Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] Software voor GfX LCD's (t6963c) deel 2

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 3.828 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 12:17:
Code die ik post (en dat doe ik zelden eigenlijk) gaat compatibliteit/begrijpbaarheid voor anderen voor en daar leende die geposte code zich prima voor, ik heb inmiddels een geoptimaliseerde versie welke heel veel lijkt op de orignele hardwired code alleen nu ipv constanten variabelen or'd met elkaar (wat +- de zelfde manier is die jij nu gebruikt gok ik)
I know, maar ik dacht laat ik Yarvieh eens verlichten met een stukje code dat bitmasks EXOR'ed :P Zo te lezen hoef ik je het dus niet meer te mailen.

Verwijderd

Zit bassman nu ook al hiero de boel te spammen :D hee knul!
Ik wacht met spanning de nieuwe versies af, het ziet er weer allemaal lekker uit :)

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 19:17

Caveman

whahoehaha

ff wat anders ik las in LCD inkoopactie lcd t6963c 240*128 dat PowerLCD 1.2 beta er is, is die ook voor "ons" beschikbaar. * Caveman loves PowerLCD, _/-\o_

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:04
Zo, we zullen het topic maar weer een keer een zetje geven! :)

We zijn druk bezig nog met ontwikkelen van nieuwe functies en het verbeteren van functies :)

We willen graag weten of jullie nog belangrijke dingen er in willen hebben? en deze hier te posten ;)

Verwijderd

klokje dat werkt op sed 1330

256*128 support heel scherm vullend dus..(denk gewoon rechter stukje van het frame iets langer kan worden gemaakt ziet er dan al stukken mooier uit ...

Verwijderd

MaNDaRK schreef op 18 augustus 2002 @ 22:48:
Zo, we zullen het topic maar weer een keer een zetje geven! :)

We zijn druk bezig nog met ontwikkelen van nieuwe functies en het verbeteren van functies :)

We willen graag weten of jullie nog belangrijke dingen er in willen hebben? en deze hier te posten ;)
GEWELDIG:

Email checker
BMP loader
Tweakers TOPIC list volger (niet iedere keer te kijken)
Het actuele weer
UPDATEs op www.grafisch-lcd.com direct laten zien
PowerLCD update reminder

Voorlopig wel weer voldoende

Verwijderd

Suggestie voor weergaves in PowerLCD (of deze ideeen al eens voorgesteld zijn kweet nie, dan niet goed gelezen :? )

:*) 90 Graden draaien van het beeld om zo de lcd verticaal te plaatsen, lijkt me mooi in een chieftec "dragon" deurtje

:*) Als je op een bestand klikt, dat je de informatie daarvan ook op het lcd te zien krijgt. (extensie, grootte, welk programma gebruikt het, wanneer gemaakt, wanneer gewijzigd) Scheelt weer een hoop geklik

:*) De windows taskmanager lijst, welke services draaien er op de achtergrond en welke applicaties (w2k en XP)

:*) of dit te realiseren is weet ik niet, maar bijvoorbeeld een weergave van je Outlook kalender, met je afspraken van de dag in één oogopslag

:*) Event viewer (w2k en XP)

Verder respect voor Zotty, MandarK en Mr.ChronoM _/-\o_ , keep up the good work !!!!

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 16:50

C@SP

Biertje ??

Cavie schreef op 18 augustus 2002 @ 21:03:
ff wat anders ik las in LCD inkoopactie lcd t6963c 240*128 dat PowerLCD 1.2 beta er is, is die ook voor "ons" beschikbaar. * C@SP loves PowerLCD, _/-\o_
Ligt het aan mij of ben jij de enige die PowerLCD 1.2 in dat topic kan vinden ?

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

• MaNDaRK
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 23:16:
klokje dat werkt op sed 1330

256*128 support heel scherm vullend dus..(denk gewoon rechter stukje van het frame iets langer kan worden gemaakt ziet er dan al stukken mooier uit ...
Het klokje schijnt tewerken :?

Sorry, maar hier gaan we voorlopig niets aan doen, de plaatjes zijn allemaal met de hand pixel voor pixel getekend... (Mr.ChronoM heeft dat gedaan _/-\o_ ;))
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 23:38:
[...]

GEWELDIG:

Email checker
BMP loader
Tweakers TOPIC list volger (niet iedere keer te kijken)
Het actuele weer
UPDATEs op www.grafisch-lcd.com direct laten zien
PowerLCD update reminder

Voorlopig wel weer voldoende
Email checker -> Zijn we mee bezig.
BMP Loader -> Zijn we mee bezig.
Tweakers TOPIC list volger -> Hier moeten we even naar kijken, ik vind het wel een leuk iets, maar dan moet het wel goed te doen zijn.
Het actuele weer -> Al eens naar gekeken... we moeten een site hebben waarvan we goed het weer kunnen parsen.
UPDATEs op www.grafisch-lcd.com direct laten zien -> Dit gaan we niet doen, het is een hoop werk, en het einddoel is eigenlijk maar voor 1 persoon ;)
PowerLCD update reminder -> Er zit al een versie check in....
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 01:06:
Suggestie voor weergaves in PowerLCD (of deze ideeen al eens voorgesteld zijn kweet nie, dan niet goed gelezen :? )
Zie een paar regels naar boven...
:*) 90 Graden draaien van het beeld om zo de lcd verticaal te plaatsen, lijkt me mooi in een chieftec "dragon" deurtje
Heb ik ook al beantwoord, dit gaan we niet doen omdat we dan alle schermen overnieuw moeten gaan tekenen.
:*) Als je op een bestand klikt, dat je de informatie daarvan ook op het lcd te zien krijgt. (extensie, grootte, welk programma gebruikt het, wanneer gemaakt, wanneer gewijzigd) Scheelt weer een hoop geklik
Ik denk dat dit een cant do is... en ik vind het ook niet echt een belangrijk iets? of ligt dit aan mij?
:*) De windows taskmanager lijst, welke services draaien er op de achtergrond en welke applicaties (w2k en XP)
Dit is wel tedoen :) ik zal er naar gaan kijken
:*) of dit te realiseren is weet ik niet, maar bijvoorbeeld een weergave van je Outlook kalender, met je afspraken van de dag in één oogopslag
Brrr... dit klinkt alleen al moeilijk :P ik gebruik geen Outlook kalender dus ik zou het niet weten of dit temaken is.
:*) Event viewer (w2k en XP)
Is dat niet het zelfde als taskmanager lijst? of ben ik nog een beetje :z ?
Verder respect voor Zotty, MandarK en Mr.ChronoM _/-\o_ , keep up the good work !!!!
:> :D Thanx, dit doet ons goed :)

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 17:54
meschien een ander idee aan de hand van xml feeds bv nieuws het laten zien op LCD
en dan dat je kan opgeven waar wat moet komen te staan aan de hand van reference files

BV. een feed met
XML (komt toevalig uit hottopic xml)
<topic>
<id>ID</id>
<titel>Titel</titel>
<forum>Forum</forum>
<forumafkorting>Forum afkorting</forumafkorting>
<startts>Startts</startts>
<lastts>last</lastts>
<topicstarter>Topic starter</topicstarter>
<starterid>Starter id</starterid>
<replies>Replies</replies>
<last_replier>Last Replier</last_replier>
<replierid>Replierid</replierid>
<messageid />
</topic>

en dat je dan per feed kan vertelen waar wat komt te staan.
Dit lijkt me wel redelijk te maken met VB.
Zo kan Mail.eve bv. toch zn site update kunnen zien of iemand anders zn news feed van telegraaf of nu.nl of zo.

2e vraag zou hottopic ook kunnen worden weergegeven op het lcd ?

• MaNDaRK
jordan2k schreef op 19 augustus 2002 @ 10:30:
meschien een ander idee aan de hand van xml feeds bv nieuws het laten zien op LCD
en dan dat je kan opgeven waar wat moet komen te staan aan de hand van reference files

BV. een feed met
XML (komt toevalig uit hottopic xml)
<topic>
<id>ID</id>
<titel>Titel</titel>
<forum>Forum</forum>
<forumafkorting>Forum afkorting</forumafkorting>
<startts>Startts</startts>
<lastts>last</lastts>
<topicstarter>Topic starter</topicstarter>
<starterid>Starter id</starterid>
<replies>Replies</replies>
<last_replier>Last Replier</last_replier>
<replierid>Replierid</replierid>
<messageid />
</topic>

en dat je dan per feed kan vertelen waar wat komt te staan.
Dit lijkt me wel redelijk te maken met VB.
Zo kan Mail.eve bv. toch zn site update kunnen zien of iemand anders zn news feed van telegraaf of nu.nl of zo.

2e vraag zou hottopic ook kunnen worden weergegeven op het lcd ?
1e vraag: Antwoord:
Dit is goed tedoen, maar waar haal ik die XML files vandaan?

2e vraag: Geen id. denk het niet. Misschien even kijken of die dude ons kan helpen :)

• jordan2k
MaNDaRK schreef op 19 augustus 2002 @ 10:37:
[...]

1e vraag: Antwoord:
Dit is goed tedoen, maar waar haal ik die XML files vandaan?

2e vraag: Geen id. denk het niet. Misschien even kijken of die dude ons kan helpen :)
door het invoeren van een url bv. een van deze pagina bv. http://w.moreover.com/categories/category_list_xml.html
en dan dat je insteld welke gegevens dan weergegeven moeten worden.

• jordan2k
Dubbel post :( (Proirity inet is vandaag Traag :( modem flipt :()

• MaNDaRK
Thnx voor de site :) ik ga er eens naar kijken :D

Verwijderd

MaNDaRK schreef op 19 augustus 2002 @ 09:13:
[...]

Het klokje schijnt tewerken :?

Sorry, maar hier gaan we voorlopig niets aan doen, de plaatjes zijn allemaal met de hand pixel voor pixel getekend... (Mr.ChronoM heeft dat gedaan _/-\o_ ;))
klokje werkt bij niemand met een sed 1330... en heeft ook iemand gzegt ..datiie nog niet klaar was voor sed1330..

• MaNDaRK
Hallo allemaal :)

Ik heb een programma gemaakt dat de weers verwachtingen download en parsed, het moet alleen nog ge stress test worden :) Dus of jullie dat willen doen, graag! :)
Hier is de download (20Kb)

Bug's e.d. gewoon ff mailen naar mandark (at) chattuh.nl of hier posten :)

Thnx

p.s. als dit werkt komt dit ook in PowerLCD ;)

/edit
Minor bug fix :)
Verwachtingen voor Belgie toegevoegd
Nog een minor bug fix :)

• MaNDaRK
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 12:50:
[...]
klokje werkt bij niemand met een sed 1330... en heeft ook iemand gzegt ..datiie nog niet klaar was voor sed1330..
Bug is gevonden, en in de volgende release zal deze er uit zijn.

En waneer die is, niemand weet het ;) maar we zullen jullie op de hoogte houden :)

• jordan2k
MaNDaRK schreef op 19 augustus 2002 @ 12:52:
Hallo allemaal :)

Ik heb een programma gemaakt dat de weers verwachtingen download en parsed, het moet alleen nog ge stress test worden :) Dus of jullie dat willen doen, graag! :)
Hier is de download (20Kb)

Bug's e.d. gewoon ff mailen naar mandark (at) chattuh.nl of hier posten :)

Thnx

p.s. als dit werkt komt dit ook in PowerLCD ;)

/edit
Minor bug fix :)
Werkt goed met XP pro hij gebruikt wel 7.78 MB Ram. voor de rest is het wel leuk gedaan

• MaNDaRK
jordan2k schreef op 19 augustus 2002 @ 13:59:
[...]

Werkt goed met XP pro hij gebruikt wel 7.78 MB Ram. voor de rest is het wel leuk gedaan
7.78Mb ram... tering... wat moet PowerLCD dan wel niet opslokken :?

Trouwens, er is nu een programma update ;) nu kan je ook voor belgie zien wat het weer gaat worden :)

• jordan2k
PowerLCD V1.1 Final gebruikt niet zo veel eigenlijk 8,5MB en dat varieert per modulen.
met welke taal schrijf je dit eigenlijk allemaal VB ?? of zo ?? als het VB.net is dan begrijp ik dat van die weer programa wel.

• MaNDaRK
Jeps VB 6.0 :) gebruiken we :)

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 19:17

Caveman

whahoehaha

C@SP schreef op 19 augustus 2002 @ 01:24:
[...]

Ligt het aan mij of ben jij de enige die PowerLCD 1.2 in dat topic kan vinden ?
dit berichtje bedoel ik:
Door Scarp - Sunday 18 August 2002 09:41

Die fotootjes van PowerLCD beta 1.2 zien er wel tof uit. Ben benieuwd hoe dat er met een blauwe lcd uitziet
Word een nieuwe versie van PowerLCD ook iets uitbreidbaar? dus bijvoorbeeld zelf positioneren van bepaalde info enzow. Of zijn dat die skinz?

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• jordan2k
Is het niet handig zodra je klaar bent met een volgende versie hem om te zeten naar VB.net ??? of tegen die tijd hem helemeel op nieuw te schrijven ???
zit je meteen ook niet meer met die libaries en classes die nu appart geregd moeten worden. Dat hoeft dan niet meer.

Verwijderd

dus je hele app omschrijven, iedereen afdwingen het .net framework te installen (21mb download geloof ik) zodat je niet meer apart wat dll's hoeft te reggen klinkt idd erg aantrekkelijk.

• jordan2k
Ach iedereen die een keer windows update draait of SP1 voor XP installeert heeft dan het framework nouw blijft er zeker een groep mensen over die geen Breedband internet heeft.
en omschrijven hoeft nog niet eens want je kan hem met command line omzeten. en voor steeds meer mensen is 20MB niets meer. Maar was meschien een idee voor later.

Verwijderd

[quote]MaNDaRK schreef op 19 augustus 2002 @ 09:13:

[...]

Is dat niet het zelfde als taskmanager lijst? of ben ik nog een beetje :z ?

Hiermee zie je je errorlogs, welke event id's etc.. er voorbijkomen

Dit is dus niet hetzelfde

(windows XP english)

Start->All Programs->administrative tools->event viewer

• MaNDaRK
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 01:54:
[...]
Hiermee zie je je errorlogs, welke event id's etc.. er voorbijkomen

Dit is dus niet hetzelfde

(windows XP english)

Start->All Programs->administrative tools->event viewer
Hmmmz, ik vind dit niet echt de moeite waard om energie in testeken. :)
Ik denk dat maar een paar mensen dit gaan gebruiken.

:) ====================== :)

Even een update, van het PowerLCD front...
We hebben gister besloten het hele ICQ gedeelte uit PowerLCD te trappen, de ICQ dll werkt gewoon niet naar behoren....

Verwijderd

MaNDaRK schreef op 20 augustus 2002 @ 08:09:
[...]

Hmmmz, ik vind dit niet echt de moeite waard om energie in testeken. :)
Ik denk dat maar een paar mensen dit gaan gebruiken.

:) ====================== :)

Even een update, van het PowerLCD front...
We hebben gister besloten het hele ICQ gedeelte uit PowerLCD te trappen, de ICQ dll werkt gewoon niet naar behoren....
Moet je de Software voor sed1330 hier ook niet mee aanvullen met de informatie van PowerLcd...?
[rml][ LCD] Software SED1330[/rml]

Het weer proggie werkt hier onder XP naar behoren :9

• MaNDaRK
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 10:53:
[...]

Moet je de Software voor sed1330 hier ook niet mee aanvullen met de informatie van PowerLcd...?
[rml][ LCD] Software SED1330[/rml]

Het weer proggie werkt hier onder XP naar behoren :9
Uhm, mag ik vragen wat je bedoeld... want het is een beetje wazig ;) :) (Posten en drinken gaat niet samen he ;))

Verwijderd

Ik heb geen idee of jullie onderstaande site al kennen, maar ziet er naar uit dat er daar goed werk verricht wordt: Crystalline - Unified LCD Driver for Windows

http://www.ocmojo.com/crystalline/

Zou dus betekenen dat er binnenkort een open-source DLportIO versie aankomt als ik het goed begrijp... Deze link leek me met name interessant voor de heren programmeurs...

• MaNDaRK
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 22:29:
Ik heb geen idee of jullie onderstaande site al kennen, maar ziet er naar uit dat er daar goed werk verricht wordt: Crystalline - Unified LCD Driver for Windows

http://www.ocmojo.com/crystalline/

Zou dus betekenen dat er binnenkort een open-source DLportIO versie aankomt als ik het goed begrijp... Deze link leek me met name interessant voor de heren programmeurs...
Best leuk :) maar helaas:
Parallel connection only, by controller IC
HD44780 - Will be supported
SED133x - Will be supported
T6963C - Support planned
HD61830 - Support planned

Verwijderd

Had ik gelezen ja... Ze gaan de Sed en de T6963C beiden ondersteunen toch? Dus is misschien voor de toekomst wel een optie? Het voordeel lijkt mij dat dit project nog volop in leven is, en open source... in tegenstelling tot de DLportIO driver.... Of zie ik zaken over het hoofd?

Verwijderd

Vollop in leven? :? Oddone had laatst al aangegeven dat ie eigenlijk de tijd er niet voor had en opzoek was naar lui die 'm konden helpen met de aansturing van de controllers (die versie die onsite staat dateerd van 17 Oct. 2001 volgens de readme). verder zorgt dlportio alleen maar voor de mogelijkheid tot het benaderen van hardware op het NT platform het heeft verder totaal niets met lcd's te maken dit itt crystaline wat een lcddriver is.. beetje appels en peren vergelijken jongens.

• MaNDaRK
Heel groot nieuws! :D :D :D

We hebben een website! Verwacht er nog niet veel van, maar het is wat :P
Morgen wordt www.powerlcd.nl actief!!! :D Maar je kan er nu al komen door naar: http://www.dutchgamerz.net/powerlcd

En we hebben ook een forum! http://forum.powerlcd.nl wordt morgen ook pas actief :) maar je kan er al komen om door te surfen naar: http://www.dutchgamerz.net/forums/

Dus komt kijken :P

_/-\o_ Bassman, voor al zijn goeie dingen _/-\o_

• MaNDaRK
Okay, de DNS ingangen zijn gewijzigd :D Dus PowerLCD.nl is actief!
Check: http://www.powerlcd.nl

Check: http://forum.powerlcd.nl

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 19:30

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Verder in deel 3 :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.