Een Skilift.Op woensdag 12 juni 2002 20:17 schreef Lev het volgende:
heb me s404 nu een dag maar dit vind ik toch wel een beautiy:
[afbeelding]
rara wat is het? (:
een ski-lift voor in de achtertuin?Op woensdag 12 juni 2002 20:17 schreef Lev het volgende:
[afbeelding]
rara wat is het? (:
MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe
Een high-tech waslijn voor gadget freaks?Op woensdag 12 juni 2002 20:17 schreef Lev het volgende:
[afbeelding]
rara wat is het? (:
schrikdraad. en wel het oogje waar de draad doorheen moet bij een paaltje.Op woensdag 12 juni 2002 20:17 schreef Lev het volgende:
[afbeelding]
rara wat is het? (:
Verwijderd
Ik keek ff rond op www.dpreview.com en zag dat veel mensen problemen hadden met het goed focussen van hun canon A40, zijn hier mensen die dat probleem herkennen?
Verwijderd
Ik had die problemen ook maar heb ze opgelost door het AiAF uit te schakelen. Dit is volgens Canon een Artificial Intelligence Autofocus Systeem. Ik denk dat het niet werkt. Door het uit te schakelen heb ik bijna geen onscherpe foto's meer ten gevolge van een slechte focussering. AiAF heeft sterk de neiging om datgene te kiezen wat het meest in de voorgrond aanwezig is. Door het uit te schakelen zijn de problemen minimaal. En die heb je bij sterk in zoomen en (of in combinatie met) weinig licht. Dit is op te lossen door focus lock (werkt perfect). Volgens mijn ervaringen zijn de focusserings problemen van de A40 niet groter dan van andere (digitale) camera's.Op woensdag 12 juni 2002 21:53 schreef Aerodynamic het volgende:
Ik keek ff rond op www.dpreview.com en zag dat veel mensen problemen hadden met het goed focussen van hun canon A40, zijn hier mensen die dat probleem herkennen?
een beet verklikker voor onder je pieper...Op woensdag 12 juni 2002 20:17 schreef Lev het volgende:
[afbeelding]
rara wat is het? (:
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd
Een "Je-hebt-beet-met-je-hengel"-verklikker. Zodat je aan anderen ongestoord je visverhalen kan vertellen. Toch?Op woensdag 12 juni 2002 20:17 schreef Lev het volgende:
[afbeelding]
rara wat is het? (:

Excuseer mij voor de 160pixels breedte overschrijding
Foei!
Ik vind die eerste echt heel erg attack of the clones achtig
allemaal dezelfde kartjes op een rij
Ik vind die eerste echt heel erg attack of the clones achtig
LOL @ itsgreenOp donderdag 13 juni 2002 10:18 schreef itsgreen het volgende:
Foei!
Ik vind die eerste echt heel erg attack of the clones achtigallemaal dezelfde kartjes op een rij
gemaakt met m'n gisteren (woensdag 12 juni 2002) gekochte cameraatje canon ixus v²

ja ik moet nog ff kijken hoe je precies leuke foto's kan maken

Verwijderd
ok, dan weet ik dat, tnx!Op woensdag 12 juni 2002 22:14 schreef OllieBB het volgende:
[..]
Ik had die problemen ook maar heb ze opgelost door het AiAF uit te schakelen. Dit is volgens Canon een Artificial Intelligence Autofocus Systeem. Ik denk dat het niet werkt. Door het uit te schakelen heb ik bijna geen onscherpe foto's meer ten gevolge van een slechte focussering. AiAF heeft sterk de neiging om datgene te kiezen wat het meest in de voorgrond aanwezig is. Door het uit te schakelen zijn de problemen minimaal. En die heb je bij sterk in zoomen en (of in combinatie met) weinig licht. Dit is op te lossen door focus lock (werkt perfect). Volgens mijn ervaringen zijn de focusserings problemen van de A40 niet groter dan van andere (digitale) camera's.
Verwijderd
ff een vraagje over twee camera's.
is dit wat:
samsung digimax 220 se (2,1 mp) voor 399 euro
of een ricoh caplio RR 120 (ook 2,1 MP) voor 369 euro.
zijn dit een beetje goeie camera's?
is dit wat:
he, das fijn, linken naar een file die er niet staat!Op vrijdag 14 juni 2002 00:13 schreef DTorro het volgende:
[afbeelding]
vanuit me zolderraam
Kodak DX3900
FixedOp vrijdag 14 juni 2002 01:44 schreef Azrael het volgende:
[..]
he, das fijn, linken naar een file die er niet staat!
Achmea, Avero en PostbankOp dinsdag 11 juni 2002 22:01 schreef LoneGunman het volgende:
[..]
Hmm, een paar gebouwen foto's van mij (Fuji 2600Z):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
iemand ervaring met deze cams??Op vrijdag 14 juni 2002 00:43 schreef __Ted__ het volgende:
ff een vraagje over twee camera's.
is dit wat:
Verwacht jij dat tussen 00.00 en 08.00 iedereen dit forum leest en antwoord geeft??Op vrijdag 14 juni 2002 08:49 schreef __Ted__ het volgende:
[..]
iemand ervaring met deze cams??
wacht es eerst een daggie en kijk es op Grote Ik wil DIGICAM topic
damn! wat superscherp zeg!Op vrijdag 14 juni 2002 14:48 schreef MORA het volgende:
[afbeelding]
Canon S30, verkleind in IrfanView, zie EXIF info voor meer details
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
gokje...je rijdt een opel??Op donderdag 13 juni 2002 12:52 schreef pokeran het volgende:
gemaakt met m'n gisteren (woensdag 12 juni 2002) gekochte cameraatje canon ixus v²
[afbeelding]
[afbeelding]
MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe
Verwijderd
digital zoom SUX 
En waarom? Het voegt niks toe, het is alleen maar een blowup: de pixels worden vergroot en een beetje ge-smoothed, maar dichterbij halen is er niet bij. Wordt het alleen maar onscherp van dus.
En waarom? Het voegt niks toe, het is alleen maar een blowup: de pixels worden vergroot en een beetje ge-smoothed, maar dichterbij halen is er niet bij. Wordt het alleen maar onscherp van dus.
Dat vind ik dus niet. ik vind het echt wel een scherpe foto. Ik had nooit verwacht dat ze met digital zoom nog zo scherp zouden worden. En deze is nog niet eens de scherpste, maar wel uit de losse hand geschoten.Op vrijdag 14 juni 2002 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
digital zoom SUX
edit:
je hebt het al uitgelegt
je hebt het al uitgelegt
Canon Digital Ixus V2
maar dat heb ik dus niet expres gedaan. ikzelf zat ook in de auto dus daardoor zal die meegaande beweging wel ontstaan zijn denk ik. wel grappig.Op vrijdag 14 juni 2002 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Netjes gedaan hoor! Mooi meegetrokken
Canon Digital Ixus V2
Verwijderd
Nou ik ff
Deze heb ik op de derde dag van mijn bezitterschap ener Powershot A40 geschoten. Niet helemaal scherp, is auto-stand en Macro setting, maar ik was er eigenlijk best tevreden over. Maar ik sta natuurlijk open voor opbouwende kritiek 

Hoe doe je dat eigenlijk? Dat kleine plaatjes posten en linken naar full version?
<edit> a mooi dat lukt dus
</edit>

Hoe doe je dat eigenlijk? Dat kleine plaatjes posten en linken naar full version?
<edit> a mooi dat lukt dus
Ik heb ook zo'n meetrek foto 
genomen op een avond afdansen van me zwagertje

Ja is zeker weten een mooi plaatje. Maar ik weet zeker dat ze nog mooier gaan worden.Nou ik ff Deze heb ik op de derde dag van mijn bezitterschap ener Powershot A40 geschoten. Niet helemaal scherp, is auto-stand en Macro setting, maar ik was er eigenlijk best tevreden over. Maar ik sta natuurlijk open voor opbouwende kritiek
dat linken doe je zo.
http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=3#10
Canon Digital Ixus V2
is al geweizigdOp vrijdag 14 juni 2002 20:51 schreef _MB_ het volgende:
[..]
Ja is zeker weten een mooi plaatje. Maar ik weet zeker dat ze nog mooier gaan worden.
dat linken doe je zo.
..
maar dan alle ] een spatie terug.
dat intypen van ons werkt niet want got verandert het. dus dan kan je het in de post niet meer lezen. maar ik heb al een link naar de faq gegeven.
Canon Digital Ixus V2
Dat is in LeeuwardenOp dinsdag 11 juni 2002 22:01 schreef LoneGunman het volgende:
[..]
Hmm, een paar gebouwen foto's van mij (Fuji 2600Z):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
edit:
en dat spiegelbeeld van de nieuwe achmea toren is ook leuk
zag ik nu pas
en dat spiegelbeeld van de nieuwe achmea toren is ook leuk
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Hier mijn eerste fotozzz met mij dimage F100.
Hier onder zie je een paar foto's (klik op de foto voor vergroting want de tumb ziet er niet uit (let op groot formaat is gemiddeld 1.2MB)
De tumb die je hier ziet zijn gemaakt met dimage viewer en zijn allemaal 10% van het origineel
Hier stond de kat en het was bijna compleet donker waar dat beest stond (ik zag haar zelf moeilijk staan).

Hier had ik het licht aan gedaan en (naar mijn wete niet ingezoomd maar het lijkt er wel op).
edit
Ik zie dat deze in scherp gesteld is op het hout achter de kop van de kat.

Hier een fotootje van het kleine aquariumpje van mijn broer (naast de lamp in het aquarium was er geen licht).

Hier nog eentje (met zelfde specs als hier boven).

Ik probeerde op de maanvis scherp te stellen maar hij pakte het behang van mijn broer vanwege de flits (denk ik)
[edit]
Laat ff weten wat jullie er van vinden (begin niet over allerlei dingen hoe en wat want ik moet hem ook nog verder testen.
Wanneer ik vind dat ik goeie foto's maak dan mogen jullie met dat soort dingen beginnen
Hier onder zie je een paar foto's (klik op de foto voor vergroting want de tumb ziet er niet uit (let op groot formaat is gemiddeld 1.2MB)
De tumb die je hier ziet zijn gemaakt met dimage viewer en zijn allemaal 10% van het origineel
Hier stond de kat en het was bijna compleet donker waar dat beest stond (ik zag haar zelf moeilijk staan).
Hier had ik het licht aan gedaan en (naar mijn wete niet ingezoomd maar het lijkt er wel op).
edit
Ik zie dat deze in scherp gesteld is op het hout achter de kop van de kat.
Hier een fotootje van het kleine aquariumpje van mijn broer (naast de lamp in het aquarium was er geen licht).
Hier nog eentje (met zelfde specs als hier boven).
Ik probeerde op de maanvis scherp te stellen maar hij pakte het behang van mijn broer vanwege de flits (denk ik)
[edit]
Laat ff weten wat jullie er van vinden (begin niet over allerlei dingen hoe en wat want ik moet hem ook nog verder testen.
Wanneer ik vind dat ik goeie foto's maak dan mogen jullie met dat soort dingen beginnen
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Alsjeblieft zeg. Da's nog eens een afdansen.Op vrijdag 14 juni 2002 20:47 schreef DTorro het volgende:
Ik heb ook zo'n meetrek foto
[afbeelding]
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Best aardig moet ik zeggen.
dankje, jammergenoeg onweert het bijna nooit in nederland.
Want dat is echt wel leuk foto's maken.
Canon Digital Ixus V2
Maar een dosis geluk komt altijd om de hoek kijken. Daarom is onweer en digitaal zo'n goede combinatie.Op zaterdag 15 juni 2002 03:19 schreef _MB_ het volgende:
dankje, jammergenoeg onweert het bijna nooit in nederland.
Die is teminste van lekker dichtbij. erg mooi.
Canon Digital Ixus V2
Verwijderd
Zeg Krypt en DinoPK, wat voor camera gebruiken jullie? Die bliksemfoto's zijn echt LEKKAH
simpele s40
(heeerlijk toestel)
Ik had echt veeeeel mooiere foto's kunnen maken, net hiervoor gingen de bliksems helemaal tot aan de grond, net achter die flat. Op deze foto's zitten ze nog zo hoog in de lucht (ze gingen wel lager maar dan buiten het lensbereik). Volgende keer beter !
Grappig om te zien is dat het wel droog lijkt, het regende anders flink.
Ik had echt veeeeel mooiere foto's kunnen maken, net hiervoor gingen de bliksems helemaal tot aan de grond, net achter die flat. Op deze foto's zitten ze nog zo hoog in de lucht (ze gingen wel lager maar dan buiten het lensbereik). Volgende keer beter !
Grappig om te zien is dat het wel droog lijkt, het regende anders flink.
Op vrijdag 14 juni 2002 15:14 schreef jos_zwa het volgende:
[..]
damn! wat superscherp zeg!

Ja, deze ook met een Canon S model
Erg mooi, weinig ruis! Trouwens, die foto's van de 2600 vind ik eigenlijk helemaal niets onderdoen voor de S602. Ze mogen bij Fuji weleens wat aan kwaliteit doen ipv. aan features en kwantiteit.Op zaterdag 15 juni 2002 08:35 schreef DinoPK het volgende:
Ik was er helaas net te laat bij gisterenavond, want het was echt waanzinnig mooi, gewoon 4 bliksems tegelijk. Dit is de enige foto die een beetje gelukt is (beetje = goed):
Foto geresized naar van 2272x1704 naar 1600x1200. Iso 50, AV 4.0, sluitertijd 13 seconden.
En dat merk je, weinig thermische ruis. Ik ben toch blij dat ik de S30 heb besteld, hoewel de S404 ook een topcam is. Zeker voor zijn prijs.simpele s40
Canon S30
[auto,macro,large,fine] Foto cropped en resized.

[auto,macro,large,fine] Foto resized.

[landscape,large,fine] Foto resized.

Erg professioneel die eerste foto! Ik heb net de S30 binnen, alleen met macro mode moet je toch nog je cam best ver van een object afhouden vind ik. Hoe krijg je datinsect zo dichtbij?Op zaterdag 15 juni 2002 14:52 schreef Waslijn het volgende:
Canon S30
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze foto is gecropped, ik heb het insect er dus uitgeknipt. De foto is gewoon in de macro mode genomen op de auto stand. Heb in totaal iets van 6 foto's moeten nemen voor ik tevreden was.Op zaterdag 15 juni 2002 15:08 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Erg professioneel die eerste foto! Ik heb net de S30 binnen, alleen met macro mode moet je toch nog je cam best ver van een object afhouden vind ik. Hoe krijg je datinsect zo dichtbij?
De macro mode van de s30 is niet de beste in zijn klasse, maar daar kan ik wel mee leven. Zie ook www.dpreview.com.
Dit is trouwens pas de 2e dag dat ik hem heb, moet zelf ook nog wat oefenen. Wat ik wel vreemd vind is dat je niet kan zien hoeveel energie er nog in de accu zit. Hij gaat pas waarschuwen als hij bijna leeg is.
Verwijderd
Hee die blauwe libelle lijkt wel dezelfde als op die foto van mij
Zo zie je maar weer dat een S30 nog net iets beter is dan een A40....
Hej, ik durf het niet te vragen. Maar hoe gaat dat ding uit
Verwijderd
Ehhh hoe doe je hem aan? Of stond hij al aan toen je m kocht?
In dat geval: batterijen los halen
Ik gebruik een Fuji Finepix 6900z, ISO400 en A=F11 S=1sec.Op zaterdag 15 juni 2002 09:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg Krypt en DinoPK, wat voor camera gebruiken jullie? Die bliksemfoto's zijn echt LEKKAH
En echt goed gelukt vind ik ze niet, maar er waren maar weinig flitzen hiero, en het is altijd dat je net ff je kaart wil gaan legen dat er prachtige bliksem flits kwam.. Of je bent weer eens te laat.. nadeel van de 6900z is dat ie maar een max. sluitertijd van 3 sec. heeft; had liever langer gewild..
En ik wilde niet uit de auto stappen; het regende
Je doet hem aan door het klepje voor de lens weg te schuiven zodat de lens zichtbaar is. Maar als hij aanstaan is de lens uitgeschoven en kun je het klepje niet terugdoenOp zaterdag 15 juni 2002 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Ehhh hoe doe je hem aan? Of stond hij al aan toen je m kocht?In dat geval: batterijen los halen
Heb trouwens al wat macro's gemaakt van bloempjes, echt schitterend en haarscherp!
eh... RTFMOp zaterdag 15 juni 2002 18:37 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Je doet hem aan door het klepje voor de lens weg te schuiven zodat de lens zichtbaar is. Maar als hij aanstaan is de lens uitgeschoven en kun je het klepje niet terugdoenHoe een S30 uit te doen...
Heb trouwens al wat macro's gemaakt van bloempjes, echt schitterend en haarscherp!
Staat het echt wel in.
(Klepje gewoon terug schuiven, werkt bij een S40 ook, gaat eerst *klik*, dan schuift de lens in en dan kun je 'm door drukken)
Hier de eerste foto's van Yokozuna met de S30.

Diafragma test.

Ganzania

Geranium

Mezelf.

Diafragma test.

Ganzania

Geranium

Mezelf.
Verwijderd
kruisjes...Op zaterdag 15 juni 2002 19:49 schreef Yokozuna het volgende:
Hier de eerste foto's van Yokozuna met de S30.
[afbeelding]
Diafragma test.
[afbeelding]
Ganzania
[afbeelding]
Geranium
[afbeelding]
Mezelf.
Verwijderd
Nou dat ligt dan aan jouw settings, ik zie ze primaOp zaterdag 15 juni 2002 20:01 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
kruisjes...
Ja, geocities is altijd raar met foto's. Om de 50 sec nadat ik ze plaats werken ze pas oid. Maar ik vind het echt een top ding die S30!
Foto's doen het überhaupt niet
Met geocities kan je gewoon niet naar buiten linken, dus neem gewoon een accountje bij Lycos, 50 MB en lekker snelThis page is not available.
We're sorry, but this page is currently unavailable for viewing.
If this site belongs to you, please read this help page for more information and assistance.
Is er niet gewoon zo'n alternatief net zoiets als endoria? Ik had iemand daar al eens over horen praten.
Geocities is idd fucked up, maar voor mp3's werkt het wel goed.
Geocities is idd fucked up, maar voor mp3's werkt het wel goed.
Verwijderd
Niks settings... kruisjes....! Dat zie ik hier ook! Afentoe een plaatje maar voornamelijk kruisjes!Op zaterdag 15 juni 2002 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat ligt dan aan jouw settings, ik zie ze prima
Hoe maak je die aan. Ik heb nu zo'n account. Ik zie nergens staan "file manager" ofzo.Op zaterdag 15 juni 2002 20:54 schreef Azrael het volgende:
Foto's doen het überhaupt niet
[..]
Met geocities kan je gewoon niet naar buiten linken, dus neem gewoon een accountje bij Lycos, 50 MB en lekker snel
probeer: web ftp --> upload
hmmm
kan via ftp, is ook veel makkelijker.Op zaterdag 15 juni 2002 21:17 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Hoe maak je die aan. Ik heb nu zo'n account. Ik zie nergens staan "file manager" ofzo.
Lijkt me dat je daar een pass enzo voor hebt aangemaakt bij je account
Grr, ik wil plaatjes hier posten... Zal eens een ftp progje installen dan.
Verwijderd
Mijn vader heeft dit weekend een finepix 6900z van zijn werk meegenomen 
Zelf heb ik echt totaal geen verstand van foto's maken, maar de basis leer je snel met zo'n digitaal toestel, alles wat je goed/fout doet zie je gelijk.
Wat foto's van gisteren.

Zelf heb ik echt totaal geen verstand van foto's maken, maar de basis leer je snel met zo'n digitaal toestel, alles wat je goed/fout doet zie je gelijk.
Wat foto's van gisteren.

Nieuwe selectie
De afgelopen weken ben ik een paar keer op pad geweest met de Ixus V, en na zorgvuldige selectie zijn de volgende foto's verkozen om getoond te worden.Iedere foto is een klein beetje gefotoshopped, wat curves en color...als je een digitale donkere kamer hebt, moet je er ook gebruik van maken, toch ?
Ballon

25 mei 2002, 21:11 GMT+1, Weert, Florisstraat.F/4, 1/500 seconde sluitertijd, +0,7 stop, 11mm (2x zoom).
Meergranen

9 juni 2002, 14:07 GMT+1, Ergens bij Meijel in de buurt...F/7,4, 1/1000e seconde sluitertijd (!!!
1e keer dat dit lukt!), -1 stop, 5mm (geen zoom).
Sluisje

9 juni 2002, 14:58 GMT+1, Deurns kanaalF/10, 1/160e seconde sluitertijd , 0 stop, 11mm (2x zoom).
Drie libelles

9 juni 2002, 15:01 GMT+1, Deurns kanaalF/4, 1/500e seconde sluitertijd , -1,7 stop, 11mm (2x zoom), macro mode.
Van deze drie libelles heb ik zo'n 30 foto's gemaakt, waarvan er maar een stuk of 3 gelukt zijn....
Ze zaten op een takje, zo'n 1,5 meter van me af, boven het water...Ik kon er dus nét niet komen. De camera op het statief gezet. op macro modus, en op de zelfontspanner... afdrukken met focus op mijn hand, vervolgens statief dusdanig oppakken en richten op de libelles... Ze bleven mooi zitten, maar door de afstand kreeg ik de focus net niet goed, en de uitsnede ook niet.Daarom heb ik deze foto gecropped naar deze uitsnede, die best aardig te noemen is,
al zeg ik het zelf!
Dode berken

9 juni 2002, 16:15 GMT+1, Onbekend (stukje van de Peel)F/4, 1/160e seconde sluitertijd , 0 stop, 5mm (geen zoom), 180 graden geroteerd in Photoshop.
Was op zich al een aardige foto...maar door te roteren verkreeg ik een enorm surrealistisch effect, terwijl de realiteit niet geheel verdwijnt..je blijft het natuurlijk vinden..
Witte zwaan

9 juni 2002, 16:24 GMT+1, Onbekend (stukje van de Peel)F/10, 1/160e seconde sluitertijd , -1 stop, 11mm (2x zoom) Op dezelfde plaats, tussen de dode berken, zag ik plotseling deze zwaan zitten..
Sierlijk, en wit, tussen al dat grauwe, dode....
't contrast kan bijna niet groter zijn.
Dat was het weer. Laat maar weten wat je er van vindt..
De afgelopen weken ben ik een paar keer op pad geweest met de Ixus V, en na zorgvuldige selectie zijn de volgende foto's verkozen om getoond te worden.Iedere foto is een klein beetje gefotoshopped, wat curves en color...als je een digitale donkere kamer hebt, moet je er ook gebruik van maken, toch ?

Ballon

25 mei 2002, 21:11 GMT+1, Weert, Florisstraat.F/4, 1/500 seconde sluitertijd, +0,7 stop, 11mm (2x zoom).
Meergranen

9 juni 2002, 14:07 GMT+1, Ergens bij Meijel in de buurt...F/7,4, 1/1000e seconde sluitertijd (!!!

Sluisje

9 juni 2002, 14:58 GMT+1, Deurns kanaalF/10, 1/160e seconde sluitertijd , 0 stop, 11mm (2x zoom).
Drie libelles

9 juni 2002, 15:01 GMT+1, Deurns kanaalF/4, 1/500e seconde sluitertijd , -1,7 stop, 11mm (2x zoom), macro mode.
Van deze drie libelles heb ik zo'n 30 foto's gemaakt, waarvan er maar een stuk of 3 gelukt zijn....

Ze zaten op een takje, zo'n 1,5 meter van me af, boven het water...Ik kon er dus nét niet komen. De camera op het statief gezet. op macro modus, en op de zelfontspanner... afdrukken met focus op mijn hand, vervolgens statief dusdanig oppakken en richten op de libelles... Ze bleven mooi zitten, maar door de afstand kreeg ik de focus net niet goed, en de uitsnede ook niet.Daarom heb ik deze foto gecropped naar deze uitsnede, die best aardig te noemen is,

Dode berken

9 juni 2002, 16:15 GMT+1, Onbekend (stukje van de Peel)F/4, 1/160e seconde sluitertijd , 0 stop, 5mm (geen zoom), 180 graden geroteerd in Photoshop.
Was op zich al een aardige foto...maar door te roteren verkreeg ik een enorm surrealistisch effect, terwijl de realiteit niet geheel verdwijnt..je blijft het natuurlijk vinden..
Witte zwaan

9 juni 2002, 16:24 GMT+1, Onbekend (stukje van de Peel)F/10, 1/160e seconde sluitertijd , -1 stop, 11mm (2x zoom) Op dezelfde plaats, tussen de dode berken, zag ik plotseling deze zwaan zitten..
Sierlijk, en wit, tussen al dat grauwe, dode....
't contrast kan bijna niet groter zijn.
Dat was het weer. Laat maar weten wat je er van vindt..

Concours Hippique, gisteren @ Hoofddorp Bos. Dat vrouwtje met die rode jas is Anky van Grunsvem.
Ik vind dat zoombrowser programma van Canon echt gruwelijk. Zijn er andere programma's om je foto binnen te halen?
koop gewoon een card reader.. kan je em gewoon als hd aanspreken, is wel zo makkelijk
Breeze downloaderOp zondag 16 juni 2002 16:26 schreef Waslijn het volgende:
Ik vind dat zoombrowser programma van Canon echt gruwelijk. Zijn er andere programma's om je foto binnen te halen?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Krijg jij dan geen virtual HD er bij wanneer je hem aan koppelt?Op zondag 16 juni 2002 16:26 schreef Waslijn het volgende:
Bij mijn cam (minolta F100
Ik kan ze ook knippen en dan verwijderd hij ze gelijk van de SD kaart.
Ga ik zeker doen, maar het is nu zondag en de winkels zijn gesloten.Op zondag 16 juni 2002 16:27 schreef itsgreen het volgende:
koop gewoon een card reader.. kan je em gewoon als hd aanspreken, is wel zo makkelijk
Op zondag 16 juni 2002 16:41 schreef Waslijn het volgende:
[..]
Ga ik zeker doen, maar het is nu zondag en de winkels zijn gesloten.
Dat had makkelijk in 1 post gekund (des noods via een edit)Op zondag 16 juni 2002 16:44 schreef Waslijn het volgende:
[..]
Zo dat is een verademing
Weet iemand echt niet een goed alternatief voor endoria?? Ik heb ook de S30 en wil ff wat uplooien!
Wat maakt dat nou weer uit.Dat had makkelijk in 1 post gekund (des noods via een edit)
Duh je webspace bij je eigen provider (alleen zal zo'n makkelijk upload scriptje van endoria daar niet werken maar volgens mij heeft een tweaker uit /14 daar al wat voor gemaakt.Op zondag 16 juni 2002 16:48 schreef Yokozuna het volgende:
Weet iemand echt niet een goed alternatief voor endoria?? Ik heb ook de S30 en wil ff wat uplooien!
[..]
Wat maakt dat nou weer uit.
Dat houd het draadje wat schoner en het totaal aantal pages lager.
Het aantal uit te voeren SQL request minder etc...
Verwijderd
ik heb weer aardig wat foto's voorbij zien komen... had ff tijdje niet in dit topic gekeken en net ff alles bekeken 
die blauwe libelle is echt mooi! die viel me direct op
Echt wel, ik dacht echt dat die van zo'n Canon D30 kwam ofzo.Op zondag 16 juni 2002 17:19 schreef Eddo het volgende:
ik heb weer aardig wat foto's voorbij zien komen... had ff tijdje niet in dit topic gekeken en net ff alles bekeken
Kzal eens met die lycos gaan kutten.
Verwijderd
niet gesharpend hoor... gewoon autostand met macro aan was ditOp zaterdag 15 juni 2002 10:58 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ja, deze ook met een Canon S modelVolgens mij sharpened is irfanview
Ben dit weekend naar Brussel geweest.
Hier is Manneke Pis:
http://www.pbase.com/image/2547855
Klik op de foto voor de rest van de foto's van het weekend.
Hier is Manneke Pis:
http://www.pbase.com/image/2547855
Klik op de foto voor de rest van de foto's van het weekend.
ja maar als je net als ik die ixus heb, (stroomvretend dingetje)dan kost dat je wel energie vanuit je batterij,Op zondag 16 juni 2002 17:51 schreef SFie het volgende:
[..]
als je winxp hebt dan heb je je mem card ook als hdtje (alstie in de camera zit dan he?) , heb je geen card reader voor nodig...
terwijl je daar geen last van heb bij een cardreader.
Oke lycos werkt! Hier mijn eerste foto's met de S30.

Bass versterker @ ons bandje.

Eigenaardige bloem in de achtertuin.

Macroshot + Diafragma test.

Sluitertijd test

Mijn drumset.

Sluitertijd test

Mijn drumset.
Mijn eerste foto hier! 
Met mijn Canon powershot S30 gemaakt, heb hem nu een paar weken en ben er al even wat mee aan het stoeien geweest. Ik merk nu ook dat ik me steeds meer voor fotografie ga interesseren. Een foto zegt ook meer dan een film vind ik...
Maar goed, hier een foto van onze papegaai Hannes (een grijze roodstaart) genomen op auto instellingen, duurde lang voor hij goed in de camera keek
Met mijn Canon powershot S30 gemaakt, heb hem nu een paar weken en ben er al even wat mee aan het stoeien geweest. Ik merk nu ook dat ik me steeds meer voor fotografie ga interesseren. Een foto zegt ook meer dan een film vind ik...
Maar goed, hier een foto van onze papegaai Hannes (een grijze roodstaart) genomen op auto instellingen, duurde lang voor hij goed in de camera keek

Verwijderd
Liefhebbers van digitale fotografie.... waarvan er blijkbaar toch een aantal in dit topic aanwezig zijn.
Al eens langsgelopen op het forum van www.belgiumdigital.com ?
Een aanrader!
mvg
Een aanrader!
mvg
Nee nog nooit gedaan, zal eens kijken bedankt!
Verwijderd
we zullen eens gaan kijken! ken het url niet... ben benieuwdOp zondag 16 juni 2002 21:22 schreef crepo het volgende:
Liefhebbers van digitale fotografie.... waarvan er blijkbaar toch een aantal in dit topic aanwezig zijn.
Een aanrader!
mvg
ooh, een drumset heb ik altijd al gewildOp zondag 16 juni 2002 19:08 schreef Yokozuna het volgende:
Oke lycos werkt! Hier mijn eerste foto's met de S30.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Sluitertijd test
[afbeelding]
Mijn drumset.
binnekort ga ik ook achter die s30, can't waaaiiit!
Nog een fotootje van me. Vraag me niet waarom, maar ik vind hem wel goed gelukt. Was zomaar voor de lol geschoten.
Het is "de cockpit" van de honda shadow van een vriend van me. Macro ingesteld verder alles automagisch. Nog steeds met een canon powershot S30...
Het is "de cockpit" van de honda shadow van een vriend van me. Macro ingesteld verder alles automagisch. Nog steeds met een canon powershot S30...

Dit topic is gesloten.