@Home gaat downstream toch niet halveren!!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 535 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 15:32

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Het lijkt erop dat @Home onze downstream wil gaan halveren tot maximaal 2 megabit/sec (256 kilobyte/sec), ziehttp://www.tweakers.net/nieuws/21512

Er wordt momenteel nog gehoopt dat die 2 megabit/sec gewoon een indicatie is van de gemiddelde te verwachten snelheid, maar ik zie de bui -helaas- al
hangen... :(

Het slaat ook gewoon nergens op... eerst €5 p/m duurder worden om "de kwaliteit te kunnen handhaven" en dan vervolgens de bandbreedte gaan halveren... grrr.... echt om te |:(

Ik zou het nog wel kunnen verkroppen indien ze de upload verdubbelen naar 32 kilobyte/sec maar dat zal wel niet gebeuren...

Nou, ik ga nog maar genieten van mijn huidige 485 kilobyte/sec - want ik zit hier vaak tegen de max snelheid te downloaden...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:55
Het zal eens tijd worden >:) Maar voor de mensen die het hebben is dat natuurlijk wel shit.

Al dat breedband, het wordt steeds duurder en het doet steeds minder. Lang leve de vrije markt :) Volgens mij zitten er hier in Nederland achter heel veel bureau's mannetjes (en vrouwtjes) zich in de handen te wrijven, omdat ze lekker op ons verdienen.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

@Home lijkt Chello wel na te doen: minder voor meer geld.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 16:12 schreef eborn het volgende:
Het zal eens tijd worden >:) Maar voor de mensen die het hebben is dat natuurlijk wel shit.
Hoezo zou het tijd worden ?, ik denk dat niemand op een downstream vermindering zit te wachten. Het is te hopen dat de andere kabelproviders dit idee niet gaan volgen, we hebben al kunnen zien dat na de prijsverhoging van @home ook KPN en Chello een prijsverhoging hebben doorgevoerd.

Ik verbaas mij er nog elke dag over hoe bijv Belgie/Zweden met mega snelheden kunnen downloaden tegen een veel lagere prijs dan hier in Nederland. Tijdje geleden stond op Webwereld een bericht dat ook in Frankrijk de ADSL prijzen omlaag gingen, waarom daar wel en hier niet. Is de service hier dan zoveel beter.. ?

• IceStorm
  • Laatst online: 22:14

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op maandag 22 april 2002 16:10 schreef Brian Dickens het volgende:
Het lijkt erop dat @Home onze downstream wil gaan halveren tot maximaal 2 megabit/sec (256 kilobyte/sec), zie http://www.tweakers.net/nieuws/21512
Er wordt momenteel nog gehoopt dat die 2 megabit/sec gewoon een indicatie is van de gemiddelde te verwachten snelheid, maar ik zie de bui -helaas- al
hangen... :(
Dat mag ik hopen want ik zou het schandalig vinden als ze de snelheid omlaag gingen gooien. Ik vond de € 5,- verhoging prima, en ik vind het ook best als je geen 100 gb per maand mag downloaden maar de snelheid halveren vind ik te zot voor woorden.
Voor het eerst wordt voor @Home een snelheid genoemd: 1 tot 2 mpbs.
Mag ik Traag vragen waar dat vandaan komt? :+

Verwijderd

Oke wie is hier een ster in het maken van brieven om er eentje te sturen naar bv kassa, @home zelf, en de consumentenbond :?

Kunnen we wel de rest van het topic aan wijden of is dit geen goed idee :? Ik pleit dan wel voor wat meer upstream :)

Verwijderd

Bij de wijziging van het abbonoment mag jij opzeggen zonder verdere kosten. Dat je geen alternatief hebt voor die prijs en die snelheid is niet hun zaak.

Het heeft echt geen zin om er tegen in te gaan want ik vind het zelf ook nog wel redelijk eigenlijk.

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

Ik las het net ook. Als het geen indicatie is en ze de boel gaan cappen op bv 1mbit (125kb/s!!) dan ben ik weg bij @home :(
Ik ben nu best tevreden. Hoewel de mailserver regelmatig down is en de newsserver best wel leeg. Ben ik nog steeds tevreden, want ik heb een mooie download-speed.
Maar als ze dat ook nog eens gaan veranderen zijn ze wel een lid kwijt :(

Verwijderd

ONACCEPTABEL!

Ik krij nu echt zin om er daar een z'n nek om te draaien :r

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:13
Op maandag 22 april 2002 17:28 schreef HlpDsK het volgende:
ONACCEPTABEL!

ach..zie het van de andere kant: Je betaald minder/evenveel, en je hebt een hogere snelheid als de chello'ers :) :P

Voor mij maakt het toch niet uit, ik kom toch allang niet meer boven de 256KB/sec uit :{

Sinds de nodemove van een klein maandje terug, vlieg mijn verbinding er savonds ook standaard nog 2-3 keer uit voor een minuut of 10 :( :( :( :(

idd ONACCEPTABEL! :r :P

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:35

The Legend

*Plop*

Idd! Eerst een prijsverhoging van 11% en nu de snelheid halveren ?! Dat kan dus echt niet imo. Dat hele gele kaarten gebeuren geeft al een nieuwe definitie aan 24/7 online en nu ook nog de snelheid halveren!! Ik hoop dat de consumentenbond en/of troubles @Home dit niet zomaar slikt... :( :(

Ik ben toch malle pietje niet!

• Unique
  • Laatst online: 10-05-2025
Heh WAT EEN BLAAT :(

Omfg dit kan gewoon nie waar zijn!! Wat stelletje uitbuiters.

Eerst die prijsverhoging.
Dan die belachelijke "gele kaarten".
En dan nu dit speed gedoe officieel!!

Speed is bij mij trouwens al maanden halveerd op 250 kB overdag.. vanaf 1 a 2 uur snachts haalde ik wel nog altijd de 500 kB.
De pings zijn sinds die cap ook behoorlijk bagger moet ik zeggen (eigenlijk raar, je zou betere pings verwachten?! )

Het word dus _echt_ verdomd tijd dat bredband hier eens wat werk gaat verzetten. In Zweden betaal je GVD 50 euro voor een, ja nu komt het, 100 mbit full duplex lijntje!!!
Die makkelijk 4 terabyte traffic /maand hebben en niemand die er wat van zegt!!!

Nou leg jij mij dan eens uit waarom het zo asocial duur moet zijn in dit debiele land genaamd Nederland.

:r

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:04

Termy

valt er nog wat te fragge?

misschien omdat nederland het "china van het westen" is? maw, het is hier erug druk. in zweden mag je blij zijn als je om de 5 km 1 persoon tegenkomt. niet overal natuurlijk, maar waarschijnlijk daar waar je voor 50euro zo snel krijgt. lijkt me trouwens _heel_ onwaarschijnlijk omdat je niet zo snel over grote afstanden kan. tenzij je om de 5m of zo een versterker plaatst en dat wordt weer erg duur.

een zweedse vriend van me is van 512 kb/s up/down ADSL naar 5mb/s up/down SDSL gegaan voor zowat geen prijsverhoging. das wel fijn he :)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000

Destruction

(ex-)Automonteur

Als dat zo is, is dr voor mij nog een reden om over te gaan naar adsl.

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Wat zou nu eigenlijk de reden zijn dat juist NU dit soort maatregelen genomen worden?
Jarenlang hebben ze wel de huidige snelheden en prijzen kunnen handhaven, wat is er dan gebeurd dat ze nu opeens moeilijk moeten gaan doen?

Zit @Home/Essent -- hier tenminste -- al net zo in de schulden als UPC/Chello, of willen ze gewoon een graantje meepikken van de stijgingen daar? In dat laatste geval werkt de 'concurrentie' tegen de gebruikers...

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Gadverdamme, man @home gaat dus chello achtig worden, datalimiet, halve snelheid, bah.... Ik weet nu al dat dit @home abbonees gaat kosten, ik zat al aan TweakDSL te denken.

Verwijderd

Als dit gebeud neem ik adsl van utwente.

512 kbit up , 8 mbit down voor 89 gulden per maand.

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 22 april 2002 18:15 schreef pinockio het volgende:
Wat zou nu eigenlijk de reden zijn dat juist NU dit soort maatregelen genomen worden?
Jarenlang hebben ze wel de huidige snelheden en prijzen kunnen handhaven, wat is er dan gebeurd dat ze nu opeens moeilijk moeten gaan doen?
Bij mijn weten gaat het niet slecht met Essent @Home/@Home Benelux.

Houden we er wel rekening mee dat het niet 'zwart op wit' staat van die halvering? Ik bedoel, ik wil het eerst wel 'echt' weten voordat ik een hele tirade ga houden :P.

En dan nog iets, Nederland is kwa 'internet' erg ver in verhouding tot de rest van Europa, eigenlijk loopt alleen heel Scandinavie echt op ons 'voor'.

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 17:57 schreef Termy het volgende:
misschien omdat nederland het "china van het westen" is? maw, het is hier erug druk. in zweden mag je blij zijn als je om de 5 km 1 persoon tegenkomt. niet overal natuurlijk, maar waarschijnlijk daar waar je voor 50euro zo snel krijgt. lijkt me trouwens _heel_ onwaarschijnlijk omdat je niet zo snel over grote afstanden kan. tenzij je om de 5m of zo een versterker plaatst en dat wordt weer erg duur.

een zweedse vriend van me is van 512 kb/s up/down ADSL naar 5mb/s up/down SDSL gegaan voor zowat geen prijsverhoging. das wel fijn he :)
/me gaat emigreren

• Sebje
  • Laatst online: 13-08 07:51

Sebje

Makelaartje

Op maandag 22 april 2002 18:34 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Bij mijn weten gaat het niet slecht met Essent @Home/@Home Benelux.
Helaas is dit toch het geval. Essent is zelfs gestopt met het vergroten van het verzorgingsgebied. Men wil eerst geld verdienen aan het bestaande netwerk... (laat nu net ons dorp, als volgende aan de beurt zijn :r )

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik haal nu al niet veel meer dan die 2 MBit trouwens... 300 kb/sec, dan houdt 't echt wel op. Scheelt niet echt zo heel veel met 256 kb/sec.

Siditamentis astuentis pactum.

• Unique
"En dan nog iets, Nederland is kwa 'internet' erg ver in verhouding tot de rest van Europa, eigenlijk loopt alleen heel Scandinavie echt op ons 'voor'."

Wat eigenlijk heel erg raar is,
want zoals al eerder vernoemd werd wonen de meeste mensen daar heel ver uit elkaar wat dus enorme kosten met zich mee brengt.
In nederland is alles mooi compact wat dus veel goedkoper is imo. }:O

Verwijderd

Ik overweeg TweakDSL .. de 8 mbit versie.

Verwijderd

Alleen moet ik de rest hier thuis zo ver zien te krijgen + jaarcontract dat loopt bij @afzetters.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 22 april 2002 18:51 schreef HlpDsK het volgende:

Alleen moet ik de rest hier thuis zo ver zien te krijgen + jaarcontract dat loopt bij @afzetters.
Dubbelpost :P

Maar idd, zo zit ik er hier ook aan te denken. Het @Home netwerk is hiero niet bepaald gezellig en dat ze zelfs de bandbreedte nog meer gaan dichtknijpen is echt (zoals eerder is gezegdONACCEPTABEL!

C:\>_

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 22 april 2002 18:47 schreef Sebje het volgende:
Helaas is dit toch het geval. Essent is zelfs gestopt met het vergroten van het verzorgingsgebied. Men wil eerst geld verdienen aan het bestaande netwerk... (laat nu net ons dorp, als volgende aan de beurt zijn :r )
*kuch* Stoppen met het vergroten van je verzorgingsgebied wil niet zeggen dat het SLECHT gaat met je bedrijf. Het gaat alleen niet goed genoeg om er weer miljoenen in te pompen.
Ik vind niet abnormaal dat ze eerst wat geld willen verdienen aan hun huidige netwerk hoor.
Op maandag 22 april 2002 18:50 schreef Unique het volgende:
Wat eigenlijk heel erg raar is,
want zoals al eerder vernoemd werd wonen de meeste mensen daar heel ver uit elkaar wat dus enorme kosten met zich mee brengt.
In nederland is alles mooi compact wat dus veel goedkoper is imo. }:O
Klopt, hoe dat zo komt weet ik niet maar ik gok dat de overheid wat geld overhoud van de extreem hoge alcoholaccijnzen die daar bijv gelden ;) Ik neem aan dat ze daar op die manier aan die mooie internetinfrastructuur komen.
Ik ga die dan zeer zeker ook overwegen :)
Dat eerste kan ik je niet bij helpen maar dat 2de is niet echt lastig. Dit is een wijziging in het abbonnement (als het gebeurt) en dan mag je per direct je abbo opzeggen.

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ze mogen mijn downloadsnelheid wel een beetje cappen tot 256 (mijn echt grote downloads komen meestal toch niet boven de 100 kb/s uit >:) ) maar dan vind ik wel dat ze de upload moeten verhogen naar 128 of zo.
Zoals ik het zie halen de meesten toch niet de 512 download(ik wel) dus veel missen ze niet, hoogstens misschien dat hun downloadssnelheid stabieler is omdat het netwerk niet zo overbelast is omdat de buurjongen toevallig net pubs leegtrekt en kazaa op volle snelheid heeft draaien

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als dit gaat gebeuren heeft ADSL het voor mij definitief gewonnen en ben ik weg.

Sim-pel.

Althans, voor mij dan. Mensen zonder alternatief zullen er mee moeten leven.

Verwijderd

ALS dat tweakDSL er komt dan wordt het zo goed als zeker overstappen.

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 13:04

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Tjah, Massaal mailen naar Kassa!, @homo's, en iedereen mee laten doen, en het liefst op 1 tijdstip/dag, dan maar een dagje met een kapotte verbinding door een overbelaste server.

www.avpnews.com

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 19:49 schreef BananeKoning het volgende:
ALS dat tweakDSL er komt dan wordt het zo goed als zeker overstappen.
ok allemaal overstappen >:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z
meer bandbreedte.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Je hebt toch al wel langer dan een jaar @home? Alleen het eerste jaar heb je een jaarcontract, en daarna kun je gewoon per maand opzeggen...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Kettrick
  • Laatst online: 13-08 16:08

Kettrick

Rantmeister!

ONACCEPTABEL!

Post ff waneer je naar A'Dam gaat, ga ik mee :)

Gyroscoop weg was het toch :? :)

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 20:01 schreef Moartn het volgende:

[..]

Je hebt toch al wel langer dan een jaar @home? Alleen het eerste jaar heb je een jaarcontract, en daarna kun je gewoon per maand opzeggen...
Oeh .. da's nieuws voor mij :)

Verwijderd

het wordt verdomme steeds beroerder hier!

Eerder toen ik net een ansluiting had:
* download van 350 a 450 KB/s
* normale ping
* upload 14KB/s

Nu (sinds 1 a 4 weken)
* Download 160 a 200
* slechtere ping
* upload van 4 a 6 KB/s !!!

Gek he dat internet trager is geworden! :r

Hoe kom ik GODVERDOMME nou aan een upload van max. 6 KB/s !!!!

Verwijderd

Die upload is hier ook hoor. Puur capaciteitsgebrek.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:41

qless

...vraag maar...

Op maandag 22 april 2002 17:57 schreef Termy het volgende:

Kan helaas niet...SDSL = max 2,3 Mbps up/down

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Voorstel: een petitie mailen naar @home om een echt plus abo te maken:

Huidige down snelheden (misschien iets meer), 32, maar liefst 64 up, en verder gewoon geen gekut

www.avpnews.com

Verwijderd

capaciteitsgebrek?? Theoretisch ligt die upload toch een stuk hoger op de kabel? Die hadden ze afgeknepen naar 16KB/s. Maar dat haalde ik dan ook wel altijd en anderen ook. Maar nu heb ik dus een upload van 4 a 6 KB/s. Snap er niks van, maar het lijkt me geen capaciteitsgebrek hoor.

• Xandrios
Op maandag 22 april 2002 17:46 schreef Unique het volgende:
Het word dus _echt_ verdomd tijd dat bredband hier eens wat werk gaat verzetten. In Zweden betaal je GVD 50 euro voor een, ja nu komt het, 100 mbit full duplex lijntje!!!
Die makkelijk 4 terabyte traffic /maand hebben en niemand die er wat van zegt!!!
Dit is niet correct.

voor die 50 euro heb je weleenswaar een 100mbit lijntje, maar dit is dan wel zonder, of met heel weinig dataverkeer....
Ook daar kost elke GB dataverkeer kost ook daar €0.50 - €1 hoor :o

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Op maandag 22 april 2002 20:18 schreef Mr.SubZero het volgende:
capaciteitsgebrek?? Theoretisch ligt die upload toch een stuk hoger op de kabel? Die hadden ze afgeknepen naar 16KB/s. Maar dat haalde ik dan ook wel altijd en anderen ook. Maar nu heb ik dus een upload van 4 a 6 KB/s. Snap er niks van, maar het lijkt me geen capaciteitsgebrek hoor.
Ja hoor een capaciteits gebrek op de controller. Had precies hetzelfde met Chello, een upload van 4-6kb/s. Heb nu een ander type kabelmodem gekregen die dus op een andere controller is aangesloten. Het probleem was gelijk verholpen. De bandbreedte is dus niet het probleem, maar de controllers waar de kabelmodems aanhangen zijn overbelast.

Bij mij was internet ook heel snel toen ik het net had, laatste maanden werd het schikbarend slecht, nu heb ik een ander kabelmodem en het is weer als vanouds. Jammer alleen dat mijn modem regelmatig offline is.

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 22 april 2002 20:07 schreef HlpDsK het volgende:
Oeh .. da's nieuws voor mij :)
Klik

Overigens, ze gaan de upload echt no way verhogen, dat kost veel te veel geld.
En ik heb hier niet te klagen, ik kan prima 15,5 kb/sec uploaden, zelfs om 8 uur in de avond.

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Op maandag 22 april 2002 21:32 schreef IceStorm het volgende:

Overigens, ze gaan de upload echt no way verhogen, dat kost veel te veel geld.
En ik heb hier niet te klagen, ik kan prima 15,5 kb/sec uploaden, zelfs om 8 uur in de avond.
Toch zou ik voor mijn online games en grotere bestanden graag een 32 up hebben...

Ik heb overigens dit naar Kassa! gemaild:
Goede avond.

Zoals jullie bij de redactie ongetwijfeld gemerkt zullen hebben, is @Home na de geniale actie van tientje (NLG) prijsverhoging weer op een ander BRILJANT plan gekomen.

Waar als reden voor de prijsverhoging nog het antwoord "dit om de kwaliteit te bewaren" werd gegeven, blijkt nu dat prijsverhoging het bedrijf niet heeft kunnen redden in de markt, dus wat gaan we doen? JUIST! We gaan economisch denken. Waarop, vraagt u zich af. Nou, laat dat dan service en snelheid zijn. Volgens bronnen is @Home van plan vanwege de prijsverhoging 2 nieuwe opties te bieden: basis, een goedkope variant dus, en plus.

Dat basis erg ontdaan zou worden van bandbreedte enzo was te begrijpen, maar om plus (de ironie!) nu ook te ontdoen van 50% download snelheid, en de uploadsnelheid of te houden of ook te halveren, terwijl we sinds februari wel 20% meer betalen, vind ik een beetje van de gekken.

Technisch detail:
Hier in huis deel ik mijn verbinding met 2 andere PC's volgens de regels van @home, en zodra er 2 van de 3 aan staan, kan ik het verschil merken. Om maar te zwijgen van de upload als de 1 gaat mailen terwijl de ander een on-line spelletje gaat spelen. Dat is in de huidige situatie ondoenlijk. De upload is al tijden het struikelblok voor veel abonees die hun verbinding delen, of gewoon gebruikers met normale eisen.

Ik beschik nu een jaar over @Home, en heb op enkele keren na geen problemen met hun service gehad. Alleen wordt ik zo gestoord van dit soort berichten, dat ik het gevoel heb dat ik als klant geen rechten meer heb. We worden behandeld als stront ('scuse me french), en worden pas ingelicht wanneer het eigenlijk te laat is.

Ik hoop dat er iets wordt gedaan met deze stapel mailtjes die jullie ontvangen, want dit kan zo niet langer.

Nol van Meegeren, een gefrustreerd maar tot nog toe vrolijke @home gebruiker.

www.avpnews.com

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 22 april 2002 22:01 schreef skullsplitter het volgende:
Toch zou ik voor mijn online games en grotere bestanden graag een 32 up hebben...
Ik zeg niet dat ik niet blijer ben met 32 kb/sec dan met 16 kb/sec maar het is gewoon NIET realistisch.
Ik heb overigens dit naar Kassa! gemaild:
Mwa, als je met feiten komt doe het dan goed ;) Ik mis een beetje een officiele bron (nog steeds).

Daarnaast was de prijsverhoging 10% en geen 20%.

• JeroenT
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

Zucht.. :'(

Er zijn inmiddels genoeg andere mogelijkheden (welliswaar een stukkie duurder) :)

Overigens is SDSL van metia zeer goedkoop :9

voor de echte die hard pub vullers :D

• wilbert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 06:02
Het moet ook niet gekker worden...eerst extra geld vragen en vervolgens rustig de downstream halveren. :'( Ik hoop toch dat ze dit er niet doorkrijgen. Met een extra betaling had ik juist verwacht dat ze de service gingen verbeteren (extra upstream :P ). De huidige download is aardig acceptabel.

• OMX2000
  • Laatst online: 00:02

OMX2000

By any means necessary...

Op maandag 22 april 2002 23:19 schreef Klubbheads het volgende:
Zucht.. :'(

Er zijn inmiddels genoeg andere mogelijkheden (welliswaar een stukkie duurder) :)

Overigens is SDSL van metia zeer goedkoop :9

voor de echte die hard pub vullers :D
link please... en ik zit BBned te overwegen is op het moment het snelste wat je kunt krijgen hier in Nederland... Maar ik denk dat ze niet zo snel die snelheid gaan halveren... Daar krijgen ze heeel erg veel problemen mee... Waarschijnlijk gaan ze gewoon een download limiet invoeren...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

ONACCEPTABEL!

HAHAHHAAHA.. Sorry dat ik even offtopic moet reageren.. HlpDsK in paniek.. Dikke LOL.. :+

• Kettrick
  • Laatst online: 13-08 16:08

Kettrick

Rantmeister!

Op dinsdag 23 april 2002 00:04 schreef Geeltje het volgende:

[..]

HAHAHHAAHA.. Sorry dat ik even offtopic moet reageren.. HlpDsK in paniek.. Dikke LOL.. :+
Hoezo paniek ?, ik denk dat alle @Home gebruikers een beetje gefrustreerd worden wan dit nieuws :)

* Kettrick niet uitgesloten :(

• Unique
Op maandag 22 april 2002 20:40 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Dit is niet correct.

voor die 50 euro heb je weleenswaar een 100mbit lijntje, maar dit is dan wel zonder, of met heel weinig dataverkeer....
Ook daar kost elke GB dataverkeer kost ook daar €0.50 - €1 hoor :o
MoOooOOooOo }:O

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 00:04 schreef Geeltje het volgende:

[..]

Waar zie jij paniek :?
Of lees je een heel andere draad als deze soms?

Dit is walging en verbolgenheid wat je ziet. @home zal geen lang leven beschoren zijn bij de tweakers als dit doorgaat. De alternatieven beginnen van de grond te komen.

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 00:27 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Waar zie jij paniek :?
Of lees je een heel andere draad als deze soms?

Dit is walging en verbolgenheid wat je ziet. @home zal geen lang leven beschoren zijn bij de tweakers als dit doorgaat. De alternatieven beginnen van de grond te komen.
Laat mij nou net ergens wonen waar je geen adsl kan krijgen :'(

Verwijderd

Tot nu toe ben ik echt heel tevreden over @home. (ik woon in Zwolle). Helpdesk is moeilijk bereikbaar, gemiddeld 2 keer per maand de mailserver een uurtje plat, gemiddeld 2 keer per maand een uurtje geen verbinding, maar verder echt OK. >:)

Maar DIT schiet me toch echt in het verkeerde keelgat!

Ik denk dat @home een soort "breedband-ontmoedigings-beleid" wil voeren en meer mensen aan de simpele @home versie wil hebben om het netwerk te ontlasten. Het verschil tussen de snelle en de langzamere @home versie wordt technisch ZO klein dat de stap om te kiezen voor de tragere (en goedkopere) variant kleiner wordt.
Ik vind dit echt een hele rare manier van @home om de vraag te sturen, namelijk door het aanbod te verschralen!

Klantvriendelijkheid staat kennelijk op een laag pitje bij @home, ze zijn toch semi-monopolist hier in de regio zullen ze wel denken...

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000

Destruction

(ex-)Automonteur

Op dinsdag 23 april 2002 06:15 schreef lombdude het volgende:
Tot nu toe ben ik echt heel tevreden over @home. (ik woon in Zwolle). Helpdesk is moeilijk bereikbaar, gemiddeld 2 keer per maand de mailserver een uurtje plat, gemiddeld 2 keer per maand een uurtje geen verbinding, maar verder echt OK. >:)

Maar DIT schiet me toch echt in het verkeerde keelgat!

Ik denk dat @home een soort "breedband-ontmoedigings-beleid" wil voeren en meer mensen aan de simpele @home versie wil hebben om het netwerk te ontlasten. Het verschil tussen de snelle en de langzamere @home versie wordt technisch ZO klein dat de stap om te kiezen voor de tragere (en goedkopere) variant kleiner wordt.
Ik vind dit echt een hele rare manier van @home om de vraag te sturen, namelijk door het aanbod te verschralen!

Klantvriendelijkheid staat kennelijk op een laag pitje bij @home, ze zijn toch semi-monopolist hier in de regio zullen ze wel denken...
Waar woon jij ergens?

Ik woon ook in Zwolle, maar dat de verbinding er eens uitknikkerd heb ik niet, wel irritant veel timeouts en hoge pings..

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• You-Suk
  • Laatst online: 16-11-2025
Op dinsdag 23 april 2002 00:27 schreef HlpDsK het volgende:

[..]
Hier BAAL ik dus behoorlijk van, eerst de prijs opdrijven, onder het mom van kwaliteitsbehoud en daarna de download snelheid halveren :r :r :r
En de pest is, ik zit in een dorpje onder Groningen en ADSL is hier niet beschikbaar :(
Laat de alternatieven aub opschieten, dan kan @home van mij de boom in met hun "plus pakket" :r

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 14:27

Damian

Insane Obtrusion

Denk dat er inderdaad een heleboel mensen zullen weggaan, vooral de die hard leechers zullen weggaan, waaronder ik. Ik haal hier perfect 480k down. Up meestal rond de 11-15.

Ik stap lekker over op Luna ADSL Go 8129/512 :)

wel iets duurder maar ook iets sneller :)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• backupdevice
  • Laatst online: 13-08 16:18

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb net de helpdesk gebeld. De snelheden die op de troublesathome pagina worden weergegeven zijn de snelheden die gehaald moeten worden.

Mij is verteld dat de download niet gehalveerd wordt :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Paquito
  • Niet online
Dit is niet correct.

Ook daar kost elke GB dataverkeer kost ook daar €0.50 - €1 hoor
Oh? Een kennis van mij die via BBB een 100mbit lijn heeft (in stockholm) heeft dus echt geen lage datalimiet.
Die trekt er in een maand gewoon min. 50gig doorheen, zonder problemen.

• Altaphista
  • Laatst online: 25-07 13:14

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Er stond volgens mij ook iets dat ze heavy users een gele kaart gingen geven. Maar dit is alleen als je echt dag en nacht aan het dllen bent.
Verder zit ik in een @Home gebied waar de downstream toch al niet vaak boven de 256kb/s komt... zal er niet zoveel last van hebben, maar het is wel shit.

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

• IceStorm

IceStorm

Op dinsdag 23 april 2002 09:28 schreef Blue_White_Army het volgende:
Dat staat gelukkig ook nergens ;). Wel prettig dat je gebelt hebt.

Ach, zoals het nu gaat is het prima hoor. Snelheden zijn prima en je kunt redelijk veel downloaden zonder gezeur.

Die gele kaarten kent @home al sinds het begin en ze delen ze echt zeer zelden uit. Daarnaast vind ik het ook niet helemaal onterecht als je meer dan 100 gb download dat je dan een waarschuwing krijgt.

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 09:28 schreef Blue_White_Army het volgende:
Ik heb net de helpdesk gebeld. De snelheden die op de troublesathome pagina worden weergegeven zijn de snelheden die gehaald moeten worden.

Uiteraard hoop ik voor jullie dat de laatste zin klopt, echter ze kunnen je ook voor de "gek" houden daar. Ik bedoel te zeggen dat de mensen van de helpdesk misschien ook niet helemaal op de hoogte zijn van de plannen. [NOFI]

Ik heb het zelf meegemaakt met KPN <waar ik overigens nog zit>, er gingen dus al tijden geruchten over een prijsverhoging. Op een gegeven moment ging ik bellen naar de mensen van KPN Mxstream en daar kreeg ik te horen dat er niets aan de hand was, en dat de brief die verspreid was gewoon nep was. Nou ik was helemaal gerust gesteld tot ik notabene een dag later op de site van Mxstream kon lezen dat er wel degelijk een prijsverhoging werd doorgevoerd, en dat is niet echt leuk :'(

Nu is @home geen KPN, maar ik wil wel even duidelijk aangeven dat je beter kan wachten op een officiële bron.

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ach, zolang die 256kb/s maar gehaald wordt vind ik 't best
ik heb er toch maar een paar keer boven gezeten.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Mensen, leer eens lezen!

Er staat wat je kan verwachten met het plus pakket. Waar staat dat ze de download gaan halveren???

Verwijderd

Punt 1: de helpdesk kan je voorliegen, of eufimistisch gezegd: weet niet beter.

Punt 2: hoe moet ik 't lezen dan? Die 1 a 2 mbit is wat ze garanderen en alles daarboven tot die 3.8 mbit cap blijft zoals voorheen? Ik hoop 't :{

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Op dinsdag 23 april 2002 12:07 schreef HlpDsK het volgende:

Punt 2: hoe moet ik 't lezen dan? Die 1 a 2 mbit is wat ze garanderen en alles daarboven tot die 3.8 mbit cap blijft zoals voorheen? Ik hoop 't :{
die 1 a 2mbit is wat je kan verwachten met het + abbo.

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 12:38 schreef Blue_White_Army het volgende:

[..]

Maar .. 3.8 mbit kan nog altijd?

Want anders is het toch een halvering. Als er nu maar 2 Mbit max genoemd wordt als bandbreedte.

Kijk .. eerst was er wel geen officiële statement wb snelheden, maar als structureel het netwerk zo wordt overladen dat 2 Mbit je top is ...

Dan blijft het dus wel een 2 Mbit cap.

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Op dinsdag 23 april 2002 12:38 schreef Blue_White_Army het volgende:

[..]

Effe ter verduidelijking:
het toekomstige plus Abo is het huidige "normale" abo dus met de huidige up/down verhouding:
Upload 128 kbps = 16 kB/sec
Download 3.8 Mbps = 486 kB/sec
en dat wordt dus anders.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

nee, dat wordt niet anders

Die 256 is wat je kan verwachten als het plusabbo neemt!!!!

Tegen mij is vanmorgen verteld dat er geen cap op de download komt, ze willen de mensen laten zien wat ze kunnen verwachten.

Er komt geen cap op de download

Dit is wat de helpdesk mij vanmorgen verteld heeft.

Anders bel ze ff, dan weet je het zeker

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Op dinsdag 23 april 2002 13:33 schreef Blue_White_Army het volgende:

Laten we het hopen :)
helaas is tweakDSL voorlopig nog niet een optie hier,
is nog niet eens bekend wanneer wel :{

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Dit is wat de helpdesk mij vanmorgen verteld heeft.

Anders bel ze ff, dan weet je het zeker
Ik hoop het :)

Echter je bent wel gewaarschuwd door HlpDsK en mij dat het helpdesk personeel mogelijk ook niet helemaal op de hoogte kan zijn van de plannen. Ik zou er pas zeker van zijn als @home met een officieel persbericht naar buiten komt.

• Xandrios
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~tweakersgot/home.JPG

dat zegt Speedsuite ervan.....

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Op dinsdag 23 april 2002 13:40 schreef Garfield het volgende:

[..]

[..]

Ik hoop het :)

Echter je bent wel gewaarschuwd door HlpDsK en mij dat het helpdesk personeel mogelijk ook niet helemaal op de hoogte kan zijn van de plannen. Ik zou er pas zeker van zijn als @home met een officieel persbericht naar buiten komt.
tuurlijk, maar ik zag dat heel veel mensen meteen door het lint gingen. Gisteren heb ik nog met 450 gedownload.

Anders laat ff iemand anders bellen!!

Ben benieuwd

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Damn...
Als het de helft van nu wordt dan is het bij mij thuis nog maar 10kb/s en een ping van +/- 5000 |:( |:(

T.net gallery | V&A ads

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:06

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Commercieel gezien is dit heel slim van @Home.

Het is te verwachten dat er een hoop nieuwe abbonees bij komen die kiezen voor het basis abbo. Echter i.p.v. bandbreedte uitbreiden om deze toestroom op te vangen gaat @home de bandbreedte van het bestaande abbo beperken.

Hierdoor kunnen ze met de bestaande 'ruimte' de nieuwe abbo's afvangen en hoeven ze geen extra investeringen te doen. (Van +- 100.000 abbo's 1mbit eraf halen = een boel mbit's voor nieuwe aansluitingen.)

Sys Specs

• You-Suk
  • Laatst online: 16-11-2025
ff bij Mordax wezen testen

download---> 215K
upload ----> 15K

hmmmmmmmmmmm :( is echt wel beter/sneller geweest

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
best wel triest.... ik heb nog nooit tussen 6 en 9 savonds een goede ping gehad.. en nu willen ze ook nog eens de download snelheid gaan halveren...!!!

kap dan gewoon met internet aansluitingen en los je problemen eerst een fatsoenlijk op!!!!!!

trieste figuren !!

toch maar eens wat acties gaan ondernemen !!

adie !

• IceStorm

IceStorm

*kuch* aan sommige mensen zou ik willen zeggen: Begin eens met lezen.

Oh, ik haal hier prima 469 kb/sec net met Mordax dus ik klaag niet ;).

Verwijderd

Zullen we ruilen ik AtHome jullie Casema >:)
Echt ik zou een moord doen voor AtHome ook na de zeer forse halvering van 2MB ipv max bij Casema 512KB

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 17:58 schreef NiBoR het volgende:
Zullen we ruilen ik AtHome jullie Casema >:)
Echt ik zou een moord doen voor AtHome ook na de zeer forse halvering van 2MB ipv max bij Casema 512KB
inderdaad zo slecht is @home nou ook weer NIET!

Verwijderd

Nu ga ik toch echt gek worden!

@home ligt er hier de laatste tijd super vaak uit! Eerst kon ik er een hele week niet op en nu zo af en toe valt mijn verbinding opeens weg. Bijna elke dag moet ik eerst de adapter uit mijn modem halen er er weer in doen zodat hij weer verbinding maakt.

De helpdesk is echt vreselijk, altijd een tijd wachten en altijd doen ze hetzelfde. De instellingen doornemen, vragen hoe de lampjes op de modem staan en vervolgens zeggen ze dat het een storing is en dat ze er aan bezig zijn. Ohja, als je vraagt wat zo ongeveer die downloadlimiet is geven ze geen antwoord nadat je steeds wordt doorverbonden :(

Maar nu dit bericht weer! De laatste tijd kwam ik sowieso nooit meer boven de 256 kb/s maar ik hoopte dat het nog eens sneller zou gaan want een vriend van me haalt bijna altijd 500 kb/s of zelfs 700! Dit zal dus niet meer gaan.

Er is hier geen alternatief voor @home, mxstream kan nog niet(zou ik ook niet willen, nog slomer.) en cistron vind ik veel te duur! Ik zou zeker overstappen als cistron wat goedkoper werd. 7800 kbit/s downstream en 512 kbit/s upstream maar dan vind ik 99 euro per maand wat te duur.

• Xandrios
Op dinsdag 23 april 2002 19:06 schreef dajando het volgende:
Ik zou zeker overstappen als cistron wat goedkoper werd. 7800 kbit/s downstream en 512 kbit/s upstream maar dan vind ik 99 euro per maand wat te duur.
€99 is een ZEER goede prijs voor een 8Mbit verbinding hoor :o

Maar ik ben het met je eens: voor een particulier is het wel prijzig....

Verwijderd

Wel frappant dat ze daar een snelheid opgeven die je mag verwachten van de upload!

Wnat ik haal altijd in de avond, nu ook, nog geen 5 KB/sec up :r

• Xandrios
Op dinsdag 23 april 2002 19:38 schreef HlpDsK het volgende:
Wel frappant dat ze daar een snelheid opgeven die je mag verwachten van de upload!

Wnat ik haal altijd in de avond, nu ook, nog geen 5 KB/sec up :r
idd, de upload is wel zwaaar belabberd, ook hier :'(

en sinds de nodemove van laatst vliegt mijn verbinding er ook zeker 2x per dag uit !
Soms verlies ik hierbij de IP lease ooknog :'(

Nouja, ik bel ze nu gewoon telkens als het gebeurd, dan worden ze er vanzelf wel een keer gek van ;)

Want de technische dienst kon me ookniet verderhelpen...

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 19:42 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

idd, de upload is wel zwaaar belabberd, ook hier :'(

en sinds de nodemove van laatst vliegt mijn verbinding er ook zeker 2x per dag uit !
Soms verlies ik hierbij de IP lease ooknog :'(

Nouja, ik bel ze nu gewoon telkens als het gebeurd, dan worden ze er vanzelf wel een keer gek van ;)

Want de technische dienst kon me ookniet verderhelpen...
Dit verhaaltje herken ik :( de laatste twee weken ofzo is dit ook bij mij dus het geval (groningen btw).

Ik had al eens een mailtje gestuurt (niet direct maar dat invuldingetje op de @home site want daar krijg je altijd antwoord :) ) maar mijn problemen waren te specifiek en ik moest maar bellen :P :(

Verwijderd

ff speedtestje gedaan met mijn @snel draadje

Uitvoeren Test Status Resultaat
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 605.3 KByte/sec
Internationaal VS
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in de Verenigde Staten