Op donderdag 25 april 2002 02:15 schreef R0bby het volgende:
Insta zuigt. HARD. NW geeft een verhoogd gevoel van realisme aan de game, iets dat ik met InstaGib duidelijk mis. Richten m'n shiny metal ass, iedereen houdt die fireknop maar ingedrukt en rent rond in de hoop dat ie wat raakt. En de grootste geluksvogel wint dan. Bij NW moet je nog een beetje intelligentie bezitten om je wapens zo effectief mogelijk te gebruiken.
Nou, ik heb in een andere thread [topic=445972/32/25] al eens uitvoerig gereageerd op de posts. Eigenlijk wilde ik mijn bandbreedte (ISDN) aan deze in mijn ogen zinloze discussie niet besteden, maar ik drukte per ongeluk (

) toch op deze link.
Wat mij ook in de andere thread opviel is dat zoveel (
NIET ALLEMAAL DUS) mensen onzin posten, argumenten niet onderbouwen waardoor het dus geen argumenten zijn etc. etc. Ik ga geen namen noemen, die mensen weten zelf wel of ze bedoeld worden of niet...
Wat maakt het nou uit of iemand NW cooler vindt als Insta?! Wat maakt het nou uit of iemand Insta leuker vindt als NW?! Ben je dan een noob?! Ben je dan een lamer?! Heb je dan geen of weinig skills?!
Je mag die verschillende typen spelen ook gewoon LEUK vinden hoor!! Daarvoor heeft gelukkig iedereen zijn eigen smaak. Dan hoeft iemand anders je niet af te kraken dat je minder skills etc. nodig hebt voor een van die spelen. Waarom?! Laat iedereen gewoon lekker zijn eigen spelletje doen.
Ik vind dat door sommige personen op dit forum (m.b.t. dit topic) zo verschrikkelijk kortzichtig wordt gereageerd. De 'argumenten', als je daarover al kan spreken, worden niet of nauwelijks onderbouwd. Veel verder als 'Insta zuigt' of 'NW is voor noobs' komen er toch een hoop niet.
EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID, IK SPEEL BEIDE!
De post die ik ge-quote heb van
R0bby is typisch zo'n voorbeeld, maar er waren er nog wel een hoop meer hoor R0bby, dus je bent niet de enige

Insta zuigt. HARD. NW geeft een verhoogd gevoel van realisme aan de game, iets dat ik met InstaGib duidelijk mis.
Dan mag meneer mij vertellen over welk soort 'realisme' hij het heeft?! Hm. Nou?
Richten m'n shiny metal ass, iedereen houdt die fireknop maar ingedrukt en rent rond in de hoop dat ie wat raakt.
Oh ja?! Vertel mij maar eens op welke server jij dan speelt? Dan kan ik je met 500% verzekeren dat je op de
verkeerde servers speelt!! Btw, zo speel ik ZELF niet eens als ik Insta doe! Maar misschien is het meer een probleem van meneer zelf?! Misschien raakt meneer zelf niet veel en begint dan maar wat "in het rond te schieten in de hoop wat te raken"?!
En de grootste geluksvogel wint dan.
Nou
R0bby, ik hoop voor je dit je dit niet gezegd met als serieuze ondertoon. Zo ja,
DAN SPEEL JE OP DE VERKEERDE SERVERS, TEGEN DE VERKEERDE MENSEN EN SNAP JE NIKS MAAR DAN OOK NIKS VAN HET HELE SPEL Unreal Tournament!
Het feit of iemand goed of slecht is zit hem niet in of ie NW of Insta speelt!!! Wat is dat nou voor een achterlijke gedachte?! Ga eens nadenken over wat je zegt!
Bij NW moet je nog een beetje intelligentie bezitten om je wapens zo effectief mogelijk te gebruiken.
Dat 'beetje' waar jij het over hebt, lijkt mij toch wel wat zacht uitgedrukt. Sterker nog, als je goed wilt zijn/worden moet je precies weten welke wapens je wanneer en in welke situatie moet/kunt gebruiken. Daarin kom ik mee met de mensen zoals raptorix, -=MOL=- (hey mate

), benchmark en nog wat anderen. Zij vonden dat je met NW tenopzichte van Insta o.a. meer kennis van de maps nodig moet hebben, om bijv. de ligging van wapens etc. te kennen. Daarin geef ik ze gelijk.
Dat Insta in de
basis eerlijk is voor iedereen
omdat iedereen dezelfde 'basisuitrusting' heeft kan niemand ontkennen. Maar
na die 'basisuitrusting' komen toch echt wel skills om de hoek kijken, waarmee het onderscheid tussen spelers gemaakt wordt.
En ook bij NW komen er genoeg momenten voor dat je gebruik kunt/moet maken van je 'aim'. En dat is
niet alleen met je sniper-riffle en lekker snipen voor diegene die dat denken. Als je tegen echt goede mensen speelt, o.a. de bovengenoemde personen naar ik vernomen heb (maar zo zijn er nog meer (op dit forum)), dan merk je dat echt wel. Die schieten ook niet "zo maar" wat in het rond, misschien eens voor de lol. Maar in een serieus potje niet.
Maarrrrr die momenten van 'aim' zijn er bij Insta net zo goed. Feitelijk meer zelfs maar goed, daar staat tegenover dat je weinig mapkennis hoeft te hebben m.b.t. de ligging van wapens/powerups etc. Maar als je met Insta tegen de goede mensen speelt, merk je al snel dat ze niet zo maar wat in het rond schieten. Ook bij Insta komt een vorm van voorspelling waar de tegenstander naar toe gaat bewegen etc. voor.
In NW ben ik gewoon niet zo heel erg goed, dus ik merk dat verschil echt wel. Ik wissel te langzaam van wapens. Daar tegenover staat dat mijn 'aim' aardig is. Desondanks wordt ik toch vaak overhopen geschoten doordat ik te langzaam ben met mijn wapens, soms te langzaam beweeg. En TOCH vind ik het leuk en heb ik een hoop geleerd.
Bij Insta is het een ander verhaal. Ik kan in ieder geval bij veel potjes in Insta toch vanaf de middenmoot tot hoogste top reiken. En mijn 'aim' is (afhankelijk van mijn ping) goed tot zeer goed. Maar ook hier, soms speel ik tegen mensen die mij met 2, 3 stappen overstijgen. Nou ja, dat is dan maar zo. Maakt mij ook helemaal niks uit, leer ik van.
Om nog maar iemand anders te quoten (nee ik ga niet iedereen quoten die zo slap heeft zitten posten

).
Hitpoint:
Instagib vraagt meer reactie vermogen en precisie van een UTer dan de NWs. Daarom vind ik dat ook meer een uitdaging dan domweg met je rocketlauncher in het rond te knallen.
Heb je ooit weleens gedacht hoe je zo'n RL moet/kunt gebruiken? Nou, dan zal ik het makkelijk houden.
-Ten eerste zijn er weinig spelers die constant op borst hoogte schieten met een RL. Nee, in de meeste gevallen schieten ze naar onderen of beter gezegd, naar de voeten/benen van de tegenstander. Waarom? Teneerste omdat je de grond altijd wel raakt (doh) en daarmee komt je andere voordeel: ook al raak je de tegenstander niet direct, indirect wel want er schiet puin van de rockets omhoog tegen de tegenstander aan.
-Ten tweede. Ooit weleens Low-gravity gespeelt met Rocket Launchers? Nee? Nou, als je dat speelt schiet je ook niet rechts streeks op je tegenstander als ie in de lucht is. De kans dat je hem dan raakt is heel klein, wordt wat groter als je hem 'locked' maar goed. Nee, in tegendeel. Je begint te voorspellen waar dat je tegenstander neer komt na zijn sprong. Op die plaats begin je wat rockets af te vuren, in de hoop dat ze er zijn wanneer hij neerkomt of net is neergekomen. Rockets zijn langzaam vandaar. Dit zelfde principe van 'voorspellen' zie je ook in de games zonder Low-gravity. Zie punt 1
Dit was dus ook weer zo'n post waar niks in zit.
ReV3rEnD:
zijn hier ook mensen die ze allebei gewoon leuk vinden?
Ja dus