You've got mail againImhotep schreef op 13 oktober 2002 @ 13:52:
ik heb net alle mails de deur uit, maar van een paar heb ik geen mail adres.
STB-Eheijckers-mad_damon-astennu-epsilon
volgens mij heb ik van een aantal wel een mail ontvangen of gehad, maar door een crash ben ik volgens mij een aantal mails kwijt geraakt.
woohoo
eindelijk het blokje
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
Mail
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Heb het geld ook overgemaakt ( staat ook nog in de mail )
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
heb mn email adres gemaild. Hoop snel reactie te krijge
vraagje zijn er nu al tekeningen van de gpu en chipset blokjes of niet ???
ik zou die graag hebben
ook de maten van de slang aan sluitingen zouden handig zijn
ik zou die graag hebben
ook de maten van de slang aan sluitingen zouden handig zijn
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Woei, mailtje ontvangen, geld gaat morgen op de bus
voor de zekerheid gemeeltImhotep schreef op 13 oktober 2002 @ 13:52:
ik heb net alle mails de deur uit, maar van een paar heb ik geen mail adres.
STB-Eheijckers-mad_damon-astennu-epsilon
volgens mij heb ik van een aantal wel een mail ontvangen of gehad, maar door een crash ben ik volgens mij een aantal mails kwijt geraakt.
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Geld is afgeschreven dus ik wacht met spanning af
Kunnen er nog CPU blokjes besteld worden?
Wat zijn de prijzen van alle blokjes?
Hoe lang is de levertijd?
Ik heb het topic wel een beetje gevolgd, maar het is erg groot geworden allemaal.
Als jullie van zulke temps halen (idle 32 etc.), ben ik ook wel geïnteresseerd
Op den duur misschien ook chipset + GF4, eerst maar eens alleen de CPU koelen... Mijn eerste WC project.
Ik heb het topic wel een beetje gevolgd, maar het is erg groot geworden allemaal.
Op den duur misschien ook chipset + GF4, eerst maar eens alleen de CPU koelen... Mijn eerste WC project.
Nee, Imhotep laat het hier voorlopig bij, verdere info ongeveer van af 1-10-02 in de postssaviour schreef op 14 oktober 2002 @ 11:22:
Kunnen er nog CPU blokjes besteld worden?
ok dan... ik ben de eerst volgende in de lijst(nog een iemand cancelen pls)
Verwijderd
erikdeprik schreef op 14 oktober 2002 @ 19:19:
ok dan... ik ben de eerst volgende in de lijst(nog een iemand cancelen pls)
Uw gebeden zijn verhoordVerwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 17:19:
Imhotep, keb geen interesse meer
ff wat anders.. Weet iemand een artikel over het modden van een Eheim? Ik weet wel ongeveer wat te doen, maar als iemand een guide heeft..graag.
Ik heb nu namelijk mn rad ertussen zitten, maar de flow is echt gehalveerd zo'n beetje.
Damm, kan dat ook alVerwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 19:05:
[...]
[...]
Uw gebeden zijn verhoord![]()
ff wat anders.. Weet iemand een artikel over het modden van een Eheim? Ik weet wel ongeveer wat te doen, maar als iemand een guide heeft..graag.
Ik heb nu namelijk mn rad ertussen zitten, maar de flow is echt gehalveerd zo'n beetje.
Wat voor een Rad heb je dat je flow is gehalveerd? En welke Eheim heb je? En hoe OC je Eheim?
Over pompjes gesproken: ik zag bij Intratuin een 440 liter per uur pompje voor €19,45, leuk voor een VGA-chipset-circuit?
Over pompjes gesproken: ik zag bij Intratuin een 440 liter per uur pompje voor €19,45, leuk voor een VGA-chipset-circuit?
Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)
Verwijderd
Alles kan!
Maar weet je wat het is. Ik heb met m'n stomme kop een 1048 gekocht (600l/h) en die is eigenlijk te slap. Want er komt ook nog chipset koeling en GPU koeling bij (dit is m'n eerste wc setup, vandaar). Dat wordt niks man!
Ik heb ooit eens gelezen wat je moest doen, maar waar..kweet het niet meer.
haha, lol
Ik ga nu eerst een CPU circuit maken, met mijn 1048. De 1048 is wel voldoende voor alleen mijn CPU, en voor mijn VGA en Chipset maak ik een apart Circuit. Leek we leuk: een keer wat anders

Ik moet nog wel ff bedenken waar mijn tweede Rad komt...
Euhm..trouwens:
Ik ga nu eerst een CPU circuit maken, met mijn 1048. De 1048 is wel voldoende voor alleen mijn CPU, en voor mijn VGA en Chipset maak ik een apart Circuit. Leek we leuk: een keer wat anders
Ik moet nog wel ff bedenken waar mijn tweede Rad komt...

Euhm..trouwens:
... stond Michey wel op de lijst? Ik zie hem namelijk niet staan...

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)
Verwijderd
Ik wil m wel van je kopen............Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 19:14:
[...]
Anders verkoop ik deze pomp, maar eerst wil ik ff weten of er nog wat te halen valt met de flow.
Verwijderd
Ben nog niet zeker of ik em weg doe. Mn icq staat in mn profile als je echt geïnteresseerd bent. Maar nogmaals, ik wacht eerst nog even af..
Verwijderd
bedankt voor die tip, want ik was van plan om donderdag zo'n ding te halen. Toch maar een sterkere pomp nemen.Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 19:14:
Ik heb met m'n stomme kop een 1048 gekocht (600l/h) en die is eigenlijk te slap.
Als je alleen je CPU wil koelen is ie zat hoor! Alleen als je ook andere delen van je systeem zoals je Chipset, VGA kaart en HDD('s) wil gaan koelen is een sterkere pomp wel handig (vereist)
Verwijderd
Voorlopig krijg ik eerst alleen een cpublokje, maar ik heb ook een gf4 blokje besteld. Aangezien ik toch een nieuwe pomp wil hebben kan ik beter een sterker exemplaar nemen
Verwijderd
Mijn sys is nog "open". Als ik het slangetje uit de emmer haal is er wel genoeg flow, maar niet meer als daar ook nog chipset en VGA bijkomen. Ik heb nu het CPU blok van Imothep met een BlackIce2 rad draaien. Flow is gehalveerd met de rad erbij. Kan er niet echt iets zinnigs over zeggen, maar dat is wat ik denk. Het straaltje dat uit de slang komt is echt heel zielig nu..TheExecutor schreef op 15 oktober 2002 @ 21:51:
Als je alleen je CPU wil koelen is ie zat hoor! Alleen als je ook andere delen van je systeem zoals je Chipset, VGA kaart en HDD('s) wil gaan koelen is een sterkere pomp wel handig (vereist)
Ik pulkte wel 6 graden van mn idle temp af met die BI2 en 1 92mm fan. Hijs gemaakt voor 2 120's. Die haal ik volgende week. Het water voelt nu koud aan ipv lekker warm.
Heb je daar toevallig een plaatje van of en link? Moet zelf ook nog een pomp hebbenVerwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 23:40:
ik ga die eheim 1250 kope voor mijn wc`tje
leuk, maar vermeld ff je naam ofzo, want ik heb nergens een michey op m'n lijstje staanVerwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 17:19:

Still King
Verwijderd
http://www.perfect-systems.nlKermit schreef op 15 oktober 2002 @ 23:45:
[...]
Heb je daar toevallig een plaatje van of en link? Moet zelf ook nog een pomp hebben
ja van een aantal mensen al, ook al van jou, ga morgen ff verpakkingsmateriaal halen ene dan de eerste serie op de post doen
Still King
Verwijderd
http://www.eheim.nl/n/technik_pumpen.htm plaatjes en specsKermit schreef op 15 oktober 2002 @ 23:45:
[...]
Heb je daar toevallig een plaatje van of en link? Moet zelf ook nog een pomp hebben
heb je me mail al gehad ??Imhotep schreef op 16 oktober 2002 @ 01:23:
ja van een aantal mensen al, ook al van jou, ga morgen ff verpakkingsmateriaal halen ene dan de eerste serie op de post doen
ik zou graag wat tekeningen zien van de geforce 4 en de chipsetblokjes
Game PC
Hmmm... toch raar. Dan vraag ik me toch echt af of je wel zo'n 'casemodders pre-constructed rad' wil hebben. Ik heb mijn pompje nog niet, dus ik kan niet zeggen wat mijn rad doet met de druk van het pomje, maar mijn rad (een kachelradiator uit een Mitshubishi Lancer, €10 op de sloop) heb ik net ff schoongemaakt en doorgespoeld, en daar kwam erg gemakkelijk een erg dikke straal uit.Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 23:38:
[...]
Ik heb nu het CPU blok van Imothep met een BlackIce2 rad draaien. Flow is gehalveerd met de rad erbij. Kan er niet echt iets zinnigs over zeggen, maar dat is wat ik denk. Het straaltje dat uit de slang komt is echt heel zielig nu..![]()
Nou weet ik dat het appels met peren vergelijken is, ik had mijn rad immers op de waterleiding aangesloten, maar toch...
Als ik mijn pomje binnen heb (als perfect-systems niet liegt wordt dat morgen), zal ik wel ff kijken wat mijn flow doet onder invloed van mijn auto-rad.
Verwijderd
Ja duh!! De waterleiding geeft wel ff wat meer druk he!TheExecutor schreef op 16 oktober 2002 @ 17:49:
[...]
Hmmm... toch raar. Dan vraag ik me toch echt af of je wel zo'n 'casemodders pre-constructed rad' wil hebben. Ik heb mijn pompje nog niet, dus ik kan niet zeggen wat mijn rad doet met de druk van het pomje, maar mijn rad (een kachelradiator uit een Mitshubishi Lancer, €10 op de sloop) heb ik net ff schoongemaakt en doorgespoeld, en daar kwam erg gemakkelijk een erg dikke straal uit.
[afbeelding]
Nou weet ik dat het appels met peren vergelijken is, ik had mijn rad immers op de waterleiding aangesloten, maar toch...
Als ik mijn pomje binnen heb (als perfect-systems niet liegt wordt dat morgen), zal ik wel ff kijken wat mijn flow doet onder invloed van mijn auto-rad.
I know, I know
Dat zei ik ook al. Morgen zal ik dan ook ff posten wat mijn 1048 met de flow kan uithalen.
Ik heb namelijk het idee dat je in zo'n auto kachelrad veel minder weerstand hebt omdat die groter is ofzo. Die Black Ice dingen schijnen mij een stuk minder ffectief.
Anyway: morgen zullen we het weten.
Ik wil trouwens dat geld wat sneller wordt overgemaakt
!! Ik heb al een paar dagen geleden die overschrijving op de bus gedaan (bij de postbank heb ik nog geen inet bankieren) en nog is er niets gebeurd!
weee ik wil mijn blok!!
Dat zei ik ook al. Morgen zal ik dan ook ff posten wat mijn 1048 met de flow kan uithalen.
Ik heb namelijk het idee dat je in zo'n auto kachelrad veel minder weerstand hebt omdat die groter is ofzo. Die Black Ice dingen schijnen mij een stuk minder ffectief.
Anyway: morgen zullen we het weten.
Ik wil trouwens dat geld wat sneller wordt overgemaakt
weee ik wil mijn blok!!
Verwijderd
Uuhh, die BI2 van mij is wel 1 van de beste rads hoor. Denk niet dat een auto rad daar overheen gaat. Ligt ongeveer gelijk denk ik..
hey fewture
je vergeet iets
je moet eerst alle lucht uit de rad en slangen halen voor er een echte flow komt
dit is uit ervaring met mijn wc
je moet dus eerst effe een gesloten kring maken en dan kan je alle lucht er uit krijgen door de rad heen en weer te bewegen
het makelijkste is dan ook om doorzichtige slangen te gebruiken dan kan je kijken of er nog lucht vast zit
je vergeet iets
je moet eerst alle lucht uit de rad en slangen halen voor er een echte flow komt
je moet dus eerst effe een gesloten kring maken en dan kan je alle lucht er uit krijgen door de rad heen en weer te bewegen
het makelijkste is dan ook om doorzichtige slangen te gebruiken dan kan je kijken of er nog lucht vast zit
Game PC
dat meen je toch niet serieus he?Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 17:57:
Uuhh, die BI2 van mij is wel 1 van de beste rads hoor. Denk niet dat een auto rad daar overheen gaat. Ligt ongeveer gelijk denk ik..
een autorad kan vele malen meer warmte afgeven als een BI2. Er is een standaard die de maximale hoeveelheid warmte afgifte weergeeft. Hoe dit precies gemeten is weet ik echter niet. Maar de ratings bestaan wel.
Een Black-ice 2 kan max 800watt aan warmte afvoeren (de delta t tussen water en lucht, de flow van de lucht, de waterflow zijn mij geen van allen bekent, maar het word steeds op de zelfde manier gemeten).
Een kleiner verwarmings rad kan al 1200watt warmte afstaan en een "normale" verwarmings radiator van een auto zit al op 2000watt!!
Dit lijkt in geen opzicht op een BI2.
De BIextreme kan 900watt aan warmte afgeven, wat behoorlijk goed is voor zo'n compacte radiator. Maar het is nog steeds geen vergelijk met een verwarmingsradiator (die overigens ook een stuk groter zijn, die van mij heeft een koeloppervlak van 17x19cm,is 5,5cm dik en heeft om de milimeter (!) een vin).
Kijk, daar had ik het over. Ik denk dan ook dat mijn flow wel ff iets hoger zal liggen. Het voordeel van bijv. een BI2 is natuurlijk dat hij veel kleiner is, en erop gebouwd is om in een PC verwerkt te worden. Het nadeel hierbij is dat hij minder flow kan realiseren, en minder hitte afgeeft.
Je kan je natuurlijk afvragen of dat wel een nadeel is, verschillende tests bewijzen immers dat de flow eigenlijk geen reet uitmaakt omdat water toch wel genoeg warmte opneemt, maar ja: een BI2 is hoe duur? In ieder geval geen €10 op de sloop! Dus als ik moet kiezen dan weet ik het nog steeds wel. Mijn Rad is geen beauty (hij is een beetje gedutst:

), maar ach, hij komt toch niet aan de buitenkant, of op een plek waar hij er zichbaar is.
Je kan je natuurlijk afvragen of dat wel een nadeel is, verschillende tests bewijzen immers dat de flow eigenlijk geen reet uitmaakt omdat water toch wel genoeg warmte opneemt, maar ja: een BI2 is hoe duur? In ieder geval geen €10 op de sloop! Dus als ik moet kiezen dan weet ik het nog steeds wel. Mijn Rad is geen beauty (hij is een beetje gedutst:

), maar ach, hij komt toch niet aan de buitenkant, of op een plek waar hij er zichbaar is.
Verwijderd
Hey, ik ben geen n00bShunt schreef op 16 oktober 2002 @ 18:53:
hey fewture
je vergeet iets
Ja, das allemaal wel leuk wat je zegt, maar ik zag laatst nog ergens een review waar de Extreme het aflegde tegen een BI2. De BI2 gebruikt 2 fans. Dat zal het verschil zijn. Dus wattages zeggen me niet zoveel..Epsilon schreef op 16 oktober 2002 @ 18:56:
[...]
dat meen je toch niet serieus he?
een autorad kan vele malen meer warmte afgeven als een BI2. Er is een standaard die de maximale hoeveelheid warmte afgifte weergeeft. Hoe dit precies gemeten is weet ik echter niet. Maar de ratings bestaan wel.
Een Black-ice 2 kan max 800watt aan warmte afvoeren (de delta t tussen water en lucht, de flow van de lucht, de waterflow zijn mij geen van allen bekent, maar het word steeds op de zelfde manier gemeten).
Een kleiner verwarmings rad kan al 1200watt warmte afstaan en een "normale" verwarmings radiator van een auto zit al op 2000watt!!
Dit lijkt in geen opzicht op een BI2.
De BIextreme kan 900watt aan warmte afgeven, wat behoorlijk goed is voor zo'n compacte radiator. Maar het is nog steeds geen vergelijk met een verwarmingsradiator (die overigens ook een stuk groter zijn, die van mij heeft een koeloppervlak van 17x19cm,is 5,5cm dik en heeft om de milimeter (!) een vin).
Daarbij is een rad van de sloop vaak vuil. Wie weet wat er allemaal aan de binnenkant zit. Dat er schoon water uitkomt zegt niet dat hij ook schoon is. Ik blijf erbij dat het niet uitmaakt.
Minder flow is niet erg... en dat hij minder warmte afgeeft (in de praktijk!)..nja.. zie boven. Mijn BI2 is 2e hands of eik 3e hands. Het is de BI2 uit de T.net guide. En ja, de vorm heeft echt een grote rol gespeeld bij mijn keuze. Ik ben heel kritisch voor mn mod. Geen ouwe troep er in (no offence, tis een keuze die je maakt).TheExecutor schreef op 16 oktober 2002 @ 19:10:
Kijk, daar had ik het over. Ik denk dan ook dat mijn flow wel ff iets hoger zal liggen. Het voordeel van bijv. een BI2 is natuurlijk dat hij veel kleiner is, en erop gebouwd is om in een PC verwerkt te worden. Het nadeel hierbij is dat hij minder flow kan realiseren, en minder hitte afgeeft.
[afbeelding]
Edit: De reden dat ik me zorgen maak over de flow is dat me afvraag of het pompje nog wel wil draaien als ik de rest ook in m'n setup heb. Wat het effect is als het water echt langzaam stroomt weet ik niet. Wat ik wel weet is dat 100l/h of 150l/h geen zak uitmaakt. Ik ben alleen bang dat het bij mij nog minder wordt.
Edit2: Dat van "beste rad" daarmee bedoelde ik rads voor de PC. Kijk, hoe groter hoe beter. Dus hoe goed wil je em hebben? BlackIce is naar mijn mening duidelijk leider op het gebied van PC rads. Die BigMomma ofzo schijnt ook erg goed te zijn.
Ahum.... Mijn Rad wordt ook niet zichtbaar van buiten, dus dan maakt het niet zoveel uit d8 ik. En als je je radje doorspoelt met een flinke hoeveelheid water met allesreiniger op oplosmiddel, en er komt dan nog niets anders uit dan erin ging, denk ik niet dat ie erg vuil is van binnen.
Maar je hebt gelijk: het is een keuze die je maakt.
Maar je hebt gelijk: het is een keuze die je maakt.
TheExecutor, die radiator van jouw lijkt verdacht veel op de mijne en die doet het zeer goed. 

Fewture, het is natuurlijk moeilijk vergelijken, auto radiatoren met 'pc' radiatoren. Er bestaan zoveel verschillende modellen en soorten.
Er zijn teveel verschillende factoren bij het testen van radiatoren.
Je vindt echt zelden een review waarbij auto radiatoren vergeleken worden met typenummers of merknamen erbij.
Ikzelf vind het teveel geld dat er gevraagd wordt voor een 'pc' radiator. Natuurlijk heb je gelijk als je zegt dat deze precies op maat zijn, schoon zijn en nieuw zijn.
Met een beetje zoekwerk kun je op een 'sloop' ook een mooie, passende en schone radiator vinden zoals ikzelf gedaan heb. Misschien is het niet de goedkoopste radiator die ikzelf heb, maar voor € 30,- vind ik nergens een betere.
Maar ik begrijp je standpunt wel.
Fewture, het is natuurlijk moeilijk vergelijken, auto radiatoren met 'pc' radiatoren. Er bestaan zoveel verschillende modellen en soorten.
Je vindt echt zelden een review waarbij auto radiatoren vergeleken worden met typenummers of merknamen erbij.
Ikzelf vind het teveel geld dat er gevraagd wordt voor een 'pc' radiator. Natuurlijk heb je gelijk als je zegt dat deze precies op maat zijn, schoon zijn en nieuw zijn.
Met een beetje zoekwerk kun je op een 'sloop' ook een mooie, passende en schone radiator vinden zoals ikzelf gedaan heb. Misschien is het niet de goedkoopste radiator die ikzelf heb, maar voor € 30,- vind ik nergens een betere.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB
Verwijderd
Vergis je niet, ik snap heel goed dat anderen een autorad nemen. Kijk, het werkt natuurlijk perfect! En het is goedkoop! En als je echt performance wil, dan is jouw rad denk ik toch wel een van de beste. Zo niet, DE beste. Maar _man_ dat ding is lomp!Rick2001 schreef op 16 oktober 2002 @ 21:09:
TheExecutor, die radiator van jouw lijkt verdacht veel op de mijne en die doet het zeer goed.
[afbeelding]
Mijn rad is al vrij groot, maar vergeleken met de gemiddelde auto rad toch wel klein en goede prestaties. En ja, vergelijke is idd lastig. Daar ben ik wel achter gekomen tijdens mijn zoektocht naar een rad. Ik heb ook overwogen om een auto rad te nemen. Het heeft zo zn voordelen. Uiteindelijk vond ik m'n casemod toch belangrijker. Die overigens nog steeds niet af is

Edit: En ja, PC rads zijn veel te duur. Ik heb mijne dan ook niet nieuw gekocht, maar van Demoniac.
De mijne is in principe ook niet zichtbaar, maar het maakt me wel uit. Maar ja..ik ben dan ook een mierenneuker op dat gebiedTheExecutor schreef op 16 oktober 2002 @ 20:44:
Ahum.... Mijn Rad wordt ook niet zichtbaar van buiten, dus dan maakt het niet zoveel uit d8 ik.
Sja, dat weet je eik niet. Misschien, mischien niet. Wie weet wat er voor bende inzit? Kijken gaat een beetje moeilijkEn als je je radje doorspoelt met een flinke hoeveelheid water met allesreiniger op oplosmiddel, en er komt dan nog niets anders uit dan erin ging, denk ik niet dat ie erg vuil is van binnen.
Het ging niet om het verschil tussen BI2 en BIextreme. Dat is immers minimaal.Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 20:36:
Ja, das allemaal wel leuk wat je zegt, maar ik zag laatst nog ergens een review waar de Extreme het aflegde tegen een BI2. De BI2 gebruikt 2 fans. Dat zal het verschil zijn. Dus wattages zeggen me niet zoveel..
Daarbij is een rad van de sloop vaak vuil. Wie weet wat er allemaal aan de binnenkant zit. Dat er schoon water uitkomt zegt niet dat hij ook schoon is. Ik blijf erbij dat het niet uitmaakt.
.
Het ging om de vergelijking van een autorad, en een BI2.
En het maakt wel uit. Het maakt zelfs VEEL uit als je een pelt in je systeem hebt. Een radiator met een grote overcapaciteit heeft minder airflow nodig om je water af te koelen tot de zelfde temp dan een radiator met minder capaciteit. Maw hij is stiller.
Met de zelfde flow koelt hij het water tot dichter bij de kamertemp af dan een radiator met een mindere capaciteit.
Het meten is altijd met een schone nieuwe radiator gebeurd natuurlijk.
Het verschil tussen een "vieze slooprad" of een BI2 zal idd minimaal zijn.
Maar een "vieze slooprad" kan je goed schoonmaken door er schoonmaakazijn met kokendwater er doorheen laten stromen (eerst voor laten weken in zo heet mogelijk water) en daarna doorspoelen met spirites om het laatste vet te verwijderen. Daarna nog ff naspoelen met wat schoonmaakazijn om te zorgen dat de kalk weg is.
Ik zal je zeggen dat er dan weinig rotzooi meer in zit.
Dank voor de tip! Ff uitproberen dan maar...Epsilon schreef op 17 oktober 2002 @ 14:36:
[...]
een "vieze slooprad" kan je goed schoonmaken door er schoonmaakazijn met kokendwater er doorheen laten stromen (eerst voor laten weken in zo heet mogelijk water) en daarna doorspoelen met spirites om het laatste vet te verwijderen. Daarna nog ff naspoelen met wat schoonmaakazijn om te zorgen dat de kalk weg is.
Verwijderd
Het ligt nog steeds aan watvoor autorad je hebt.. Zo een als Rick2001..sja..dat wil wel ja. Maar die is dan ook een stuk groter. En over het vergelijken van rads het Rick al wat zinnigs gezegd. Ik ben het wel met hem eens.Epsilon schreef op 17 oktober 2002 @ 14:36:
[...]
Het ging niet om het verschil tussen BI2 en BIextreme. Dat is immers minimaal.
Het ging om de vergelijking van een autorad, en een BI2.
En het maakt wel uit. Het maakt zelfs VEEL uit als je een pelt in je systeem hebt. Een radiator met een grote overcapaciteit heeft minder airflow nodig om je water af te koelen tot de zelfde temp dan een radiator met minder capaciteit. Maw hij is stiller.
Met de zelfde flow koelt hij het water tot dichter bij de kamertemp af dan een radiator met een mindere capaciteit.
Het meten is altijd met een schone nieuwe radiator gebeurd natuurlijk.
Het verschil tussen een "vieze slooprad" of een BI2 zal idd minimaal zijn.
Maar een "vieze slooprad" kan je goed schoonmaken door er schoonmaakazijn met kokendwater er doorheen laten stromen (eerst voor laten weken in zo heet mogelijk water) en daarna doorspoelen met spirites om het laatste vet te verwijderen. Daarna nog ff naspoelen met wat schoonmaakazijn om te zorgen dat de kalk weg is.
Tuurlijk ligt het er aan hoe groot een autorad is.Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 15:46:
[...]
Het ligt nog steeds aan watvoor autorad je hebt.. Zo een als Rick2001..sja..dat wil wel ja. Maar die is dan ook een stuk groter. En over het vergelijken van rads het Rick al wat zinnigs gezegd. Ik ben het wel met hem eens.
Exacte waarde weet ik niet van andere radiatoren.
Van mijn rad is de "rating" iets van 2000 watt (exacte getal ben ik vergeten, maar heb het opgezocht).
Het koeloppervlak is dan ook 17x19cm groot en 5,5cm dik en ongeveer om de 1mm een vin. Het is iets minder, want er zitten 140 vinnen oid over 17cm (ja, ik ben zo gek geweest het te tellen
vergeleken met een BI2 (24x12x2,5 cm) is dat huge
edit: nagetelt, het zijn er geen 140, maar 173 vinnen ^^
Verwijderd
Komt die van jou ook uit een Mitsubishi Lancer Rick? Gericht zoeken op de sloop gaat altijd makkelijkerRick2001 schreef op 16 oktober 2002 @ 21:09:
Die van mij komt uit een Mitshubischi lancer, maar hoewel die erg op die van Rick2001 lijkt, is hij toch niet hetzelfde. De mijne heeft namelijk één van de uit- invoerpijpen langs de zijkant zitten:

Al die shit is er nu trouwens vanaf hoor

Al die shit is er nu trouwens vanaf hoor

Verwijderd
Komt uit een Rover als ik het me goed herinner..Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 16:21:
[...]
Komt die van jou ook uit een Mitsubishi Lancer Rick? Gericht zoeken op de sloop gaat altijd makkelijker
Ik zit me trouwens nog een beetje af te vragen hoe ik in hemelsnaam mijn 10 mm slangetjes netjes en waterdicht aan mijn 16 mm pijpen ga bouwen
Ik denk namelijk niet dat die slangetjes (siliconen) zich laten omsmelten tot 16 mm... Dat is dan natuurlijk ook weer een voordeel van bijv een BI2: daarmee heb je die problemen niet.
Edit: Aha! Ik hoor net dat vandaag het geld voor Imhotep van mijn rekening is verdwenen. Dan mag ik er toch wel vanuit gaan dat het morgen op zijn rekening staat. Tension mounting!

Ik denk namelijk niet dat die slangetjes (siliconen) zich laten omsmelten tot 16 mm... Dat is dan natuurlijk ook weer een voordeel van bijv een BI2: daarmee heb je die problemen niet.
Edit: Aha! Ik hoor net dat vandaag het geld voor Imhotep van mijn rekening is verdwenen. Dan mag ik er toch wel vanuit gaan dat het morgen op zijn rekening staat. Tension mounting!
[ Voor 0% gewijzigd door .Frank op 17-10-2002 18:13 . Reden: Geld weg! ]
Mijn geld is overgemaakt 
Ik kan niet wachten tot ik m'n koelblokje heb
Ik kan niet wachten tot ik m'n koelblokje heb
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Is inderdaad van een ROVER, maar dan van de airco installatie.
Overigens heb ik deze zelf uitgezocht in het rek bij de sloop.
Er liggen daar een hele hoop verschillende waar je gewoon kunt uitzoeken. Deze vond ikzelf het beste uitzien, de meest ideale maten hebben, schoon zijn en de aansluitingen precies zoals ze moesten zijn. Natuurlijk is 30 euro misschien niet de goedkoopste, maar ik mag absoluut niet klagen over de prestaties van het 'ding'.
Hij past precies in mijn CHIEFTEC case bovenin.
Overigens heb ik deze zelf uitgezocht in het rek bij de sloop.
Er liggen daar een hele hoop verschillende waar je gewoon kunt uitzoeken. Deze vond ikzelf het beste uitzien, de meest ideale maten hebben, schoon zijn en de aansluitingen precies zoals ze moesten zijn. Natuurlijk is 30 euro misschien niet de goedkoopste, maar ik mag absoluut niet klagen over de prestaties van het 'ding'.
Hij past precies in mijn CHIEFTEC case bovenin.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB
ff een update voor de mensen die al betaald hebben.
morgen ben ik op de motor-rai in a'dam, dus dan heb ik geen tijd op de pakjes op de post te doen, dit ga ik zaterdag dus ook doen.
als het goed is zijn de blokjes bij diegene dan ook maandag of dinsdag binnen met TPG.
dan weet je wanneer je kan uitkijken naar de postbode
morgen ben ik op de motor-rai in a'dam, dus dan heb ik geen tijd op de pakjes op de post te doen, dit ga ik zaterdag dus ook doen.
als het goed is zijn de blokjes bij diegene dan ook maandag of dinsdag binnen met TPG.
dan weet je wanneer je kan uitkijken naar de postbode
Still King
Erm Imhotep, ik ben van gedachten veranderd (Heb een andere oplossing gevonden voor reservoir). Is het nog mogelijk dat ik mijn 'oude plek' inneem?
dat zou betekenen dat ik er in ieder geval 1 krijgVerwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 17:19:
normaal gesproken wel, maar ik heb geen mickey op mijn lijstje staan, dus ik kan je nu niets beloven.erikdeprik schreef op 19 oktober 2002 @ 17:10:
[...]
dat zou betekenen dat ik er in ieder geval 1 krijg![]()
wat ik wel al kan zeggen dat er van de 28 blokjes tot nu toe 10 zijn betaald.
dit betekend dat ik er dus nog 18 heb liggen, hier moet je nog wel de mensen aftrekken die willen wachten totdat ik de andere blokjes binnen heb en het dan in één keer betalen willen.
met de mensen die nog niet betaald hebben wacht ik tot maandag of dinsdag en dan stuur ik ze nog één keer eeen mail ter herinnering.
heb ik dan vanaf vrijdag nog niets van ze vernomen dan mail ik de volgende mensen op de lijst.
Still King
nee, sorry, dat hed je je iets eerder moeten bedenken.BlizzarD schreef op 19 oktober 2002 @ 15:10:
Erm Imhotep, ik ben van gedachten veranderd (Heb een andere oplossing gevonden voor reservoir). Is het nog mogelijk dat ik mijn 'oude plek' inneem?
ik heb nu alle mail al bijna een week de deur uit, en dat kan ik niet zomaar weer terug halen
ik wil je wel achteraan de lijst toevoegen.
Still King
Imhotep schreef op 19 oktober 2002 @ 20:30:
[...]
nee, sorry, dat hed je je iets eerder moeten bedenken.
ik heb nu alle mail al bijna een week de deur uit, en dat kan ik niet zomaar weer terug halen
ik wil je wel achteraan de lijst toevoegen.
Naja dan maar een plekkie achteraan
Verwijderd
mijn northbridge is nu passief gekoeld, stel als ik mijn amdxp 2000+ met gigabyte 7vrxp wil gaan overclocken dmv van FSB moet ik mijn northbridge ook actief gaan koelen?
ik heb me fsb nu @ 140 en als ik em hoger ga zetten INCLUSIEF voltage verhoging van 10% komt hij windows niet eens in...
Moet ik me northbridge passief gaan koelen? zoja? dan bestel ik ook een northbridge koelblokkie bij imothep naast me gf4 blokkie
ik heb me fsb nu @ 140 en als ik em hoger ga zetten INCLUSIEF voltage verhoging van 10% komt hij windows niet eens in...
Moet ik me northbridge passief gaan koelen? zoja? dan bestel ik ook een northbridge koelblokkie bij imothep naast me gf4 blokkie
Verwijderd
Doe maar actief dan......al zal het denk ik niet veel schelen qua overclock- capaciteitenVerwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 13:49:
mijn northbridge is nu passief gekoeld
Moet ik me northbridge passief gaan koelen?
Verwijderd
waar ligt het nu dan aan dat me pc niet in windhooz wilt komen als ik fsb van 140+ heb staan ?Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 15:18:
[...]
Doe maar actief dan......al zal het denk ik niet veel schelen qua overclock- capaciteiten
mobo: gigabyte 7vrxp
proc: amd XP 2000+
mem: Samsung 512 DDR pc2700 (333mhz)
temp is dan tegen de 48 graden aan.
ra ra ra aan wat ligt het?
Moet ik dan de northonbridge actief gaan koelen zodat ik de fsb omhoog kan gooien?
====
als ik bv fsb van 143 ofsow doe en met 10% hogere vcore voltage kom ik windooz niet binne ...
ik gok er op dat of je vidkaart of een van je pci devices het niet aan kan
heb ik ook
als ik al mijn pci dingen er uit gooi kom ik op 155 fsb
heb ik ook
als ik al mijn pci dingen er uit gooi kom ik op 155 fsb
Game PC
ik heb een pasiev gekoelde chipsetVerwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 13:49:
mijn northbridge is nu passief gekoeld, stel als ik mijn amdxp 2000+ met gigabyte 7vrxp wil gaan overclocken dmv van FSB moet ik mijn northbridge ook actief gaan koelen?
Moet ik me northbridge passief gaan koelen? zoja? dan bestel ik ook een northbridge koelblokkie bij imothep naast me gf4 blokkie![]()
fsb 200 pci/agp 40/80 zie sig
is het nog gelukt om de blokje zaterdag op de post te krijgen?
Ik heb het geld ook overgemaakt
Het moet eerdaags aan gaan komen
Het moet eerdaags aan gaan komen
Verwijderd
waar ligt het nu dan aan dat me pc niet in windhooz wilt komen als ik fsb van 140+ heb staan ?
Moet ik dan de northonbridge actief gaan koelen zodat ik de fsb omhoog kan gooien?
====
als ik bv fsb van 143 ofsow doe en met 10% hogere vcore voltage kom ik windooz niet binne ...
agp/pci
gf4 ti4200 128 DDR ram en een SB LIVE! 1024 ofsow.
====
agp/pci
Verwijderd
Mem divider staat denk ik verkeerd. Zet in de bios je mem op 133Mhz. Dan staat het 1:1 en kun je de 166 makkelijk halen.Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 17:13:
waar ligt het nu dan aan dat me pc niet in windhooz wilt komen als ik fsb van 140+ heb staan ?
====
agp/pci
Verwijderd
heeft iemand nu ook al zo blokop een socket 370 gekregen???
ik ben druk aan het autocad en tekenen en weet ik het op een goeie klem te bedenken.
maar kom er gewoon niet uit.
ik ben druk aan het autocad en tekenen en weet ik het op een goeie klem te bedenken.
maar kom er gewoon niet uit.
Verwijderd
hmm dan ga ik ffs neuzen in mijn bios, weetje ook waar specifiek?Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 18:23:
[...]
Mem divider staat denk ik verkeerd. Zet in de bios je mem op 133Mhz. Dan staat het 1:1 en kun je de 166 makkelijk halen.
Verwijderd
4 the record, tis een splinter nieuwe pc.
Mobo: gigabyte 7vrxp (rev 2.0)
btw, ik ben geen noob
ehm ik kan dit stukkie niet vinden in mijn bios, ik zag wel iets over me ram staan en dat stond op auto en die heb ik naar 333 mhz gezet (ik heb samsung 512 DDR ram pc2700 (333mhz)). Ik gebruik het dood normale bios en geen advance shit, omdat ik voor bios onderdelen nog net te noob ben.Mem divider staat denk ik verkeerd. Zet in de bios je mem op 133Mhz. Dan staat het 1:1 en kun je de 166 makkelijk halen.
btw, ik ben geen noob
nou het zit dus onder het advance gedeelte
maar als je zelf al weet dat je er te n00b voor ben zou ik er niet aan komen
Game PC
Verwijderd
dit betekent dat ik ff in het advanced gedeelte ga kloteShunt schreef op 21 oktober 2002 @ 22:26:
nou het zit dus onder het advance gedeelte![]()
we hadden het hier toch over koelblokken??Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 22:39:
hmm, ik dacht dat ik op F8 moest drukke maar dat is bios flash etc, hoe kom ik dan in et advanced systeem?
(zijn ze al op de post btw?)
Jep als ze vandaag nog niet aangekomen zijn zullen ze morgen wel binnenvallen denk ik dan.
kep ze zaterdag met de post gedaan, was wel een beetje laat, maar dat moet volgens mij geen prob zijn.
als ik het goed heb bezorgen ze zaterdag geen pakjes, dus dat zullen ze dan vandaag wel doen en dan zullen jullie het morgen og je proc-je kunen schroeven
kep ze zaterdag met de post gedaan, was wel een beetje laat, maar dat moet volgens mij geen prob zijn.
als ik het goed heb bezorgen ze zaterdag geen pakjes, dus dat zullen ze dan vandaag wel doen en dan zullen jullie het morgen og je proc-je kunen schroeven
Still King
Heb je trouwens onderhand geld van meer mensen binnen? Ik ben nl wel benieuwd hoe het staat met mijn betaling...(je weet het maar nooit met de postbank)
En wanneer ga je de tweede lading versturen?
dit probleem heb ik dus ookVerwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 18:23:
[...]
Mem divider staat denk ik verkeerd. Zet in de bios je mem op 133Mhz. Dan staat het 1:1 en kun je de 166 makkelijk halen.
Als ik met mijn fsb boven de 140 uit kom start mijn comp wel op maar heb ik geen beeld, dan trekt mijn gf2 het dus niet meer.
nu ben ik al op zoek geweest naar iets in de bios waar ik mijn agp en pci bus kan instellen zodat die niet meer zo hoog komen te liggen, maar die kan ik dus nergens vinden/instellen.
ik heb een MSI K7T Turbo mobo met een AMD 1200 proc
heb je daar ook een oplossing voor
Still King
vandaag binnen gekregen, gaat morgen met de postTheExecutor schreef op 21 oktober 2002 @ 23:33:
Heb je trouwens onderhand geld van meer mensen binnen? Ik ben nl wel benieuwd hoe het staat met mijn betaling...(je weet het maar nooit met de postbank)
Still King
Verwijderd
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
iemand gelijk dan ook een oplossing voor mij erbij (K)
mobo: gigabyte 7vrxp (rev 2.0) met een amd xp 2000+
gf4 ti4200 128 ddr + sb LIVE! (geluidskaartjah)
iemand gelijk dan ook een oplossing voor mij erbij (K)
mobo: gigabyte 7vrxp (rev 2.0) met een amd xp 2000+
gf4 ti4200 128 ddr + sb LIVE! (geluidskaartjah)
helaas,...
de postbode had geen pakketje voor mij
de postbode had geen pakketje voor mij
[ Voor 0% gewijzigd door OliverBB op 22-10-2002 14:42 . Reden: dan nog maar een dagje wachten ]
Verwijderd
Dat "auto" wat je zag staan is de SPD. Door hem op 333Mhz te zetten heb je weer hetzelfde als wat je eerst had. Auto = 333MhzVerwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 22:19:
4 the record, tis een splinter nieuwe pc.
[...]
ehm ik kan dit stukkie niet vinden in mijn bios, ik zag wel iets over me ram staan en dat stond op auto en die heb ik naar 333 mhz gezet (ik heb samsung 512 DDR ram pc2700 (333mhz)). Ik gebruik het dood normale bios en geen advance shit, omdat ik voor bios onderdelen nog net te noob ben.
btw, ik ben geen noob
Je had dus eers niet 1:1 maar 4:5. Als jij dan je fsb op 166 wil hebben loopt je mem dus over de 200Mhz! Daarom lukt het niet, omdat je mem over z'n nek gaat.
Zelfde geld voor Imothep btw. Enneh...nog updates over de andere blokjes? Begint met een G en eindigt op eForce
Edit: Ow en Imhotep. Je GF2 kan wel wat hebben hoor..
Verwijderd
thx ff testenVerwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 15:07:
[...]
Dat "auto" wat je zag staan is de SPD. Door hem op 333Mhz te zetten heb je weer hetzelfde als wat je eerst had. Auto = 333MhzJe moet hem op 266 zetten (dat is eigenlijk 133 trouwens). Als je dat gedaan hebt loopt het mem gelijk aan de fsb. Je fsb is dan 133 en je mem ook. Nu heb je dus ruimte om over te klokken. Zet je fsb op 166 en je mem zal mee gaan. Dan heb je dus 166/166. Maar je kan ook verder gaan. 200/200 zou mooi zijn bijv
Dan loopt je mem dus eigenlijk op 400Mhz om dat het ddr is (tis net alsof het op 400Mhz loopt, dat doet het eigenlijk niet).
Je had dus eers niet 1:1 maar 4:5. Als jij dan je fsb op 166 wil hebben loopt je mem dus over de 200Mhz! Daarom lukt het niet, omdat je mem over z'n nek gaat.
Zelfde geld voor Imothep btw. Enneh...nog updates over de andere blokjes? Begint met een G en eindigt op eForce
Edit: Ow en Imhotep. Je GF2 kan wel wat hebben hoor..
Nix in de bus gevonden vandaag, hopelijk morgen
Verwijderd
fewture help
, ik ben volgens mij nix opgeschoten...
dit doe ik...

en bij 145 boot hij niet eens, geen beeld
bij 140 komt hij net windows in en dan spontane reboot
edit, btw ja, llyama 17" TFT scherm :D:)
dit doe ik...
mag ik eens een pic zien van wat dat blokju nu is, want 35 pagina's door spitten is een beetje veel.
en voilaVerwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 12:25:
Zo aangeleverd..
[afbeelding]
En ingebouwd in mijn kassie..
[afbeelding]
Verwijderd
Zet eerst Top performance en Fastcommand uit. DRAM Command Rate op 2. Als het straks werkt kun je die wel proberen omhoog te zetten. Verder heb ik het idee dat de pci divider nog op 4 staat. Die moet op 5. 166/5 = 33Mhz. Verder moet je proc unlocked zijn. Heb je dat?Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 15:32:
fewture help, ik ben volgens mij nix opgeschoten...
dit doe ik...
[afbeelding]
[afbeelding]
Edit: Het is nu namelijk niet je mem maar je proc denk ik. Verhoog de vcore en kijk of je verder komt. Zo ja, dan is het je proc. Temp is ook al 50 graden zie..niet echt lekker om mee te oc en. Ik heb ook icq, staat in mn profile. Ik heb geen zin om dit topic te vervuilen met oc replies.
Stel je hebt een 1800+. Das dus 11,5 x 133. Als jij 166 wil moet hij wel op bijv 9,5x166. 11,5 x 166 = 1909Mhz. Denk niet dat je de 1900 zomaar ff haalt als hij nu al 50 graden is.
Verwijderd
proc is nog niet unlockt maar ik d8 dat je toch altijd wel met de fsb kon kloten.Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 16:08:
[...]
Zet eerst Top performance en Fastcommand uit. DRAM Command Rate op 2. Als het straks werkt kun je die wel proberen omhoog te zetten. Verder heb ik het idee dat de pci divider nog op 4 staat. Die moet op 5. 166/5 = 33Mhz. Verder moet je proc unlocked zijn. Heb je dat?
gehele pc is net nieuw dus proc ook, ik denk dat ik em @ hcc laat unlocke.
Verwijderd
LOL. Ja, dan kan je het gewoon vergeten. Watvoor proc is het? Zet alles maar weer terug zoals het stond, das sneller namelijk, Dus je mem weer op 333Mhz enzo..Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 16:13:
[...]
proc is nog niet unlockt maar ik d8 dat je toch altijd wel met de fsb kon kloten.
gehele pc is net nieuw dus proc ook, ik denk dat ik em @ hcc laat unlocke.
Edit: CAS latency kun je op 2 zetten. Is ook weer wat sneller