Ik snap dat hele MOD gedoe niet, koop gewoon games die je bevallen, games die zuigen moet je gewoon laten liggen. Daarmee blijven vanzelf de goeie game makers over.
Verwijderd
Misschien omdat de Xbox toch niet zoveel op een pc lijkt als je denkt? Xbox heeft unified ram, wordt lastig om dat op een pc te emuleren. Je Geforce kan niet bij je computer-geheugen (afgezien van het feit dat zelfs AGP 4x te traag zou zijn) en je cpu kan niet bij je videogeheugen op een fatsoenlijke manier, dus het houdt snel op.Op dinsdag 07 mei 2002 20:07 schreef DannyXP1600 het volgende:
Ik vind het veel interessanter wanneer er een XBOX emulator komt zodat je (originele!)spellen kunt kopen en op je pc spelen. Dan verliezen ze niks op de spellen en op de consoles maakten ze al verlies, dus dat die niet verkocht worden, jammer dan... Dat Microsoft dat zelf niet uitbrengt...Voor 50 Euro een XBOX op je PC. Nadeel alleen dat die software daarvoor ook weer geleeched gaat worden waarschijnlijk
Het zou ook een daling in de kwaliteit van games worden als MS dit zou willen. Nu is er precies 1 configuratie, en developers kunnen daar het maximale uit halen. Dat kan niet meer als alles ook op pc-hardware moet kunnen draaien.
Verwijderd
OKee armada.. sorry daarvoor .. ik voelde me aangevallen.. doordat je te snel oordeelde..
maarjah.. laten we lekker gamen in vrede
toch wil ik zsm die mod inbouwen... kan maar niet wachten.
Over emu's:
een console emuleren op een pc vind ik bestwel klote.. een console emuleren op een console is pas toff.. lekker uit je luie stoel snessen op je xbox ofzo.. console is voor je gemak..
maarjah.. laten we lekker gamen in vrede
toch wil ik zsm die mod inbouwen... kan maar niet wachten.
Over emu's:
een console emuleren op een pc vind ik bestwel klote.. een console emuleren op een console is pas toff.. lekker uit je luie stoel snessen op je xbox ofzo.. console is voor je gemak..
Bovendien is het zo dat een heleboel ontwikkelaars aan het programmeren zijn buiten DirectX om. Probeer dat maar werkend te krijgen op een PC.
Ontwikkelaars kunnen op de verschillende configuraties voor de PC makkelijk programmeren omdat DirectX daar als algemene laag voor zit. Bij de XBox is dat niet nodig en kunnen ze het dus direct aanspreken als ze dat willen...
Ontwikkelaars kunnen op de verschillende configuraties voor de PC makkelijk programmeren omdat DirectX daar als algemene laag voor zit. Bij de XBox is dat niet nodig en kunnen ze het dus direct aanspreken als ze dat willen...
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
idd, S raptorix :xOp woensdag 08 mei 2002 10:11 schreef raptorix het volgende:
Ik snap dat hele MOD gedoe niet, koop gewoon games die je bevallen, games die zuigen moet je gewoon laten liggen. Daarmee blijven vanzelf de goeie game makers over.
Groeten van dt-JiinX, en wanneer doen we weer een 1on1?
wie het laatst lacht is het traagst van begrip
Enig id waar ik hierover meer info kan vinden?Op dinsdag 07 mei 2002 18:30 schreef caphex het volgende:
nieuw nieuws
More on XBOX Modchips
We recently recieved a note about an XBOX modchip known as the ENIGMA-X chip.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Wat info over de verschillende modchips:
http://www.headliner.nl/index.php?c=us&p=headliner&storyid=10
http://www.headliner.nl/index.php?c=us&p=headliner&storyid=10
Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...
Huh, ik dacht dat men voor de x-box ook gebruik maakte van direct x?Op woensdag 08 mei 2002 10:35 schreef Armada het volgende:
Bovendien is het zo dat een heleboel ontwikkelaars aan het programmeren zijn buiten DirectX om. Probeer dat maar werkend te krijgen op een PC.
Niet per definitie. Het is inderdaad mogelijk om DirectX als een tussenlaag te gebruiken, maar dat hoeft niet.Op woensdag 08 mei 2002 13:09 schreef raptorix het volgende:
Huh, ik dacht dat men voor de x-box ook gebruik maakte van direct x?
Time Splitters 2 van Free Radical Design gebruikt DirectX totaal niet. DirectX was goed om functies bloot te leggen op een toegankelijke manier en om de diverse hardware goed aan te sturen. Voor de Xbox, die altijd dezelfde componenten heeft, is het laatste dus niet nodig en als je een eigen goede engine hebt dan is het eerste ook niet nodig.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Verwijderd
Wat dacht je van een backup voor jezelf omdat je best wel zuinig op je CD's bent of kinderen hebt die ze als onderzetter gebruiken voor hun warme chocomel. Als je dan geen mod-chip hebt kan je alsnog een nieuw spel kopen.Op woensdag 08 mei 2002 10:11 schreef raptorix het volgende:
Een MOD-chip voegt gewoon die dingen toe die ze er eigenlijk standaard bij horen te verkopen.
Op woensdag 08 mei 2002 13:49 schreef CybErvee het volgende:
[..]
Wat dacht je van een backup voor jezelf omdat je best wel zuinig op je CD's bent of kinderen hebt die ze als onderzetter gebruiken voor hun warme chocomel. Als je dan geen mod-chip hebt kan je alsnog een nieuw spel kopen.
Een MOD-chip voegt gewoon die dingen toe die ze er eigenlijk standaard bij horen te verkopen.
ietwat offtopic maarja 

mij is gevraagt een nieuwe te maken, maar ik vond deze al mooi genoeg
en dan ontopic: xbox is gehacked ja,.. de modchip komt er echt aan
^ zeer vertrouwlijke bron
heb jij die misschien gemaakt?Op dinsdag 07 mei 2002 15:12 schreef B0MBACI het volgende:
http://www.xtender.info/
Ach..Als de orginele media kapot gaat, krijg je meestal gratis een nieuw exemplaar thuis gestuurd als je de orginele + bon opstuurt! Daar zijn ze juist blij mee! geloof me!Op woensdag 08 mei 2002 13:49 schreef CybErvee het volgende:
[..]
Wat dacht je van een backup voor jezelf omdat je best wel zuinig op je CD's bent of kinderen hebt die ze als onderzetter gebruiken voor hun warme chocomel. Als je dan geen mod-chip hebt kan je alsnog een nieuw spel kopen.
Zo een filmpje zegt niets, en die foto's kan ik ook weinig over zeggen, laat ze dan een journalist uitnodigen die kan kijken of ze werkelijk geen bedrog plegen.Op woensdag 08 mei 2002 14:40 schreef DeaT het volgende:
ietwat offtopic maarja
[..]
heb jij die misschien gemaakt?
Verwijderd
het is geweldig mensen..
ik hoop dat ie snel komt man.. kan niet meer wachten op die modchip..
wil inbouwen!!!
en geweldig dat er niet geswapped hoeft te worden...
denk dat de xbox nu meer verkocht zal gaan worden..
ik hoop dat ie snel komt man.. kan niet meer wachten op die modchip..
wil inbouwen!!!
en geweldig dat er niet geswapped hoeft te worden...
denk dat de xbox nu meer verkocht zal gaan worden..
Verwijderd
mjah WINDOWS XB lijkt me super
wrom een console kopen als je de hardware al hebt 
maarjah, voordat er een emu is gaat het nog vele maanden duren => just like PS2
maarjah, voordat er een emu is gaat het nog vele maanden duren => just like PS2
ik denk dat het aardig wat kracht zal vragen om die games aardig te draaien op een pc. zelfs verouderde n64 spellen draaien op mijn bak niet bijster goed met een emulator......laat staan xbos spellen.
Verwijderd
en als er dan een emu is .. is het dan net zo leuk als achter de console zelf?
ik heb zelf ook een monster pc en een xbox en ps2 enz.. en heb op de pc ook een psx emu voor gt2 enz... het werkt wel.. maar niet zoals het op de psx doet. en op de tv is tock leuker.. vind ik..
heb op de ps2 een sega en nes emu en dat is wel weer leuk.. lekker op de tv enz.
ik heb zelf ook een monster pc en een xbox en ps2 enz.. en heb op de pc ook een psx emu voor gt2 enz... het werkt wel.. maar niet zoals het op de psx doet. en op de tv is tock leuker.. vind ik..
heb op de ps2 een sega en nes emu en dat is wel weer leuk.. lekker op de tv enz.
Vertel eens meer xsence over die snes emulator. De enige die ik kan vinden werkt alleen op een PS1, degene waar jij het over hebt, werkt die ook op een PS2?Op woensdag 08 mei 2002 15:40 schreef xsence het volgende:
Verwijderd
Nes emu.. nes en sega ... zitten als het goed is al rond de 266 games bij.Op woensdag 08 mei 2002 18:23 schreef DFY het volgende:
[..]
Vertel eens meer xsence over die snes emulator. De enige die ik kan vinden werkt alleen op een PS1, degene waar jij het over hebt, werkt die ook op een PS2?
maar heb net gelezen dat de modchips voor de xbox binnen een maand uitkomen!!!
Die ene xbox emu is echt dik nep
als ik em opstart krijg ik de volgende melding:

Is gewoon om M$ te pesten.
Hmm ik heb nu wel een xbox screensaver erbij
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Ik vraag me af wie hier gepest wordtOp woensdag 08 mei 2002 18:59 schreef bobo1on1 het volgende:
[afbeelding]
Norton AV is toch wel goed genoeg lijkt me?
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
En dit krijg ik als ik hem opstart (ik neem aan dat we het over dezelfde hebben?):Op woensdag 08 mei 2002 18:59 schreef bobo1on1 het volgende:

Uit de readme.txt:
code:
1
2
3
4
5
6
| ==================== Working Games: ==================== Most games will work, some may have video glitches (that is do to some video cards). But as I said the Xbox is very easy to emulate so there shouldn't be ANY problems. |
Ik kan er verder weinig over zeggen, ik heb geen Xbox en geen spellen ervoor
Verwijderd
Heb je wel een recente virusscanner? Ik heb nl gehoord dat bij die emu een mooie trojan mee wordt geinstalleerd..
Dank voor antwoord, maar beetje vaag, heb je nou wel of niet een werkende NES emulator voor de PS2??Op woensdag 08 mei 2002 18:43 schreef xsence het volgende:
[..]
Nes emu.. nes en sega ... zitten als het goed is al rond de 266 games bij.
maar heb net gelezen dat de modchips voor de xbox binnen een maand uitkomen!!!
Er is wederom nieuwe informatie over de 4!! modchips te vinden op www.headliner.nl.
Nu staan er ook wat beelden bij alsmede een flamewar tussen de NeoX en Xtender crew
Nu staan er ook wat beelden bij alsmede een flamewar tussen de NeoX en Xtender crew
Moet je gewoon een gamepad kopen en TVout gebruikenOp woensdag 08 mei 2002 15:40 schreef xsence het volgende:
tis wel jammer
mod chips vern**ken de consoles
Verwijderd
Neem nou die videoopties... Fog is volgens mij iets wat in het spel zit of niet, maar niet perse een hardware-feature. Het zijn trouwens radio-buttons (mutually exclusive, er kan er maar 1 aan staan) terwijl de opties elkaar niet uitsluiten.Op woensdag 08 mei 2002 20:01 schreef Pathfinder het volgende:
[..]
En dit krijg ik als ik hem opstart (ik neem aan dat we het over dezelfde hebben?):
[afbeelding]
Uit de readme.txt:
code:
1 2 3 4 5 6 ==================== Working Games: ==================== Most games will work, some may have video glitches (that is do to some video cards). But as I said the Xbox is very easy to emulate so there shouldn't be ANY problems.
Ik kan er verder weinig over zeggen, ik heb geen Xbox en geen spellen ervoor
Ik herinner me nog een oude readme van die emulator waarin stond dat Soul Calibur 2 ook succesvol getest was. Best wel goeie emu die games kan emuleren die nog niet eens bestaan.
Haha dat lijkt mij ook ja... maar misschien wil iemand mij een originele xbox game sturen, dan test ik het even!Op vrijdag 10 mei 2002 01:22 schreef RefriedNoodle het volgende:
Neem nou die videoopties... Fog is volgens mij iets wat in het spel zit of niet, maar niet perse een hardware-feature. Het zijn trouwens radio-buttons (mutually exclusive, er kan er maar 1 aan staan) terwijl de opties elkaar niet uitsluiten.
Verwijderd
Ja die heb ik..Op woensdag 08 mei 2002 20:21 schreef DFY het volgende:
[..]
Dank voor antwoord, maar beetje vaag, heb je nou wel of niet een werkende NES emulator voor de PS2??
hebben?
Verwijderd
Klopt helemaal. Is ook gewoon een HOAX.Op vrijdag 10 mei 2002 11:03 schreef harjan het volgende:
Die emulator werkt niet, blijft naar een dvd vragen ook al zit die erin.
Ik zou het trouwens wel erg handig vinden om een modchip te hebben hoor. Ik ken iemand die in Amerika woont e ndie spellen zijn daar gewoon eerder uit en zijn nog een goedkoper ook!
Ook is het gewoon handig om import DVDs te kunnen kijken. Veel van die anime zooi is er alleen als import en dan kom je thuis van de videotheej, ram je dat ding in je xbox en wat zie je, different region bladibla. Dan voel je je toch wel ff klote hoor, gelukkig maar dat ik een broer heb die een regiovrije dvdspeler heeft staan.
Voor backups is het misschien wel handig enzo, maar ik ken echt niemand in de verste verte niet die een dvdr(w) heeft.
Dan ken je mij zeker niet:p
Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)
Verwijderd
*kuch*Op vrijdag 10 mei 2002 13:14 schreef xsence het volgende:
de emu die ik heb werkt wel.!!
er zitten rond de 266 games al op de cd.
http://www.xbox-scene.com/releases.php
*kuch*
oftewel als ik goed tel, 60 pas...
Verwijderd
?
sjonge jonge... volgens mij had ik het over een sega en nes emu voor de ps2. =]
om de xbox backups te kunenn spelen moet je xbox gemod zijn anders zal ie ze niet lezen.
om de xbox backups te kunenn spelen moet je xbox gemod zijn anders zal ie ze niet lezen.
Verwijderd
Dacht dat het nog ging over die Xbox emulator, ok dan snappen we elkaar weer.Op vrijdag 10 mei 2002 13:27 schreef xsence het volgende:
?
als ie alleen import games speelt dan lijkt me dat een prima idee.
als ie ook backup draait dan wordt het weer een zooitje met de illegale games
als ie ook backup draait dan wordt het weer een zooitje met de illegale games
Verwijderd
als het goed is zijn alle modchips voor de xbox voor backup games..
dat het een rotzooitjes gaat worden met backups is zo maar het neemt ook mooie dingen met zich mee..
divx/emu/vcd development enz.
dus we kunnen nog hele leuke dingen verwachten van de xbox.
dat het een rotzooitjes gaat worden met backups is zo maar het neemt ook mooie dingen met zich mee..
divx/emu/vcd development enz.
dus we kunnen nog hele leuke dingen verwachten van de xbox.
als er een modchip komt dan hoop ik zelf dat het alleen voor import games is.
als je alles dan op een gegeven moment kan downloaden dan speel je de spellen maar even
en dat heb je niet als je ze orgineel koopt dan
of je moet geld teveel hebben natuurlijk
wel jammer dat sommige games japan only zijn
bv mecha games en shooters zoals zero gunner 2 van de dreamcast
als je alles dan op een gegeven moment kan downloaden dan speel je de spellen maar even
en dat heb je niet als je ze orgineel koopt dan
of je moet geld teveel hebben natuurlijk
wel jammer dat sommige games japan only zijn
bv mecha games en shooters zoals zero gunner 2 van de dreamcast
Nou, ik heb zeker wel interesse. Het is waarschijnlijk iets teveel gevraagd om een iso te vragen van de cd van jou? Maar ik ben al geholpen met de emu zelf. Moet ik hiervoor m'n PS2 omgebouwd hebben met modchip, of met een AR cd? bijv. Of helemaal niets?Op vrijdag 10 mei 2002 10:30 schreef xsence het volgende:
[..]
Ja die heb ik..![]()
![]()
hebben?
Verwijderd
Het mooie is dat alle Xbox-games op 1 laag van de dvd staan. Helaas de 2e laag (de 1e laag is een gewone dvd-video met 1 filmpje wat zegt dat je het schijfje in een Xbox moet stoppen, niet in je dvd), maar er komen vast wel Xbox-dvd-copy-utils die netjes de 2e laag op een enkellaags-dvdr fikken of zo.
En jij denkt dat MS achterlijk is? Tegen de tijd dat dat kan gaan ze gewoon games uitbrengen die over 2 layers heen gaan.Op vrijdag 10 mei 2002 23:54 schreef RefriedNoodle het volgende:
Het mooie is dat alle Xbox-games op 1 laag van de dvd staan. Helaas de 2e laag (de 1e laag is een gewone dvd-video met 1 filmpje wat zegt dat je het schijfje in een Xbox moet stoppen, niet in je dvd), maar er komen vast wel Xbox-dvd-copy-utils die netjes de 2e laag op een enkellaags-dvdr fikken of zo.
Meestal kun je ze geripped downen. Tegen de tijd dat iemand dat tegen kan houden heeft het nut, eerder niet.Op zaterdag 11 mei 2002 00:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
En jij denkt dat MS achterlijk is? Tegen de tijd dat dat kan gaan ze gewoon games uitbrengen die over 2 layers heen gaan.
Nog ff geen modchip voor mij. Ik heb liever langer plezier van mijn games
Xbox iso's zijn al te downloaden 
Enne, die emu is een worm, dus snel wegmieteren die 'emu'.
Ik neem aan dat je niet die emu bedoelt waarvan ik hierboven een screenshot heb gepost, want daar vindt McAfee v6.01 (met virusupdate van 8 mei) niks bijzonders aan?Op zaterdag 11 mei 2002 15:14 schreef Glorix Jim het volgende:
Verwijderd
Toch wel. Ik heb ook McAfee (helaas), en die vind inderdaad niks. Toch bevat die emu (althans, toen ik het probeerde in januari) 2 obscure DLL's: eentje kwam kennelijk uit Wolfenstein, en de andere was afkomstig van een of andere obscuur russisch chatprogramma of zo, en bevatte code om via internet te kunnen communiceren. Daarom dacht iedereen dat het een worm was, maar de executable leek die DLL's niet te gebruiken, en was dus hele vette bullsh#t.Op zaterdag 11 mei 2002 21:24 schreef Pathfinder het volgende:
Ik neem aan dat je niet die emu bedoelt waarvan ik hierboven een screenshot heb gepost, want daar vindt McAfee v6.01 (met virusupdate van 8 mei) niks bijzonders aan?
is de ps2 vern**kt dan?Op donderdag 09 mei 2002 09:47 schreef star-saber het volgende:
tis wel jammer
Toch wel leuk allemaal,..
bij http://www.lik-sang.com kan je al mod chips pre-orderen,...
Hier wat over de enigmah:
30 Wires
All Backups / Import Originals
CDR/CDRWDVDR/DVDRW (However DVD media should be used for best results)
Can use any cheap unbranded general purpose DVDR media
Optional 2 Wires for Macrovision Off
Optional 2 Wires for DVD Reset Function
Works on all models from all regions (including the different kernel versions)
All wiring points are VERY easy - no IC's to solder to - all presoldered pads.
Modified XBE's and Unsigned code can boot (This is a HUGE feature - as you'll all see soon)
Het wordt echt leuk als er strax mp3 en divx players komen voor de xbox
Dan heb ik één apparaat in m'n huiskamer staan voor
-audio cd's
-mp3 muziek
-dvd's
-divx
-games
wat wil je nog meer
bij http://www.lik-sang.com kan je al mod chips pre-orderen,...
Hier wat over de enigmah:
30 Wires
All Backups / Import Originals
CDR/CDRWDVDR/DVDRW (However DVD media should be used for best results)
Can use any cheap unbranded general purpose DVDR media
Optional 2 Wires for Macrovision Off
Optional 2 Wires for DVD Reset Function
Works on all models from all regions (including the different kernel versions)
All wiring points are VERY easy - no IC's to solder to - all presoldered pads.
Modified XBE's and Unsigned code can boot (This is a HUGE feature - as you'll all see soon)
Het wordt echt leuk als er strax mp3 en divx players komen voor de xbox
Dan heb ik één apparaat in m'n huiskamer staan voor
-audio cd's
-mp3 muziek
-dvd's
-divx
-games
wat wil je nog meer
Daar zit iedereen dus op te wachten....
zodra je DiVX, MP3's en andere dingen op de XBox kan afspelen is er een run van hier to gunder op die dingen
zodra je DiVX, MP3's en andere dingen op de XBox kan afspelen is er een run van hier to gunder op die dingen
En betekent dat het nog minder interessant wordt voor bedrijven om kwalitatief goede games te ontwikkelen, dat iemand zo af en toe eens een kopietje trekt en niet koopt kan ik me voorstellen, zeker als je niet bulkt van het geld, echt probleem is dat je dan weer krijgt dat 90% van de games gecopierd is, ok prijs is ook wel erg hoog maar voor sommige games is het zeker de moeite waard.Op zondag 12 mei 2002 22:39 schreef TweakerNummer het volgende:
Daar zit iedereen dus op te wachten....
Maar ik wil de XBox niet om zijn games, maar ik wil hem als backup HD (data opslag), DiVX speler en MP3 speler. Voor de games doe ik het niet