[inkoopactie] VIA moederbord gestart *GESLOTEN*

Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste
Acties:
  • 2.072 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hier wat foto's van een epia

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1372959178
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1612132458
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/3082672125
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2592414214
met waterkoeling >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2706652937
nog een keer met waterkoeling

en een lan party lijkt me cool. wil wel helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 21:02
Ik heb er wel zin in maar ik denk dat ik geen tijd heb...

Ik weet ook niet of een Liveband op een LAN party nou wel zo veel zin heeft, maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
Op zaterdag 25 mei 2002 22:01 schreef super_vegeta het volgende:
hier wat foto's van een epia

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
met waterkoeling >:)
[afbeelding]
nog een keer met waterkoeling

en een lan party lijkt me cool. wil wel helpen
Lol, zit die WC er echt op of ligt hij gewoon op de fan die er nu op zit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt er weer een actie begin nu wel heel erg zin te krijgen vooral in de vakantie met mijn project! waar zijn ze eigenlijk online te krijgen heb geen zin om de hele topic door te bladeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:27

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op zaterdag 25 mei 2002 22:05 schreef gotties het volgende:
Wanneer komt er weer een actie begin nu wel heel erg zin te krijgen vooral in de vakantie met mijn project! waar zijn ze eigenlijk online te krijgen heb geen zin om de hele topic door te bladeren!
www.comptechworld.nl

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Kijk dze WC past precies... De montage gaten komen overeen...

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1175438907

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zaterdag 25 mei 2002 22:14 schreef Bart_Banaan het volgende:
Kijk dze WC past precies... De montage gaten komen overeen...

[afbeelding]
Cool, das wel heel erg overkill, een systeempje dat passief gekoeld kan worden gaan waterkoelen.
De echte Tweakers spirit :+

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 21:40
wat is trouwens de maximale grote die een koeler kan hebben (IVM met de omliggende transistors)

4 by 4
of
6 by 6
of (zal wel niet)
8 by 8

dan kan ik me alvast een nieuw koelblokje gaan uitzoekken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 22:18 schreef Devil het volgende:
Cool, das wel heel erg overkill, een systeempje dat passief gekoeld kan worden gaan waterkoelen.
De echte Tweakers spirit :+
Over dat pasief koelen gesproken.
Tijdens het spelen van Divx werd mijn proc echt niet warm.
Volgens mij moet die wel zonder fan kunnen. Mischien een iets betere heatsink of zo maar dan moet het makkelijk gaan volgens mij...
lijkt me wel kewl om een totaal stille pc/divx bak te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijne heb ik eerst even het fannetje eraf gehaald.

dus kom maar op met de koekjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Grrrr. Dat koelblok wil niet van de proc los. En ik wil niet teveel kracht zetten, hij is nog zo nieuw. Volgens mij hebben ze van die koelpasta LIJM gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zaterdag 25 mei 2002 22:29 schreef Bart_Banaan het volgende:
Grrrr. Dat koelblok wil niet van de proc los. En ik wil niet teveel kracht zetten, hij is nog zo nieuw. Volgens mij hebben ze van die koelpasta LIJM gebruikt!
Of zo'n plakstickertje. Probeer hem anders een beetje heen en weer te draaien. Of probeer het met wat wasbezine of terpentine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburDexter
je kunt m volgens mij niet echt snel kapot krijgen t is niet alsof dat ding een fragile core heeft,

anders die lijm wil nog wel eens makkelijk los laten als ie koud is ff in diepvries leggen als je dat durft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 06:26
Op zaterdag 25 mei 2002 22:29 schreef Bart_Banaan het volgende:
Waar een wil is is een weg :D

Super_Vegeta, heb je enig idee waarom ie niet meer stabiel is bij 7.5? Kan je voltage niet aanpassen? (zal wel niet)
Multiplier 14 zou wel leuk zijn, kan je je waterkoeling ook nog echt gebruiken, 14*133 = 1862 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zaterdag 25 mei 2002 23:40 schreef Penetrator het volgende:

[..]

Waar een wil is is een weg :D

Super_Vegeta, heb je enig idee waarom ie niet meer stabiel is bij 7.5? Kan je voltage niet aanpassen? (zal wel niet)
Multiplier 14 zou wel leuk zijn, kan je je waterkoeling ook nog echt gebruiken, 14*133 = 1862 >:)
dat overklokken is allemaal wel heel stoer, maar als het misgaat kun je bord weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
Op zaterdag 25 mei 2002 23:44 schreef Devil het volgende:

[..]

dat overklokken is allemaal wel heel stoer, maar als het misgaat kun je bord weggooien.
boeie, haal je toch een nieuwe, die dingen kosten geen reet, hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zaterdag 25 mei 2002 23:45 schreef Penetrator het volgende:

[..]

boeie, haal je toch een nieuwe, die dingen kosten geen reet, hehe
Tja, zo kan je het ook bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
Op zaterdag 25 mei 2002 23:47 schreef Devil het volgende:

[..]

Tja, zo kan je het ook bekijken
nee maar als je het geleidelijk aan doet en je sys temps in de gaten houdt moet het wel lukken. En als ie het dan begeeft --> no pain, no gain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 18:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Ik had m al een keer voorbij zien komen bij iemand hier, maar die vond ik niet zo erg scherp, dus heb ik er zelf maar een gemaakt: Een Via Eden Avatar! :P

Nu alleen nog het mobootje in de loop van volgende week bezorgd krijgen en alles is ok >:)

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
Ik heb nu volgens mij als eerste van iedereen daadwerkelijk mijn systeem ondergebracht in een niet-ATX kast :)

De designcase die ik op de PC-Dumpdag (heet design, maar is foeilelijk, dus daar niet van) heeft een backplate waar de Epia precies oppast (qua schroefjes)

heb hem geinstalleerd buiten de case (zie problemen eerder in dit topic |:( ) en weer terug gezet in de case, en alleen de aan uit schakelaar aangesloten. Nu werkt ie perfect; ook op de TV.

Via een splittertje van bij mijn Napa Dav310 (MP3/VCD speler) mijn geluid op de boxen van de tv aangesloten, dus geluid met de afstandsbediening te regelen en verder een beetje met divx 5.1 zitten klooien om goed beeld te krijgen tijdens films.

Ook vind ik dat je in 640x480 het mooiste resultaat qua leesbaarheid in windows krijgt, dus daar draai ik hem op mbv powerstrip.

Ik ga er media-box op draaien zodra ik dat een beetje onder de knie krijg en natuurlijk nog een case mod maken want dit ding is niks.

pic van de case:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1378866221

morgen maak ik er wel een paar van de setup in action.

(en nee; hij staat niet altijd in de tuin :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
overigens wordt mijn processor echt helemaal niet warm, volgens mij als je een casefan in je systeem hebt kun je hem makkelijk passief laten draaien, maar dan is toch de vraag; wat maakt meer herrie; die casefan of die proc fan...

bij mij maakt de HDD verreweg het meeste geluid, ow en de DVD zelfs nog meer... ff temp een Pioneer 105S uit me andere comp gesloopt...

Misschien kan 1 casefan de voeding en de CPU koeling compenseren?

Voeding wordt namelijk ook niet erg warm, anders had ie ook wel een groter fannetje... (jullie zijn vast erg benieuwd of epsilon's voeding zonder koeling kan draaien he >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
ohh man wat een drukte hierzow.....posts posts en nog eens posts..... Was wel blij dat ik m heb opgehaald bij CTW gister, maar sindsdien geen tijd gehad om er ook maar iets mee te doen (zuidwest 6; 22 knopen op Wijk vandaan, Surfers weten genoeg)

Maarrrrr......morgen wordt knutseldag. Verder met me case.....

Super_V: wat was jouw probleem nu uiteindelijk? Ben je daarachter gekomen?

En BArt: lijkt me leuk om ff een LAN ofzow te regelen, maar hoeft niet al te uitgebreid wat mij betreft.... Vind het wel uberkool om te zien wat iedereen er uiteindelijk mee gedaan heeft.....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
Op zondag 26 mei 2002 00:55 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
ohh man wat een drukte hierzow.....posts posts en nog eens posts..... Was wel blij dat ik m heb opgehaald bij CTW gister, maar sindsdien geen tijd gehad om er ook maar iets mee te doen (zuidwest 6; 22 knopen op Wijk vandaan, Surfers weten genoeg)

Maarrrrr......morgen wordt knutseldag. Verder met me case.....

Super_V: wat was jouw probleem nu uiteindelijk? Ben je daarachter gekomen?

En BArt: lijkt me leuk om ff een LAN ofzow te regelen, maar hoeft niet al te uitgebreid wat mij betreft.... Vind het wel uberkool om te zien wat iedereen er uiteindelijk mee gedaan heeft.....
Euh ik weet dat het laat is maar hoort er niet SEFje ipv Super_v te staan? (of heeft hij ook al problemen? :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Zo, ik heb de Gfx-LCD sturing extern gemaakt (naar buiten gevoerd, zodat ik heb met een geluste korte printerkabel kan linken vanuit mijn LPT poort, dan kan ik tenminste ook mijn All-in-one blijven gebruiken -die doet 't niet op USB-), natuurlijk ff die rounded cable moeten slopen, maarja, voor het goede doel

Een picje:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2252427780

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 08:31

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

Op vrijdag 24 mei 2002 23:16 schreef Hermanator het volgende:

[..]

niet echt, maar ik gooi em wel ff in de groep.
Ja ben dus ff beniewd hoe het zit met divx en dvd playback over die c3 proc. En of die tv-out een beetje goeie kwali bied. Moet anders misschien zelf ook maar eens z'n bordje ophalen bij CTW, tis hier immers om de hoek. Mijn andere keus is een SS50 van shuttle, maar dat loopt echt zwaar in de knaken, en om nou 700+ euro uit te geven voor een divx/dvd koffermodje vind ik ook een beetje te dol.
Je mag mijn FV24 kopen
met een 1Ghz Celeron

Proffesioneel Platzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
Op zondag 26 mei 2002 00:59 schreef Bart_Banaan het volgende:
Zo, ik heb de Gfx-LCD sturing extern gemaakt (naar buiten gevoerd, zodat ik heb met een geluste korte printerkabel kan linken vanuit mijn LPT poort, dan kan ik tenminste ook mijn All-in-one blijven gebruiken -die doet 't niet op USB-), natuurlijk ff die rounded cable moeten slopen, maarja, voor het goede doel

Een picje:
afbeelding
Man, ik kan echt niet wachten tot ie af is... je moet hem echt een keer meenemen naar Amsterdam... :9

ow enne mijn Via-Only RAM is nu al dood... [link] :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 00:58 schreef SEFje het volgende:

[..]

Euh ik weet dat het laat is maar hoort er niet SEFje ipv Super_v te staan? (of heeft hij ook al problemen? :) )
nee ik heb geen problemen. enigste probleem is al die mobo's zo snel mogelijk de deur uit te krijgen :o maar voor de rest draait het mobo hier super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 01:00 schreef Mr_Gee het volgende:

[..]

Je mag mijn FV24 kopen
met een 1Ghz Celeron
ik nodig je uit om ff een mailtje te sturen met "quanta costa" zie user info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 12:47

killercow

eth0

cool cool cool allemaal hoor, ik had er destijds geen geld voor maar ik kan er nu weer tegen aan, ik zat te denken om een blade server te gaan bouwen met behulp van die dingen :P stuk of 3 eerst maar en dan zien we later wel verder, t worden dan game/ftp/dhcp/nat servers voor op lan-party's ik heb al een 4u 19" case waar ze precies in kunnen, ik zit alleen nog over de voeding in, zijn er atx power connector splitters te krijgen? of is het mogenlijk zelf aan de hand van at voedingen stroom aan die beestjes te geven? lijkt me namenlijk een ontzettend goed idee.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01 08:13
Op zaterdag 25 mei 2002 20:24 schreef ferdivdw het volgende:

[..]
Even nog een paar mededelingen:
S-video getest met een kabel van 24 euro, maar ik krijg zwartwit beeld. Hoe kan dit. Denk zelf dat het aan de TV ligt.

En de composite tv out is perfect voor films en dergelijke maar in windows zie ik wel het een en ander trillen. Mischien door de brakke TV, maar kan natuurlijk ook liggen aan kabel ofzo.
Check even in je bios of de tv out niet toevallig op NTSC staat ingesteld, dat geeft vaak ook beeld in zwart-wit...
als die op PAL staat zit dat wel goed, maar of het dan aan de s-vhs kabel ligt of aan je tv? Geen idee...

Je kan eventueel nog zo'n verloop stekker proberen van composite en/of s-vhs en audio naar scart,

Handige site voor verloopjes, stekkers en kabels is trouwens:

http://www.hwb.acc.umu.se

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vraagje voor bart_banaan: hou heb je mobo vast gemaakt aan dat plaatje bij je connectors. Want dat is toch nooit sterk genoeg om hem aan op te hangen. Of heb je nog iets anders gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Op zondag 26 mei 2002 11:09 schreef super_vegeta het volgende:
vraagje voor bart_banaan: hou heb je mobo vast gemaakt aan dat plaatje bij je connectors. Want dat is toch nooit sterk genoeg om hem aan op te hangen. Of heb je nog iets anders gebruikt?
Doordat ik dat plaatje precies op maat heb ingefreesd, en daarna met goeie Epoxylijm dat plaatje in het 8mm dik plexiglas heb vast gezet, kan het MoBo gewoon 'blijven hangen' aan het plaatje. Het zit echt stevig, en kan niet op en neer bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zondag 26 mei 2002 11:25 schreef Bart_Banaan het volgende:

[..]

Doordat ik dat plaatje precies op maat heb ingefreesd, en daarna met goeie Epoxylijm dat plaatje in het 8mm dik plexiglas heb vast gezet, kan het MoBo gewoon 'blijven hangen' aan het plaatje. Het zit echt stevig, en kan niet op en neer bewegen.
Maar hoe zit het mobo dan vast aan het plaatje? Want in mijn pc zit dat plaatje gewoon min of meer los en wordt het door het mobo op zijn plek gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

En als je bedoeld hoe ik dat bordje vast aan het plaatje heb gemaakt: ik heb die schroeven losgedraaid, een passend ringetje er achter en weer gemonteerd. Hij 'hangt' dus aan 6 schroeven met ringen aan het metalen plaatje. Maak straks wel ff detail piccie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zondag 26 mei 2002 11:31 schreef Bart_Banaan het volgende:
En als je bedoeld hoe ik dat bordje vast aan het plaatje heb gemaakt: ik heb die schroeven losgedraaid, een passend ringetje er achter en weer gemonteerd. Hij 'hangt' dus aan 6 schroeven met ringen aan het metalen plaatje. Maak straks wel ff detail piccie.
Aah, op die manier. Ik stel al die vragen, omdat ik het er erg stoer uit vind zien en ik morgen mijn laatste examen heb, dus dan kan ik daarna lekker gaan klussen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Nog wat foto's van mijn SpaceCase project:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1477917619

en een detail van de ringetjes waaraan het MoBo 'hangt'

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2323695676

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Gee

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

Op zondag 26 mei 2002 01:33 schreef Hermanator het volgende:

[..]

ik nodig je uit om ff een mailtje te sturen met "quanta costa" zie user info
Done

Proffesioneel Platzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zondag 26 mei 2002 12:21 schreef Bart_Banaan het volgende:
Nog wat foto's van mijn SpaceCase project:

[afbeelding]
en een detail van de ringetjes waaraan het MoBo 'hangt'

[afbeelding]
Mooie kwaliteit foto's zeg! Het ziet er echt heel gaaf uit. Wat ben je van plan met die rij leds aan de voorkant? Wordt dat een soort van Vu meter ofzo?
Slim om dat bordje vast te maken met ringetjes!

Hoe heb jij trouwens die gaten in het plexi gemaakt, en dan met name het gat voor de lcd kabel? Gewoon uitgezaagd met een dremmel, of gesneden of met een figuurzaagje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Op zondag 26 mei 2002 11:34 schreef Devil het volgende:

[..]

Aah, op die manier. Ik stel al die vragen, omdat ik het er erg stoer uit vind zien en ik morgen mijn laatste examen heb, dus dan kan ik daarna lekker gaan klussen :9~
En ik weet waarvan je 'm gaat maken.... :P
Enne ik heb nog een kan en klare 20x20x20 kubus met deksel staan van Beekwilder, liefhebbers ervoor??? Mail maar ff.
Kostte 19,= euro, dus laat maar ff per meel horen.

een piccie ervan:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2272483661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde graag weten van Bob hoe je de multiplier insteld.

En voor de rest hoe weten jullie de temps van de proc. Als ik namelijk MBM gebruik geeft ie aan 66 graden en de andere sensor -6 dus dit klopt niet. Wie weet er een ander progje waarmee het wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zondag 26 mei 2002 12:47 schreef ferdivdw het volgende:

En voor de rest hoe weten jullie de temps van de proc. Als ik namelijk MBM gebruik geeft ie aan 66 graden en de andere sensor -6 dus dit klopt niet. Wie weet er een ander progje waarmee het wel lukt.
Staat er niet een progje van via op die cd die je erbij krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Op zondag 26 mei 2002 12:40 schreef Devil het volgende:

Mooie kwaliteit foto's zeg! Het ziet er echt heel gaaf uit. Wat ben je van plan met die rij leds aan de voorkant? Wordt dat een soort van Vu meter ofzo?
Slim om dat bordje vast te maken met ringetjes!

Hoe heb jij trouwens die gaten in het plexi gemaakt, en dan met name het gat voor de lcd kabel? Gewoon uitgezaagd met een dremmel, of gesneden of met een figuurzaagje ofzo?
Foto's heb ik gemaakt met m'n 2hands Olympus Camedia C-2000Z (2,1Mpx) en resized in MS Photodraw.

Die rij LED's zijn Mr. Loepie's 20voudige Hdd LED VU meter, in de kleuren 4xgroen,4xoranje,4xrood, 4xroodHighDensity, en 4x blauw HighDensity

Alle gaten heb ik gefreesd, behalve de voor- en achterplaat, die heb ik met een decoupeerzaag uit een vierkante plaat gezaagd, en daarna met een bandschuurmachine afgewerkt. Figuurzaag werkt niet, het is 8mm dik!!
Voor het frezen gebruik ik een Proxxon in boorstandaard, dat is een soort 'Ultra-Dremel', met betere lagers en betere 220Vac motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Op zondag 26 mei 2002 12:47 schreef ferdivdw het volgende:

Welke Via chip leest 'ie uit?
Bij mij gebruikt MBM de VIA-686B-2 voor sensor 1 en VIA686B-3 voor sensor 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 12:57 schreef Bart_Banaan het volgende:

[..]

Welke Via chip leest 'ie uit?
Bij mij gebruikt MBM de VIA-686B-2 voor sensor 1 en VIA686B-3 voor sensor 2
Nee die gebruikt ie bij mij niet, die kan ik niet kiezen ik zie alleen VT8231 en dat klopt wel want in het boekje staat die chipset.
Ik weet ook zeker dat die 66 graden niet klopt als ik namelijk het koelblokje voel is die lauw.
Kan ik dan op een of andere manier zorgen dat MBM toch die VIA-686B gebruikt ook al zie ik die niet in mijn lijstje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Ik heb het wel over dat Nexcom Via C3 bordje van me.
Ik weet nog dat ik flink zat te klooien om hem aan de praat te krijgen, zodat de gegevens overeen kwamen met de gegevens van het Nexcom proggie wat ik er bij kreeg.
Kijk ff op de website van MBM, er is iets met Via chipsets, een update of zo iets, maar precies weet ik 't niet meer. (is al een paar weken geleden :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
ik vraag me nog steeds af of deze heatsink op de c3 zou kunnen ipv het fannetje:
http://www.zalman.co.kr/english/product/nb32j.htm

zou wel erg mooi zijn... weet iemand de maten van de processor? (ow ja, dan moet die oude heatsink er natuurlijk wel afkomen :( )

hij is trouwens echt goedkoop: http://www.space-promotion.nl/Winkelencoolingchip_cooling.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
hmm nu ik toch op de zalman site was, zag ik ook dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0212/6100alcu3-b.gif

deze is speciaal voor de c3 gemaakt, maar is wel socket 370, dus we hebben er niks aan :X

http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps6100alcu.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee vin dat niet staat zone groote er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Op zondag 26 mei 2002 16:21 schreef SEFje het volgende:
ik vraag me nog steeds af of deze heatsink op de c3 zou kunnen ipv het fannetje:
http://www.zalman.co.kr/english/product/nb32j.htm

zou wel erg mooi zijn... weet iemand de maten van de processor? (ow ja, dan moet die oude heatsink er natuurlijk wel afkomen :( )
Dat WC blokje wat ik 'showde' is 26x26mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
Op zondag 26 mei 2002 16:30 schreef Bart_Banaan het volgende:

[..]

hmmm... die northbridge cooler van zalman:
2) Dimensions : 37(L) X 37(W) X 32(H) mm
:(

(btw; u've got mail bart ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 16:30 schreef Bart_Banaan het volgende:

[..]

Is het jouw al gelukt het standaard koelertje van de proc af te halen? en zou je anders ff kunnen opmeten of dat zalmann geval er idd op past? 37*37 is dat dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
Op zondag 26 mei 2002 17:56 schreef Hermanator het volgende:

[..]

Is het jouw al gelukt het standaard koelertje van de proc af te halen? en zou je anders ff kunnen opmeten of dat zalmann geval er idd op past? 37*37 is dat dus...
Misschien is dat alleen de bovenkant hoor, als je ziet hoe dat heatsinkje werkt... het raak oppervlak is kleiner dan de bovenkant namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 18:05 schreef SEFje het volgende:

[..]

Misschien is dat alleen de bovenkant hoor, als je ziet hoe dat heatsinkje werkt... het raak oppervlak is kleiner dan de bovenkant namelijk.
ja oke, anders ff kijken of er in een opp van 37*37 niets in de weg zit. Verder ook nog wel leuk om te weten of dat standaard dingetje er uberhaupt afkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Sorry, had nog geen tijd om de proc-koeler er af te slopen, want ik was bezig de draden van de RF ontanger te monteren, en op zo een wijze dat ik ook nog een andere keyboard/muis combo kan gebruiken.

Dus ik moest ff aan het MoBo solderen :

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1308777257

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 18:27 schreef Bart_Banaan het volgende:
Sorry, had nog geen tijd om de proc-koeler er af te slopen, want ik was bezig de draden van de RF ontanger te monteren, en op zo een wijze dat ik ook nog een andere keyboard/muis combo kan gebruiken.

[afbeelding]
LoL, vrij normaal dit. He BB, waar staat jouw huis? kan je voor mij ook ff aan het mobo solderen :D

Maargoed, heb het opgemeten, en theoretisch gezien moet die zalmann heatsink passen, aangezien de core 36*36 mm is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

[afbeelding]
Hehe de laatste keer dat ik ff aan een mobo ging solderen kon ik daarna naar een expert die het weer gerepareerd heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voor ferdiw. Ik heb mijn multiplier met WCPuid verandert. In het programma zit de opties tweaks en dan kan je de multiplier van je proc instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Ach, ik sloop 't en repareer 't ook, onder 't motto: wat ik niet kan maken, kan zo'n eikel bij een electrozaak ook niet meer repareren.

En nu even de draadjes afgewerkt, ziet er een stuk beter uit :) :) :)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/3074432864

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje

[afbeelding]
wat heb je nu precies aangesloten hiermee?

een IR keyboard receiver op het mobo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 19:13 schreef super_vegeta het volgende:
voor ferdiw. Ik heb mijn multiplier met WCPuid verandert. In het programma zit de opties tweaks en dan kan je de multiplier van je proc instellen.
Ok bedankt, moet ik zeker wel die nieuwste versie hebben met tweaks erin, ik heb er nu namelijk 1 waarin dat niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Op zondag 26 mei 2002 19:26 schreef SEFje het volgende:

[..]

wat heb je nu precies aangesloten hiermee?

een IR keyboard receiver op het mobo :?
De zender/ontvanger van een 'trust wireless keyboard + mouse 300KD' die normaal aan een meter kabel zit en achter in je PS/2 sloten komen.
De zender zit aan de achterkant van het GFX LCD display gemonteerd. De kabels gaan naar het 8-polige headertje links op dat bruine printplaatje.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2182737810

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
Op zondag 26 mei 2002 20:07 schreef Bart_Banaan het volgende:

[..]

De zender/ontvanger van een 'trust wireless keyboard + mouse 300KD' die normaal aan een meter kabel zit en achter in je PS/2 sloten komen.
De zender zit aan de achterkant van het GFX LCD display gemonteerd. De kabels gaan naar het 8-polige headertje links op dat bruine printplaatje.

[afbeelding]
ah!

slim bedacht man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 19:13 schreef super_vegeta het volgende:
Ik kan via tweaks nu een andere multiplier kiezen, maar er gebeurd niks, lijkt erop of ie gelockt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Alle onderdelen samen, de buis, de sokkel, de achterkant met het MoBo en de voorkant met de rest.
Nu maar wachten op de voeding.... Epsilon please hurry

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2831623580

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zondag 26 mei 2002 20:38 schreef Bart_Banaan het volgende:
Alle onderdelen samen, de buis, de sokkel, de achterkant met het MoBo en de voorkant met de rest.
Nu maar wachten op de voeding.... Epsilon please hurry

[afbeelding]
Echt heel erg gaaf zeg. Nu maar hopen dat mijn plexi kubus ook zo mooi wordt. Ik wil hem gaan schroeven door gaatjes te boren en daar schroefbusjes in te lijmen. Nu nog even een manier vinden om die gaatjes zo te boren dat de panelen precies onder een hoek van 90 graden op elkaar zitten.

Ik ben ook aan het denken over waterkoeling in het ding. Niet omdat het noodzakelijk is, maar gewoon omdat het gaaf is. Bij conrad zijn mini pompjes te koop voor €8,- dan nog een miniwaterblokje en wat mini slangetjes met een mini resevoirtje en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Op zondag 26 mei 2002 20:49 schreef Devil het volgende:

[..]

Echt heel erg gaaf zeg. Nu maar hopen dat mijn plexi kubus ook zo mooi wordt. Ik wil hem gaan schroeven door gaatjes te boren en daar schroefbusjes in te lijmen. Nu nog even een manier vinden om die gaatjes zo te boren dat de panelen precies onder een hoek van 90 graden op elkaar zitten.
Met een boorstandaard lukt het zeker om precies haaks te boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zondag 26 mei 2002 20:54 schreef Bart_Banaan het volgende:

[..]

Met een boorstandaard lukt het zeker om precies haaks te boren.
Dan moet ik die ergens vandaan zien te halen, want ik heb hier alleen zo'n ubergrote klopboor en een kleine accuboormachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Op zondag 26 mei 2002 20:57 schreef Devil het volgende:

[..]

Dan moet ik die ergens vandaan zien te halen, want ik heb hier alleen zo'n ubergrote klopboor en een kleine accuboormachine.
Tja jammer, en Soest is een eind weg van NO friesland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zondag 26 mei 2002 21:01 schreef Bart_Banaan het volgende:

[..]

Tja jammer, en Soest is een eind weg van NO friesland.
Yeps. Maar ik zal eens rondkijken bij mij op school ofzo, dat zijn ze me wel verplicht nar 7 jaar schoolgeld betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij kan je ook alleen het waterkoeling blokje erop zetten. Das al genoeg om te koelen. Waterkoeling zonder water :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Op zondag 26 mei 2002 21:07 schreef super_vegeta het volgende:
volgens mij kan je ook alleen het waterkoeling blokje erop zetten. Das al genoeg om te koelen. Waterkoeling zonder water :o
Hmmmmm.....
Ik heb hier nog staal ommantelde slangen van 8mm liggen... 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Chaos op mijn werktafel....
Tijd dat de voeding komt, dan kan ik alles samenvoegen.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1755184064

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Spyro heeft ook weer had geknutseld vandaag.... Ben ook aardig op weg... Niet zon rommel als bij jouw, maarja... hoop dat we (over)morgen wat van Epsilon horen....

Ziet er mooi uit trouwens Bart.... ben benieuwd als ie af is....

BTW ik heb hier alleen maar reepjes PC100 liggen en wil het eerst daarmee proberen, iemand al ervaring of dat een beetje werkt? Heb niet zo'n zin om ook nog een reepje PC133 aan te schaffen....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
100mhz moet gewoon werken, moet je je jumpers alleen even anders zetten. Of je laat hem op 133mhz staan, weet alleen niet of je memory dat trekt.

En heeft iemand een idee hoe ik het volgende probleem kan oplossen. Als ik van cdrom divx afspeel happert ie, doe ik het vanaf het netwerk of harddisk doet hij dat niet. Dus de cdrom is te langzaam. Maar het is een 52x dus dat mag het niet zijn. Ook staat hij op een aparte IDE kabel. :? iemand een idee wat dit kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 23:35 schreef super_vegeta het volgende:
100mhz moet gewoon werken, moet je je jumpers alleen even anders zetten. Of je laat hem op 133mhz staan, weet alleen niet of je memory dat trekt.

En heeft iemand een idee hoe ik het volgende probleem kan oplossen. Als ik van cdrom divx afspeel happert ie, doe ik het vanaf het netwerk of harddisk doet hij dat niet. Dus de cdrom is te langzaam. Maar het is een 52x dus dat mag het niet zijn. Ook staat hij op een aparte IDE kabel. :? iemand een idee wat dit kan zijn
hmm, hoop niet dat veel meer mensen hier last van gaan hebben, ik ben namelijk van plan via DVD-ROM filmpies te kijken.. Misschien is de cd niet goed gefikt, dat ie allen op 4x draait ofzo? (zal wel niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 23:45 schreef Hermanator het volgende:

[..]

hmm, hoop niet dat veel meer mensen hier last van gaan hebben, ik ben namelijk van plan via DVD-ROM filmpies te kijken.. Misschien is de cd niet goed gefikt, dat ie allen op 4x draait ofzo? (zal wel niet)
dat zou kunnen. maar vind het nog raar, 52x150kb/s= 7800kb/s
netwerk is 10mbit=1250kb/s dus zou de cdrom toch veel sneller moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 23:52 schreef super_vegeta het volgende:

[..]

dat zou kunnen. maar vind het nog raar, 52x150kb/s= 7800kb/s
netwerk is 10mbit=1250kb/s dus zou de cdrom toch veel sneller moeten zijn?
hmm puntje. Ik heb ook wel eens gehad dat ie ging haperen omdat ie drive dan zo snel is dat ie ff vooruit gaat lezen, en dat als het weer zo ver is dat ie op de cd moet gaan kijken ie opnieuw moet inlezen, misschien cdbremse proberen en em op 8 speed laten lopen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburDexter
heb ik ook gehad met mn dvd speler + AXP 1600

1) goedkope cdrom (DVD) spelers trekken vaak ook nog wat (soms veel)cpu kracht.

2) zorg ervoor dat dma aanstaat

3) probeer eens met een gewone 40 polige kabel (ik weet niet waarom maar het werkt bij mijn asus dvd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Zo, de draadjes zitten nu allemaal op hun plek, 't was me een gepriegel.
Dus maar weer ff een piccie van de componenten:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2252114484

Morgen avond maar even de koeler eraf proberen te krijgen, dat semi-WC idee lijkt me :9~ (als het past :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er niet iemand nog zo`n boardje over?? bij de inkoop anders moet ik ze zelf gaan inkopen en heb er niet zo veel zin >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op maandag 27 mei 2002 08:17 schreef gotties het volgende:
heeft er niet iemand nog zo`n boardje over?? bij de inkoop anders moet ik ze zelf gaan inkopen en heb er niet zo veel zin >:)
Je kunt m bestellen bij CTW en Alternate.... Al weet ik niet of ze ook direct leverbaar zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 23:58 schreef ExcaliburDexter het volgende:
...

3) probeer eens met een gewone 40 polige kabel (ik weet niet waarom maar het werkt bij mijn asus dvd)
zal ik eens proberen want gebruikte nu een ATA-100 kabel, zo'n hele fijne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 08:17 schreef gotties het volgende:
ik heb er nog 2 over. mail me maar even als je er 1 wil. bobpanne@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 09:48 schreef super_vegeta het volgende:

[..]

ik heb er nog 2 over. mail me maar even als je er 1 wil. bobpanne@hotmail.com
/me wants 1 too!! :)
Ik heb je ff een meeltje gestuurd. Gewoon voor de 140 euro + cadeaubon?
Het geld kan ik vandaag nog overmaken maken met girotel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01 08:13
Iemand al eens uitgezocht of ie met z'n eigen netwerk aansluiting kan booten over het netwerk?
Zou weer wat ruimte besparen van een harde schijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Gee

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

wat ik nou graag wil weten is:

-TV-out is die helemaal FullScreen?
zo niet is dat op te lossen met TVtool (mbt de chipset)
-Welke codecs werden er voor Divx gebruikt?
het nimo paket of gewoon de codecs?

ik zit er namelijk ook over te denken om er maar eentje aan te schaffen...

Proffesioneel Platzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 15:01 schreef Mr_Gee het volgende:

offtopic:
dat nimo pakket (als we het over hetzelfde pakket hebben) zuigt :r
dat heeft bij mij mijn tv-applicatie en mijn webcam app om zeep geholpen :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 15:01 schreef Mr_Gee het volgende:

Divx moet je gewoon de Divx-codecs gebruiken. TV-out is helemaal full-screen, zie maar de pics van super_vegeta waar ie met mij aan t chatten is op de TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet nog iets overmaken maar de ptt is al de hele dag ofline leuk.

Girotel Online is door technisch onderhoud momenteel niet bereikbaar. Excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Bob

Vraagje

Mijn mobotje is vandaag op de post gegaan of niet

En waarneer kan ik hem verwachten denk je?

Alvast bedankt voor alle moeite

Groetjes Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen net is alles op de post gegaan, 16:45. dus wordt vandaag nog verzonden. Dus met een beetje geluk is het er morgen of overmorgen. :)

Er zijn nog een paar mensen die moeten afhalen. Die kunnen mij gewoon mailen om een afspraak te maken. Kan over het algemeen altijd wel. Alleen niet overdag.

de 2 mobo's die te koop waren zijn al verkocht, en worden zo snel mogelijk ook verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 17:53 schreef super_vegeta het volgende:de 2 mobo's die te koop waren zijn al verkocht, en worden zo snel mogelijk ook verstuurd
thnx dude :)
Ik moet ff op zoek naar zo'n laptop hdd --> IDE converter, zijn die ergens op i-net (NL) te vinden?
Anders moet 'k ff op de volgende PC-Dump w88en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 18:42 schreef ---X2--- het volgende:

[..]

Ik moet ff op zoek naar zo'n laptop hdd --> IDE converter, zijn die ergens op i-net (NL) te vinden?
in die procase kan een gwone HD hoor
heb je g1 laptop hd voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
  • Laatst online: 08:42

[..]

Wij verkopen ze op werk.
staat op het moment dacht ik niet op onze website, www.quibus.nl je kan altijd even mailen naar ons vanaf de website voor een prijs opge gave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 18:45 schreef _AscII_ het volgende:

[..]

in die procase kan een gwone HD hoor
heb je g1 laptop hd voor nodig.
Ik weet het, maar 'k heb d'r nog 1 liggen en het scheelt toch wel in het geluid.
Op maandag 27 mei 2002 18:47 schreef peterzwet het volgende:

[..]

Wij verkopen ze op werk.
staat op het moment dacht ik niet op onze website, www.quibus.nl je kan altijd even mailen naar ons vanaf de website voor een prijs opge gave
Ik zal ff een meeltje sturen, iig bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 18:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Op maandag 27 mei 2002 17:53 schreef super_vegeta het volgende:
hey mensen net is alles op de post gegaan, 16:45. dus wordt vandaag nog verzonden. Dus met een beetje geluk is het er morgen of overmorgen. :)

Er zijn nog een paar mensen die moeten afhalen. Die kunnen mij gewoon mailen om een afspraak te maken. Kan over het algemeen altijd wel. Alleen niet overdag.

de 2 mobo's die te koop waren zijn al verkocht, en worden zo snel mogelijk ook verstuurd
Ah da's mooi! Hopelijk komen ze morgen dan aan! :9~

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al zo'n grazend }:O beest uitgeprobeerd opdit bord+ proc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al wel Atomic Bomberman gespeeld, loopt gewoon goed.
Verder heb ik ook DGEN een Sega emulator gedraaid en spelletjes doen het ook gewoon vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

http://www.comptechworld.nl/nieuwshop/winkel_20.shtml

2,5inch HDD naar 3,5inch aansluiting 17,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 20:30 schreef CTW het volgende:

[..]

http://www.comptechworld.nl/nieuwshop/winkel_20.shtml

2,5inch HDD naar 3,5inch aansluiting 17,90
Thnx... :)
Heeft het bordje nou eigenlijk firewire?
Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.