wrom een console kopen als je de hardware al hebt ;)

maarjah, voordat er een emu is gaat het nog vele maanden duren => just like PS2

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
ik denk dat het aardig wat kracht zal vragen om die games aardig te draaien op een pc. zelfs verouderde n64 spellen draaien op mijn bak niet bijster goed met een emulator......laat staan xbos spellen.

Verwijderd

en als er dan een emu is .. is het dan net zo leuk als achter de console zelf?

ik heb zelf ook een monster pc en een xbox en ps2 enz.. en heb op de pc ook een psx emu voor gt2 enz... het werkt wel.. maar niet zoals het op de psx doet. en op de tv is tock leuker.. vind ik..

heb op de ps2 een sega en nes emu en dat is wel weer leuk.. lekker op de tv enz.

Verwijderd

ik zie ook al op het dff board al xbox games

• DFY
  • Laatst online: 26-01 20:04

DFY

Sja...

Op woensdag 08 mei 2002 15:40 schreef xsence het volgende:

ik heb zelf ook een monster pc en een xbox en ps2 enz.. en heb op de pc ook een psx emu voor gt2 enz... het werkt wel.. maar niet zoals het op de psx doet. en op de tv is tock leuker.. vind ik..

heb op de ps2 een sega en nes emu en dat is wel weer leuk.. lekker op de tv enz.
Vertel eens meer xsence over die snes emulator. De enige die ik kan vinden werkt alleen op een PS1, degene waar jij het over hebt, werkt die ook op een PS2?

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 18:23 schreef DFY het volgende:

[..]

Vertel eens meer xsence over die snes emulator. De enige die ik kan vinden werkt alleen op een PS1, degene waar jij het over hebt, werkt die ook op een PS2?
Nes emu.. nes en sega ... zitten als het goed is al rond de 266 games bij.

maar heb net gelezen dat de modchips voor de xbox binnen een maand uitkomen!!!

Verwijderd

wie heeft trouwens de free reward pack van microsoft al ontvangen????

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Die ene xbox emu is echt dik nep
als ik em opstart krijg ik de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1098661355

Is gewoon om M$ te pesten.

Hmm ik heb nu wel een xbox screensaver erbij :?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• raptorix
Op woensdag 08 mei 2002 18:59 schreef bobo1on1 het volgende:
[afbeelding]

Is gewoon om M$ te pesten.

Hmm ik heb nu wel een xbox screensaver erbij :?
Ik vraag me af wie hier gepest wordt :? Ik mag trouwens voor je hopen dat je een up to date virusscanner draait.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Norton AV is toch wel goed genoeg lijkt me?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Op woensdag 08 mei 2002 18:59 schreef bobo1on1 het volgende:
En dit krijg ik als ik hem opstart (ik neem aan dat we het over dezelfde hebben?):

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~debru151/xboxemu.jpg

Uit de readme.txt:
code:
1
2
3
4
5
6
====================
Working Games:
====================

Most games will work, some may have video glitches (that is do to some video cards). But as
I said the Xbox is very easy to emulate so there shouldn't be ANY problems.

Ik kan er verder weinig over zeggen, ik heb geen Xbox en geen spellen ervoor :P

Verwijderd

Heb je wel een recente virusscanner? Ik heb nl gehoord dat bij die emu een mooie trojan mee wordt geinstalleerd..

• DFY

DFY

Sja...

Op woensdag 08 mei 2002 18:43 schreef xsence het volgende:

[..]

Nes emu.. nes en sega ... zitten als het goed is al rond de 266 games bij.

maar heb net gelezen dat de modchips voor de xbox binnen een maand uitkomen!!!
Dank voor antwoord, maar beetje vaag, heb je nou wel of niet een werkende NES emulator voor de PS2??

Verwijderd

Topicstarter
Er is wederom nieuwe informatie over de 4!! modchips te vinden op www.headliner.nl.

Nu staan er ook wat beelden bij alsmede een flamewar tussen de NeoX en Xtender crew

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op woensdag 08 mei 2002 15:40 schreef xsence het volgende:

Moet je gewoon een gamepad kopen en TVout gebruiken :+ Nee, serieus, heb zelf een gamepad die lijkt op een PS1 gamepad (bijna precies hetzelfde, alleen een paar extra knopjes), zo'n dual analoge stick geval alleen met 1 analoge stick, 1 throttle. Speelt echt een stuk leuker dan toetsenbord.

MechWarrior || Monsters Game

• star-saber
  • Laatst online: 27-01 17:26

star-saber

Ryzen

tis wel jammer
mod chips vern**ken de consoles

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 20:01 schreef Pathfinder het volgende:

[..]

En dit krijg ik als ik hem opstart (ik neem aan dat we het over dezelfde hebben?):

[afbeelding]

Uit de readme.txt:
code:
1
2
3
4
5
6
====================
Working Games:
====================

Most games will work, some may have video glitches (that is do to some video cards). But as
I said the Xbox is very easy to emulate so there shouldn't be ANY problems.

Ik kan er verder weinig over zeggen, ik heb geen Xbox en geen spellen ervoor :P
Neem nou die videoopties... Fog is volgens mij iets wat in het spel zit of niet, maar niet perse een hardware-feature. Het zijn trouwens radio-buttons (mutually exclusive, er kan er maar 1 aan staan) terwijl de opties elkaar niet uitsluiten.

Ik herinner me nog een oude readme van die emulator waarin stond dat Soul Calibur 2 ook succesvol getest was. Best wel goeie emu die games kan emuleren die nog niet eens bestaan. :+

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Op vrijdag 10 mei 2002 01:22 schreef RefriedNoodle het volgende:

Neem nou die videoopties... Fog is volgens mij iets wat in het spel zit of niet, maar niet perse een hardware-feature. Het zijn trouwens radio-buttons (mutually exclusive, er kan er maar 1 aan staan) terwijl de opties elkaar niet uitsluiten.
Haha dat lijkt mij ook ja... maar misschien wil iemand mij een originele xbox game sturen, dan test ik het even! *D :P

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 20:21 schreef DFY het volgende:

[..]

Dank voor antwoord, maar beetje vaag, heb je nou wel of niet een werkende NES emulator voor de PS2??
Ja die heb ik.. :) :) :)

hebben?

Verwijderd

Die emulator werkt niet, blijft naar een dvd vragen ook al zit die erin.

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 11:03 schreef harjan het volgende:
Die emulator werkt niet, blijft naar een dvd vragen ook al zit die erin.
Klopt helemaal. Is ook gewoon een HOAX.
Ik zou het trouwens wel erg handig vinden om een modchip te hebben hoor. Ik ken iemand die in Amerika woont e ndie spellen zijn daar gewoon eerder uit en zijn nog een goedkoper ook!
Ook is het gewoon handig om import DVDs te kunnen kijken. Veel van die anime zooi is er alleen als import en dan kom je thuis van de videotheej, ram je dat ding in je xbox en wat zie je, different region bladibla. Dan voel je je toch wel ff klote hoor, gelukkig maar dat ik een broer heb die een regiovrije dvdspeler heeft staan.
Voor backups is het misschien wel handig enzo, maar ik ken echt niemand in de verste verte niet die een dvdr(w) heeft.

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 02:08
Dan ken je mij zeker niet:p

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Verwijderd

de emu die ik heb werkt wel.!!

er zitten rond de 266 games al op de cd.

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 13:14 schreef xsence het volgende:
de emu die ik heb werkt wel.!!

er zitten rond de 266 games al op de cd.
*kuch*
http://www.xbox-scene.com/releases.php
*kuch*
oftewel als ik goed tel, 60 pas...

Verwijderd

?

sjonge jonge... volgens mij had ik het over een sega en nes emu voor de ps2. =]

om de xbox backups te kunenn spelen moet je xbox gemod zijn anders zal ie ze niet lezen.

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 13:27 schreef xsence het volgende:
?

sjonge jonge... volgens mij had ik het over een sega en nes emu voor de ps2. =]

om de xbox backups te kunenn spelen moet je xbox gemod zijn anders zal ie ze niet lezen.
Dacht dat het nog ging over die Xbox emulator, ok dan snappen we elkaar weer.

Verwijderd

ze zeggen dat de extender modchip binnen een maand te koop is..

dat zou prachtig zijn..

• star-saber

star-saber

Ryzen

als ie alleen import games speelt dan lijkt me dat een prima idee.
als ie ook backup draait dan wordt het weer een zooitje met de illegale games

Verwijderd

als het goed is zijn alle modchips voor de xbox voor backup games..

dat het een rotzooitjes gaat worden met backups is zo maar het neemt ook mooie dingen met zich mee..

divx/emu/vcd development enz.

dus we kunnen nog hele leuke dingen verwachten van de xbox.

• star-saber

star-saber

Ryzen

als er een modchip komt dan hoop ik zelf dat het alleen voor import games is.

als je alles dan op een gegeven moment kan downloaden dan speel je de spellen maar even
en dat heb je niet als je ze orgineel koopt dan
of je moet geld teveel hebben natuurlijk :)

wel jammer dat sommige games japan only zijn
bv mecha games en shooters zoals zero gunner 2 van de dreamcast

• DFY

DFY

Sja...

Op vrijdag 10 mei 2002 10:30 schreef xsence het volgende:

[..]

Ja die heb ik.. :) :) :)

hebben?
Nou, ik heb zeker wel interesse. Het is waarschijnlijk iets teveel gevraagd om een iso te vragen van de cd van jou? Maar ik ben al geholpen met de emu zelf. Moet ik hiervoor m'n PS2 omgebouwd hebben met modchip, of met een AR cd? bijv. Of helemaal niets?

Verwijderd

Het mooie is dat alle Xbox-games op 1 laag van de dvd staan. Helaas de 2e laag (de 1e laag is een gewone dvd-video met 1 filmpje wat zegt dat je het schijfje in een Xbox moet stoppen, niet in je dvd), maar er komen vast wel Xbox-dvd-copy-utils die netjes de 2e laag op een enkellaags-dvdr fikken of zo.

• raptorix
Op vrijdag 10 mei 2002 23:54 schreef RefriedNoodle het volgende:
Het mooie is dat alle Xbox-games op 1 laag van de dvd staan. Helaas de 2e laag (de 1e laag is een gewone dvd-video met 1 filmpje wat zegt dat je het schijfje in een Xbox moet stoppen, niet in je dvd), maar er komen vast wel Xbox-dvd-copy-utils die netjes de 2e laag op een enkellaags-dvdr fikken of zo.
En jij denkt dat MS achterlijk is? Tegen de tijd dat dat kan gaan ze gewoon games uitbrengen die over 2 layers heen gaan.

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Op zaterdag 11 mei 2002 00:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

En jij denkt dat MS achterlijk is? Tegen de tijd dat dat kan gaan ze gewoon games uitbrengen die over 2 layers heen gaan.
Meestal kun je ze geripped downen. Tegen de tijd dat iemand dat tegen kan houden heeft het nut, eerder niet.

Nog ff geen modchip voor mij. Ik heb liever langer plezier van mijn games :) Als ik hem nu zat begin te worden mag die chip erin ;)

• Glorix Jim
  • Laatst online: 21-12-2025
Xbox iso's zijn al te downloaden :)
Enne, die emu is een worm, dus snel wegmieteren die 'emu'.

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Op zaterdag 11 mei 2002 15:14 schreef Glorix Jim het volgende:
Enne, die emu is een worm, dus snel wegmieteren die 'emu'.
Ik neem aan dat je niet die emu bedoelt waarvan ik hierboven een screenshot heb gepost, want daar vindt McAfee v6.01 (met virusupdate van 8 mei) niks bijzonders aan? :?

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 21:24 schreef Pathfinder het volgende:
Ik neem aan dat je niet die emu bedoelt waarvan ik hierboven een screenshot heb gepost, want daar vindt McAfee v6.01 (met virusupdate van 8 mei) niks bijzonders aan? :?
Toch wel. Ik heb ook McAfee (helaas), en die vind inderdaad niks. Toch bevat die emu (althans, toen ik het probeerde in januari) 2 obscure DLL's: eentje kwam kennelijk uit Wolfenstein, en de andere was afkomstig van een of andere obscuur russisch chatprogramma of zo, en bevatte code om via internet te kunnen communiceren. Daarom dacht iedereen dat het een worm was, maar de executable leek die DLL's niet te gebruiken, en was dus hele vette bullsh#t.

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Op donderdag 09 mei 2002 09:47 schreef star-saber het volgende:
tis wel jammer
mod chips vern**ken de consoles
is de ps2 vern**kt dan?

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Toch wel leuk allemaal,..

bij http://www.lik-sang.com kan je al mod chips pre-orderen,...

Hier wat over de enigmah:
30 Wires
All Backups / Import Originals
CDR/CDRWDVDR/DVDRW (However DVD media should be used for best results)
Can use any cheap unbranded general purpose DVDR media
Optional 2 Wires for Macrovision Off
Optional 2 Wires for DVD Reset Function
Works on all models from all regions (including the different kernel versions)
All wiring points are VERY easy - no IC's to solder to - all presoldered pads.
Modified XBE's and Unsigned code can boot (This is a HUGE feature - as you'll all see soon)

Het wordt echt leuk als er strax mp3 en divx players komen voor de xbox :)

Dan heb ik één apparaat in m'n huiskamer staan voor
-audio cd's
-mp3 muziek
-dvd's
-divx
-games

wat wil je nog meer :)

• TweakerNummer
  • Niet online
Daar zit iedereen dus op te wachten....
zodra je DiVX, MP3's en andere dingen op de XBox kan afspelen is er een run van hier to gunder op die dingen

• raptorix
Op zondag 12 mei 2002 22:39 schreef TweakerNummer het volgende:
Daar zit iedereen dus op te wachten....
zodra je DiVX, MP3's en andere dingen op de XBox kan afspelen is er een run van hier to gunder op die dingen
En betekent dat het nog minder interessant wordt voor bedrijven om kwalitatief goede games te ontwikkelen, dat iemand zo af en toe eens een kopietje trekt en niet koopt kan ik me voorstellen, zeker als je niet bulkt van het geld, echt probleem is dat je dan weer krijgt dat 90% van de games gecopierd is, ok prijs is ook wel erg hoog maar voor sommige games is het zeker de moeite waard.

• TweakerNummer
  • Niet online
Maar ik wil de XBox niet om zijn games, maar ik wil hem als backup HD (data opslag), DiVX speler en MP3 speler. Voor de games doe ik het niet :)

Verwijderd

Topicstarter
zijn er al ergens in nederland modchips te verkrijgen?

• Harmsen
  • Laatst online: 21:01
Op vrijdag 24 mei 2002 00:13 schreef scannert het volgende:
zijn er al ergens in nederland modchips te verkrijgen?
Clickable

Daar hebben ze de enigmah chip, kost 85 euro zonder en 175 euro met inbouwen.

What a fine day for Science! | Specs

Pagina: 1 2 Laatste