Nieuw: HotTopic 1.6

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 12:14 schreef Woudloper het volgende:

[..]

Jelmer, misschien zou je in je document ook nog een dummy werkwijze schrijven beschrijven van hoe je zo'n pagina kan creeëren....

Ik denk hierbij aan:
  • Welke Query heb ik nodig...
  • Hoe zorg ik ervoor dat hij door de recordset heen loopt...
  • Hoe zorg ik ervoor dat de pagina eens per 10 sec. wordt ververst...
  • etc...
  • etc...
als je dat niet weet ben je volgens mij ook nie eg een forum beheerder :)

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-08 09:43
Ik wil mijn xml.php wel ff geven maar let niet op de code [schaamsmilie]
PHP:
1
<? /*    * Actieve Topics [XML] by Maxonic    * Copyright (c) 2002, Maxonic Webwonders    * Mail: info@terrathreads.nl    *    */    require "include/config.php";    require "plugin/db.$database.php";    include ('../site/indexfiles/phphits.php');    phphitsAddHit("HOTTOPIC");$db = new dbstuff;$db->connect($dbhost, $dbuser, $dbpw, $dbname, $pconnect);if (!$naam)$naam = $tablepre;else$naam = $naam."_";$query = $db->query("SELECT * FROM ".$naam."threads ORDER BY lastpost DESC LIMIT 50");header ("Pragma: no-cache");echo "<?xml version=\"1.0\" encoding=\"ISO-8859-1\" ?>\n";echo "<!-- Active Topics van TerraThreads (Forum: _$naam) /-->\n";    echo "<activetopics>\n";while($thread = $db->fetch_array($query)) {    if (!$thread[closed]){        $lastpost = explode("|",$thread[lastpost]);        $query_a = $db->query("SELECT name,private FROM ".$naam."forums WHERE fid=$thread[fid]");        while($thread_a = $db->fetch_array($query_a)) {            $query_c = $db->query("SELECT uid FROM ".$naam."leden WHERE gebruikersnaam=\"$thread[author]\"");            while($thread_c = $db->fetch_array($query_c)) {                                $query_b = $db->query("SELECT uid FROM ".$naam."leden WHERE gebruikersnaam=\"$lastpost[1]\"");                while($thread_b = $db->fetch_array($query_b)) {                                    $query_d = $db->query("SELECT pid FROM ".$naam."posts WHERE tid=$thread[tid] ORDER BY pid DESC LIMIT 1");                    while($thread_d = $db->fetch_array($query_d)) {                        if ($thread_a[private] < 2){                                $afkorting = htmlspecialchars($thread_a[name]);                                echo    "<topic>\n";                                echo    "        <id>$thread[tid]</id>\n";                                echo    "        <titel>$thread[subject]</titel>\n";                                echo    "        <forum>$thread[fid]</forum>\n";                                echo    "        <forumafkorting>$afkorting</forumafkorting>\n";                                echo    "        <startts></startts>\n";                                echo    "        <lastts>$lastpost[0]</lastts>\n";                                echo    "        <topicstarter>$thread[author]</topicstarter>\n";                                echo    "        <starterid>$thread_c[uid]</starterid>\n";                                echo    "        <replies>$thread[replies]</replies>\n";                                echo    "        <last_replier>$lastpost[1]</last_replier>\n";                                echo    "        <replierid>$thread_b[uid]</replierid>\n";                                echo    "        <messageid>$thread_d[pid]</messageid>";                                echo    "</topic>\n";                                                }                    }                }            }        }    }}echo "    <fileinfo>";echo ("        <timestamp>".time()."</timestamp>"); echo "        <info>build 50, (Copyright Maxonic Webwonders)</info>";echo "    </fileinfo>";echo "</activetopics>";?>

• Maxonic
Ow, let niet op mijn queries.. Wachtwoorden ed. staan in de config file..
In de andere file staat een Classe die voor het verwerken van de querie zorgt.
Aangezien mijn database wat raar ingedeeld is had er heel wat queries nodig om alles in te vullen... ;(

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Oke, bedankt. Ik zie dat ie niet cache-ing is, misschien een idee om toe te voegen, scheelt je server load.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Maxonic
;( Tis jammer genoeg niet m'n eigen server dus en ik denk dat hij het niet ondersteunt om queries te cachen...
Misschien toch eens een mailtje sturen naar de hoster...

hoop btw dat we het over hetzelfde hebben, als je andere vorm van cash bedoeld hoor ik het graag...

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Maar je kunt hem toch gewoon lokaal cachen. Dus de output in een file stoppen. Bij elke aanvraag checken of de file ouder is dan 15 seconden:
- zo ja: een nieuwe maken (cache) en terug sturen naar de client.
- Zo nee: de cache file opsturen naar de client.

Op die manier hoef je niet steeds de database te query-en.

Zo deed ik het in het prille begin van HotTopic met de XML van GoT die ik zelf maakte. Ik weet dat de huidge XML van GoT en Fok het nog steeds op die manier doen. Het werkt gewoon perfect en super snel.

• Maxonic
Zoiets bedoel je: [topic=403171/1/25]

Dat vind ik eigenlijk wel een leuk id. Ik zal er morgen mee aan de slag gaan.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Idd, je hebt er helemaal geen speciale dingen voor nodig. Alleen moet je even letten op de rechten van de cache file, maar moet geen probleem zijn.

Ik hoop dat het lukt, mocht het prefect werken dan hoor ik dit graag.

• damouzer
  • Laatst online: 07-09 10:52
Zeer mooi proggie. Heb het vandaag gedownload en het bevalt! Ik blijf hem gebruiken.

Goede toevoeging voor het surf plezier!

Thanx

• Nazgul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

Deze nieuwe versie is inderdaad zeer goed. :)

Ik heb alleen nog wel een vraagje:
Op het ogenblik als je via HotTopic naar een thread gaat, kom je altijd bij het laatste bericht. (Wat al een hele verbetering is)
Maar is het ook mogelijk om naar de laatste (door mij) ongelezen reply te springen?

Zeker als er een snel groeiend topic loopt en je bent even weg, moet je weer 'kilometers' terugscrollen om de discussie weer op te pakken waar je gebleven bent.

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Op vrijdag 26 april 2002 09:57 schreef Nazgul het volgende:
Deze nieuwe versie is inderdaad zeer goed. :)
Ben ik met je eens :)
Ik heb alleen nog wel een vraagje:
Op het ogenblik als je via HotTopic naar een thread gaat, kom je altijd bij het laatste bericht. (Wat al een hele verbetering is)
Maar is het ook mogelijk om naar de laatste (door mij) ongelezen reply te springen?
Hoe zou HT moeten weten wat je nog hebt gezien? Ik vind het een beetje eng als het alle pagina's gaat meelezen, en de laatste keer dat je via hottopic naar een blz sprong hoeft zeker niet de laatste blz te zijn die je hebt gelezen, toch?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Nazgul
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

Meestal lees ik 's ochtends voor ik naar mijn werk ga nog wat op GoT. Aangezien ik op mijn werk niet echt kan surfen kan ik dus gemiddeld pas minimaal 13 uur later weer op GoT komen.
In 13 uur kan er een hoop gebeuren in een topic. En dan mag ik dus weer gaan terugzoeken waar ik gebleven was.
de laatste keer dat je via hottopic naar een blz sprong hoeft zeker niet de laatste blz te zijn die je hebt gelezen
Bij mij meestal wel. :)

Maar maak er anders een instelling van 'Jump to new / Jump to newest'

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Maxonic
Voor de belangstellende hier de code die ik gebruik voor de activetopics in XML, nu met Cache..
Jelmer, als je het leuk vind wil ik wel wat testjes doen om te kijken wat cachen daadwerkelijk scheelt.
PHP:
1
<? /*    * Actieve Topics [XML] by Maxonic    * Copyright (c) 2002, Maxonic Webwonders    * Mail: info@terrathreads.nl    * http://www.terrathreads.nl    */    require "include/config.php";    require "plugin/db.$database.php"; /////////////////////////////////////    $bestand    = "cache.xml";    $refreshtijd    = 15;    $aantaltopics    = 10;    $gebruikcache    = TRUE;    $gebruikstats    = FALSE;//////////////////////////////////// if($gebruikstats){    include ('../site/indexfiles/phphits.php');    phphitsAddHit("HOTTOPIC");}    if (file_exists($bestand))    $leeftijd = time() - filemtime($bestand);if($leeftijd < $refreshtijd &amp;&amp; $gebruikcache){ // Gebruik Cache    $file_open = fopen($bestand, "r");    if($file_open){                $a = 0;        header ("Pragma: no-cache");        echo fread($file_open, filesize($bestand));        exit;    }} $db = new dbstuff;$db->connect($dbhost, $dbuser, $dbpw, $dbname, $pconnect);if (!$naam)$naam = $tablepre;else$naam = $naam."_";$query = $db->query("SELECT * FROM ".$naam."threads ORDER BY lastpost DESC LIMIT ".$aantaltopics);header ("Pragma: no-cache");$file = "<?xml version=\"1.0\" encoding=\"ISO-8859-1\" ? >\n";$file .= "<!-- Active Topics van TerraThreads (Forum: _$naam) /-->\n";$file .= "<activetopics>\n";while($thread = $db->fetch_array($query)) {    if (!$thread[closed]){  //*// De eerste / van deze lijn en die op regel 94 weghalen om het aantal queries te verminderen    // Let op: De inhoud van de XML zal onvolledigger worden en ook privé fora worden in de XML meegenomen         $lastpost = explode("|",$thread[lastpost]);        $query_a = $db->query("SELECT name,private FROM ".$naam."forums WHERE fid=$thread[fid]");        while($thread_a = $db->fetch_array($query_a)) {                    $query_c = $db->query("SELECT uid FROM ".$naam."leden WHERE gebruikersnaam=\"$thread[author]\"");            while($thread_c = $db->fetch_array($query_c)) {                            $query_b = $db->query("SELECT uid FROM ".$naam."leden WHERE gebruikersnaam=\"$lastpost[1]\"");                while($thread_b = $db->fetch_array($query_b)) {                                $query_d = $db->query("SELECT pid FROM ".$naam."posts WHERE tid=$thread[tid] ORDER BY pid DESC LIMIT 1");                    while($thread_d = $db->fetch_array($query_d)) {                                    if ($thread_a[private] < 2){                            $afkorting = htmlspecialchars($thread_a[name]);//*/                                                    $file .=     "<topic>\n";                            $file .=     "        <id>$thread[tid]</id>\n";                            $file .=     "        <titel>$thread[subject]</titel>\n";                            $file .=    "        <forum>$thread[fid]</forum>\n";                            $file .=    "        <forumafkorting>$afkorting</forumafkorting>\n";                            $file .=    "        <startts></startts>\n";                            $file .=    "        <lastts>$lastpost[0]</lastts>\n";                            $file .=    "        <topicstarter>$thread[author]</topicstarter>\n";                            $file .=    "        <starterid>$thread_c[uid]</starterid>\n";                            $file .=    "        <replies>$thread[replies]</replies>\n";                            $file .=    "        <last_replier>$lastpost[1]</last_replier>\n";                            $file .=    "        <replierid>$thread_b[uid]</replierid>\n";                            $file .=    "        <messageid>$thread_d[pid]</messageid>";                            $file .=    "</topic>\n";                //*// <===== Regel 94                        }                    }                }            }        }//*/    }}$file .= "    <fileinfo>";$file .= ("        <timestamp>".time()."</timestamp>"); $file .= "        <info>build 162, (Copyright Maxonic Webwonders)</info>";$file .= "    </fileinfo>";$file .= "</activetopics>";        $file_open = fopen ($bestand, "w"); $file_write = fwrite($file_open, $file); fclose($file_open);    echo $file;?>

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

k zit net eens de lijst op te schonen... kun je misscien ook een clean optie toevoegen die de closed topics opruimt? Zou wel handig zijn... :)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 11:17 schreef zerosignal het volgende:
k zit net eens de lijst op te schonen... kun je misscien ook een clean optie toevoegen die de closed topics opruimt? Zou wel handig zijn... :)
Zou idd makkelijk zijn, maar de XML biedt mij geen informatie over wel/niet gelosten topic. Ik kan het wel inbouwen, maar dan moeten de fora dit ook gaan aanbieden in de XML.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op donderdag 02 mei 2002 13:26 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Zou idd makkelijk zijn, maar de XML biedt mij geen informatie over wel/niet gelosten topic. Ik kan het wel inbouwen, maar dan moeten de fora dit ook gaan aanbieden in de XML.
Zomaar uit de lijst verwijderen zou ik niet handig vinden, dan liever een ander kleurtje of zo :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:35

Wokschotel

Op 6 wielen

Beetje laat, maar: toppie. En dit is gelijk even een test :P

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik ben even aan het knutselen geweest en heb het volgende voor een ASP Forum gemaakt:
PHP:
1
<?<!--#INCLUDE FILE="config.asp" --><%dim fso, bestand, refreshtijd, xfiledim my_ConnResponse.ContentType = "text/xml"set my_Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")my_Conn.Open strConnString    bestand         = "cache.xml"    refreshtijd     = 15    Set fso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")    if fso.FileExists(Server.MapPath(bestand)) Then      dim leeftijd, fo      set fo = fso.getFile(Server.MapPath(bestand))      leeftijd = datediff("s",fo.DateLastModified, now())      if(leeftijd < refreshtijd) then            set fo = fo.OpenAsTextStream                response.write(fo.readall)            response.end      end if    end if    strSQL = "SELECT T.TOPIC_ID, "                &amp; _            "T.T_SUBJECT, "                &amp; _            "T.FORUM_ID, "                &amp; _            "F.F_ABBREVIATION, "            &amp; _            "T.T_DATE, "                &amp; _            "T.T_LAST_POST, "            &amp; _            "M.M_NAME, "                &amp; _            "T.T_AUTHOR, "                &amp; _            "T.T_REPLIES, "                &amp; _            "M1.M_NAME AS REPLIER, "        &amp; _            "T.T_LAST_POST_AUTHOR "            &amp; _        "FROM     MEMBERS AS M, "                &amp; _        "    TOPICS AS T, "                &amp; _        "    FORUM AS F, "                &amp; _        "    MEMBERS AS M1 "                &amp; _        "WHERE     T.T_LAST_POST_AUTHOR = M1.MEMBER_ID "    &amp; _        "    AND T.FORUM_ID = F.FORUM_ID "        &amp; _        "    AND M.MEMBER_ID = T.T_AUTHOR "        &amp; _        "ORDER BY T.T_LAST_POST DESC;"    Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")    rs.open strSQL, my_Conn        xfile = "<?xml version=""1.0"" encoding=""ISO-8859-1"" ?>" &amp; vbNewline &amp; _                 "<activetopics>" &amp; vbNewline    Do While NOT rs.EOF                                 xfile = xfile &amp; "<topic>" &amp; vbNewline                             &amp; _            "        <id>" &amp; rs("TOPIC_ID") &amp; "</id>" &amp; vbNewline                &amp; _                        "        <titel>" &amp; rs("T_SUBJECT") &amp; "</titel>" &amp; vbNewline             &amp; _                       "        <forum>" &amp; rs("FORUM_ID") &amp; "</forum>" &amp; vbNewline                 &amp; _                       "        <forumafkorting>" &amp; RS("F_ABBREVIATION") &amp; "</forumafkorting>" &amp; vbNewline     &amp; _                        "        <startts>" &amp; rs("T_DATE") &amp; "</startts>" &amp; vbNewline             &amp; _                       "        <lastts>" &amp; rs("T_LAST_POST") &amp; "</lastts>" &amp; vbNewline             &amp; _                       "        <topicstarter>" &amp; rs("M_NAME") &amp; "</topicstarter>" &amp; vbNewline         &amp; _                       "        <starterid>" &amp; rs("T_AUTHOR") &amp; "</starterid>" &amp; vbNewline             &amp; _                       "        <replies>" &amp; rs("T_REPLIES") &amp; "</replies>" &amp; vbNewline             &amp; _                       "        <last_replier>" &amp; rs("REPLIER") &amp; "</last_replier>" &amp; vbNewline         &amp; _                       "        <replierid>" &amp; rs("T_LAST_POST_AUTHOR") &amp; "</replierid>" &amp; vbNewline     &amp; _                       "        <messageid>" &amp; rs("TOPIC_ID") &amp; "</messageid>" &amp; vbNewline             &amp; _                       "</topic>" &amp; vbNewline         rs.movenext    loop    rs.close    set rs = nothing  xfile = xfile &amp; "    <fileinfo>" &amp; vbNewline  xfile = xfile &amp; "        <timestamp>"&amp; now() &amp; "</timestamp>"  &amp; vbNewline  xfile = xfile &amp; "        <info>build 162, (Copyright Woudloper)</info>" &amp; vbNewline  xfile = xfile &amp; "    </fileinfo>" &amp; vbNewline  xfile = xfile &amp; "</activetopics>" &amp; vbNewline  set file_open = fso.CreateTextFile(Server.MapPath(bestand))  file_open.write(xfile)  file_open.close  set file_open = Nothing  set fso = nothing  response.write xfile  my_Conn.Close  set my_Conn = nothing %> ?>

Omdat topix geen asp ondersteund, maar even PHP ervan gemaakt, dit is namelijk een stukje kleiner

Deze code is gemaakt voor het snitz forum (http://forum.snitz.com) waarbij wel moet worden opgemerkt dat ik een afkorting (abbreviation) aan het forum heb toegevoegd...

Wellicht kan iemand hier wat mee :? Ik in ieder geval wel :)

moet nog wel wat regelen dat hij de laatste 50 topics bijvoorbeeld laat zien, maar weet nog niet hoe ik dat moet regelen met asp :-( MySQL heeft daar namelijk wel een standaard functie voor: LIMIT

[ Voor 0% gewijzigd door Woudloper op 09-04-2015 13:52 . Reden: naamaanpassing ]

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Ehm, ik weet niet of het een bug of een feature is of dat ik zit te raaskallen, maar ik zit met het volgende. Stel, ik kies ervoor om bij de instellingen geen pop-up te laten zien. Als ik dan met de rechtermuisknop in de tray op het icoontje klik staat er daar wel een vinkje bij 'tray popup'.

Doe ik nou iets doms of zie ik iets over het hoofd :?

• SH007
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 12:42 schreef Wokschotel het volgende:
Ehm, ik weet niet of het een bug of een feature is of dat ik zit te raaskallen, maar ik zit met het volgende. Stel, ik kies ervoor om bij de instellingen geen pop-up te laten zien. Als ik dan met de rechtermuisknop in de tray op het icoontje klik staat er daar wel een vinkje bij 'tray popup'.

Doe ik nou iets doms of zie ik iets over het hoofd :?
bij de instellingen van een forum geldt het alleen voor het forum waarbij je het instelt.
Dat vinkje bij het tray icon is een global setting, om de popup tijdens een game uit te kunnen zetten.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 06 mei 2002 12:47 schreef SH007 het volgende:

[..]

bij de instellingen van een forum geldt het alleen voor het forum waarbij je het instelt.
Dat vinkje bij het tray icon is een global setting, om de popup tijdens een game uit te kunnen zetten.
Hmmm, dan zou dat vinkje eigenlijk dynamisch moeten worden aangepast aan het actieve IE-venster :P

Ik vind het persoonlijk niet echt logisch.

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Waarom komt bij sommige topics "Onbekend" te staan eigenlijk?

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Even een vraagje tussendoor....

Weet iemand hoeveel bandwidth dit gebruikt??

Stel ik genereer altijd een activetopic.xml van de 50 laatste berichten, etc. wat kost het mij dan als bandbreedte???

Misschien kan je een tabelletje op je website zetten jelmer :? Zoiets als dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
          AANTAL TOPICS
 USERS   | 25   |   50    |    100
-----------------------------------
  1 |   |      |
  10     |  |      |
  100    |  |      |
  1000   |  |      |

• Birk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02-2019
Op maandag 06 mei 2002 13:06 schreef Windhoosje het volgende:
Waarom komt bij sommige topics "Onbekend" te staan eigenlijk?
Dan zijn de topics "te oud", dit wil zeggen dat ze niet meer voor komen in de xml op de server...

Dit staat ook in de FAQ op de HotTopic website...

Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice

• Dennahz
  • Laatst online: 05-09 21:32

Dennahz

Life feels like hell should.

Op maandag 06 mei 2002 13:15 schreef Birk het volgende:

[..]

Dan zijn de topics "te oud", dit wil zeggen dat ze niet meer voor komen in de xml op de server...

dan moet je ze ff kicken dan werkt het weer :Y)

Twitter

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op maandag 06 mei 2002 13:15 schreef Birk het volgende:

[..]

dit topic is toch niet te oud?
[topic=487306]

• Birk
Op maandag 06 mei 2002 13:16 schreef Windhoosje het volgende:
dit topic is toch niet te oud?
[topic=487306]
Ehm of hij komt niet meer voor in de XML op de server, of de XML wordt niet goed binnen gehaald.

En aangezien hij er bij mij ook niet in staat zal deze dus niet meer in de XML voor komen...

Edit : Als er weer een nieuw bericht wordt gepost komt hij er weer met naam en toe naam in te staan...

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op maandag 06 mei 2002 13:19 schreef Birk het volgende:

[..]

Ehm of hij komt niet meer voor in de XML op de server, of de XML wordt niet goed binnen gehaald.

En aangezien hij er bij mij ook niet in staat zal deze dus niet meer in de XML voor komen...

Edit : Als er weer een nieuw bericht wordt gepost komt hij er weer met naam en toe naam in te staan...
klopt, zie het nu ook... :)

• Birk
Op maandag 06 mei 2002 13:07 schreef Woudloper het volgende:
Even een vraagje tussendoor....

Weet iemand hoeveel bandwidth dit gebruikt??

Stel ik genereer altijd een activetopic.xml van de 50 laatste berichten, etc. wat kost het mij dan als bandbreedte???

Misschien kan je een tabelletje op je website zetten jelmer :? Zoiets als dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
          AANTAL TOPICS
 USERS   | 25   |   50    |    100
-----------------------------------
  1 |   |      |
  10     |  |      |
  100    |  |      |
  1000   |  |      |
Dit zou je ook zelf kunnen uitrekenen:

Neem de groote van het XML bestand (of doe het aantal karakters van 1 bericht/topic * 50) en dan maal het aantal users.

Dit gebeurt iedere 15 seconden aan nemende dat iedereen die instelling heeft aan staan...

• Birk
Op maandag 06 mei 2002 13:23 schreef Windhoosje het volgende:
klopt, zie het nu ook... :)
Kijk dat is mooi ;)

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 13:23 schreef Birk het volgende:

[..]

Neem de groote van het XML bestand (of doe het aantal karakters van 1 bericht/topic * 50) en dan maal het aantal users.

Dit gebeurt iedere 15 seconden aan nemende dat iedereen die instelling heeft aan staan...
mjah maar niet iedereen gebruikt hottopic, je zou eerst moeten weten hoeveel mensen hottopic gebruiken

• Birk
Op maandag 06 mei 2002 13:29 schreef Kertje het volgende:
mjah maar niet iedereen gebruikt hottopic, je zou eerst moeten weten hoeveel mensen hottopic gebruiken
Hij ging in zijn tabel uit van 1, 10, 100 & 1000 users ;)

Verwijderd

Ik heb voor het web-con forum ook even een XML filetje van de active topics gemaakt.

XML bestand

Hfd bestand

Tracker van Got, Sitechecks, Webcon + van alles nog meer maar nog niet klaar
De tracker is nog in ontwikkeling, en heb ik een mooie class van gemaakt om simpel andere fora toe te voegen.
Webcon Xml heb ik zelf gebouwd, omdat de admins daar geen zin hebben om een Xml bestand te bouwen (alsof het moeilijk is)

Ik heb ook al een Topic->Xml ding en een Topiclijst->Xml geval :) Maar die zijn nog in ontwikkeling :)

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Birk:
Dat weet ik, maar ik dacht wellicht heeft iemand het ooit al eens gedaan....
Heb voor het gemak het XML bestand van GoT even genomen. Deze is ongeveer 42 KB groot.
code:
1
2
3
4
5
6
 USERS   |   50 Topics
-----------------------------
   1     |     80.640  KB
   10    |    806.400  KB
   100   |  8.064.000  KB
   1.000 | 80.640.000  KB

Het gaat hier dan om het gebruik van 8 uur. Heb voor het gemaak maar even een werkdag genomen....
Ben dus voor het gemak ook daar maar vanut gegaan... :)

• Birk
Op maandag 06 mei 2002 13:44 schreef Woudloper het volgende:
Dat weet ik, maar ik dacht wellicht heeft iemand het ooit al eens gedaan....

Heb voor het gemak het XML bestand van GoT even genomen. Deze is ongeveer 42 KB groot.
code:
1
2
3
4
5
6
 USERS   |   50 Topics
-----------------------------
   1     |     80.640  KB
   10    |    806.400  KB
   100   |  8.064.000  KB
   1.000 | 80.640.000  KB

Het gaat hier dan om het gebruik van 8 uur. Heb voor het gemaak maar even een werkdag genomen....
Aha ok :)

Maar ik vind dat je op deze manier sap drinkende wijs goed bezig bent ;)

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Help! :)

Hottopic geeft bij het afsluiten een foutmelding ;(
Alleen wanneer ik windows Hottopic laat afsluiten bij het afsluiten van windows, dan komt de melding: Fatale fout, neem contact op met de maker van hottopic (oid)...

Wat kan ik nu het beste doen :?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op maandag 06 mei 2002 16:48 schreef brammus het volgende:

Alleen wanneer ik windows Hottopic laat afsluiten bij het afsluiten van windows, dan komt de melding: Fatale fout, neem contact op met de maker van hottopic (oid)...

vertellen welk OS je hebt :)

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Mijn OS is Win98 met alle updatez en IE6 ook met alle updatez...
Versie van Hottopic is de nieuwste...

PC-Specs

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 23:22

* Sassie heeft het ook...

Win '95 en IE 5.5.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:50

gewoon handmatig afsluiten :?

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op maandag 06 mei 2002 23:13 schreef Crash-Override het volgende:

[..]

gewoon handmatig afsluiten :?
|:( Duhh!!

Fatale fout ?? Hoort misschien niet ?? Eventuele bug :?

PC-Specs

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 10:23

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op maandag 06 mei 2002 23:10 schreef Sassie het volgende:

[..]

* Sassie heeft het ook...

Win '95 en IE 5.5.
* Gutteguttegut ook.

Win98se IE 5.5

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Crash
Op maandag 06 mei 2002 23:16 schreef brammus het volgende:

[..]

|:( Duhh!!

Fatale fout ?? Hoort misschien niet ?? Eventuele bug :?
duhh
je vroeg toch een eventuele oplossing |:(
nou, daar heb je em
als ie dan nog fout afsluit dan heb je nix aan m'n antwoord nee ;)

dus niet meteen met ' |:( ' gaan gooien graag

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op maandag 06 mei 2002 23:20 schreef Crash-Override het volgende:

[..]

duhh
je vroeg toch een eventuele oplossing |:(
nou, daar heb je em
als ie dan nog fout afsluit dan heb je nix aan m'n antwoord nee ;)
[..]

dus niet meteen met ' |:( ' gaan gooien graag
Oh... gaan we vliegen afvangen ? :P
Kan ik beter :+

Ik vroeg om een oplossing, jij komt met een work-around... ;)

DUHH :+

PC-Specs

Verwijderd

Hijs kewl :D

• Crash
Op maandag 06 mei 2002 23:22 schreef brammus het volgende:

[..]

Oh... gaan we vliegen afvangen ? :P
Kan ik beter :+

Ik vroeg om een oplossing, jij komt met een work-around... ;)

DUHH :+
mjah, het scheelt iig een fatale error ;)
maaruh, zand erover, ok?

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op maandag 06 mei 2002 23:31 schreef Crash-Override het volgende:

[..]

mjah, het scheelt iig een fatale error ;)
maaruh, zand erover, ok?
Tsjah, beetje snel geïrriteerd vandaag, zie het nieuws ;( , maar bedankt toch voor het meedenken :)

PC-Specs

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

thanks, ff updaten :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Misschien kan in hottopic iets nieuws.. dat is een complete groep laten updaten zegmaar...

dus je doet bijv de groep software algemeen erin .. en dat als er een topic gestart wordt dat hij dan een bericht geeft met de naam van de topic ofzow...

Lijkt me wel leuk... en is ook sneller dan eerst naar GoT te gaan en te kijken of er een nieuwe topic is ... en niet iedereen heeft de Active Desktop... want daar heb je het wel .. maar dat geld voor alle groepen en niet 1 selectieve die je dan zelf gekozen hebt.

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 23:40 schreef freaky1983 het volgende:
Misschien kan in hottopic iets nieuws.. dat is een complete groep laten updaten zegmaar...

dus je doet bijv de groep software algemeen erin .. en dat als er een topic gestart wordt dat hij dan een bericht geeft met de naam van de topic ofzow...

Lijkt me wel leuk... en is ook sneller dan eerst naar GoT te gaan en te kijken of er een nieuwe topic is ... en niet iedereen heeft de Active Desktop... want daar heb je het wel .. maar dat geld voor alle groepen en niet 1 selectieve die je dan zelf gekozen hebt.
Mijn xml tracker voor een topic lijst, niet gebruiken want mijn bandbreedte voor de maand is bijna foetsie.

Is ook nog niet af, moeten bijvoorbeeld timestamps in ipv gewone datums. En de stickies moeten eruit gegooid worden.

• SH007
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 23:40 schreef freaky1983 het volgende:

*knip*
dit staat al op de hottopic site :)

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Jow Jelmervos, misschien een suggestie:
kan die tray popup misschien iets rustiger omhoog komen, zoals bij msn messenger? Dat is iets prettiger voor het gevoel.

Thanks 4 listing :)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Er zijn wederom problemen met afsluiten + opslaan van de topic lijst. Dit is een hardnekkig probleem, maar zal hier natuurlijk zo snel mogelijk een fix voor proberen te vinden. Helaas is het een probleem wat niet snel te fixen is ben ik onderhand achter.

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

OK, Thanx voor de bevestiging :)

Hottopic blijft perfect! :Y)

PC-Specs

• Kunstgebit666
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-02-2022

Kunstgebit666

The devil has no toothbrush

Ik heb een probleem met Hot Topic... als ik een topic toevoeg dan geeft ie meteen een fatale fout. Het enige dat ie dan aangeeft is:
"Er is een fatale fout opgetreden" en verder niks... :( :?

Voor de rest werkt Hot Topic dus ook niet.

Ik heb ook al een paar keer geprobeerd het opnieuw te installeren maar dat werkt niet.

Ik heb IE 6.0 en Windows XP en natuurlijk Hot Topic versie 1.6

Verwijderd

Ik weet niet of het al eerder genoemd is maar anders meld ik het nog even :)

Als je bij msn een popupje krijgt dan kun je op die gehele popup klikken om vervolgens de chatwindow te openen, echter bij HotTopic moet je heel precies op de text klikken anders verdwijnt het popupje weer, dat is erg irritant, nu weet ik niet of dit expres zo is gedaan, maar kan je er anders geen optie voor inbouwen :?

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

[edit] NM.

Rustacean

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 23:12 schreef Lighteye het volgende:
Ik weet niet of het al eerder genoemd is maar anders meld ik het nog even :)

Als je bij msn een popupje krijgt dan kun je op die gehele popup klikken om vervolgens de chatwindow te openen, echter bij HotTopic moet je heel precies op de text klikken anders verdwijnt het popupje weer, dat is erg irritant, nu weet ik niet of dit expres zo is gedaan, maar kan je er anders geen optie voor inbouwen :?
mja ik vind dat juist fijn, want dan blijft die popup niet zo lang staan, maar toch heb ik 'm gezien (kromme zin)

ohja, sinds vandaag kan ik niet meer goed sorteren op datum laatste reactie lijkt 't wel
heeel vreemd

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op donderdag 09 mei 2002 23:25 schreef Flat© het volgende:
mja ik vind dat juist fijn, want dan blijft die popup niet zo lang staan, maar toch heb ik 'm gezien (kromme zin)
Me 2 :)
ohja, sinds vandaag kan ik niet meer goed sorteren op datum laatste reactie lijkt 't wel
heeel vreemd
Dat heb ik ook sinds vandaag. Is er serverside iets veranderd?

• Komputilo
  • Laatst online: 08-09 09:50
nu nog ff een linux-versie :)

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 23:43 schreef Disorder het volgende:

[..]

Mijn xml tracker voor een topic lijst, niet gebruiken want mijn bandbreedte voor de maand is bijna foetsie.

Is ook nog niet af, moeten bijvoorbeeld timestamps in ipv gewone datums. En de stickies moeten eruit gegooid worden.
ik heb met chello geen limiet met uptime of verzending enz

Verwijderd

Er is een fatale fout opgetreden

Dat krijg ik op mijn scherm als ik Windows afsluit en Hottopic 1.6 draait nog.

Windows ME
Internet Explorer 5.5

Voor de rest werkt hij perfect maar zou wel graag willen weten wat aan die bovengenoemde melding gedaan kan worden.
Pagina: 1 2 Laatste