Kan je gebanned worden wegen gebruik bannerblocker

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Op zondag 05 mei 2002 23:21 schreef martinweb.nl het volgende:

[..]

Correct voor zover ik weet. Maar als je het voordeel van een B.V. wilt behouden is het wel handig om dat kapitaal te hebben. Bovendien zijn er anders weinig klanten / leveranciers die zaken met je wilt doen. Via de KvK kunnen ze het één en ander opvragen, en als jij je startkapitaal weer weghaalt geeft dat geen blijk van vertrouwen... En belastingtechnisch is het ook niet altijd even makkelijk op te lossen.

Dus als jet het goed doet heb je een groot deel van je startkapitaal staan, of je speelt op riskant, ook leuk, dan heb je het niet staan. Maar persoonlijk vind ik dat je dan buiten je kunnen onderneemt...

En als er dus een kapitaal is van rond de 40.000 gulden, mag ik toch wel zeggen dat het niet slecht ging / gaat. Nu zo de komende drie jaar vol zien te houden, dat is moeilijk...
Startkapitaal is 18.000 euro. Dit startkapitaal (indien dit het kapitaal bij oprichting is) wordt geregistreerd bij de KvK en vervolgens blijft dit gegeven gewoon genoteerd. Daarna wijzigt het (formele) kapitaal alleen maar bij uitgifte van aandelen, kapitaalvermindering etc.

In principe kan je de dag van oprichting gewoon de bankrekening leeghalen en totaal uitlenen/uitgeven. M.a.w. wat bij de KvK als gestort kapitaal genoteerd staat, geeft geen enkele garantie over wat er werkelijk in de B.V. aanwezig is. Er zijn genoeg supergrote bedrijven die nog met een standaard 18.000 startkapitaaltje in de boeken werken, terwijl er voor miljoenen aan onderneming in zit.

Ondernemen doe je uiteraard niet alleen met je eigen kapitaaltje, maar ook met vreemd vermogen. Meestal is dat toch wel 70% van het totale vermogen. Je leent geld van de bank en zorgt dat 't totaal meer opbrengt, dan je aan rente (en evt. aflossing) aan de bank kwijt bent.

Kort gezegd, geplaatst kapitaal zegt niets over het werkelijk aanwezige vermogen. Als crediteur kan je daar totaal niet op varen, ondanks de waarborgfunctie van dit (start)kapitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op maandag 06 mei 2002 00:36 schreef Kertje het volgende:

[..]

nou, daar draait het natuurlijk wel om, anders zouden ze wel een stichting zijn
Kleine toevoeging, ook een stichting kan een onderneming drijven en winst maken -> de commerciele stichting... De stichting mag alleen geen winst uitkeren aan haar oprichters of bestuurders, het zogenaamde uitkeringsverbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 22:29

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Op maandag 06 mei 2002 17:28 schreef Wekkel het volgende:

[..]

Startkapitaal is 18.000 euro. Dit startkapitaal (indien dit het kapitaal bij oprichting is) wordt geregistreerd bij de KvK en vervolgens blijft dit gegeven gewoon genoteerd. Daarna wijzigt het (formele) kapitaal alleen maar bij uitgifte van aandelen, kapitaalvermindering etc.

In principe kan je de dag van oprichting gewoon de bankrekening leeghalen en totaal uitlenen/uitgeven. M.a.w. wat bij de KvK als gestort kapitaal genoteerd staat, geeft geen enkele garantie over wat er werkelijk in de B.V. aanwezig is. Er zijn genoeg supergrote bedrijven die nog met een standaard 18.000 startkapitaaltje in de boeken werken, terwijl er voor miljoenen aan onderneming in zit.

Ondernemen doe je uiteraard niet alleen met je eigen kapitaaltje, maar ook met vreemd vermogen. Meestal is dat toch wel 70% van het totale vermogen. Je leent geld van de bank en zorgt dat 't totaal meer opbrengt, dan je aan rente (en evt. aflossing) aan de bank kwijt bent.

Kort gezegd, geplaatst kapitaal zegt niets over het werkelijk aanwezige vermogen. Als crediteur kan je daar totaal niet op varen, ondanks de waarborgfunctie van dit (start)kapitaal.
Ok, dat maakt wat duidelijker. En nu je het zegt, ik heb wel eens een financiele status van een bedrijf willen weten, maar dat is moelijk op te vragen... (zowel bij een B.V. als een v.o.f.)

Maar goed, je hebt in ieder geval een startkapitaal nodig, wat niet uit de lucht komt vallen, wat bij een v.o.f. niet hoeft.

En ja als je een B.V. begint gaat het wel om winst (in ieder geval geen verlies), maar ik bedoelde in dit topic, dat gaat niet over winst. Bovendien mag je blij zijn als je de eerste drie jaar niks zelf hoeft bij te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Een B.V. moet een jaarrekening publiceren. Voor kleine ondernemingen mag dit een versimpelde jaarrekening zijn.

Vaak wordt deze verplichting echter door 'kleine' B.V.'s niet nagekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op vrijdag 03 mei 2002 20:48 schreef Floris het volgende:
Nog vragen? :P
Geen vraag, wel een aanbod:
jullie kunnen advertentieruimte huren op mijn beeldscherm.
De gevraagde vergoeding hiervoor is 10 euro per dag per cm2 voor non-animated reclame (aanleveren in PNG of JPG formaat) en 20 euro per dag per cm2 voor animated reclame (aanleveren als GIF of MNG)

Met vr. gr. Aaargh!

P.S. er ligt nog een rekening van 31.500.- voor jullie wegens het weergeven van reclame op mijn beeldscherm in de afgelopen jaren (N.B. dit is een schikkingsvoorstel, het werkelijke bedrag ligt veel hoger maar ik wil t.net natuurlijk niet om zeep helpen)

Bij weigering te betalen volgt eerst een Officiele Waarschuwing bij aanhoudende weigering word overgegaan tot het bannen van jullie reclame op mijn beeldscherm.
:P

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
Op maandag 06 mei 2002 23:12 schreef Aaargh! het volgende:

.... word overgegaan tot het bannen van jullie reclame op mijn beeldscherm.
:P
dan word jij ook vanzelf gebanned :P >:)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn ook nog mensen die geen bannerblocker hebben maar een text-browser draaien ivm een hele oude PC (386),
wil je die ook gaan bannen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 13-10 18:55

Floor-is

5.2

Op dinsdag 07 mei 2002 00:02 schreef BAZZA het volgende:
Er zijn ook nog mensen die geen bannerblocker hebben maar een text-browser draaien ivm een hele oude PC (386),
wil je die ook gaan bannen ?
Euhm mensen met een 386 op een site die over de nieuwste technologien gaan en over hoe je uit deze technologie nog meer kunt halen?

Het zou me verbazen hoor, maar ok.

We bannen echt niet zo snel en ook niet zo vaak, maar sommige mensen brengen het zo trots, of patsen ermee, dan is het snel over hoor. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 00:11 schreef Floris het volgende:
Euhm mensen met een 386 op een site die over de nieuwste technologien gaan en over hoe je uit deze technologie nog meer kunt halen?
Internetten met een 386, dat is ook eruit halen wat er in zit en het lukt aardig :7
Op dinsdag 07 mei 2002 00:11 schreef Floris het volgende:
Het zou me verbazen hoor, maar ok.

We bannen echt niet zo snel en ook niet zo vaak, maar sommige mensen brengen het zo trots, of patsen ermee, dan is het snel over hoor. :)
Okidokie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:32

mrsar

waar een sar is,is een wodka

tja.. soms is mijn verbinding met friaco zo traag dat de plaatjes v/d banners nie eens willen laden :) page could not be loaded,maar ja,dan is surfen ook niet leuk meer dus dan kap ik er meestal ook mee

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10 17:12

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Even terugkomend op de tweede vraag uit de openingspost:
En kan GoT er zelf achterkomen of je dat ook werkelijk gebruikt?
Nee, dat is heel goed te omzeilen. Als je je bannerblocker zo instelt dat'ie de source van http://adserver.tweakers.net/adframe.php verandert en banner op een grootte van 0 pixels zet en daarbij http://adserver.tweakers.net/adlog.php wel keurig blijft laden.
Geen echte blocker want je laadt de banner wel maar je ziet em niet.

Iedereen tevreden (zolang het om de banners zelf gaat en niet om de bandbreedte). Of niet?

Edit: Ja had Nee moeten zijn. Ik was blijkbaar niet zo heel helder meer gisteravond. :D

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Mijn bandbreedte kan het wel hebben, al die banners. :P
Pagina: 1 2 Laatste