Bas! schreef op 18 July 2003 @ 10:22:
Ik heb ook maar eens een 2.5/2.6 gecompileerd. Ik had het al eens eerder gedaan, maar toen viel ik over hetzelfde als nu. Of de scheduler is niet goed ingesteld of het idesubsystem werkt niet zoals ik zou willen.
<snip>
Ook in desktop werk stopt xmms wel eens een tel als ik een programma opstart.
<snip>
Oh ja debian sid draai ik.
Hmm ik heb dus hetzelfde. Om op m'n laptop volledig werkende ACPI en PowerNOW! te krijgen, draai ik al een tijdje de 2.5 serie (nog geen tijd gehad om 2.6 te proberen, dus ik zit nog op 2.5.75). Op zich werkt de kernel prima, alleen als m'n proc even 100% bezig is (bv. parsen van een Gathering-index pagina), dan hapert XMMS al, en dat is uiteraard HEEL irritant.
Bij mij is het alleen niet m'n HD, maar dus de verdeling van CPU tijd. Terwijl ik juist dacht dat de sceduler nu beter zou moeten zijn?!?
En ook ik draai dus Debian Unstable. Verder wellicht relevant: ik gebruik ALSA drivers (snd_intel8x0) met OSS emulatie om ESD te kunnen gebruiken - m'n geluidskaart kan enkel 48kHz afspelen, en ESD resamplet dat allemaal voor me. Zou die stapel een probleem zijn?!?
Update: Ik had het beter eerst kunnen controleren

, maar het lijkt dus inderdaad de stapel progamma's te zijn die problemen geeft: XMMS direct op ALSA gaat prima. Helaas heb ik dan geen Gnome geluiden meer

. Misschien maar even met 'nice' gaan spelen ofzo.
[
Voor 25% gewijzigd door
ajvdvegt op 21-07-2003 15:18
]
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum