Chello alweer brak :\ - Volume II

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.632 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 13:39
In welke stad woon je? Ik heb wel ergens bij coax een lijstje van slechte gebieden gezien. Kan ik even kijken of je er bij staat, dan is het in ieder geval bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:19
@home=3,8 Mbit en dat haalt ie hier altijd(alleen in de straat op de kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:47
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 20:34:
[...]

Heel de regio heeft er last van, weet ik via de chello nieuwsgroepen. Bij m'n vader, woont een paar straten verder hetzelfde verhaal, packetloss, extreem lage snelheden.
Ik heb naar de helpdesk gebeld.. nou ja, die wisten me uiteraard niet te helpen, modem was prima (hebben ze doorgemeten) en er waren wel meer klachten uit deze regio en de technische dienst zou er vast wel mee bezig zijn..
Als redelijk veel mensen met zn allen gaan Kazaa'en enzo, pleurt de snelheid ook als een pudding in elkaar. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
Nou,
tsja, chello, tis dat er geen adsl is hier, maar toch.

ondanks dat de verbinding er af en toe uit ligt, geen klagen hier.
bijna altijd downloaden met 180 Kilobyte /seconde ja 180 ja.

maar de helpdesk, ... 1,5 maand terug, geen verbinding,
bellen met de helpdesk, keurige dame na 5 min wachten ( vind ik nog redelijk)
deze hielp mij netjes, en gaf de conclusie dat mijn cable modem stuk is.
ok geen probleem, komt een monteur lang vertelt ze, ik laat mijn telefoon nummer achter.
we mobiel natuurlijk want als ik bel mag het ook wat kosten.
echter tot op heden geen monteur/ belletje gehad. en de verbinding doet het weer na
het vervangen van mijn netwerk kaart.
vorige week. weer geen verbinding, prima geholpen, ook deze wilde monteur langs laten komen
om de kabel van de muur naar het modem te vervangen, terwijl ik aan de telefoon zit,
( na het doorgeven van mijn mac adres) gaat spontaan mijn verbinding weer werken.

maarja, geen klagen hier verder, want zo slecht als het netwerk af en toe is is ook de incasso van chello.
ik heb al lang geen rekening gezien, een maat van me nog nooit en we hebben toch al bijna 2 jaar chello.
dus ga zo door, lekker goedkoop zo. ;)

dit was mijn chello verhaal..

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sybr_E-N schreef op 16 oktober 2002 @ 20:37:
[...]

Als redelijk veel mensen met zn allen gaan Kazaa'en enzo, pleurt de snelheid ook als een pudding in elkaar. :(
Twee linkjes naar de resultaten van de test-server (heb een export gemaakt zodat iedereen ze kan bekijken):

Zuid-Holland
Noord-Holland

Voor de chello abbo's hier staan die resultaten dus: Resultaten

zie het extreme verschil tussen Noord- en Zuid-Holland. 's avonds zakt de snelheid wel iets in in Noord-Holland, maar niet zo extreem als in Zuid-Holland. Er is hier serieus iets mis met het netwerk en het wordt tussen de regeltjes door ook wel door UPC toe gegeven.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2002 20:51 . Reden: tikvout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Een UPC medewerker op t forum zei idd dat de capaciteit van Rotterdam naar Amsterdam onvoldoende is.

edit:
typfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pc123 schreef op 16 oktober 2002 @ 20:53:
Een UPC medewerker op t forum zij idd dat de capaciteit van Rotterdam naar Amsterdam onvoldoende is.
Hoe kan het dan dat delen van Dordrecht (weet ik van een vriend van me) 's avonds WEL snelheden van boven de 1000 Kbit/sec hebben? Is allemaal regio Rotterdam. En een wijk of dorp verder is de snelheid dus weer bagger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuNnaH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 11:29
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 20:54:
[...]

Hoe kan het dan dat delen van Dordrecht (weet ik van een vriend van me) 's avonds WEL snelheden van boven de 1000 Kbit/sec hebben? Is allemaal regio Rotterdam. En een wijk of dorp verder is de snelheid dus weer bagger..
Vergelijk voor de lol RTD26 (Mijn hub, Spijkenisse) en RTD36 (ook Spijkenisse) eens.
edit:
Maargoed, ze beloven dat het in orde komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Hier ligt alles er uit, mail, www.chello.nl, etc, alles :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

RedHat schreef op 17 oktober 2002 @ 08:09:
Hier ligt alles er uit, mail, www.chello.nl, etc, alles :(
vaag alles doet het hier wel gewoon. :?

gelderland btw.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 23:14
Hier is het weer supper brak. Verlies om de 5 min mijn verbinding(omgeving amsterdam)
Adsl word steeds aantrekkelijker, verlies normaaal gesproken al 10 keer per dag mijn verbinding

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokop
  • Laatst online: 06-07 11:48

klokop

swiekie swoeng

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 22:54:
[...]

Hun beloofden toch zoveel.
Ik doe ook niet meer werk als wat ik aankan.
Dus hun nemen toch zoveel abonnees.
Dus zijn hun brak. :r
-1 spelling?

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 14:23

Whuzz

Dodgeball!

-1 Troll?
Doe ff niet zo dom wil je? Ik dacht dat we hier met zijn allen volwassen genoeg waren om niet over grammatica / spelling te zeiken.

Anyway. Bij mij gaat het op een neer. Het ene moment haal ik makkelijk 150kb/sec en de volgende dag willen websites niet eens meer laden.
Heb een week of 4 geleden eens een klachtenformulier ingevuld. Belt gister (!!) een monteur op.

"U had storing?"
- "Uh? Ik heb niet gebeld ofzo hoor..."
(Was eigenlijk al weer vergeten dat ik dat forumulier ooit ingevuld had. heb er ook nooit wat van teruggekregen, nog geen email ter bevestiging van ontvangst zelfs...)
"Oh, nou ja, we hebben wat doorgemeten en er leek iets niet goed te zijn, ik wou dus een afspraak maken, maar als er geen storing is lijkt me dat vrij zinloos"

|:(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RuNnaH schreef op 17 oktober 2002 @ 04:19:
[...]

Vergelijk voor de lol RTD26 (Mijn hub, Spijkenisse) en RTD36 (ook Spijkenisse) eens.
edit:
Maargoed, ze beloven dat het in orde komt.
Jah, helpdesk spraak over vanaf 26 oktober capaciteiten uitbreiding, in hub RTD26.
Dus ben benieuwd.....

offtopic:
Tering, slaap jij nooit ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokop
  • Laatst online: 06-07 11:48

klokop

swiekie swoeng

Whuzz schreef op 17 oktober 2002 @ 12:09:
[...]-1 Troll?
Doe ff niet zo dom wil je? Ik dacht dat we hier met zijn allen volwassen genoeg waren om niet over grammatica / spelling te zeiken.
:(

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Lijkt wel of ik geblokkeerd ben op heel .chello.nl

alles wat eindigt op chello.nl doet het hier niet.
Volgens mij is er wat fout gegaan, had geen mail, zou opgelost worden, hebben ze me in de banlijst gezet ofzo ipv de access lijst :/
C:\>ping chello.nl
Onbekende host chello.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op 17 oktober 2002 @ 15:29:
Lijkt wel of ik geblokkeerd ben op heel .chello.nl

alles wat eindigt op chello.nl doet het hier niet.
Volgens mij is er wat fout gegaan, had geen mail, zou opgelost worden, hebben ze me in de banlijst gezet ofzo ipv de access lijst :/

[...]
Volgens mij hebben ze nu gewoon een storing. Bij mij doen alle .chello.nl dingen het ook niet en dat geldt ook voor mensen uit mijn msn lijst. Wel weer lekker dat ik nu geen email kan ophalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF flikken die gasten daar bij chello man verdomme :@

Pinging loadbalancer.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=256ms TTL=246
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=347ms TTL=246
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=702ms TTL=246
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=622ms TTL=246

Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 256ms, Maximum = 702ms, Average = 481ms

/me :r op chello

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Bij vriend van mij doet www.chello.nl het etc wel, maar bij mij nog steeds niet (vanaf vanochtend), onbekende host, bij een vriend die wat straten verderop woont doet ie het gewoon. Meer mensen last van (ook op IP werkt het niet, dus ligt niet aan DNS).

:?

www.chello.nl
mail.chello.nl
members.chello.nl

niets doet het hier

smtp2.arnhem.chello.nl
pop2.arnhem.chello.nl
doen het ook niet
(ja pop2 is het, ti's geen pop3 bij chello :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Hier doet ook niks 't meer wat betreft chello.nl... Geen mail, members of www....
Brabant, Veldhoven, HM16...

Ze wister er op SDD regio Helmond iig nog niks vanaf, denk dat 't alleen in Brabant is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Nee hoor, regio Arnhem ook storing, waarschijnlijk landelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Hiero Gelderland, (nijkerk, op de arnhem servers I think), en er wel last van, een gozer een paar straten verder weer niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier doet *.chello.nl het gewoon (regio rotterdam/spijkenisse).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

kmoe zeggen dat chello al een tijd zeer goed werkt, geen last van pl/hoge pings/geen verbinding (Rotterdam)

dat ik in een niet al te rijke wijk woon helpt denk ik ook wel :9

edit:
m'n enige klacht is dat poort 80 wel eens open mag... :/

It seemed like a good idea at the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[pestmodus on]

ik ben echt zooooooo blij met mn mxstream van xs4all, bij ons wordt de verbinding ook wel duurder maar tenminste ook sneller :P

[/pestmodus off]

ik heb echt heel veel medelijden met jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 17:06

megaleo

Special member

Hier in regio Nijkerk doet ie het ook nog steeds niet. Sinds vanmiddag. :( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:09
Hier in Hoevelaken werkt alles prima (5km van Nijkerk af).

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James_Watt
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 20:54:
[...]

Hier in Zwijndrecht (dus naast dordrecht) is het ook brak....
Het lijkt wel of ze het kraantje dichtdraaien B)

--------------------------------------------------------------------------------

IP adres: 213.93.152.66
Postcode: 3331EC
Download snelheid Datum + Tijdstip file size duur in seconden
146.01 KBit/sec 2002-10-17 22:57:41 1048576 48.08
101.29 KBit/sec 2002-10-16 19:20:50 1048576 69.31
224.14 KBit/sec 2002-10-15 22:49:58 1048576 31.32
154.84 KBit/sec 2002-09-26 20:19:00 5242880 256.97
168.19 KBit/sec 2002-09-26 20:17:55 1048576 41.74

K staat voor 1024. dus KByte is 1024, gelijk aan 8192 bits.

--------------------------------------------------------------------------------

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
megaleo schreef op 17 oktober 2002 @ 22:55:
Hier in regio Nijkerk doet ie het ook nog steeds niet. Sinds vanmiddag. :( 8)7
Ik woon in Nijkerk, en daar doet het nog steeds niets, zo dood als een pier. Denk dat ik vanmiddag ff chello bel, kijken wat hun te zeggen hebben.

heel *.chello.nl is hier zo dood als een pier, bestaat gewoon niet (host onbekend etc).

Misschien weten ze dat nog niet bij Chello ofzo :?

BDW: Woensdag 2 minuten in de wachtrij gestaan! Wow! Voorheen altijd langer als een half uur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik en chello hebben in augustus last gehad van blikseminslag. Het mocht twee weken duren voordat ze door hadden dat de centrale én mijn modem opgeblazen was. Pas gebeld voor geld terug, vraagt die muts: "Heb je de storing ook afgemeld?" Toen moest ik ff heel erg link worden! :(
Ik zei tegen die muts dat ik er al drie dagen over deed om een storing aan te melden (je moet iets overdrijven natuurlijk) en dat ik er niet over pijns om een storing ook nog eens een keer af te melden. En zo kreeg ze nog meer naar haar hoofd geslingerd. Toen zei de: "Voor deze keer zullen we het verrekenen maar de volgende keer moet je de storing wel even afmelden hoor." Tuurlijk, doei! tuut, tuut, tuut!

Over het algemeen gezien heb ik maar weinig problemen met chello. De verbinding blijft er altijd wel in alleen is de snelheid soms een beetje aan de lage kant. Vooral in het begin van de avond maar dan zit driekwart van Nederland op het internet.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stacium schreef op 17 oktober 2002 @ 22:46:
kmoe zeggen dat chello al een tijd zeer goed werkt, geen last van pl/hoge pings/geen verbinding (Rotterdam)

dat ik in een niet al te rijke wijk woon helpt denk ik ook wel :9

edit:
m'n enige klacht is dat poort 80 wel eens open mag... :/
Ik woon ook in een rustige/bejaardenbuurt, en de snelheid was tot 1,5 maand terug altijd prima. Maar dat de hele regio dus last heeft van een verbinding die bijna net zo traag is als 2xISDN zegt genoeg denk ik. Het probleem ligt bij chello en ze lossen het blijkbaar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week problemen met chello. Isnamelijk zo dat me internet om de 5 min wegvalt. Precies op het moment dat ik connect met iets knalt ie eruit. Gaan de lampies knipperen enz...
Ik woon in Arnhem (centrum) mischien nog meer mensen die daar last van hebben????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ok, normaal klaag ik niet snel, maar chello is ook hier op te kotsen zo traag (15kb/sec). Een ping naar tweakers.net geeft 100ms aan en 20% packetloss. En dat is dan midden op de dag..... Rotterdam Zuid btw. Vroeger, toen ik wat vaker overdag thuis was, was het veel beter, toen kwam je wel op 80 ofzo.

Bovendien zuigt de service van chello enorm. Mijn ouders hebben ook een abo van chello en hebben opeens 95 euro afgeschreven gekregen. Dat was voor aansluitkosten 3 jaar geleden werd hen verteld. Maar ze waren aangesloten via een actie, dus veel minder aansluitkosten, en die zijn gewoon betaald. 1 uur aan de lijn gehangen, brieven gestuurd, niets van gehoord. Dat is gewoon onbehoorlijk, onfatsoenlijk en lomp! Mijn ouders zijn echt ten einde raad, ze hebben er recht op, maar op een gewone manier is er niet met die lui te communiceren.

Nee, UPC zuigt echt enorm! Ik heb nog nooit in mijn leven zo'n slecht bedrijf meegemaakt, en dat wil wat zeggen (Eneco, Ben, IBG en nog wat van die companies from hell).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon het niet geloven.. maar zie hier:
Netwerk Rotterdam

18 oktober 2002
In de regio Rotterdam hebben een aantal klanten last van een lage Internetsnelheid. UPC is momenteel op 2 punten bezig dit probleem te verhelpen. De huidige COM21 apparatuur wordt waar mogelijk uitgebreid en gelijkertijd wordt nieuwe apparatuur (EuroDocsis) binnen het netwerk geplaatst teneinde de knelpunten verder te ontlasten. Deze operatie is reeds gaande en zal eind van dit jaar zijn afgerond. Daarnaast heeft UPC besloten om het Rotterdamse netwerk te migreren naar het Eurodoscis platform, waardoor het netwerk tot de modernste in Nederland zal behoren. Dit project zal in het tweede kwartaal van 2003 zijn afgerond. Een herhaling van de huidige situatie zal hiermee in de toekomst kunnen worden voorkomen.
Ze hebben zeker genoeg mensen zoet gehouden bij de 'Costumer Service' aan de telefoon, zodat ze nu genoeg geld hebben om aanpassingen te doen?? :?

Nou ja, ik ben benieuwd, ze hebben tot januarie, anders ga ik naar ADSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik heb weer mail. Ben alle mails van 1 maand kwijt :( Hebben ze niet opgeslagen op de mailserver :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 14:06:
Ik heb sinds een week problemen met chello. Isnamelijk zo dat me internet om de 5 min wegvalt. Precies op het moment dat ik connect met iets knalt ie eruit. Gaan de lampies knipperen enz...
Ik woon in Arnhem (centrum) mischien nog meer mensen die daar last van hebben????
Haal je sig eens weg dan ..

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Het is weer om te huilen op het moment, al een week nauwelijks speelbaar, om de 3 seconde 1 volle seconde Packetloss :(

Het wordt tijd dat de boel es flink failliet gaat en profs de boel opkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:59

flexje

got-father

ok een vraagje namens mn neefje uit Diemen (amsterdam)....
Hij zit ook bij chello net als zn buurjongen (straat verderop) en nu heeft hij zware problemen met chello (mn neefje) , zn download speed is rond de 25 en upload 9 , zn ping is 's avonds rond de 130 met cs , integendeel tot zn buurjongen die meestal een down heeft van 120 en altijd een relaxte ping!!

Nu weet hij niet wat hij eraan kan doen, heeft iemand tips of ideeen? chello weet er ook nix van....

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maar een contacformuliertje ingevuld:
(20-10-2002)
Bekijk onderstaande gegevens:

Behaalde download snelheid: 88 Kbit/sec
11.0 KByte/sec
1.4 x ISDN
De behaalde snelheid is: zeer laag
Indien dit vaker voor komt (herhaal de test op verschillende tijdstippen op de dag en vergelijk de meet waarden) wordt U geadviseerd contact op te nemen met de helpdesk

Postcode 3281BL
IP adres 62.163.246.xxx
Tijdstip van de meting 2002-10-20 14:39:27
Tijdsduur van download
(minus tijd opvullen TCP buffer) 79.65 seconden
Bestandsgrootte
(minus TCP buffer) 877 Kbytes
Client software Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.0.3705)

Ping statistics for 62.163.246.1:
Packets: Sent = 357, Received = 289, Lost = 68 (19% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 14ms, Maximum = 306ms, Average = 45ms

Dat is om 14:40 op zondagmiddag. Deze snelheden zijn gewoonweg TE laag. Ik eis dat ik binnen 2 weken een gegronde reden heb ontvangen van UPC waarom de kwaliteit van chello de laatste weken zo belabberd slecht is in de regio Rotterdam. En ik zit dus niet te wachten op een standaard mailtje, dat heb ik 4 dagen terug al ontvangen.

http://test.arnhem.upc.nl...&range=dag&group=uur&fs=0

http://test.arnhem.upc.nl...range=week&group=uur&fs=0

Dat zijn bepaald geen breedband snelheden op de tijdstippen dat er veel mensen op internet zitten.
Chello/UPC krijgt een maand de tijd om de kwaliteit weer op peil te brengen (zoals het tot 2 maanden terug was) anders ga ik abbonementsgeld terug vorderen, en indien nodig andere instanties inschakelen om UPC te dwingen de kwaliteit wederom op peil te brengen.

mvg. Herbert Verbaas
Als dit niet helpt dan gaat er nog een aangetekende brief (het moet maar) en anders gaat er over een maand een brief naar de Consumentenbond ofzo. Of ik zeg meteen op. Al heb ik weinig zin weer te gaan inbellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

Hier in dordrecht is het ook ruim 3 weken zwaar brak geweest, verbinding was er wel, maar gemiddeld 8 - 12 % packetloss naar de gateway (het eerste hopje van je traceroute als je direct met je pc op je kabelmodem zit) en snelheiden van maximaal 30 Kb/sec

Ook snelheidstesten gaven maximaal isdn snelheid aan, dit was niet wat ik er van verwachte, na 3 weken ging het ineens weer goed, wat er gebeurd is weet ik niet, en dat wisten ze bij chello ook niet te vertellen.

Op e-mail reageert men niet, of na 3 maanden "zijn de problemen inmiddels voorbij? " telefonische probeert men continue de instellingen na te lopen of die wel goed staan, waar ik uiteraard niets aan veranderd heb, en ik zeker weet en ook vertel dat deze goed staan, wil men toch deze instellingen doorlopen, in plaats van een ander onderzoek te starten, mbv bijvoorbeeld een traceroute / ping vanaf hun kant.

De dienstverlening van chello is naar mijn idee de afgelopen gigantisch achteruit gegaan, daar het eigenlijk net op een punt kwam dat alles lekker en soepel ging.

Ik zou zeker een aangetekende brief met handtekening retour sturen richting complain management van upc, ik heb er vorig jaar ruim een week afgelegen door een kabelfout van upc en hun maar beweren dat het aan mij lag, pas na 4 dagen wilde ze een monteur sturen, ik heb toen na een brief na 3 maanden !!! eindelijk abbonementsgeld retour gekregen.

Silvester

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:49

Theeboon

theebonen bestaan!

Op het moment ook hier weer _BAGGERTRAAG_ (omg. Apeldoorn).

"I sit in my room and imagine the future."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 15:40

glashio

C64 > AMIGA > PC

Hier Klaaswaal (Hoekse Waard onder Rdam) de laatste maand : Hoop packet-loss, lage bandbreedte,TCP connectie's die gereset worden (terwijl idle), ping blijft goed.. maar door Packet-loss onspeelbaar (BF1942/CS/MoHaa) .. gek word ik er van.. maar gelukkig ben ik niet de enige lees ik

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

's avond is het de laatste maanden niet meer uit te houden packetloss van 25 is geen uitzondering en dan moet je nog cs wars spelen :'( :'(

maar adsl is onderweg vrijdag aanvraag formulier voor tweakdsl op de post gedaan nu hopen dat het een beetje op schiet :)

/edit beetje krom zin toen ik hem terug las :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-09 09:19

Frenkpie

"Crocs Rule !"

hmmzz... hier lag chello er weer uit voor een uur of 2-3 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

**FF afkloppen** Alleen ff vorige week een paar uurtjes ping-verhoging, maar verder bevalt het me goed de laatste tijd (chello Arnhem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik had een Terrayon modem waar ik zeer tevreden mee was (upload 14k/sec, download 160 k/sec, ping 30ms naar tweakers.net). Alleen viel deze soms wel eens uit voor een paar minuten/uren. Dit was niet zo heel vaak, misschine 3x per maand. Natuurlijk heb ik contact opgenomen met de helpdesk. Na 3 telefoontjes en een paar keer wat tests e.d. is er een monteur gekomen. Deze heeft direct een Motorola modem geplaatst welke nog beter werkt:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Oct 21 2002 om 17:13:41 UTC+0200)

Download : 171.5 KByte/sec
Upload : 14.7 KByte/sec
Connection : 939.0 Conn/min
Ping test Nederland : 15.0 ms
Ben nu nog meer tevreden over Chello!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

KillerAce_NL schreef op 21 oktober 2002 @ 15:54:
**FF afkloppen** Alleen ff vorige week een paar uurtjes ping-verhoging, maar verder bevalt het me goed de laatste tijd (chello Arnhem).
Ik zit in Ede, maar heb al de hele dag last van dikke packetloss en hoge pings :(
Zelfs gamen overdag gaat al niet eens !! |:(

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ook ede, maar geen last hoor...
verbinding echt toppie hiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• some
  • Laatst online: 24-03 12:45
Het is al een tijdje behoorlijk traag hier, pings van 500+ soms richting andere kant oceaan en soms 200+ buiten Nederland :'( (Chello Apeldoorn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 22:57
Soms wel traag, (nu geen last van) maar laatst in de consumentengids ofzo, kwam chello als één van de betere uit de test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Hier, Goeree Overflakkee, overdag heerlijk snel. Maar 's avonds en in het weekeind is het gewoon klote.... :(

Het probleem is alleen dat we hier voor de rest geen keus hebben, en weer gaan inbellen heb ik echt geen trek meer in.. ;)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Hier in Spijkenisse is het de afgelopen dagen echt bagger. 's Avonds 6kb/sec max is geen uitzondering :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chello beweert er mee bezig te zijn (zie de mededelingen op de support site), maar dat boeit me niet. Ik wil weten wanneer het weer beter wordt. Er ligt een brief klaar om aangetekend verzonden te worden. Ik ga gewoon m'n abbonementsgeld terug vorderen als het zo slecht blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Ik heb na veel gezeur iemand van de 2de lijn aan de telefoon gehad en hij zei tegen mij
dat het probleem bekend was. En dat er in de maand november een extra kastje in de wijk wordt geplaatst.
De Chello helpdesk zegt allen maar, meneer ik kan er nu niks aan doen dat is voor de technicie, ik heb het genoteerd en geef het door. Uiteindelijk hoor je de NIKS meer van.
Als ik met mijn 56k modem inbel ben ik stukken sneller.
Als dit zo blijft stap ik over naar een andere provider... :(

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hub: RTD26 (Regio Spijkenisse) (gemiddelde deze maand)
1MB test: 88.2 Kbit/sec (92.83 sec.) gemiddeld over 110 unieke IP adressen.
5MB test: 142.2 Kbit/sec (288.05 sec.) gemiddeld over 72 unieke IP adressen.
Wat denken jullie, tijd om geld terug te vragen? :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 19:06:
[...]

We zouden het eigenlijk allemaal tegelijk moeten doen ..ja

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikon schreef op 21 oktober 2002 @ 20:16:
Hier in Spijkenisse is het de afgelopen dagen echt bagger. 's Avonds 6kb/sec max is geen uitzondering :( :(
maar waar zit jij in spijkenisse?

zeker akkers ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Iedereen loopt altijd te zeuren over @home.... maar wat prijs ik mij gelukkig als ik dit allemaal zie....!

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuNnaH
Aikon schreef op 21 oktober 2002 @ 20:16:
Het pingelt bij mij tussen 4KB/s en 16KB/s. ('s ochtends/overdag/'s avonds)
Alleen 's nachts haal ik 40KB/s. Als ik geluk heb. :r
[...]

Wacht even tot 1 November. Hub RTD26 is iig sinds gisteren een mooie rode vlek geworden bij de meetresultaten. :)
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 20:22:
[...]

zeker akkers ofzo?
Ik ben Aikon niet, maar ik zit in S'nisse - Vriesland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkig zit ik met mijn 180 Kb/sec gebakken, maakt meestal niet uit op wat voor tijdstip. hehehe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:18
Deze is ook wel leuk, mail die niet wordt doorgestuurd door chello

http://forum.fok.nl/showtopic.php/213404

Zelf heb ik de laatste tijd wat last van packetloss (ca 10%) in Hellevoetsluis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 13:31

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Hier in Zuidland (vlakbij Spijkenisse) wordt er beweert dat de maximum-capaciteit is bereikt en dat er nu dus een extra backbone oid moet worden bijgezet à €150.000 :)

De ping blijft aardig strak, alleen downlooien gaat hooguit met 20 kb/s.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
RuNnaH schreef op 22 oktober 2002 @ 22:57:
Wacht even tot 1 November. Hub RTD26 is iig sinds gisteren een mooie rode vlek geworden bij de meetresultaten. :)
Zal best wel een domme vraag zijn, maar waar/hoe kan je dat zien?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Nestor schreef op 23 oktober 2002 @ 12:16:
Hier in Zuidland (vlakbij Spijkenisse) wordt er beweert dat de maximum-capaciteit is bereikt en dat er nu dus een extra backbone oid moet worden bijgezet à €150.000 :)

De ping blijft aardig strak, alleen downlooien gaat hooguit met 20 kb/s.
Beter lezen/luisteren ;), dat waren nog good old guldens.

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 20:22:
[...]

zeker akkers ofzo?
Ik zit in Sterrenkwartier. Kweet ook te melden dat Groenewoud ook bagger is.

Tenminste...sinds net haalde ik 80kb/sec via speedtest.nl en Groenewoud is ook beter hoorde ik. :)
80kb/sec is redelijk voor 's avonds, maar overdag en 's nachts wil ik toch echt me 1.5mbit halen... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuNnaH
Br@m schreef op 23 oktober 2002 @ 12:35:
[...]

Zal best wel een domme vraag zijn, maar waar/hoe kan je dat zien?
Op de map van Nederland is het nog niet te zien, maar wel bij de meetresultaten van alle hubs (deze maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BEn zeker de enige die geen probs met chello heeft :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik bel een keer 's morgens naar de helpdesk, en ik ga dan gewoon eisen dat ik iemand van de 2e lijn te spreken krijg. Als ze dat niet dan ga ik vanaf deze maand m'n abbogeld inhouden. Als iemand van de 2e lijn me wel duidelijk kan maken wat er is en me een goede reden geeft m'n abbogeld niet terug te halen dan overweeg ik het niet te doen.
Behaalde download snelheid: 97 Kbit/sec
12.1 KByte/sec
1.5 x ISDN
De behaalde snelheid is: zeer laag
Indien dit vaker voor komt (herhaal de test op verschillende tijdstippen op de dag en vergelijk de meet waarden) wordt U geadviseerd contact op te nemen met de helpdesk

Postcode 3281BL
IP adres 62.163.246.xxx
Tijdstip van de meting 2002-10-23 17:52:22
Tijdsduur van download
(minus tijd opvullen TCP buffer) 72.71 seconden
Bestandsgrootte
(minus TCP buffer) 877 Kbytes
Client software Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.0.3705)
:r En dit is dus nog niet eens op het drukste tijdstip. Ik benieuwd hoe het vanavond om 21 uur is :(

Edit: Daarbij komt ook nog eens dat hoewel chello hier al meer dan 1 jaar beschikbaar is, we hier in de buurt nog steeds niet zijn opgenomen in het HUB overzicht en dus ook niet onder het Garantieplan kunnen vallen. Zou ook niet weten via welke HUB ik uberhaupt op het chello netwerk ben aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
  • Laatst online: 15:22
Wie heeft er hier vandaag ook last gehad van Chello? Hier in Rdam hadden ze heel veel leden afgemeld op het netwerk zodat je je opnieuw moest aanmelden om het MAC nummer te koppelen aan je persoonlijke gegevens. Via een menutje kon je je weer aanmelden, maar helaas werkte dat niet |:(. Na 2x gebeld en een keer gefaxed te hebben, doettie het eindelijk weer. Lekker handig voor de mensen die niet zoveel verstand ervan hebben om het MAC en serienummer van je (COM21) modem op te zoeken en aan te melden

[ Voor 0% gewijzigd door E-RIC op 23-10-2002 18:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-RIC schreef op 23 oktober 2002 @ 18:07:
Wie heeft er hier vandaag ook last gehad van Chello? Hier in Rdam hadden ze heel veel leden afgemeld op het netwerk zodat je je opnieuw moest aanmelden om het MAC nummer te koppelen aan je persoonlijke gegevens. Via een menutje kon je je weer aanmelden, maar helaas werkte dat niet |:(. Na 2x gebeld en een keer gefaxed te hebben, doettie het eindelijk weer. Lekker handig voor de mensen die niet zoveel verstand ervan hebben om het MAC en serienummer van je (COM21) modem op te zoeken en aan te melden
Ohw.. ben benieuwd of dat hier ook gaat gebeuren. Staat er ergens uberhaupt uitgelegd hoe je je opnieuw moet aanmelden? Of gaat dat vanzelf? Serienummer en Mac adres van het modem vind ik wel op het modem zelf of op m'n contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
Je krijg een 192.168.x.x ipadres en een windowtje om je opnieuw aan te melden op hun netwerk. Helaas werkte dat niet bij mij. Uiteindelijk heeft zo'n helpdeskmedewerker m'n gegevens handmatig ingevoerd na gefaxt te hebben. Toen ik belde en zei dat ik een fax had gestuurd, duurde het een minuut of 3 voordat ze m'n fax tussen een _hele grote stapel_ (zei de helpdeskmedewerker) gevonden hadden. Toen deed hij het meteen weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-RIC schreef op 23 oktober 2002 @ 18:15:
Je krijg een 192.168.x.x ipadres en een windowtje om je opnieuw aan te melden op hun netwerk. Helaas werkte dat niet bij mij. Uiteindelijk heeft zo'n helpdeskmedewerker m'n gegevens handmatig ingevoerd na gefaxt te hebben. Toen ik belde en zei dat ik een fax had gestuurd, duurde het een minuut of 3 voordat ze m'n fax tussen een _hele grote stapel_ (zei de helpdeskmedewerker) gevonden hadden. Toen deed hij het meteen weer :)
Ben benieuwd. Heb een losse router hier staan (mag eigenlijk niet van chello), dus zal wel weer helemaal fout gaan als het zo ver komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is eng.. dit is HEEL eng..

ik download om 22:00 uur 's avonds in de regio Rotterdam met zo'n 100 Kb/sec :? Volgens mij ligt de helft van het netwerk eruit, want zo snel is het al weken niet 's avonds. Of is er voetbal op tv ofzo? Iets anders noemenswaardigs gebeurd waardoor niemand zit te internetten?

Wat dan weer erg tegenstrijdig is, is dat de downloadtest van chello zelf maar op 20 kb/sec binnendruppelt? Is dit zo'n situatie waarin een download accelerator (als Getright) wel nuttig is?
Behaalde download snelheid: 217 Kbit/sec
27.1 KByte/sec
3.4 x ISDN
De behaalde snelheid is: voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychops
  • Laatst online: 16-08 21:30
OP geen enkele manier zal jij van chello een 192.168.*.* ip krijgen. Heel mischien van je modem (mits je een Motorola hebt) en dan heb je geen verbinding.

Chello geeft in de private 10 rage IP's uit als een systeem word aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 17:59:
BEn zeker de enige die geen probs met chello heeft :{
niet de enigste ik heb er ook geen problemen mee altijd goeie download snelheid
flevoland is geloof ik de snelste van chello

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik niet een paar weken geleden gehoord dat chello onnodige kanalen van zn net af zou gooien en zn download iets van een megabit te verhogen?? Nouja dat staat me bij. Mijn upload was tot 2 weken geleden standaard 180,1 elk moment van de dag...(kwam nooit hoger) maar zakt nu in naar een 167 max. Echt maf maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikon schreef op 23 oktober 2002 @ 16:49:
[...]

Ik zit in Sterrenkwartier. Kweet ook te melden dat Groenewoud ook bagger is.

Tenminste...sinds net haalde ik 80kb/sec via speedtest.nl en Groenewoud is ook beter hoorde ik. :)
80kb/sec is redelijk voor 's avonds, maar overdag en 's nachts wil ik toch echt me 1.5mbit halen... :{
daar word je niet echt vrolijk van.....:/
En what about Waterland? dat lijkt me dan helemaal bagger, zo'n drukke wijk! Vriend van me (Waterland- snoekenveen) heeft een abo in de pijplijn... Do or don't ? -hij heeft m tijdelijk al even stopgezet, de aanvraag.
Zelf zit ik direct aan de andere kant van de Spijkenisserbrug... iemand nog adviezen? xs4all adsl of chello (+alle zooi die ik in deze thread las ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb juist t gevoel dat het de laatste tijd alleen maar beter gaat met Chello. Ik zit altijd op de 156KB/sec. Maar hier in Ede heb ik eigenlijk nooit last gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Tis sinds paar weken dat het slecht gaat hier in Spijkenisse. Daarvoor ging het perfect eigenlijk. En hij is bijna nooit down.
Khoop dat het over een paar weken weer op het normale niveau is, dan is het best goed. Dan haalt ie sowieso 64kb/sec en dus even snel als ADSL. En als het rustig is 180kb/sec. En dan ben je goedkoper uit als ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit klinkt niet zo best allemaal met chello, ben net weer terug verhuist naar Rotterdam en krijg per aanstaande zaterdag weer chello. Jaartje geleden wastie perfect! (altijd 175 kb/s!)
damn... en ik wil geen adsl omdat ik geen telefoonlijn wil :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha, dus het wás niet eens zó brak, daar in Spijkcity... dan denk ik dat ik er gewoon voor ga en mijn isdn opzeg. Kzie wel of ik tot de balende Tweaker kan worden gerekend komende periode... i'll let u know en blijf deze thread volgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 17:08
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 13:28:
dit klinkt niet zo best allemaal met chello, ben net weer terug verhuist naar Rotterdam en krijg per aanstaande zaterdag weer chello. Jaartje geleden wastie perfect! (altijd 175 kb/s!)
damn... en ik wil geen adsl omdat ik geen telefoonlijn wil :(
Rotterdam hiero (Ridderkerk eigenlijk), verw8 er maar niet veel van hoor, heb je 40 Kb/s 's avonds dan zit je goed :X

Van 12 uur 's nachts tot ong. 12 uur 's middags zit je rond de 100 kb/s met af en toe een uurtje 180.

Duss......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
Psychops schreef op 23 oktober 2002 @ 22:30:
OP geen enkele manier zal jij van chello een 192.168.*.* ip krijgen. Heel mischien van je modem (mits je een Motorola hebt) en dan heb je geen verbinding.
Chello geeft in de private 10 rage IP's uit als een systeem word aangemeld.
Tja, het was toch echt zo. Misschien alleen omdat dit een uitzonderingsgeval was omdat je opnieuw moest aanmelden. Als je je browser startte, ging hij naar http://192.168.0.1/bla.nogwat om je opnieuw aan te melden.

Btw, hier in Rdam is chello echt perfect (op dit incident na dan).
Dit krijg ik als ik 100x ping naar tweakers.net met CMD:
Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 100, ontvangen = 100, verloren = 0 (0% verlies).
De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 23ms, Maximum = 47ms, Gemiddelde = 29ms
snelheidstest bij speedtest:
Resultaten van speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Oct 24 2002 om 17:44:35 UTC+0200)
Download : 183.2 KByte/sec
Upload : 14.3 KByte/sec
Connection : 560.0 Conn/min
Ping test Nederland : 33.0 ms
En 's avond is het meestal ook nog wel redelijk goed. Chello@Rdam is heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:37
Nou het is nu dus zwaaaar brak. Download gaat nog: 100kb/s.

Maar die verrotte ping is niet normaal meer (CS).
Vandaag ping: 140 ms
Loss: 10-20
Choke: 3-6

Dat is toch niet leuk meer. Hier kun je niet meer mee spelen. De afgelopen 6 weken heb ik alleen nog maar een ping van 100-200 op gamecity.nl (dat ligt ook aan gamecity.nl denk ik, want het is van kpn). Dat sluit niet echt op elkaar aan natuurlijk. En vaak op zondag een 300+ ping, rond 8 uur (war tijd dus :'( ).

Vorige week kregen we een rekening (jaja een spookrekening) van 400 euro!!!!!!!!! Wij direct bellen dat het niet klopt. Ja dan moet u ff op de site kijken meneer. Wij op de site kijken. De site doet 't natuurlijk niet. Niemand van chello kon 'm bekijken. Moet je eens raden wie 't wel kon lezen. MXSTREAM gasten dus. Over irc werd me dus gemeld wat er stond (copy pasten).

Op de site staat dus niks wat voor ons van toepassing is. De rekening... gaan we niet betalen. Bij de rekening werd vermeld, dat wanneer we niet betalen, er op onze UPC Diensten wordt ingekort. Ik denk dus dat ik morgen m'n internet kwijt ben :(

Dank u upc dank u!

't ergste is nog dat we hier alleen maar chello hebben als breedband aanbieder, dus er is geen keus. 5 km verderop woont een gezin dat laatst een rekening kreeg van 800 euro (ook een spookrekening). Deze mensen hebben ondertussen een rechtzaak aangespannen tegen upc. Ik hoop niet dat het bij ons zo ver zal lopen. We hebben nu maar een aangetekende brief naar hun hoofdkantoor verzonden met onze overschrijvingen naar hun rekening.

Ben benieuwd of we nu een reactie krijgen. Bij de vorige brief (niet een aangetekende brief) kregen we alleen een brief terug dat ze onze brief hadden ontvangen.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Waarom zou het ook aan KPN liggen dat gamecity.nl slecht werkt? Als je voldoende bandbreedte inkoopt zijn de KPN diensten zeer betrouwbaar maar natuurlijk ook erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ach het is zowiezo nog maar afwachten hoe het gaat.
UPC heeft in november het geld op, maar afwachten welke gevolgen dat voor Chello heeft.

Jaja ik weet dat elke fundering voor mijn opmerking mist, echter ik heb het via inside channels nu al zo vaak gehoord, dat ik me afvraag of het echt maar een gerucht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:49

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik zit dus nog steeds met een niet-werkende webserver. Sinds een paar weken werken sommige p2p programma's niet meer, ook poort 80 lijkt niets meer door te komen. Ik vraag me echt af of Chello ze niet dicht heeft gezet, ook al beweren ze zelf van niet...

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Ok, ik heb dus een trace route gedaan naar www.gamecity.nl, dan snap je wat ik bedoel:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
Bezig met het traceren van de route naar www.gamecity.nl [213.84.11.77]
via maximaal 30 hops:

1    27 ms    29 ms    29 ms  e202193.upc-e.chello.nl [213.93.202.193]
  2    61 ms    43 ms    46 ms  Vlan55.ah00rs01.net.upc.nl [212.142.25.193]
  3    70 ms    42 ms    44 ms  Gig6-0.ah00rt03.brain.upc.nl [212.142.28.121]
  4    46 ms    42 ms    47 ms  srp8-0.ah00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.50]
  5    51 ms    43 ms    41 ms  srp0-0.am00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.2]
  6    38 ms    44 ms    52 ms  srp0-0.am00rt05.brain.upc.nl [212.142.32.43]
  7    43 ms    38 ms    42 ms  nl-ams01a-rd1-pos-0-3.aorta.net [213.46.161.45]

8    39 ms    43 ms    43 ms  nl-ams08a-ri1-gige-1-0-0.aorta.net [213.46.161.1
46]
  9    37 ms    37 ms    45 ms  ams-ix.sara.xs4all.net [193.148.15.48]
 10    47 ms    48 ms    40 ms  0.ge-0-3-0.xr1.pbw.xs4all.net [194.109.5.13]
 11    43 ms    42 ms    42 ms  mxstream1.pbw.xs4all.net [194.109.5.66]
 12     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 13     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 14     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 15     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 16     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 17     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 18     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 19     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 20     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 21     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 22     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 23     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 24     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 25     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 26     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 27     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 28     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 29     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 30     *        *        *     Time-out bij opdracht.

De trace is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Is toch vaag ofniet dan, als ik bijvoorbeeld een trace doe naar mijn site:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Bezig met het traceren van de route naar www.lynxpolis.nl [80.84.237.60]
via maximaal 30 hops:

1    48 ms    29 ms    30 ms  e202193.upc-e.chello.nl [213.93.202.193]
  2    91 ms    47 ms     *     Vlan55.ah00rs01.net.upc.nl [212.142.25.193]
  3    41 ms    42 ms    45 ms  Gig6-0.ah00rt04.brain.upc.nl [212.142.28.122]
  4    49 ms    38 ms    39 ms  srp8-0.ah00rt01.brain.upc.nl [212.142.32.49]
  5    45 ms     *       44 ms  srp0-0.am00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.2]
  6    72 ms    46 ms    45 ms  srp0-0.am00rt06.brain.upc.nl [212.142.32.44]
  7    45 ms    42 ms    42 ms  nl-ams01a-rd1-pos-3-0.aorta.net [213.46.161.53]

8    50 ms    49 ms    43 ms  nl-ams02a-rd1-10gige-7-0.aorta.net [213.46.161.5
8]
  9    44 ms    39 ms    38 ms  nl-ams04a-ri1-pos-6-0.aorta.net [213.46.161.62]

10    75 ms    47 ms    42 ms  pos0-1.mpr1.ams1.nl.mfnx.net [62.4.95.241]
 11    38 ms    40 ms    43 ms  212.4.211.198
 12    46 ms    48 ms    48 ms  212.4.211.197
 13    74 ms    51 ms    40 ms  212.4.211.234
 14    40 ms    44 ms    44 ms  212.4.194.162
 15    70 ms    40 ms    51 ms  hosted.by.deinternetman.nl [80.84.237.60]

De trace is voltooid.

Of naar een xs4all server:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Bezig met het traceren van de route naar games.xs4all.nl [194.109.69.6]
via maximaal 30 hops:

1    27 ms    29 ms    29 ms  e202193.upc-e.chello.nl [213.93.202.193]
  2    31 ms    38 ms    34 ms  Vlan55.ah00rs01.net.upc.nl [212.142.25.193]
  3    45 ms    45 ms    42 ms  Gig6-0.ah00rt03.brain.upc.nl [212.142.28.121]
  4    39 ms    32 ms    36 ms  srp8-0.ah00rt01.brain.upc.nl [212.142.32.49]
  5    45 ms    47 ms    52 ms  srp0-0.am00rt01.brain.upc.nl [212.142.32.1]
  6    44 ms    51 ms    49 ms  srp0-0.am00rt05.brain.upc.nl [212.142.32.43]
  7    41 ms    46 ms    39 ms  nl-ams01a-rd1-pos-0-3.aorta.net [213.46.161.45]

8    46 ms    47 ms    49 ms  nl-ams08a-ri1-gige-1-0-0.aorta.net [213.46.161.1
46]
  9    46 ms    51 ms     *     ams-ix.sara.xs4all.net [193.148.15.48]
 10    74 ms    53 ms    48 ms  0.ge-0-3-0.xr1.pbw.xs4all.net [194.109.5.13]
 11    43 ms    45 ms    50 ms  gamez-web1.xs4all.nl [194.109.69.6]

De trace is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
gamecity.nl kan ik ook niet pingen (time-out).
Ping naar tweakers.net is nog steeds erg laag:
Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 50, ontvangen = 50, verloren = 0 (0% verlies).
De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 23ms, Maximum = 38ms, Gemiddelde = 28ms
En dat om 20:08 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Wil je lachen? moet je dit zien:

http://www.lynxpolis.nl/prive/html_report_trace/report.html

hoezo omwegen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Dat je die server niet kan pingen ligt NIET aan KPN ze hebben gewoon ICMP geblokkeerd. De routering naar sommige delen van het KPN netwerk vanaf Chello klopt idd niet!! Dat ligt niet aan KPN maar aan Chello, want Chello is de enige die dit probleem heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 13:31

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

mrknowitall schreef op 23 oktober 2002 @ 14:10:
[...]

Beter lezen/luisteren ;), dat waren nog good old guldens.
Irritant, ik zet overal gelijk het € teken voor als ik een bedrag neerpoot. ;)

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Pc123 schreef op 24 oktober 2002 @ 21:15:
Dat je die server niet kan pingen ligt NIET aan KPN ze hebben gewoon ICMP geblokkeerd. De routering naar sommige delen van het KPN netwerk vanaf Chello klopt idd niet!! Dat ligt niet aan KPN maar aan Chello, want Chello is de enige die dit probleem heeft :(
Ja klopt, ik heb al met de owner van gamecity gepraat en we hebben ff een mailtje gemaakt voor upc, die nu de deur uit is. Hopelijk krijg ik wat terug. Denk 't niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HUH? Je krijgt een 192.168.*.*? Daar geloof ik geen bal van.
Je modem krijgt hoogstens zo'n ip. Dan zal je moeten aanmelden op je modem en je modem zorgt voor de rest.
Maar als dit waar is, dan word het extra moeilijk om te routeren in mun netwerk.
En je hebt het over een windowtje, bedoel je daarmee een programma in windows? Als dat zo is, moeten ze ook zoiets hebben voor linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Als je registratie in het Chello netwerk niet helemaal meer klopt dan kan je idd een lokaal IP krijgen waarna je eerst op een bepaalde site je gegevens moet invullen en daarna opnieuw een IP adres moet aanvragen bij de DHCP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
IE window:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/r.hegger/chello.jpg
Let ook eens op het adres.
Bij m'n netwerkverbinding in XP stond 192.168.4.145 ofzo. Hij was wel zo ingesteld dattie een ipadres via DHCP kreeg. Als ik 'verbinding herstellen' deed kreeg ik meteen een melding dat het niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig zijn wij einde van deze maand weg bij chello *D

We krijgen adsl van hcc is wel langzamer maar denk ik toch een stuk stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Laatst online: 10-04 20:09
tjah tis nu wel erg beroert bij chello hiero in regio gelderland(oost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 11:00

shotputty

I'll be back

Voor diegenen die het adres niet kunnen vinden om Chello op te zeggen. Ik heb er 25 minuten voor in de wacht gestaan.

UPC Nederland
Postbus 806 2900AV
Capelle a/d IJssel
t.a.v. klantenadministratie

Suc6

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.