sorry dat was fout.
xentric legde einsteins E=mc^2 uit als dat de snelheid dan oneindig klein zou worden.
xentric legde einsteins E=mc^2 uit als dat de snelheid dan oneindig klein zou worden.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Licht wordt niet aangetrokken door grote massa's, maar de ruimte kromt om de grote massa's, zodat het licht geen andere kant op kan dan de ruimte volgen en dus zo om de massa heen gaat (aangetrokken wordt). Heeft niets met massa van het deeltje dat "aangetrokken" wordt te maken.Op woensdag 24 april 2002 01:26 schreef OMX2000 het volgende:
ik ben geen natuurkunde held... maar ik heb begrepen dat een foton wel massa heeft... Anders zou licht niet aangetrokken worden door zwarte gaten.
Een foton heeft geen massa. (Als het dat wel zou hebben zou het vanwege E=mc^2 oneindig veel energie kosten om licht naar de lichtsnelheid te krijgen.Op woensdag 24 april 2002 01:26 schreef OMX2000 het volgende:
ik ben geen natuurkunde held... maar ik heb begrepen dat een foton wel massa heeft... Anders zou licht niet aangetrokken worden door zwarte gaten. En verder heb ik ook nog begrepen dat tijd in kromme loopt door het heelal, en dat tijd dus beinvloed wordt door grote massa (= veel aantrekkingskrach), zoals zwarte gaten...
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Zelfde ID, maar dan in een zinals fotonen tijdsbesef zouden hebben moet je er eerst vanuit gaan dat ze een levend organisme zijn anders kan je zowieso niet praten over besef
Concrete Loop Watercooling
Forget your fears...
...and want to know more...
Verwijderd
Maar dat wil niet zeggen dat een foton geen tijdsbesef heeft omdat het een eenheid is, die eenheid heeft de mens er van gemaakt... een seconde is dus iets wat door de mens is bedacht of een foton daar rekening mee houdt is natuurlijk de vraag.Op woensdag 24 april 2002 03:40 schreef breukie het volgende:
Tijd is een eenheid en bestaat al uit een gegeven snelheid (sec. min. uren etc.).
Verwijderd
Inderdaad lezen een aantal mensen verkeerd wat er eigenlijk gevraagd wordt, al kanOp woensdag 24 april 2002 08:27 schreef Quicksilver het volgende:
Maar dat wil niet zeggen dat een foton geen tijdsbesef heeft omdat het een eenheid is, die eenheid heeft de mens er van gemaakt... een seconde is dus iets wat door de mens is bedacht of een foton daar rekening mee houdt is natuurlijk de vraag.
Ik denk trouwens dat de topicstarter niet de vraag stelde 'heeft een foton bewustzijn'.
Als er een ding groter is dan het heelal, dan is het de menselijke verbeelding...
absoluut nietOp woensdag 24 april 2002 08:32 schreef Juggalin_Juggalo het volgende:
qFox, "oneindig weinig tijd" is wel degelijk "helemaal geen tijd". Elke positieve hoeveelheid tijd die je eraan zou willen toekennen (bijvoorbeeld 0,0000heleboel0001) is altijd te groot. Je kunt dus niet anders concluderen dat de verstreken tijd voor een foton ECHT 0 is.
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Dat is het ook. De massa van een foton is nul, de gammafactor voor een foton is oneindig. Dus vanuit het foton bezien zijn alle lengtes nul, en loopt de tijd overal oneindig hard, maw: zijn tijd staan voor ons gezien stil.Op woensdag 24 april 2002 11:50 schreef qFox het volgende:
absoluut niet
als dit het geval was, dan hadden ze moeten zeggen dat het gewoon 0 was
Praat geen onzin. Heel cool hoor, dat je dat durft te beweren. Maar je bent absoluut niet stoer, je bent gewoon onzinnig aan het blaten.ik durf ook te beweren dat een foton "bestaat uit onderdelen"
netals dat een atoom ooit het kleinste "onderdeel" was op aarde, en er later kwarx kwamen (of hoe ze ook heten, heb het zelf nooit gehad), en dat ze later nog kleiner gingen, zo zal dat ook met fotonen gaan, mark my words. maar dit is verder off topic van onze vraag.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
dat soort antwoorden waren te verwachten jaPraat geen onzin. Heel cool hoor, dat je dat durft te beweren. Maar je bent absoluut niet stoer, je bent gewoon onzinnig aan het blaten.
De rest van je post begrijp ik helemaal niets van...
Een foton heeft wel degelijk energie.Op woensdag 24 april 2002 15:19 schreef PhysicsRules het volgende:
Stel, het foton heeft een massa ongelijk aan 0, hoe klein dan ook. Dan zou het volgende gebeuren:
Er is geen vaste lichtsnelheid, je zou een foton kunnen versnellen. Hoe meer energie, hoe sneller.
Fotonen met hogere energie zouden dus sneller bewegen. Ultraviolet licht zou sneller moeten gaan dan rood licht. Het is te meten dat dat niet klopt.
Conclusie: Een foton kan geen energie hebben.
Calvin: You know how Einstein got bad grades as a kid? Well, mine are even worse!
En E=mc^2, dus heeft-ie ook massa. Maar geen rustmassa. Een foton 'bestaat' alleen maar als-ie beweegt...Op woensdag 24 april 2002 15:42 schreef dreadlock_pussy het volgende:
jah, tuurlijk heeft een foton energie, das tog logisch...
Verwijderd
je slaat de spijker op de kopOp woensdag 24 april 2002 16:31 schreef quipere het volgende:
Ik denk dat deze discussie niet zo zeer gaat om: Heeft een foton tijdsbesef, maar meer: kunnen we een getal dat 0 nadert gelijkstellen aan nul.
In onze theorien hebben we afgesproken dat we met een getal dat oneindig klein is, mogen REKENEN alsof het nul is. Vandaar dat de tijd die een foton doet over een bepaalde afstand, in de berekeningen nul is, terwijl hij eigenlijk 0 nadert.
Verwijderd
A great thought in a small mind is a dangerous thing
Hij heeft geen massa. Hij heeft energie waarmee in principe massa m=E/c^2 gemaakt kan worden.Op woensdag 24 april 2002 15:51 schreef Dido het volgende:
[..]
En E=mc^2, dus heeft-ie ook massa. Maar geen rustmassa. Een foton 'bestaat' alleen maar als-ie beweegt...
Nee, relativiteitswet zegt dat voor iedereen c constant is.Op woensdag 24 april 2002 17:31 schreef Mystic_X het volgende:
nee want zoals ik heb gezegt , licht zal voor jou als je met C reist nogsteeds met C sneller zou gaan
Verwijderd
Ho maar wacht ff, dat is heel iets anders. Er is een enorm verschil tussen 0.00000(heel veel nullen)001 en 0. Dat getal met heel veel (doch een eindig aantal) nullen is gewoon een normaal getal, net als 7 en 0.2x = oneindig klein = 0.000000000...1
ja ik ben het met je eens dat dat een gewoon getal is, ik probeerde het alleen uit te drukkenOp woensdag 24 april 2002 17:55 schreef Juggalin_Juggalo het volgende:
[..]
Ho maar wacht ff, dat is heel iets anders. Er is een enorm verschil tussen 0.00000(heel veel nullen)001 en 0. Dat getal met heel veel (doch een eindig aantal) nullen is gewoon een normaal getal, net als 7 en 0.2
Even iets anders, ben je het met me eens dat als je twee getallen a en b hebt, en a is kleiner dan b, dat er dan een getal c moet bestaan wat tussen a en b in ligt, waarbij c zelf NIET hetzelfde is als a of b? (voorbeeld: a=3, b=10, dan voldoet c=8)
Verwijderd
bingoen ik denk dat ik weet waar je heen wil gaan
namelijk dat er geen c zit tussen oneindig klein en 0
en dat weet ik ff niet, lemme think about that
vrees dat ik niet weet wat lim is...Op woensdag 24 april 2002 18:03 schreef Juggalin_Juggalo het volgende:
[..]
bingo
Waar het om gaat is dat je hier rekent met een limiet. Als we deze situatie even vergelijken met de rij getallen 0.1, 0.01, 0.001 enz, anders gezegd de rij xn = 10-n, dan hebben we het dus in feite over limn->oo(xn). Deze limiet is 0. Er bestaat geen enkel getal wat je redelijkerwijs voor "oneindig" klein kunt nemen dan 0.
Als je zegt "nee hoor, het is wel degelijk iets anders dan 0, namelijk het getal p" (en vul voor p maar in wat je wilt), dan klopt dat niet want het getal waar we het over hebben is nog geeneens een miljoenste procent van p. En dat geldt voor ELK getal p wat je neemt, behalve 0.
Als er een ding groter is dan het heelal, dan is het de menselijke verbeelding...
Verwijderd
Verwijderd
Ok.. Nou ja, ik heb wiskunde gestudeerd aan de universiteit, dus dat maakt wel verschil. Ik vind het kinderachtig om dat als argument te gebruiken, dus ik zal proberen het redelijk te beargumenteren.vrees dat ik niet weet wat lim is...
ik heb ook maar mavo gehaald, maar dan nog
het getal heet oneindig klein OMDAT het oneindig klein is, en niet nix. nu stel jij het limiet van oneindig klein aan 0, terwijl we het erovereens waren dat oneindig geen limiet heb
Ik doe dat wel hoor, gewoon 0 (nul). Elk oneindig klein getal is 0.Op woensdag 24 april 2002 18:19 schreef qFox het volgende:
en oneindig klein is dus geen reeel getal
dat is het hele principe van oneindig klein, dat kan je niet weergeven met een getal, anders zouden we het wel doen
Calvin: You know how Einstein got bad grades as a kid? Well, mine are even worse!
Verwijderd
Nee, dat is echt onwaar. Het getal 3.14159... kunnen we ook niet weergeven. Ja, we kunnen er wel allerlei benaderingen voor verzinnen en rijen voor bouwen die dat getal wat we bedoelen als limiet hebben, maar niet weergeven met een 'normaal' getal. Jij zegt dus dat het dan niet reëel is. Nou, pi is wel degelijk een reëel getal.en oneindig klein is dus geen reeel getal
dat is het hele principe van oneindig klein, dat kan je niet weergeven met een getal, anders zouden we het wel doen
vanuit ons perspectief jah, maar zo werkt natuurkunde niet, wat wij niet kunnen waarnemen, kan best bestaan, we kunnen het eind van het heelal ook niet zien, maar dat is er dus ook.Dit volgt uit de speciale relativiteitstheorie. Hoe sneller je gaat, hoe langzamer de tijd voor je loopt. Ga je met de lichtsnelheid staat de tijd stil. Tenminste, van ons perspectief dan.
jep
jep
Tja, gewoon een opmerkingtje: het is niet de e=mc2 theorie, maar de speciale relativiteits theorieOp woensdag 24 april 2002 19:05 schreef qFox het volgende:
einsteins theorie e=mc2 zegt dat de tijd die de foton "ervaart" dan oneindig langzaam is
Iedereen is speciaal, behalve ik.
erhm.. als jij op een ruimteschip zit wat met 99,99999% van de lichtsnelheid reist, en jij schijnt met je zaklantaarn naar buiten, dan zal die straal licht met een paar CM per seconde d'r uit lopen, dachtik.. niet snelheid_schip+snelheid_licht.. m'goed..Op woensdag 24 april 2002 17:24 schreef Mystic_X het volgende:
iets kan zeker de snelheid van het licht halen als je maar een eeuwige energie bron hebt, de vraag is bestaat die.
Want als je oneindig kan versnellen in de ruimte moet je opgegeven moment de lichsnelheid moeten behalen en er zelf overheen. Dus als je een proton een versnelling zou geven zal hij zeker over de lichtsnelheid heen kunnen komen.
De vraag is, is er een eeuwige energie bron. Als dat zo is zal je theoretisch boven de lichtsnelheid uit moeten komen.
Of tenmiste sneller gaan als he licht , want volgens de theorie van Einsteyn, Verbuigen we de ruimte als we versnellen. Tevens als dat zo is (zelf als je zo snel gaat als het gemeten light gaat het het alsnog sneller omdat jij de ruimte buigt) dus eigenlijk is de snelheid van het licht niet goed omdat het eigenlijk oneindige snelheid heeft.
Dus over de vraag kunnen we zo snel gaan als licht nee want licht zal altijd sneller gaan. Maar kunnen we de snelheid van licht halen die wij hebben gemeten in stilstand zeg ik ja dat kan en nog veel sneller ook
Verwijderd
wtf?!Op woensdag 24 april 2002 22:08 schreef Captain Proton het volgende:
Nee, dan zullen de fotonen uit de lamp met de lichtsnelheid van je afbewegen.
Voor een stilstaande waarnemer zullen de fotonen echter ook met de lichtsnelheid bewegen, en zal de relatieve snelheid tussen fotonen en ruimteschip dus inderdaad enkele centimeters per seconde bedragen. Dit kan omdat de tijd binnen het ruimteschip minder snel verstrijkt als je het vergelijkt met de snelheid buiten het schip.
Verwijderd
Dat is dus de basis van de relativiteitstheorie...Op woensdag 24 april 2002 22:16 schreef cappie het volgende:
[..]
wtf?!
damnit.. there goes the warpdrive idea..
Verandert z'n sig te weinig.
Daar zit zeker wat in. Het licht is in principe een golfverschijnsel van elektromagnetische velden, en die golven (net zoals zwaartekrachtsgolven) hebben geen eenduidige plaats. Ga jij het over het tijsbesef van een golf, die niet eens een eenduidige plek heeft, hebben?Op woensdag 24 april 2002 23:26 schreef Kemel het volgende:
And now for something completely different:
Misschien is het probleem met deze discussie wel dat licht hier als deeltje gezien wordt, terwijl het duale karakter van licht die deeltjes misschien eigenschappen geeft die dat niet rechtvaardigen.
Maar goed ik zal wel weer niet zo slim zijn als jullie allemaal hier, maar ik verbaas me er wel over.
Licht heeft geen duaal karakter. De duale beschrijving is populistisch en stamt nog uit de tijd dat men de quantummechanica niet geheel begrreep. Fotonen zijn deeltjes, maar deeltjes waarvan de eigenschappen door probabilistische golffuncties worden beschreven. Daardoor heeft het eigenschappen die een voetbal niet heeft en doordat het gelocaliseerd is, heeft het eigenschappen die een golf in water niet heeft. Er is geen dualiteit, omdat licht zich niet op het ene moment als een deeltje gedraagt en op het andere moment als golf. Het gedraagt zich altijd hetzelfde, alleen zie je dat soms niet zo goed.Kemel schreef:
Misschien is het probleem met deze discussie wel dat licht hier als deeltje gezien wordt, terwijl het duale karakter van licht die deeltjes misschien eigenschappen geeft die dat niet rechtvaardigen.
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
volgens mij zat het toch anders? dat je de tijd als oneindig langzaam beschouwd (en dus altijd overal bent) zogauw je sneller gaat dan de lichtsnelheid.Op woensdag 24 april 2002 19:05 schreef qFox het volgende:
neu moet je ff terug lezen
einsteins theorie e=mc2 zegt dat de tijd die de foton "ervaart" dan oneindig langzaam is
dus die 10 jaar beleeft die tweeling dan oneindig kort
waarbij de natuurkunde aanneemt dat dat 0 is
Kom dan met argumenten waarom een foton volgens jou, in tegenstelling tot wat de hele natuurkundige wereld, massa heeft. En definieer een systeem om consistent met oneindig klein en oneindig groot te rekenen. Dan mag het. Want tot nu toe heb je er blijk van gegeven dat je niet snapt hoe dat moet, en dus kan alles eruit volgen.Op donderdag 25 april 2002 01:50 schreef qFox het volgende:
kijk dit soort reacties verwachte ik dus al
je probeert op een voorzichtige manier iets te zeggen en er komen een paar ("flauwe") reacties, op het moment dat je zegt dat een foton massa heeft is het forum te klein
Kom met goede argumenten en wij zullen je geloven.xentric... i rest my case, deze gasten zullen mijn gelijk nooit geven zelfs al zou ik het hebben. voor hun ben ik niet meer dan "de zoveelste die het probeert"
daar hek geen zin in
Zeker wel. We hebben aangegeven waar de zwakke punten liggen van je theorie:Op donderdag 25 april 2002 12:00 schreef qFox het volgende:
[..]
no.... you wont
Verwijderd
Uhmm.....misschien handig als je de thread even leest, hier wordt al meerdere malen gezegd dat een foton geen massa heeft.Op donderdag 25 april 2002 12:26 schreef shadowbyte het volgende:
Een foton kan geen massa hebben, want wat zei einstein? Iemand die met de snelheid van het licht reist (dus ook een foton) zou een oneindig grote massa krijgen! Hmmm heeft een foton dat dan? of is zijn massa gewoon 0?
Verwijderd
Amen. Ik begrijp dat licht niet 'naar willekeur' soms een golf en soms een deeltje is, maar mijn argument is dat deze discussie stokt omdat fotonen fundamenteel van andere deeltjes verschillen.Op donderdag 25 april 2002 00:01 schreef Fused het volgende:
Het gedraagt zich altijd hetzelfde, alleen zie je dat soms niet zo goed.
Verwijderd
of zwaartekracht uit golven bestaat is voor de wetenschap helemaal niet zeker.Op woensdag 24 april 2002 23:49 schreef FCA het volgende:
[..]
Daar zit zeker wat in. Het licht is in principe een golfverschijnsel van elektromagnetische velden, en die golven (net zoals zwaartekrachtsgolven)
dat het in strijd is met de waarnemingen, of met theorien die anderen hebben gesteld, snap ik. veel mensen hier willen er uberhaupt nauwlijks naar luisteren, of me proberen te begrijpen. dat probleem kwam ik in andere threads ook al tegen.Zeker wel. We hebben aangegeven waar de zwakke punten liggen van je theorie:
geen onderbouwing, niet consistent, en in strijd met de waarnemingen
Als jij die gaten weet te dichten, dan zal ik tenminste je geloven.
Je zegt het zelf: Het gaat om ERVAREN! Niet of het werkelijk zo is, maar hoe de foton het ervaart. Het ervaart inderdaad dat het overal tegelijk is, maar dat is het niet. Het doet er wel degelijk een bepaalde tijd over, alleen merkt ie dat niet.Op donderdag 25 april 2002 13:10 schreef qFox het volgende:
mijn stelling,
als een foton van punt a naar punt b reist, "ervaart" (!) de foton dit als oneindig kleine tijd (misschien is het niet oneindig, maar super klein? maar dat mag ik zeker nie zeggen).
als een foton dit in een tijdsspanne van 0 zou ervaren, zou het overal tegelijk zijn. dus hier, en de andere kant van het heelal, en jupiter, en overal... dit ben je misschien met me eens, of niet, maar ik denk niet dat dat kan
Van mij mag je alles zeggen. Maar het klopt niet. Voor de zoveelste keer: oneindig is geen getal. Een oneindig groot getal bestaat niet.Op donderdag 25 april 2002 13:10 schreef qFox het volgende:
~ * (1/~) = 1
mag ik dat dan wel zeggen?
is toch hetzelfde als x*(1/x)=1 ?
Oneindig is idd niet gedefinieerd. Maar oneindig klein is wel gedefinieerd, en namelijk als 0.Op donderdag 25 april 2002 13:48 schreef qFox het volgende:
als oneindig klein niet gedefinieerd is, hoe kan het dan nul zijn, als nul wel degelijk gedefinieerd is?
Nee, is dus niet hetzelfdeOp donderdag 25 april 2002 13:10 schreef qFox het volgende:
~ * (1/~) = 1
mag ik dat dan wel zeggen?
is toch hetzelfde als x*(1/x)=1 ?
Ik had die post wel gelezen. Je kunt met oneindig, net als met eindig, in die zin rekenen dat 1/eindig != 0 en 1/oneindig == 0. Eindig is geen getal en oneindig is ook geen getal. Nu duidelijk?Op donderdag 25 april 2002 15:15 schreef qFox het volgende:
hey PR ik denk dat je dat typte voor mn laatste post (ookal zit daar 10min tussen...)
wat zeg je daar dan op? ben ik echt benieuwd naar...
Verwijderd
ja maar hey, nu spreek je anderen tege die zeggen dat je er niet mee mag rekenen.Op donderdag 25 april 2002 15:59 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Ik had die post wel gelezen. Je kunt met oneindig, net als met eindig, in die zin rekenen dat 1/eindig != 0 en 1/oneindig == 0. Eindig is geen getal en oneindig is ook geen getal. Nu duidelijk?
Is 'eindig' gedefinieerd? Natuurlijk.Op donderdag 25 april 2002 16:38 schreef qFox het volgende:
er was duidelijk gezegd dat een oneindig getal NIET gedefinieerd was, en dat je daarom niet met dat getal mag rekenen.
Verwijderd
Oneindig is wel degelijk een getal als je met ordinaalgetallen gaat werken. Dan is het kleinste oneindige getal dat je kan krijgen gelijk aan omega. Je kan dan ook omega+1 hebben en omega+2 etc... Dus het ene oneindige is dus weer anders als het andere oneindige.Op donderdag 25 april 2002 17:08 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Is 'eindig' gedefinieerd? Natuurlijk.
Is 'oneindig' gedefinieerd? Natuurlijk.
Is 'eindig' een getal? Nee.
Is 'oneindig' een getal? Nee.
Mag je rekenen met een begrip dat een eigenschap van een getal dan wel neiging is? Het is maar wat je onder rekenen verstaat.
Ik weet eigenlijk niet hoe ik duidelijker kan zijn. Misschien moet ik nog de opmerking plaatsen dat in de wiskunde alles als het goed is netjes is gedefinieerd en dat je aan de hand daarvan uit kunt zoeken welke operaties je uit kunt voeren.
Verwijderd
Hmm, intussen ben ik helemaal into kardinaal- en ordinaalgetallen en ben er achter gekomen dat het toch allemaal iets ingewikkelder zit dan ik dacht :-). Nooit eerder van gehoord overigens.Op donderdag 25 april 2002 20:39 schreef Liquidus het volgende:
[..]
Oneindig is wel degelijk een getal als je met ordinaalgetallen gaat werken. Dan is het kleinste oneindige getal dat je kan krijgen gelijk aan omega. Je kan dan ook omega+1 hebben en omega+2 etc... Dus het ene oneindige is dus weer anders als het andere oneindige.
Daar zijn dit soort topics dan weer wel goed voorOp donderdag 25 april 2002 23:31 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Hmm, intussen ben ik helemaal into kardinaal- en ordinaalgetallen en ben er achter gekomen dat het toch allemaal iets ingewikkelder zit dan ik dacht :-). Nooit eerder van gehoord overigens.
Ik denk het niet. Ik ken zelfs een aantal eerste-jaars hier die het niet kennen...Erg interessant allemaal. Ik krijg wel het idee dat we nu in de iets theoretischer wiskunde komen.
Worden ordinaalgetallen trouwens op het vwo behandeld ofzo? Ik heb dat nooit gedaan (maarja, ook geen tweede fase enzo).
Ach, let daar maar niet op. Dat was een beetje een trapje naar DiademOp vrijdag 26 april 2002 00:50 schreef prinsrob het volgende:
Waarom zou je fractale dimensies moeten kennen _voor_ je studie? Dat wordt zeker niet op het vwo behandeld lijkt me.
Ik heb een tijdje geleden overigens nog de fractale dimensie van de kust van IJsland uitgerekend. Hokjes tellen is leuk.
Verwijderd
Ik heb een stuk over ordinaalgetallen gehoord toen ik op de opendag van wiskunde was op de universiteit van leiden. Daar vertelde zo'n docent getaltheorie over oneindige getallenOp donderdag 25 april 2002 23:31 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Hmm, intussen ben ik helemaal into kardinaal- en ordinaalgetallen en ben er achter gekomen dat het toch allemaal iets ingewikkelder zit dan ik dacht :-). Nooit eerder van gehoord overigens.
Erg interessant allemaal. Ik krijg wel het idee dat we nu in de iets theoretischer wiskunde komen.
Worden ordinaalgetallen trouwens op het vwo behandeld ofzo? Ik heb dat nooit gedaan (maarja, ook geen tweede fase enzo).
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq