Ozo... maar wat is het verschil tussen die twee, of is het dezelfde site ofzo?Op vrijdag 03 mei 2002 15:49 schreef Azrael het volgende:
[..]
dat weet ik wel, daar gaat het ook niet om, duh
Ik vraag dit gewoon....
Virussen? Scan ze hier!
Ozo... maar wat is het verschil tussen die twee, of is het dezelfde site ofzo?Op vrijdag 03 mei 2002 15:49 schreef Azrael het volgende:
[..]
dat weet ik wel, daar gaat het ook niet om, duh
Ik vraag dit gewoon....
Virussen? Scan ze hier!
Er is op 14:25 al melding van gemaakt op de mailinglist voor de TrueServer klanten.Op vrijdag 03 mei 2002 14:57 schreef Jasper het volgende:
Beetje jammer dat er ook geen melding @ ts.nl gedaan wordt. Check http://www.trueserver.nl/nieuws.php
Dan begrijp je niet wat de functie van TeleCity is in dit verhaal. Als elke hoster voor z'n eigen power backup (UPS'en en power backup) zou moeten zorgen, zou webhosting veel duurder zijn. Zo brengt TeleCity nog veel meer services bij elkaar (colocatieruimte, AMS-IX knooppunt, koeling, power, beveiliging enz.).Oh ik wist niet dat er een serieel kabeltje liep van elke server naar de ups-en... Als je mission-critical data hebt, dan ben je gewoon een olie domme rund als je dan niet zelf voor een UPS zorgt. Zulk soort dingen zou ik dan nooit uit handen geven. Zeker als je toch al een heel 19" rack hebt..
Waarom hebben ze dan nieuwe coloruimte nodig op Redbus, waarom zit de TeleCity suite tjokvol en waarom worden er bijna wekelijks netwerkuitbreidingen gedaan?Hmm jah trueserver is een beetje erg brak.. vrienden van me hadden hun webservers ook eerst bij trueserver gehost (toevallig zaten ze in de kast naast tweakers) maar ze zijn er weg gegaan vanwege de slecte service en nog een paar andere rare dingen.. de helft van de kasten van trueserver staan ook leeg op dit moment.. iedereen gaat weg
In principe is het gewoon allebei de frontpage ja, maar omdat www.tweakers.net het wel doet en http://tweakers.net nu niet meer viel het me ineens op, vond ik een beetje raarOp vrijdag 03 mei 2002 15:50 schreef wildhagen het volgende:
[..]
Ozo... maar wat is het verschil tussen die twee, of is het dezelfde site ofzo?
1
2
3
4
5
| servicez:~# host www.tweakers.net www.tweakers.net has address 213.239.154.21 www.tweakers.net has address 213.239.154.11 servicez:~# host tweakers.net tweakers.net has address 213.239.154.16 |
Ah, zo. Maar die zonder www ervoor is dus idd aphrodite:Op vrijdag 03 mei 2002 15:52 schreef Azrael het volgende:
[..]
In principe is het gewoon allebei de frontpage ja, maar omdat www.tweakers.net het wel doet en http://tweakers.net nu niet meer viel het me ineens op, vond ik een beetje raar
Virussen? Scan ze hier!
Hehe, ik dacht het welOp vrijdag 03 mei 2002 15:55 schreef wildhagen het volgende:
[..]
Ah, zo. Maar die zonder www ervoor is dus idd aphrodite:
Pinging www.tweakers.net [213.239.154.11] with 32 bytes of data
Pinging tweakers.net [213.239.154.16] with 32 bytes of data
Pinging aphrodite.tweakers.net [213.239.154.16] with 32 bytes of data
Dan is hij wel ff onderweg als hij uit Sri Lanka moet komenOp vrijdag 03 mei 2002 16:03 schreef jep het volgende:
Pak de trein maar vast kees.
En nu in n00b taal aubOp vrijdag 03 mei 2002 16:03 schreef jep het volgende:
Ik gok op een filecheck die geforced moet worden maar niet de juiste parameters bevat om forcen te forcen.
Als je snapt wat ik bedoel. Fsck dus..
Pak de trein maar vast kees.
Aphrodite ligt hier naast me, uit het rack, zonder kabels. Ze wil niet meer opstarten, komt niet verder dan de lilo, dus het is logisch dat ze down is. Ik ga nu even kijken of ik iemand van Fok! te pakken kan krijgen...Op vrijdag 03 mei 2002 14:07 schreef blackd het volgende:
[..]
http://tweakers.net/etc.dsp?Action=Stats
Aphrodite is down? of overstressed?
Bericht hierboven
Na het niet goed afsluiten van een systeem (of eigenlijk: na het niet goed umounten van een (niet-journalling) partitie) moet deze worden nagekeken. Als hierbij problemen worden gevonden dan wordt je in een rescue-shell gedropt waar je dan iets als 'fsck /dev/hda1' moet draaien (dit moet dus handmatig geforceerd worden). Op dat moment is er logischerwijs nog geen netwerk en dus moet dat ofwel lokaal gebeuren, ofwel er moet een script zijn dat het handmatig forceren ook nog eens forceertOp vrijdag 03 mei 2002 16:10 schreef Azrael het volgende:
En nu in n00b taal aub![]()
forcen
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Das minder, totaal in shock geraakt dus door het gebrek aan uptimeOp vrijdag 03 mei 2002 16:12 schreef Floris het volgende:
[..]
Aphrodite ligt hier naast me, uit het rack, zonder kabels. Ze wil niet meer opstarten, komt niet verder dan de lilo, dus het is logisch dat ze down is. Ik ga nu even kijken of ik iemand van Fok! te pakken kan krijgen...
Ahaa...Op vrijdag 03 mei 2002 16:15 schreef odysseus het volgende:
[..]
Ze zeggen van welOp vrijdag 03 mei 2002 16:15 schreef Femme het volgende:
TrueServer heeft sinds kort ook colocatieruimte op Redbus ( http://www.interhouse.redbus.com/NDL/locations/Amsterdam/ ) en daar is nog genoeg uitbreidingsruimte. Hopelijk heeft Redbus z'n UPS beter voor elkaar.
offtopic: heb je geen bereik of staan je telefoons uit?Op vrijdag 03 mei 2002 16:12 schreef Floris het volgende:
[..]
Aphrodite ligt hier naast me, uit het rack, zonder kabels. Ze wil niet meer opstarten, komt niet verder dan de lilo, dus het is logisch dat ze down is. Ik ga nu even kijken of ik iemand van Fok! te pakken kan krijgen...
Is dat daar niet verbodenOp vrijdag 03 mei 2002 16:22 schreef Daniel het volgende:
[..]
offtopic: heb je geen bereik of staan je telefoons uit?
Doe de kabels er eerst eens in danOp vrijdag 03 mei 2002 16:12 schreef Floris het volgende:
[..]
Aphrodite ligt hier naast me, uit het rack, zonder kabels. Ze wil niet meer opstarten
*kuch* somsOp vrijdag 03 mei 2002 16:22 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Is dat daar niet verboden
NeuOp vrijdag 03 mei 2002 16:22 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Lijkt mij dat de HDD kapot isOp vrijdag 03 mei 2002 16:12 schreef Floris het volgende:
[..]
Officieel wel (nadruk op dat officieel).Op vrijdag 03 mei 2002 16:22 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Om je bericht te editten kan je ditOp vrijdag 03 mei 2002 16:20 schreef techni het volgende:
ondergetekende is bij mijn vorige post overigens MArcel Leicher, voor de volledigheid
BIOS, MBR, etc.. hoeft niet meteen de HD te zijn hoor.Op vrijdag 03 mei 2002 16:24 schreef Duncan het volgende:
[..]
Lijkt mij dat de HDD kapot is
Dan zou hij toch ook niet meer TOT LILO komen?Op vrijdag 03 mei 2002 16:24 schreef Duncan het volgende:
[..]
Lijkt mij dat de HDD kapot is
Virussen? Scan ze hier!
Sorry was pas mijn derde post ofzo, ben nog niet zo bekend met alle knopjesOp vrijdag 03 mei 2002 16:24 schreef Azrael het volgende:
[..]
Om je bericht te editten kan je dit [afbeelding] knopje gebruiken
Op vrijdag 03 mei 2002 16:22 schreef [eNeRGy] het volgende:
Met ext/3 heb je iig geen problemen met fsck
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Daar is de filecheck voorOp vrijdag 03 mei 2002 16:25 schreef Duncan het volgende:
Correctie: ik bedoel dus corrupte data op de HDD
Jah, daar heb je het alOp vrijdag 03 mei 2002 16:23 schreef Daniel het volgende:
[..]
*kuch* soms
Maar ik denk dat er niet veel mensen zijn die zich daar nu veel van aantrekken
Kan wel, ik heb dit ook gehad met een HD die rijp was voor de sloop.Op vrijdag 03 mei 2002 16:24 schreef wildhagen het volgende:
Dan zou hij toch ook niet meer TOT LILO komen?
Kees zit toch in sri-lankaOp vrijdag 03 mei 2002 16:26 schreef jep het volgende:
[..]
Daar is de filecheck voor. Het enige wat hij moet kunnen loaden is 1 van de kernels
. Kan me niet voorstellen dat er niet 1 is die werkt.
Mag trouwens hopen dat kees er meer dan 1 heeft klaarliggen
Nou enOp vrijdag 03 mei 2002 16:27 schreef Duncan het volgende:
[..]
Kees zit toch in sri-lanka
Hij is al weer onderweg naar huis hoorde ikOp vrijdag 03 mei 2002 16:27 schreef Duncan het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat kees wel meer dan 1 kernel al geïnstalleerd heeftOp vrijdag 03 mei 2002 16:27 schreef Duncan het volgende:
[..]
In srilanka? Ja denk 't ook welOp vrijdag 03 mei 2002 16:33 schreef Straat het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat kees wel meer dan 1 kerel al geïnstalleerd heeft
Op vrijdag 03 mei 2002 16:34 schreef Armageddon het volgende:
Zet er dan ook gewoon WIN2K Server op
waar draait ie dan nu eigenlijk opOp vrijdag 03 mei 2002 16:34 schreef Armageddon het volgende:
Zet er dan ook gewoon WIN2K Server op
Dos 32.Op vrijdag 03 mei 2002 16:35 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
waar draait ie dan nu eigenlijk op
SlackwareOp vrijdag 03 mei 2002 16:35 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
waar draait ie dan nu eigenlijk op
Op vrijdag 03 mei 2002 16:36 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Dos 32.
Op vrijdag 03 mei 2002 16:37 schreef Azrael het volgende:
[..]
Neehoor, das serieus.
Linux, Slackware zoals jep al zeiOp vrijdag 03 mei 2002 16:39 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
ben wel een fokker maar kon oorspronkelijk hier vandaan hoorOp vrijdag 03 mei 2002 16:45 schreef Thunder het volgende:
[..]
Linux, Slackware zoals jep al zei
Beetje aardiger doen tegen Fokkers
How sorryOp vrijdag 03 mei 2002 16:49 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
ben wel een fokker maar kon oorspronkelijk hier vandaan hoor
Op vrijdag 03 mei 2002 16:50 schreef Thunder het volgende:
[..]
How sorry
Zag je de hele tijd op Fok dus ik dacht van da's een Fokker
Maar goed * Thunder heeft nu wel weer genoeg offtopic geblaat
Aphrodite bedoel jeOp vrijdag 03 mei 2002 16:55 schreef bazs2000 het volgende:
En, hoe staat het er nu voor met Athena?
Komt ie nu wel verder dan Lilo?
Dat 100% CPU load is vast een bugjeOp vrijdag 03 mei 2002 16:58 schreef Azrael het volgende:
[..]
Aphrodite bedoel je
dat lijkt me wel jaOp vrijdag 03 mei 2002 17:01 schreef terabyte het volgende:
[..]
Dat 100% CPU load is vast een bugje
naam vervangen door de gene die de storing heeft opgelostOp vrijdag 03 mei 2002 17:13 schreef odysseus het volgende:
* odysseus wacht op de uitleg wat er nu precies fout was.
Oh, en op de '... is een held'-banner natuurlijk.
Bericht hierboven
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Wat ben ik onbewust toch altijd een grapjasOp vrijdag 03 mei 2002 16:33 schreef jep het volgende:
[..]
In srilanka? Ja denk 't ook wel![]()
![]()
Vooruit dan maarOp vrijdag 03 mei 2002 17:15 schreef SH007 het volgende:
[..]
naam vervangen door de gene die de storing heeft opgelost![]()
[afbeelding]
Vraag ik me ook afOp vrijdag 03 mei 2002 17:18 schreef intert0y het volgende:
En wat hebben de heren van Parse dan gedaan aan het appie bakkie? (just curious)
Hetzelfde wat ik gedaan zou hebben als ik er heen had gemoeten (maar omdat Floris er al was en de heren van parse toevallig ook...)Op vrijdag 03 mei 2002 17:18 schreef intert0y het volgende:
En wat hebben de heren van Parse dan gedaan aan het appie bakkie? (just curious)
choeso!Op vrijdag 03 mei 2002 17:54 schreef ACM het volgende:
[..]
Hetzelfde wat ik gedaan zou hebben als ik er heen had gemoeten (maar omdat Floris er al was en de heren van parse toevallig ook...)
Eigenlijk gewoon een diskcheck forceren en hopen dat ie er doorheen komt
En dan inloggen en lilo goedzetten.
Die diskcheck moest wel 3 keer gedraaid worden, volgens mij is die disk dus hardstikke gaar nu. Er moet dus wel met enige spoed een nieuwe in, of de hele installatie moet ff vanaf et begin af aan opnieuw opgezet worden met een schone disk...Op vrijdag 03 mei 2002 17:54 schreef ACM het volgende:
[..]
Hetzelfde wat ik gedaan zou hebben als ik er heen had gemoeten (maar omdat Floris er al was en de heren van parse toevallig ook...)
Eigenlijk gewoon een diskcheck forceren en hopen dat ie er doorheen komt
En dan inloggen en lilo goedzetten.
Bericht hierboven
static switch?Op vrijdag 03 mei 2002 18:00 schreef XorZ het volgende:
Het probleem was in een "static switch" van TeleCity; NA de generatoren, UPS'en, etc...hierdoor zat heel "Zone-2"; waarin TrueServer, Interned Services, IO, MFN/Above, BIT en vele anderen staan down.
De stroom is 'maar' 4 seconden down geweest; maar alle servers moesten dus opnieuw booten. De routers waren in enkele minuten weer up. De tweede Suite van TrueServer (Zone-1) heeft geen last gehad, vandaar dat het verkeer amper onderbroken was.
Het wachten is op een goede verklaring van TeleCity.
Dat klopt ongeveerOp vrijdag 03 mei 2002 18:05 schreef Straat het volgende:
[..]
static switch?
Dat is gewoon een knop om alle stroom af te sluiten ofzo? Iemand wou zijn bureaulamp uitzetten en toen opeens *floep* ?
Henk!Op vrijdag 03 mei 2002 18:05 schreef Straat het volgende:
[..]
static switch?
Dat is gewoon een knop om alle stroom af te sluiten ofzo? Iemand wou zijn bureaulamp uitzetten en toen opeens *floep* ?
Nah, no worries, die disk is nog wel ok denk ik. Die 2e check kwam doordat ie inmiddels alweer gereboot was tijdens de cola-breakOp vrijdag 03 mei 2002 18:03 schreef Floris het volgende:
Die diskcheck moest wel 3 keer gedraaid worden, volgens mij is die disk dus hardstikke gaar nu. Er moet dus wel met enige spoed een nieuwe in, of de hele installatie moet ff vanaf et begin af aan opnieuw opgezet worden met een schone disk...
Jij nog bedankt voor je hulp aan Floris! (waardoor je mij ook nog es een trip naar A'dam bespaardeOp vrijdag 03 mei 2002 20:02 schreef Hans het volgende:
Fatal error: Failed opening required 'main.php' (include_path='/www/fokzine/topix_dev/') in topix.path.php on line 5Op vrijdag 03 mei 2002 18:03 schreef Floris het volgende:
[..]
Die diskcheck moest wel 3 keer gedraaid worden, volgens mij is die disk dus hardstikke gaar nu. Er moet dus wel met enige spoed een nieuwe in, of de hele installatie moet ff vanaf et begin af aan opnieuw opgezet worden met een schone disk...
Uuhm, jah.Op vrijdag 03 mei 2002 16:58 schreef Azrael het volgende:
Aphrodite bedoel je
Moet ff zo'n MySQL-check ding overheen denk ik?Op vrijdag 03 mei 2002 20:51 schreef Thunder het volgende:
[..]
Fatal error: Failed opening required 'main.php' (include_path='/www/fokzine/topix_dev/') in topix.path.php on line 5
![]()
Of trek ik mn conclusies nu veelste snel?
Bericht hierboven
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Nah, lijkt meer op een missing file. Echt puik is die machine niet meerOp vrijdag 03 mei 2002 20:52 schreef Floris het volgende:
Moet ff zo'n MySQL-check ding overheen denk ik?
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
was dus toch gewoon een menselijke foutOp vrijdag 03 mei 2002 21:30 schreef intoxicated het volgende:
Een of andere mafkees heeft het labeltje 'aan/uit' verkeerd op een static switch geplakt. Zo'n knopje zit er voor een bypass tijdens onderhoud, en dus dacht men dat 'ie aan stond, maar in werkelijkheid stond het kreng dus uit. Overigens duurde de onderbreking 4 seconde.
[bron: nl.internet.providers]
Hey, en ik danOp vrijdag 03 mei 2002 20:35 schreef ACM het volgende:
[..]
Jij nog bedankt voor je hulp aan Floris! (waardoor je mij ook nog es een trip naar A'dam bespaarde)
Of ze dat wel of niet doen krijg je waarschijnlijk nog wel antwoord op. Wat ik me kan voorstellen is dat de server waar het hier over gaat eerder gestart was dan de routers. Dus dan was het tegen de tijd dat er rc.local gedraaid werd nog geen verkeer naar ntp(.xs4all.nl) mogelijk. Een koude start van de routers neemt redelijk wat tijd in beslag (lees 2 à 3 minuten).Op zaterdag 04 mei 2002 02:54 schreef little_soundman het volgende:
Om het maar weer eens over het tijd probleem te hebben: Waarom draaien de servers nog steeds geen ntp @ startup ?
Dit probleem is al tig keer voorbij gekomen.....
Je zei dat de downtime van de routers 4 minuten was toch? De downtime zoals ik die in mijn syslog zie was 29 minuten ongeveer. Issie dan handmatig aangezet of zijn de groepen 1 voor 1 weer ingeschakelt na een half uurtje?Op zaterdag 04 mei 2002 08:51 schreef twixx het volgende:
[..]
Of ze dat wel of niet doen krijg je waarschijnlijk nog wel antwoord op. Wat ik me kan voorstellen is dat de server waar het hier over gaat eerder gestart was dan de routers. Dus dan was het tegen de tijd dat er rc.local gedraaid werd nog geen verkeer naar ntp(.xs4all.nl) mogelijk. Een koude start van de routers neemt redelijk wat tijd in beslag (lees 2 à 3 minuten).
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq