Kernel 2.5.x en pre 2.6.0 draadje....

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 2.292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 11:26
Ik heb nu eindelijk test2 met geluid weten te compileren. Normaal gesproken kan ik dan op mn gemak de boel configgen. Maar nu doet de netwerkkaart het niet. Bij het starten van de kernel komt er langs iets in de trant van "eth0: [blaat] no such device"

Verder is de muis ook extreem snel.
Adam Voigt said:
> 2.6.0-test2 works great for me, with the exception of the
> mouse, which seems to have been hyper-accelerated by the kernel
> upgrade.

You have the /dev/psaux device enabled in the kernel, and chances are your
X server is reading from /dev/input/mice as well. Try disabling the psaux
device in the kernel, or removing one of the mouse lines from XF86Config.
En ik kan niets met modules doen. Bij het starten zegt ie dat modules niet bestaan. En ik krijg meldingen over QM_NOGIETS.
mpol schreef op 27 November 2002 @ 21:15:
Er is een nieuwe modutils voor 2.5 nodig. Bij de installatie zal die de oude insmod commando's hernoemen naar insmod.old etc.
ftp://ftp.kernel.org/pub/linux/kernel/people/rusty/modules
Ik heb het zelf nog niet gebruikt, ik heb gewoon alles in de kernel gebakken, al werkt mijn alsa nu niet meer (moet ik ook nog uitzoeken).
Ik kan onder windows wel dingen van mn ext2 schijf plukken mocht het nodig zijn...

[ Voor 53% gewijzigd door bredend op 09-08-2003 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bredend schreef op 09 August 2003 @ 22:23:
Ik heb nu eindelijk test2 met geluid weten te compileren. Normaal gesproken kan ik dan op mn gemak de boel configgen. Maar nu doet de netwerkkaart het niet. Bij het starten van de kernel komt er langs iets in de trant van "eth0: [blaat] no such device"

Verder is de muis ook extreem snel.
[...]

En ik kan niets met modules doen. Bij het starten zegt ie dat modules niet bestaan. En ik krijg meldingen over QM_NOGIETS.

Ik kan onder windows wel dingen van mn ext2 schijf plukken mocht het nodig zijn...
mpol schreef op 27 November 2002 @ 21:15:
Er is een nieuwe modutils voor 2.5 nodig. Bij de installatie zal die de oude insmod commando's hernoemen naar insmod.old etc.
ftp://ftp.kernel.org/pub/linux/kernel/people/rusty/modules
Ik heb het zelf nog niet gebruikt, ik heb gewoon alles in de kernel gebakken, al werkt mijn alsa nu niet meer (moet ik ook nog uitzoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2003 @ 14:58:
[...]

Boot eens met 'noapic' als boot-optie?
helaas zelfde probleem :(

offtopic:
append ="acpi=off noapic" in lilo.conf klopt toch? of moet er een komma tussen :S?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2003 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 20:45
Zijn er dingen die verkeerd kunnen gaan bij een upgrade van 2.4.xx naar 2.6? Wordt bijvoorbeeld /etc/modules.conf zo veranderd dat je een probleem krijgt met het booten van een 2.4 kernel? Of moet er iets met de inhoud van /etc/modutils of /etc/modules gebeuren?
Ik heb even door de docs van 2.6test3 gezocht, maar heb niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir Isaac schreef op 16 August 2003 @ 11:13:
Zijn er dingen die verkeerd kunnen gaan bij een upgrade van 2.4.xx naar 2.6?
Kort: nee.

modutils.conf heet modprobe.conf, dus je kan ze allebei bewaren. Modutils/module-init-tools zijn parallel installable, etc. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zag net een verwijzing die ik wel even met jullie wil delen:
devfs is depricated in 2.6, likeley being removed in 2.7

Goed nieuws :? Ik heb nooit echt problemen gehad met devfs, alleen het zetten van rechten is soms wel eens lastig geweest. udev ziet er daarom best wel goed uit imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devfs is een mooi idee, maar de implementatie is halfbakken. Ik geloof dat ze een nieuwere interface+implementatie in 2.7 wilden gebruiken, dus dat zal 't wel worden...

In de praktijk heeft devfs nooit echt goed gewerkt...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 17:04
Ik gebruik nu de 2.6.0-test2 kernel die in debian unstable zit. Dus gebruik ik nu ALSA. Alleen heb ik daarmee een paar vervelende problemen:
- In XMMS hoor je lichte "kraken" bij rustige muziek, dit had ik met OSS nooit.
- Als ik XMMS al gestart heb en die daarna weer afsluit, kan ik met geen andere programma's geluid krijgen. Als ik, na een ander programma geprobeerd te hebben, XMMS weer probeer, werkt die ook niet meer; dan moet ik rebooten als ik weer muziek wil horen.
- Het geluid van XMMS schokt soms als ik met gnome tussen windows wissel of als een andere gnome/X actie plaats vind.

Het zal wel meer aan ALSA (of aan mijzelf) liggen dan aan de 2.6.0 kernel, maar je weet maar nooit. En omdat de search het niet doet open ik er maar even geen nieuw topic voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt niet aan ALSA, ligt aan de scheduler. Er zijn problemen met de interactivity patches hierin. Probeer de -mm branch van de kernel eens en kijk of het dan beter werkt.

Bij GStreamer hebben we dit probleem namelijk ook. Oorzaak: de audio decoding thread krijgt een te lage priority. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 17:04
Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 20:59:
Ligt niet aan ALSA, ligt aan de scheduler. Er zijn problemen met de interactivity patches hierin. Probeer de -mm branch van de kernel eens en kijk of het dan beter werkt.

Bij GStreamer hebben we dit probleem namelijk ook. Oorzaak: de audio decoding thread krijgt een te lage priority. ;).
Waar haal ik de -mm branch van de kernel vandaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 17:21

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 16 augustus 2003 @ 18:20:
In de praktijk heeft devfs nooit echt goed gewerkt...
Ik gebruik het op zowel mijn laptop en mijn desktop; op beiden werkt het naar volle tevredenheid :)

Over de implementatie-details of het design kan ik niks zeggen, maar ik vraag me af waaruit je concludeert dat het "in de praktijk niet echt goed werkt"?
Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 20:59:
Ligt niet aan ALSA, ligt aan de scheduler.
Hoeft niet... Ik heb op mijn desktop (2.6.0-test2) met de ALSA drivers haperingen e.d. in Q3A en RtCW, maar met de OSS drivers niet. Met dezelfde scheduler :)
Dirk J schreef op 18 augustus 2003 @ 16:25:
Waar haal ik de -mm branch van de kernel vandaan :?
ftp://kernel.org/pub/linux/kernel/people/akpm/patches/2.6/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deadinspace schreef op 18 augustus 2003 @ 17:22:
Over de implementatie-details of het design kan ik niks zeggen, maar ik vraag me af waaruit je concludeert dat het "in de praktijk niet echt goed werkt"?
Uit het feit dat de mensen op LKML dit ook denken en met een replacement bezig zijn. ;).
Hoeft niet... Ik heb op mijn desktop (2.6.0-test2) met de ALSA drivers haperingen e.d. in Q3A en RtCW, maar met de OSS drivers niet. Met dezelfde scheduler :)
Geen idee. :p. Ik weet alleen dat de priorities verkeerd staan, en dat dat bij ons de oorzaak van het probleem is. :). Handmatig priorities "goed" zetten fixt het. ;). En na enkele minuten staan de priorities weer verkeerd. :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb dus ook net een 2.6.0-test3 kernel gebakken voor mijn systeem, en heb oko het probleem dat na de mededeling" OK, booting the kernel" er een zwart scherm komt, waarna er pas weer beeld komt wanneer X is geboot. De opties die hierboven staan
CONFIG_INPUT=y, CONFIG_VT=y,
> CONFIG_VGA_CONSOLE=y and CONFIG_VT_CONSOLE=y
staan allemaal goed in mijn config.
Iemand een idee hoe het komt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens met CONFIG_VIDEO_SELECT op n?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Niet online
Het rare is dat ik nu wel bij het rebooten van de computer zie dat de services gestopt worden, wat volgens mij in dezelfde modus gebeurd als bij het opstarten. Bij het opstarten krijg ik nu geen zwart scherm maar een "Input not supported", wat opzich kan omdat ik een TFT heb en dus niet alle modi ondersteund worden.
Video select op n test ik nu, zometeen het resultaat. :)

Ok, nu boot hij dus ook op met tekst, af en toe ook wel handig. Nu heb ik enkel nog problemen met het geluid en de netwerkkaart, maar daar kom ik hopenlijk wel uit. Bedankt :)

[ Voor 21% gewijzigd door hereweare67893 op 20-08-2003 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kee. :).

--

In anders nieuws kondigde Alan Cox een sabbatical year aan. :'(. /me *... We zullen hem missen. Erg jammer. ;(. Succes met je MBA, Alan!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dan proberen we het hier maar.
Misschien enigzins offtopic, maar om hier nou een nieuw topic voor te openen.

Weet iemand of gconfig uit de 2.6-test kernels ook te gebruiken is voor de 2.4 serie? Leek mij wel handig zo'n GTK interface. Is gconfig ook ergens apart te downloaden of moet ik het zelf uit de 2.6-test kernel source slopen? :)

Verwijderd

Nee, want het config systeem is herschreven. Dus is niet makkelijk te backporten, sorry...

Ohja, met gepaste trots presenteer ik u mijn patch die zojuist in BK is geapplied. :*). woei!. _O_. 740kB groot (uncompressed), heeft f*ck*ng veel devtijd gekost (in totaal 2 jaar oid), maar is nu klaar voor de grote wijde wereld. Woei!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 00:13:
Ohja, met gepaste trots presenteer ik u mijn patch die zojuist in BK is geapplied. :*). woei!. _O_. 740kB groot (uncompressed), heeft f*ck*ng veel devtijd gekost (in totaal 2 jaar oid), maar is nu klaar voor de grote wijde wereld. Woei!
Gefeliciteerd! Dat je uberhaupt je patch erdoor hebt gekregen als niet vaste kernel developer. Ik heb vaak gelezen dat dat niet erg makkelijk is.

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

_o_ Eindelijk _o_

http://linux.bkbits.net:8...eSet@-1d|cset@1.1123.27.1
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
    /* Use parameter for vidmem or try to find a video card */
    if (vidmem) {
        dprintk(1,
            KERN_INFO
            "%s: Using supplied video memory base address @ 0x%lx\n",
            ZORAN_NAME, vidmem);
    }

/* random nonsense */
    dprintk(5, KERN_DEBUG "Jotti is een held!\n");

/* some mainboards might not do PCI-PCI data transfer well */
    if (pci_pci_problems & PCIPCI_FAIL) {
        dprintk(1,
            KERN_WARNING
            "%s: chipset may not support reliable PCI-PCI DMA\n",
            ZORAN_NAME);
    }

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• loial
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09-2024
Held ;-)
Knap hoor, dat je het volhoudt om er 2 jaar aan te werken! Begrijp ik het goed, dat hij eerst niet eens werkte?
Hehe, kzou bijna een DC30 kopen, alleen omdat ik dan die '/* random nonsense */' kan zien ;-)

Verwijderd

Loial schreef op 21 August 2003 @ 09:03:
Knap hoor, dat je het volhoudt om er 2 jaar aan te werken! Begrijp ik het goed, dat hij eerst niet eens werkte?
De hardware-MJPEG-capture feature van de DC30(+) heeft vrij lang niet gewerkt. We weten nu waarom (lekker hoor, die undocumented "features" in chipsets. |:(), maar 't heeft inderdaad een eeuwigheid gekost om daar achter te komen. Grofweg was het een kwestie van trial-and-error bij elke register setting (totaal van rond de 20k settings oid. :X) totdat we iets zinnigs zagen. Natuurlijk heb ik ze niet alle 20k uitgeprobeerd, maar ik heb toch behoorlijk lang lopen snuffelen voordat ik wist wat er fout was.

De DC30 werkt nog steeds niet perfect, op full-PAL MJPEG capture verlies je grofweg 40% van je frames (belachelijk veel dus), maar dat lossen we later wel op. 't Belangrijkste is dat het uberhaupt werkt. Bovendien is mijn primaire kaart een DC10+, geen DC30, en de DC10+ werkt al jaren superstabiel. :Y).
Hehe, kzou bijna een DC30 kopen, alleen omdat ik dan die '/* random nonsense */' kan zien ;-)
Doen. :+.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 09:53 ]

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

I'd be honored :+

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• hightower
  • Laatst online: 04-04-2024
OK, ik ben dus ook bezig met 2.6.0-test3 en heb er ook al een aantal succesvol draaien. Ik heb er echter nu 1 die ik met geen mogelijkheid aan de gang krijg.
Hij begint namelijk wel netjes zn kernel te booten. maar nadat fs herkend wordt en hij een en ander met zn usb doet stopt ie ermee. geen kernel panic of wat dan ook. hij stopt gewoon. Volgens mij start ie zn init process niet.

Hier het laatste stukje van mn scherm output:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
hub 2-0:0: USB hub found
hub 2-0:0: 2ports detected
Initializing USB Mass Storage driver...
drivers/usb/core/usb.c: registered net driver usb-storage
USB Mass Storage support registered.
mice: PS/2 mouse device common for all mice
input: PS/2 Logitech Mouse on isa0060/serio1
serio: i8042 AUX port at 0x60,0x64 irq 12
input: AT Set 2 keyboard in isa0060/serio0
serio: i8042 KBD port at 0x60,0x64 irq1
i2c /dev entries driver module version 2.7.0 (20021208)
Advanced Linux Sound Architecture Driver Version 0.9.6 (Mon Jul 28 11:08:42 2003 UTC)
ALSA device list:
    #0 Sound BLaster Live! (rev.7) at 0xa400, irq 9
NET4: Linux TCP/IP 1.0 for NET4.0
IP: routing cache hash table of 8192 buckets, 64KBytes
TCP: Hash tables configured (established 262144 bind 65536)
NET4: Unix domain sockets 1.0/SMP for Linux NET4.0.
BIOS EDD facility v0.09 2003-Jan-22, 2 devices found
UDF-fs: No VRS found
XFS mounting filesystem hde3
hub 1-0:0: debounce: port 2: delay 100ms stable 4 status 0x301
hub 1-0:0: new USB device on port 2, assigned address 2

hierna een knipperende cursor en na een aantal minuten zet ie wel mn monitor op zwart.

linuxversie is gentoo 1.4 ik draai wel met succes kernel 2.5.69

Wie kan mij een tip geven over hoe ik toch verder kan komen? moeten jullie mn .config ook nog hebben?

owja, ik ben uiteraard aan het zoeken geweest, maar heb dus niet iets bruikbaars gevonden. hoe geef je in een zoekmachine aan dat iets niet komt :?

[ Voor 5% gewijzigd door hightower op 21-08-2003 20:42 ]

specs: Sun Workstation Server Router Laptop

Verwijderd

heb net 2.6-test3 gecompiled maar hij wil niet booten, mn Linux schijf hangt aan een Promise UDMA 100 controller en die ziet ie dus niet. Heb er wel support voor in mn kernel meegecompileerd (net als ik altijd in 2.4.x moest doen) maar werken doet het dus niet :/ iemand die dit probleem ook heeft?

• hightower
  • Laatst online: 04-04-2024
Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 21:26:
heb net 2.6-test3 gecompiled maar hij wil niet booten, mn Linux schijf hangt aan een Promise UDMA 100 controller en die ziet ie dus niet. Heb er wel support voor in mn kernel meegecompileerd (net als ik altijd in 2.4.x moest doen) maar werken doet het dus niet :/ iemand die dit probleem ook heeft?
Heb je de UDMA feature under dir driver ook aangezet?

specs: Sun Workstation Server Router Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
2.6.0-test4

announcement:
There should be a lot of compile fixes here, along with updates for ia64, and the (painful) move of the 'name' entry out of the "struct device" that helps avoid unnecessary memory waste.

It's a lot of small stuff all over: nothing really stands out in diffstat, except the big update of the Zoran video capture driver, and the blkmtd driver - both updated from their respective development trees (and the ips scsi driver, but that was due to massive whitespace fixing).

Normal merges with Andrew and arch maintainers (x86-64, ia64, sparc64, arm), and AGP updates (notably the merging of the ATI IGP). And network driver updates, ACPI and power management infrastructure.

Linus
Patch
Changelog
Source tarball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
Heel goed !
Mijn (vesa FB) bootlogo-tuxje (weg sinds 2.5.70) is weer terug :)
En mijn sensors readings (weg sinds test-3) zijn weer terug.

Maar: mijn geluid (snd-via82xx) "loopt": de laatste halve seconde van alles wat ik afspeel blijft zichzelf herhalen. Ik snap er niets van :|

[ Voor 22% gewijzigd door AlterEgo op 23-08-2003 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

MadEgg

Tux is lievvv

Is er in de 2.6 kernel series ook al support voor bootlogo's bij meer dan 1 GB geheugen? Sinds mijn geheugen upgrade heb ik geen Tux-on-the-Beach meer tijdens het booten en dat mis ik toch wel :(

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heeft je hoeveelheid RAM nou met een bootlogo te maken? :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

MadEgg

Tux is lievvv

Omdat er tegen de tijd dat het bootlogo moet verschijnen maximaal 1 GB geheugen geaddresseerd kan worden, en om wat grafisch op het scherm te krijgen zal er naar het video geheugen geschreven moeten worden. Het videogeheugen wordt pas NA het interne RAM geaddresseerd en komt bij mij dus tussen 1,5 GB tot 1,625 GB te staan. Daardoor wil de kernel niet booten als framebuffer en dus bootlogo meegebakken zijn...

Dit verhaal berust volledig op verklaringen die ik van anderen gehoord heb; feit is dat het bootlogo niet werkt tenzij ik mijn geheugen verminder naar 768 MB ram.
Mocht deze verklaring niet kloppen en is het iets anders, feel free to enlighten me :p

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens he lost die nieuwe geschreven DSP voor de cs46xx driver in alsa nu de surround problemen op voor De mensen die een Sixpack 5.1+ hebben, ik kon namelijk mijn center mijn rear en mijn LFE niet aanspreken terwijl die kanalen wel opengezet konden worden, en na kijken op internet bleek dat Cirrus Logic niet de volledige informatie had doorgespeeld naar linux ontwikkelaars van de drivers....

Is dit nu opgelost??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

mijn muis werkt niet in 2.6.0-test4 maar wel in 2.4.21 ?
ik heb ALLES in .config mbt ps/2 muizen aangezet en nog verdomd hij het om in X mn muis te laten bewegen..
bekend verschijnsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je X config? Gebruik je wel de juiste driver + device (en ja, dat is veranderd in 2.6.x)? :?.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Section "InputDevice"
    Identifier  "Configured Mouse"
    Driver      "mouse"
    Option      "CorePointer"
    Option      "Device"        "/dev/psaux"
    Option      "Protocol"      "IMPS/2"
    Option      "Emulate3Buttons"   "false"
    Option      "ZAxisMapping"      "4 5"

heb het ook geprobeerd met "/dev/input/eventX" en "/dev/input/mice"
bij het catten van /dev/psaux krijg ik geen gehoor, en ook niet bij /dev/input/eventX of mice.
event interface staat in de kernel overigens enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/dev/psaux is de juiste device. Kun je jouw kernel config ergens neerplakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
#
# Input device support
#
CONFIG_INPUT=y

#
# Userland interfaces
#
CONFIG_INPUT_MOUSEDEV=y
CONFIG_INPUT_MOUSEDEV_PSAUX=y
CONFIG_INPUT_MOUSEDEV_SCREEN_X=1024
CONFIG_INPUT_MOUSEDEV_SCREEN_Y=768
CONFIG_INPUT_JOYDEV=y
# CONFIG_INPUT_TSDEV is not set
CONFIG_INPUT_EVDEV=y
# CONFIG_INPUT_EVBUG is not set

#
# Input I/O drivers
#
CONFIG_GAMEPORT=y
CONFIG_SOUND_GAMEPORT=y
CONFIG_GAMEPORT_NS558=y
# CONFIG_GAMEPORT_L4 is not set
# CONFIG_GAMEPORT_EMU10K1 is not set
# CONFIG_GAMEPORT_VORTEX is not set
# CONFIG_GAMEPORT_FM801 is not set
# CONFIG_GAMEPORT_CS461x is not set
CONFIG_SERIO=y
CONFIG_SERIO_I8042=y
CONFIG_SERIO_SERPORT=y
# CONFIG_SERIO_CT82C710 is not set
# CONFIG_SERIO_PCIPS2 is not set

#
# Input Device Drivers
#
CONFIG_INPUT_KEYBOARD=y
CONFIG_KEYBOARD_ATKBD=y
# CONFIG_KEYBOARD_SUNKBD is not set
# CONFIG_KEYBOARD_XTKBD is not set
# CONFIG_KEYBOARD_NEWTON is not set
CONFIG_INPUT_MOUSE=y
CONFIG_MOUSE_PS2=y
# CONFIG_MOUSE_SERIAL is not set
CONFIG_INPUT_JOYSTICK=y
CONFIG_JOYSTICK_ANALOG=y
# CONFIG_JOYSTICK_A3D is not set
CONFIG_JOYSTICK_ADI=y
# CONFIG_JOYSTICK_COBRA is not set
# CONFIG_JOYSTICK_GF2K is not set
# CONFIG_JOYSTICK_GRIP is not set
# CONFIG_JOYSTICK_GRIP_MP is not set
# CONFIG_JOYSTICK_GUILLEMOT is not set
# CONFIG_JOYSTICK_INTERACT is not set
# CONFIG_JOYSTICK_SIDEWINDER is not set
# CONFIG_JOYSTICK_TMDC is not set
# CONFIG_JOYSTICK_IFORCE is not set
CONFIG_JOYSTICK_WARRIOR=y
# CONFIG_JOYSTICK_MAGELLAN is not set
# CONFIG_JOYSTICK_SPACEORB is not set
# CONFIG_JOYSTICK_SPACEBALL is not set
# CONFIG_JOYSTICK_STINGER is not set
# CONFIG_JOYSTICK_TWIDDLER is not set
# CONFIG_INPUT_JOYDUMP is not set
# CONFIG_INPUT_TOUCHSCREEN is not set
CONFIG_INPUT_MISC=y
CONFIG_INPUT_PCSPKR=y
# CONFIG_INPUT_UINPUT is not set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 11:35:
Heren,

ik heb ALLES in .config mbt ps/2 muizen aangezet en nog verdomd hij het om in X mn muis te laten bewegen..
bekend verschijnsel?
In test3 loopt mijn kernel vast bij het opstarten wanneer die de Ps/2 muis wil laden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom heb je CONFIG_SERIO_PCIPS2 op n staan? Die moet op y staan... Input Device Support -> Serial i/o support (needed for keyboard and mouse) -> PCI PS/2 keyboard and PS/2 mouse controller.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

nu we het toch over muizen hebben:

ik heb een Logitech USB wheel mouse die onder 2.4.x prima werkt

onder 2.6.0-test3 & 4 doet ie het ook op de scrollknop na :(

Ik heb al gezocht met google maar kon niets nuttigs vinden en heb ook al diverse devices geprobeerd.

als ik een 'cat /dev/psaux' doe krijg ik met scrollen ook helemaal niets te zien. terwijl ik dat met 2.4 wel krijg of als ik me muis beweeg in 2.6

iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Mistakes are proof that you are trying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCI PS/2 keyboard and PS/2 mouse controller (SERIO_PCIPS2)

Say Y here if you have a Mobility Docking station with PS/2
keyboard and mice ports.
leek mij nie nodig aangezien mijn ps/2 zut gewoon op mn mobo zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 16:03:
leek mij nie nodig aangezien mijn ps/2 zut gewoon op mn mobo zit?
Die beschrijvingen zijn wel vaker bagger in 2.5.x/2.6.x. Probeer nou eens te compileren met deze erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 11:35:
bekend verschijnsel?
Mijn relevante config opties (2.6.0-test2):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
CONFIG_INPUT=y
CONFIG_INPUT_MOUSEDEV=m
# CONFIG_INPUT_MOUSEDEV_PSAUX is not set
CONFIG_SERIO=y
CONFIG_SERIO_I8042=y
# CONFIG_SERIO_PCIPS2 is not set
CONFIG_INPUT_MOUSE=y
CONFIG_MOUSE_PS2=m

Daarna de modules "moudedev" en "psmouse" laden, en dan /dev/input/mice moeten werken. /dev/psaux is deprecated, alles gaat straks naar /dev/input :)
Seth4Chaos schreef op 25 augustus 2003 @ 15:25:
ik heb een Logitech USB wheel mouse die onder 2.4.x prima werkt

als ik een 'cat /dev/psaux' doe krijg ik met scrollen ook helemaal niets te zien. terwijl ik dat met 2.4 wel krijg of als ik me muis beweeg in 2.6
Een USB muis, en dan iets zien in /dev/psaux? Dat is apart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:00

BoAC

Memento mori

Ik gebruik nu nog 2.6.0-test1

In de oudere 2.4.20 zit In-kernel Webacceleration (kHTTPd). In 2.6.0 kan ik dat niet meer vinden. Wordt dat later nog wel ondersteunt? Redhat heeft een meer gebruikte/ondersteunde versie van deze techniek.

Who knows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 08:21
BoAC schreef op 25 August 2003 @ 16:58:
Ik gebruik nu nog 2.6.0-test1

In de oudere 2.4.20 zit In-kernel Webacceleration (kHTTPd). In 2.6.0 kan ik dat niet meer vinden. Wordt dat later nog wel ondersteunt? Redhat heeft een meer gebruikte/ondersteunde versie van deze techniek.

Who knows?
kHTTPd is er inderdaad uitgesloopd ergens in 2.5.x. Dit is gedaan omdat TUX, Boa en Roxen allemaal sneller zijn, terwijl het meerdendeel in userspace draait (alleen TUX niet)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 16:27:
[...]

Die beschrijvingen zijn wel vaker bagger in 2.5.x/2.6.x. Probeer nou eens te compileren met deze erin?
werkt nog niet :(
tis echt heel raar...
hoe werkt dat eigenlijk met USB muis, wordt die automagisch geinitialiseerd?
want bij opstarten van mn krijgt mn muis nog geen stroom van de USB, want het optische oogje licht dan nog niet op..
en wat is dan de driver voor USB muizen...
hoewel ik het mssch niet in die hoek moet zoeken omdat mn toetsenbord het wel doet aan de ps/2. je zou zeggen dat -ie dat allemaal goed initialiseerd. misschien bus-mouse support aanzetten? zou dat helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat cross topic spammen over het algemeen niet in dank wordt afgenomen, maar gezien het feit dat het hier om de doelgroep gaat: wie heeft hier de petitie tegen softwarepatenten nog niet ondertekend? Alsnog doen! Zie mijn huidige sig voor de link.

En zijn er hier nog mensen geinteresseerd in een meeting tijdens de demonstratie tegen softwarepatenten aanstaande woensdag in Brussel? Zie het volgende topic:

GoT-meeting in Brussel tegen softwarepatenten, woensdag AS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:43
Nou 2.6.0 test 4 eindelijk na wat gerommel ook draaien :)

Gaat verder wel lekker, maar ik zit nog met één probleem, want er worden wat modules niet geladen tijdens het booten (nvidia, emu10k1, 3c59x, enz).
Met modprobe krijg ik het zaakje wel aan de praat gelukkig.

Iemand hier ook last van (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:16
Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 22:46:
Ik weet dat cross topic spammen over het algemeen niet in dank wordt afgenomen, maar gezien het feit dat het hier om de doelgroep gaat: wie heeft hier de petitie tegen softwarepatenten nog niet ondertekend? Alsnog doen! Zie mijn huidige sig voor de link.

En zijn er hier nog mensen geinteresseerd in een meeting tijdens de demonstratie tegen softwarepatenten aanstaande woensdag in Brussel? Zie het volgende topic:

GoT-meeting in Brussel tegen softwarepatenten, woensdag AS
Been there.

Ik heb zelf ook nu Linux-2.6.0-test4 draaien, met Logitech Wheel Mouse Optical (die blauwe dus) op USB, via een hub, die weer op een los kaartje hangt. Hij wordt geinitialiseerd, waardoor de LED gaat branden en ik kan hem gewoon gebruiken, ook het scrollwieltje werkt.Mijn kernelconfig van input devices & USB Support op dit moment:
# Input device support
#
CONFIG_INPUT=y

#
# Userland interfaces
#
CONFIG_INPUT_MOUSEDEV=y
CONFIG_INPUT_MOUSEDEV_PSAUX=y
CONFIG_INPUT_MOUSEDEV_SCREEN_X=800
CONFIG_INPUT_MOUSEDEV_SCREEN_Y=600
(...)

#
# Input Device Drivers
#
CONFIG_INPUT_KEYBOARD=y
# CONFIG_INPUT_MOUSE is not set
# CONFIG_INPUT_JOYSTICK is not set
# CONFIG_INPUT_TOUCHSCREEN is not set
# CONFIG_INPUT_MISC is not set
# USB support
#
CONFIG_USB=y
CONFIG_USB_DEBUG=y

#
# Miscellaneous USB options
#
CONFIG_USB_DEVICEFS=y
# CONFIG_USB_BANDWIDTH is not set
# CONFIG_USB_DYNAMIC_MINORS is not set

(...)
#
# USB Human Interface Devices (HID)
#
CONFIG_USB_HID=y
CONFIG_USB_HIDINPUT=y
# CONFIG_HID_FF is not set
# CONFIG_USB_HIDDEV is not set
# CONFIG_USB_AIPTEK is not set
# CONFIG_USB_WACOM is not set
# CONFIG_USB_KBTAB is not set
# CONFIG_USB_POWERMATE is not set
# CONFIG_USB_XPAD is not set
Bij mij compileerde 2.6.0-test4 zonder problemen, alleen is die verdomde pm2fb module, die de ondersteuning van de frambuffer device voor mijn PERMEDIA 2 videokaart zou moeten zorgen, nog steeds niet gefixt, er missen wat bestanden. Op internet zeggen ze dat dat komt omdat hij nog niet naar de nieuwe API geport is, maar ik wacht af. Voorlopig zit ik nog wel ff goed met de VESA frambuffer driver.

[ Voor 12% gewijzigd door Jaap-Jan op 26-08-2003 00:29 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth4Chaos
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Japie_17 schreef op 26 August 2003 @ 00:18:
[...]
Been there.

Ik heb zelf ook nu Linux-2.6.0-test4 draaien, met Logitech Wheel Mouse Optical (die blauwe dus) op USB, via een hub, die weer op een los kaartje hangt. Hij wordt geinitialiseerd, waardoor de LED gaat branden en ik kan hem gewoon gebruiken, ook het scrollwieltje werkt.Mijn kernelconfig van input devices & USB Support op dit moment:
[...]
dat is exact de muis die ik ook heb, heb hem alleen direct op mijn laptop geprikt.
maar zou jij mij een link naar je volledige .config file kunen geven want als ik jouw instellingen gebruik heb ik helemaal geen muis meer :?

[ Voor 3% gewijzigd door Seth4Chaos op 26-08-2003 09:29 ]

Mistakes are proof that you are trying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hightower schreef op 21 August 2003 @ 22:12:
[...]

Heb je de UDMA feature under dir driver ook aangezet?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Irritant dat ie nog steeds m'n modules niet laadt :(
Kan echt niet vinden wat er nou fout gaat (RH9, kernel 2.6.0 test 4).

Tijdens het booten geeft ie keurig aan dat ie lo en eth0 enz.. activeerd, maar eenmaal opgestart blijkt het dus mooi niet zo te zijn, dus dan moet ik alles alsnog met de hand activeren.

modules.conf e.d. zien er allemaal goed uit verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In 2.6.x heet dat modprobe.conf. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 12:30:
In 2.6.x heet dat modprobe.conf. :).
Ja dat zeg ik :P

Ben nog niet helemaal wakker. Uiteraard heb ik m'n modules.conf geconverteerd.

Still doesn't work..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yay!!

paul@gentoo paul $ uname -a
Linux gentoo 2.6.0-test4 #2 SMP Tue Aug 26 12:45:12 CEST 2003 i686 Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz GenuineIntel GNU/Linux

test4 doet het dus wel om een of andere reden...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Seth4Chaos schreef op 26 August 2003 @ 09:29:
[...]

dat is exact de muis die ik ook heb, heb hem alleen direct op mijn laptop geprikt.
maar zou jij mij een link naar je volledige .config file kunen geven want als ik jouw instellingen gebruik heb ik helemaal geen muis meer :?
Ja, ik heb 'm ff online gegooid: http://users.alwaysaccess.nl/~hvdveen/kernelconfig.txt .Hij werkt gewoon. Ik heb 'm gisteravond nog even opnieuw gecompileerd met VESA FB Support, maar ik zit er nu mee te werken.

edit:
Kom er nu pas achter dat die link niet werkte |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Jaap-Jan op 28-08-2003 13:24 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
InZane schreef op 26 augustus 2003 @ 12:36:
[...]

Ja dat zeg ik :P

Ben nog niet helemaal wakker. Uiteraard heb ik m'n modules.conf geconverteerd.

Still doesn't work..
Laat maar hangen. Heb debian er maar weer opgegooid en ondertussen kernel 2.6.0 test 4 perfrect draaiend :)

Bye redhat 9 :P

[ Voor 47% gewijzigd door InZane op 27-08-2003 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zat toch een modules.conf-naar-modprobe.conf conversion tooltje in module-init-tools? :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:01
NME: de USB-modules zijn van naam gewijzigd in kernel 2.6 (hij heet nu ohci_hcd of ehci_hcd - de ander van de twee is voor USB 2.0). Als je die niet laadt gaat het lampje ook nooit werken natuurlijk.

En /dev/psaux zou wel een link naar je USB muis kunnen zijn, maar dat is waarschijnlijk niet zo. Je USB-muis zit op /dev/input/mice, en dat moet dus ook in je XF86config staan.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

ajvdvegt schreef op 26 augustus 2003 @ 21:15:
NME: de USB-modules zijn van naam gewijzigd in kernel 2.6 (hij heet nu ohci_hcd of ehci_hcd - de ander van de twee is voor USB 2.0). Als je die niet laadt gaat het lampje ook nooit werken natuurlijk.

En /dev/psaux zou wel een link naar je USB muis kunnen zijn, maar dat is waarschijnlijk niet zo. Je USB-muis zit op /dev/input/mice, en dat moet dus ook in je XF86config staan.
Sorry maar de ehci is voor USB2 de andere zijn voor usb - ouder ;)
Heb juist vandaag de config van 2.6.0-test4 gedaan en ga die vanavond testen :7

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 22:04

RG

Lambda

Het is weer zover: nieuwe kernels en DHCP werkt niet. Zowel 2.6.0-test4 en 2.4.22 willen niet samenwerken met dhclient en dhcpcd. Beide geven timeouts. Voor zover ik weet hebben die clients socket filtering nodig, maar in 2.6 is dat niet meer beschikbaar. Maarja 2.4.22 met socketfiltering werkt helaas ook niet. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Verder wil mijn muis ook nog niet in 2.6-test4, niet via de simple-boot driver en ook niet via de hid. Maar daar heb ik nog niet echt naar gekeken...

[deze advertentieruimte is te koop]

• RG

RG

Lambda

Volgens een recente post op de LKML heeft het te maken met ACPI die bokt. Dat zou in ieder geval verklaren waarom 2.4.22 ook niet goed functioneert...

Verwijderd

Ik had dat ook een keer, en dat kwam (toen) omdat PF_KEY support (CONFIG_NET_KEY) in "Networking options" niet aan stond... Kun je die eens checken? En kun je ook voor CONFIG_UNIX en CONFIG_PACKET checken?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Trouwens, je lilo gaat zeker op zijn plaat met 2.6.0-test4-mm2...

Deze kernelpatch eerst applyen voor je reboot :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
--- include/linux/genhd.h       2003-08-27 23:10:11.000000000 +0300
+++ include/linux/genhd.h.new   2003-08-27 23:09:33.000000000 +0300
@@ -200,7 +200,7 @@ extern void rand_initialize_disk(struct

static inline sector_t get_start_sect(struct block_device *bdev)
 {
-       return bdev->bd_part->start_sect;
+       return bdev->bd_contains == bdev ? 0 : bdev->bd_part->start_sect;
 }
 static inline sector_t get_capacity(struct gendisk *disk)
 {

Btw, ook geen DHCP;
code:
1
2
3
CONFIG_PACKET=y
CONFIG_PACKET_MMAP=y
CONFIG_NET_KEY=y

Tenminste, in de initscripts niet, het gaat niet meer vanzelf. Als ik daarna handmatig "dhcpcd eth0" geef werkt het wel. Lastig, maar niet onoverkomelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Tony Vroon op 28-08-2003 13:15 ]

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• RG

RG

Lambda

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
CONFIG_NET=y
CONFIG_PACKET=y
CONFIG_PACKET_MMAP=y
CONFIG_UNIX=y
CONFIG_NET_KEY=y
CONFIG_INET=y
CONFIG_IP_MULTICAST=y
CONFIG_XFRM=y

Maar hij doet niks. Ik ga het nog even handmatig proberen en als dat niet werkt de noacpi-optie nog eens testen.

Overigens draai ik GRUB als bootloader en die heeft geen problemen voor zover ik zie met 2.6.0-test4-mm2

Verwijderd

wanneer is de final release eigenlijk?

• Jaap-Jan
RG© schreef op 28 August 2003 @ 13:22:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
CONFIG_NET=y
CONFIG_PACKET=y
CONFIG_PACKET_MMAP=y
CONFIG_UNIX=y
CONFIG_NET_KEY=y
CONFIG_INET=y
CONFIG_IP_MULTICAST=y
CONFIG_XFRM=y

Maar hij doet niks. Ik ga het nog even handmatig proberen en als dat niet werkt de noacpi-optie nog eens testen.

Overigens draai ik GRUB als bootloader en die heeft geen problemen voor zover ik zie met 2.6.0-test4-mm2
Werkt het wel met dhcp3-client? Net zoals voor de muis geldt dat DHCP bij mij wel werkt, maar ik gebruik dhcp3-client.
Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 13:26:
Als hij af is ;).

edit:
Goh, moto-moi, ik hier :)

[ Voor 15% gewijzigd door Jaap-Jan op 28-08-2003 13:37 ]

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 13:26:
When it's done, zoals het hoort, i.t.t. tot een datum noemen, en dan een brak produkt leveren.. ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• RG

RG

Lambda

Handmatig werkte helaas ook niet. Ik heb nu acpi=of en pci=noacpi als parameters meegegeven, en nu werkt het wel in 2.6.0-test4-mm2. Mijn muis en zelfs mijn gamepad doen het nu ineens ook goed :) Vrolijk 2.6 testen dus!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ah, okay.
Hier werkt alles behalve eerste keer DHCP. Zal nog eens in de initscripts duiken.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkor
  • Niet online
2.6.0-test5

announcement:
Lots of small stuff, as usual. I think the biggest "core" change is the Futex changes by Jamie and Hugh, and the dev_t preparations by Al Viro.

But there are ARM and ppc updates here too, and a few drivers have bigger fixes (tg3 driver and the USB gadget interface stand out on diffstat). Watchdog driver updates etc. And Russell King fixed more PCMCIA issues.

Linus
Patch
Changelog
Source tarball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje terug 2.6-test1 geprobeerd, compilen ging perfect (zag er ook nog stukje mooier uit ook), alleen kon ik niet meer met SSH inloggen vanwege eoa Unix98 PTY error. Heb het toen maar opgegeven en ben voor 2.5.9 gegaan. Deze resulteerde eerst in compile error, maar na de source bestudeerd te hebben, bleek er een functie dubbel in te staan :). 2.5.9 draait nu als een zonnetje (icm met Gentoo), al moet ik erbij zeggen dat ie niet veel te doen krijgt, behalve wat routen en SoB :)

icarus root # uname -a
Linux icarus.servehttp.com 2.5.9 #8 Sat Aug 30 21:39:44 CEST 2003 i686 Pentium II (Deschutes) GenuineIntel GNU/Linux

Ik ben van plan naar 2.6.x te gaan zodra dat -test eraf is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 17:11:
Ik heb een tijdje terug 2.6-test1 geprobeerd, compilen ging perfect (zag er ook nog stukje mooier uit ook), alleen kon ik niet meer met SSH inloggen vanwege eoa Unix98 PTY error. Heb het toen maar opgegeven en ben voor 2.5.9 gegaan. Deze resulteerde eerst in compile error, maar na de source bestudeerd te hebben, bleek er een functie dubbel in te staan :). 2.5.9 draait nu als een zonnetje (icm met Gentoo), al moet ik erbij zeggen dat ie niet veel te doen krijgt, behalve wat routen en SoB :)

icarus root # uname -a
Linux icarus.servehttp.com 2.5.9 #8 Sat Aug 30 21:39:44 CEST 2003 i686 Pentium II (Deschutes) GenuineIntel GNU/Linux

Ik ben van plan naar 2.6.x te gaan zodra dat -test eraf is :)
draai je het op die a7n8x dx? want ik heb met percies dezelfde specs (behalve de cpu) last van lockups ongeveer om het uur ik denk niet dat dit een hardware probleem is omdat meerdere mensen er last van hebben (bv op nforcershq is er een topic over)

• FCA
  • Laatst online: 18:20

FCA

Ik heb ook een a7n8x en ik draai hier al een tijdje stabiel met 2.6.0-test4. Eerst liep het vaak vast, maar nu niet meer. Het probleem was de local APIC support. Als je die uitschakelt, loopt het bij mij als een zonnetje.

Trouwens: 2.5.9 :? Dat is wel een hele tijd terug. Weet je zeker dat dat juist is? Want dan zou ik je aanraden om iig naar 2.5.75 ofzo te upgraden, want dat is een stuk meer up to date, en veel meer bug-fixes (hoewel ook meer features, dus ook meer bugs daardoor).

Verandert z'n sig te weinig.

• Jaap-Jan
Ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad met de 2.6.0-test* -kernels. Nu heb ik ook geen erg nieuwe computer meer, want er waren wel eens problemen met i2c, maar die zut heb ik niet, dus dan heb je er ook geen problemen mee, hè. Ik ben nu -test5 aan het compileren. Ik zie dat ze nu ook de PERMEDIA 2 uit het framebufferlijstje geschrapt hebben, dat ding was b0rked.

Verwijderd

FCA schreef op 10 September 2003 @ 02:49:
Ik heb ook een a7n8x en ik draai hier al een tijdje stabiel met 2.6.0-test4. Eerst liep het vaak vast, maar nu niet meer. Het probleem was de local APIC support. Als je die uitschakelt, loopt het bij mij als een zonnetje.

Trouwens: 2.5.9 :? Dat is wel een hele tijd terug. Weet je zeker dat dat juist is? Want dan zou ik je aanraden om iig naar 2.5.75 ofzo te upgraden, want dat is een stuk meer up to date, en veel meer bug-fixes (hoewel ook meer features, dus ook meer bugs daardoor).
Nee, het is een servertje, met low specs (pII).

Mja, ik heb 2.5.9 omdat ik die nog had liggen (had geen zin om 30 meg te downen). Ik zal nu voor de gein de laatste test van 2.6.x maar weer eens proberen, wie weet dat het dan wel goed gaat :). Probleem met mn server is dat het als router dient en het huishouden hier nog geen 2 minuten zonder internet kan O-). Bovendien staat die bak bovenin de meterkast, zodat de kabel van mn monitor net te kort is :(.

• yeadder
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 september 2003 @ 16:32:
[...]

Nee, het is een servertje, met low specs (pII).

Mja, ik heb 2.5.9 omdat ik die nog had liggen (had geen zin om 30 meg te downen). Ik zal nu voor de gein de laatste test van 2.6.x maar weer eens proberen, wie weet dat het dan wel goed gaat :). Probleem met mn server is dat het als router dient en het huishouden hier nog geen 2 minuten zonder internet kan O-). Bovendien staat die bak bovenin de meterkast, zodat de kabel van mn monitor net te kort is :(.
je kunt natuurlijk ook inloggen via ssh op je router zodat je er geen monitor etc. aan hoef te hangen

• ge-flopt
  • Laatst online: 16:33
Zit even te denken dat ik de 2.6 ook eens ga proberen, maar in hoever kan ik de oude config file van de 2.4 kernel gebruiken?

• Niek
  • Laatst online: 10-09 14:56

Niek

f.k.a. The_Surfer

ge-flopt schreef op 10 September 2003 @ 20:06:
Zit even te denken dat ik de 2.6 ook eens ga proberen, maar in hoever kan ik de oude config file van de 2.4 kernel gebruiken?
Niet. De nieuwe configuratiemethode is totaal verschillend. Je zult dus echt alles opnieuw moeten configgen.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 17:11:
Ik heb een tijdje terug 2.6-test1 geprobeerd, compilen ging perfect (zag er ook nog stukje mooier uit ook), alleen kon ik niet meer met SSH inloggen vanwege eoa Unix98 PTY error.
...
Dan moet je devpts meecompilen in je kernel, en dit in je /etc/fstab zetten:

code:
1
devpts                  /dev/pts        devpts  defaults                0      0

• dawuss
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Gisteren besloot ik de stap naar 2.6pre4 ook maar eens te wagen, maar na het compileren en installeren werkt modconf niet meer. Ik geloof dat dit een bekend probleem was, maar ik kan er zo niets over vinden.
Ik draai debian woody unstable en heb al alle packages upgegrade met apt-get upgrade.
Hoe krijg ik modconf weer aan de praat?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Jaap-Jan
dawuss schreef op 11 september 2003 @ 08:18:
Gisteren besloot ik de stap naar 2.6pre4 ook maar eens te wagen, maar na het compileren en installeren werkt modconf niet meer. Ik geloof dat dit een bekend probleem was, maar ik kan er zo niets over vinden.
Ik draai debian woody unstable en heb al alle packages upgegrade met apt-get upgrade.
Hoe krijg ik modconf weer aan de praat?
Dit is al een aantal keren voorbij gekomen. Je moet het pakketje module-init-tools (niet in woody dus handmatig installeren uit testing of unstable). Omdat het ook om libc6 >= 2.3.1-1 vraagt, moet je ook libc6 uit testing/ unstable handmatig installeren.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Weet toevallig iemand hoe ik mijn touchpad weer aan de gang krijg? Met 2.4 heeft het altijd gewerkt, en nu merkte ik dat het met 2.6 niet meer zo was :( Hij vind het ding bij de kernel initialisatie wel, en het ding is ook in de /proc filesysteem te vinden, maar ik kan geen enkel device vinden dat eraan toegekend is... (dus ook niet /dev/psaux zoals in 2.4)....

Edit: heb de oplossing denk ik al gevonden, zie: http://w1.894.telia.com/~u89404340/touchpad/index.html

[ Voor 13% gewijzigd door voodooless op 11-09-2003 12:13 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Japie_17 schreef op 11 september 2003 @ 08:36:
[...]

Dit is al een aantal keren voorbij gekomen. Je moet het pakketje module-init-tools (niet in woody dus handmatig installeren uit testing of unstable). Omdat het ook om libc6 >= 2.3.1-1 vraagt, moet je ook libc6 uit testing/ unstable handmatig installeren.
dat heb ik allebei al gedaan.
Waar is het al meerdere malen voorbijgekomen? Ik kan het namelijk niet vinden.

micheljansen.org

• Jaap-Jan
Excuus Dawuss, ik haal twee zaken door elkaar. Ik zal ff met je meedenken...

Ik heb dit gevonden: http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=192232

De gemelde versie van modconf is dezelfde als degene in testing/ unstable. Ook is hij nog niet opgelost. Wat langzaam zijn ze daar eigenlijk, want dit report is al 4 maand oud.

[ Voor 196% gewijzigd door Jaap-Jan op 11-09-2003 15:38 ]

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Japie_17 schreef op 11 September 2003 @ 15:25:
Excuus Dawuss, ik haal twee zaken door elkaar. Ik zal ff met je meedenken...

Ik heb dit gevonden: http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=192232

De gemelde versie van modconf is dezelfde als degene in testing/ unstable. Ook is hij nog niet opgelost. Wat langzaam zijn ze daar eigenlijk, want dit report is al 4 maand oud.
Ja, dat valt me echt tegen. Betekent dit nu dat ik simpelweg geen kernel >2.4 kan draaien?

micheljansen.org

• BoAC

BoAC

Memento mori

Zal er voor 2.6.0 ook ondersteuning komen voor bootsplash. Vind ik persoonlijk een mooie feature ;)

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

dawuss schreef op 11 September 2003 @ 16:18:
Ja, dat valt me echt tegen. Betekent dit nu dat ik simpelweg geen kernel >2.4 kan draaien?
Je hebt modconf toch niet persé nodig? Modconf zal tzt heus wel aangepast worden.

Verwijderd

BoAC schreef op 11 September 2003 @ 19:12:
Zal er voor 2.6.0 ook ondersteuning komen voor bootsplash. Vind ik persoonlijk een mooie feature ;)
rhgb bijvoorbeeld? Dat heeft niks met de kernel te maken. :).

• dawuss

dawuss

gadgeteer

deadinspace schreef op 11 september 2003 @ 19:59:
[...]

Je hebt modconf toch niet persé nodig? Modconf zal tzt heus wel aangepast worden.
ja, maar modprobe en toebehoren werken ook niet.

micheljansen.org

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

dawuss schreef op 11 September 2003 @ 21:53:
ja, maar modprobe en toebehoren werken ook niet.
De modprobe uit module-init-tools zou gewoon moeten werken. Wat werkt er niet? En wat geeft 'dpkg -S /sbin/modprobe' ?

• ThaEagle
  • Laatst online: 29-10-2024

ThaEagle

Debian GNU/Linux

Ik heb op dit moment 2.6.0-test5 naast m'n 2.4.22 kernel. 2.6.0-test5 zorgt er bij mij voor dat ik mijn agp poort goed wordt aangestuurd, dat houdt in dat de aperture size wordt herkend (ik heb een epox 8kra2+ met een kt600 chipset), een echte verbetering!

Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat de ati driver niet helemaal flex compileert... maar dat terzijde ;)

[ Voor 12% gewijzigd door ThaEagle op 18-09-2003 18:16 ]

Epox 8KRA2+ AMD Athlon 2400+ 768 Mb DDR Club3D Nvidia Geforce 5900 XT Asus 50x CD-rom AOpen 4x CD-R Maxtor 60 GB UDMA 133 Seagate 160 GB UDMA100 HP M700 WinXP

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2003 @ 21:15:
[...]

rhgb bijvoorbeeld? Dat heeft niks met de kernel te maken. :).
Maar voor rhgb heb je XFree86 (:X) nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkor
  • Niet online
2.6.0-test6

announcement:
Ok, too long between test5 and test6 again, so the patch is pretty big. Lots of driver updates and architectures fixed, but also lots of merges from Andrew Morton. Most notably perhaps Con's scheduler changes that have been discussed extensively and made it into the -mm tree for testing.

This also finally gets one of the last "must-fix" things for 2.6.0: the extended 32-bit dev_t support. Courtesy of Al Viro (with a lot of prodding and input over the years from Andries).

arm, s390, ia64, x86-64, and ppc64 updates. USB, pcmcia and i2c stuff. And a fair amount of janitorial.

Linus
Patch
Changelog
Source tarball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Weet toevallig iemand hoe je VMware aan de praat krijgt onder kernel 2.6.x? de vmware-config.pl gaat mis bij het laden van de modules. Ik heb vmware-workstation 4.0.2.5592!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
Met deze patch doet vmware het onder 2.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Thanks AlterEgo, it works _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

K'had met test4 problemen met het zetten van de vesa op 1024-768 16bits op mijn Miniitx. Heeft iemand daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Laatst online: 04-09 08:21
Weet iemand waar mn sound driver (cs46xx) is gebleven in 2.6.0-test6?

De driver zelf staat er nog wel steeds (in linux/sound/pci/cs46xx) maar hij staat niet meer in menuconfig en wordt niet meer gebuild

is hier al een fix/workaround voor? of moet ik zelf gaan klooien met die makefiles?

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Laatst online: 10-09 14:56

Niek

f.k.a. The_Surfer

Wirf schreef op 29 September 2003 @ 18:19:
(...)
is hier al een fix/workaround voor? of moet ik zelf gaan klooien met die makefiles?
Zie http://lwn.net/Articles/51260/ (post van monoxide).
Je moet de gameport driver (bij input setup) aanzetten, daarna is de kaart wel te selecteren.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste