100ste reply
Verwijderd
Ik ben daar al de hele middag naar op zoek... intussen al enkele shops gevonden dat dit verkoopt (Paradigit is tot nu toe in elk geval de goedkoopste) maar nergens geen foto te vinden, ASUS verkoopt blijkbaar ook een combi dvd/cd voor weinig geld (gevonden voor € 87) maar NERGENS geen pics van te vindenOp zondag 21 april 2002 16:37 schreef SEFje het volgende:
Heeft iemand nog pics van een slimline cdrom? Ik kan me er niet zoveel bij voorstelle.

Ga me nu best es een douche pakken... zit hier alweer te surfen van toen k uit m'n bed kwam mee de stinkende rook van gisteren

'k dacht alleen dat voor die eden's je een riser nodig hebt van 1 32-bit pci slot naar 2.Op zondag 21 april 2002 15:50 schreef Demoman het volgende:
voor de mensen die zo'n riser kaart zoeken
http://viddel.shop.tweakers.net/?action=overzicht&groep=9
staan op tweak shop.
En die vindt je bij tweakshop alleen voor 64-bit pci sloten.
Verwijderd
Die verkopen ze bij oa Mrcomputer en MyComOp zondag 21 april 2002 16:18 schreef Cyberwulf het volgende:
'k Lees dit nu pas: http://www.tweakers.net/reviews/236
Da's gedver nog een pak kleiner dan dit moederbordje en heeft al alles aan boord ! DA zou pas de max zijn om te kunnen gebruiken als divx/dvd/mp3 box !
Iemand een gedacht van de prijs van dit ding ??
prijzen vanaf zo'n 900.-
In mijn veronderstelling ligt dat buiten dit 'project'.
Ik heb al een duidelijke taak voor m'n aanstaande mini-computertje. Het wordt een Internet en Office PC-tje.
Er komt een stalen kastje omheen van 17,5 x 17,5 x 7,5 cm met daarin een LS120 drive op IDE, een seagate barracuda 60 GB en het mini-mobootje. Voeding extern. Natuurlijk nergens ventilatoren in.
we zitten nu op 39 moederbordjes die besteld worden, dus zijn er al aardig wat.
maandag krijg ik weer wat horen van de leverancier.
Hoe ga je de externe voeding en custom case maken? Ik ben in dat soort projecten erg geinteresseerd.Op zondag 21 april 2002 17:17 schreef vernieuwdedreft het volgende:
[..]
Er komt een stalen kastje omheen van 17,5 x 17,5 x 7,5 cm met daarin een LS120 drive op IDE, een seagate barracuda 60 GB en het mini-mobootje. Voeding extern. Natuurlijk nergens ventilatoren in.
Verwijderd
Ik gebruik er een normale ATX 235 Watt voeding voor (alternate.nl voor 21,-). De kabels verleng ik en werk ze af met een krimpkous. In dezelfde stijl als het kastje lijkt me het mooiste. Maar verder kan ik er nog niets over zeggen.Op maandag 22 april 2002 00:18 schreef SEFje het volgende:
[..]
Hoe ga je de externe voeding en custom case maken? Ik ben in dat soort projecten erg geinteresseerd.
Als ie af is post ik pics.
Het lijkt me trouwens leuk om van alle mobootjes hier te horen/zien wat ermee gebeurd is.
Spyro heeft ook zo zijn idee-en over een case... Ik denk dat er de komende tijd een hoop plexi/alu/staal mods voorbij wandelen 
PS vernieuwdedreft, weet jij of je zo'n voeding onbeperkt kan verlengen? zo richting een meter ofzow?
PS vernieuwdedreft, weet jij of je zo'n voeding onbeperkt kan verlengen? zo richting een meter ofzow?
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Dat is al aardig wat!Op zondag 21 april 2002 23:07 schreef super_vegeta het volgende:
we zitten nu op 39 moederbordjes die besteld worden, dus zijn er al aardig wat.
Je had het ook over korting bij 50 bordjes
klopt vanaf 50 bordjes wordt de prijs goedkoper. dus nog even wat meer bordjes!Op maandag 22 april 2002 10:04 schreef pietervl het volgende:
[..]
Dat is al aardig wat!
Je had het ook over korting bij 50 bordjes, weet je daar al meer van?
Bob: you've got meel...Op maandag 22 april 2002 10:27 schreef super_vegeta het volgende:
[..]
klopt vanaf 50 bordjes wordt de prijs goedkoper. dus nog even wat meer bordjes!
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
toch maar een bordjeOp maandag 22 april 2002 10:28 schreef Skef het volgende:
[..]
Bob: you've got meel...
wel jammer van die tuatalin(hoe je het ook schrijft) koop je zeker een ander moederbord voor of niet?
Ik heb voor € 75,- een Asus TU-SL2C gekocht... ook goedkoop...Op maandag 22 april 2002 11:07 schreef super_vegeta het volgende:
[..]
toch maar een bordje![]()
wel jammer van die tuatalin(hoe je het ook schrijft) koop je zeker een ander moederbord voor of niet?
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Verwijderd
'k heb zonet in 3ds max een beetje zitten expirimenteren met het bordje... ik denk het bordje, de voeding met harde schijf en slimline dvd in een kastje ga kunnen stoppen van 20cm breed, 15cm hoog en 20cm diep
Met 2 (links & rechts) kleine fans in serie op 12v dat zorgen voor de luchtstroom op cpu & voeding.
Kan niet wachten tot ik het bordje heb om ermee te beginnen
Wel klein techo vraagje... volgens het ontwerpje zou m'n voeding (printplaat) een kwart boven de cpu komen. Die cpu hoeft niet echt gekoeld te worden maar ik vertrouw dat toch niet helemaal
Daarom zou ik er een halve koelvin (basis blijft, maar aan één kant een deel van de vinnen afsnijden) opzetten dat dan met het intacte deel van de vinnen in de luchtstroom van de fans zou zitten. Nu vraag ik me gewoon af of de koelvin compleet zou koelen of enkel het vlak waar de vinnen opstaan dat in de luchtstroom zitten... Als dat zo zou zijn kan het misschien zijn dat slechts de helft van de cpu word gekoeld wat me nog ongezonder lijkt dan niet te koelen... Iemand dat me hierbij een tip kan geven ?
Wel klein techo vraagje... volgens het ontwerpje zou m'n voeding (printplaat) een kwart boven de cpu komen. Die cpu hoeft niet echt gekoeld te worden maar ik vertrouw dat toch niet helemaal

edit:
De schijf dat erin komt is een oude Quantum van 4500rpm, dus die word zelfs stressed nauwelijks warm.
De schijf dat erin komt is een oude Quantum van 4500rpm, dus die word zelfs stressed nauwelijks warm.
Moeilijk moeilijk moeilijkOp maandag 22 april 2002 17:04 schreef Cyberwulf het volgende:
Wel klein techo vraagje... volgens het ontwerpje zou m'n voeding (printplaat) een kwart boven de cpu komen. Die cpu hoeft niet echt gekoeld te worden maar ik vertrouw dat toch niet helemaalDaarom zou ik er een halve koelvin (basis blijft, maar aan één kant een deel van de vinnen afsnijden) opzetten dat dan met het intacte deel van de vinnen in de luchtstroom van de fans zou zitten. Nu vraag ik me gewoon af of de koelvin compleet zou koelen of enkel het vlak waar de vinnen opstaan dat in de luchtstroom zitten... Als dat zo zou zijn kan het misschien zijn dat slechts de helft van de cpu word gekoeld wat me nog ongezonder lijkt dan niet te koelen... Iemand dat me hierbij een tip kan geven ?
heb je de beschikking over een tempmeter? Dan kun je gaan testen.... Als de ingekorte vinnen erg heet worden tov de niet ingekorte vinnen dan heb je een probleem....
Ik denk dat het wel moet lukken, zeker als je er een lekkere luchtstroom langs kan persen
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Heeft dat ding nou een firewire aansluiting? want dat begrijp ik wel van de site van VIA
denk dat je hem dan beter wat langzamer kan zetten (de fan) dan het koelertje te slopen. wat voor voeding gebruik je trouwens??Op maandag 22 april 2002 17:04 schreef Cyberwulf het volgende:
'k heb zonet in 3ds max een beetje zitten expirimenteren met het bordje... ik denk het bordje, de voeding met harde schijf en slimline dvd in een kastje ga kunnen stoppen van 20cm breed, 15cm hoog en 20cm diepMet 2 (links & rechts) kleine fans in serie op 12v dat zorgen voor de luchtstroom op cpu & voeding.
Wel klein techo vraagje... volgens het ontwerpje zou m'n voeding (printplaat) een kwart boven de cpu komen. Die cpu hoeft niet echt gekoeld te worden maar ik vertrouw dat toch niet helemaalDaarom zou ik er een halve koelvin (basis blijft, maar aan één kant een deel van de vinnen afsnijden) opzetten dat dan met het intacte deel van de vinnen in de luchtstroom van de fans zou zitten. Nu vraag ik me gewoon af of de koelvin compleet zou koelen of enkel het vlak waar de vinnen opstaan dat in de luchtstroom zitten... Als dat zo zou zijn kan het misschien zijn dat slechts de helft van de cpu word gekoeld wat me nog ongezonder lijkt dan niet te koelen... Iemand dat me hierbij een tip kan geven ?
edit:
morgen krijg ik weer wat meer gegevens over levertijden enzo.
las ik in ander topic..he jongens de distubuteur voor Europa zit in........
NEDERLAND eindhoven.
wie gaat er bellen ?
Europe Area
LITE-ON Technology B.V.
Hasteweg 232, 5652CM, Eindhoven The Netherlands
TEL: +31-40-2957500
dus 040 2957500
misschien zijn ze hier goedkoper ofzo? ik weet niet waar het nou bestelt wordt...
Verwijderd
Heb hier koelvinnetjes genoeg liggen, dus het slopen van eentje kan echt geen kwaad. Maar ik moet die slopen want anders krijg ik m'n voeding nooit op die plaatssuper_vegeta:
denk dat je hem dan beter wat langzamer kan zetten (de fan) dan het koelertje te slopen. wat voor voeding gebruik je trouwens??
Da's een atx voeding dat k ooit es heb gevonden in een computerwinkel. Die gebruikten die ook als voeding om een bord uit te testen. Ik heb die net even open gedaan en onder de 12cm fan zit een 11.5 op 9.5cm printplaatje waar de componenten allemaal op dezelfde hoogte zijn uitgelijnt (4,5cm).
Het PCI slot gebruik ik niet, dus kan ik vanaf de zijkant van het bordje tot ongeveer een cm over de cpu gaan, die zal met een dun plexi plaatje veilig van elkaar worden gescheiden en zo een anderhalve cm boven de cpu zweven. Dus er zal wel nog een kleine centimeter koelvinnetjes staan op de cpu.
Lekker compact
Thx,... I'll be waitingsuper_vegeta:
morgen krijg ik weer wat meer gegevens over levertijden enzo.
Dat gaat over een slimline cd/dvd hé... niet over het moederbordje. Ik hoop dat ze daar ook iets voor organiseren... ben ik zéker bij dan. Ben nog steeds op zoek naar een smalle cd speler.epsilon:
las ik in ander topic..
misschien zijn ze hier goedkoper ofzo? ik weet niet waar het nou bestelt wordt...
Volgens LiteOn zou die speler 13cm diep zijn. I hope so... dan is m'n kastje nog maar 17,5cm diep ipv 20

Dit is wat ik er mee zou doen als ik tijd en geld had... jammer genoeg heb ik ff geen van beiden nu...
Verwijderd
Volgens mij kan je weinig van die koelribben afhalen die zijn namelijk vrij kort volgens mij, kijk hier maar eens:

klik hier voor groter plaatje

klik hier voor groter plaatje
Da's een mooie bak... weer wat inspiratie voor Spyro in ieder geval... thanks...Op maandag 22 april 2002 20:21 schreef Weefselkweekje het volgende:
[afbeelding]
Dit is wat ik er mee zou doen als ik tijd en geld had... jammer genoeg heb ik ff geen van beiden nu...
Verwijderd
Sow das zeker een mooi bakkie heb nu weer hele neiuwe ideen
Heb je dat met 3dmax gedaan oid?
zit de cpu daar al op
?
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Lekker duidelijke vraag...Op maandag 22 april 2002 21:32 schreef Firecow het volgende:
zit de cpu daar al op?
maar op het mobo van deze inkoopactie zit de cpu idd al op.
Als je iets anders wilde weten... moet je het maar duidelijker vragen
edit:
enne, Super_vegeta, misschien is het handig de eerste post van dit topic een beetje te updaten met info die je nu hebt?
En iig een link naar die site die je voor dit project hebt gemaakt.
Nee, net ff die pic vergroot van die Japanse site (deze) en er zit iig geen FireWire op 
Jammer, maar alleen lan is ook wel goed
Maareh, hoe zit het nou met de cases? Want ik heb net het andere topic door zitten lezen (ja, helemaal
) en daar kwam ook niet veel uit. Ik wil iig wel een normale DVD speler erin gooien, net zoals er al wordt gezegt.
Misschien kan ik de behuizing van een kapotte DVD speler op de kopt tikken, dat zou wel heel mooi zijn. Zo'n silverkleurige
Maareh, hoe zit het nou met de cases? Want ik heb net het andere topic door zitten lezen (ja, helemaal
Misschien kan ik de behuizing van een kapotte DVD speler op de kopt tikken, dat zou wel heel mooi zijn. Zo'n silverkleurige
Er zitten een hoeveelheid headers op het moederbord... Het kan goed dat daar dus eentje voor FireWire bij zit...Op maandag 22 april 2002 21:49 schreef LeonM het volgende:
Nee, net ff die pic vergroot van die Japanse site (deze) en er zit iig geen FireWire op
nee dat was mij vraag dusOp maandag 22 april 2002 21:37 schreef SEFje het volgende:
[..]
Lekker duidelijke vraag...
maar op het mobo van deze inkoopactie zit de cpu idd al op.
Als je iets anders wilde weten... moet je het maar duidelijker vragen
edit:
enne, Super_vegeta, misschien is het handig de eerste post van dit topic een beetje te updaten met info die je nu hebt?
En iig een link naar die site die je voor dit project hebt gemaakt.
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Misschien is het handig voor mensen die in Amsterdam en omstreken wonen om a.s. zaterdag naar de PC Dumpdag te gaan daar kun je vaak leuke onderdelen krijgen voor zeer leuke prijzen.
Voorbeeld 1: 9" (of was het nou 10") kleuren monitor voor 45 euro
Voorbeeld 2: Laptop cd/dvd/cdr(w) drives.
Voorbeeld 3: Yamaha CDRW 4x4x16 SCSI of IDE 13 euro (dacht ik)
En natuurlijk nog veel meer.
Oja pic van laptop cd/dvd drive (Dell).

* Gutteguttegut lijkt wel een verkoper...

The birds turned into The Flying Dutchmen!
WAAR is dat pcies in A'dam, dan ga ik daar nl. even naartoeOp maandag 22 april 2002 22:25 schreef Gutteguttegut het volgende:
Misschien is het handig voor mensen die in Amsterdam en omstreken wonen om a.s. zaterdag naar de PC Dumpdag te gaan daar kun je vaak leuke onderdelen krijgen voor zeer leuke prijzen.
[afbeelding]
RAIOp maandag 22 april 2002 22:39 schreef LeonM het volgende:
[..]
WAAR is dat pcies in A'dam, dan ga ik daar nl. even naartoe
Hehe, ik kom ook op PC-Dumpdag
en het is natuurlijk in de RAI, dus bijvoorbeeld metro 51 naar station RAI, of de van Woustraat helemaal uitfietsen, of met de trein naar station RAI, iig; je vind het wel 
Wie doet er allemaal een mini-ITX t-shirt aan?
Hopelijk vind ik ook de goede plekjes, volgens mij zijn er geen openbare computers waarmee je dan ff via GoT kan communiceren waar de "goede" dingen staan of wel?
Wie doet er allemaal een mini-ITX t-shirt aan?
Hopelijk vind ik ook de goede plekjes, volgens mij zijn er geen openbare computers waarmee je dan ff via GoT kan communiceren waar de "goede" dingen staan of wel?
op zich wel leuk maar vraag me af of ie zal voldoen als een divx film net wat zwaar is ingepakt, of als game server.
/me zit te overwegen of ie mee doet
/me zit te overwegen of ie mee doet
Reality beats fiction by far!
Ik ga ook, maar dan voor een spindle van 100cdr's, een 128MB compact flash kaart en zo'n 9" monitor....als ze er nog zijn.
zitten er nu 1 of 2 Lan's op 
ik lees net in dat andere topic dat er 2 opzitten!
Verwijderd
toch echt een hoor, maar je kan er nog een in dat pci slot prikken...Op maandag 22 april 2002 22:58 schreef E-MANs het volgende:
zitten er nu 1 of 2 Lan's op
ja daar komt de audigy alOp maandag 22 april 2002 22:59 schreef Got het volgende:
[..]
toch echt een hoor, maar je kan er nog een in dat pci slot prikken...
USB ??Op maandag 22 april 2002 23:03 schreef E-MANs het volgende:
[..]
ja daar komt de audigy al

Verwijderd
Daar hebben ze het over dat andere bordje dacht ik.. dat PC104 (of zoiet) formaat. Da's ook met via maar nog een pak kleiner. Daar zitten wél 2 lan poorten opOp maandag 22 april 2002 22:59 schreef Got het volgende:
[..]
toch echt een hoor, maar je kan er nog een in dat pci slot prikken...
Ehh hoeveel gaat het dan kosten vanaf 50 bordjes
...?
Ik had zelf al beloofd dat ik wat uit ging zoeken over die voedingen. Nou ik heb al wat meer info maar nog niet alles, jammer genoeg, aangezien leveranciers helaas niet snel reageren. Het gaat om de Enlight 150 Watt MicroATX voeding. De prijs zal zo rond de 33 euro liggen zonder verzendkosten naar jou toe. Maar Enlight is wel een erg bekend merk, dus dat zit wel snor
. Afmetingen, grootte en fan(loos) specificaties volgen nog.
Ik had zelf al beloofd dat ik wat uit ging zoeken over die voedingen. Nou ik heb al wat meer info maar nog niet alles, jammer genoeg, aangezien leveranciers helaas niet snel reageren. Het gaat om de Enlight 150 Watt MicroATX voeding. De prijs zal zo rond de 33 euro liggen zonder verzendkosten naar jou toe. Maar Enlight is wel een erg bekend merk, dus dat zit wel snor
welke actie is dat, en hoe duur zijn die?Op maandag 22 april 2002 23:06 schreef Cyberwulf het volgende:
[..]
Daar hebben ze het over dat andere bordje dacht ik.. dat PC104 (of zoiet) formaat. Da's ook met via maar nog een pak kleiner. Daar zitten wél 2 lan poorten op
Verwijderd
Je bedoelt deze?Op maandag 22 april 2002 23:09 schreef sjares het volgende:
Ehh hoeveel gaat het dan kosten vanaf 50 bordjes...?
Ik had zelf al beloofd dat ik wat uit ging zoeken over die voedingen. Nou ik heb al wat meer info maar nog niet alles, jammer genoeg, aangezien leveranciers helaas niet snel reageren. Het gaat om de Enlight 150 Watt MicroATX voeding. De prijs zal zo rond de 33 euro liggen zonder verzendkosten naar jou toe. Maar Enlight is wel een erg bekend merk, dus dat zit wel snor. Afmetingen, grootte en fan(loos) specificaties volgen nog.
Dan heb ik liever deze platte (19x8.2x4.3cm) van Enhance Electronics. Past mooi in een kastje van 20cm en is ook nog eens onwijs plat
Kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die een fan-loze voeding willen maar gezien de reacties zijn er toch aardig wat mensen die die platte willen...
we moeten ff naar dat andere topic
Verwijderd
Is geen actie hoor... maar da's ook met van die via cpu's. Die bordjes kosten wel + € 400 Ze hebben daar geen inkoop actie over gedaan hoor. Heb effe gezocht maar vind er niet direct nog iets overOp maandag 22 april 2002 23:14 schreef E-MANs het volgende:
[..]
welke actie is dat, en hoe duur zijn die?
Ehh nee dat zijn niet de specs van de voeding die ik op het oog heb...en ja fanloos is wel wat de mensen willen denk ik.Op maandag 22 april 2002 23:24 schreef Got het volgende:
[..]
Je bedoelt deze?
Dan heb ik liever deze platte (19x8.2x4.3cm) van Enhance Electronics. Past mooi in een kastje van 20cm en is ook nog eens onwijs plat. Te koop per tien bij chieftec voor €320.
Kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die een fan-loze voeding willen maar gezien de reacties zijn er toch aardig wat mensen die die platte willen...
we moeten ff naar dat andere topic
Als je hem platter wil hebben kan ik daar ook voor zorgen
Verwijderd
Kun je hem nou ook voeden dan vanaf de accu van de auto? Anders hoef ik hem niet hoor. Links ofzo?
de gene die het in de auto willen, hou doen jullie het met de voeding ???? ben ik eigenlijk wel benieuwt naar!!!
bla?
Spyro heeft ff een nieuw topic geopend omtrent kasten, voedingen etc, om de twee huidige topics een beetje on-topic te houden
. Als het niet nodig is, prima, niet reageren, maar ik denk dat het wel handig is om een speciaal topic te hebben voor alle voedingen, kasten etc en inkoopactietjes daaromheen. Houden we dit topic beetje voor de inkoopactie van de VIA Eden zelf.....
Heb in het nieuwe topic ff een samenvattinkje van info gemaakt, toevoegingen zijn welkom, die kan ik vandaag nog in de eerste post verwerken....
[topic=475862]
Heb in het nieuwe topic ff een samenvattinkje van info gemaakt, toevoegingen zijn welkom, die kan ik vandaag nog in de eerste post verwerken....
[topic=475862]
Lightwave3DOp maandag 22 april 2002 21:26 schreef Dwaashaas het volgende:
Sow das zeker een mooi bakkie heb nu weer hele neiuwe ideen![]()
Airflow is een probleem , en alles past er net in, maar als het werkt is ie superstil en erg mooi (naar mijn idee dan) om te zien
ik weet dat ie 15% van de divx films moeite mee zal hebben maar goed, IK DOE MEE, en heb je al geemailt
heb mijn amd tb op 800 mhz gezet, en als er heel snelle bewegingen zijn is er 100% en krijg je een raar beeldOp dinsdag 23 april 2002 10:23 schreef E-MANs het volgende:
ik weet dat ie 15% van de divx films moeite mee zal hebben maar goed, IK DOE MEE, en heb je al geemailt
laat staan dat een C3 het wel kan.
LOL: Heb ff mijn celly 400 op 800 gezet, en nu speelt hij helemaal nix afOp dinsdag 23 april 2002 11:16 schreef E-MANs het volgende:
[..]
heb mijn amd tb op 800 mhz gezet, en bij een redelijk aantal films kan hij niet goed afspelen, 100% cpu load
laat staan dat een C3 het wel kan.
FF serieus: Ik heb er nog geen ervaringen mee, maar wat voor soort DivX-en doen het wel en welke niet? Doen alleen de camera-opgenomen-flut-versies het, of ook de HQ-dvd-rips?
Ach ja, als iig MP3 maar wel afspeelt, desnoods in Win95...
Met een celly 366@550 heb ik met geen enkele film moeite. Raar dan dat je met een TB 800 wel moeite hebt. Wat voor films heb je dan moeite mee en op welke resolutie?
C3-800 kun je meest waarschijnlijk alle divx afspelen.
Verwijderd
Is er nou niemand met een C3-800 om gewone live-tests uit te voeren? Van die benchmarks word ik echt niet vrolijk. Als dat ding zo zwak is als de BM suggereert, dan doe ik toch maar niet mee. Ik heb echt geen zin om € 500,- uit te geven aan een machientje dat dan niet in staat is om alle DiVx en DVD's vloeiend af te spelen.
Moet je ff de post van ronnie opzoeken... Die heeft er een gepost in de volgende topics:Op dinsdag 23 april 2002 11:43 schreef Jamez_Joint het volgende:
Is er nou niemand met een C3-800 om gewone live-tests uit te voeren? Van die benchmarks word ik echt niet vrolijk. Als dat ding zo zwak is als de BM suggereert, dan doe ik toch maar niet mee. Ik heb echt geen zin om € 500,- uit te geven aan een machientje dat dan niet in staat is om alle DiVx en DVD's vloeiend af te spelen.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/459888/
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/471056/
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/387089/
en meldde dat hij met zijn C3-800 in een resolutie 800*600 (genoeg voor een TV) vloeiend zijn DIVX kon afdraaien. 1024*... gaat NIET werken.
En de TV-out van dit bordje kan 640x480 en 800x600 aan, die 1024 is voor de TV-out niet haalbaar!!!Op dinsdag 23 april 2002 11:46 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
[..]
Moet je ff de post van ronnie opzoeken... Die heeft er een gepost in de volgende topics:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/459888/
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/471056/
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/387089/
en meldde dat hij met zijn C3-800 in een resolutie 800*600 (genoeg voor een TV) vloeiend zijn DIVX kon afdraaien. 1024*... gaat NIET werken.
€ 500,= ?? hoe kom jij hierop? leg ff uit wat koop je dan allemaal..Op dinsdag 23 april 2002 11:43 schreef Jamez_Joint het volgende:
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
je hebt alleen maar geheugen nodig (256mb = ongeveer 100 euro) en een harde schijf (20 gig 5400 = nog geen 100 euro)
DUs met 200 euro extra haal je het wel, en een kast maak je gewoon zelf.
DUs met 200 euro extra haal je het wel, en een kast maak je gewoon zelf.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Spyro zijn lijstje:
80 GB = 200 - 250 E
Geheugen is al aanwezig
Voeding/Procase = 40-70 E
Materialen custom case = 75 E
Je kan het zo duur maken als je zelf wil.....
80 GB = 200 - 250 E
Geheugen is al aanwezig
het zijn idd de snelle acties in HQ rips die niet goed gaan mijn pc gaan.Op dinsdag 23 april 2002 11:23 schreef Skef het volgende:
FF serieus: Ik heb er nog geen ervaringen mee, maar wat voor soort DivX-en doen het wel en welke niet? Doen alleen de camera-opgenomen-flut-versies het, of ook de HQ-dvd-rips?
je beeld is dan wel vloeiend MAAR je krijgt een raar beeld, soort interlaced.
Toch geen slim-line CD-R / DVDOp dinsdag 23 april 2002 11:56 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Spyro zijn lijstje:
80 GB = 200 - 250 E
Geheugen is al aanwezig
Dat wordt een saai kastje, geen fdd, geen CD....
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
Verwijderd
Heb alles doorgelezen en kan alleen nog kwijlen.. weet niet HOE ik em precies ga gebruiken of waarin, maar divx kijken vanuit bad is ook wel releks
Het geld is gelukkig niet zo'n probleem, maar ik wil voordat ik bestel eerst weten hoeveel die behuizing van procase gaat kosten.. is nl wel een erg vet kastje.. Kan iemand een prijsindicatie geven? zou ie meer dan €100 zijn?
Als ik beslis mee te doen doe ik ook meteen maar alles erbij
Dusss hou t topic vers!
Gister ff aan het schetsen geweest: 20*18*7 cm is haalbaar (met externe voeding) en saai... Vergeet het maarOp dinsdag 23 april 2002 12:15 schreef Bart_Banaan het volgende:
[..]
Toch geen slim-line CD-R / DVD
Dat wordt een saai kastje, geen fdd, geen CD....![]()
Zou voor de procase op een eurotje of 50-70 rekenen....Op dinsdag 23 april 2002 12:40 schreef tummeke het volgende:
Het geld is gelukkig niet zo'n probleem, maar ik wil voordat ik bestel eerst weten hoeveel die behuizing van procase gaat kosten.. is nl wel een erg vet kastje.. Kan iemand een prijsindicatie geven? zou ie meer dan €100 zijn?
Dusss hou t topic vers!
Kijk, de concurrent (
) van ons zelfbouwers:
Fanloos, design, en 'slechts' 3.270,= euro :
http://www.signumdata.de/english/index_eng.htm
Ga ik 'm tch maar zelf bouwen, en E. 2500,- besparen....!!
Ach ja, zonder die 5cm dikke CD......Op dinsdag 23 april 2002 12:44 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
[..]
Gister ff aan het schetsen geweest: 20*18*7 cm is haalbaar (met externe voeding)
.
Mijn andere project is uiteindelijk 130mm hoog x 158mm breed en 208mm diep, dus zonder die 5 cm dikke cd is 'ie 8cm!
das wel een P4 2.2 ghz hoorOp dinsdag 23 april 2002 13:02 schreef Bart_Banaan het volgende:
Kijk, de concurrent () van ons zelfbouwers:
![]()
![]()
Die is "ietsje" sneller als die 800mhz C3

Verwijderd
check die link, staat daar *compact, stylish, fanless*Op dinsdag 23 april 2002 13:02 schreef Bart_Banaan het volgende:
![]()
![]()
Vind die zelfbouw van ons dan toch iets meer stylish
zou graag zelf een kast maken maar daar moet ik nog heel even hard over nadenken.. kheb wel een handige oom met een garaga vol machines
Dis trouwens wel een hele massale actie zeg
Kan iemand me trouwens ook nog eens wat meer vertellen over die kleine monitoren? Zijn die een beetje fatsoenlijk? Ergens info over te krijgen?
Verwijderd
Weet iemand hoe duur die slimline DVD spelers zijn op de PC Dumpdag? En of die in die procase passen, want daar gaat het om.
Wanneer sluit btw de inkoopactie?
En hoeveel korting krijgen we als er 50 man meedoen?
Weet iemand al of Alternate ze nou verkoopt?
Vragen, vragen, vragen......
Wanneer sluit btw de inkoopactie?
En hoeveel korting krijgen we als er 50 man meedoen?
Weet iemand al of Alternate ze nou verkoopt?
Vragen, vragen, vragen......
Vind m wel erg strak en vooral de knopjes......Op dinsdag 23 april 2002 13:02 schreef Bart_Banaan het volgende:
![]()
![]()
(zie dat andere topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/475862/
in de procase passen alleen slimline cd/dvd spelers....Op dinsdag 23 april 2002 15:37 schreef Coppermine het volgende:
Weet iemand hoe duur die slimline DVD spelers zijn op de PC Dumpdag? En of die in die procase passen, want daar gaat het om.
ik weet btw niet of dat hetzelfde is als laptop cd/dvd spelers....
Weet iemand nou eigenlijk hoe je een SlimLine DVD/CDrom kunt installeren?
Volgens mij neemt dat namelijk ook nogal wat ruimte in, zo'n bay daarvoor.
Verwijderd
kan je op dit systeem probleemloos dvd's op afspelen?
Zo ja dan wil ik er ook wel eentje.
Heeft iemand wat meer info's over die slimline dvdspelers?
Zo ja dan wil ik er ook wel eentje.
Heeft iemand wat meer info's over die slimline dvdspelers?
mijn T-Bird is overigens haast geruisloos, er zit maar 1 fan in, een zeer stille fan die in mijn voeding zit en op 6 volt draait, en mijn maxtor en WD maken het meeste "lawaai"
fans loos is altijd nog iets anders dan geruisloos zolang er nog HD bestaan met platters,
leven solid state harddisks
fans loos is altijd nog iets anders dan geruisloos zolang er nog HD bestaan met platters,
leven solid state harddisks
Verwijderd
tsjah maar het gaat hier enigzins om het casemodden 
de kick van het hebben van een fanloze comp!!
is het niet een heerlijk idee
dus ook al hoor je die hardeschijven knarsen (mag best) dan nog weet je: met de lucht zit het goed
de kick van het hebben van een fanloze comp!!
is het niet een heerlijk idee
dus ook al hoor je die hardeschijven knarsen (mag best) dan nog weet je: met de lucht zit het goed
Gaat in een smalle bay, ongeveer 2cm dik.Op dinsdag 23 april 2002 17:22 schreef SEFje het volgende:
Weet iemand nou eigenlijk hoe je een SlimLine DVD/CDrom kunt installeren?
Er bestaan vrij veel desktops met slim-line CD/DVD o.a. HP Vectra VL400SF. Oude desktops zijn toch wel te vinden, nou dan, na een beetje overtuiging zullen ze op die beurs zo een slim-line eruit slopen en aan je verkopen....
Zou Nicap de eerste zijn die betaald heeft? Ik denk dat er morgen JA achter m'n naam staat.
Maareh, nog een vraagje over die voedingen. Kan een flexATX vodeing zonder problemen aangesloten worden op dit mobo? Of moeten het ook speciale ITX voedingen zijn.
Maareh, nog een vraagje over die voedingen. Kan een flexATX vodeing zonder problemen aangesloten worden op dit mobo? Of moeten het ook speciale ITX voedingen zijn.
Klasse hoor betalenOp dinsdag 23 april 2002 19:45 schreef Nicap het volgende:
Zou Nicap de eerste zijn die betaald heeft? Ik denk dat er morgen JA achter m'n naam staat.
ATX volstaat trouwens.... ITX bestaat niet. FlexATX wel, maar dat is ATX met andere afmetingen...
Ik maak het geld meteen over als ik een besteldatum en levertijd weet, dan zal ik de eerste zijn die betaald 
Dus ff w88 op info!!!!
Dus ff w88 op info!!!!
ik heb met mijn duron 700 met GeForce2MX ook geen problemen met film kijken terwijl ik met mijn Intel P3-800 met onboard video(4mb) schokt ie als ie op 1157x768 staat maar op 800x600 draait het perfect.Op dinsdag 23 april 2002 11:23 schreef gnaggnag het volgende:
Met een celly 366@550 heb ik met geen enkele film moeite. Raar dan dat je met een TB 800 wel moeite hebt. Wat voor films heb je dan moeite mee en op welke resolutie?
als je naar de via site gaat kan je filmpjes downloaden van het moederbordje met een demostratie dat er Q3 opdraait en ze spelen er een DVD op af en die doet het goed. (DVD is minder zwaar voor je computer dan DIVX)Is er nou niemand met een C3-800 om gewone live-tests uit te voeren? Van die benchmarks word ik echt niet vrolijk. Als dat ding zo zwak is als de BM suggereert, dan doe ik toch maar niet mee. Ik heb echt geen zin om € 500,- uit te geven aan een machientje dat dan niet in staat is om alle DiVx en DVD's vloeiend af te spelen.
Daarnaast meld ik alvast dat ik vanaf zaterdag 1 week op vakantie ben. Dus zal ik betalingen en bestelling 1 week niet bij houden. Misschien nam Skef het over van mij maar hier nog meer over.
Verwijderd
super_vegeta>> Leuk dat je op vakantie gaat. Iets minder voor ons. Maar ik wacht geduldig af.
Heb de betaling al gedaan; twee dagen geleden dus hoop dat je 'm vandaag of morgen binnen hebt.
Rest van de spulletjes heb ik inmiddels verzameld; de samenstelling is iets anders geworden dan ik had gehoopt, maar dit komt in het kastje:
- Seagate U10 Medalist 20 GB
- LS120 drive
- verbouwde PIII koeler of Pentium Pro koeler.
- 235 Watt voeding
Verder alvast een plaat Al bij de Praxis gekocht en wat hoekprofiel.
Met de case ga ik morgen al beginnen.
Dus....overmorgen komen er al pics...
Heb de betaling al gedaan; twee dagen geleden dus hoop dat je 'm vandaag of morgen binnen hebt.
Rest van de spulletjes heb ik inmiddels verzameld; de samenstelling is iets anders geworden dan ik had gehoopt, maar dit komt in het kastje:
- Seagate U10 Medalist 20 GB
- LS120 drive
- verbouwde PIII koeler of Pentium Pro koeler.
- 235 Watt voeding
Verder alvast een plaat Al bij de Praxis gekocht en wat hoekprofiel.
Met de case ga ik morgen al beginnen.
Dus....overmorgen komen er al pics...
Ik snap het niet helemaal...Op dinsdag 23 april 2002 19:38 schreef Bart_Banaan het volgende:
[..]
Gaat in een smalle bay, ongeveer 2cm dik.
Er bestaan vrij veel desktops met slim-line CD/DVD o.a. HP Vectra VL400SF. Oude desktops zijn toch wel te vinden, nou dan, na een beetje overtuiging zullen ze op die beurs zo een slim-line eruit slopen en aan je verkopen....
Hoe zit die slim-line dan aangesloten in die Desktops?
"Linux is only free if your time has no value" 
Wie gaat er hier allemaal een 12volts voeding bouwen/kopen?
Verwijderd
Bij www.comptechworld.nl verkopen ze een voordelig board:
Eagletec 787CLMR VIA C3 1Giga Pro (667Mhz) CPU 133FSB, VIA 8601 MATX 2x dimm 3x pci VGA, Modem, Sound, LAN (Realtek) U-dma 100
voor 132 Euro. Ben er heel tevreden mee
nadat ik het jankende cpu fannetje had vervangen door een passief koelblok. Divx afspelen gaat, maar DVD afspelen is kantje boord (met PowerDVD althans). Er zit geen tv-out op, dat is nou weer net even jammer
Eagletec 787CLMR VIA C3 1Giga Pro (667Mhz) CPU 133FSB, VIA 8601 MATX 2x dimm 3x pci VGA, Modem, Sound, LAN (Realtek) U-dma 100
voor 132 Euro. Ben er heel tevreden mee
Hmmm, dat eerste is waar maar toch komt er linux op, gentoo is aannamelijk...Op dinsdag 23 april 2002 23:02 schreef E-MANs het volgende:
"Linux is only free if your time has no value"
Ik hoop dat de audio het doet onder linux (dit staat in geen enkele review)
Maar ik gaat em in m'n auto bouwen, voor de mp3, dvd en misschien nog gps...
Voeding gaat ik zelf bouwen, gezien een auto ongeveer 9 tot 14.4 volt heeft kan zo'n standaard 12v voedingetje niet in je auto !
Ik maak er gelijk 2 dan kan ik er nog een verkloten. Maar als dat niet zo is is ie altijd te koop
Ik ben nu bezig met het verzamelen van onderdeeltjes voor de dc/dc converter die nodig is voor in een auto.
Het jammere is dat ze die onderdeeltjes niet in nederland verkopen dus alles moet uit het buitenland komen.
Heb ongeveer alle onderdelen al, maar een spoel en trafo moet ik nog bestellen maar ben nu aan't mailen met de fabrikant, dus dat gaat ook wel goed komen
Dit is nog best wel een gekloot, maar een dc/dc converter is altijd beter dan zo'n stroom vretende dc/ac converter
Die van 12 gelijk 220 wissel maakt, en daar na heb je ook nog een normale computer voeding nodig...
Wat een ruimte en energie misbruik...
Alles is najagen van wind...
Verwijderd
Als je toch 2 gaat maken maak er ook een voor mij hehe. Wat ga je ervoor vragen als het werkt?
Tot nu to heeft het mij nog niets gekost.Op dinsdag 23 april 2002 23:48 schreef ICECOLD het volgende:
Als je toch 2 gaat maken maak er ook een voor mij hehe. Wat ga je ervoor vragen als het werkt?
Heb bij de fabrikanten samples aangevraagd.
Maar die spoel/trafo kost $5 per stuk, dus elke voeding kost $25 aan HF materiaal (inclusief verzendkosten 2/$20), daar komen nog wat gewone onderdeeltjes bij ong. 20 EUR. dus dat wordt zon 45 EUR...
Verdienen hoef ik hier niet aan. Dus ongeveer 45 EURO...
Alles is najagen van wind...
Verwijderd
Maar of het ook echt gaat werken? Ik heb het er wel voor over. En je mag er gerust een beetje aan verdienen hoor.
Ik neem het ff over ja... Ik ga morgenavond ff een site in mekaar flanzen op een @home-webspace account, zodat we van die irritante geocities-ding af zijn...Op dinsdag 23 april 2002 22:21 schreef vernieuwdedreft het volgende:
super_vegeta>> Leuk dat je op vakantie gaat. Iets minder voor ons. Maar ik wacht geduldig af.
Is het al bekend op welke termijn gaan we ongeveer bestellen?
Zou leuk zijn als we met meer dan 50 zijn (of nog meer
) maar ik heb ook wel zin om binnenkort lekker te gaan knutselen.....
Zou leuk zijn als we met meer dan 50 zijn (of nog meer
Misschien is het een goed idee om over te gaan tot actie meteen wanneer super_vegeta terug is van vakantie, of neemt Skef de actie volledig over? Alleen de administratie toch?
Ik kan niet wachten tot ik een beetje met dat bordje kan werken, ik krijg echt al gewoon te veel ideeen, hopelijk kan ik ze ook nog een beetje uitwerken
Ik kan niet wachten tot ik een beetje met dat bordje kan werken, ik krijg echt al gewoon te veel ideeen, hopelijk kan ik ze ook nog een beetje uitwerken
Spyro zit - op zijn werk - lekker met VISIO een caseje te tekenen.... Vanmiddag ff een fake-dremel kopen (30 euro bij de Gamma - een Kinzo met flexi as erbij) en ff mijn skills op wat alu en plexi loslaten....
Ik neem alleen ff de administratie waar... Ik ben nie van plan om alles compleet over te nemen hoor! Dat kost me gewoon te veel tijd...Op woensdag 24 april 2002 09:27 schreef SEFje het volgende:
Misschien is het een goed idee om over te gaan tot actie meteen wanneer super_vegeta terug is van vakantie, of neemt Skef de actie volledig over? Alleen de administratie toch?
Verwijderd
Ik kwam een keer per ongeluk op die via site
en wat zag ik daar staan bij dat mooie via bordje:
Dat opent namelijk een geheel nieuw perspectief aan nieuwe kasten.
Betekent dat je hem gewoon in een Micro ATX case kan doen?Form Factor - Mini-ITX
- 170mm x 170mm
- Micro ATX Chassis Compliant
uuh ja dat kan
en hoezo nieuwe kasten?
Wist je dat niet dan? dat ie in een normale atx kast kon?
en hoezo nieuwe kasten?
Wist je dat niet dan? dat ie in een normale atx kast kon?
Verwijderd
Voor de meeste mensen opent dat helemaal geen nieuw perspectief omdat die micro-atx kasten groter zijn dan de meeste tweakertjes willen hebben en dan kunnen ze natuurlijk ook gewoon een micro-atx moederbord kopen...Op woensdag 24 april 2002 10:33 schreef Coppermine het volgende:
Ik kwam een keer per ongeluk op die via siteen wat zag ik daar staan bij dat mooie via bordje:
[..]
Betekent dat je hem gewoon in een Micro ATX case kan doen?
Verwijderd
Ik was op zoek naar een slimline dvd speler die eningzins betaalbaar was.
Die van hp die eerder in het topic stond is pokke duur +- $250
Ik heb hier een paar betaalbare gevonden:
Toshiba SD-2402
prijs $89
http://secured.teamexcess.com/servlet/teamx?cart=zicnkxmyeinr&dept=Laptop+CD&item=X-TB-SD-C2402&action=itemdetail
specs
http://www3.toshiba.co.jp/storage/english/spec/dvd_rom/sdc2402.htm
userguide
http://www.toshiba.com/taissdd/techdocs/sd2402/2402index.shtml
regiovrij firmware
http://www.hijack4u.com/toshibadvd/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=viewsdownload&sid=24
Panasonic SR8171C
prijs $59
http://secured.teamexcess.com/servlet/teamx?cart=zicnkxmyeinr&dept=Laptop+CD&item=X-PA-SR8171C&action=itemdetail
kan ik geen info over vinden op het moment
LG/Goldstar DRN-8080B
Prijs $79
http://secured.teamexcess.com/servlet/teamx?cart=zicnkxmyeinr&dept=Laptop+CD&item=X-GS-DRN8080B-B&action=itemdetail
specs
http://docs.euro.dell.com/docs/storage/0d525/specs.htm
userguide
http://docs.us.dell.com/docs/storage/0d525/
regiovrij firmware
http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/dvd/ldvdf.htm
pffffffffffffttt wat een zoekwerk
Ik ga nu eerst eens alle specs lezen er vergelijken
Als ik nog meer info vind dan post ik het wel
Die van hp die eerder in het topic stond is pokke duur +- $250
Ik heb hier een paar betaalbare gevonden:
Toshiba SD-2402
prijs $89
http://secured.teamexcess.com/servlet/teamx?cart=zicnkxmyeinr&dept=Laptop+CD&item=X-TB-SD-C2402&action=itemdetail
specs
http://www3.toshiba.co.jp/storage/english/spec/dvd_rom/sdc2402.htm
userguide
http://www.toshiba.com/taissdd/techdocs/sd2402/2402index.shtml
regiovrij firmware
http://www.hijack4u.com/toshibadvd/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=viewsdownload&sid=24
Panasonic SR8171C
prijs $59
http://secured.teamexcess.com/servlet/teamx?cart=zicnkxmyeinr&dept=Laptop+CD&item=X-PA-SR8171C&action=itemdetail
kan ik geen info over vinden op het moment
LG/Goldstar DRN-8080B
Prijs $79
http://secured.teamexcess.com/servlet/teamx?cart=zicnkxmyeinr&dept=Laptop+CD&item=X-GS-DRN8080B-B&action=itemdetail
specs
http://docs.euro.dell.com/docs/storage/0d525/specs.htm
userguide
http://docs.us.dell.com/docs/storage/0d525/
regiovrij firmware
http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/dvd/ldvdf.htm
pffffffffffffttt wat een zoekwerk
Ik ga nu eerst eens alle specs lezen er vergelijken
Als ik nog meer info vind dan post ik het wel
cool, eehm maar ze zien er allemaal het zelde uit, en de specs zijn ook het zelfde dus, volgens mij zijn ze het zelfde
, dus die panasonic is dan wel k!!!
eehm inkoopactie ? het is zo ie zo niet duur voor een dvd speler, zelfs nie voor een normale 5.25 inch
eehm inkoopactie ? het is zo ie zo niet duur voor een dvd speler, zelfs nie voor een normale 5.25 inch
bla?
Verwijderd
Das wel heel interessant dan. Als deze dvd-spelers nog een beetje stil zijn en fatsoenlijk een dvdtje af kunnen spelen dan wil ik wel zo'n slimline bestellen. Ik heb nog wel wat liquide middelen over, dus als er iemand moet zijn die die inkoopactie moet organiseren bied ik me aan als vrijwilliger.
[edit]
Van die panasonic zijn er nog maar 3 available. Van die toshiba nog 80 en van die goldstar nog 18, dus ik denk wel dat we snel moeten reageren als we een inkoopactie gaan doen.
[edit]
Van die panasonic zijn er nog maar 3 available. Van die toshiba nog 80 en van die goldstar nog 18, dus ik denk wel dat we snel moeten reageren als we een inkoopactie gaan doen.
Nou dat is mooi, ik wil er ook wel een. Dus begin maar een inkoopactie!
Dit topic is gesloten.