Ik vraag me af of het mogelijk is om op latere leeftijd helderziend te worden?
Of ben je het vanaf je geboorte al?
is het mogelijk om het te trainen?
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Maar aura's zien is wel heel wat anders dan helderziend zijn hoor. Helderzienden kunnen in de toekomst kijken.Op maandag 22 april 2002 21:25 schreef Coolie het volgende:
bedoel dus dat je bv aura's enzo ziet. en dingen kan voorspellen
Anoniem: 7195
Aanpassing: *jij* denkt dat het onzin is. De huidige wetenschap snapt geen snars van wat een mens allemaal kan en dat merken we vaak als er 'botsingen' ontstaan tussen de medische leer uit het oosten en die uit het westen. Onze hersenen kunnen dingen die wij echt nog niet begrijpen (zoals dromen - om iets simpels te noemen). Zelf geloof ik ook niet in helderziendheid, maar om het af te doen als onzin is wat makkelijk.Op maandag 22 april 2002 21:34 schreef Otis het volgende:
'Helderziendheid' wordt sterk gerelateerd aan schizofrenie en de daarbij behorende psychoses. Voor degene die geleidegeesten, stemmen hoort en via die stemmen dingen 'doorkrijgt' lijkt dat onzin, voor een persoon die klinisch naar de psyche kijkt is dat echter geen onzin: men kan met medicamenten de auditieve hallucinaties tot bijna 0 reduceren in veel gevallen (geen stemmen/geleidegeesten meer), de psychoses tot bijna 0 reduceren (geen visuele hallucinaties meer), waardoor 'helderziendheid' vervalt tot... ja wat eigenlijk?
Je kunt op latere leeftijd schizofreen worden echter veelal ligt dat punt rond de 30e (verschilt bij mannen en vrouwen). Je kunt wel op latere leeftijd in een psychose geraken of beter: psychotisch worden.
Aura's zien, dingen horen middels geleidegeesten, stemmen doorkrijgen... het zijn hallucinaties. Aura's fotograferen is pure oplichting: die camera's bevatten electromagneten die de fotofilm bewerken.
Anoniem: 29882
ehm, neej, ik denk dat als je het overkomt (ik geloof er niet zo in) dat het niet uitmaakt op welke leeftijd, ik denk dat het je gewoon overkomtOp maandag 22 april 2002 21:41 schreef Coolie het volgende:
oh wacht dan bedoel ik meer paranormaal begaaft zijn. foutje
Anoniem: 27905
Nou, no offence, maar de complete medische wetenschap is het met me eens. Dus alleen sta ik zeker niet.Op maandag 22 april 2002 21:40 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
[..]
Aanpassing: *jij* denkt dat het onzin is.
Welke 'medische leer uit het oosten' vs die 'uit het westen' ? Je gaat toch hopelijk niet beweren dat medici op de universiteiten van Shanghai met andere wetenschap bezig zijn dan hun collega's van HarvardDe huidige wetenschap snapt geen snars van wat een mens allemaal kan en dat merken we vaak als er 'botsingen' ontstaan tussen de medische leer uit het oosten en die uit het westen. Onze hersenen kunnen dingen die wij echt nog niet begrijpen (zoals dromen - om iets simpels te noemen).
Waarom is dat makkelijk? Als ik zou zeggen: "het is onzin, period", dat zou makkelijk zijn inderdaadZelf geloof ik ook niet in helderziendheid, maar om het af te doen als onzin is wat makkelijk.
Maar ja. Dan heb ik ook een onderzoek dat is uitgevoerd in Engeland waarbij twee proefpersonen in aparte kamers gezet werden, een blinddoek voorkregen en een koptelefoon met witte ruis op kregen. Vervolgens moest de ene persoon aan iets denken, en de andere raden waar de ander aan dacht. Het resultaat was significant in die zin dat toeval in principe uitgesloten moet zijn; men gokte te vaak goed.Op maandag 22 april 2002 21:59 schreef Otis het volgende:
[..]
Nou, no offence, maar de complete medische wetenschap is het met me eens. Dus alleen sta ik zeker niet.
[..]
Welke 'medische leer uit het oosten' vs die 'uit het westen' ? Je gaat toch hopelijk niet beweren dat medici op de universiteiten van Shanghai met andere wetenschap bezig zijn dan hun collega's van Harvard
Men weet van veel dingen niet precies hoe ze werken inderdaad. Echter van schizofrenie is veel bekend en men heeft vooral de laatste paar jaar veel vooruitgang geboekt op het gebied van bestrijding van hallucinaties, de bron van: stemmen, geleidegeesten, kleuren zien die er niet zijn, beelden zien die er niet zijn etc. etc.
[..]
Waarom is dat makkelijk? Als ik zou zeggen: "het is onzin, period", dat zou makkelijk zijn inderdaad. Bekijken waarom sommige mensen wel stemmen horen waar ze dingen van doorkrijgen en anderen niet is een onderwerp wat al veelvuldig is onderzocht. Dat simpelweg afdoen als "men weet het niet" vind IK gemakkelijk, er is immers bewijs dat mensen die eerst zeggen overleden familieleden te zien en te horen na gedegen medicatie met bv lithium niet meer deze verschijnselen waarnemen (en dat dit ook te verklaren is door de dopamine/serotonine huishoudingen).
Anoniem: 7379
Dat is wel kort door de bocht, want zo schreef ik het niet. Het is zo dat ik het niet wil uitsluiten, maar het is niet zo dat ik het bewezen acht. Het zijn dingen die op dit moment toch nog buiten de medische wetenschap vallen. Ze zijn op den duur wel te bewijzen (of het niet-bestaan ervan), maar nu is het iig geenszins zeker. Dus op dit moment houd ik de optie open.Op maandag 22 april 2002 22:38 schreef Otis het volgende:
tja, onderzoeken e.d.: www.skepsis.nl.
Er is veel onderzocht, slechts weinig onderzoeken zijn echt wetenschappelijk houdbaar. Trap nooit in de val "het is onderzocht DUS bewezen."
Waar en helaas helemaal juist voor veel helderzienden. Maar dat geldt volgens mij vooral voor de helderzienden die er geld mee willen verdienen....simpelweg omdat er mensen zijn die erin geloven en ervoor willen betalen. Dat betekent echter niet dat het ook meteen volstrekt niet mogelijk is (niet dat je dat zegt...).Maar naast de wetenschappelijke benadering van hallucinaties, is er ook nog de 'proef op de som' test: veel 'helderzienden' bedienen zich van open deuren, en als er iets concreets wordt gezegd is het vaak niet waar. Lijkt me vrij duidelijk. Als je per se wilt, wil ik hier nog wel een sterk voorbeeld van de onzin die 'helderzienden' uitkramen hier opschrijven, maar dat is lichtelijk offtopic.
8 )
8 )
opmerking; iets minder flamerig mag het wel hoorOp dinsdag 23 april 2002 11:00 schreef hetisik het volgende:
ontkennen van wetenschappelijke bewijzen, hallo, heb je wel gesnapt wat ik bedoel?
Even een heel frapant voorbeeld.
Stel, ik heb een appel (de ocultische wereld) en jij hebt een peer (de wetenschappelijke wereld), dan moet je natuurlijk die appel niet gaan vergelijken met een mandarijn ofzo en dan zeggen, ja, jou appel klopt niet!
En dat is wat de wetenschap doet. Ze vergelijken spullen met die van het ocultisme ZONDER dat ze weten hoe het ocultisme precies werkt. Dat is hartstikke verkeerd, Ik zeg toch ook niet, stel als het over wiskunde gaat ofzo, en ik weet niet eens hoe ik een breuk moet gebruiken, ja, dat klopt niet jou breuk??!!
Je moet je wel aan elkaars wetten houden.
Je hoeft echt geen einstein te zijn om dit te begrijpen.
Een ander voorbeeld. Er zijn op dit moment 2 wetenschapsters die een theorie over de aura heeft. Nou probeert de ene skeptische vrouw de mevrouw die eerst niet in de ocultische wereld geloofde maar nu wel haar tegen te bewijzen.
De ene noemt het gewoon simpel weg de aura, zoals bekend is volgens de ocultische normen en waarden, en de andere dame noemt het Biologisch licht. Het domme hieraan is, dat het ALLEBEI hetzelfde is, ALLEBEI hetzelfde gevolg.
Hoe kan je in gods naam nou zeggen, die van jou is niet goed, ook al is die van mij precies hetzelfde. Dat klopt dat ze het allebei vanuit een ander oogpunt bekijken, maar het resultaat is in beide gevallen hetzelfde!
Nou, is dat stom of niet
Hoe kan de ocultische wereld nou wetenschappelijke beweizen negeren als de eeuwen en eeuwen oude regels niet bekend zijn bij de wetenschap en daardoor dus de bewijzen niet kloppen die ze tegen de ocultische wereld proberen te brengen, sorry, maar dat slaat echt nergens op.
Elke keer als ik zo'n tegenbewijs zie dan laten ze iets uit wat het resultaat van het onderzoek totaal kan veranderen of ongegrond maakt. De ocultische theorien zijn meestal velen malen ouder dan de wetenschap die wij nu kennen. Als ze nou gewoon eens moeite steken om gewoon eens wat van die wereld af te weten, dan luister ik graag naar wat ze te zeggen hebben. Ik zou zelf ook graag aan een experiment willen mee doen die mijn stellingen onderuit zouden kunnen halen omdat ik er zeker van ben dat die van mij klopppen.
Ik geloof in de ocultische wereld omdat voor mij de bewijzen al lang zijn geleverd en overigens, en trouwens, als we het over wtenschap hebben, moet je eonderscheidt maken tussen de oosterse en de westerse zoals ik al eerder uitgelegd had,, die 2 wereld verschillen heel erg.
Trouwens, reageer eens ook op de ondere stukken die ik geschreven had.
Anoniem: 33775
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt en ik snap ook niet hoe het occultisme werkt. Mischien kun je ff kort uitleggen wat het nou precies inhoudt?Op dinsdag 23 april 2002 11:00 schreef hetisik het volgende:
ontkennen van wetenschappelijke bewijzen, hallo, heb je wel gesnapt wat ik bedoel?
Stel, ik heb een appel (de ocultische wereld) en jij hebt een peer (de wetenschappelijke wereld), dan moet je natuurlijk die appel niet gaan vergelijken met een mandarijn ofzo en dan zeggen, ja, jou appel klopt niet!
En dat is wat de wetenschap doet. Ze vergelijken spullen met die van het ocultisme ZONDER dat ze weten hoe het ocultisme precies werkt. Dat is hartstikke verkeerd, Ik zeg toch ook niet, stel als het over wiskunde gaat ofzo, en ik weet niet eens hoe ik een breuk moet gebruiken, ja, dat klopt niet jou breuk??!!
Je moet je wel aan elkaars wetten houden.
Je hoeft echt geen einstein te zijn om dit te begrijpen.
...
8 )
Anoniem: 33775
Het is MelkorOp dinsdag 23 april 2002 11:14 schreef hetisik het volgende:
hehe, dat heet niet flamen, dat heet anthoasiast discuseren
Ik flame niet, maar ben een klein beetje boos overde redenering die hij gebruikt dat niet met elkaar steekt.
En voor de rest, ik ben het compleetmet jou eens christiaan. De wetenschap weet lang niet alles en kan daarom ook zeker niet definitieve uitslagen geven over dingen die wel en niet kloppen. Ze moeten eerst hun wereld goed kloppend krijgen voordat ze over andere werelden kunnen praten.
Over het magnetisme Melkar. Het magnetisme is opgebouwd uit de zelfde energie waar de aura uit bestaat
8 )
...
8 )
Anoniem: 52405
Kan ik hieruit concludeeren dat je dus ook niet in god of aliens enzo geloofd, of zit ik er helemaal naast, leg me anders maar eens uit waarom je geloofd in god als die niet bewezen is terwijl je niet geloofd in "Gaven" omdat ze niet bewezen zijn. Beetje tegenstrijdig...Op dinsdag 23 april 2002 11:14 schreef Melkor het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt en ik snap ook niet hoe het occultisme werkt. Mischien kun je ff kort uitleggen wat het nou precies inhoudt?
Het zou best kunnen dat wij allemaal een beetje magnetisch zijn en dat we een aura hebben dat af en toe lekt enzo, maar ik neem die zaken pas voor waar aan als ze onomstotelijk bewezen zijn. Hoe je het bewijst maakt mij niet zoveel uit, of het nou via de wetenschappelijke of de occulte methodes gedaan wordt. Als je het maar bewijst. Je zal nooit serieus genomen worden als je roept dat je magnetisch bent of dat je mensen kan genezen door hun aura op te lappen. Bewijzen aub!
Tja. Zullen we het hier dan maar bij laten? Als je zo tegen de natuur aankijkt dan is alleen wat jijzelf verzint de waarheid en de rest onzin.Op dinsdag 23 april 2002 11:00 schreef hetisik het volgende:
En dat is wat de wetenschap doet.
Hmmm ik denk dat we hier een belangrijk punt bereiken, Je geloofd het niet en vind het onzin. Maar nu komt er iemand met een theorie die tegen wat jij geloofd ingaat en gelijk zeg je dat je het daarbij wilt laten... Ik denk dat dat in strijd is met de regels van een discusie.Op dinsdag 23 april 2002 13:25 schreef Otis het volgende:
[..]
Tja. Zullen we het hier dan maar bij laten? Als je zo tegen de natuur aankijkt dan is alleen wat jijzelf verzint de waarheid en de rest onzin.
8 )
En dan komen ze tot de conclusie, dat het verschil tussen appel en appel zo groot is, dat ze nooit meer conclusies durven te trekken over dingen die ze niet begrijpenOp dinsdag 23 april 2002 13:36 schreef hetisik het volgende:
Otis, je bergijpt nog steeds niet wat ik bedoel. Het gaat hier om dat de wetenschap appels met peren probeert te vergelijken, dat werkt natuurlijk niet. Zo simpel is het, ik weet niet of ik het nog beter kan uitleggen.
De wetenschap zou best wel eens appels met appels gaan vergelijken, maar dat zie ik nergens.
Huh? Er is een al oude wetenschap, die heet natuurkunde. Er is een andere wetenschap, die heet geneeskunde. Beide takken van sport hebben in de afgelopen jaren veel bereikt. Hoe je het ook wend of keert, beide tonen aan dat occult gezemel geen hout snijdt. Nu kan iemand roepen 'ik geloof in het occulte, daar zijn wet a, b en c van kracht, en die zijn waar. Period', dan zijn we uitgeluld. Laat meneer Occult dan asjeblieft al die geneeskundigen gaan vertellen dat ze hun synaptische studies kunnen afbreken en wel op kunnen houden met het bijsturen van serotonineverhoudingen in de hersenen van bv schizofrenen, het zijn occulte wetten! Scheelt een hoop geld en tijd.Op dinsdag 23 april 2002 13:32 schreef SleepleSS666 het volgende:
[..]
Hmmm ik denk dat we hier een belangrijk punt bereiken, Je geloofd het niet en vind het onzin. Maar nu komt er iemand met een theorie die tegen wat jij geloofd ingaat en gelijk zeg je dat je het daarbij wilt laten... Ik denk dat dat in strijd is met de regels van een discusie.
Nee, hij ontkent dat de wetenschap er iets toe doet. In het geval van het topic is dat echter een gevaarlijke opmerking: de wetenchap doet er ZEKER toe, het is je enige houvast. Iets verklaren met 'dat is een paranormale gave' of met occulte wetten aankomen is het ontkennen van iets wat allang is aangetoond HOE en WAAROM het werkt.Daarbij, gaat het niet om wat hij verzint, maar de theorie die er achter ligt...
8 )
Als jij daar nu voortaan vanuit gaat, dan zijn we wat mij betreft klaar.Op dinsdag 23 april 2002 17:24 schreef hetisik het volgende:
lol, aantonen, ocultische wereld alang voor onzin verklaart, ik weet niet wat jij allemaal kijkt, maar in de oostere wereld gaan beide werelden perfect met elkaar samen.
Volgens mij hebben wij er een 2e mietje bij
En zo te zien, snap jij nog steeds niet wat ik bedoel.
8 )
Nee die ken ik niet. Overigens denken veel mensen zoals ik, (en die mietje van jou)Op dinsdag 23 april 2002 17:46 schreef hetisik het volgende:
lol, nee, Je kent hem volgens mij wel, Mietje, nou, hij denkt zo ongeveer als jouw. Nee, het is geen scheld woord, het is een persoon die zich zo noemd. We hebben ook een anti-mietje op het forum, die heeft precies dezelfde handelswijze, maar heeft tegenovergestelde ideen. Eiglijk wel humor:)
Niemand die je tegenhoudtIk ga overigens gewoon verder met deze discusie, er zijn ook nog andere mensen, hoop ik
Ik zeg niet dat hij dom is, anders had ik dat wel met het woord 'dom' gezegd. Ik vind het onbegrijpelijk dat je de 'wetenschap' naast je neerlegt, maar goed, ieder z'n kicksOp dinsdag 23 april 2002 18:04 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Jullie stellen allebei een fantastisch voorbeeld van 'ik kruip in mijn schulp en de wereld kan me gestolen worden'. Het is moeilijk hier over te discussieren, maar helemaal als jullie elkaar ook nog als dom (tussen de regels door lezen...) gaan beschouwen. Dat maakt de discussie niet beter jongens. Een beetje opener discussieren mag wel hoor.
Nooit verwacht dat wij het nog een keer eens zouden wordenOp dinsdag 23 april 2002 18:04 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Jullie stellen allebei een fantastisch voorbeeld van 'ik kruip in mijn schulp en de wereld kan me gestolen worden'. Het is moeilijk hier over te discussieren, maar helemaal als jullie elkaar ook nog als dom (tussen de regels door lezen...) gaan beschouwen. Dat maakt de discussie niet beter jongens. Een beetje opener discussieren mag wel hoor.
Iemand die gelooft dat God bestaat en alles regelt en alles is voorbestemd zal niet echt open staan voor iemand die roept dat god niet bestaat en dat alles louter toevallig is. Deze discussie is soortgelijk, echter niet helemaal: verschijnselen die men aanvoert als een teken voor paranormale gaven ZIJN verklaard door de wetenschap. Occulte zaken ZIJN verklaard door de wetenschap. Die dan afdoen als flauwekul of dat de wetenschap rammelt... tja. Dat zijn volgens jou betere argumentenOp dinsdag 23 april 2002 20:06 schreef SleepleSS666 het volgende:
[..]
Nooit verwacht dat wij het nog een keer eens zouden wordenIk denk inderdaad dat het een beetje een welles nietes discussie aan het worden is waar niemand wat aan heefd.
Wat wil je horen dan, schoonheid? Dat de wetenschap maar wat aanrommelt en het occulte de werkelijke waarheid is?Al moet ik zeggen dat hetisik met betere argumenten komt (Of beter gezecht kwam) dan Otis Je kan kiezen om wel of niet te geloven in gaven, en helderziendheid enzo, maar kom dan met argumenten waar mensen iets mee kunnen...
Ooit de proef gedaan met de 'blinde vlek' in je ogen? Verdwijnt dan ook een voorwerp? Of zie je het gewoon niet? Je kunt lullen wat je wilt, maar de stichting skepsis bestaat niet uit randdebielen die 'tegen' willen zijn, maar uit mensen die echt wel weten waarover ze het hebben. je kunt op hun site nalezen hoe veel 'paranormale zaken' in elkaar steken. Leuk voorbeeld is aurafotografieOok ervaar ik het als vreemd dat iets wat gewoon duidelijk te merken is, wordt beschreven als iets waarvan het bewezen is dat het niet bestaat, kan iemand die dit zecht me dan uitleggen hoe somige zaken in elkaar steken?
Ik moet zeggen dat ik het jammer vindt dat over westerse geneeskunde en alternatieve geneeskunde vaak wordt gesproken alsof het 'het een of het ander' is. Deze thread is daar geen uitzondering op. Ik ben van mening dat ze elkaar kunnen aanvullen.Op dinsdag 23 april 2002 16:04 schreef Otis het volgende:
(..)
Ik kan me herinneren dat een gevierd tv-ster overleed omdat occulte genezers hadden ontkent dat de medische wereld iets voor haar zouden kunnen doen. Voor mensen die er sceptisch tegenaan kijken is er niets aan de hand. Echter er zijn zat mensen die erg naief in het leven staan en snel ten prooi vallen aan occult ge-emmer.
Maar je mag van mij van harte in die onzin blijven geloven hoor en de wetenschappelijk bewezen oorzaken van allerlei verschijnselen blijven ontkennen... ik zou je alleen willen vragen voorzichtigheid in acht te nemen wanneer je in het openbaar hierover spreekt: er zijn teveel mensen te snel te beinvloeden, en Millecam's einde heeft aangetoond waar dat tot kan leiden.
I reject your reality, and substitute my own.
Anoniem: 50691
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Wat begrijp ik volledig?? Behalve het feit dat misschien voor het hele occulte-gedeelte van dit topic misschien beter een apart topic geopend kan/had kunnen worden, heb ik volgens mij nergens mijn mening gegeven over dat gedeelte van dit topicOp dinsdag 23 april 2002 11:39 schreef hetisik het volgende:
inderdaad, trillo begrijpt het volledig
...
Heb je het nu over homeopathie of over occulte genezers?Op woensdag 24 april 2002 08:43 schreef SleepleSS666 het volgende:
Ja maar er zijn mensen serieus genezen door alternatieve geneeswijze, waarom blijven zoveel mensen dan ontkennen?
Een bacteriele infectie los je op door de bacterien te doden of de schadelijke stoffen die ze afscheiden te neutraliseren. Er in 'geloven' doet dat echt niet voor je, je zult OF medicamenten moeten innemen OF moeten vertrouwen op je natuurlijk afweersysteem.Ik denk dat je er in moet geloven, om het voor jou te laten werken, omdat je geest anders gericht is op het is onzin, en de behandeling heefd dan niet zijn juiste effect, omdat de kracht van de geest mee speelt in het process.
Otis; wel eens gehoord van het placebo effect? Dat heeft niks te maken met het innemen van medicijnen. Die mensen worden toch beter. De vraag is waarom zij beter worden? Een voorbeeld van 'mind over matter'?Op woensdag 24 april 2002 09:18 schreef Otis het volgende:
Een bacteriele infectie los je op door de bacterien te doden of de schadelijke stoffen die ze afscheiden te neutraliseren. Er in 'geloven' doet dat echt niet voor je, je zult OF medicamenten moeten innemen OF moeten vertrouwen op je natuurlijk afweersysteem.
Uh ik zeg niet dat de basis wetten van de natuurkunde onzin zijn, ik zeg dat er een mogelijkheid is om ook deze wetten te breken, aangezien niks 100% vast staat.Telekinese... Meer dan 'verhalen' is er nog steeds niet aangetoond dat het werkt. De personen met hun 'gaven' die zijn onderzocht hebben het niet kunnen reproduceren in een laboratoriumopstelling. Logisch denken levert ook op dat telekinese niet kan, of basiswetten in de natuurkunde moeten onwaar zijn.
Dit begreep jij goed Trillo.Op dinsdag 23 april 2002 11:38 schreef Tirillo het volgende:
Leuk hoe dit topic zich ontwikkelt.. misschien dat de topictitel een stukje erachter kan krijgen(+occulte aangelegenheden ofzo).
Maar om mijn antwoord op de topictitel te geven.. ik denk dat ALS je in helderziendheid gelooft dat het zeker kan op latere leeftijd.. er zijn ook gevallen bekend van mensen die op latere leeftijd opeens talent ergens voor kregen(meestal na iets meegemaakt te hebben).. bijvoorbeeld iemand die na een auto-ongeluk blind wordt en de hersenen nog maar half werken, die daarna opeens supergoed blijkt te kunnen schilderen. Dus met helderziendheid zou zoiets ook wel mogelijk kunnen zijn. Dat je aanleg daarvoor op latere leeftijd opeens "vrij" komt.
8 )
8 )
Anoniem: 41805
Anoniem: 41805
Dat was op discovery channel.Op donderdag 25 april 2002 19:23 schreef -NuKeM- het volgende:
@ TheRademaker
En hoe weet jij dat ze die mensen gebruiken ? Op café gehoord zeker? Geloof niet alles wat ze zeggen! Laat mij maar eens een link zien naar de sites van die instellingen waar staat dat ze die mensen gebruiken
Tja, als het klopt, dan is dat eigenlijk best wel raar dat ze dat doenOp donderdag 25 april 2002 19:34 schreef TheRademaker het volgende:
[..]
Dat was op discovery channel.
Zag je een documantaire over de FBI, kon je gewoon zien hoe ze samenwerkten met Psychics.
Het is maar goed dat er niet veel wetenschappers zijn die denken als jij. Of eigenlijk...nee...daar zijn er wel teveel van.Op donderdag 25 april 2002 19:23 schreef -NuKeM- het volgende:
Ik geef Otis 100% gelijk, wat hij zegt is ook wat ik vind (telepatie?)
Blijkbaar zijn er spijtig genoeg nog heel wat mensen die het lef hebben de wetenschap van zijn sokkel te gooien.
Wetenschap is iets waar heel lang met vallen en opstaan is aan gewerkt, het is zelf nog lang niet af, en er zitten nog scheve hoekjes aan. Maar al bij al is wetenschap de houvast als het op feiten aankomt en niet die dingen die hier besproken worden, PUNT.
Omdat ze gewoon niet met de wetenschap hun flauwekul kunnen bewijzen zeggen ze maar dat het iets anders is dan wetenschap en dat het niet te verklaren valt...
En al die tests, proefjes, bewijzen, enz. die dan toch moeten aantonen dat het waar is neem ik ook niet serieus! Als er echt bewijzen waren dan zouden die al in het lang en in het breed in de wetenschappelijke pers enzo gestaan hebben of in jullie schoolboeken...
Nu ja, er zijn dingen die nog niet te verklaren zijn met de huidige wetenschapEen geluk zou ik zo zeggen, wat zouden we zijn als we alles zouden weten, het zou toch saai worden als je niets meer zou kunnen ontdekken.
Mensen die in dit soort dingen geloven kan ik helemaal niet serieus nemen, sorry ik respecteer jullie wel, maar jullie serieus nemen gaat iets te ver... de dag dat er harde bewijzen komen over die toestanden krijgt iedereen een pint van mij
Leer je wiskunde nog eens goed en pak dan een goed Fysica boek (Mechanica, Sterkteleer, Electriciteit, Electronica maakt niet uit) en durf dan nog maar eens beweren dat de wetenschap niet zo vet isen probeer jouw idëen maar eens even goed te verklaren als de wetenschap dat toelaat. Veel geluk... en zeg niet dat je zoiets niet kan bewijzen (tuurlijk kan je het niet lol) omdat het aangenomen moet worden!
Kortom ik dacht dat dit een "Wetenschap & Levensbeschouwing" forum was... en geen "Bullshit & freaky stuff" forum (sorry voor de flame moest eruit)
@ TheRademaker
En hoe weet jij dat ze die mensen gebruiken ? Op café gehoord zeker? Geloof niet alles wat ze zeggen! Laat mij maar eens een link zien naar de sites van die instellingen waar staat dat ze die mensen gebruiken
Mmm fout, wetenschap baseert zich wel op feiten. Een simpel oervoorbeeld: (Newton) een appel valt uit een boom, hij valt dat is een (visueel) feit, waarom valt hij? -> dat willen we aantonen, we willen wetten opstellen die beschrijven wat die appel doet. Dit was Newton aardig gelukt (hij zat er wel wat naast als de snelheid de lichtsnelheid benaderd, dan kloppen er een aantal dingen niet meer => Einstein heeft deze wetten uitgebreid).Op donderdag 25 april 2002 19:48 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
[..]
Het is maar goed dat er niet veel wetenschappers zijn die denken als jij. Of eigenlijk...nee...daar zijn er wel teveel van.
De basis van de wetenschap is de menselijke nieuwsgierigheid. De drang om meer te weten te komen over iets dat we niet snappen. Als je begint met wetenschappelijk onderzoek heb je over het algemeen geen flauw idee wat je onderzoek gaat opleveren. Wetenschap maakt feiten, het baseert zich niet altijd op feiten....simpelweg omdat die er nog niet zijn.
Nee sorry als ik zo overkwam .. dat was niet mijn bedoeling.Als wetenschappers jouw wereldbeeld massaal zouden aanhangen zouden we geen enkele stap verder komen. "Wat we niet kunnen bewijzen bestaat niet en dus is het onzin!".
Ja, inderdaad de wetenschap zit er inderdaad wel eens naast... dat is menselijkDe wetenschap heeft er bovendien al veel vaker naast gezeten en is echt niet de enige referentie om de validiteit van een bepaald fenomeen te toetsen. In de wetenschap werkt men op basis van aannames. Deze aannames sluiten op dit moment bepaalde bovennatuurlijke krachten uit. Maar die aannames zijn ook weer gebaseerd op aannames (enzovoorts).
Inderdaad. Het voordeel van de twijfel dat ik al besproken hebDat men niet hard kan bewijzen dat het er niet is betekent ook niet dat het er ook echt niet is. Zie God, zie buitenaards leven, zie de oorsprong van het heelal. Lopen de wetenschappers die zich daarmee bezighouden druk te maken over bewijs? Indirect wel, want ze willen het natuurlijk aantonen. Maar het bewijs zal zich nooit aandienen in de vorm van een videoband met een opname of een 'stuk' van de oerknal.
Ja, misschien wel... ik ben niet echt open... tenzij ze met goede argumenten afkomen.Je indoctrinatie is indrukwekkend. Je geloof in de wetenschap krachtig. Maar je staat niet open voor nieuwe mogelijkheden. De *doodzonde* van alle wetenschap.
Elke is er 1 teveel, maar veel zijn er niet hoor. Wetenschappers zijn gemiddeld veel genuanceerder over wetenschap dan gelovigen over hun geloof, paranormalen over hun gaven, etc.ChristiaanVerwijs schreef:
Het is maar goed dat er niet veel wetenschappers zijn die denken als jij. Of eigenlijk...nee...daar zijn er wel teveel van.
Het is heel belangrijk dat je daar een hypothese over hebt. De meeste wetenschap is het toetsen van hypothesen.Als je begint met wetenschappelijk onderzoek heb je over het algemeen geen flauw idee wat je onderzoek gaat opleveren.
Hier bega je een belangrijke denkfout. Er is een verschil tussen het niet onderzoeken van nieuwe ideeen omdat je denkt dat het niet kan en het niet meer onderzoeken van een idee omdat het al uitdentreure onderzocht is. De wetenschap heeft paranormale claims ad nauseam onderzocht en geconcludeerd dat er geen bewijsmateriaal voor is. Desondanks blijven wetenschappers, nieuwsgierig als ze zijn, zoeken naar bewijs. Het is echter geschift om als argument aan te dragen: jullie hebben het gewoon _nog_ niet gevonden, [omdat jullie dat nog niet kunnen of een dergelijke schijnreden]. Geschift, omdat je dat van werkelijk iedere zaak kan zeggen, onderzocht of niet. Zaken die te onderzoeken zijn, zoals bijvoorbeeld koude kernfusie, doen bijvoorbeeld testbare voorspellingen. Een nieuwe theorie, die experimenteel toetsbaar is. Slaagt de toets niet, dan vervalt de theorie. Paranormale verschijnselen zijn uitdentreure getoetst en de theorie is verworpen. Waarom geldt hetgeen voor alle wetenschappelijke theorieen geldt, waarvan de leek niets te zien krijgt omdat het onjuist is gebleken, niet voor die theorieen? Wat rechtvaardigt die uitzonderingspositie?Als wetenschappers jouw wereldbeeld massaal zouden aanhangen zouden we geen enkele stap verder komen. "Wat we niet kunnen bewijzen bestaat niet en dus is het onzin!".
Wanneer dan? Hoelang heeft dat 'ernaast zitten' standgehouden? Deze ernstige insinuatie zal je niet met redelijke argumenten kunnen steunen denk ik. De wetenschap leert in ieder geval van haar fouten. Wetenschap evolueert. Dat kan je van geloven en bovennatuurlijke verschijnselen niet zeggen.De wetenschap heeft er bovendien al veel vaker naast gezeten
Ik houd me aanbevolen voor een betere. De afgelopen 300 jaar is de huidige wetenschappelijke methode de best werkende gebleken. Als je het beter kan: graag.en is echt niet de enige referentie om de validiteit van een bepaald fenomeen te toetsen.
Dit is absoluut onwaar. Geen enkele aanname in de wetenschap sluit bovennatuurlijke verschijnselen uit. Experimenten sluiten bovennatuurlijke verschijnselen uit.In de wetenschap werkt men op basis van aannames. Deze aannames sluiten op dit moment bepaalde bovennatuurlijke krachten uit. Maar die aannames zijn ook weer gebaseerd op aannames (enzovoorts).
Jij denkt dat wetenschappers dingen alleen direct kunnen bewijzen? Dan moet je eens nadenken over een electron. Wat is dat? Hoe nemen we dat waar? Ontzettend indirect, maar dat is wel bewijs. Het is een meetbaar verschijnsel.Dat men niet hard kan bewijzen dat het er niet is betekent ook niet dat het er ook echt niet is. Zie God, zie buitenaards leven, zie de oorsprong van het heelal. Lopen de wetenschappers die zich daarmee bezighouden druk te maken over bewijs? Indirect wel, want ze willen het natuurlijk aantonen. Maar het bewijs zal zich nooit aandienen in de vorm van een videoband met een opname of een 'stuk' van de oerknal.
Ik sta voor alle nieuwe theorieen, die niet experimenteel onjuist gebleken zijn en wel testbare voorspellingen doen, open.Je indoctrinatie is indrukwekkend. Je geloof in de wetenschap krachtig. Maar je staat niet open voor nieuwe mogelijkheden. De *doodzonde* van alle wetenschap.
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Ik val de wetenschap niet aan...alleen een absoluut vertrouwen in de juistheid van de wetenschap. Wat je zegt over dat gelovigen vaak nog veel koppiger zijn is helemaal waar.Op donderdag 25 april 2002 20:19 schreef Fused het volgende:
een heel verhaal
Extreem veel bewijs hou je niet tegen doordat de één of andere society er niet aan wil. Dat publiceren wetenschappers gewoon en zo raakt de kennis verspreid.ChristiaanVerwijs schreef:
Er is extreem veel bewijs (uit goede onderzoeken resulterend) dat de pyramides en de sfinx al veel ouder zijn. Bovendien zijn er allemaal speciale schachten gevonden die waarschijnlijk naar andere kamers leiden. De egyptologische society heeft echter geen zin omdat aan te nemen.
Von Danicken heeft aantoonbare onzin geproduceerd en daar aan vastgehouden. Hij wordt door geen enkele archeoloog meer serieus genomen en terecht. Bovendien vergreep hij zich aan filosoferen in plaats van wetenschap bedrijven en zelfs daarmee ging hij de mist in. Von Danicken is geen goed voorbeeld.Als je hier meer over wilt lezen, dan moet je maar eens 'in de schaduw van de pyramiden' van Erich von Danicken lezen. Het is maar 1 voorbeeld. Ik zal kijken of ik een hele waslijst voor je kan vinden ergens.
Er was destijds nog geen wetenschap; die begon pas met Galileo e.d. De Grieken hadden al door dat de aarde weleens rond kon zijn; de kerk heeft die mogelijkheid echter doen vergeten.Ook het hele idee dat de aarde plat was. Daar zat natuurlijk de kerk ook met een dikke vinger in....
8 )
Dat is onwaar. Er is niet zoiets als 'oosterse' en 'westerse' wetenschap. We zijn het wereldwijd behoorlijk eens over de beste manier van wetenschap bedrijven; diie voornamelijk op Popper gebaseerd is.hetisik schreef:
De oosterse wetenschap geloofd iets WEL voordat het bewezen is, en de de westerse geloofd iets NIET voordat het bewezen is.
Oh really? Dan mag je me even vertellen welke dat zijn.Het probleem met de wetenschap is dat ze hun eigen theorieën, vooral de natuurkunde zelf niet eens onder de knie hebben. Het atoom model zelf vertoont al fouten die NIET overeenkomen met dingen die we in de werkelijkheid zien.
Jawel hoor. Je kan een verklaring heel goed als onbewijsbaar of zelfs bewezen onjuist bestempelen zonder te weten wat de goede verklaring dan wel is.Je kan geen oordeel vellen over een andere wereld als je niet weet hoe die wereld werkt.
Dan mag je even een lijstje maken van problemen die de wetenschap nog niet op kan lossen. En dan niet aankomen met 'God', 'telekinese', etc., want dat zijn geen zaken waarvoor een verklaring nodig is. We kunnen de wereld heel goed beschrijven zonder die te poneren. Het gaat dus om problemen in het beschrijven van de wereld.Je kan ook geen oordeel vellen over een andere wereld als je eigen wereld nog LANG niet klopt. En dat is dus wat de wetenschap doet.
De kracht van wetenschap is dat ze allemaal samen voortgang boeken, door elkaar te controleren, fouten eruit te halen en telkens theorieen aan te passen wanneer zij niet blijken te kloppen (waarbij die aanpassingen aan zekere regels moeten voldoen; dit klinkt makkelijker dan het is). Wetenschap is nauwelijks individueel en is ontzettend dynamisch. Dat is de grote kracht van wetenschap boven religie: wetenschap probeert een zo goed mogelijke beschrijving van de wereld te leveren en probeert die beschrijving zo nauwkeurig mogelijk te maken. Occultisten poneren maar wat en leven daarmee als ultieme waarheid. Erg suf, dat men niet inziet dat men de waarheid niet kan weten. Wetenschappers claimen niet alles te begrijpen, occultisten wel. Bovendien is de wetenschap controleerbaar voor ieder; occultisme niet.De wetenschap is echt niet ideaal, het zijn geen goden die een beroep uitoefenen, het zijn allemaal mensen, ze maken allemaal even fouten en zijn allemaal even veel wel of niet bevooroordeeld.
Nee, dat is niet logisch. De essentie van wetenschap is dat je niets kan bewijzen. Je kan het alleen aannemelijk maken, beyond any reasonable doubt. Een tegenbewijs is daarentegen zo geleverd. Als ik zeg: er bestaan geen roze-blauw gestreepte olifanten, dan hoef je er maar 1 te vinden om te bewijzen dat ze wel bestaan. Zou ik echter als stelling hebben: er bestaan roze-blauwe olifanten, dan zouden alle olifanten van de wereld nog niet genoeg zijn om aan te tonen dat ze niet bestaan. Tenslotte zouden ze elders in het heelal kunnen bestaan. Gelovigen doen echter nooit een dergelijke controleerbare voorspelling; bij hun theorieen is het per definitie onmogelijk een tegenvoorbeeld te vinden. Dat is een zwakte van de theorie. Die theorie moet dus wel juist zijn, zegt de naiveling. Nou, ik kan nog 80 van dergelijke theorieen bedenken en wereldwijd is dat ook gebeurt. Welke oncontroleerbare theorie is waar?Het verkeerde is wat ze vooral doen, ze proberen alleen maar tegenbewijzen te vinden. Dat is toch niet een neutraal onderzoek?? Als je neutraal wil zijn, dan moet je het van beide kanten onderzoeken. Bewijzen voor en bewijzen tegen vinden. en natuurlijk, kennis hebben van de wereld waarvoor de bewijzen bedoeld zijn.
Is dat logisch of wat?
Honderden mensen geld afgetroggeld bedoel je.Jomanda heeft honderden levens geholpen, en dan ga je haar veroordelen voor EEN fout. Sorry, maar dat is echt zo ......
Valt wel mee hoor. Elke zaterdag staat er een verslag van een medisch tuchtcollege in de Volkskrant. Meestal kan de arts geen nalatigheid verweten worden en wordt hij/zij vrijgesproken. Men realiseert zich best hoe moeilijk dat beroep is.Hetzelfde geld voor de medische wereld. Een dokter red tientallen mensen levens, en dan fl$kken die stomme mensen het om hem bij EEN fout te verbannen uit de medische wereld.
Het verslag van dat experiment wil ik graag zien.in het oossten wel, daar hebben ze het al een jaar geleden zelf onderzocht en kwamen ze er echt achter met een heel simpel experiment dat jomanda's water inderdaad werkt.
Behalve dat Jomanda claimt de noodzakelijke stralen met haar lichaam te kunnen produceren. Dat kan nou net niet.Het is geen poes pas, het is gewoon simpel natuurkunde.
Heb je ook een controle-experiment gedaan, waarbij je de broek in gewoon water deed? Ik zal je de uitkomst vertellen: die wordt ook schoon.Dus, ik dacht, he, laat ik het eens met jomanda;s water proberen, Dus ik had die broek in een emmer vol met jomanda's water gedaan, en jahoor, na minder dan een paar uur was de vlek geheel verdwenen, nee niet verdwenen in het niets, in het jomanda's water opgelost, net zoals zouten in gewoon water op kunnen lossen.
Auras zijn nog nooit gefotografeerd.Maar als jij zegt, kijk dit is een foto van mijn aura, dan zeggen ze, nee, dat bestaat niet dat is 'bewezen'.
Wil je het ontkennen? Wel makkelijk hoor: verdorie, een controleerbare theorie die de waarnemingen perfect verklaard. Laten we hem maar stom noemen.En dan over dat ontzettend stomme placebo effect.
We geven een groep patienten wel medicatie en een andere groep niet. Echter, dit weten ze zelf niet. Het blijkt dat diegenen die niets krijgen ook vooruitgang boeken. Daar kan geen enkele dan een psychologische oorzaak voor zijn. De auras en dergelijke zaken die jij moet poneren zijn overbodig. We kunnen het al goed verklaren.[Placebo-effect]
Anoniem: 6714
Dat mag wat kosten, dan! Hoeveel kost zo'n flesje wel niet per stuk? Hoeveel had je nodig om die emmer te vullen??... Dus ik had die broek in een emmer vol met jomanda's water gedaan ...
Ja waarom niet?Op maandag 22 april 2002 21:03 schreef Coolie het volgende:
Kan, hoeft niet, maar het heeft in principe niks met je geboorte te maken.Of ben je het vanaf je geboorte al?
Als je 'gaven' bezit dan kun je dit zeker trainen ja.is het mogelijk om het te trainen?
***********************************************************Op zaterdag 27 april 2002 11:13 schreef Fused het volgende:
[..]
Dat is onwaar. Er is niet zoiets als 'oosterse' en 'westerse' wetenschap. We zijn het wereldwijd behoorlijk eens over de beste manier van wetenschap bedrijven; diie voornamelijk op Popper gebaseerd is.
8 )
8 )
8 )
Dat is onmogelijk. Wetenschappelijke conclusies zijn niet op meerdere manieren interpreteerbaar en, heel belangrijk, hangen niet af van het gedachtengoed van de experimentalist.hetisik schreef:
De Wetenschap is daar natuurlijk wel hetzelfde, maar door de in eerste instantie andere denkwijze wijken sommige resultaten af als die onderzoeken die wij in het westen verricht hebben.
Waar heb je het over?In het Oosten worden beide werelden gecombineerd in de hersen-chirurgie
Veruit de meeste van deze deeltjes waren theoretische voorspeld voor ze werden waargenomen. Ze hebben aantoonbaar verschillende eigenschappen. Of die eigenschappen misschien tot enkele superdeeltjes reduceerbaar zijn, waarbij verschillende eigenschappen onder verschillende omstandigheden blijken, is in onderzoek, maar voor de juistheid van het model niet intressant. Een versimpeling verandert de juistheid van de beschrijving niet. Zestig is trouwens ook wel een interpretatie in je eigen voordeel; in gangbare materie zit maar een fractie daarvan. Bijvoorbeeld het Higgs-boson is geintroduceerd als gevolg van de simpelste theorie die het bestaan van massa verklaard. Dit deeltje is nog niet waargenomen, maar men is naarstig op zoek. Als het wordt gevonden, bestaat het dus en wel precies daar waar men het verwachtte. Dat is toch mooi, een gebrek in een theorie die kan worden hersteld met een perfect controleerbare voorspelling!Als dat model zou kloppen te samen met de quarks, waarom zijn dan al die andere overige quantum mechanische deeltjes noidg zoals fotonen, gluonen, zwakke wisselwerkings deeltjes, sterke wisselwerkings-deeltjes en al die andere ondertussen meer dan 60 deeltjes?
Inplaats van dat ze een andere basis gaan zoeken, proberen ze gewoon de gaten op te vullen met steeds nieuwe deeltjes, en zo kan je natuurlijk in het oneindige doorgaan, en wijk je steeds meer af van de werkelijkheid.
En zijn dat hele fundamentele problemen voor jou dagelijks leven? Belangrijker nog, zou de uitkomst ook maar iets uitmaken voor religieen en geloof in paranormale zaken wereldwijd? Neen! Dat zou geen klap uitmaken. Dat de wetenschappelijke beschrijving van het universum nog niet compleet is, betekent niet dat die gaten met ononderbouwde theorieen opgevuld moeten worden.Ik weet er wel een snelle, het onderzoek naar de rechts handige neutrino's en alle andere neutrino's en nog dat Higs-boson deeltje. (sorry weet de naam niet precies meer).
Wat een onzin. Vrijwel alle deeltjes zijn gevonden op de energieen waar ze voorspeld waren. Dat men met de huidige deeltjesversnellers het Higgs-boson niet kon vinden was ook niet onverwacht. Met de volgende generatie zal men hem hoogstwaarschijnlijk wel kunnen vinden, maar ik denk niet dat jij in staat bent de schoonheid van de nauwkeurigheid waarmee de voorspelling gedaan is te waarderen.De massa bepalingen moeten elke keer weer worden bijgesteld. En dan gaat men WEER een grotere deeltjes-versneller bouwen!
Waar heb je het over? En welk verschil tussen wetenschappersWetenschappers claimen inderdaad niet alles te bergijpen, maar dan hebben we het over de oude wat eerlijkere generatie. De nieuwe generatie, zoals jij bijvoorbeeld claimen dat menige gevolgen een oorzaak zijn inplaats van gevolg.
Je kan de wereld heel goed beschrijven zonder de oorzaak te kennen.En dan beweren dat je de wereld compleet begrijpt terwijl je in feite de oorzaak niet kent.
Dat probeert men dagelijks.Ik zie bijna niemand tegenbewijzen vinden voor de meest bekende wetenschappelijke ideeën. Ik zie bijna niemand die het tegendeel van Einsteins relativiteits-theorie probeert te bewijzen.
Ook dat probeert men dagelijks.Ik zie niemand die het tegendeel van Stephen Hawkings theorieën probeert te bewijzen.
Die theorie heeft nog geen toetsbare voorspellingen gedaan en heeft nog geen wetenschappelijke status, hoewel zij potentieel heeft dat te bereiken.Ik zie niemand die het tegen-deel van de snaren theorie probeert te bewijzen.
Ook dat probeert men dagelijks.Ik zie niemand die het hele atoom-model of welk gedeelte daarvan ook probeert tegen te bewijzen.
Referenties AUB.Elke keer als men foto's maakt van bepaalde gebeurtenissen blijkt meer dan 60 procent van de theorieën die daar over gaan niet te kloppen.
Dat zal ik niet ontkennen. Gelukkig blijkt uiteindelijk 1 theorie de juiste te zijn of blijken ze identiek te zijn.En laten we niet vergeten er zijn al genoeg punten geweest waar het ene wetenschappelijke deel gewoon dingen negeert van andere wetenschappers. Wetenschappers kunnen ook ontzettend koppig zijn.
Nee hoor, de laatste twee verslagen die ik daarover las maakten weer duidelijk dat er geen effect van acupuncteer is.Overigens jij negeert nu ook acupunctuur, aah, ik zie daar koppigheid!!Terwijl het wel geaccepteerd is door de wetenschap!
Wat voorspellen ze dan?Neem nou eens dat placebo effect als voorbeeld. De ocultische wereld zegt PRECIES hetzelfde dat betekent dus dat de ocultische wereld OVEREENKOMT met wat wij waarnemen.
Helaas is de natuurkunde niet zo'n gemakkelijke hobby. Ga voor de grap eens naar een universiteit om een college quantummechanica te volgen. Dan merk je waarom. Bepaalde problemen zijn zonder de wiskunde nauwelijks te begrijpen en de populistische interpretaties doen tekort aan het werkelijke probleem.als hobby de natuurkunde hebben zoals iedereen die kent.
Dergelijke onderzoeken vinden dagelijks plaats en al honderden jaren lang vindt men geen enkel effect.Ocultisme is zeker ook controleerbaar, heel goed, je kan alles wat wordt geclaimed gewoon meten, en dus ook fotograferen. Je kan het met warmte-sensoren doen, met infrarood camara's, je kan het met een geiger-tellers doen, misschien weet jij er nog wel een paar.
Natuurkundige theorieen belemmeren het uitvoeren van een experiment niet hoor. Er zijn in elke psychologische faculteit groepen die zich bezighouden met parapsychologisch onderzoek.Maarja we zitten nog steeds wel met een probleem, de natuurkundige theorieën staan dat soort dingen niet toe en vanuit dat oogpunt is het ocultisme inderdaad ONcontroleerbaar.
Sorry, maar als je dit niet begrijpt, dan weet je dus werkelijk niet waar je over praat. Als ik voorspel:Aah, ik zie al de fout die je maakt. Als jij dat als een tegenbewijs is geleverd als er maar EEN roze-blauw gestreepte olifant bestaat en 100 gewoon geheel roze, dan alsnog heb jij niet de theorie compleet onderuit gehaald, het is maar voor een DEEL. Ook al zijn er 20 of 50 wel roze-blauw gestreepte olifanten, dan alsnog heb jij de theorie dat er geen roze-blauw-gestreepte olifanten bestaan. Want nu moet jij uitleggen, WAAROM er maar 50, of 20 of 1 van.
- Een fout in de natuur bestaat nietHet kan best wel eens zijn dat die olifant een fout is in de natuur, of dat hij beschilderd is door een een of andere gladiool. Of dat iemand hem medicijnen heeft gegeven waardoor hij anders is. Zolang je dat nog niet gedaan hebt, ben jij nog lang niet klaar! En dat is wat de wetenschap wel vaak denkt. Je hebt dan maar voor een deel bewezen dat het niet waar is, maar je moet het natuurlijk het liefst 100% (dat kan nooit) proberen te onderuithalen. Voordat je kan aannemen dat de theorie niet klopt.
Daarvoor heeft de natuurkunde het uniformiteitsprincipe. We gaan ervan uit dat de natuur zich onder dezelfde omstandigheden overal hetzelfde zal gedragen. Wat wij hier op aarde controleren, geldt elders in het heelal ook, onder dezelfde relevante omstandigheden.Alle neutronen hier op aarde bewegen en zijn hetzelfde, dan kan je inderdaad niet met 100% zeggen dat dat ook geldt voor het hele heelal.
Wetenschappers ontdekken maar wat graag een andere theorie dan de gangbare.maar je hebt de andere ideeën dan wel voor het grootste gedeelte uitgesloten.
Ik begrijp niet wat je daarmee duidelijk probeert te maken.[Verhaal over aarbeien en sinaasappels]
Wetenschappelijke theorieen zijn vastgesteld middels een bepaalde methode, die zo goed mogelijk zorgt dat onzin uitgesloten wordt. Jouw theorieen voldoen volgens jou wel aan die methode, omdat ze controleerbare voorspellingen doen. Dan mag je mij uitleggen waarom we die nog nooit hebben geverifieerd.Bijvoorbeeld door foto's en metingen om ons heen te maken. Als ik jouw theorieën van de wetenschap wil onderuithalen, dan mag ik dat ook niet doen door mijn eigen theorieën over de wetenschap met die van jou te vergelijken.
Wetenschappers willen er alles vanaf weten. Ze doen er onderzoek naar, al eeuwen.Als jij er niks van af wat of wilt weten, dan kan je natuurlijk moeilijk alles gaan controleren.
50 man per dag, die ieder 10 piek betalen. Dat is 500 gulden per dag en al heel wat meer dan ik ooit heb verdient per dag. Dan hebben we het nog niet over de giften van rijke gelovers.[Sarcastisch over Jomanda die geld verdient]
Dat er veel mensen fucked-up zijn kan ik ook niet helpen.Maar nog steeds, dat mensen iemand anders nodig hebben om een beslissing voor ze te nemen over een dokter die tientallen levens red en er eentje verprutst heeft is wel heel erg triest. Het zijn tenslotte alleen de rechters die de hersenen hebben om in te zien dat het een moeilijk beroep is, dat kan jeniet zeggen van de mensen die dat niet inkunnen zien.
Die stralen zijn toch wetenschappelijk aantoonbaar? Mag je me uitleggen waarom we nooit iemand hebben kunnen vinden die ze produceert. Bovendien mag je me uitleggen waarom we nooit verandering hebben kunnen meten in dat bestraalde water. Dat zou tenslotte ook aantoonbaar zijn volgens haar.Wow, wat een reuze sterk argument! Hij zegt, dat kan nou net niet! Daar gaan we weer, je kan moeilijk 2 werelden met elkaar vergelijken als beide toch totaal anders zijn,
Nee hoor, als je zo snel bent als jij was, dan krijg je het er met gewoon water ook uit. Jij ziet bevestiging voor je theorie waar je wilt. Confirmation bias.Nee, tot nu toe nog niet, tot gisteren dan. Je begrijpt toch wel dat als cola het met een wasmiddel al moeilijk eruit te krijgen is dat het met water zo en zo nog veeeel moeilijker zal gaan,
En wat mag dit zijn? (Waarmee is de foto gemaakt, wat is er opgenomen en hoe is dat op de film gekomen?)
Ja, net als horoscopen: je kan je er altijd wel in herkennen. Die discussie hebben we hier al gehad.het komt Overigens perfect met mijn karaktertrekken overeen.
Welke occultistische theorie en welke resultaten voorspeld hij volgens jou?Dat betekent dus dat de ocultische-theorie met wat wij waarnemen, hebben gezien en gemeten 100% overeenkomt.
Het is dat ik geen tijd heb om gedetaileerd in te gaan op dergelijke stellingen (tja, tentamens komen eraan!Wetenschappers ontdekken maar wat graag een andere theorie dan de gangbare.
Da's wel erg sterk uitgedrukt. Ik betwijfel dat Bauer het zelf zo zegt (dat zou net zo sterk zijn als je mij verwijt). Heeft Bauers werk meer inhoud dan Against method van Feyerabend of is het meer een uitwerking daarvan?Sovereign schreef:
Scientific Literacy and the Myth of the Scientific Method, Henry H. Bauer, University of Illinois Press, 1992.
Daar kun je zien dat uitspraken zoals bovenstaande eigenlijk niets meer dan illusies zijn. Wetenschappers zijn ook maar mensen.
Popper heeft het zwaar. Elke nieuwe falsificatie van het standaardmodel blijkt gefalsificeerd te wordenMBauer laat goed zien dat wat jij beschouwt als de "wetenschappelijke methode" tekort schiet
Die hebben we. Daarbovenop heb ik mijn eigen intresse in filosofie en weet ik er heel wat meer van dan de meeste studiegenoten. Ik ben me bewust van de problemen van de wetenschap, maar die problemen doen niet veel af aan de kracht van wetenschap boven religie. Die doet hooguit af aan de kracht van wetenschap an sich. Als ik constant alle bezwaren erbij moet gaan halen, dan is het onmogelijk ergens over te discussieren. Voordat iemand commentaar op de wetenschappelijke methode van Popper mag hebben, moeten ze minstens begrijpen wat de kracht en de zwakten ervan zijn. Iemand als hetisik heef een probleem met alle wetenschap, ongeacht de methode en dat is veel fundamenteler.Vraag me toch af of ze op de technische opleidingen niet een verplichte cursus wetenschapsfilosofie moeten introduceren, want ik verbaas me altijd over het gebrek aan "humility" bij sommige personen.
Worden? Nee. Ontdekken dat je het al bent... Ja. 'Tis mijn ervaring dat we allemaal tot zekere hoogte ESP bezitten... Een deel van de menselijke psyche. En ja, je kunt dit trainen... Ben ik zelf druk mee bezigOp maandag 22 april 2002 21:03 schreef Coolie het volgende:
Forget your fears...
...and want to know more...
Inhoever Bauer te vergelijken is met Feyerabend kan ik niet zeggen, Bauer noemt hem maar een keer in zijn boek (ergens achteraan, een zinnetje) en zelf heb ik Paul Feyerabend nooit gelezen.Op zondag 28 april 2002 16:15 schreef Fused het volgende:
Da's wel erg sterk uitgedrukt. Ik betwijfel dat Bauer het zelf zo zegt (dat zou net zo sterk zijn als je mij verwijt). Heeft Bauers werk meer inhoud dan Against method van Feyerabend of is het meer een uitwerking daarvan?
Bauer geeft hier een interessante kijk op, maar zoals ik schreef heb ik helaas geen tijd om daar nu diep op in te gaan. Dat zal je tot eind Juni dan tegoed van me moeten houden.Popper heeft het zwaar. Elke nieuwe falsificatie van het standaardmodel blijkt gefalsificeerd te wordenWat dat betreft is het nog maar de vraag of bijvoorbeeld het standaardmodel werkelijk een wetenschappelijke theorie is. Ik begrijp dat de wetenschappelijke methode zoals die momenteel gebruikt wordt niet zaligmakend is, maar er is veel mee bereikt.
8 )
Anoniem: 48057
hoezo? aspiraties??Op maandag 22 april 2002 21:03 schreef Coolie het volgende:
Ik denk dat je beter zelf een boek over wetenschapsfilosofie kan zoeken. Ik denk niet dat ik volledig kan zijn zonder een hoofdstuk uit zo'n boek over te tikken. Als je echt serieus een boek wilt schrijven over de fouten van de wetenschap, dan moet je zelf serieus onderzoek doen en niet vertrouwen op de onvolledige informatie die ik kan verschaffen.hetisik schreef:
Trouwens fused, jij zegt dat alles gedaan wordt volgens de methode van popper, ik kan allen uit wat ik zie opmaken wat het ongeveer is, maar als jij precies kan zeggen hoe het in zijn werk gaat, dan wil ik graag wat informatie over de methode van popper lezen.
Maar dat hoef ik niet in te zien, dat weet ik allang. Het gaat erom dat die haken en ogen niet zo ernstig zijn als jij denkt. Ze doen niet zoveel af aan de juistheid van de gevonden theorieen als jij zou willen.Btw, verwacht geen lange reactie, het ging er allen om dat jij inzag dat de wetenschap niet ideaal is en dat er net zoals aand de meeste gleoven velen haken en ogen zitten.
Je mag me best citeren, zonder bronvermelding, maar onder één voorwaarde: dat de citaten dienen ter verduidelijking van het wetenschappelijke argument (waarbij je mij niet als authoriteit ziet, die namens 'de wetenschap' spreekt).Ik gebruik de rest voor mijn boek, zonder jou naam natuurlijk tenzij je het wil. het heeft trouwens ook niet echt zin meer om een lange reactie te platen.
dikzak
Anoniem: 2557
Amerikanen zijn toch ook het volk dat computerspelletjes de schuld geeft van vele doden (ipv de wapenwet), denkt dat Kopenhagen de hoofdstad van Amsterdam is en heilig gelooft dat Elvis nog leeft?Op donderdag 25 april 2002 17:17 schreef TheRademaker het volgende:
Als die Paranormale begaafdheid volgens jullie niet bestaat.
Waarom maakt de Amerikaanse FBI en hun leger dan gebruik van paranormale mensen en weten die mensen moordzaken op te lossen of troopmovements aan te geven.
Daar maakt de amerikaanse overheid voor de verandering eens geen "coverup" van.
Je kunt het zo opzoeken op inet dat de FBI en de USMilitary gebruik maken van deze diensten van Psychics.
Als het zo'n onzin is moeten jullie mij eens vertellen wat deze rationele instellingen nou doen de hele dag met deze Psychics.
Vast geen spelletje schaken spelen in een ondergrondse bunker.
Tijd voor wat onderzoek, kerelOp donderdag 25 april 2002 19:48 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
De basis van de wetenschap is de menselijke nieuwsgierigheid. De drang om meer te weten te komen over iets dat we niet snappen. Als je begint met wetenschappelijk onderzoek heb je over het algemeen geen flauw idee wat je onderzoek gaat opleveren. Wetenschap maakt feiten, het baseert zich niet altijd op feiten....simpelweg omdat die er nog niet zijn.
Oh, dus omdat niemand heeft aangetoond dat kabouters niet bestaan, bestaan ze totdat iemand aantoont dat kabouters niet bestaan? Dat is de omgekeerde wereld! Als je in de wetenschap iets beweert (hypothese), dan is dat niet meer dan een hypothese en dus nog niet waar. Je toetst die hypothese door onderzoek. Dan vervalt die hypothese of wordt het gebied waar die hypothese waar is kleiner, of wordt die hypothese gepromoveerd tot stelling, hetgeen bewezen waar is voor de omschreven situatie. Als je het dus in onderzoek niet kunt bewijzen VERVALT de hypothese (bv aura's bestaan). As simple as that. Erken je dit niet, dan verzand je in de discussie 'wat is waarheid', en dat is iets voor zemelaars met teveel bier op en teveel vrije tijd.Als wetenschappers jouw wereldbeeld massaal zouden aanhangen zouden we geen enkele stap verder komen. "Wat we niet kunnen bewijzen bestaat niet en dus is het onzin!".
Nee. Hypotheses zijn aannames, correct. Maar geen stelling in de wetenschap is bewezen dmv hypotheses. Dat kan ook niet, want een hypothese is niet per definitie waar, dus iets bewijzen met iets dat niet per definitie waar is levert een bewijs op dat niet per definitie waar is, en is dus niet een bewijs naar de definitie van een bewijs.De wetenschap heeft er bovendien al veel vaker naast gezeten en is echt niet de enige referentie om de validiteit van een bepaald fenomeen te toetsen. In de wetenschap werkt men op basis van aannames. Deze aannames sluiten op dit moment bepaalde bovennatuurlijke krachten uit. Maar die aannames zijn ook weer gebaseerd op aannames (enzovoorts).
Fout!Dat men niet hard kan bewijzen dat het er niet is betekent ook niet dat het er ook echt niet is. Zie God, zie buitenaards leven, zie de oorsprong van het heelal.
Het meeste bewijs voor hypotheses, waardoor ze stellingen worden, wordt geleverd in de vorm van wiskunde en natuurkunde.Lopen de wetenschappers die zich daarmee bezighouden druk te maken over bewijs? Indirect wel, want ze willen het natuurlijk aantonen. Maar het bewijs zal zich nooit aandienen in de vorm van een videoband met een opname of een 'stuk' van de oerknal.
*kuch*, nou erm... wellicht eens na gaan denken waarom bladen als 'nature' en 'science' alleen stellingen plaatsen en geen hypotheses... Daarna eens diep gaan filosoferen over de geschiedenis van het fenomeen 'godsdienst' en ik hoop dat je dan een hoop wijzer bent. Oh, en nee, de 'bijbel' en 'gods woord' zijn geen bewijs.Je indoctrinatie is indrukwekkend. Je geloof in de wetenschap krachtig. Maar je staat niet open voor nieuwe mogelijkheden. De *doodzonde* van alle wetenschap.
http://www.theness.com/encyc/Kirlian-encyc.htmlquote:
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.boomspeed.com/it_is_i/novardi1334.jpg
--------------------------------------------------------------------------------
En wat mag dit zijn? (Waarmee is de foto gemaakt, wat is er opgenomen en hoe is dat op de film gekomen?)
"Filosofie is tijdverspilling" - Vincent Icke. (en wie dat is mag je zelf opzoekenOp zondag 28 april 2002 13:20 schreef Sovereign het volgende:
Vraag me toch af of ze op de technische opleidingen niet een verplichte cursus wetenschapsfilosofie moeten introduceren, want ik verbaas me altijd over het gebrek aan "humility" bij sommige personen.
Ik neem aan dat dat citaat in zijn context iets genuanceerder is?Otis schreef:
"Filosofie is tijdverspilling" - Vincent Icke. (en wie dat is mag je zelf opzoeken)
NeeOp maandag 29 april 2002 14:31 schreef Fused het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat citaat in zijn context iets genuanceerder is?
8 )
ermm... misschien weet je niet wat ik bedoelde, maar wat nodig is voor sommige camera's is een potentiaalverschil. Dit kan worden aangegeven door de persoon zelf dit potentiaalverschil te laten opwekken, waardoor de foto's verschillen per persoon, je kunt ook dat in de camera regelen.Op maandag 29 april 2002 15:25 schreef hetisik het volgende:
Otis, ik wil niet lastig zijn, maareh, ik kon gewoon blijven staan op de vloer van de megafestatie. psst... Heb ik je al verteld dat beton een hele slechte geleider is?
Btw, ik had mijn handen in mijn zakken, en mijn schooenen hebben niet-geleidende kusnt-stof zolen.
Vraag volgende keer eerst hoe iets precies gegaan is, dan hoef je misschien geen slecht argument te plaatsen
Bij alle 'technieken' komt het op hetzelfde neer: dmv electriciteit de fotogevoelige laag manipuleren. Jij mag dit gaan zien als onzin, daar heb je alleen jezelf maar mee.Miischien is het eesrt beter om te vragen hoe iets precies in zijn gang ging. Er zijn verschillende technieken om aura's te fotograveren en te zien, dus kan je he ook niet met 1 onderzoek afdoen.
Ik heb al verscheide malen in draden opOtis schreef:
Bij alle 'technieken' komt het op hetzelfde neer: dmv electriciteit de fotogevoelige laag manipuleren. Jij mag dit gaan zien als onzin, daar heb je alleen jezelf maar mee.
auras
An aura, according to New Age metaphysics, is a colored outline, or set of contiguous outlines, allegedly emanating from the surface of an object. Auras are not to be confused with the aureoles or halos of saints, which are devices of Christian iconography used to depict the radiance of light associated with divine infusion. In the New Age, even the lowly amoeba has an aura, as does the mosquito and every lump of goat dung. The aura supposedly reflects a supernatural energy field or life force that permeates all things. Human auras allegedly emerge from the chakras. Under ordinary circumstances, auras are only visible to certain people with special psychic power. However, with a little bit of training, or with a special set of Aura Goggles with "pinacyanole bromide" filters (available at your local New Age Head Shop), anyone can see auras. You may also use Kirlian photography to capture auras on film. At least that is what New Age spiritualists believe.
On the other hand, you may also see auras if you have a migraine, a certain form of epilepsy, a visual system disorder or a brain disorder. Most aura training exercises involve staring at an object placed against a white background in a dimly lit room. What one sees is due to retinal fatigue and other natural perceptual processes, not the unleashing of hidden psychic powers. Something similar happens when you stare at certain colored or black and white patterns. Vision is not the verbatim recording of the outside world. When looking at a colored object, for example, the eye does not transmit to the brain a continuous series of duplicate impressions. The brain itself supplies much of the visual perception. In short, even if auras are perceived, that is not good evidence that there is an energy field in the physical or supernatural world corresponding to the perceptions.
Some psychics claim that the specific colors in auras have specific meanings. Edgar Cayce, for example, not only gave a meaning to each of seven colors, he also connected each color with a note on the musical scale, a planet in the solar system, and possible health disorders. Robert Bruce, an aura expert in his own mind, objects to the notion that specific colors have specific meanings. In his view, even colors have auras, so what color clothing you have on will affect the color of your aura. According to Bruce,
The human aura is both an energy field and a reflection of the subtle life energies within the body. These energies make us what we are and in turn, are affected by our surroundings and life style. The aura reflects our health, character, mental activity and emotional state. It also shows disease - often long before the onset of symptoms.
The notion that auras reflect health is a common one among true believers. The problem is, what color reflects what condition? There is no consensus on what the colors mean, which makes it difficult if not impossible to devise an empirical test to determine whether there is any correlation between specific colors and specific diseases. In other words, reading auras is something like reading Rorschach tests with the added difficulty of each psychic potentially seeing a different pattern.
For every other object of color we have scientific devices which can measure any energy emitted from the object, as well as the wavelengths of light reflected from the object. Even though equipment exists capable of measuring extremely minute energy levels, no one has ever detected an aura or the alleged energy that gives rise to an aura using scientific equipment. Human tissue is about a million times less sensitive than something like a PET scanner, yet we are supposed to believe that some special people can "see" what cannot otherwise be detected. Or, we are supposed to believe that we all have the power to see auras but somehow we have repressed or never trained our psychic selves to unleash the power within.
Furthermore, the best aura reader in the West was tested before a live television audience and failed miserably. The Berkeley Psychic Institute (BPI) sent their top aura reader for a chance to win $10,000 if she could prove her powers. She agreed that the devised test was a fair and accurate. The test was televised on a program hosted by Bill Bixby. James Randi put up the $10,000. The psychic was presented with about twenty people on stage and was asked if she could see their auras. She said that she could see the auras, they all had one and they emanated at least a foot or two above each person's head. The twenty aura-wearing people then went offstage. A curtain was lifted, revealing a number of partitions behind which only some of the twenty people were standing. Thus, Bixby and the psychic were looking at twenty partitions but only several of them had a person behind it. The psychic was asked if she could see any auras creeping up above the partitions. She said she could. To get her ten grand all she had to do was correctly identify each partition that had a person behind it. She was to do this by seeing each person's aura above the partition. The audience was given an aerial camera view of the proceeding. Well, the psychic claimed that she saw an aura above all the partitions and that there was a person behind each partition. The partitions were removed, revealing about 6 people behind the partitions. The psychic didn't even seem surprised. She might console herself that 6 out of 20 is not bad in a hostile arena.
Of course, the test only demonstrates the lack of aura reading power of one person, not that there is no such thing as an aura or that auras are not indicative of mental, emotional and physical health or sickness. However, Randi's offer is still open to any psychic who wants to try it, except that now the prize is over $1,000,000. Why is there not a line of psychics outside Randi's house? If what the psychics say is true about auras and reading them, taking this money would be easier than taking candy from a baby. Even if there are no poor psychics who need the money, they might still demonstrate their powers and give the prize to their favorite charity.
The Berkeley Psychic Institute has a special place in my heart. One day a few years ago, I noticed a poster from BPI on a bulletin board near my office at Sacramento City College. In addition to information about BPI, the poster exclaimed: You may not be psychotic, you may be psychic! I wrote a note to our school psychologist who handled the "psychologically challenged" at the time. I told her I was concerned about the poster. She wrote me back and asked me how in the world did I know that she had attended BPI. (If I occasionally express a bit of disdain for psychologists and therapists, please keep in mind that I have had a traumatic adulthood, dotted with experiences such as this one.)
I was familiar with BPI from their work at an annual local affair. Every year in May at the University of California at Davis there is a Whole Earth Festival reminiscent of the sixties. For three days the campus is filled with tie-dyed shirts, psychedelic music, incense burning, children with flowers in their hair, marijuana smoking, gurus, massages with scented oils, handcrafts, the latest in New Age healing and religion, karma patrol (for those who overdose on drugs), etc. The Aura Reading Booth is run by BPI. For a few dollars, one sits in a chair in the great outdoors with the music playing, the incense wafting, and people swaying while someone from BPI reads your aura. Actually, the BPI psychic uses colored crayons to fill in a piece of paper pre-printed with a series of outlines in the vague shape of a person. Then the psychic tells you what your aura reveals. They only charge a few dollars and for the longest time I considered their activity a harmless parlor game. But now I feel I should put up posters near their booth saying, If you see auras, you may not be psychic; you may have a brain or vision disorder. See your physician ASAP.
Anoniem: 27784
dat zeg je vaker, en er is vaak tegenin gegaan, maar daarop heb ik je nog niet zien reageren:Op donderdag 25 april 2002 19:48 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
In de wetenschap werkt men op basis van aannames.
Ik heb al verscheide malen in draden opOtis schreef:
Bij alle 'technieken' komt het op hetzelfde neer: dmv electriciteit de fotogevoelige laag manipuleren. Jij mag dit gaan zien als onzin, daar heb je alleen jezelf maar mee.
lol, oke, maareh, wat heb ik daaraan?auras
An aura, according to New Age metaphysics, is a colored outline, or set of contiguous outlines, allegedly emanating from the surface of an object. Auras are not to be confused with the aureoles or halos of saints, which are devices of Christian iconography used to depict the radiance of light associated with divine infusion. In the New Age, even the lowly amoeba has an aura, as does the mosquito and every lump of goat dung. The aura supposedly reflects a supernatural energy field or life force that permeates all things. Human auras allegedly emerge from the chakras. Under ordinary circumstances, auras are only visible to certain people with special psychic power. However, with a little bit of training, or with a special set of Aura Goggles with "pinacyanole bromide" filters (available at your local New Age Head Shop), anyone can see auras. You may also use Kirlian photography to capture auras on film. At least that is what New Age spiritualists believe.
On the other hand, you may also see auras if you have a migraine, a certain form of epilepsy, a visual system disorder or a brain disorder. Most aura training exercises involve staring at an object placed against a white background in a dimly lit room. What one sees is due to retinal fatigue and other natural perceptual processes, not the unleashing of hidden psychic powers. Something similar happens when you stare at certain colored or black and white patterns. Vision is not the verbatim recording of the outside world. When looking at a colored object, for example, the eye does not transmit to the brain a continuous series of duplicate impressions. The brain itself supplies much of the visual perception. In short, even if auras are perceived, that is not good evidence that there is an energy field in the physical or supernatural world corresponding to the perceptions.
Some psychics claim that the specific colors in auras have specific meanings. Edgar Cayce, for example, not only gave a meaning to each of seven colors, he also connected each color with a note on the musical scale, a planet in the solar system, and possible health disorders. Robert Bruce, an aura expert in his own mind, objects to the notion that specific colors have specific meanings. In his view, even colors have auras, so what color clothing you have on will affect the color of your aura. According to Bruce,
The human aura is both an energy field and a reflection of the subtle life energies within the body. These energies make us what we are and in turn, are affected by our surroundings and life style. The aura reflects our health, character, mental activity and emotional state. It also shows disease - often long before the onset of symptoms.
The notion that auras reflect health is a common one among true believers. The problem is, what color reflects what condition? There is no consensus on what the colors mean, which makes it difficult if not impossible to devise an empirical test to determine whether there is any correlation between specific colors and specific diseases. In other words, reading auras is something like reading Rorschach tests with the added difficulty of each psychic potentially seeing a different pattern.
Dat is dus niet helemaal waar, Het is natuurlijk moeilijk om iets op te maken uit al die kleuren, maar hartchirurg zijn is ook moeilijk, maar niet onmoglijk.
Overigens, zoveel kleuren zijn er niet, de kleuren zijn behoorlijk fundamenteel en is er daardoor heel goed verschil te zien tussen de verschillende kleuren.
Ook betekenen combinaties van verschillende kleuren weer iets. Het is niet zo moeilijk als ze hier klemen. Zoals jij in mijn aura foto zag, is het verschil tussen verschillende kleuren heel goed te zien.
Overigens, er zijn zeker wel betekenissen over al die kleuren en hun combinaties en wat ze betekenen.
http://www.paralumun.com/auracolour.htm
Het zijn er nog steeds bet wel veel, maar het is niet onmogleijk, zoals ik al eerder zei, dan zou chirurg of doktor zijn met die duizende symtomen ook onmoglijk moeten zijn.Je kan aura's heel simpel testen of ze niet door iets anders veroorzaakt worden. Maak een psychologische test van jouzelf en kijk ofjou aura ermee overeenkomt. Waarom doen ze dat trouens niet?? Maar dan wel ook een echt goed psychologisch testje.
For every other object of color we have scientific devices which can measure any energy emitted from the object, as well as the wavelengths of light reflected from the object. Even though equipment exists capable of measuring extremely minute energy levels, no one has ever detected an aura or the alleged energy that gives rise to an aura using scientific equipment. Human tissue is about a million times less sensitive than something like a PET scanner, yet we are supposed to believe that some special people can "see" what cannot otherwise be detected. Or, we are supposed to believe that we all have the power to see auras but somehow we have repressed or never trained our psychic selves to unleash the power within.
het is heel simpel, je moet jezelf trainen, je kan ook niet direct aan een marathon meedoen, zonder dat je jaren getrained hebt.
Overigens, het is zeker wel te meten, de stroompjes die men meet over het lcihaam zijn een onderdeel daarvan. ALles is van dezelfde energie, dus kan het elkaar ook beinvloeden. Daarom ook dat stul dat het materiaal en de kleuren die je draagt je aura kunnen beinvloeden.
Ik weet overiegens niet waar ze die argumenten vandaa halen. Het zou mooier zijn als zeplaatjes hadden en de hele mikmak een een filmpje of zo erbij. Als ik iets wil bewijzen wordt er ook iiets dergelijks van mij verwacht of iemand anders. Dus dat geld natuurlijk ook voor de tegenpartij.
Furthermore, the best aura reader in the West was tested before a live television audience and failed miserably. The Berkeley Psychic Institute (BPI) sent their top aura reader for a chance to win $10,000 if she could prove her powers. She agreed that the devised test was a fair and accurate. The test was televised on a program hosted by Bill Bixby. James Randi put up the $10,000. The psychic was presented with about twenty people on stage and was asked if she could see their auras. She said that she could see the auras, they all had one and they emanated at least a foot or two above each person's head. The twenty aura-wearing people then went offstage. A curtain was lifted, revealing a number of partitions behind which only some of the twenty people were standing. Thus, Bixby and the psychic were looking at twenty partitions but only several of them had a person behind it. The psychic was asked if she could see any auras creeping up above the partitions. She said she could. To get her ten grand all she had to do was correctly identify each partition that had a person behind it. She was to do this by seeing each person's aura above the partition. The audience was given an aerial camera view of the proceeding. Well, the psychic claimed that she saw an aura above all the partitions and that there was a person behind each partition. The partitions were removed, revealing about 6 people behind the partitions. The psychic didn't even seem surprised. She might console herself that 6 out of 20 is not bad in a hostile arena.
Deze test heeft fused vele keren laten zien. Als die gasten die de proef uitvoeren beter hun best gedaan hadden om meer te weten over aura dan weten ze dat het lang duurt voordat aura's verdwijnen. Ze blijven een tijdje hangen waar de desbetreffende persoon gestaan heeft of is geweest. Dus het is daarom ook logisch dat als je mensen daar weg laat gaan en vlak daarna de persoon vraagt of hij ze allemaal ziet dat die ook ja zal zeggen. Dus daarmee heb je dus niks aan dat experiment.
Of course, the test only demonstrates the lack of aura reading power of one person, not that there is no such thing as an aura or that auras are not indicative of mental, emotional and physical health or sickness. However, Randi's offer is still open to any psychic who wants to try it, except that now the prize is over $1,000,000. Why is there not a line of psychics outside Randi's house? If what the psychics say is true about auras and reading them, taking this money would be easier than taking candy from a baby. Even if there are no poor psychics who need the money, they might still demonstrate their powers and give the prize to their favorite charity.
Denken ze en jij nou ook echt dat iedereen van dit experiment en de beloning afweet?
The Berkeley Psychic Institute has a special place in my heart. One day a few years ago, I noticed a poster from BPI on a bulletin board near my office at Sacramento City College. In addition to information about BPI, the poster exclaimed: You may not be psychotic, you may be psychic! I wrote a note to our school psychologist who handled the "psychologically challenged" at the time. I told her I was concerned about the poster. She wrote me back and asked me how in the world did I know that she had attended BPI. (If I occasionally express a bit of disdain for psychologists and therapists, please keep in mind that I have had a traumatic adulthood, dotted with experiences such as this one.)
I was familiar with BPI from their work at an annual local affair. Every year in May at the University of California at Davis there is a Whole Earth Festival reminiscent of the sixties. For three days the campus is filled with tie-dyed shirts, psychedelic music, incense burning, children with flowers in their hair, marijuana smoking, gurus, massages with scented oils, handcrafts, the latest in New Age healing and religion, karma patrol (for those who overdose on drugs), etc. The Aura Reading Booth is run by BPI. For a few dollars, one sits in a chair in the great outdoors with the music playing, the incense wafting, and people swaying while someone from BPI reads your aura. Actually, the BPI psychic uses colored crayons to fill in a piece of paper pre-printed with a series of outlines in the vague shape of a person. Then the psychic tells you what your aura reveals. They only charge a few dollars and for the longest time I considered their activity a harmless parlor game. But now I feel I should put up posters near their booth saying, If you see auras, you may not be psychic; you may have a brain or vision disorder. See your physician ASAP.
8 )
Nu overdrijf je een beetje. Het is inderdaad zo dat een recente meta analyse van een groot aantal zgn. Ganzfeld experimenten (waarmee men telepathie probeert aan te tonen) aantoonde dat er een significant effect gemeten is. Nu is men momenteel nog aan het steggelen over de juistheid van die meta analyse, maar laten we ervan uitgaan dat die juist is.ChristiaanVerwijs schreef:
Maar ja. Dan heb ik ook een onderzoek dat is uitgevoerd in Engeland waarbij twee proefpersonen in aparte kamers gezet werden, een blinddoek voorkregen en een koptelefoon met witte ruis op kregen. Vervolgens moest de ene persoon aan iets denken, en de andere raden waar de ander aan dacht. Het resultaat was significant in die zin dat toeval in principe uitgesloten moet zijn; men gokte te vaak goed.
Andere aura-lezers claimen weer andere betekenissen bij de kleuren. Waarom geloof jij dat dit de juiste is, terwijl duizenden andere in andere betekenissen van de kleuren geloven?hetisik schreef:
Overigens, er zijn zeker wel betekenissen over al die kleuren en hun combinaties en wat ze betekenen.
http://www.paralumun.com/auracolour.htm
Dat hebben ze met astrologie gedaan, met het gevolg dat een aantal astrologen accuut van hun geloof afvielen, aangezien ze er zo faliekant naast zaten.Maak een psychologische test van jouzelf en kijk ofjou aura ermee overeenkomt. Waarom doen ze dat trouens niet??
Ik kan zonder trainen een aardig eind lopen. Alles wat mensen met training kunnen bereiken kan ik zonder training ook een beetje. Behalve dit; dit kan je zonder uitvoerige grondige training helemaal niet. Er is niets vergelijkbaars en dat is een hele sterke aanwijzing dat het onzin is. De natuur doet niet aan uitzonderingen en mensen zijn teveel hetzelfde om een dergelijke uitzondering mogelijk te maken.het is heel simpel, je moet jezelf trainen, je kan ook niet direct aan een marathon meedoen, zonder dat je jaren getrained hebt.
Dat heeft de aura-lezer in kwestie nooit als bezwaar aangedragen en dat was een authoriteit, door iedereen erkend als zodanig.Deze test heeft fused vele keren laten zien. Als die gasten die de proef uitvoeren beter hun best gedaan hadden om meer te weten over aura dan weten ze dat het lang duurt voordat aura's verdwijnen.
Dat is een ad-hoc verklaring die jij hier ter plekke verzint. Dat had de aura-lezer vooraf simpel kunnen melden; dan was er een ander experiment bedacht. Je bezwaar slaat nergens op.Dus daarmee heb je dus niks aan dat experiment.
Het is in amerika op nationele televisie geweest, met veel media aandacht. Dus ja, er zijn voldoende mensen die er vanaf weten. Je moet jezelf niet als referentie gebruiken.Denken ze en jij nou ook echt dat iedereen van dit experiment en de beloning afweet?
Hallo, kan je niet lezen? Ik heb je al -tig keer verteld dat accupuncteer helemaal niet geaccepteerd is. Waar blijft je referentie uit een geaccepteerd medisch journal, waarin een peer-reviewed artikel over de werkzaamheid van accupuncteer staat? Dat is er niet. Weet je waarom niet? Omdat het niet werkt!Bovendien, hou toch op met dat aura's niet bestaan. Accupunctuur werkt met aura's en naalden en dat wordt wel geaccpeteert
Helaas stond iedereen uit de parapsychologische wereld achter deze persoon. Jij neemt er nu achteraf afstand van, maar jij zou ook in haar geloofd hebben.Waarom wordt er in het geval van een oplichterige dokter
Sarcasme is niet aan je besteed?Overiegsn, het lijkt wel of de verteller hiervan graag mensen verteld dat ze gestoord zijn.
Source: http://www.skepdic.com/acupunc.html....I bet when they go in for a root canal the only needle they want to see is a shot of novocaine. --Cecil Adams
Acupuncture is a traditional Chinese medical technique for manipulating chi (ch'i or qi) in order to balance the opposing forces of yin and yang. Chi, an alleged "energy" which permeates all things, is believed to flow through the body along 14 main pathways called meridians. When yin and yang are in harmony, chi flows freely within the body and a person is healthy. When a person is sick, diseased, or injured it is believed that there is an obstruction of chi along one of the meridians. Acupuncture consists of inserting needles through particular points on the body, allegedly removing unhealthy obstructions of chi and thereby restoring the distribution of yin and yang. Sometimes the needles are twirled, heated, or even stimulated with weak electrical current, ultrasound or certain wavelengths of light. But no matter how it is done, scientific research over the past twenty years has failed to demonstrate that acupuncture is effective against any disease.
A variation of traditional acupuncture is called auriculotherapy or ear acupuncture. It is a method of diagnosis and treatment based on the unsubstantiated belief that the ear is the map of the bodily organs. A problem with an organ such as the liver is to be treated by sticking a needle into a certain point on the ear which is supposed to be the corresponding points for that organ. Similar notions about a part of the body being an organ map are held by iridologists (the iris is the map of the body) and reflexologists (the foot is the map of the body). A variation of auriculotherapy is staplepuncture, a method of treatment which puts staples at key points on the ear hoping to do such wonderful things as help people stop smoking. There is no supportive scientific evidence for any of these theories or practices.
Acupuncture has been used in China for more than 4,000 years to alleviate pain and cure disease. Traditional Chinese medicine is not based upon knowledge of modern physiology, biochemistry, nutrition, anatomy or any of the known mechanisms of healing. Nor is it based on knowledge of cell chemistry, blood circulation, nerve function, or the existence of hormones or other biochemical substances. There is no correlation between the meridians used in traditional Chinese medicine and the actual layout of the organs and nerves in the human body. The National Council for Reliable Health Information (NCRHI) notes that of the 46 medical journals published by the Chinese Medical Association, none of them is devoted to acupuncture or other traditional Chinese medical practices. (NCRHI was formerly known as The National Council Against Health Fraud, Inc. It is a private nonprofit, voluntary health agency that focuses upon health misinformation, fraud, and quackery as public health problems.) Nevertheless, it is estimated that somewhere between 10 and 15 million Americans spend approximately $500 million a year on acupuncture for everything from relieving pain to treating drug addiction to fighting AIDS.
The UCLA medical schools has one of the largest acupuncture training courses in the United States for licensed physicians. The 200-hour program teaches nearly 600 physicians a year. According to the American Academy of Medical Acupuncture, about 4,000 U.S. physicians have training in acupuncture.
Despite a lack of scientific support, acupuncture is used in the treatment of depression, allergies, asthma, arthritis, bladder and kidney problems, constipation, diarrhea, colds, flu, bronchitis, dizziness, smoking, fatigue, gynecologic disorders, headaches, migraines, paralysis, high blood pressure, PMS, sciatica, sexual dysfunction, stress, stroke, tendonitis and vision problems. Thus, it seems that while China is moving forward in the scientific treatment of illness and disease, many in America and other parts of the world are moving backward, looking for metaphysical answers to their physical problems.
In March, 1996, the Federal Drug Administration (FDA) classified acupuncture needles as medical devices for general use by trained professionals. Until then, acupuncture needles had been classified as Class III medical devices, meaning their safety and usefulness was so uncertain that they could only be used in approved research projects. Because of that "experimental" status, many insurance companies, as well as Medicare and Medicaid, had refused to cover acupuncture. This new designation has meant both more practice of acupuncture and more research being done using needles. It also means that insurance companies may not be able to avoid covering useless or highly questionable acupuncture treatments for a variety of ailments. Nevertheless, Wayne B. Jonas, director of the Office of Alternative Medicine at the National Institutes of Health in Bethesda, MD, has said that the reclassification of acupuncture needles is "a very wise and logical decision". The Office of Alternative Medicine is very supportive (i.e. willing to spend good amounts of tax dollars) on new studies of the effectiveness of acupuncture. However, because of the nature of acupuncture, what will be tested in America and other western countries, will not be acupuncture, but something much more narrow. We will be testing the effectiveness of sticking needles into muscles. If doing this lowers blood pressure, for example, it will not be a validation of acupuncture because traditional Chinese acupuncture is not a scientific theory, but a metaphysical one. And metaphysical theories can't be empirically tested. How a physical needle affects a metaphysical entity such as chi is not likely to be addressed by those testing acupuncture. Of course, the positive side of this is that traditional acupuncture can't be disproved, either. There is a perfect harmony here between proof and disproof: each is impossible.
Perhaps the most frequently offered defense of acupuncture by its defenders in both the East and West is the pragmatic defense: acupuncture works! What does that really mean? It certainly does not mean that sticking needles into one's body opens up blocked chi. At most, it means that it relieves some medical burden. The NCAHF has issued a position paper which asserts that "Research during the past twenty years has failed to demonstrate that acupuncture is effective against any disease" and that "the perceived effects of acupuncture are probably due to a combination of expectation, suggestion, counter-irritation, operant conditioning, and other psychological mechanisms...." In short, most of the perceived beneficial effects of acupuncture are probably due to the power of suggestion and the placebo effect.
The most common claim of success by acupuncture advocates is in the area of pain control. Studies have shown that many acupuncture points are more richly supplied with nerve endings than are the surrounding skin areas. There is some research which indicates sticking needles into certain points affects the nervous system and stimulates the body's production of such natural painkilling chemicals as endorphins and enkephalins, and triggers the release of certain neural hormones including serotonin. Another theory suggests that acupuncture blocks the transmission of pain impulses from parts of the body to the central nervous system. These theories regarding chemical stimulation and blockage of nerve signals are empirically testable. They are couched in terms of the western scientific view of the body's anatomical and neurological system. Even here, however, most of the evidence for the effectiveness of acupuncture is identical to the majority of evidence we have for any so-called "alternative" health practice: it is mainly anecdotal. Unfortunately, for every anecdote of someone whose pain was relieved by acupuncture there is another anecdote of someone whose pain was not relieved by acupuncture. For some, the relief is real but short-lived. The treatment is akin to anesthesia. The patient has to be assisted with walking afterwards, driven home, feels good for awhile, and then the pain returns within a day or two. All we know for sure right now is that sticking needles in people at various traditional acupuncture points often seems to be effective in alleviating pain. However, most pain researchers agree that 30% to 35% of subjects' pain improves from suggestion or the placebo effect no matter what treatment is used.
There are other difficulties which face any study of pain. Not only is pain measurement entirely subjective, traditional acupuncturists evaluate success of treatment almost entirely subjectively, relying on their own observations and reports from patients, rather than objective laboratory tests. Furthermore, many individuals who swear by acupuncture (or therapeutic touch, reiki, iridology, meditation, mineral supplements, etc.) often make several changes in their lives at once, thereby making it difficult to isolate significant causal factors in a control study.
If control studies show that sticking needles into people really does help drug addicts or cure AIDS, will acupuncturists claim vindication? Will they say that chi flows along the same paths as the blood and nerve impulses, that there is a parallel universe to the physical one, a sort of pre-established harmony between chi/yin/yang and the physical body? Theoretically, whatever is demonstrated regarding the stimulation of endorphins, for example, may be claimed to be also due to chi, despite the uselessness and superfluousness of the theory. But what happens if it turns out that sticking needles into people doesn't lower high blood pressure or cure bronchitis? Will that be taken as proof that chi is a chimera?
Some of the acupuncture studies supported by the Office of Alternative Medicine at the National Institutes of Health try to mimic traditional control group studies, but no control study can test for the presence of chi, yin, yang or any other metaphysical entity. Some studies have been tried where patients were randomly divided into those who would receive treatment with acupuncture and those who would receive "sham acupuncture." The latter treatment consisted of acupuncture needles being inserted at the "wrong" points (i.e., not one of the 500 traditional points). It seems very unwise to compare people stuck with a needle in a "right" point versus a "wrong" point, unless you already know that sticking people can help alleviate pain and you are just trying to find the right place to stick them. The false point stickings were said to be analogous to a placebo treatment, but are they? If better results are achieved by sticking the traditional points, does that confirm traditional acupuncture? Of course not. What such a result would show is that after 4,000 years the Chinese had figured out the best places to stick to relieve pain, etc. But no such study will reveal if chi was unblocked or if yin and yang are in or out of harmony. Control studies using objective measurements of treatment success could determine, however, how much of the success of acupuncture is due to nothing more than subjective assessment by interested parties. Such studies could also determine whether any effects of acupuncture are short-term or long-term.
Finally, is any harm being done to people who are undergoing acupuncture? Well, besides those who are not being treated for diseases or injuries which modern medicine could treat effectively, there are some other risks. There have been some reports of lung and bladder punctures, some broken needles, and some allergic reactions to needles containing substances other than surgical steel. Acupuncture may be harmful to the fetus in early pregnancy since it may stimulate the production of adrenocorticotropic hormone (ACTH) and oxytocin which affect labor. Then of course, there is always the possibility of infection from unsterilized needles.
Niks 'lol', OF je doet mee met de discussie OF je giegelt lekker verder met de meiden van 3 mavo.[...]
lol, oke, maareh, wat heb ik daaraan?
Trust me, it does.dit komt totaal niet overeen met de situatie waar ik in zat.
#define auraBovendien, hou toch op met dat aura's niet bestaan.
Accupunctuur wordt gegeven als een manier van verdoving / zenuwmanipulatie. Dit is gemakkelijk te verklaren: krabben van een plek die jeukt is exact hetzelfde: overstimulatie van een prikkel met een andere prikkel verdooft de prikkel die je wilt overstemmen. Accupunctuur in combinatie met energiebanen en andere onzin is echt geen geaccepteerde wetenschap. Als ik jouw woorden mag geloven zijn mensen heuze kleine energiecentrale's en dat het een wonder is dat we nog niet met zn allen zijn gesmolten door die collectieve energie.Accupunctuur werkt met aura's en naalden en dat wordt wel geaccpeteert en als vak gegeven op universiteiten. Als je accupunctuur accpteert dan moet je alle andere technieken die eigenlijk via dezelfde weg werken ook accepteren.
Teveel gezopen? Wat is dit voor redenatie en wat heeft die met paranormaal gewauwel te maken?Ook kan je niet honderden mensen beoordelen als 2 mensen de boel olichten Ik noem jou toch ook niet crmineel omdat toevallig 2 van de 100 mensen die jij knet crimineel is?
Tja... Donar rijdt niet over de wolken wanneer het onweert, germanen dachten van wel. Moet ik onbevooroordeeld tegenover opmerkingen staan van de strekking 'Donar bestaat! hoor! de donder van de wielen van zn wagen!' ?Eeen beetje onbevooroordeeld zijn mag wel hoor.
No offence, maar als een wetenschapper onomstotelijk aantoont dat X waar is en jij komt aankakken dat de wetenschap niet deugt, dan zijn we uitgeluld. Dan kun je nu wel prevelen dat er een neutrale houding moet worden aangenomen, maar ik zou niet weten waarom ik dat zou moeten doen: de wetenschap heeft bewijs geleverd dat X waar is, waarom moet ik dan twijfelen? Ik mag ALLEEN twijfelen als ik het bewijs in twijfel trek en dat mag ik alleen doen wanneer ik kan aantonen dat het bewijs rammelt.Er zijn oplichters in de ocultsiche wereld net zoals er oplichters zijn in de medice-wereld.
Waarom wordt er in het geval van een oplichterige dokter doe boel veel minder opgeblazen dan bij als er 1 iemand is in de ocultische wereld die de boel oplicht??
Een beetje neutraal beoordelen mag wel.
Veel plezier, ik hoop dat je nooit echt ziek wordt.Ik heb zelf al vele positieve ervaringen gehad met de ocultische wereld in tegenstelling met die van de medische wereld.
Wat jouw ervaringen zijn interesseert me geen moer. Die zijn nl. niet toetsbaar. Wat toetsbaar is en aanwijsbaar waar zijn de bewijzen die zijn opgeleverd door gedegen onderzoek.Dus je snapt al je moet zo en zo een HEEL hoop doen voordat je mij wil kunnen overtuigen en natuurlijk bewijzen dat mijn ervaringen niet kloppen.
Maar nog steeds. Ik heb een hoop goeie ervaringen gehad met de ocultische wereld, als het aan de medische wereld lag was ik alang het hoekje om. en had ik allerlei rug problemen die de medische wereld zou verhelpen met het simplel onderdrukken van de klachten met medicijnen of de symptomen niet eens kende. Of al problemen opnoemde met mijn lichaam zonder dat ze mij ooit gezien hadden. Gelukkig zijn er ook artsen die voor andere dingen openstaan.Op maandag 29 april 2002 16:52 schreef Fused het volgende:
[..]
Andere aura-lezers claimen weer andere betekenissen bij de kleuren. Waarom geloof jij dat dit de juiste is, terwijl duizenden andere in andere betekenissen van de kleuren geloven?
[..]
Uhh ik ben vaak niet eens zo'n gedetaileerde kleuren lijst tegengekomen. Bovendien zijn de hoofdkleuen die iedere aura lezer opmoemt en hun betekinissen hetzelfde. Ik heb daar nog geen verschillen ingezien behalve dan dat de ene dieper op de kleuren ingaat dan de andere.
Dat hebben ze met astrologie gedaan, met het gevolg dat een aantal astrologen accuut van hun geloof afvielen, aangezien ze er zo faliekant naast zaten.
[..]
Heb je mij horen zeggen dat astrologie ontzettend goed is?
Ik weet niet waarom jij daarmee komt. Zoals ik al eerder heb uitgelegd. Astrologie zou kunnen werken maar is er niet voor iedereen zijn eigenschappen er precies mee te verklaren. Bij de ene zal het wel werken en bij de andere niet.
Ik kan zonder trainen een aardig eind lopen. Alles wat mensen met training kunnen bereiken kan ik zonder training ook een beetje. Behalve dit; dit kan je zonder uitvoerige grondige training helemaal niet. Er is niets vergelijkbaars en dat is een hele sterke aanwijzing dat het onzin is. De natuur doet niet aan uitzonderingen en mensen zijn teveel hetzelfde om een dergelijke uitzondering mogelijk te maken.
[..]
De natuur doet ook helemaal niet aan uitzonderingen, jij als persoon zelf doet dat! Jij bepaalt wat je doet, de natuur ook een beetje, maareh, jij bepaalt hoeveel aandacht jij besteedt aan het ontwilkkelen van een bepaalde gave.
Iedereen heeft die gave, het is geen uitzondering, je moet er gewoon tijd in steken en dat verschilt per persoon.
Je moet een bepaalde grens overschreiden voordat je het kan zien. Net zoals jij niet een frequentie van het licht kan zien als jij nog met je technieken niet die frequentie kan bereiken.
Dat heeft de aura-lezer in kwestie nooit als bezwaar aangedragen en dat was een authoriteit, door iedereen erkend als zodanig.
[..]
Tja, ik ken die mensen niet dus ik kan daar niet veel over zeggen. Maar om nou iemand af te schepen omdat die 1 fout maakt? dan lijk je wel een standaard niet al te slim mens.
Dat is een ad-hoc verklaring die jij hier ter plekke verzint. Dat had de aura-lezer vooraf simpel kunnen melden; dan was er een ander experiment bedacht. Je bezwaar slaat nergens op.
[..]
Ik heb het niet verzonden, misschien moet jij eens aura boeken gaan lezen, ga ik ook nog eens een keertje ruim aandacht aan besteden.
De persoon had het simpel kunnen melden, weet jij veel wat die persoon kan of weet.
volgens mij slaat jou bezwaar nergens op, de kans dat mensen iets vergeten is behoorlijk groot, net zoals wetenschappers ook dingen kunnen vergeten. Laten we maar eens het probleem met een van de marssateliten nemen, daar hadden ze cm en inches doorelkaar heen gehaald.
Wie zegt overiegns dat er dan simpelweg een ander experiment verzonnen was? dat is net no ad-hoc zoals jij dat noemt als dat ik zeg dat diegene het misschien was vergeten. Beide partijen zijn mensen hoor, geen goden.
Het is in amerika op nationele televisie geweest, met veel media aandacht. Dus ja, er zijn voldoende mensen die er vanaf weten. Je moet jezelf niet als referentie gebruiken.
[..]
Uhh, ik ken veel mensen die weinig tv kijken. Niet iedereen zit constant voor de buis gekluisterd. Ik heb het zelf ook nog nooit gezien. Ik denk niet dat ik niet de 1nigste in de hele wereld ben die heel toevallig niet dat heeft gezien.
Hallo, kan je niet lezen? Ik heb je al -tig keer verteld dat accupuncteer helemaal niet geaccepteerd is. Waar blijft je referentie uit een geaccepteerd medisch journal, waarin een peer-reviewed artikel over de werkzaamheid van accupuncteer staat? Dat is er niet. Weet je waarom niet? Omdat het niet werkt!
[..]
Lol, ik heb jou al tich keer vertelt dat accupunctuur wel werkt. Ik kom steeds meer mensen tegen die er profijt van hebben en niet echt meer zin hebben om naar de dokter te gaan voor een een of ander verlamd middel.
Jij Zegt nu zelf ook dat als iets op de universiteit wordt gegeven het niet hoeft te kloppen. Sinds wanner is dat?
Overiegns, je negeert gewoon de ervaringen van miljoenen mensen over de hele wereld. Ja, ze zullen vast wel allemaal halucineren.
Je zal vast wel met een 2e wereld oorlog voorbeeld komen...
En jij zegt ook dat die chirurgen in het oosten gewoon voor de lol ofoz ocultsiche technieken in operaties gebruiken.
In de oosterse wereld wordt alles compleet geaccepteert, waarom zouden wij dat niet kunnen?
Waarom klopt dit onderzoek wel en die van de oosterse wereld niet?
Helaas stond iedereen uit de parapsychologische wereld achter deze persoon. Jij neemt er nu achteraf afstand van, maar jij zou ook in haar geloofd hebben.
[..]
Wie zeg dat ik afstand neem van die persoon??
Ik ben niet zo dom om van iemand af te stappen als die veel goeds gedaan zou hebben en 1 fout maakt. Lijkt wel redernatie van de mesne die dokters aanklagen die 10 tallen levens hebben gered en perongeluk eentje verpest hebben.
Sarcasme is niet aan je besteed?
[..]
Uhh... dat was geen sarcasdtische opmerking
8 )
8 )
Absoluut onwaar.hetisik schreef:
Uhh ik ben vaak niet eens zo'n gedetaileerde kleuren lijst tegengekomen. Bovendien zijn de hoofdkleuen die iedere aura lezer opmoemt en hun betekinissen hetzelfde.
Jou persoonlijk niet. Maakt dat uit? Ik zie geen verschil tussen waar jij in gelooft en astrologie. Als die er is, dan mag je ze aanwijzen.Heb je mij horen zeggen dat astrologie ontzettend goed is?
Je ouwehoert eromheen. Ik zou niet aan de gave hoeven werken om hem te hebben als veel andere mensen hem hebben, die er trouwens vaak niet aan gewerkt hebben, maar claimen ermee geboren te zijn. De natuur doet niet aan uitzonderingen op zo'n grote schaal. Het zijn er of héél weinig, of heel veel.De natuur doet ook helemaal niet aan uitzonderingen, jij als persoon zelf doet dat! Jij bepaalt wat je doet, de natuur ook een beetje, maareh, jij bepaalt hoeveel aandacht jij besteedt aan het ontwilkkelen van een bepaalde gave.
Dat is niet geloofwaardig. Er is geen enkel equivalent verschijnsel. Toch claimen alle paranormale gelovers dit voor hun verschijnsel. Beetje toevallig, denk je niet?Iedereen heeft die gave, het is geen uitzondering, je moet er gewoon tijd in steken en dat verschilt per persoon.
Je kan niet leren andere frequenties te zien. Het fysieke mechanisme in je oog is helemaal niet in staat nog veel meer kleurenvariaties te zien: de staafjes zijn slechts voor bepaalde frequenties gevoelig en die zijn niet uitbreidbaar, omdat die vastliggen in de moleculaire structuur van de staafjes.Je moet een bepaalde grens overschreiden voordat je het kan zien. Net zoals jij niet een frequentie van het licht kan zien als jij nog met je technieken niet die frequentie kan bereiken.
Er zijn herkansingen geweest. Wetenschappers zouden maar wat graag willen dat het bestaat; reuze intressant nieuw onderzoek en waarschijnlijk goed voor een Nobelprijs. Er is nog nooit effect aangetoond, hoezeer de onderzoekers dat ook wilden.Tja, ik ken die mensen niet dus ik kan daar niet veel over zeggen. Maar om nou iemand af te schepen omdat die 1 fout maakt? dan lijk je wel een standaard niet al te slim mens.
Ik heb genoeg over auras gelezen.Ik heb het niet verzonden, misschien moet jij eens aura boeken gaan lezen,
What's your point? De wetenschap leert tenminste van haar fouten. De parapsychologie blijft claimen dat de verschijnselen bestaan.Laten we maar eens het probleem met een van de marssateliten nemen, daar hadden ze cm en inches doorelkaar heen gehaald.
Wanneer heb ik het tegenovergestelde beweerd? Wat is trouwens jouw fascinatie met de universiteit als demonisch centrum van wetenschappelijk onderzoek? Er vind in Amsterdam en Utrecht onderzoek naar parapscyhologie plaats.Jij Zegt nu zelf ook dat als iets op de universiteit wordt gegeven het niet hoeft te kloppen. Sinds wanner is dat?
Massahysterie, placebo effect, confirmation bias.Overiegns, je negeert gewoon de ervaringen van miljoenen mensen over de hele wereld. Ja, ze zullen vast wel allemaal halucineren.
Waar slaat dat op?Je zal vast wel met een 2e wereld oorlog voorbeeld komen...
Ja, die gebruiken ze namelijk niet.En jij zegt ook dat die chirurgen in het oosten gewoon voor de lol ofoz ocultsiche technieken in operaties gebruiken.
Nee hoor, dat denk je maar. Er leven hier in het Westen hele rare denkbeelden over het Oosten en dat is er één van. Ze zijn daar Westerser dan je denkt.In de oosterse wereld wordt alles compleet geaccepteert,
Jij dacht dat het serieus bedoeld was? Meer in de orde vanUhh... dat was geen sarcasdtische opmerking
8 )
Mag ik een modje vragen hier tegenop te treden? Dit is W&L, geen Huiskamer.Trouwens, Otis, uhh, jou argumenten , ik bedoel uhhh.. wat het ook mag zijn, zijn niet echt bepaald superieur.
Oja, eene, ga vooral zo daoor, vervelende opmerkinegen maken je als discusserder niet echt bepaald geloofwaardig, hoe goed of slecht jou replies ook zijn.
Waarom niet?Op maandag 29 april 2002 18:21 schreef hetisik het volgende:
Ik zal kort en krachtig zeggen, als jij zoveel kennis over aura's zou hebben, dan zou je de helfd van de opmerkingen niet maken over de eigenschappen daarvan.
hahahahaZit jij te praten alsof mijn argumenten niks zijn, ik wil niet vervelend zijn, maar die van jou zijn net zo goed/slecht als die van mij.
Waarom? Waarop is dit gebaseerd?Btw, standaard domme redernatie in de wetenschap, iedereen voor gek verklaren, desnoods zijn het er miljoenen.
Wordt het te moeilijk voor je? Je kunt ook gewoon kijken wat de wetenschap te vertellen heeft over wat jij denkt dat waar is. Schiet dan die zaken die de wetenschap aanvoert aan flarden met feiten. Maar meer dan retoriek die niet zou misstaan bij de eerste de beste flutpartij komt er niet uit.Meer heb ik niet te vertellen.
Icke ken ik wel, Mr. oorbel astronomer.Op maandag 29 april 2002 14:01 schreef Otis het volgende:
"Filosofie is tijdverspilling" - Vincent Icke. (en wie dat is mag je zelf opzoeken)
"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein
Ten eerste, zoals iemand anders al aangaf LEER QUOTEN ! Het is reuze irritant om in eenOp maandag 29 april 2002 17:38 schreef hetisik het volgende:
Ervaringen zijn zeker wel toestbaar, je kan mensen gaan intervieuwen, je kan lleugen-detecties tests uitvoeren. Je kan behoorlijk goed onderzoek doen naar iemands persoonlijke ervaringen.
Je hebt geen bal aan een wetenschappelijk onderzoek als het niet jou positieve ervaring kan verklaren, van waarom het wel geholpen zou hebben.
In die onderzoeken laten ze gewoon vaak een hoop dingen weg en weten niet genoeg af van e ocultsche wereld om een definitieve beslissg te nemen.
Als er een ding groter is dan het heelal, dan is het de menselijke verbeelding...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq