Me to en dat had ik al gezegd maar wat is precies een O-ring?Op dinsdag 28 mei 2002 12:12 schreef SiQDiZ het volgende:
ik ben zeer geinteresseerd!
Dit is een rubberen ring, deze leg je in het gefreesde gleufje in het koper en sluit zo waterdicht met het plexiglasje.Op woensdag 29 mei 2002 19:42 schreef Mr_Hiney het volgende:
[..]
Me to en dat had ik al gezegd maar wat is precies een O-ring?
wij noemen dat een O-ring, ik weet niet of daar nog een andere naam voor is?
Still King
Verwijderd
dat heet gloof ik een pakking, maar o-ring vinnik eigenlijk wel duidelijkerOp woensdag 29 mei 2002 23:00 schreef Imhotep het volgende:
[..]
Dit is een rubberen ring, deze leg je in het gefreesde gleufje in het koper en sluit zo waterdicht met het plexiglasje.
wij noemen dat een O-ring, ik weet niet of daar nog een andere naam voor is?
Een pakking is toch van papier, en dat sit in machines zoals een motorblok van een auto ofzoOp woensdag 29 mei 2002 23:11 schreef bluh het volgende:
[..]
dat heet gloof ik een pakking, maar o-ring vinnik eigenlijk wel duidelijker
Still King
pakking is een soort lijm dat net rubber wordt als het "hard" is. Het word niet erg hard, maar hecht wel heel goed
Verwijderd
Pakking is een afsluitende laag tussen 2 materialen. Als je die O-ring gebruikt om je plexiglas waterdicht op je blok te 'pakken' is het dus een O-ring én een pakking. Die lijm van jou is vloeibare pakking.
En ik ben ook nog steeds benieuwd wanneer er eindelijk duidelijkheid is. Geduld is een schone zaak maar 'k heb net m'n belastingcenten teruggehad en over 2 maanden is 't vast al op, precies als het warm begint te worden en ik m'n procje weer naar beneden moet klokken.
En ik ben ook nog steeds benieuwd wanneer er eindelijk duidelijkheid is. Geduld is een schone zaak maar 'k heb net m'n belastingcenten teruggehad en over 2 maanden is 't vast al op, precies als het warm begint te worden en ik m'n procje weer naar beneden moet klokken.
imhotep... zou het niet handiger zijn als jij plexiglasjes en monteerd? als jij nl plexiglas inkoopt is dat minder kosten aan plexiglas. want niet iedereen hoeft dan apart plexiglas te kopen. Want als je plexi koopt heb je altijd een stukje over. En als jij het koopt zal jij minder kosten hebben. Dat kan je dat ook in de prijs doorberekenen. En misschien wil ik er ook wel 1. Maarja.. ik ben niet rijk
. Dus ik moet ff kijken of het financieel haalbaar is voor mij. maar count me nog niet in
We hebben nu wat proefblokjes gemaakt, maar deze voldeden niet aan de eisen 
bij de ene was de ddorstrook te weinig zodat je een te groot opstakel in je opstelling krijgt.
En de ander was al elemaal brak

Nu heb ik een nieuwe tekenig gemaakt die ik nagemaakt heb van de DD-3
Ik hoop dat ik hiermee een goede prestatie met kan zetten
Ik heb er een jpg bestand van gemaakt, maar die kan ik hier nu niet plaatsen (endoria ligt plat
En is er misschien iemand hier die zelf een DD-3 heeft?
Zoja, zijn de prestaties echt beter dan een DD-2 of valt dat best wel mee.
bij de ene was de ddorstrook te weinig zodat je een te groot opstakel in je opstelling krijgt.
En de ander was al elemaal brak
Nu heb ik een nieuwe tekenig gemaakt die ik nagemaakt heb van de DD-3
Ik hoop dat ik hiermee een goede prestatie met kan zetten
Ik heb er een jpg bestand van gemaakt, maar die kan ik hier nu niet plaatsen (endoria ligt plat
En is er misschien iemand hier die zelf een DD-3 heeft?
Zoja, zijn de prestaties echt beter dan een DD-2 of valt dat best wel mee.
Still King
Weet er trouwens iemand een andere site waar ik kan foto's kan uploaden??
Dan kan ik hier ff een plaatje laten zien van die tekeningen en kunnen jullie kijken wat jullie er van vinden
Dan kan ik hier ff een plaatje laten zien van die tekeningen en kunnen jullie kijken wat jullie er van vinden
Still King
Verwijderd
Als die maze3 een beetje lukt, en volgens mij is 'ie niet zo moeilijk te maken, wil ik er zeker een hebben. Hier nog een reviewtje:
http://www.hardwarepub.com/reviews/coolers/maze3/
Ik kan ook wel wat plaatjes voor je posten. Mail maar door, wordt wel vanavond voor ik ze kan uploaden, dus misschien dat er iemand anders sneller is?
Ik kan ook wel wat plaatjes voor je posten. Mail maar door, wordt wel vanavond voor ik ze kan uploaden, dus misschien dat er iemand anders sneller is?
Pff, heb alle 9 pagina's moeten doorspitten. Maaruh jammer dat de 1e experimenten mislukt zijn.
En ook wil ik jullie een klein beetje op Selachii's ontwerp wijzen. Deze lijkt mij gewoon super effectief. Ookal zal het wel een stuk langer duren 1 zo'n blok te maken, maar dat is voor mij niet echt een probleem. Maar ik heb ook wel vertrouwen in het uiteindelijke ontwerp. We zullen zien.
En ook wil ik jullie een klein beetje op Selachii's ontwerp wijzen. Deze lijkt mij gewoon super effectief. Ookal zal het wel een stuk langer duren 1 zo'n blok te maken, maar dat is voor mij niet echt een probleem. Maar ik heb ook wel vertrouwen in het uiteindelijke ontwerp. We zullen zien.
Als je ff twee of drie posts naar boven kijkt zie je dat ik hier net nog wat gepostOp vrijdag 07 juni 2002 16:05 schreef Mr_Hiney het volgende:
Gebeurt hier nog wat?
Still King
Ik zal je vanavond ff een paar jpg-tjes sturen.Op donderdag 06 juni 2002 10:47 schreef ET_Inside het volgende:
Als die maze3 een beetje lukt, en volgens mij is 'ie niet zo moeilijk te maken, wil ik er zeker een hebben. Hier nog een reviewtje:
Ik hoop dat je ze dan aan de andere tweakers kan laten zien.
Het zijn wel simpele fotootjes, maar je kunt wel zien wat het ontwerp word
Still King
yo ET-INSIDE,
Wil je (als je tijd heb) ff die tekening posten wat ik je gemaild heb.
Bedankt
Wil je (als je tijd heb) ff die tekening posten wat ik je gemaild heb.
Bedankt
Still King
Verwijderd
Imhotep's ontwerp (met dank aan inspiratiebron Danger Den
):

Was dit weekend weg dus 't duurde effe...
Link naar review is tijdelijk veranderd:
http://www.hardwarepub.net/reviews/coolers/maze3/
anders deze proberen:

anders deze proberen:
omdat er veel gasten waren die een DD-3 ontwerp wilden hebben heb ik dus dit ontwerp gemaakt.
Ik ben nu een beetje aan het bekijken hoeveel mensen er eentje wilden hebben.
Zou je als je er belang bij hebt me een mailtje willen sturen, dit is voor mij iets makkelijker om te bekijken hoeveel er gemaakt moeten worden.
de afmeting van het blokje is 15x76x50mm
Zou je als je er belang bij hebt me een mailtje willen sturen, dit is voor mij iets makkelijker om te bekijken hoeveel er gemaakt moeten worden.
Still King
Verwijderd
Ik wil er ook een maar dat had ik al meerdere malen gezegd.Op woensdag 12 juni 2002 23:15 schreef Imhotep het volgende:
omdat er veel gasten waren die een DD-3 ontwerp wilden hebben heb ik dus dit ontwerp gemaakt.
Verwijderd
Zou het formaat niet wat veranderd kunnen worden? Misschien de hoogte van het blokje naar 20 ipv 15 mm gebracht worden? Of gaat dat niet lukken omdat je geen andere plaat kan krijgen? Volgens mij si dat namelijk handiger ivm warmteoverdracht en performance ed. Het is maar een ideetjeOp woensdag 12 juni 2002 23:15 schreef Imhotep het volgende:
.....
Zou je mij dan misschien een mailtje kunnen sturen, dan kan ik alles ff onder elkaar zetten en hoef ik niet alle pagina's bijlang om een balans op te makenOp donderdag 13 juni 2002 13:09 schreef Mr_Hiney het volgende:
[..]
Ik wil er ook een maar dat had ik al meerdere malen gezegd.
Still King
We zijn nu tot de conclusie gekome dat het voor ons makkelijker is om het plexi glasje er op te monteren.
Het is dus nu als volgt.
- Het blokje heeft het ontwerp van een DD-3, zoals je
hierboven kunt zien
- Er komt net als bij de DD-3 een plexi glasje op,
gemonteerd met 4 schroefjes.
- Er komen twee aansluitingen op voor de slangen.
- De rubberen O-ring wordt er in gezet.
Met andere woorden:
HET BLOKJE IS DUS GEWOON HELEMAAL KOMPLEET
En dit voor +- 40 pleuroos (er in ieder geval niet boven)
en dan moet je de verzendkosten er natuurlijk nog niet bij rekenen
kweet niet hoeveel dat eigenlijk is 
Voor de mensen die alleen het koperen blokje willen kunne we die natuurlijk ook leveren
nu zijn jullie weer helemaal up to date
denk ik.
Het is dus nu als volgt.
- Het blokje heeft het ontwerp van een DD-3, zoals je
hierboven kunt zien
- Er komt net als bij de DD-3 een plexi glasje op,
gemonteerd met 4 schroefjes.
- Er komen twee aansluitingen op voor de slangen.
- De rubberen O-ring wordt er in gezet.
Met andere woorden:
HET BLOKJE IS DUS GEWOON HELEMAAL KOMPLEET
En dit voor +- 40 pleuroos (er in ieder geval niet boven)
en dan moet je de verzendkosten er natuurlijk nog niet bij rekenen

Voor de mensen die alleen het koperen blokje willen kunne we die natuurlijk ook leveren
nu zijn jullie weer helemaal up to date
Still King
Oke, maar zoals hierboven gezegd, heb ik eigenlijk liever dat jullie mij ff een mailtje sturen.Op vrijdag 14 juni 2002 23:40 schreef Deimus het volgende:
Count me in... Stuur ff een mail als je de bestellijst op gaat zetten.
Dan hoef ik namelijk niet steeds te zoeken als iemand wel of niet mee wil doen.
en dan krijg ik na de actie ook geen kwaaie gezichten van mensen die ik misschien vergeten ben ofzo.
Mijn e-mail= Hamunaptra@zonnet.nl
Still King
ontvangen en beantwoordOp zaterdag 15 juni 2002 00:04 schreef Deimus het volgende:
Done.! Ya got mail
Still King
Verwijderd
Wilde nog ff kwijt dat het echt een super kewl ontwerp is, heb je al een naam voor je komende kunstwerk? 
/me vind "The Chase 1.0" een passende naam...
Enne ik heb zelf ook interesse in een "copper plate" van dezelfde oppervlakte met een minimale dikte van 5mm voor het klemmen van een peltier element... [misschien mogelijk] ? Mail maar ff!
Enne ik heb zelf ook interesse in een "copper plate" van dezelfde oppervlakte met een minimale dikte van 5mm voor het klemmen van een peltier element... [misschien mogelijk] ? Mail maar ff!
Misschien frees ik er wel "Imhotep 1.0" in het plexiglasje, een ledje erbij in en dan licht mijn naam op.Op zaterdag 15 juni 2002 00:48 schreef Deimus het volgende:
Wilde nog ff kwijt dat het echt een super kewl ontwerp is, heb je al een naam voor je komende kunstwerk?
Zal wel lache zijn
Still King
Verwijderd
[off topic]
Heb je het schema gestuurd.
[/off topic]
Enne denk je dat je wat kan regelen met die "copper plate"?
Heb je het schema gestuurd.
[/off topic]
Enne denk je dat je wat kan regelen met die "copper plate"?
kep je net een mailtje gestuurd, ik denk wel dat dat gaat lukken.
Wil je er oop de 4 gaten in hebben voor je mobo??
Wil je er oop de 4 gaten in hebben voor je mobo??
Still King
Verwijderd
Moet je het topic titel niet ff veranderen in "Inkoopacrie" of deze op slot en een nieuwe openen waar iedereen kan bestellen?
"It's better to burn out, than fade away"
Heb ik net een blokkie gekocht van mafkees. Maar die was maar 30 pleuro inclu verzendkosten. Gaan jullie ook chipsetblokkies maken?
Verwijderd
Ik heb ook wel interesse als ik alleen het onderkantje kan bestellen met de gaten voor socket A. Als er ook nog es GPU en chipsetblokjes komen ben ik helemaal blij. (Ik denk dat meer mensen hier inmiddels belangstelling voor hebben.)
Als je alleen het koperen blokje wilt hebben zonder de aansluitingen en het plexiglasje is dit natuurlijk geen probleem.Op zondag 16 juni 2002 13:32 schreef Rippie het volgende:
Ik heb ook wel interesse als ik alleen het onderkantje kan bestellen met de gaten voor socket A. Als er ook nog es GPU en chipsetblokjes komen ben ik helemaal blij. (Ik denk dat meer mensen hier inmiddels belangstelling voor hebben.)
Ik heb dit er alleen maar bij gedaan omdat daar veel vraag naar was, sommigge zijn soms gewoon een beetje lui,
Over de chipset blokjes weten we nog niet echt wat we gaan doen, we willen eerst ff kijken hoe dit loopt en als dit goed gaat gaan we kijken naar verschillende blokje voor op je chipset en GPU
maar dit komt later wel.
Still King
bedankt voor de tip, eindelijk meerdere fotoos van een GPU+MEM koelerOp zaterdag 15 juni 2002 13:47 schreef obiwanos het volgende:
ter info:
check:
http://www.cool-computers.com
Still King
Hoe kan ik mijn topic-titel veranderen dan.Op zaterdag 15 juni 2002 11:51 schreef Deimus het volgende:
Moet je het topic titel niet ff veranderen in "Inkoopacrie" of deze op slot en een nieuwe openen waar iedereen kan bestellen?
Still King
Modje vragenOp zondag 16 juni 2002 19:05 schreef Imhotep het volgende:
[..]
Hoe kan ik mijn topic-titel veranderen dan.
Verwijderd
Ok, is gewoon duidelijk dat er vraag naar is en ook natuurlijk cool dat je het niet mee hoeft te bestellen.Op zondag 16 juni 2002 18:56 schreef Imhotep het volgende:
[..]
....
Ik heb dit er alleen maar bij gedaan omdat daar veel vraag naar was, sommigge zijn soms gewoon een beetje lui,
Over de chipset blokjes weten we nog niet echt wat we gaan doen, we willen eerst ff kijken hoe dit loopt en als dit goed gaat gaan we kijken naar verschillende blokje voor op je chipset en GPU
maar dit komt later wel.
Ik wil namelijk idd een lampje in het plexiglas doen en er een figuurtje in graveren, lijkt mij erg stoer. En dit vervolgens ook bij het chipsetblokje doen natuurlijk
je zou de temps kunnen vergelijken met een DD-3Op zondag 16 juni 2002 19:21 schreef real_raichu70 het volgende:
Als de temps mooi zijn dan wil ik er misschien ook wel eentje .
omdat het ontwerp en de afmeting vrijwel gelijk zijn.
Niet exact gelijk natuurlijk, anders moet ik Copyright dokken en daar heb ik geen zin in.
Still King
We zijn eerst nog ff aan het kijken hoeveel mensen er nu echt eentje wil hebben, voordat we een serie van die blokjes maken.Op maandag 17 juni 2002 20:04 schreef Deimus het volgende:
Zijn er al vorderingen? Ben benieuwd...
Anders zitten we straks met een lading koelblokjes als we er teveel maken
Er zijn hier in GoT wel veel mensen die gezegd hebben dat ze mee willen doen, maar ik zit te wachten dat ze me een mailtje sturen
dan weet ik of ze het wel echt willen of niet!!
zodra we er mee aan de gang gaan, (volgende week zaterdag
Still King
Verwijderd
Even voor de duidelijkheid:
* Het is geschikt voor een socket A mobotje? heeft 4 gaten rond om voor mobo bevestiging? en lijkt op een dangerden maze 3?
* Wat is het nou koper of aluminium? en d'r zit een plexiglas plaatje op?
* geleverd met o-ring en slang aansluitingen? een compleet blokje dus?
* De kosten zijn: +/- 40 euro ZONDER verzend kosten?
Klopt dit?
* Het is geschikt voor een socket A mobotje? heeft 4 gaten rond om voor mobo bevestiging? en lijkt op een dangerden maze 3?
Klopt dit?
Verwijderd
euhm op het plaatje zie je dat er geen hoeken in zitten van binnen... Is het niet beter om het oppervlak iets hoekiger te maken zodat het blok de warmte beter kan afgeven aan het water? nu stroomt het er misschien heel snel langs omdat het zo glad en rond isOp maandag 10 juni 2002 20:26 schreef ET_Inside het volgende:
Imhotep's ontwerp (met dank aan inspiratiebron Danger Den):
[afbeelding]
anders deze proberen:
dat moet toch ook... dan kan de warmte snel weg...Op dinsdag 18 juni 2002 10:11 schreef twakker het volgende:
[..]
euhm op het plaatje zie je dat er geen hoeken in zitten van binnen... Is het niet beter om het oppervlak iets hoekiger te maken zodat het blok de warmte beter kan afgeven aan het water? nu stroomt het er misschien heel snel langs omdat het zo glad en rond is
want er komt steeds nieuw koud water bij...
teminste d8 ik... ik vind dat een logische rede
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Verwijderd
ja maar waarom hebben de meeste blokken dan een Reliëf op de bodem? en er was ook een gastje die had vertikale kopere pootjes in het midden van het blok, zodat je ook een groter oppervlak hebt en dus meer warmte kan afgeven.
ja daar heb je ook weer gelijk in...Op dinsdag 18 juni 2002 10:21 schreef twakker het volgende:
ja maar waarom hebben de meeste blokken dan een Reliëf op de bodem? en er was ook een gastje die had vertikale kopere pootjes in het midden van het blok, zodat je ook een groter oppervlak hebt en dus meer warmte kan afgeven.
maar het water moet wel stromen anders koelt het niet goed...
doe je hand maar eens een bak water en dan w8 je ff en voel je het water warmer worden...
en als je je hand onder de kraan doet met stromend water...
dan voel je je hand flink afkoelen...
ik denk alleen maar logisch na...
maar hoe meer oppervlak, hoe meer dat het afkoelt...
en dat bij die maze 3 hebben ze dat gecombineerd...
een groot oppervlakte en goed stromend water...
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Verwijderd
true true....
Ik wil water koelen!!!!
-----------------------------------------
hmm wat voor een pomp moeten we hiernou bij kopen? einheim? welke versie? ik wil gewoon 1x een goede pomp kopen...
Ik wil water koelen!!!!
hmm wat voor een pomp moeten we hiernou bij kopen? einheim? welke versie? ik wil gewoon 1x een goede pomp kopen...
Dit kloptOp dinsdag 18 juni 2002 10:08 schreef twakker het volgende:
Even voor de duidelijkheid:
Klopt dit?
Het blokje is van koper en helemaal kompleet
Still King
heb je er nou al een gemaakt?Op dinsdag 18 juni 2002 11:01 schreef Imhotep het volgende:
[..]
Dit klopt
Het blokje is van koper en helemaal kompleet
ik wil hem wel zien en ook de resultaten natuurlijk
Nee deze hebben we nog niet gemaakt, maar deze is vrij simpel te maken, en de tekening voor de CNC-freesbank is al klaar. hij moet alleen nog gefreesd worden en dan zal de resultaten vrijwel hetzelfde zijn als de DD-3Op dinsdag 18 juni 2002 11:02 schreef sKitZo het volgende:
[..]
heb je er nou al een gemaakt?
ik wil hem wel zien en ook de resultaten natuurlijk
Still King
wil je wel ff een piccie posten als je een testmodel klaar heb?? alvast bedanktOp dinsdag 18 juni 2002 11:07 schreef Imhotep het volgende:
[..]
Nee deze hebben we nog niet gemaakt, maar deze is vrij simpel te maken, en de tekening voor de CNC-freesbank is al klaar. hij moet alleen nog gefreesd worden en dan zal de resultaten vrijwel hetzelfde zijn als de DD-3
Dat zal ik doenOp dinsdag 18 juni 2002 11:09 schreef sKitZo het volgende:
[..]
wil je wel ff een piccie posten als je een testmodel klaar heb?? alvast bedankt
Still King
Verwijderd
hey welke pomp moeten we daarvoor nou gebruiken?
De:
-EHEIM 1046 Pomp (5 Liter p/min) od
-EHEIM 1048 Pomp (10 Liter p/min) of
-EHEIM 1005 Pomp (4,5 Liter p/min)of
-...en andere?
(misschien een andere vraag: Welke zou beter zijn ook met het oog op de toekomst?)
Of zou bijvoorbeeld de EHEIM 1048 Pomp die 10 Liter p/min vloeit overbodig zijn?
De:
-...en andere?
(misschien een andere vraag: Welke zou beter zijn ook met het oog op de toekomst?)
Of zou bijvoorbeeld de EHEIM 1048 Pomp die 10 Liter p/min vloeit overbodig zijn?
een Sicce Nova is al genoeg... is niet do duur ookOp dinsdag 18 juni 2002 12:13 schreef twakker het volgende:
De:
-...en andere?
22 euro bij oc-shop
Ik zal voor de pomp gaan die het meeste water per minuut door het systeem kan pompenOp dinsdag 18 juni 2002 12:13 schreef twakker het volgende:
De:
-...en andere?
Weet je zeker dat je een goede koeling hebt, je kan hem altijd nog terugdraaien als je dat nodig vind.
Still King
Verwijderd
Wanner zou je picts hebben? ik ben ook geîntereseerd (als verzendending naar belgïe ook mogelijk is natuurlijk;);))
En hoe lang is de wachttijd als ik vragen mag?
Verwijderd
hoe kun je zo'n pomp eigenlijk langzamer laten lopen?Op dinsdag 18 juni 2002 12:22 schreef Imhotep het volgende:
[..]
Ik zal voor de pomp gaan die het meeste water per minuut door het systeem kan pompen
Weet je zeker dat je een goede koeling hebt, je kan hem altijd nog terugdraaien als je dat nodig vind.
aangezien hij op 220V loopt?
Verwijderd
Een motor zijnen snelheid veranderd ge door frequentieregelaar ;);) (leert ge nog eens iets nuttigs op school zie),kunt ook het vermogen veranderen door midner spanning op aan te sluiten,maar dan zal alleen het vermogen verkleinen,al weet ik dan niet dat hij trager zal werken.Op dinsdag 18 juni 2002 19:33 schreef twakker het volgende:
[..]
hoe kun je zo'n pomp eigenlijk langzamer laten lopen?
aangezien hij op 220V loopt?
Gewoon de leidingen wat dunner nemen
Kzal anders een opzoeken,maar waarom moet ge uw speed vernaderen? pompen zien niet af als ge die leidingen wat toe knijpt ze
Verwijderd
LOOOOOLOp dinsdag 18 juni 2002 21:28 schreef Smikkel het volgende:
[..]
Een motor zijnen snelheid veranderd ge door frequentieregelaar ;);) (leert ge nog eens iets nuttigs op school zie),kunt ook het vermogen veranderen door midner spanning op aan te sluiten,maar dan zal alleen het vermogen verkleinen,al weet ik dan niet dat hij trager zal werken.
Gewoon de leidingen wat dunner nemenis beste oplossing denk ik
![]()
Kzal anders een opzoeken,maar waarom moet ge uw speed vernaderen? pompen zien niet af als ge die leidingen wat toe knijpt ze
Ja daar was ik ook al achter dat je de spanning moest verminderen op een elektro motor zodat hij dan minder toeren maakt. Maar bij een pomp op 220V is dat toch iets anders....
Ik bedoelde zit er een regelbaar toerental op doormiddel van een potmeter ofzo...
Kijk je kunt moeilijk 180 volt erop zetten om hem lamgzamer te laten lopen, want hoe kom je aan 180V en dan moet je hem ook open slopen om er aan te knutselen. (tenzei je een flinke transformator hebt!)
Duhzzz!
Verwijderd
Wil je alsjeblieft Nederlands praten?Op dinsdag 18 juni 2002 21:28 schreef Smikkel het volgende:
[..]
Een motor zijnen snelheid veranderd ge door frequentieregelaar ;);) (leert ge nog eens iets nuttigs op school zie),kunt ook het vermogen veranderen door midner spanning op aan te sluiten,maar dan zal alleen het vermogen verkleinen,al weet ik dan niet dat hij trager zal werken.
Gewoon de leidingen wat dunner nemenis beste oplossing denk ik
![]()
is belgOp woensdag 19 juni 2002 08:32 schreef SiQDiZ het volgende:
[..]
Wil je alsjeblieft Nederlands praten?
je kan het tog lezen dus rustig maar
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
schrijven die als ze praten?Op woensdag 19 juni 2002 08:43 schreef Shunt het volgende:
[..]
is belg![]()
je kan het tog lezen dus rustig maar
Verwijderd
Dan snap je het zelf niet helemaal of je trekt meteen je smoel open als je iets maar half gelezen hebt. Hij zegt dat er een frequentieregelaar tussen moet om het toerental te verminderen en dat, wanneer je het voltage vermindert, het vermogen af neemt maar misschien wel niet het toerental. Lijkt me weinig tegenin te brengen....Ja daar was ik ook al achter dat je de spanning moest verminderen op een elektro motor zodat hij dan minder toeren maakt. Maar bij een pomp op 220V is dat toch iets anders....
Lezen, nadenken en dan pas commentaar leveren.
/me denkt dat Nederlanders vinden dat Belgen dom zijn omdat er meer domme Nederlanders zijn dan domme Belgen. Gelukkig is het aantal Nederlanders groter en zal het procentueel gezien ongeveer gelijk liggen.
We gaan volgende week kijken hoeveel we er moeten maken, en dan zullen we ze dus ook in een keer gaan maken.Op dinsdag 18 juni 2002 16:56 schreef Smikkel het volgende:
Wanner zou je picts hebben? ik ben ook geîntereseerd (als verzendending naar belgïe ook mogelijk is natuurlijk;);))
Ik wil hem rustig voor je naar Belgie sturen als je dat wil, moet je wel ff vertellen wat dat extra kost aan verzendkosten, en kan dat onder rembours ofzo
Still King
Verwijderd
Ok,als de prijs mij meevalt(en als ik een afgewerkte pic krijg *hint*Op woensdag 19 juni 2002 09:44 schreef Imhotep het volgende:
[..]
We gaan volgende week kijken hoeveel we er moeten maken, en dan zullen we ze dus ook in een keer gaan maken.
Ik wil hem rustig voor je naar Belgie sturen als je dat wil, moet je wel ff vertellen wat dat extra kost aan verzendkosten, en kan dat onder rembours ofzo
ET_Inside=> ben het volledig met je stelling eens
Btw: op het nieuws vandaag verteld dat de jeugd in België slimmer is dan die in Nederland
Voor 'ongeveer' 40 euro is tie helemaal gemonteerd en al.Op woensdag 19 juni 2002 14:31 schreef Smikkel het volgende:
[..]
Ok,als de prijs mij meevalt(en als ik een afgewerkte pic krijg *hint*) wil ik ook een(rond de 40 was dat met of zonder verzendingskosten volledig gemonteerd he? Of vergis ik mij?) =>moet ik mail zenden voor bestelling?
ET_Inside=> ben het volledig met je stelling eens![]()
Btw: op het nieuws vandaag verteld dat de jeugd in België slimmer is dan die in Nederland![]()
hehe
Hier zit de verzendkosten niet bij in
Ik weet zo niet wat het kost om zo'n blokkie te versturen, dus dat moet ik nog ff informeren.
Misschien dat het blokje wel minder gaat kosten dan de 40 euro, dat ligt eraan hoeveel mensen er aan mee doen, dus hoeveel blokjes er gemaakt moeten worden.
Het is in ieder geval wel de bedoeling dat de blokjes 'perfect' verstuurt worden
Still King
Verwijderd
Ik denk dat de Maze 3 beter presteert dan de Maze 2. Laatst is hier een blok voorbijgekomen van Selachii en diempresteerde stukken beter dan een Maze 2. Dit blokje had ook grote gangen en ruime bochten, niet dat kleine hoekige van de Maze 2.
Wat mij ook het grootste namedeel lijkt van die Maze 2 is dat je zo enorm veel snelheid kwijtraakt in dat blok door die kleine gangen en stakke bochten. Die bochten zijn erg slecht voor de stroomsnelheid. Je zult waarschijnlijk ook zien dat de Maze 3 ook beter presteert als de Maze 2. Dat denk ik tenminste, ik weet niet of er al reviews zijn om mijn verhaal te onderbouwen........
Wat mij ook het grootste namedeel lijkt van die Maze 2 is dat je zo enorm veel snelheid kwijtraakt in dat blok door die kleine gangen en stakke bochten. Die bochten zijn erg slecht voor de stroomsnelheid. Je zult waarschijnlijk ook zien dat de Maze 3 ook beter presteert als de Maze 2. Dat denk ik tenminste, ik weet niet of er al reviews zijn om mijn verhaal te onderbouwen........
Als je besluit om een blokje te nemen wel jaOp woensdag 19 juni 2002 14:31 schreef Smikkel het volgende:
[..]
=>moet ik mail zenden voor bestelling?
Still King
Verwijderd
Vraagje over de slangaansluitingen: Ik wil er graag aansluitingen op met een binnendiameter van 10 mm. Meest gangbaar is geloof ik 8mm. Weet niet of dit een probleem is, anders doe mij maar een blokje zonder gaten in het plexi. Monteer ik er zelf wel aansluitingen op. Toch nog wat zelf gedaan
.
Review voor Rippie:
Review voor Rippie:
Ik hoop wel dat deze beter presteerd dan die DD-2 die ik gemaakt heb, wat dat was echt bagger manOp woensdag 19 juni 2002 15:14 schreef Rippie het volgende:
Ik denk dat de Maze 3 beter presteert dan de Maze 2. Laatst is hier een blok voorbijgekomen van Selachii en diempresteerde stukken beter dan een Maze 2. Dit blokje had ook grote gangen en ruime bochten, niet dat kleine hoekige van de Maze 2.
Er kwam bijna geen water door die nauwe gangetjes.
Vandaar dat ik overgestapt ben op de DD-3
Still King
Ik zit eigenlijk nog met een vraag.
Worden de dingen hierzo altijd onder rembours verzonden naar elkaar of doen jullie dat op een andere manier
Ik zit er namelijk aan te denken om dat wel onder rembours te doen, dan weten jullie in ieder geval zeker dat je het geld niet voor niets heb gestort en je hebt er minder werk van. kun ik gewoon alles in een keer versturen.
voor de kosten maakt het volgens mij niet eens zo veel uit.
Wat vinden jullie ervan??
Worden de dingen hierzo altijd onder rembours verzonden naar elkaar of doen jullie dat op een andere manier
Ik zit er namelijk aan te denken om dat wel onder rembours te doen, dan weten jullie in ieder geval zeker dat je het geld niet voor niets heb gestort en je hebt er minder werk van. kun ik gewoon alles in een keer versturen.
voor de kosten maakt het volgens mij niet eens zo veel uit.
Wat vinden jullie ervan??
Still King
Verwijderd
Wij tweakers vertouwen elkaar, normaal gesproken maken we het geld naar je over, en als je het binnen hebt kun je gaan produceren, waarna je het naar ons opstuurt, vergeet niet extra kosten te berekenen voor een mooie "bubbel" envelope! En natuurlijk de verzendkosten.....
Als je een def. prijs hebt maak ik het geld over, enne heb je al een lijst met bestellingen?
Als je een def. prijs hebt maak ik het geld over, enne heb je al een lijst met bestellingen?
Tot nu toe heb zijn er vijf mensen die me een mail hebben gestuurd, maar in dit topic zijn er veel meer mensen die er belangstelling voor hadden, maar ik weet niet of die er nog wel eentje willen of niet.Op woensdag 19 juni 2002 23:40 schreef Deimus het volgende:
.....enne heb je al een lijst met bestellingen?
ze hebben in ieder geval nog een week, want dan beginnen we met het maken van die blokkies, dan maken we ook een paar extra.
Zijn er dan mensen die alsnog een blokje willen omdat ze dan een foto hebben gezien dan hebben we er nog een paar op voorraad.
En anders heb ik hier nog wel een paar oudjes staan die wel waterkoeling kunnen gebruken
Still King
you've got mail Imhotep
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Het is dus een blokje voor de AMD Socket AOp donderdag 20 juni 2002 02:53 schreef gve het volgende:
Wat voor blokjes ga je nu precies maken? P4/AMD/video/chipset/anders?
Met het mode van de DD-3
Still King
Verwijderd
Kan dat Imhotep?Op woensdag 19 juni 2002 15:57 schreef ET_Inside het volgende:
Vraagje over de slangaansluitingen: Ik wil er graag aansluitingen op met een binnendiameter van 10 mm. Meest gangbaar is geloof ik 8mm. Weet niet of dit een probleem is, anders doe mij maar een blokje zonder gaten in het plexi. Monteer ik er zelf wel aansluitingen op. Toch nog wat zelf gedaan.
Ik wil wel ff kijken of ik er andere aansluitingen bij kan krijgen.Op donderdag 20 juni 2002 11:43 schreef ET_Inside het volgende:
[..]
Kan dat Imhotep?
Als dit niet lukt kan ik natuurlijk ook alles los opsturen zonder de gaten in het plexiglasje
Still King
Verwijderd
Als het aan mij ligt stuur je alles los op en versier ik er zelf de aansluitingen bij. Hoef jij de moeite/kosten niet te doen/maken en kan ik weer een weekendje klooien...
Als je dit wil kan ik dat natuurlijk wel voor je regelenOp donderdag 20 juni 2002 13:02 schreef ET_Inside het volgende:
Als het aan mij ligt stuur je alles los op en versier ik er zelf de aansluitingen bij. Hoef jij de moeite/kosten niet te doen/maken en kan ik weer een weekendje klooien...
Zou je dat ff in je mail moeten zetten, dan kan ik iedereen op het lijstje zetten die een appart blokje wil hebben
Still King
Verwijderd
Imothep,vanaf ik een foto zie van het ontwerp dan koop ik een,wel liefst niet boven de 45€ met verzendingskosten want heb voor moment niet veel geld(laat die vakantie job maar vlug komen dus
).
Is het ook nog mogelijk om mail adres eens te geven(ben nog niet vertrouwd met forum zoals u ziet
=>en ook net system crash gehad,wat te veel met FSB gespeeld
all data op mijn hd's kwijt!!! aaaarghhh
Is het ook nog mogelijk om mail adres eens te geven(ben nog niet vertrouwd met forum zoals u ziet

ik zal mijn best doen om de blokjes zo goedkoop mogelijk te houdenOp donderdag 20 juni 2002 14:09 schreef Smikkel het volgende:
Imothep,vanaf ik een foto zie van het ontwerp dan koop ik een,wel liefst niet boven de 45€ met verzendingskosten want heb voor moment niet veel geld(laat die vakantie job maar vlug komen dus).
Is het ook nog mogelijk om mail adres eens te geven(ben nog niet vertrouwd met forum zoals u ziet=>en ook net system crash gehad,wat te veel met FSB gespeeld
all data op mijn hd's kwijt!!! aaaarghhh
![]()
![]()
Mijn E-mail adres= Hamunaptra@Zonnet.nl
Maar dit staat ook in mijn profile
In ieder geval suc6 met je HD
Still King
Verwijderd
Whiii,PC gaat terug
/ Imhotep,ben je nu al begonnen met die blokjes?
En wanneer weet je de echte prijs? Als ik nog genoeg geld over heb na mijn case mod dan koop ik hem zeker.
Btw weet iemand rond de hoeveel een pomp kost,en welke best gebruikt word,gewoon een van een aquarium of een speciale?=>ik denk rond de 22 of zo,is dit correct???
En wanneer weet je de echte prijs? Als ik nog genoeg geld over heb na mijn case mod dan koop ik hem zeker.
Btw weet iemand rond de hoeveel een pomp kost,en welke best gebruikt word,gewoon een van een aquarium of een speciale?=>ik denk rond de 22 of zo,is dit correct???
Verwijderd
jah ik vroeg me al eerder af maar iemand zei gewoon dat je het best de grootste kon nemen..Op dinsdag 18 juni 2002 12:13 schreef twakker het volgende:
De:
-...en andere?
Het namelijk zo, hoe meer water er door het koelblok gepomt wordt hoe meer deze de warmte aan het water af kan geven.Op zaterdag 22 juni 2002 21:12 schreef twakker het volgende:
[..]
jah ik vroeg me al eerder af maar iemand zei gewoon dat je het best de grootste kon nemen..
En dit is natuurlijk de reden waarom de meesten overstappen op waterkoeling: Zodat je proc het niet te warm krijgt
Still King
mwach.. die grootste is pure overkill.. In praktijk maakt het nauwelijks uit.. De ene grootste is sterk genoeg voor de meeste waterkoeling setups.. Pas als je een grote setup met meerdere blokjes hebt moet je aan een grotere pomp gaan denken...Op maandag 24 juni 2002 00:06 schreef Imhotep het volgende:
[..]
Het namelijk zo, hoe meer water er door het koelblok gepomt wordt hoe meer deze de warmte aan het water af kan geven.
En dit is natuurlijk de reden waarom de meesten overstappen op waterkoeling: Zodat je proc het niet te warm krijgt
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Maar als je toch al geld uit gaat geven voor een nieuwe pomp kun je beter een zwaardere pomp kopen zodat je die ook nog in de toekomst kan gaan gebruiken, als je er bijvoorbeeld meerdere koelblokken tussen wilt hebben.Op maandag 24 juni 2002 09:59 schreef bluppy2 het volgende:
[..]
mwach.. die grootste is pure overkill.. In praktijk maakt het nauwelijks uit.. De ene grootste is sterk genoeg voor de meeste waterkoeling setups.. Pas als je een grote setup met meerdere blokjes hebt moet je aan een grotere pomp gaan denken...
Anders moet je dan een nieuwe pomp kopen en heb je die 'oude' voor niets gekocht.
Tenzij je natuurlijk echt niets anders wilt gaan koelen
Still King