Virussen? Scan ze hier!
Volgens mij is trouwens ook de communicatie tussen de webservers oid uitgevallen want de adserver en t.net geven beide een 404...
Beetje wazig
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Adserver zegt nu steeds "Connection refused"Op vrijdag 03 mei 2002 12:58 schreef Steven het volgende:
Trueserver bokt heel erg... Sommige sites doen het wel, andere niet. Net deed niets het.
Volgens mij is trouwens ook de communicatie tussen de webservers oid uitgevallen want de adserver en t.net geven beide een 404...
Virussen? Scan ze hier!
Je dokters logo is ook kapoetOp vrijdag 03 mei 2002 12:58 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Same here.
Beetje wazig
NeuhOp vrijdag 03 mei 2002 12:59 schreef Tampie2000 het volgende:
krijgen we weer een #55 periode?
De klok staat trouwens niet één, maar zelfs twee uur achter (dus UTC/GMT). Misschien iets vreemds met de tijdzone gebeurd
StresskipOp vrijdag 03 mei 2002 14:00 schreef McGrath het volgende:
[BC4] is coming!
Zelfs de tijd staat alweer goed
Da's niet fijn..Op vrijdag 03 mei 2002 13:59 schreef serkoon het volgende:
power-outage telecity schijnt
Nu staat de tijd toch weer goed (14:01)?Op vrijdag 03 mei 2002 14:00 schreef Kjev het volgende:
Hmm.. ik wilde net precies hetzelfde gaan posten, maar wildhagen is me weer voor.
De klok staat trouwens niet één, maar zelfs twee uur achter (dus UTC/GMT). Misschien iets vreemds met de tijdzone gebeurd.
Virussen? Scan ze hier!
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Outage op Telecity zou een hoop verklaren. Mijn snelheden naar en vanaf allerlei plaatsen (vooral overzees) zuigen behoorlijk.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
the wrong wayOp vrijdag 03 mei 2002 14:03 schreef Oscar the Grouch het volgende:
time flies
lolOp vrijdag 03 mei 2002 14:03 schreef Oscar the Grouch het volgende:
time flies
trueserver stats zagen er nog aardig uit toch?niet echt meer
http://www.trueserver.nl/status.php
3 van de 6 verbindingen hebben 0 mbit..
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
In het begin stond op de plaats van mijn naam een getal, servers zijn ook gereset. Best jammer want de servers hadden al een uptime van 2 maandJe zoekactie naar 'Garfield' leverde 100 resultaten op (max 100 van laatste 60 dagen)
http://tweakers.net/etc.dsp?Action=StatsOp vrijdag 03 mei 2002 14:05 schreef Garfield het volgende:
uuhhm de search is nu ook anders
[..]
In het begin stond op de plaats van mijn naam een getal, servers zijn ook gereset. Best jammer want de servers hadden al een uptime van 2 maand
Aphrodite is down? of overstressed?
Hmm, Mysql uptime: 1uur -> server uptime: 15 minuten.Op vrijdag 03 mei 2002 14:05 schreef Garfield het volgende:
In het begin stond op de plaats van mijn naam een getal, servers zijn ook gereset. Best jammer want de servers hadden al een uptime van 2 maand
Aaaj ik denk dat laatste, dat ziet er niet goed uit.Op vrijdag 03 mei 2002 14:07 schreef blackd het volgende:
http://tweakers.net/etc.dsp?Action=Stats
Aphrodite is down? of overstressed?
Lekker
Tja, das idd niet fijn. Dat zoiets uberhaupt KAN gebeuren. Beetje jammer voor Telecity's reputatie enzo.Op vrijdag 03 mei 2002 14:08 schreef Daniel het volgende:
Stroomstoring @ Telecity hoor ik. Alle systemen aldaar moeten opnieuw gestart worden (waarvan 80% met de hand)
Lekker
Heel cool, dus er lopen daar nu een aantal mensen met sleutelbossen elk server rack open te doen, alle aan/uit knoppen op te zoeken en de servers aan te doen?!!? Niet wetend welke aan moeten/kunnen?Op vrijdag 03 mei 2002 14:08 schreef Daniel het volgende:
Stroomstoring @ Telecity hoor ik. Alle systemen aldaar moeten opnieuw gestart worden (waarvan 80% met de hand)
Lekker
* Steven ligt een klein beetje dubbel en vindt dit HEEL kneuterig
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
en werkten de UPS-en niet ofzo?Op vrijdag 03 mei 2002 14:08 schreef Daniel het volgende:
Lekker
Virussen? Scan ze hier!
Mja, maar als je bij Telecity een bak hebt staan met 34x dagen uptime vind je het helaas niet zo leukOp vrijdag 03 mei 2002 14:11 schreef Steven het volgende:
[..]
Heel cool, dus er lopen daar nu een aantal mensen met sleutelbossen elk server rack open te doen, alle aan/uit knoppen op te zoeken en de servers aan te doen?!!? Niet wetend welke aan moeten/kunnen?
een paar servers die down zijn oid
als het AT servers geweest waren sprongen ze automatisch weer aan
Misschien dat ze al lang werkten en ze leeg waren? Lijkt me stug dat de UPS-en bokten..Op vrijdag 03 mei 2002 14:11 schreef wildhagen het volgende:
[..]
en werkten de UPS-en niet ofzo?
enne Veldmuis, in veel ATX mobobiosen kun je instellen dat als ie weer stroom krijgt hij altijd aan moet gaan, in de laatste stand, of altijd uit. Denk dat de meesten wel zo slim zijn het eerste in te stellen..
Schijnbaar nietOp vrijdag 03 mei 2002 14:11 schreef wildhagen het volgende:
[..]
en werkten de UPS-en niet ofzo?
Tja, na 45 minuten was de UPS leeg, en de generator is blijkbaar niet aangegaan. En je kunt het wel kneuterig vinden, maar als een server niet uit zichzelf opnieuw up komt (en dat kan makkelijk gebeuren) moet het wel met de hand.Op vrijdag 03 mei 2002 14:11 schreef Steven het volgende:
[..]
Heel cool, dus er lopen daar nu een aantal mensen met sleutelbossen elk server rack open te doen, alle aan/uit knoppen op te zoeken en de servers aan te doen?!!? Niet wetend welke aan moeten/kunnen?
Er hangt bij de ingang van Telecity helaas geen grote knop 'alle servers up'
second hand info trouwens, dus ik sta niet in voor de correctheid
IRC is hier ook doodOp vrijdag 03 mei 2002 14:12 schreef veldmuis het volgende:
irc doet het niet...ligt niet aan mij neem ik aan
een paar servers die down zijn oid

Jezus, da's niet handig nee.... zat er geen diesel meer in de tank van de aggregraten ofzo?Op vrijdag 03 mei 2002 14:12 schreef jep het volgende:
[..]
Schijnbaar niet. Ze hebben wel 72 uur staan.. maar dat is niet nuttig als 't niet werkt
.
Virussen? Scan ze hier!
Dat doen ATX'en ook wel hoor, maar een systeem zomaar uitzetten kunnen ze soms niet zo goed tegen.Op vrijdag 03 mei 2002 14:12 schreef veldmuis het volgende:
Ja (Uninterruptable Power Supply).Op vrijdag 03 mei 2002 14:13 schreef Thunder het volgende:
Wat is een ups? Soort van backup stroom ding?
Virussen? Scan ze hier!
Okee maakt het allemaal alweer een stuk duidelijkerOp vrijdag 03 mei 2002 14:13 schreef wildhagen het volgende:
[..]
Ja (Uninterruptable Power Supply).
Ze hebben dus 45 minuten de tijd gehad om de generator te starten...Op vrijdag 03 mei 2002 14:12 schreef Daniel het volgende:
[..]
Tja, na 45 minuten was de UPS leeg, en de generator is blijkbaar niet aangegaan. En je kunt het wel kneuterig vinden, maar als een server niet uit zichzelf opnieuw up komt (en dat kan makkelijk gebeuren) moet het wel met de hand.
Er hangt bij de ingang van Telecity helaas geen grote knop 'alle servers up'
second hand info trouwens, dus ik sta niet in voor de correctheid)
Een Uninterruptable Power Supply, soort van accu voor pc'sOp vrijdag 03 mei 2002 14:13 schreef Thunder het volgende:
Wat is een ups? Soort van backup stroom ding?
Kijk maar eens op bijvoorbeeld: http://www.apc.com/nl/index.cfm?ISOCountryCode=nl voor wat meer info
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Als je een grote database hebt, waar voortdurend in wordt geschreven, kan zoiets corrupt raken als ineens de stroom uitvalt.Op vrijdag 03 mei 2002 14:14 schreef serkoon het volgende:
Servers die niet upkomen, DAT is pas kneuterig.
Daar heb je zelf dan weer UPS'en voor die netjes je server waarschuwen als de stroom weg is zodat ie netjes kan af gaan sluiten...Op vrijdag 03 mei 2002 14:16 schreef MikeN het volgende:
[..]
Als je een grote database hebt, waar voortdurend in wordt geschreven, kan zoiets corrupt raken als ineens de stroom uitvalt.
Daarvoor heb je een goed filesystem en goede rollback faciliteiten van de database. En natuurlijk een UPS die de pc('s) 10 minuten voordat 't ding geen stroom meer kan leveren ff een seintje geeft zodat de boel netjes af wordt gesloten.Op vrijdag 03 mei 2002 14:16 schreef MikeN het volgende:
[..]
Als je een grote database hebt, waar voortdurend in wordt geschreven, kan zoiets corrupt raken als ineens de stroom uitvalt.
Of in het geval van trueserver: De Generator aan zetten...Op vrijdag 03 mei 2002 14:19 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
[..]
Daar heb je zelf dan weer UPS'en voor die netjes je server waarschuwen als de stroom weg is zodat ie netjes kan af gaan sluiten...
(ook al hadden ze meer gehad als het hele managment even zou gaan fietsen met dynamo erop voor de stroom
Jah, maar niet als die UPS'en toevallig gewoon door Telecity worden geregeld en zij garant staan voor een continu stroomtoevoer.Op vrijdag 03 mei 2002 14:19 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
[..]
Daar heb je zelf dan weer UPS'en voor die netjes je server waarschuwen als de stroom weg is zodat ie netjes kan af gaan sluiten...
Die UPS'en zijn van TrueServer, niet van Tweakers.net toch?Op vrijdag 03 mei 2002 14:19 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
[..]
Godzijdank ja...Daar heb je zelf dan weer UPS'en voor die netjes je server waarschuwen als de stroom weg is zodat ie netjes kan af gaan sluiten...
1
2
| servicez:~# uptime 16:23:04 up 9 min, 2 users, load average: 1.35, 0.88, 0.49 |

Hoe zit het met je service?Op vrijdag 03 mei 2002 14:21 schreef jep het volgende:
code:
1 2 servicez:~# uptime 16:23:04 up 9 min, 2 users, load average: 1.35, 0.88, 0.49
daar gaan de aggregaten ook nooit aan.
jij loopt voor ofzo qua tiijd?Op vrijdag 03 mei 2002 14:21 schreef jep het volgende:
code:
1 2 servicez:~# uptime 16:23:04 up 9 min, 2 users, load average: 1.35, 0.88, 0.49

Zo'n generator hoort automatisch aan te slaan als de stroom eraf klapt.Op vrijdag 03 mei 2002 14:20 schreef Steven het volgende:
[..]
Of in het geval van trueserver: De Generator aan zetten...
(ook al hadden ze meer gehad als het hele managment even zou gaan fietsen met dynamo erop voor de stroom)
Virussen? Scan ze hier!
Welk deel, alles wat ik zag was plat hoor.Op vrijdag 03 mei 2002 14:29 schreef miss_bleu het volgende:
wat ik niet snap is waarom bleef een groot deel wel draaien
Succes jonges!
de ene ups is blijkbaar eerder leeg dan de andereOp vrijdag 03 mei 2002 14:29 schreef miss_bleu het volgende:
wat ik niet snap is waarom bleef een groot deel wel draaien
Jah, dan ben je net overgestapt naar TrueserverOp vrijdag 03 mei 2002 14:34 schreef Hans het volgende:
Ik spring nu ook in de auto. Stelletje prutsers, de hele teringboel is geklapt, en een server van ons is overleden. Go Trueserver/Telecity
Op vrijdag 03 mei 2002 14:34 schreef Straat het volgende:
[..]
de ene ups is blijkbaar eerder leeg dan de andere

Fok was ook plat.Op vrijdag 03 mei 2002 14:38 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
nee bij fok niet
Krijg nou wat, inderdaad!Op vrijdag 03 mei 2002 14:28 schreef Straat het volgende:
[..]
jij loopt voor ofzo qua tiijd?
nee niet helemaal.. dating,f1manager,weblog deden het nogOp vrijdag 03 mei 2002 14:38 schreef MikeN het volgende:
[..]
Fok was ook plat.
Kut voelt dat heOp vrijdag 03 mei 2002 14:34 schreef Hans het volgende:
Ik spring nu ook in de auto. Stelletje prutsers, de hele teringboel is geklapt, en twee servers van ons zijn overleden. Rebooten met APC heeft geen effect. @#%#@$% Go Trueserver/Telecity
Ja, maar als hij dat niet doet kan er toch wel iemand naar de aan knop lopenOp vrijdag 03 mei 2002 14:29 schreef wildhagen het volgende:
[..]
Zo'n generator hoort automatisch aan te slaan als de stroom eraf klapt.

Nog altijd beter dan Rukspace, die zetten de kast open omdat-ie te heet wordtOp vrijdag 03 mei 2002 14:55 schreef Nielsz het volgende:
Vraag ik me toch af:
Wat is er vaker down? Vuurwerk of trueserver

Virussen? Scan ze hier!
Oh ik wist niet dat er een serieel kabeltje liep van elke server naar de ups-en...Op vrijdag 03 mei 2002 14:20 schreef MikeN het volgende:
[..]
Jah, maar niet als die UPS'en toevallig gewoon door Telecity worden geregeld en zij garant staan voor een continu stroomtoevoer.

Verwijderd
En die test ik ook nog is regelmatig, elk kwartaal zowiezo of de noodaggregraat start, en elk jaar of ie ook de stroom netjes overneemt. Alle servers hebben een eigen UPS waarmee ze het uurtje uithouden en anders worden ze netjes uitgezet via het mooie seriele kabeltje
Dus mocht echt alles fout gaan, dat houd dan in dat er 2 of 3 dagen geen stroom is waardoor de diesel in de aggregraat op is en we hebben geen tijd om hem bij te tanken dan sluiten nog alle bakken zichzelf netjes af en is het kwestie van even wachten op de stroom
Jij ookalOp vrijdag 03 mei 2002 15:11 schreef Daniel het volgende:
*Checked UPS-prijzen*
+4 inzichtvolOp vrijdag 03 mei 2002 15:11 schreef Daniel het volgende:
*Checked UPS-prijzen*
Just read this topicOp vrijdag 03 mei 2002 15:16 schreef Duncan het volgende:
Is er al bekend wat er a/d hand was ?

Page 1: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13405932#13405932Op vrijdag 03 mei 2002 15:16 schreef Duncan het volgende:
Is er al bekend wat er a/d hand was ?
Is er al iets bekend over Aphrodite, is het een kwestie van handmatig opstarten of is er iets anders aan de hand ?
DuhOp vrijdag 03 mei 2002 15:16 schreef JvH het volgende:
[..]
Just read this topic

Toevallig net al bij hardware.nl de 5000VA besteld?? Keek 5 min geleden, 2 op vooraad, nu niks meer!Op vrijdag 03 mei 2002 15:11 schreef Daniel het volgende:
*Checked UPS-prijzen*
Uhm, neeOp vrijdag 03 mei 2002 15:19 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
[..]
Toevallig net al bij hardware.nl de 5000VA besteld?? Keek 5 min geleden, 2 op vooraad, nu niks meer!
Christ...wat zijn die dingen afgrijselijk duur zeg
lol, ik weet wel wie die besteld heeftOp vrijdag 03 mei 2002 15:19 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
[..]
Toevallig net al bij hardware.nl de 5000VA besteld?? Keek 5 min geleden, 2 op vooraad, nu niks meer!
Ik heb gisteren geprobeerd appels met peren te vergelijken... EN DAT GING HEEL GOED!!!
Omdat ze sponsors zijn mag je niet klagen?Op vrijdag 03 mei 2002 15:37 schreef buum het volgende:
*klaag*klaag* Zoals men misschien weet, is Tweakers toen bij Vuurwerk weg gegaan omdat TrueServer een stuk beter was op veel punten. Verder doet TS ook veel sponsoring en volgens mij gebeurt dit niet veel, dus ik snap niet waar al het geklaag op TS opeens vandaan komt?!
Lege kasten? Dan zie je meer dan mij.Op vrijdag 03 mei 2002 15:33 schreef Mr-Leo het volgende:
Hmm jah trueserver is een beetje erg brak.. vrienden van me hadden hun webservers ook eerst bij trueserver gehost (toevallig zaten ze in de kast naast tweakers) maar ze zijn er weg gegaan vanwege de slecte service en nog een paar andere rare dingen.. de helft van de kasten van trueserver staan ook leeg op dit moment.. iedereen gaat weg
Dat zeg ik niet, al vind ik wel dat ze hiermee toch enig krediet verdienen. Maar, wat ik bedoelde is dat na 1x stroomuitval een hele stormvloed aan klachten op TS op gang komt die naar mijn mening niet terecht zijn.Omdat ze sponsors zijn mag je niet klagen?
Ik heb gisteren geprobeerd appels met peren te vergelijken... EN DAT GING HEEL GOED!!!
Tja, ik ook niet. Ik vraag me sowieso heel erg af of je Trueserver deze storing kunt verwijten (het lijkt meer op een Telecity-fout), en buiten dat is de downtime sinds we daar zitten echt minimaal geweest.Op vrijdag 03 mei 2002 15:37 schreef buum het volgende:
*klaag*klaag* Zoals men misschien weet, is Tweakers toen bij Vuurwerk weg gegaan omdat TrueServer een stuk beter was op veel punten. Verder doet TS ook veel sponsoring en volgens mij gebeurt dit niet veel, dus ik snap niet waar al het geklaag op TS opeens vandaan komt?!
Neuh, maar dit is wel hééél erg amateuristisch en geeft geen blijk van ook maar enig respect voor je klanten, als je vergeet om je aggegraat te starten.Op vrijdag 03 mei 2002 15:37 schreef buum het volgende:
Maareh, is Telecity nu eigendom van Trueserver of hoe zit dat?
Virussen? Scan ze hier!
Nou, Daniel, ik geloof dat ze toch al een stuk of 5 keer down geweest zijn.Op vrijdag 03 mei 2002 15:41 schreef Daniel het volgende:
[..]
Tja, ik ook niet. Ik vraag me sowieso heel erg af of je Trueserver deze storing kunt verwijten (het lijkt meer op een Telecity-fout), en buiten dat is de downtime sinds we daar zitten echt minimaal geweest.
Zouden ze willen. Trueserver is ook maar een "simpel" (Op vrijdag 03 mei 2002 15:42 schreef wildhagen het volgende:
Maareh, is Telecity nu eigendom van Trueserver of hoe zit dat?
ga je toch naar http://www.tweakers.net? Die doet het namelijk wel (al een hele tijd weer overigens).Op vrijdag 03 mei 2002 15:45 schreef Azrael het volgende:
staat http://tweakers.net op Aphrodite ofzo
daar kan ik nl. niet meer opkomen...
Virussen? Scan ze hier!
Het lijkt me niet echt dat ze zoiets vergeten. Zou inderdaad verschrikkelijk zijn.Op vrijdag 03 mei 2002 15:42 schreef wildhagen het volgende:
[..]
Neuh, maar dit is wel hééél erg amateuristisch en geeft geen blijk van ook maar enig respect voor je klanten, als je vergeet om je aggegraat te starten.
Nee, ze huren gewoon een suite in het Telecity pand, en that's it. Zover ik weet natuurlijkMaareh, is Telecity nu eigendom van Trueserver of hoe zit dat?
dat weet ik wel, daar gaat het ook niet om, duhOp vrijdag 03 mei 2002 15:46 schreef wildhagen het volgende:
[..]
ga je toch naar http://www.tweakers.net? Die doet het namelijk wel (al een hele tijd weer overigens).
Ik vraag dit gewoon....
Ozo... maar wat is het verschil tussen die twee, of is het dezelfde site ofzo?Op vrijdag 03 mei 2002 15:49 schreef Azrael het volgende:
[..]
dat weet ik wel, daar gaat het ook niet om, duh
Ik vraag dit gewoon....
Virussen? Scan ze hier!