"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Hij is weer flink vernieuwd zo te zien
Edit:
Ehhmm... in die lijst met verbeteringen staat hetvolgende:
Bug...
Heb je er express bugs in gestopt
Verwijderd
Tnx!
ik ga 'm meteen testen
hmmmm, als ik via hottopic een link wil openen, pakt 'ie niet de link als URL, maar %1
ik gebruik trouwens mozilla, daar zal 't waarsch. aan liggen
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
[topic=476527/1/50]
Iemand?
Zet de optie "Internet adressen openen in nieuw venster" uit en het zal moeten werken.Op dinsdag 23 april 2002 20:02 schreef Flat© het volgende:
[..]
hmmmm, als ik via hottopic een link wil openen, pakt 'ie niet de link als URL, maar %1
ik gebruik trouwens mozilla, daar zal 't waarsch. aan liggen
Whoehoe, ik moest steeds kiezen wat weg te gooien, dat zal nu wel meevallen hoop ikMaximaal aantal topics van 50 naar 300 verhoogt
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Had ik ook last vanOp dinsdag 23 april 2002 20:21 schreef F_J_K het volgende:
[..]
Whoehoe, ik moest steeds kiezen wat weg te gooien, dat zal nu wel meevallen hoop ik
maar als je een lijst van 300 topics hebt is het imo toch echt tijd om op te gaan ruimen.(zit nu gelukkig een goede optie voor ingebouwd)
Anders moet je es wat vaker je lijst opschonen.Op dinsdag 23 april 2002 20:21 schreef F_J_K het volgende:
[..]
Whoehoe, ik moest steeds kiezen wat weg te gooien, dat zal nu wel meevallen hoop ik
Verwijderd
Ik heb 'm geinstalleerd (1.1 --> 1.6), maar nu ben ik m'n topiclijst kwijtOp dinsdag 23 april 2002 19:52 schreef jelmervos het volgende:
Er is weer een nieuwe versie van HotTopic te downloaden
tja, daar was niets aan te doen, 1.1 is al een vrij oude versie, en jelmervos is er kennelijk van uit gegaan dat iedereen die HotTopic draait 1.5 of hoger gebruikt.Op dinsdag 23 april 2002 20:23 schreef jeroenr het volgende:
[..]
Ik heb 'm geinstalleerd (1.1 --> 1.6), maar nu ben ik m'n topiclijst kwijt
Hij lijkt wel een beetje op bepaalde hard- of softwarehuizen - upgrade or else...Op dinsdag 23 april 2002 20:25 schreef SH007 het volgende:
[..]
tja, daar was niets aan te doen, 1.1 is al een vrij oude versie, en jelmervos is er kennelijk van uit gegaan dat iedereen die HotTopic draait 1.5 of hoger gebruikt.
Vanuit de vorige versie worden ze idd gewoon overgenomen.
Klein bugje: bij wijzigingen waarbij HT opnieuw moet opstarten vergeet 'ie alle andere net gewijzigde opties...
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Het nieuwe formaat (XML) is beter, omdat ik hiermee in de toekomst minder de kans loop precies hetzelfde te krijgen als wat jij nu hebt.
Sorry.
Hier is mijn errorlog te vinden.Er is een fatale fout opgetreden, neem contact op met het Hottopic team
Verder start Hottopic nog steeds niet met windows op en ook niet automatisch als ik op de IE knop druk..
Toch nog wat bugjes denk ik zo..
btw: opschonen roeleerd
Dit kan best komen doordat je niet IE 5.5 of hoger gebruikt. HotTopic werkt dan niet goed.Op dinsdag 23 april 2002 21:03 schreef Maxonic het volgende:
Naja.. ik krijg nog steeds een errormelding bij het afsluiten van windows:
[..]
Hier is mijn errorlog te vinden.
Verder start Hottopic nog steeds niet met windows op en ook niet automatisch als ik op de IE knop druk..
Toch nog wat bugjes denk ik zo..
btw: opschonen roeleerd
ff IE6 erop gooien, denk ik
ga zo door, ik ga hem nu ff downloaden en ben benieuwd wat er veranderd is
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Damn.. dat mag niet gebeuren..Op dinsdag 23 april 2002 21:11 schreef SH007 het volgende:
[..]
Dit kan best komen doordat je niet IE 5.5 of hoger gebruikt. HotTopic werkt dan niet goed.
Of fixen, of mij vertellen waar ik IE 4.0 kan vinden
Valt best mee. Maar ik heb al eerder vage problemen met Windows 98 gebruikers. Helemaal in combinatie met Internet Explorer 5.0.Op dinsdag 23 april 2002 21:09 schreef Maxonic het volgende:
whehe.. al 5 minuten geen reactie.. Volgens mij zijn er meer mensen met probs
Je kunt es proberen de laaste XML parser van Microsoft te downloaden. Maar die wordt meestal wel geinstalleerd via de Windows Update site van Microsoft.
Ik vroeg mij af of je wellicht weleens aan een optie had gedacht om te kunnen chasen op bepaalde keywords
Moet je trouwens ook niet de ToDo lijst aanpassen op de website ?:-)
ik wacht nog steeds met smart totdat nieuwe topics ipv nieuwe replies ook automatisch via een popupje binnenkomen...
Nl ivm SU of LA is dit zeer handig
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Ik ook in zeikmodus:Op dinsdag 23 april 2002 21:22 schreef LuNaTiC het volgende:
Nl ivm SU of LA is dit zeer handig
Het is SM
Lees Todo
[/zeikmodus]
damn.. te laat (wat dat betreft is HT ook wel irri
* LuNaTiC zou dat gewoon heeeeeeeeeeel erg handig vinden, vandaar dat ie het nog maar eens benadrukt
en SU/SM ben ik blijkbaar toch nog niet _helemaal_ overheen (ook al dacht ik van wel
I'm not weird, I'm a limited edition
Zeker de XML parser van Windows geupdate.Op dinsdag 23 april 2002 21:35 schreef Maxonic het volgende:
Woei, ik heb de windowsupdatesite ff zijn gang laten gaan (niet eens een nieuwe IE geinstaleerd) en nu werkt alles zo ver ik kan zien naar behoren..
[afbeelding]
Zie je nou wel dat het niet mijn fout was!
dat heeft jelmervos ook al gedaanOp dinsdag 23 april 2002 21:38 schreef lowrider het volgende:
'k heb 'em voor 't gemak maar ff in de submit gegooid
Da's waar, maar ik verwacht van een Tweaker een up-2-date systeem.Op dinsdag 23 april 2002 21:40 schreef Maxonic het volgende:
Ik heb geen systeem eisen gezien..
Maar je hebt idd wel gelijk.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Staan de URL's daar in? Zo ja, gewoon de clipbord functie aanzetten. In de XML alles selecteren en CTRL-C indrukken.Op dinsdag 23 april 2002 21:43 schreef thedolf het volgende:
Kan ik mijn lijst van versie 1.1 nu importeren? Geen zin om alles weer handmatig te doen
HotTopic 1.6 pakt alleen de topic lijst van 1.5. Ik hoop dit soort dingen in de toekomst niet meer te hebben, daarom heeft HotTopic 1.6 een geheel niet formaat.
Het spijt me voor het ongemak, maar volgende keer toch maar mee gaan met de nieuwe versies.
ik vrees dat dat niet goed gaat, omdat beide versies de instellingen op ongeveer dezelfde plaats in het register opslaan. Waarschijnlijk krijg je gekke dingen.......Op dinsdag 23 april 2002 21:55 schreef F_J_K het volgende:
En anders kan je misschien een tijdje de twee versies naast elkaar draaien, en de nieuwe topics natuurlijk alleen in 1.6 invoegen.
Denk niet dat dat gaat werken.Op dinsdag 23 april 2002 21:55 schreef F_J_K het volgende:
En anders kan je misschien een tijdje de twee versies naast elkaar draaien, en de nieuwe topics natuurlijk alleen in 1.6 invoegen.
Je hebt minder gezeur door gewoon met een schone lijst te beginnen.
Gelukkig is er ook zoiets als een delete optie
edit: trouwens benieuwd hoeveel mensen deze reactie voor niks lezen
Dit is nieuw in HotTopic 1.6, dus moet het RTF document nog updaten.Op dinsdag 23 april 2002 22:44 schreef Maxonic het volgende:
Nog een vraagje btw.. Uit welk XML veld haalt Hottopic zijn $messageid$ waarde?
Edit: ik zie het al.. Uit het veld <messageid></messageid>
Misschien leuk als deze ook in het RTF documentje komt te staan..
Klopt het dat de popup nu niet boven/naast de taakbalk komt?
Klopt ja, hij staat nu in het scherm waar geen taakbalk staat.....Op dinsdag 23 april 2002 23:53 schreef jelmervos het volgende:
Da's heel vreemd. Zoals je kan zien in de history heb ik hier idd iets aan veranderd, omdat mensen problemen hadden dat de popup op de verkeerde monitor kwam. Ik heb de monitor toen gezet op primary.
Klopt het dat de popup nu niet boven/naast de taakbalk komt?
Is het voor het betreffende forum niet lastig ivm. vele hits?
Vreemd, de primary is toch de monitor waar de taakbalk op zit?Op dinsdag 23 april 2002 23:53 schreef BaSsDruM het volgende:
[..]
Klopt ja, hij staat nu in het scherm waar geen taakbalk staat.....
Ik heb zelf helaas geen dual monitor systeem, dus is moeilijk testen.
Ja primary is waar de taakbalk zit ja. Ik krijg nu een nekfractuur van naar rechts kijkenOp dinsdag 23 april 2002 23:55 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Vreemd, de primary is toch de monitor waar de taakbalk op zit?
Ik heb zelf helaas geen dual monitor systeem, dus is moeilijk testen.
Mhoa, als je HTTP compressie gebruikt moet het meevallen. En anders zouden de gebruikers een paar keer meer op F5 moeten rammen, wat ook dataverkeer geeft.Op dinsdag 23 april 2002 23:55 schreef svdmeer het volgende:
Vraagje tussendoor: Genereert HotTopic niet enorm veel dataverkeer?
Ook kan het forum bepalen hoe groot de XML moet worden, dus genoeg in te stellen.
Vreemd is het wel, omdat andere mensen het nu juist wel goed hebben. Dat vraagt om een optie. Ik zal zien of dit een beetje snel in te bouwen is.Op dinsdag 23 april 2002 23:57 schreef BaSsDruM het volgende:
[..]
Ja primary is waar de taakbalk zit ja. Ik krijg nu een nekfractuur van naar rechts kijken
Ik wil dit topic toevoegen: [topic=475361]
Gegevens van topic blijven echter onbekend.
Ik mis trouwens het Computer!Totaal forum, forum.computertotaal.nl
Lijkt mij leuk als daar ook een hdf van komt. Ik weet echter niet of dat forum er geschikt voor is, ivm. active topics. Zal ik eens uitzoeken. Ik ben een modje daar en ik zal het wel praktisch vinden om hottopic daarbij te gebruiken, zeker gezien het daar een stuk rustiger is als op GoT
Zie www.hottopic.nl/faq.phpOp woensdag 24 april 2002 00:00 schreef svdmeer het volgende:
Een probleempje, misschien een bug, misschien eigen schuld van mij.
Ik wil dit topic toevoegen: [topic=475361]
Gegevens van topic blijven echter onbekend.
En nee, hier wordt momenteel nog niks aan gedaan.
Als ik een topic toevoeg zet hij bij bepaalde velden in de lijst "<onbekend>" neer. Het topic nummer staat wel goed in de lijst.
---------------------------------------------------------
Dit klopt. HotTopic kan bepaalde informatie niet achterhalen zolang dit topic niet actief is. Het maakt verder niks uit voor de werking van HotTopic, op den duur zal hij deze gegevens goed invullen.
Hij komt nog steeds niet door mijn proxy heen...
Zeer vaag... ik zie wel activiteit bij m'n proxy, maar er gebeurd niks... de gegevens worden dus niet vernieuwd
Misschien cache-t je proxy teveel? Werkt IE zelf wel goed met de proxy?Op woensdag 24 april 2002 00:05 schreef freakstar het volgende:
![]()
Hij komt nog steeds niet door mijn proxy heen...
Zeer vaag... ik zie wel activiteit bij m'n proxy, maar er gebeurd niks... de gegevens worden dus niet vernieuwd
Helemaal te gek als dat zou lukken!Op dinsdag 23 april 2002 23:58 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Vreemd is het wel, omdat andere mensen het nu juist wel goed hebben. Dat vraagt om een optie. Ik zal zien of dit een beetje snel in te bouwen is.
Super !!Op woensdag 24 april 2002 00:06 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Misschien cache-t je proxy teveel? Werkt IE zelf wel goed met de proxy?
Ik ben nu wat met die caching aan het prutsen, en ziedaar, het werk 1!!
Eindelijk kan ik HotTopic nu ook weer gaan gebruiken
Volgens mij staat die probleem ook in de FAQ.Op woensdag 24 april 2002 00:16 schreef freakstar het volgende:
[..]
Super !!
Ik ben nu wat met die caching aan het prutsen, en ziedaar, het werk 1!!
Eindelijk kan ik HotTopic nu ook weer gaan gebruiken
Ik ben blij dat et nu werkt, het is een super handig progje !
Mijn forum's xml bestand genereerd zo'n 50 tot een kleine 100 MB per gebruiker per dag.Op dinsdag 23 april 2002 23:55 schreef svdmeer het volgende:
Vraagje tussendoor: Genereert HotTopic niet enorm veel dataverkeer?
Evanuitgaande dat Hottopic constant aanstaat en de refresh op 15 seconden staat.
En ja.. dat is veel. Voor mijn site betekend dat dat Hottopic meer als de helft van zijn dataverkeer aan Hottopic te danken heeft.
Ik ben momenteel wat testejes aan het doen met 2 verschillende XML scripjes waarvan de ene de helft zo klein is maar ook alleen maar de hoognodige gegevens genereerd. Resultaatje zullen bekend zijn over een weekje, misschien twee.
Verwijderd
Grote versie:
- 5 MySQL Queries
- Toevoeging aan Stats
- Geen HTML Compressie<li>Cache type: Pragma: No-Cache
Ben nu bezig met eenvoudige versie:
- 2 MySQL Queries
- Geen Stats Includen
- Gzip functie van php<li>Cache: Nog geen id, wat is slim?
Ik zal ze alletwee een week gaan draaien en kijken wat het voor verschil in load maakt...
Ow en nog een vraagje. Zou het slim zijn om de database verbinding persistent te maken gezien er toch bijna constant data wordt opgevraagd?
hottopic opent de hele tijd op me tweede monitor
en het open in nieuw venster werkt niet in opera, hij opent altijd in een nieuw venster (das beter volgens mij) maar als je instelt dat ie het moet doen komt er een could not find http://nowin melding van opera
PSN: DutchTrickle PVoutput
Probleem met de nieuwe vensters in andere browsers dan IE is ook bekend, heb het in de FAQ gezet. Oplossing is er niet direct, alleen ene work-around.
vensters is ook geen probleem, maar dat monitor verhaal is wel klote, maarja, ik wacht geduldig afOp woensdag 24 april 2002 11:21 schreef jelmervos het volgende:
Monitor probleem is bekend, ik zal een oplossingen proberen te vinden.
Probleem met de nieuwe vensters in andere browsers dan IE is ook bekend, heb het in de FAQ gezet. Oplossing is er niet direct, alleen ene work-around.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Alleen pikt bij mij nou niet meer topics van het klembord op
Ik kan control-C'en wat ik wil maar HT doet niks....
99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.
heeft de url die je gebruikt wel de goede opbouw?Op woensdag 24 april 2002 16:13 schreef Hans.Solo het volgende:
Jay hij draait!
Alleen pikt bij mij nou niet meer topics van het klembord op
Ik kan control-C'en wat ik wil maar HT doet niks....
dus zo:
1
| http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/476519 |
ik durf het eigelijk niet te vragen, maar heb je die controleer klembord op geldige topics wel aanstaan?
Op woensdag 24 april 2002 16:15 schreef SH007 het volgende:
[..]
heeft de url die je gebruikt wel de goede opbouw?
dus zo:
code:
1 http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/476519
ik durf het eigelijk niet te vragen, maar heb je die controleer klembord op geldige topics wel aanstaan?
Maar het is ondertussen al weer opgelost heb ff netjes een uninstall gedaan en de HT folder ff gedelete, nu doet ie het na install dus wel.
Ik kon dus niet gewoon ff over 1.5 heen raggen blijkt dus
99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.
1. Hij geeft gewoon nog steeds mijn eigen posts weer.
2. Hij opent op de 1e pagina van een topic als ik in het pop-up scherm klik ....
probleem 2 was bij 1.5 niet zo ....
Any thoughts ?
1. heb je je naam wel ingevoerd bij instellingen(en ook de optie zelf aanstaan)Op woensdag 24 april 2002 18:11 schreef Jive het volgende:
Kweenie waarom .. maar heb wat bugjes ...
1. Hij geeft gewoon nog steeds mijn eigen posts weer.
2. Hij opent op de 1e pagina van een topic als ik in het pop-up scherm klik ....
probleem 2 was bij 1.5 niet zo ....
Any thoughts ?
2. staat het aantal replies per pagina in HotTopic en op GoT gelijk?
Op woensdag 24 april 2002 18:14 schreef SH007 het volgende:
[..]
1. heb je je naam wel ingevoerd bij instellingen(en ook de optie zelf aanstaan)
2. staat het aantal replies per pagina in HotTopic en op GoT gelijk?
Nu doetieut idd goed.
Thnx
Nou op een P166 MHz met 32 Mb RAM en Win' 95 werkt het ook hoorOp dinsdag 23 april 2002 21:41 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Da's waar, maar ik verwacht van een Tweaker een up-2-date systeem.
Maar je hebt idd wel gelijk.
(ja ik kan ook GoTten op mijn ouwe bakkie)
Dus de systeemeisen zijn iig niet erg hoog (houden zo!)
Toppie hoor Jelmer
staat het aantal replies per pagina in HotTopic en op GoT gelijk?Op woensdag 24 april 2002 21:57 schreef NG het volgende:
Wanneer ik met 1.5 op een topic klikte in het programma ging IE automatisch naar de laatste pagina/post. Nu wordt ik elke keer naar de first posts gestuurd?
oepsOp woensdag 24 april 2002 21:59 schreef SH007 het volgende:
[..]
staat het aantal replies per pagina in HotTopic en op GoT gelijk?
Op woensdag 24 april 2002 18:18 schreef Jive het volgende:
[..]
Nu doetieut idd goed.
Thnx
je bent niet de enigeOp woensdag 24 april 2002 22:01 schreef NG het volgende:
[..]
oeps
Anyway, maar ik heb wel probje! Gister op werk HT afgesloten, nu weer opgestart en er is een topic gewoon niet bijgewerkt... er missen gewoon 20 posts...
Howcome?
Situatie:
Werkstation W2K SP2 + IE6, niet op domein, maar lokaal ingelogd.
IE werkt, na eerst een validatiescherm voor MS Proxy ingevuld te hebben.
HotTopic geeft alleen "Fout tijdens updaten"
Is het mogelijk om een log aan te laten maken van de communicatie tussen HT & de proxy ?
-
• Proxy's die een login nodig hebben werken idd niet. Ik zal es uitzoeken of hier iets aan te doen is.
• Alleen een beheerder van een forum kan een forum geschikt maken voor HotTopic. Vraag daarom de beheerder van een forum of hij dit wil doen. Een volledige beschrijving over hoe dit moet is te vinden op www.hottopic.nl, zie FAQ.
Enig licht hier ?
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Zal eens ff rond kijken is namelijk wel handigOp donderdag 25 april 2002 11:51 schreef jelmervos het volgende:
Misschien kan ik es een goede source code krijgen van een XML bestand voor een VBB forum. Deze kan ik dan op HotTopic.nl zetten.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Verwijderd
Nogmaals: het is aan de forum beheerder of hij een XML wil leveren voor HotTopic, anders lukt het toch niet. Elk forum is weer anders, daarom moet er 1 standaard zijn, dit is dus de XML.Op donderdag 25 april 2002 12:02 schreef Juggernaut het volgende:
ik zou dit ook graag hebben voor onzinforum.nl maar dat werkt niet met xml. kan dat ooit nog gefixed worden?
Jelmer, misschien zou je in je document ook nog een dummy werkwijze schrijven beschrijven van hoe je zo'n pagina kan creeëren....jelmervos:
Nogmaals: het is aan de forum beheerder of hij een XML wil leveren voor HotTopic, anders lukt het toch niet. Elk forum is weer anders, daarom moet er 1 standaard zijn, dit is dus de XML.
Ik denk hierbij aan:
- Welke Query heb ik nodig...
- Hoe zorg ik ervoor dat hij door de recordset heen loopt...
- Hoe zorg ik ervoor dat de pagina eens per 10 sec. wordt ververst...
- etc...
- etc...
Verwijderd
dat zou geweldig zijn. Er is al naar gevraagd op onzinforum.nl maar ik ben xml n00bOp donderdag 25 april 2002 12:14 schreef Woudloper het volgende:
[..]
Jelmer, misschien zou je in je document ook nog een dummy werkwijze schrijven beschrijven van hoe je zo'n pagina kan creeëren....
Ik denk hierbij aan:
- Welke Query heb ik nodig...
- Hoe zorg ik ervoor dat hij door de recordset heen loopt...
- Hoe zorg ik ervoor dat de pagina eens per 10 sec. wordt ververst...
- etc...
- etc...