Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
HAHAHHAAHA.. Sorry dat ik even offtopic moet reageren.. HlpDsK in paniek.. Dikke LOL..Op maandag 22 april 2002 17:28 schreef HlpDsK het volgende:
ONACCEPTABEL!
Ik krij nu echt zin om er daar een z'n nek om te draaien
Hoezo paniek ?, ik denk dat alle @Home gebruikers een beetje gefrustreerd worden wan dit nieuwsOp dinsdag 23 april 2002 00:04 schreef Geeltje het volgende:
[..]
HAHAHHAAHA.. Sorry dat ik even offtopic moet reageren.. HlpDsK in paniek.. Dikke LOL..
* Kettrick niet uitgesloten
MoOooOOooOoOp maandag 22 april 2002 20:40 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Dit is niet correct.
voor die 50 euro heb je weleenswaar een 100mbit lijntje, maar dit is dan wel zonder, of met heel weinig dataverkeer....
Ook daar kost elke GB dataverkeer kost ook daar €0.50 - €1 hoor
Verwijderd
Waar zie jij paniekOp dinsdag 23 april 2002 00:04 schreef Geeltje het volgende:
[..]
HAHAHHAAHA.. Sorry dat ik even offtopic moet reageren.. HlpDsK in paniek.. Dikke LOL..
Of lees je een heel andere draad als deze soms?
Dit is walging en verbolgenheid wat je ziet. @home zal geen lang leven beschoren zijn bij de tweakers als dit doorgaat. De alternatieven beginnen van de grond te komen.
Verwijderd
Laat mij nou net ergens wonen waar je geen adsl kan krijgenOp dinsdag 23 april 2002 00:27 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Waar zie jij paniek
Of lees je een heel andere draad als deze soms?
Dit is walging en verbolgenheid wat je ziet. @home zal geen lang leven beschoren zijn bij de tweakers als dit doorgaat. De alternatieven beginnen van de grond te komen.
Verwijderd
Maar DIT schiet me toch echt in het verkeerde keelgat!
Ik denk dat @home een soort "breedband-ontmoedigings-beleid" wil voeren en meer mensen aan de simpele @home versie wil hebben om het netwerk te ontlasten. Het verschil tussen de snelle en de langzamere @home versie wordt technisch ZO klein dat de stap om te kiezen voor de tragere (en goedkopere) variant kleiner wordt.
Ik vind dit echt een hele rare manier van @home om de vraag te sturen, namelijk door het aanbod te verschralen!
Klantvriendelijkheid staat kennelijk op een laag pitje bij @home, ze zijn toch semi-monopolist hier in de regio zullen ze wel denken...
Waar woon jij ergens?Op dinsdag 23 april 2002 06:15 schreef lombdude het volgende:
Tot nu toe ben ik echt heel tevreden over @home. (ik woon in Zwolle). Helpdesk is moeilijk bereikbaar, gemiddeld 2 keer per maand de mailserver een uurtje plat, gemiddeld 2 keer per maand een uurtje geen verbinding, maar verder echt OK.
Maar DIT schiet me toch echt in het verkeerde keelgat!
Ik denk dat @home een soort "breedband-ontmoedigings-beleid" wil voeren en meer mensen aan de simpele @home versie wil hebben om het netwerk te ontlasten. Het verschil tussen de snelle en de langzamere @home versie wordt technisch ZO klein dat de stap om te kiezen voor de tragere (en goedkopere) variant kleiner wordt.
Ik vind dit echt een hele rare manier van @home om de vraag te sturen, namelijk door het aanbod te verschralen!
Klantvriendelijkheid staat kennelijk op een laag pitje bij @home, ze zijn toch semi-monopolist hier in de regio zullen ze wel denken...
Ik woon ook in Zwolle, maar dat de verbinding er eens uitknikkerd heb ik niet, wel irritant veel timeouts en hoge pings..
Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Hier BAAL ik dus behoorlijk van, eerst de prijs opdrijven, onder het mom van kwaliteitsbehoud en daarna de download snelheid halverenOp dinsdag 23 april 2002 00:27 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
En de pest is, ik zit in een dorpje onder Groningen en ADSL is hier niet beschikbaar
Laat de alternatieven aub opschieten, dan kan @home van mij de boom in met hun "plus pakket"
Ik stap lekker over op Luna ADSL Go 8129/512
wel iets duurder maar ook iets sneller
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Mij is verteld dat de download niet gehalveerd wordt
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Oh? Een kennis van mij die via BBB een 100mbit lijn heeft (in stockholm) heeft dus echt geen lage datalimiet.Dit is niet correct.
voor die 50 euro heb je weleenswaar een 100mbit lijntje, maar dit is dan wel zonder, of met heel weinig dataverkeer....
Ook daar kost elke GB dataverkeer kost ook daar €0.50 - €1 hoor
Die trekt er in een maand gewoon min. 50gig doorheen, zonder problemen.
Verder zit ik in een @Home gebied waar de downstream toch al niet vaak boven de 256kb/s komt... zal er niet zoveel last van hebben, maar het is wel shit.
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Dat staat gelukkig ook nergensOp dinsdag 23 april 2002 09:28 schreef Blue_White_Army het volgende:
Ach, zoals het nu gaat is het prima hoor. Snelheden zijn prima en je kunt redelijk veel downloaden zonder gezeur.
Die gele kaarten kent @home al sinds het begin en ze delen ze echt zeer zelden uit. Daarnaast vind ik het ook niet helemaal onterecht als je meer dan 100 gb download dat je dan een waarschuwing krijgt.
Verwijderd
Uiteraard hoop ik voor jullie dat de laatste zin klopt, echter ze kunnen je ook voor de "gek" houden daar. Ik bedoel te zeggen dat de mensen van de helpdesk misschien ook niet helemaal op de hoogte zijn van de plannen. [NOFI]Op dinsdag 23 april 2002 09:28 schreef Blue_White_Army het volgende:
Ik heb net de helpdesk gebeld. De snelheden die op de troublesathome pagina worden weergegeven zijn de snelheden die gehaald moeten worden.
Ik heb het zelf meegemaakt met KPN <waar ik overigens nog zit>, er gingen dus al tijden geruchten over een prijsverhoging. Op een gegeven moment ging ik bellen naar de mensen van KPN Mxstream en daar kreeg ik te horen dat er niets aan de hand was, en dat de brief die verspreid was gewoon nep was. Nou ik was helemaal gerust gesteld tot ik notabene een dag later op de site van Mxstream kon lezen dat er wel degelijk een prijsverhoging werd doorgevoerd, en dat is niet echt leuk
Nu is @home geen KPN, maar ik wil wel even duidelijk aangeven dat je beter kan wachten op een officiële bron.
ik heb er toch maar een paar keer boven gezeten.
Er staat wat je kan verwachten met het plus pakket. Waar staat dat ze de download gaan halveren???
Verwijderd
Punt 2: hoe moet ik 't lezen dan? Die 1 a 2 mbit is wat ze garanderen en alles daarboven tot die 3.8 mbit cap blijft zoals voorheen? Ik hoop 't
die 1 a 2mbit is wat je kan verwachten met het + abbo.Op dinsdag 23 april 2002 12:07 schreef HlpDsK het volgende:
Punt 2: hoe moet ik 't lezen dan? Die 1 a 2 mbit is wat ze garanderen en alles daarboven tot die 3.8 mbit cap blijft zoals voorheen? Ik hoop 't
Verwijderd
Maar .. 3.8 mbit kan nog altijd?Op dinsdag 23 april 2002 12:38 schreef Blue_White_Army het volgende:
[..]
die 1 a 2mbit is wat je kan verwachten met het + abbo.
Want anders is het toch een halvering. Als er nu maar 2 Mbit max genoemd wordt als bandbreedte.
Kijk .. eerst was er wel geen officiële statement wb snelheden, maar als structureel het netwerk zo wordt overladen dat 2 Mbit je top is ...
Dan blijft het dus wel een 2 Mbit cap.
Effe ter verduidelijking:Op dinsdag 23 april 2002 12:38 schreef Blue_White_Army het volgende:
[..]
die 1 a 2mbit is wat je kan verwachten met het + abbo.
het toekomstige plus Abo is het huidige "normale" abo dus met de huidige up/down verhouding:
Upload 128 kbps = 16 kB/sec
Download 3.8 Mbps = 486 kB/sec
en dat wordt dus anders.
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Die 256 is wat je kan verwachten als het plusabbo neemt!!!!
Tegen mij is vanmorgen verteld dat er geen cap op de download komt, ze willen de mensen laten zien wat ze kunnen verwachten.
Er komt geen cap op de download
Dit is wat de helpdesk mij vanmorgen verteld heeft.
Anders bel ze ff, dan weet je het zeker
Laten we het hopenOp dinsdag 23 april 2002 13:33 schreef Blue_White_Army het volgende:
helaas is tweakDSL voorlopig nog niet een optie hier,
is nog niet eens bekend wanneer wel
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Verwijderd
Op dinsdag 23 april 2002 13:33 schreef Blue_White_Army het volgende:
Dit is wat de helpdesk mij vanmorgen verteld heeft.
Anders bel ze ff, dan weet je het zeker
Ik hoop hetEr komt geen cap op de download
Echter je bent wel gewaarschuwd door HlpDsK en mij dat het helpdesk personeel mogelijk ook niet helemaal op de hoogte kan zijn van de plannen. Ik zou er pas zeker van zijn als @home met een officieel persbericht naar buiten komt.
Op dinsdag 23 april 2002 13:33 schreef Blue_White_Army het volgende:
dat zegt Speedsuite ervan.....
tuurlijk, maar ik zag dat heel veel mensen meteen door het lint gingen. Gisteren heb ik nog met 450 gedownload.Op dinsdag 23 april 2002 13:40 schreef Garfield het volgende:
[..]
[..]
Ik hoop het
Echter je bent wel gewaarschuwd door HlpDsK en mij dat het helpdesk personeel mogelijk ook niet helemaal op de hoogte kan zijn van de plannen. Ik zou er pas zeker van zijn als @home met een officieel persbericht naar buiten komt.
Anders laat ff iemand anders bellen!!
Ben benieuwd
Als het de helft van nu wordt dan is het bij mij thuis nog maar 10kb/s en een ping van +/- 5000
Het is te verwachten dat er een hoop nieuwe abbonees bij komen die kiezen voor het basis abbo. Echter i.p.v. bandbreedte uitbreiden om deze toestroom op te vangen gaat @home de bandbreedte van het bestaande abbo beperken.
Hierdoor kunnen ze met de bestaande 'ruimte' de nieuwe abbo's afvangen en hoeven ze geen extra investeringen te doen. (Van +- 100.000 abbo's 1mbit eraf halen = een boel mbit's voor nieuwe aansluitingen.)
download---> 215K
upload ----> 15K
hmmmmmmmmmmm
kap dan gewoon met internet aansluitingen en los je problemen eerst een fatsoenlijk op!!!!!!
trieste figuren !!
toch maar eens wat acties gaan ondernemen !!
adie !
Oh, ik haal hier prima 469 kb/sec net met Mordax dus ik klaag niet
Verwijderd
Echt ik zou een moord doen voor AtHome ook na de zeer forse halvering van 2MB ipv max bij Casema 512KB
Verwijderd
inderdaad zo slecht is @home nou ook weer NIET!Op dinsdag 23 april 2002 17:58 schreef NiBoR het volgende:
Zullen we ruilen ik AtHome jullie Casema
Echt ik zou een moord doen voor AtHome ook na de zeer forse halvering van 2MB ipv max bij Casema 512KB
Verwijderd
@home ligt er hier de laatste tijd super vaak uit! Eerst kon ik er een hele week niet op en nu zo af en toe valt mijn verbinding opeens weg. Bijna elke dag moet ik eerst de adapter uit mijn modem halen er er weer in doen zodat hij weer verbinding maakt.
De helpdesk is echt vreselijk, altijd een tijd wachten en altijd doen ze hetzelfde. De instellingen doornemen, vragen hoe de lampjes op de modem staan en vervolgens zeggen ze dat het een storing is en dat ze er aan bezig zijn. Ohja, als je vraagt wat zo ongeveer die downloadlimiet is geven ze geen antwoord nadat je steeds wordt doorverbonden
Maar nu dit bericht weer! De laatste tijd kwam ik sowieso nooit meer boven de 256 kb/s maar ik hoopte dat het nog eens sneller zou gaan want een vriend van me haalt bijna altijd 500 kb/s of zelfs 700! Dit zal dus niet meer gaan.
Er is hier geen alternatief voor @home, mxstream kan nog niet(zou ik ook niet willen, nog slomer.) en cistron vind ik veel te duur! Ik zou zeker overstappen als cistron wat goedkoper werd. 7800 kbit/s downstream en 512 kbit/s upstream maar dan vind ik 99 euro per maand wat te duur.
€99 is een ZEER goede prijs voor een 8Mbit verbinding hoorOp dinsdag 23 april 2002 19:06 schreef dajando het volgende:
Ik zou zeker overstappen als cistron wat goedkoper werd. 7800 kbit/s downstream en 512 kbit/s upstream maar dan vind ik 99 euro per maand wat te duur.
Maar ik ben het met je eens: voor een particulier is het wel prijzig....
Verwijderd
Wnat ik haal altijd in de avond, nu ook, nog geen 5 KB/sec up
idd, de upload is wel zwaaar belabberd, ook hierOp dinsdag 23 april 2002 19:38 schreef HlpDsK het volgende:
Wel frappant dat ze daar een snelheid opgeven die je mag verwachten van de upload!
Wnat ik haal altijd in de avond, nu ook, nog geen 5 KB/sec up
en sinds de nodemove van laatst vliegt mijn verbinding er ook zeker 2x per dag uit !
Soms verlies ik hierbij de IP lease ooknog
Nouja, ik bel ze nu gewoon telkens als het gebeurd, dan worden ze er vanzelf wel een keer gek van
Want de technische dienst kon me ookniet verderhelpen...
Verwijderd
Dit verhaaltje herken ikOp dinsdag 23 april 2002 19:42 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
idd, de upload is wel zwaaar belabberd, ook hier
en sinds de nodemove van laatst vliegt mijn verbinding er ook zeker 2x per dag uit !
Soms verlies ik hierbij de IP lease ooknog
Nouja, ik bel ze nu gewoon telkens als het gebeurd, dan worden ze er vanzelf wel een keer gek van
Want de technische dienst kon me ookniet verderhelpen...
Ik had al eens een mailtje gestuurt (niet direct maar dat invuldingetje op de @home site want daar krijg je altijd antwoord
Verwijderd
Uitvoeren Test Status Resultaat
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 605.3 KByte/sec
Internationaal VS
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in de Verenigde Staten
Powered by AdeptHost Klaar 601.9 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 15.2 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 878.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 21.0 ms
Uw domein : home.com
WTFOp dinsdag 23 april 2002 19:51 schreef Dannyke het volgende:
ff speedtestje gedaan met mijn @snel draadje
Uitvoeren Test Status Resultaat
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 605.3 KByte/sec
Internationaal VS
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in de Verenigde Staten
Powered by AdeptHost Klaar 601.9 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 15.2 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 878.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 21.0 ms
Uw domein : home.com
OF ze hebben daar de boel GOeD overhoop liggen bij @home, of die test deugt niet...
Theorethise max is 475KB/sec downloaden...
[edit]
ik trek daar:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Apr 23 2002 om 19:54:22 UTC+0200)
Download : 183.2 KByte/sec
Internationaal VS : 99.3 KByte/sec
Upload : 7.4 KByte/sec
Connection : 374.0 Conn/min
Verwijderd
Ik ga er nu wel vanuit dat wat je downt, je ook fikt. (ik iig wel). En ik geloof echt niet dat iemand ook maar gemiddeld 24:7 lang meer dan mijn 170kb max haalt, dus de ene keer heb je snellere down, andere keer langzamer, maar per saldo zal dit toch niet zoveel uitmaken?
Als ik mensen hier zie huilen dat ze van 3.8mbit naar 2 worden gecut, moet ik wel een beetje
Of is het gewoon een principekwestie?
"People should know when they're conquered..."
Verwijderd
(Overgenomen op Tue Apr 23 2002 om 19:59:38 UTC+0200)
Download : 586.1 KByte/sec
Internationaal VS : 570.0 KByte/sec
Upload : 15.6 KByte/sec
Connection : 712.0 Conn/min
Ping test Nederland : 26.0 ms
wask aan het browsen @ G0T
k fik niet continu gedownloade games ed
Tja Chello heb nou 1 maal geld nodig he
Hoe zou jij reageren als je meer moest betalen en daarna minder kreeg?Op dinsdag 23 april 2002 19:59 schreef Malebolgia het volgende:
ik vind dat sommige mensen zich een beetje aanstellen hier. Ik haal hier MAXIMAAL 170kb/s en ik ben er dik tevreden mee. Bovendien kost elke 700MB die je downt je toch al minimaal 45-50 eurocent(beetje a-merk CD), dus 100GB/maand = 66/75 euro per maand boven je abbo kosten aan CD's.
Ik ga er nu wel vanuit dat wat je downt, je ook fikt. (ik iig wel). En ik geloof echt niet dat iemand ook maar gemiddeld 24:7 lang meer dan mijn 170kb max haalt, dus de ene keer heb je snellere down, andere keer langzamer, maar per saldo zal dit toch niet zoveel uitmaken?
Als ik mensen hier zie huilen dat ze van 3.8mbit naar 2 worden gecut, moet ik wel een beetje, en ook een beetje
(beetje verwend....). Ok, je betaalt ervoor, maar zolang dit niet ver boven de 45-50 euro van Chello uitkomt is het best wel aso tegenover chello/casema users (misschien loop ik nu een beetje te zeiken, maar dat doen er hier meer imho .
Of is het gewoon een principekwestie?
Ik ben er niet echt blij mee zegmaar.
Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Verwijderd
*denkt toch dat dat meer voor nieuwe abbonees is zo als dat vaker is bij zulk soort geintjes*
*is blij met zijn 4mbit*
en idd @home mag wel is ff wakker worden geschut! eerst gekut met die voorwaarden en nu dit triest hoor
wie maakt er ff een klaag forum ?
Principekwestie dus. Prinicpieel is het idd erg onechtvaardig maar als je het reëel bekijkt: volgens mij ga je echt niet dood aan een downstream van 'maar' 256kb/s.Hoe zou jij reageren als je meer moest betalen en daarna minder kreeg?
"People should know when they're conquered..."
Ik wil niet spammen maar als er genoeg animo voor is kan ik wel ff een klaagforumpje opengooien bij mn huidige forum..Op dinsdag 23 april 2002 20:10 schreef Dannyke het volgende:
wie maakt er ff een klaag forum ?
Nou, je merkt het verschil dus echt wel als je met 3 man aan het inetten bent. Stel dat mn broer en ik tegelijk wat downen, kan mn pa niks meer.. of als mn pa en mn broer tegelijk iets downen.. kan ik niks meer..Op dinsdag 23 april 2002 20:13 schreef Malebolgia het volgende:
[..]
Principekwestie dus. Prinicpieel is het idd erg onechtvaardig maar als je het reëel bekijkt: volgens mij ga je echt niet dood aan een downstream van 'maar' 256kb/s.
Verwijderd
das weer waarOp dinsdag 23 april 2002 20:13 schreef Malebolgia het volgende:
[..]
Principekwestie dus. Prinicpieel is het idd erg onechtvaardig maar als je het reëel bekijkt: volgens mij ga je echt niet dood aan een downstream van 'maar' 256kb/s.
tis net zo als mensen een gele kaart krijgen voor teveel data verkeer
@home maakt reclame voor SUPERSNEL en ONBEPERKT internet voor een vast bedrag permaand
2mbit is niet supersnel
Vind ik ook.Op dinsdag 23 april 2002 20:16 schreef Dannyke het volgende:
[..]
das weer waar
tis net zo als mensen een gele kaart krijgen voor teveel data verkeer
@home maakt reclame voor SUPERSNEL en ONBEPERKT internet voor een vast bedrag permaand
2mbit is niet supersnelvin ik dan hoor
Hier zit ie er ook op sinds vanmiddagOp dinsdag 23 april 2002 20:18 schreef Brian Dickens het volgende:
Bij mij is m'n snelheid sinds vandaag beperkt: verder dan zo'n 250 kilobyte/sec kom ik niet meer.
Tijdens mijn nodemove (afgelopen drie weken) kon ik nog gewoon met zo'n 400 - 450 kilobyte/sec downloaden zoals voorheen, maar nu de nodemove voorbij is kom ik echt niet verder dan zo'n 250 kilobyte/sec... grrr...
Tijdens mijn nodemove (afgelopen drie weken) kon ik nog gewoon met zo'n 400 - 450 kilobyte/sec downloaden zoals voorheen, maar nu de nodemove voorbij is kom ik echt niet verder dan zo'n 250 kilobyte/sec... grrr...
Er is nog niet gecapped en er is ook nog nergens bekend gemaakt dat dat gaat gebeuren.
van mij
Geachte lezer,
Erg leuk dat je zoiets hier moet lezen:
http://www.tweakers.net/nieuws/21512
Kon er niet een mailtje van jullie kant vanaf om de huidige abonnees
eventjes in te lichten van wat ons allemaal te wachten staat? Ik hoop
dat het bedrag van ? 44,95 nu ook omlaag gaat, aangezien de snelheid
zowat gehalveerd gaat worden? Had ik niet verwacht van @home. Zeker niet
aangezien ik de afgelopen anderhalf jaar naar volle tevredenheid gebruik maak van jullie diensten.
Iets mindere vriendelijk groeten,
Thefirstikke
From: "Customer Support @Home" <support@home.nl>
To: "Gino van Vreede" <gvreede@home.nl>
Sent: Tuesday, April 23, 2002 6:43 PM
Subject: Re: veranderingen @home
van @home
Geachte heer of mevrouw,
Dit is een abbonnement wat u kunt nemen. Het is niet zo dat er wat gaat
veranderen aan de verbinding die u nu heeft, het is gewoon een extra
dienst die wij gaan leveren. Wij raden u aan het artikel nogmaals goed
te lezen.
Met vriendelijke groet,
@Home
Web Agent
Bezoek de portal van @Home op http://start.home.nl
Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help
http://help.home.nl
van mij
Geachte heer Landmeter,
Ik vraag me nu af wat ik niet goed heb gelezen in het betreffende artikel.
Ik zal er een stukje uit quoten:
" Ook voor de huidige aansluiting (dus straks @Home Plus geheten) wordt de
snelheid aan banden gelegd: een downstream van tussen de 1 en 2Mbit/s wordt
het maximum. Dit is ongeveer de helft van de maximale snelheid die nu wordt
gehaald."
Met dit stukje wordt toch duidelijk gesuggereerd dat de huidige
abonnementsvorm omgezet wordt naar een zognaamd "@home plus" abonnement?
Ook het nieuwsbericht op Troubles @home suggereerd exact hetzelfde:
http://www.troublesathome.nl/index.php?section=nieuws&page=item&id=313
Ik ben nu toch erg benieuwd wat er aan de huidige snelheid gaat veranderen.
Blijft het 3,6Mbit, of wordt dit 1 à 2 Mbit?
Ik hoop spoedig iets van U te horen.
Met vriendelijke groet,
Thefirstikke
Verwijderd
limieten kent je com21 "niet meer"???Op dinsdag 23 april 2002 19:57 schreef Dannyke het volgende:
Limieten kent mijn com21 niet meer op downloaden tis net hoehard wil de boel bij @home werken en het aan mijn kabelmodem sturenupstream is helaas nog capped
denk ook niet dat ik dat veilig zonder probjes met @home kan doen
valt op denk ik
Leg dat eens uit..
Ben benieuwd..
DusOp dinsdag 23 april 2002 20:30 schreef Dannyke het volgende:
*heb lekker Joure1.fr.nl.home.com*
ik heb gorre1.fr.blaat, lekker interresant
Er is hier weldegelijk gecapped. Met geen mogelijkheid komt speedtest hoger dan 256KB/sec en ook downloads van snelle servers gaan niet harder meer.Op dinsdag 23 april 2002 20:38 schreef IceStorm het volgende:
Er is nog niet gecapped en er is ook nog nergens bekend gemaakt dat dat gaat gebeuren.
Mischien is er dan bij jou nog niet gecapped, maar hier dus wel.
Dat verklaard mischien waarom @Home hier de laatste dagen een stuk sneller looptOp dinsdag 23 april 2002 22:49 schreef Destruction het volgende:
[..]
Mischien is er dan bij jou nog niet gecapped, maar hier dus wel.
Zal niet lang duren ben ik bang
1) Je veranderd er niets aan, hoe hard je ook schreeuwd en hoeveel consumentenbonden je ook inzet.
2) Het alternatief is ADSL. Ook niet sneller dan 2 Mbit/s in verreweg de meeste gevallen en stukken duurder.
3) Het is nog altijd beter als telefoonkosten
* maartena zit weer met een 28k8 modem.... maar wel in de USA.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Misschien moet je dat iets groter neerzetten, want de mensen hiero begrijpen het niet zo.Op dinsdag 23 april 2002 20:38 schreef IceStorm het volgende:
*KUCH* Nogmaals het verzoek om sommige posts een tikkeltje te nuanceren.
ER KOMT GEEN CAP OP DE DOWN/UPLOAD!!!!
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Nee er komt hier ook geen cap meer, want die zit er gvd al op!!!Op woensdag 24 april 2002 07:10 schreef Blue_White_Army het volgende:
ER KOMT GEEN CAP OP DE DOWN/UPLOAD!!!!
Ik haalde toch eigenlijk nooit een hogere snelheid dan 256KB/sec meer...in de avonduren enzo, kwam ik zelfs niet boven de 100KB/sec uit. Met wat geluk zal dat dan nu beter gaan
De bandbreedte wordt nu iig mooi verdeeld
[edit]
bij mij zit ie er overgins nogNIET op:
(Overgenomen op Wed Apr 24 2002 om 12:38:19 UTC+0200)
Download : 293.1 KByte/sec
Internationaal VS : 103.9 KByte/sec
Upload : 15.0 KByte/sec
Connection : 637.0 Conn/min

Gisteren was download niet hoger te krijgen dan 250kb/sec.
b.t.w : als het plaatje een kruisje is, ga er dan maar vanuit dat de servert uitstaat.
Kennelijk had je gisteren gewoon pech.Op woensdag 24 april 2002 12:58 schreef Destruction het volgende:
Hmmz, kennelijk ligt ie er af
@home kennende zal het wel een foutje zijn dat ie er nu afligt hier.Op woensdag 24 april 2002 12:59 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Kennelijk had je gisteren gewoon pech.
Gister zat ie erop.
Mensen, maak je niet druk, er komt geen cap op de download.
Dit is de laatste x dat ik het zeg. Als jullie niet begrijpend kunnen lezen en alleen maar lopen paniek te zaaien zonder ff met @home te bellen of op troubles@home te kijken, blijf dan maar lekker in paniek
Kun je zelf wel lezen? hij zat er hier op. Zal me niks verbazen als ik straks ook niet sneller dan 250kb/sec kan downen.. nu gaat het al een stuk trager.Op woensdag 24 april 2002 13:16 schreef Blue_White_Army het volgende:
pffff, kan iemand ff laten zien waar @home zegt dat je maar maximaal 256 kan downloaden met de Plus abbo.
Mensen, maak je niet druk, er komt geen cap op de download.
Dit is de laatste x dat ik het zeg. Als jullie niet begrijpend kunnen lezen en alleen maar lopen paniek te zaaien zonder ff met @home te bellen of op troubles@home te kijken, dan blijf maar lekker in paniek
Maar ik zal @home es mailen.
Dacht jij dat ik daar nog niet ben geweest ofzo?Op woensdag 24 april 2002 13:21 schreef Blue_White_Army het volgende:
Doe eens bellen, dan kan je hier meteen neerzetten dat er geen cap is. Ga daarna naar troubles@home en vertel hier ff wat hun zeggen over het bericht
En ik ga niet bellen aangezien de helpdesk dus niet meer gratis is (?!). En ik ga geen geld spenderen omdat hun lopen te kloten. Geen haar op mn hoofd dat daar aan denkt.
Mail is verstuurd.
Die cap is er. Als jij dat niet gelooft is dat niet mijn probleem maar het jouwe.Op woensdag 24 april 2002 13:29 schreef Blue_White_Army het volgende:
0800-0094 is gratis hoor. Maar ok, geloof jij maar in die cap verhalen, laat mij wel ff zien waar jij gelezen hebt dat ze een cap geplaatst hebben. Dus niet dat plaatje die je net liet zien, maar een linkje naar een @home pagina waarin staat de er een cap opzit.
Hier staan @home produkt specificaties. Er staat niet keihard dat de snelheid aan banden wordt gelegd, maar wel dat de te behalen snelheid 1-2 Mbps is, dat is wel verdacht...
http://help.home.nl/wijziging
Laat dan ff een linkie zien??? Of is het omdat je vanmiddag die snelheid haalde????Op woensdag 24 april 2002 13:34 schreef Destruction het volgende:
[..]
Die cap is er. Als jij dat niet gelooft is dat niet mijn probleem maar het jouwe.
Dat is de gemiddelde snelheid die je kan verwachten als je de + abbo neemt.Op woensdag 24 april 2002 13:48 schreef valkenier het volgende:
welles-nietes schiet lekker op.
Hier staan @home produkt specificaties. Er staat niet keihard dat de snelheid aan banden wordt gelegd, maar wel dat de te behalen snelheid 1-2 Mbps is, dat is wel verdacht...
er staat ook bijOp woensdag 24 april 2002 13:48 schreef valkenier het volgende:
welles-nietes schiet lekker op.
hmm, idd erg verdacht.* Dit is een theoretische snelheid. De maximale snelheid hangt van een aantal factoren af. Onder andere het tijdstip dat u gebruik maakt
PSN: DutchTrickle PVoutput
Verwijderd
'@Home Basis haalt een snelheid tot 128 kbits/s dit is genoeg om relaxed te kunnen internetten. Wil je echter grote bestanden, muziek en / of films downloaden dan is @Home Plus de beste keuze'.
(uit: http://help.home.nl/wijziging)
Nou weet ik nog goed dat ik laatst een mailtje over 'illegal content' heb gehad van @Home. Dat ik dus geen films en muziek meer mag downloaden omdat ik dan 'inbreuk pleeg op auteursrechten'. En nu gaan ze dus dat plus-abbo promoten met het downloaden van muziek en/of films. Beetje tegenstrijdig vind ik...
Waar heb jij een officieel bericht gelezen over het gele kaarten gedoe? Ergens op de website van @Home? In hun nieuwe voorwaarden? Post thuis gehad van hun? Nee, ik ook niet. Toch worden die kaarten uitgedeeld. Hoe verklaar je dat? Dat is namelijk het probleem bij @Home: ze gaan hun gehele beleid veranderen, maar juridisch hebben ze geen poot op te staan met die gele kaartenshit en die datalimiet.Op woensdag 24 april 2002 13:29 schreef Blue_White_Army het volgende:
0800-0094 is gratis hoor. Maar ok, geloof jij maar in die cap verhalen, laat mij wel ff zien waar jij gelezen hebt dat ze een cap geplaatst hebben. Dus niet dat plaatje die je net liet zien, maar een linkje naar een @home pagina waarin staat de er een cap opzit.
Verwijderd
als ik naar het plaatje kijk, valt me iets op:
bij het basis pakket staan de realistische waarden aangegeven= de kilobytes.
En dat doen ze bij het plus pakket niet..
dit betekent toch niet dat de het zelfs sneller wordt!!!
de cap van 486KB/s naar 2MB/s !!!!!
want bij de upstream doen ze dat wel weer
want wie zegt dat dit bits zijn en geen bytes
of juich ik nu te vroeg
fout van @home of een fout van mij?
Ze hebben het hier over 1-2 Megabits per seconde, oftewel 125-250 kilobytes per secondeOp woensdag 24 april 2002 23:34 schreef pentium een verhaaltje
Intel Forever. Specs. DKJJPQKU
Verwijderd
Wel gvd .. onder de 256 KB!Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Apr 25 2002 om 04:39:08 UTC+0200)
Download : 253.4 KByte/sec
Internationaal VS : 205.8 KByte/sec
Upload : 15.0 KByte/sec
Connection : 791.0 Conn/min
Ping test Nederland : 27.0 ms
Nog es testen ..
PfewResultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Apr 25 2002 om 04:40:13 UTC+0200)
Download : 436.3 KByte/sec
Internationaal VS : 192.7 KByte/sec
Upload : 15.2 KByte/sec
Connection : 859.0 Conn/min
Ping test Nederland : 24.0 ms
(Overgenomen op Thu Apr 25 2002 om 06:59:53 UTC+0200)
Download : 308.0 KByte/sec
Internationaal VS : 115.6 KByte/sec
Upload : 15.1 KByte/sec
Connection : 613.0 Conn/min
Zelfs om 7 uur sochtends is het hiero nogniet echt super..
Die gele kaarten doen ze al vanaf het verdomde begin. Doet iedereen nou net of dat nog nergens staat?Op woensdag 24 april 2002 23:02 schreef Melf het volgende:
Waar heb jij een officieel bericht gelezen over het gele kaarten gedoe? Ergens op de website van @Home? In hun nieuwe voorwaarden? Post thuis gehad van hun? Nee, ik ook niet. Toch worden die kaarten uitgedeeld. Hoe verklaar je dat? Dat is namelijk het probleem bij @Home: ze gaan hun gehele beleid veranderen, maar juridisch hebben ze geen poot op te staan met die gele kaartenshit en die datalimiet.
En juridisch gezien mogen ze jou van je verbinding schoppen als ze dat willen en daar mogen ze dan als reden bij geven dat je teveel belasting veroorzaakt.
lijkt goed nieuws te zijn :
Het gaat dus niet om de max maar een gemiddelde er wordt dus niet gecapped.De door @Home gecommuniceerde snelheid van @Home plus is een indicatie van de gemiddelde snelheid, zoals die nu via de meetsystemen van @Home wordt gemeten. Het is dus niet zo dat zij de snelheid op dit moment op 2 Mbit/sec. aftoppen. @Home zal in de communicatie over snelheden beter kenbaar maken of het om gemiddelden danwel om maxima gaat.
Euh, even denk hoor....Op donderdag 25 april 2002 08:40 schreef Klubbheads het volgende:
of dacht je dat ze zo de schakelaar gaan overhalen?
Ja
Van @home verwacht ik niet anders
Tada, weer een probleem de wereld uit
Tja, dat hadden we gisteren ook al vertelt.Op donderdag 25 april 2002 11:56 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Tada, weer een probleem de wereld uit.
Ja maar ik hoop dat ze ons nou eindelijk gelovenOp donderdag 25 april 2002 12:38 schreef Blue_White_Army het volgende:
Tja, dat hadden we gisteren ook al vertelt.
Dat is vrij simpel te controlerenOp donderdag 25 april 2002 15:33 schreef Destruction het volgende:
Ik zit hier nu met de fijne nodemove denk ik..
Yep.nodemove.home.nl
Op donderdag 25 april 2002 15:55 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Dat is vrij simpel te controleren. Maar ik zal het wel even voor je doen
[..]
Yep.
Verwijderd
Hier mag vrolijk verder gediscussierd worden alhoewel ik daar geen reden meer voor zie.
Verwijderd
ga maar na:
de downstream is zeer hoog (de snelste met de kabel, moet je eens kijken naar UPC kun je lachen
al zou @home de downstream worden gehalveerd, dan was @home nog retesnel!!!
ik kan het weten, ik heb een jaar mxstream basic gedraaid.
Daar betaal je veel meer voor + het is veel trager.
ADSL = stabiel.... stabiel my A*S
50 KB/s???? hahahhahhahaah
met @home wat ik nu heb race ik regelmatig met 300-400KB/s
vaak dat gezeur het is maar 200KB/s nou dat is echt snel hoor, dus ik weet niet wat de mede-tweakers hier hebben te klagen.
En over die gele kaarten:
daar ben ik het mee eens, als ik download doe ik dat s'nachts .... waarom?
dan is het snel + dat ik niemand anders lastig val (bandbreedte stelen
Maar er zijn gasten die gewoon continu downloaden, die verpesten het voor anderen, die personen mogen er wel worden afgeflik*erd! net goed!
@home zelf: goede service, echt toppie!
@home ga zo door
en ik weet zekers dat er hier medetweakers zijn die net als mij denken
kom maar op met die reacties!!
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
komt nu steeds vaker voor, van die suggestieve nieuwspostings
laat ze eerst eens kijken of wel goed lezen, en dan pas posten, ipv van domweg posten, en ons een beetje bang maken
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Deze opmerking heeft weinig tot niks te maken met het verhaal in de draadOp vrijdag 26 april 2002 11:20 schreef Damian het volgende:
pfff lekker is dat, @home kan niet schrijven en tweakers.net kan niet lezen!!!
komt nu steeds vaker voor, van die suggestieve nieuwspostings
laat ze eerst eens kijken of wel goed lezen, en dan pas posten, ipv van domweg posten, en ons een beetje bang maken
Heb je op- en/of aanmerkingen over de frontpage kun je dat beter doen in de daarvoor bestemde: [forum=43]
Ben het volledig met je eensOp donderdag 25 april 2002 23:52 schreef pentium het volgende:
[knip]
Af en toe even een paar minuutjes geen verbinding... maar voor de rest van de tijd een droomverbinding (de upload is wel slechter geworden maar nog steeds goed genoeg).
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Gedeeltelijk waar maar je had ook zelf kunnen lezen natuurlijk.Op vrijdag 26 april 2002 11:20 schreef Damian het volgende:
Verwijderd
Bron: Mijn mail box
Geachte heer, mevrouw,
Wij hebben uw melding ontvangen.
Dit betreft slechts een gemiddelde van de snelheid. Het maximum is in
dit artikel niet aangegeven.
Met vriendelijke groet,
@Home
Jean Pierre Coppens
Abuse Agent
Bezoek de portal van @Home op http://start.home.nl
Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help
http://help.home.nl
Original Message Follows:
------------------------
in een overzichtje op deze :
http://www.troublesathome.nl/index.php?section=nieuws&page=item&id=313
Pagina is te lezen dat de snelheid van de @home plus abbonement 250 kb/s
bedraagt.
Betekend dit dat de snelheid omlaag gaat of klopt het gewoon niet wat er
staat?
Als de snelheid inderdaad gehalveerd word wil ik hierbij een klacht
indienen.
Voor @home moest ik vanaf begin dit jaar 5 euro meer betaalen om de
kwaliteit hoog te houden en vervolgens word de snelheid gehalveerd?
Dacht het niet!
Als dit toch gebeurt zal het jullie veel klanten gaan kosten (onder
andere mij)
Met deze email wil ik ook nog even klagen over het groote beveilegings
lek wat al maanden in Raalte aan de gang is.
Als ik tussen mijn netwerk omgeving kijk zie ik tientalle computers
staat en ik kan zo overal naar binnen lopen.
Dit lijkt me niet de bedoeling.
Ik heb hioerover al meerdere malen de helpdesk gebeld en telkens kreeg
ik te horen dat het opgelost zou worden, maar het probleem is er nog
steeds!
Ik hoop dat dit snel opgelost word.
M.V.G
J. ********