Sorry, ik heb geen linkie of zo voor je. Ik heb wel in een grijs verleden
www.tachyonen.nl opgezet, [edit: ik distantieer me bij deze van de beschreven ideeën op deze site] maar dat was in opdracht van een kwakzalver

. Heeft hier niks mee te maken.
De tachyonen-theorie heb ik van een SF-schrijver. Ik zal morgen ff z'n naam & de titel van het boek opzoeken & hier posten.
Het is niet ondenkbaar dat dergelijke deeltjes bestaan, als je de volgende argumenten in beschouwing neemt.
* Sommige grote gebeurtenissen werpen (letterlijk?) hun schaduw ver vooruit. Er zijn vlak voor grote ongelukken e.d. altijd mensen die van tevoren zeggen dat er iets gaat gebeuren. Ik ga geen cases aanslepen, kijk daarvoor naar Discovery of zo. Neem aan dat op z'n minst een paar meldingen correct zijn, en ook al is slechts één melding correct en verifieerbaar, dan betekent dat dat grote gebeurtenissen inderdaad hun schaduw vooruit werpen.
* Huisdieren weten wanneer hun eigenaar thuis komt. Ze weten van 100km afstand de weg naar huis, weten of iemand te vertrouwen is, enz., enz.. Die info moeten ze *ergens* vandaan halen.
* Voorspellende dromen
* De resultaten van wetenschappelijk onderzoek naar het paranormale
Het eerste argument, daar gaat het me met name om. Waarom werpen grote gebeurtenissen misschien *letterlijk* hun schaduw vooruit?
Het heelal bevat te weinig materie om zich te gedragen zoals het doet. Sinds enkele jaren bestaat de theorie van zgn. Dark Matter of zwarte materie. We kunnen het niet zien, maar wel berekenen. Het heelal dijdt uit, maar dat kan alleen als er genoeg materie in aanwezig is, anders zou het weer imploderen. Er valt uit te rekenen dat er flink wat materie meer moet zijn dan dat er is. Dit is niet alleen mijn idee, maar dat van gerenommeerde wetenschappers. Het is nog niet algemeen aanvaard, maar wel genoeg om er serieus rekening mee te houden. O ja, die Dark Matter zou flink alomtegenwoordig zijn - zo'n 80% van alles moet hieruit bestaan om genoeg materie te hebben.
Wat nu als deze Dark Matter de infameuze tachyonen zijn? Ze razen overal om ons heen, evenals het zonlicht in de zomer.
Als je door zonlicht geraakt wordt, werp je een schaduw op de grond - een soort negatief van jezelf. Als je door tachyonen geraakt wordt, doe je dat ook, alleen dan met terugwerkende kracht.
Dit zou verklaren hoe het kan dat sommige mensen dingen 'oppikken' van andere mensen aan de andere kant van de wereld of zo.
Ik heb no way om te bewijzen dat het allemaal is zoals ik het hier beschrijf, maar je moet toegeven dat het een interessante optie is, niet waar?
Ik leg dit trouwens uit omdat ik wil aantonen dat de idee van tachyonen niet uit de lucht gegrepen is, en dat de paradox misschien wel elk moment gecreëerd wordt en ondervangen d.m.v. een constante splitsing van de tijdlijn.