Chello alweer brak :\ - Volume II

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.630 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

hier in spijkenisse gaat alles nu ook goed,volgens speedtest heb ik 160kb downl,14,6up,411conn/minn en 30ping.

dus alles werkt weer als vanouds (klopt 3x af)

Verwijderd

raptorix schreef op 05 september 2002 @ 01:19:
[...]

Probleem is dat chello vaak 2 maanden goed is, vervolgens gaat er weer iets stuk in het netwerk en die amateurs monitoren niet, dus moeten ze eerst 3 weken geklaag aanhoren voordat men eens gaat kijken WAT er stuk is.

Daarnaast is
............... de rest is off-topic.
[off-topic] zo te lezen heb je nu vast dus ASDL of telefoon/ISDN..... want bij zo'n brak bedrijf wil je niet zitten....

PS [on-topic ]
ping 23-26 ms naar chello
ping naar de drukke redhat server in de USA 178 ms/s

Speedtest
=======
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 140.0 KByte/sec

Chello:
=====
Behaalde download snelheid: 1242 Kbit/sec
155.3 KByte/sec
19.4 x ISDN
De behaalde snelheid is: perfect

kortom geen klagen (miden Gelderland)

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:23

Whuzz

Dodgeball!

het is hier een paar dagen goed gegaan, maar de snelheid is nu weer om te huilen :'(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Whuzz schreef op 05 september 2002 @ 21:36:
het is hier een paar dagen goed gegaan, maar de snelheid is nu weer om te huilen :'(
idd 3 dagen lang goede ping etc etc is nog zelden zo goed geweest maar nu weer om te janke

zit in ede btw, (chello nijmegen???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Apeldoorn hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

_firestorm_ schreef op 06 september 2002 @ 01:40:

idd 3 dagen lang goede ping etc etc is nog zelden zo goed geweest maar nu weer om te janke

zit in ede btw, (chello nijmegen???)
Yo firestorm. Ook Ede hier. Het was gisteren inderdaad weer lekker brak. Vanochtend vroeg (06.00u) wel weer goed, maar dat lijkt me logisch.

Ik hoop dat ik vanavond wel lekker kan gamen .... Weinig kans, maar hoop doet leven !!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

ik haal zo'n beetje altijd wel de max. uit chello zo'n 180kb/s ik ben er echt blij mee :)

Nr. Provider Connectie Abonnement Snelheid Std.Dev. # Users

1. Eweka Deluxe 638 kB/s 50 kB/s 88
2. Cistron Broadband MAXX 507 kB/s 163 kB/s 164
3. Campus@Mtricht Standaard 344 kB/s 198 kB/s 359
4. TrueDSL TrueDSL 2048 ADSL 310 kB/s 74 kB/s 1
5. @Home Standaard 259 kB/s 108 kB/s 14107
6. Luna ADSL Pro - Supreme 2048 254 kB/s 1
7. Eweka Basic 249 kB/s 161 kB/s 140
8. @Work Professional 245 kB/s 122 kB/s 1
9. @Work Max Speed 223 kB/s 1
10. Luna ADSL Go 2048 212 kB/s 56 kB/s 6
11. Inovara DSL 2048 211 kB/s 1
12. Support Net ADSL Plus 2048/512 210 kB/s 1
13. Cybercomm Comfort Maximaal 203 kB/s 0 kB/s 2
14. BaByXL Connect 200 kB/s 250 kB/s 28
15. Cistron Broadband 2048 197 kB/s 90 kB/s 37

toch denk ik dat ik maar overga op eweka >:)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Hier Almere Stad West

ik heb met meeste sites geen problemen, en de download snelheid is meestal wel rond de 157 kb/s.

Alleeeeen, afgelopen 3 dagen ging het internet razendsnel, en nu,
gaan de meeste paginas nog wel redelijk snel open echter kan ik
http://www.homestead.com zowat niet meer openen, zo traag gaat dat , terwijl dat de afgelopen dagen supersnel ging. Kan me homepages niet eens bijwerken, want het uploaden van 1 pagina naar HS duurde vd week mara iets van 7 sec en nu meer dan 1,5minuut, hoe kan dat nou ? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt,de afgelopen 3 dagen was het super maar nu weer wat slechter,niet zo slecht als in die anderhalve week maar toch.

waarom kan die snelheid nu niet eens gewoon maandenlang stabiel blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:15
Heb nu ineens weer 10% packetloss, heb ik in tijden (bij chello is dat weken) niet gehad.
Chello Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kewl zeg, ik kan hier weer posten.
De afgelopen dagen duurt het laden van pagina's gewoon heel traag, ik dacht eerst dat gewoon door de trage servers van GoT kwam. Maar aangezien de rest ook traag was kan dat niet echt.. :(
Bah, vet irritant.
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Sep 7 2002 om 20:09:14 UTC+0200)

Download : 119.1 KByte/sec
Upload : 6.8 KByte/sec
Connection : 306.0 Conn/min
Als het zo doorgaat moet ik toch maar eens aan ADSL denken wat hier binnenkort komt :|

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Overgenomen op Sat Sep 7 2002 om 20:29:50 UTC+0200)
Download : 130.4 KByte/sec

Chello:Behaalde download snelheid: 1247 Kbit/sec
155.9 KByte/sec
19.5 x ISDN
De behaalde snelheid is: perfect
Ping RedHat 178 ms
Ping Chello 28 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotputty
  • Laatst online: 16-08 11:00

shotputty

I'll be back

Vanochtend heeft ie er hier in Rotterdam 3 keer een half uur uitgelegen bij mij. Ik krijg dan een snel wisselend oranje en groen lampje (de 2e).

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Hier in Leeuwarden ligt-ie eruit. Nog meer mensen er last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Nu online

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Nav drastisch snelheids verlies schreef UPC me het volgende :

Wij bieden onze excuses aan voor het feit dat ons product niet aan uw wensen voldoet. UPC kan snel internet bieden, maar de werkelijke snelheid
hangt af van meerdere factoren. De snelheid van chello is afhankelijk van de drukte op het net. Hier heeft chello vanzelfsprekend geen invloed op.
chello kan geen minimale snelheid garanderen. De maximale snelheid wordt niet in kbps (kilobits per seconde) gespecificeerd. chello probeert een
gemiddelde snelheid te halen die hoger ligt dan de traditionele modem of isdn toegang. Ook is de snelheid afhankelijk van andere computers. Als die
traag zijn of de verbinding is traag dan kan het zijn dat dit de snelheid vermindert. De uiteindelijke snelheid blijft natuurlijk in grote mate afhankelijk van
de drukte op het net. Er kan dus geen garantie over de snelheid worden gegeven. chello heeft na onderhandeling met een aantal netwerk- en
service-providers de routering naar de Nederlandse sites verbeterd. Daarnaast heeft chello haar huidige internationale Europese netwerkcapaciteit
vergroot met 30% tot 1.8 Gigabit. Dit leidt tot een verhoging van de snelheid voor onze gebruikers. UPC heeft nu ook een objectief meetsysteem voor
de snelheden. Een onafhankelijke instantie zal hierop toezicht gaan houden. Potentiële en bestaande klanten van UPC kunnen op de website van
Coax inzicht krijgen in de recent werkelijk gehaalde snelheden per gemeente: www.coax.nl. UPC zal via haar eigen website inzicht geven in de
status van het netwerk en de knelpunten en verbeteringen. De capaciteit van de internet-slagader van het UPC netwerk, de IP backbone, is
volgens planning uitgebreid. Inmiddels ondervinden de meeste klanten een duidelijke verbetering zowel voor wat betreft de beschikbaarheid als in de
snelheid van het netwerk. Dit blijkt onder meer uit metingen van COAX Nederland. Zie voor gedetailleerde informatie: www.coax.nl. De komende
weken zal UPC zich richten op de verdere verbetering van het regionale netwerk.

Een tweede oorzaak is de drukte op ons CAI-netwerk. Hoewel wij het netwerk constant verbeteren kan het voorkomen dat er plaatselijk sprake is
van overbelasting. Mocht dit het geval zijn dan merkt u dit aan een snelheidsafname of zelfs een schijnbaar verbroken verbinding (ook bijvoorbeeld
ftp.chello.nl is ongewoon traag (enkele kb/s). Ook zult u langer werk hebben om hetzelfde bestand te downloaden dan bijvoorbeeld een kennis uit
een andere woonplaats op hetzelfde moment. Mocht u vermoeden dat er sprake is van een ongewoon trage verbinding in de piekuren dan
verzoeken wij u contact op te nemen met onze storingsdienst. Onze medewerkers zijn te bereiken op ons storingsnummer 0900- 15 80 (fl. 22 ct./?
0,10 per minuut). Zij kunnen dan met uw hulp het probleem in kaart brengen en eventuele verdere stappen ondernemen.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Pff, standaard brief, zegt helemaal niets. Drukte op het net, plaatselijke overbelasting, blaaaaat. Het was niet drukker dan normaal op het net en die overbelasting was niet zo heel erg plaatselijk. (Tenzij je half nederland als plaatselijk wilt omschrijven...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Laatst online: 01-03-2023
SiHiDa schreef op 09 september 2002 @ 17:35:
Hier in Leeuwarden ligt-ie eruit. Nog meer mensen er last van?
Doet het inmiddels weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Nu online

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Whuzz schreef op 09 september 2002 @ 18:07:
Pff, standaard brief, zegt helemaal niets. Drukte op het net, plaatselijke overbelasting, blaaaaat. Het was niet drukker dan normaal op het net en die overbelasting was niet zo heel erg plaatselijk. (Tenzij je half nederland als plaatselijk wilt omschrijven...)
Ja dat heb ik ze ook gemaild, tis echt niet 3 dagen super rustig geweest ofzo, lijkt me erg stug, hopen dat er snel iets gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Ik denk eerder dat het weer eens tijd wordt voor wat brieven naar Kassa en de consumentenbond....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Het is weer zover ..
Dikke packetloss en downloaden gaat niet sneller dan 4kb/sec :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Op dit moment kan ik niet e-mailen met Chello, nou ja, iig er wordt niks ontvangen hetgeen gestuurd is vanaf de SMTP-server van Chello (smtp2.arnhem.chello.nl)

Hebben meer mensen dezelfde problemen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

gebruik voor het verzenden en ontvangen gewoon beide mail.chello.nl

• Smarron

Smarron

The bend

GerbenW schreef op 10 september 2002 @ 23:31:
gebruik voor het verzenden en ontvangen gewoon beide mail.chello.nl
Heb je een Terayonmodem? Dan gebruik je die inderdaad. Ik moet ook nog gewoon die smtp2 gebruiken.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Had vandaag wat mail problemen en ben afhankelijk van arnhem zullen we maar zeggen :P

Kon geeneens mail versturen chello Arnhem naar Chello Brabant :?

Ik heb een Terrayon modem. Maar wat zijn de servernamen die ik moet gebruiken :? (ik twijfel)

Op de chello supporrt site staat pop2.arnhem.chello.nl en smtp2.arnhem.chello.nl en ik laatst bij iemand was (ook in Lelystad) die een Motorola met andere namen van mailservers tegenkwam :? :?

Maar verder: Chello draait als een tierelier alhier ;)

[ Voor 0% gewijzigd door aReaRe op 11-09-2002 04:22 . Reden: typo's aanvulling ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Pc123
  • Laatst online: 13:39
Smarron schreef op 11 september 2002 @ 01:25:
[...]

Heb je een Terayonmodem? Dan gebruik je die inderdaad. Ik moet ook nog gewoon die smtp2 gebruiken.
Nee, echt niet, is onafhankelijk van het modem, smtp2 redirect gewoon naar mail.chello.nl!

Verwijderd

Ook hier problemen met pop2.arnhem.chello.nl en smtp2.arnhem.chello.nl

Als je probeert op de mail op een chello verbinding probeert binnen te halen krijg je een fout, de username en het wachtwoord zijn wel juist.

Nu laat ik het op mn mailserver binnenkomen ( PI basic adsl ) dan komt de mail wel binnen :? 8)7

Wie heeft nog meer dit probleem en wie weet een oplossing?

chello altijd om te ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-09 22:56
Hmmmmmz, sinds gisteren krijg ik geen ip meer van de DHCP server, ik woon in de omgeving van Eindhoven. Iemand anders misschien ook dit probleem of ben ik de enige ??
Als ik niet de enige ben hoef ik niet te bellen (en om de 3 seconden te horen hoeveel wachtenden er nog voor mij zijn)..

edit:
Op de een of andere manier is het weer opgelost, kreeg ineens weer een ip.

[ Voor 0% gewijzigd door Toewan op 16-09-2002 21:05 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Iemand in Alkmaar eo last van een constante lage download van 22 kB/s.
Een week geleden was het nog gewoon 180 kB/s zoals het hoort.
Het is in stappen afgenomen en wordt er niet meer beter op. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
  • Laatst online: 00:39
Toewan schreef op 16 september 2002 @ 09:47:
Hmmmmmz, sinds gisteren krijg ik geen ip meer van de DHCP server, ik woon in de omgeving van Eindhoven. Iemand anders misschien ook dit probleem of ben ik de enige ??
Als ik niet de enige ben hoef ik niet te bellen (en om de 3 seconden te horen hoeveel wachtenden er nog voor mij zijn)..

edit:
Op de een of andere manier is het weer opgelost, kreeg ineens weer een ip.
Had ik ook zondagavond, dacht dat ik de enige was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja, ik had hier in arnhem ook een klote verbinding maar na lang zeiken O-) bij Chello kreeg ik het nieuwe Terayon (kleine groene) thuis!
En nu heb ik geen problemen meer!

Dus een tip voor iedereen, ga lopen zeuren bij chello!!!!!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
Hier ligt de chello verbinding er de laatste dagen ineens spontaan een minuutje of 10 uit. Hier is in Rotterdam en het is in de laatste 2 dagen 3x gebeurd... erg raar.. maar ach.. voor de rest werkt het goed.

(Overgenomen op Tue Sep 17 2002 om 12:22:02 UTC+0200)

Download : 168.3 KByte/sec
Upload : 14.7 KByte/sec
Connection : 583.0 Conn/min

Ziet er wel redelijk uit denk ik....

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaeX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10-2023
Ik woon in omgeving Eindhoven en chello doet het opzich wel goed. Maar na een tijdje te hebben geinternet word de verbinding steeds trager. Net of er iemand bij chello zit die ons probeert te irriteren. En dan doen we dan ook. Maar als ik dan de pc opnieuw opstart is het weer goed. Vage zooi maar je word er niet vrolijker op.

Eigelijk wilden we van n andere isp internet hebben. Maar ja chello lijkt het alleen recht op de kabel te hebben hier. En andere opties zijn er (nog) niet zonder dat het echt veel te duur word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Goed nieuws voor de mensen met problemen in Alkmaar!

Netwerk regio Alkmaar

17 september 2002
In de loop van vandaag (17 september 2002) vinden er werkzaamheden plaats aan het netwerk in de regio Alkmaar. Tijdens deze werkzaamheden is het mogelijk dat de verbinding kortstondig uitvalt. Deze werkzaamheden zijn nodig om de stabiliteit te kunnen waarborgen. Het netwerk in de betreffende regio blijft onze aandacht houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir5alL
  • Laatst online: 14-02-2024

Sir5alL

00wnz me...

Rotterdam blijft Chello grote ellende, de laatste drie dagen ben ik niet instaat geweest om online te gamen. Ik kreeg ping 150+ en hier kun je als die-hard gamer niet mee spelen...
Daarnaast maken grote lag-bursts het feest compleet.

Als ik een week in totaal neit online kan gamen ga ik opzeggen en overstappen naar adsl :/

Specs: AMD64 3000+, Asus A8N-SLI deluxe, 1024 (2,5) Rambo, Barracuda V 120 Gb, 6600GT, Panasonic 16x dl, Leadtek Winfast TV XP, Win XP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Sir5alL schreef op 17 september 2002 @ 17:40:
Rotterdam blijft Chello grote ellende, de laatste drie dagen ben ik niet instaat geweest om online te gamen. Ik kreeg ping 150+ en hier kun je als die-hard gamer niet mee spelen...
Daarnaast maken grote lag-bursts het feest compleet.

Als ik een week in totaal neit online kan gamen ga ik opzeggen en overstappen naar adsl :/
Zeg dan maar vast op, dit probleem (in Arnhem) heeft mij vorig jaar vele weken parten gespeeld. Nu gaat het gamen wel weer goed, maar nu zijn de nieuwsgroepen weer prut.

Tis ook altijd wat met chello :(
Ik ben inmiddels klaagmoe geworden :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotputty
  • Laatst online: 16-08 11:00

shotputty

I&#039;ll be back

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH :X :X :X :X :X :X :X :X Chello ligt er hardstikke uit bij mij! De lampjes zeggen dat alles ok is en ik krijg ook een ip enzo maar internetten ho maar!! ;( Steeds als ik opnieuw opstart kan ik 5 seconden in de messenger en daarna is het weer afgelopen. Ik test met verschillende pc's dus daar zal het niet aan liggen. Af en toe kom ik in 1 seconde op google en dan verder niks meer, wat is er aan de hand in Rotterdam?!??! :( :( :(

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 17:08
Ridderkerk hier ook problemen, al 3 dagen ligt het er spontaan uit. Soms krijg je niet eens een IP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spijkenisse al een week of 3 ofzo zonder problemen,eindelijk weer de goede snelheid zoals ik gewent was,TJAKKAA!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Uhm ... Hier in Ede lijkt het weer zover :(

Pingen kan ik perfect (tussen de 30 en 40), maar sites openen ho maar! Email is ook niet binnen te trekken. Alleen MSN en ICQ doen het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens het gamen heb ik al een week een ping van 110-150 (lager komt ie niet). Als het druk is gaat ie zelfs naar 200. Niet echt fijn. Regio Oost Friesland hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir5alL
  • Laatst online: 14-02-2024

Sir5alL

00wnz me...

Dat game probleem heb ik dus ook Gandalf.... (Rotterdam hier) Echt verschrikkelijk voor de Die-Hard gamer...
Ken je die gasten van Chello niet omtoveren in orcs?!? })

Specs: AMD64 3000+, Asus A8N-SLI deluxe, 1024 (2,5) Rambo, Barracuda V 120 Gb, 6600GT, Panasonic 16x dl, Leadtek Winfast TV XP, Win XP Pro

Verwijderd

Ik vraag me af hoe het komt dat chello het zo slecht doet ze hadden als ik mij niet vergis best veel geinvesteerd in hun netwerk.
Ik was best teverden met chello tot +/- 2 maanden terug toen werd het onstabiel eerst haalde in ik snelheden van 180 KB tot 200 KB
maar nu is het in de ochtend +/- 120 KB in de middag na 5en is 50 KB of lager

Maar er is hoop want de kabellaars gaan hun netwerken openstellen voor andere internet providers.
Als het 1maal zover dan stap ik over cistron of xs4all inplaats van de rot chello.
En dan wordt er weer opnieuw geinvesteerd in de kabel netwerken.

Als het zover is dan kan iedereen kiezen op ADSL en Kabel welke internet provider ze willlen hebben!!

[Ow en ik zit in ridderkerk, naast Rotterdam]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
vanavond in Zwijndrecht weer vollop disconnects...

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:44

Wimo.

Shake and Bake!

Hmz.. sinds vandaag weer problemen.. voor het eerst in maanden

internetten gaat goed maar de nieuwsgroepen zijn compleet fucked.. krijg alleeen berichten door van <10kb ... iemand anders met dezelfde problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

shotputty schreef op 20 september 2002 @ 09:04:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH :X :X :X :X :X :X :X :X Chello ligt er hardstikke uit bij mij! De lampjes zeggen dat alles ok is en ik krijg ook een ip enzo maar internetten ho maar!! ;( Steeds als ik opnieuw opstart kan ik 5 seconden in de messenger en daarna is het weer afgelopen. Ik test met verschillende pc's dus daar zal het niet aan liggen. Af en toe kom ik in 1 seconde op google en dan verder niks meer, wat is er aan de hand in Rotterdam?!??! :( :( :(
Je hebt zeker Kazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Gister hele dag eruit, helpdesk: AH uw modem is stuk :? Vanmorgen deed ie het weer, kortom de club van domme mensen is weer actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 21:18
Hier in landsmeer is het weer super brak. Ging een tijdje goed, verloor maar een paar keer per week mij verbinding, nu is het meerdere keren per dag dat ik één minuut geen verbinding heb. Telkens gaan de lampjes op mijn modem knipperen. Word er echt niet goed van!

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaccoh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-09 11:26
Haha veel erger moet het niet worden.. niet met chello maar met sommige van jullie. Ik lees zeker 4 of 5 mensen in een korte tijd waarbij het probleem helemaal niet aan chello ligt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Yep, hier dezelfde k** problemen met mijn chello inet connectie. Lag er 1,5 dag volledig uit, alles gechecked en modem tig keer resetten hielp geen drol. Bel de volgende dag de helpdesklijn, moet ik mijn postcode opgeven en hoor ik van het voiceresponse systeem dat er een storing in mijn regio is. Na 30 min. wachten a 10 eurocent p/m krijg ik eindelijk een helpdesk medewerker a/d lijn die dan vrolijk ontkent dat er een storing is in mijn gebied. Afijn, na wat gezeur komt er morgen nu toch een monteur langs en wat denk je....een dag later (t/m nu!) werkt mijn internetverbinding opeens weer. (de 2 groene ledjes helemaal rechts op mijn Lancity Cablemodem branden weer continu = goed teken)

Zal ik die afspraak met die monteur nu laten doorgaan of niet? En levert Chello maybe al betere kabelmodems dan de Lancity die ik nu nog heb? Dan laat ik de afspraak namelijk doorgaan en wordt het modem misschien vervangen door een nieuwer type...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 april 2002 @ 22:10:
...niks mis met mijn Chello verbinding... snel genoeg... heb het meeltje van die prijsverhoging al gehad, ben het er niet mee eens... maar ik ga het niet opzeggen of zo... ben tevreden over mijn verbinding en downloaden doe ik niet zo heel veel, dus...

Ow: zit trouwens in Purmerend (noord, Overwhere)
welke straat woon je??

Ik heb gewoon adsl, is nooit brak en ook snel genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Hier in Friesland is internet ook traag, en als ik wil uploaden met wincmd dan blijft hij steeds hangen :(

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij wie is internet op dit moment nog meer brak 8)7 |:( ..regio Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 22:15

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 20:27:
Bij wie is internet op dit moment nog meer brak 8)7 |:( ..regio Arnhem.
Hee jongens, ik meld me ook even, beetje laat, maar 'k probeer al sinds vanmiddag, enne..t duurt zo lang allemaal 8)7

Enfin, ik weet helemaal niet waarom maar het gaat de laatste tijd niet zo lekker. Ik kan niet meer inloggen op m'n webspace (members.chello.nl) (sinds weken), en eigenlijk is het gewoon traag over het algemeen.
EIGENLIJK is het gewoon zoals het in het begin was. Brak. Maar dan zonder uitval (of ik heb er geen erg in).
Bij mij is het van brak naar retesnel gegaan, en nu weer terug bij af dus blijkbaar. Da's vlakbij Nijmegen dan.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Internet doet het nu wel lekker (9 uur in de ochtend op zondag ;)) maar mijn webspace van Chello is al dagen onbereikbaar !! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Laatst online: 12-09 13:02

freddifish

schnappi !

de laatste 2-3 dagen is chello vaker uit de lucht dan erin :-( heb van ellende mijn hcc net inbel accopuntje weer opgediept. de DHCP server is altijd eruit maar nu connect het modem ook niet eens meer, die lampjes blijven maar knipperen.
Het stomme is ook dat je de UPC testserver dus niet kunt bereiken vanaf een ander account om te zien wat er nu mis is. Welk nozel heeft daar een IPcheck op gezet ?
Ga denk ik overstappen op HCC ADSL ofzo.
(regio ede-wageningen)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 09:17
Verwijderd schreef op 15 april 2002 @ 22:09:
Dit weekend inderdaad weer erg brak geweest, en dus gisteravond maar een boze mail gestuurd over die prijsverhoging, niet dat helpt ofzo, maar ik wilde het wel ff kwijt :)
hie is het al 2 weken slecht veel timeouts enzo.... heb email gestuurd en enige reactie die je erop krijgt is zo'n standaard mail van dat je je verbinding maar op een aantal delen van de dag moet testen met HUN tester die natuurlijk aangeeft dat mijn verbinding perfect in orde is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 09:17
freddifish schreef op 29 september 2002 @ 12:22:
de laatste 2-3 dagen is chello vaker uit de lucht dan erin :-( heb van ellende mijn hcc net inbel accopuntje weer opgediept. de DHCP server is altijd eruit maar nu connect het modem ook niet eens meer, die lampjes blijven maar knipperen.
* DJ-NaRRa herkent dit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

nah, na de UPC helldesk gesponsord te hebben met zeker 2 euro (20 min wachten, de aanhouder wint :P ) kreeg ik zowaar iemand aan de lijn die iets voor me ging doen, hij vrioeg het modemnummer wat gek genoeg onder de voet van het modem verborgen zit. Na weer 5 min wachten ging ineens het groene lampje weer branden. Weer online dus _/-\o_
Er bleek inderdaad een storing te zijn in mijn regio en er waren dit weeken diverse serverupgrades, oa. van het UPC klantsysteem :D

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIsje
  • Laatst online: 12-09 14:04

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

mja heb eergisteren ook gebeld omdat ik geen email meer kon verzenden via mail.chello.nl.
En als ik zelf een smtp server draai kan ik alleen niet naar @chello.nl mailen :?

Ik bel op na half uur krijg ik zo'n ventje aan de lijn, blijkt dat ik ben afgesloten (van hun smtp server) omdat ik iets heb gedaan (wat wilde hij niet zeggen) en dat ik maandag (morgen) een brief kreeg van abuse chello. (was al vanaf 17 september maar had nog niks gehoord).
Ben echt benieuwd wat daaro instaat.

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
(Overgenomen op Sun Sep 29 2002 om 21:06:04 UTC+0200)

Download : 151.9 KByte/sec
Upload : 13.6 KByte/sec
Connection : 500.0 Conn/min
Ping test Nederland : 37.0 ms

Chello Almere Buiten Bouwmeesterbuurt... :) geen klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal ik ook even een houtje in het vuur gooien, ik heb 6 keer in 2 dagen tijd geprobeerd m'n server tereinstallen met freebsd 4.6.2, maar iedere keer kwamen er chunks corrupt over. nu draait ie nog steeds op 4.5 dus, maar overmorgen komt 4.7 uit, ik krijg een cd van iemand hier op de tu/e, dus da's ook weer opgeloset, maar toch irritant dat ik niet gewoon een ftp install kan doen door die slechte verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Ik vraag me af wanneer ze eindelijk eens iets aan de routering gaan doen. Verbindingen naar Amsterdam die via Oslo, Londen en New York lopen zijn geen uitzondering. Of een verbinding naar het kpn netwerk in Arnhem die via Oslo en Vienna gaat. Als ik dan bij looking glass bij een andere provider (trueserver bijvoorbeeld) een traceroute uitvoer dan blijkt de route gewoon in orde te zijn dus het probleem ligt echt bij Chello!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Weet niet of dit al tersprake is gekomen hier, maar zijn er meer mensen die last hebben van de brakke news server van chello??

Zelf gebruik ik news.ams.chello.nl (Amsterdam) maar in bijna alle groepen is niks compleet, het is 1 grote puinhoop :(
Met grabit zie ik alles rood zeg maar :x

De verbinding opzich is wel redelijk, af en toe vage uitvallers, modem reset en dan gaat het wel weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Redje schreef op 30 september 2002 @ 00:20:
Weet niet of dit al tersprake is gekomen hier, maar zijn er meer mensen die last hebben van de brakke news server van chello??

Zelf gebruik ik news.ams.chello.nl (Amsterdam) maar in bijna alle groepen is niks compleet, het is 1 grote puinhoop :(

De verbinding opzich is wel redelijk, af en toe vage uitvallers, modem reset en dan gaat het wel weer...
JA! sinds 1.5 week is mijn favo xbox newsgroep compleet verneukt .. vroeger was het wel ok maar nu zijn alle files 1 gr0te puinhoop.. 95% komt niet meer aan of is incompleet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

kijk eens op de UPC testserver bij bigbrother- stond gisteren een rood lampje te knipperen bij news.chello.nl....er was ook en tweede news.server die nog wel OK was trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

freddifish schreef op 30 september 2002 @ 15:15:
[...]

kijk eens op de UPC testserver bij bigbrother- stond gisteren een rood lampje te knipperen bij news.chello.nl....er was ook en tweede news.server die nog wel OK was trouwens
is al weken zo.. op alle servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 17:08
Ook mensen met problemen in Ridderkerk? Ik wel dus, mijn modem wil af en toe ook niet eens connecten, lampjes blijven dan knipperen..

'savonds dieptepunten van 2 kb/s tot 7 kb/s

's ochtends 180 kb/s |:( Tussen 15:00 en 23:00 is het gewoon triest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Laatst online: 24-08 21:02
Bij mij thuis is chello werkelijk perfect; lage pings, hoge downloadsnelheden, verdeeld over 5 computers, het loopt allemaal prima.

Maar een steenworp van mij verwijderd woont iemand die echt constant problemen heeft. Ook vanavond weer; chello valt plotseling uit zonder reden, en vervolgens is het gewoon niet meer aan te krijgen. Modem gereset, Kabels verwisseld etc.
Windows ziet de netwerkkaart als werkend (merkt ook het verschil tussen netwerkkabel wel of niet aangesloten), de lampjes op het modem branden goed, maar de netwerkkaart kan geen IP ophalen bij de DHCP server, terwijl hij dat (voor zover ik weet) een week geleden in precies dezelfde omstandigheden nog wel kon.

Toen heeft er iemand (niet ik zelf helaas) gebeld met de helpdesk, waar gezegd werd dat het eraan lag dat het systeem meerdere netwerkkaarten bevatte ( :? ) De helpdesker kon zowel de Modem als de netwerkkaart zien, maar zei dat hij niet verder kon helpen omdat de computer aangesloten was aan een intern netwerk.

Is er hier iemand die mij iets kan vertellen? Ik ga in ieder geval morgen bij hun thuis de chello helpdesk sponsoren, om te horen of zij mij nog iets kunnen vertellen, maar ja.

Ik weet niet zeker of deze draad voor dit soort `vragen` bedoeld is, maar dit is volgens mij iig geen geval wat ik in een FAQ terug zou kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Wees blij dat je mer >20kb/s kan internetten, CASEMA is juist de slechtste (hoor ik van vrienden die niet boven de 8kb/s komen, met een 'basic' abbo)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

SEFje schreef op 02 oktober 2002 @ 23:21:
Bij mij thuis is chello werkelijk perfect; lage pings, hoge downloadsnelheden, verdeeld over 5 computers, het loopt allemaal prima.

Maar een steenworp van mij verwijderd woont iemand die echt constant problemen heeft. Ook vanavond weer; chello valt plotseling uit zonder reden, en vervolgens is het gewoon niet meer aan te krijgen. Modem gereset, Kabels verwisseld etc.
Windows ziet de netwerkkaart als werkend (merkt ook het verschil tussen netwerkkabel wel of niet aangesloten), de lampjes op het modem branden goed, maar de netwerkkaart kan geen IP ophalen bij de DHCP server, terwijl hij dat (voor zover ik weet) een week geleden in precies dezelfde omstandigheden nog wel kon.

Toen heeft er iemand (niet ik zelf helaas) gebeld met de helpdesk, waar gezegd werd dat het eraan lag dat het systeem meerdere netwerkkaarten bevatte ( :? ) De helpdesker kon zowel de Modem als de netwerkkaart zien, maar zei dat hij niet verder kon helpen omdat de computer aangesloten was aan een intern netwerk.

Is er hier iemand die mij iets kan vertellen? Ik ga in ieder geval morgen bij hun thuis de chello helpdesk sponsoren, om te horen of zij mij nog iets kunnen vertellen, maar ja.

Ik weet niet zeker of deze draad voor dit soort `vragen` bedoeld is, maar dit is volgens mij iig geen geval wat ik in een FAQ terug zou kunnen vinden
Wat een heerlijke bullshit :) Trage verbinding doordat je meerdere netwerkkaarten hebt.. |:( Vast wel.

Wat voor modem is het? Een Lancity zeker? Weet je ook of de dame in kwestie de filters ook heeft gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

...
Ja er zijn inderdaad problemen met de nieuwsservers. Eigenlijk al sinds oktober 2000, maar soms gaat het een hele tijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Smarron schreef op 29 september 2002 @ 09:08:
Internet doet het nu wel lekker (9 uur in de ochtend op zondag ;)) maar mijn webspace van Chello is al dagen onbereikbaar !! |:(
Je hebt ondertussen toch wel meegekregen dat de servers zijn verhuisd he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 20:41
ik hoop dat het beter wordt voor jullie, ben toch maar blij met @home dan ondanks ze soms zeuren over de download , maar goed dat ligt ook aan mezelf

(Overgenomen op Thu Oct 3 2002 om 01:07:05 UTC+0200)

Download : 546.7 KByte/sec
Upload : 14.9 KByte/sec
Connection : 570.0 Conn/min
Ping test Nederland : 33.0 ms

<--- ik hoop voor jullie dat jullie het ook ooit nog is zo krijgen.....:S

Greetz D3LTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Tja...

Jij bent blij met @Home, anderen hebben er weer niets dan problemen mee.
Ik ben blij met Chello, anderen hebben er weer niets dan problemen mee.

De naam van deze providers zeggen niet zoveel vind ik.

Gemiddelde van 3 speedtest.nl-tests:
Download : 145 KByte/sec (77% van het maximum)
Upload : 13,3 KByte/sec (83% van het maximum)
Connection : 344 Conn/min
Ping test Nederland : 36 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Laatst online: 24-08 21:02
GerbenW schreef op 03 oktober 2002 @ 00:48:
[...]

Wat een heerlijke bullshit :) Trage verbinding doordat je meerdere netwerkkaarten hebt.. |:( Vast wel.

Wat voor modem is het? Een Lancity zeker? Weet je ook of de dame in kwestie de filters ook heeft gereset?
Heb het niet eens hoeven vragen; een verandering van macaddress bleek genoeg te zijn :|

* SEFje ik heb er overigens twee en een half uur op moeten zitten wachten :( ) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download 158.5 KByte/sec
Upload 13.5 KByte/sec
Connection 549.0 Conn/min
Ping test Nederland 37.0 ms

Ik heb nu nog chello.

Maar is zo langzaam dat we er bij weg gaan.

Nu stappen we over na adsl alleen ff kijken welke we gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Langzaam, das toch juist erg snel, voor dezelfde prijs krijg je bij ADSL een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier in Apeldoorn heb ik eigenlijk helemaal niet te klagen........

Download : 148.5 KByte/sec
Upload : 13.6
Connection : 535.0 Conn/min
ping : 38.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja vind ik ook !! adsl komt er niet aan hoor of je moet genoeg muntjes op tafel leggen voor een 1024 abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Dat noem je langzaam??? 158 kB/sec is best snel hoor! Om iets preciezer te zijn:

158,5 kB/sec is bijna 85% van de maximum downloadsnelheid.
13,5 kB/sec is 84% van de maximum uploadsnelheid.
Over die ping hoef je ook absoluut niet te klagen!

Wat voor snelheden had jij dan verwacht bij Chello?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn verbinding met chello:
(Overgenomen op Thu Oct 3 2002 om 23:01:08 UTC+0200)

Download : 180.1 KByte/sec
Upload : 17.3 KByte/sec
Connection : 484.0 Conn/min
Ping test Nederland : 13.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:30
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 21:11:
Download 158.5 KByte/sec
Upload 13.5 KByte/sec
Connection 549.0 Conn/min
Ping test Nederland 37.0 ms

Ik heb nu nog chello.

Maar is zo langzaam dat we er bij weg gaan.

Nu stappen we over na adsl alleen ff kijken welke we gaan nemen.
Jij bent er echt een die met de meute mee zeikt |:( . Mensen zoals jij hebben echt GEEN recht van spreken. Verdiep je eerst eens even in de materie voordat je.....

(je belt zeker ook meteen de helpdesk als KaZaA weer eens traag is)

Oh en als je dat gedaan had, dan had je idd geweten dat je VEEEL meer betaald voor een vergelijkbaar ADSL abbo ( en of het beter is laat ik in het midden).

ps. Ik ben echt wel eens over die personen die gewoon een brakke verbinding hebben. maar ja als je niet weet wat je koopt, dan is 160Kb/s down al heel snel heel langzaam denk ik dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

Ach al die snelheden, leuk en aardig maar als de binary nieuwsgroepen een retentie hebben van ongeveer 7 uur, en wat er staat is incompleet, dan zeg ik aju chello.
Je download een album of een spel, en het wordt onder je kont weg gedelete.
Nou ook weer lag bursts, email die het niet doet, ik heb er genoeg van.

Die snelheden zijn maar relatief hoor. Volgende maand adsl voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychops
  • Laatst online: 16-08 21:30
Sponz schreef op 03 oktober 2002 @ 23:17:
Ach al die snelheden, leuk en aardig maar als de binary nieuwsgroepen een retentie hebben van ongeveer 7 uur, en wat er staat is incompleet, dan zeg ik aju chello.
Je download een album of een spel, en het wordt onder je kont weg gedelete.
Nou ook weer lag bursts, email die het niet doet, ik heb er genoeg van.

Die snelheden zijn maar relatief hoor. Volgende maand adsl voor mij!
Nee klopt,

chello is er alleen maar zodat jij illigale bestanden kan binnenhalen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download 11.3 KByte/sec
Upload 22.7 KByte/sec
Connection 174.0 Conn/min
Ping test Nederland 14.0 ms
lekkere dl en leuke upload @ chello :P maar niet heus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psychops schreef op 03 oktober 2002 @ 23:12:
[...]

Jij bent er echt een die met de meute mee zeikt |:( . Mensen zoals jij hebben echt GEEN recht van spreken. Verdiep je eerst eens even in de materie voordat je.....

(je belt zeker ook meteen de helpdesk als KaZaA weer eens traag is)

Oh en als je dat gedaan had, dan had je idd geweten dat je VEEEL meer betaald voor een vergelijkbaar ADSL abbo ( en of het beter is laat ik in het midden).

ps. Ik ben echt wel eens over die personen die gewoon een brakke verbinding hebben. maar ja als je niet weet wat je koopt, dan is 160Kb/s down al heel snel heel langzaam denk ik dan maar
L :O L

Daar kan ik alleen maar amen op zeggen _/-\o_

Verder kan ik zeggen dat personen waar Psychops over schrijft eens de algemene voorwaarden er op moeten naslaan. Daar staat duidelijk dat er geen minimum snelheid wordt gegarandeerd. Dus als jij geen 180 kb/s continue haalt moet je niet dom gaan ouwehoeren. Krijg ook klanten die 100 kb/s halen i.p.v. 180 kb/s. Meestal zijn dat ook klantjes die filesharing gebruiken. En dan probeer je nog op een vriendelijke manier dit uit te leggen. En als reactie krijg je dan. "Nou als dit zo lange tijd door blijft gaan stap ik wel over op iets anders." :r doe ik op zulke mensen.

Chello is niet bedoeld voor jouw p2p, ftp, newsbin pleziertjes. Chello is bedoeld om 24/7 online te zijn en gebruik te kunnen maken van de diensten waarvoor het bedoeld is. Jullie snappen niet hoeveel overlast bepaalde mensen kunnen veroorzaken door 24/7 volop te downen en te uppen. Neem dan lekker cistron MAXX ofzo.

Mensen lees dan verdorie eerst waar je aan begint. Ik ga toch ook niet een overeenkomst aan voordat ik de voorwaarden van het bedrijf ken. Het is en blijft een gedeelde breedband aansluiting. Nog even voor de duidelijkheid. Zoals Psychops ook zegt. Er zijn mensen die terecht een klacht hebben. Onstabiele verbinding en extreem lage snelheid. Ik denk dat het duidelijk is dat ik het niet over deze mensen heb.

Hopelijk beseft iedereen dat een groot deel van de gebruikers het voor de andere gebruikers verpest. Ik zal niet ontkennen dat ik graag wat download. Ik kom vrijwel nooit boven de 20 Gb per maand uit. Maximaal eens zo'n 30 Gb. Er zijn er ZAT die dat wel doen. Ik bekijk iedere maand weer de statistieken hoeveel verkeer er over ons netwerk gaat. En soms rollen me de ogen uit m'n kop van verbazing. Een voorbeeldje. 180 Gb per maand downloaden. Als ik het voor het zeggen had bij abuse was jij gelijk afgesloten en geen abonnee meer van chello :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik haal nog geen eens de 10 gig per maand en chello is de enigste hier verkrijg baar dus ik dl zo veel ik wil. boeie voor die anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 15:17:
[...]

"Chello is niet bedoeld voor jouw p2p, ftp, newsbin pleziertjes"

Doen ik allemaal met dezelfde Chello en kom p/m aan 3GB :Z

"Ik zal niet ontkennen dat ik graag wat download. Ik kom vrijwel nooit boven de 20 Gb per maand uit. Maximaal eens zo'n 30 Gb."

Dus meestal zo'n 20GB, en jij vind jezelf geen "vervuilende" grootverbruiker?

"Als ik het voor het zeggen had bij abuse was jij gelijk afgesloten en geen abonnee meer van chello :( "

Ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt bij abuse :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 15:42:
"Chello is niet bedoeld voor jouw p2p, ftp, newsbin pleziertjes"

Doen ik allemaal met dezelfde Chello en kom p/m aan 3GB :Z
Je begrijpt heel goed wat ik bedoel. Overmatig gebruik van deze protocollen.
"Ik zal niet ontkennen dat ik graag wat download. Ik kom vrijwel nooit boven de 20 Gb per maand uit. Maximaal eens zo'n 30 Gb."

Dus meestal zo'n 20GB, en jij vind jezelf geen "vervuilende" grootverbruiker?
Nee, dit valt zeker niet onder grootverbruikers. Jij ziet niet de statistieken met hoeveel verkeer bepaalde protocollen veroorzaken. Jij ziet ook niet door wie en door hoeveel mensen.
"Als ik het voor het zeggen had bij abuse was jij gelijk afgesloten en geen abonnee meer van chello :( "

Ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt bij abuse :+
Dus jij vindt het niet een beetje asociaal om 180 Gb per maand te downen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

Psychops schreef op 05 oktober 2002 @ 14:07:
[...]

Nee klopt,

chello is er alleen maar zodat jij illigale bestanden kan binnenhalen.....
Je gaat me toch niet vertellen dat jij dat nooit doet?

Bovendien koop ik nu cd's met muziek die ik dankzij de news binairie's heb leren kennen.

Tis maar 1 van de redenen dat ik vertrek trouwens, er is gewoon te vaak ellende waar niets aan gedaan wordt en ik heb geen zin meer m'n geld naar zo'n pruts bedrijf te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 15:42:
ik haal nog geen eens de 10 gig per maand en chello is de enigste hier verkrijg baar dus ik dl zo veel ik wil. boeie voor die anderen
En dan weer terug naar af als chello jou heeft afgesloten |:(

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 09:44
Chello Amsterdam ownz wel :)
pas 1 keer storing gehad in mishcien 1,5 jaar.
Net getest (speedtest.nl
Download: 304.4 KByte/sec
Upload: 15.8 KByte/sec
Connections: 1,088.0 Conn/min
pings: 10.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

GerbenW schreef op 03 oktober 2002 @ 22:08:
Dat noem je langzaam??? 158 kB/sec is best snel hoor! Om iets preciezer te zijn:

158,5 kB/sec is bijna 85% van de maximum downloadsnelheid.
13,5 kB/sec is 84% van de maximum uploadsnelheid.
Over die ping hoef je ook absoluut niet te klagen!

Wat voor snelheden had jij dan verwacht bij Chello?
In het begin toen ik Chello net had, zat ik op 800 kB/sec :Y)
Das pas lekker. Daarom zit ik ook altijd te zeuren dat 160kB/sec langzaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
800kB ? Chello is gecapt op 1,5 megabit ... en kan dus nooit sneller zijn dan 192kB/s...
-edit-
voor de rekenwonders onder ons: (1,5*1024)/8 = 192kb/s
-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 15:52:
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 15:42:

[...]

[...]

Je begrijpt heel goed wat ik bedoel. Overmatig gebruik van deze protocollen.

[...]

>>> Dan moet je dat schrijven en niet "Chello is niet bedoeld voor jouw p2p, ftp, newsbin pleziertjes" :Z

Nee, dit valt zeker niet onder grootverbruikers. Jij ziet niet de statistieken met hoeveel verkeer bepaalde protocollen veroorzaken. Jij ziet ook niet door wie en door hoeveel mensen.

>>> POSTEN! >:)

[...]

Dus jij vindt het niet een beetje asociaal om 180 Gb per maand te downen :?
>>> Als ik 20 GB flink veel vind, wat vind ik dan 180GB , juist (8>
Ik vind dat JIJ het niet voor zeggen moet hebben bij abuse :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 16:57:
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 15:52:

[...]

>>> Als ik 20 GB flink veel vind, wat vind ik dan 180GB , juist (8>
Ik vind dat JIJ het niet voor zeggen moet hebben bij abuse :+
Hmm.. Ik had het iets anders moeten formuleren denk ik. Mensen die downloaden en daarbij ook continue uploaden (P2P) veroorzaken de meeste last. Qua downstream verkeer kunnen we veel hebben. Maar upstream is er veel minder capaciteit als downstream. En als er mensen zijn die dit continue maximaal zitten te belasten veroorzaakt dit overlast.

Dat kan ook verklaren waarom sommige mensen die niet zoveel downen maar veel uppen een brief krijgen. Ik denk dat wel duidelijk is welk protocol upstream voor overmatig verkeer zorgt.

Wat ook zo jammer is dat veeeel mensen niet snappen wat hun upload inhoudt. Die mensen horen van iemand dat ze met een bepaald proggie van iedereen kunnen downloaden. Ze installeren het en stellen upload niet in waardoor volledige upload bandbreedte gebruikt wordt voor anderen om te downen.

Ze bellen dan met de HD omdat hun verbinding dood of erg traag is. En deze gesprekken heb ik vaak! Ik stel mijn upload dan ook laag in omdat je maximaal maar 16 kb/s kan halen. Ik up daarom vrij weinig, omdat ik daarnaast met voldoende snelheid wil internetten.

Hetzelfde geldt voor binairy news feeders. Ongeacht de opmerking dat chello upload laag is en waarom iemand zou willen uppen gebeurt dit toch echt veel. Vandaar ook de laatste akties van chello m.b.t. het flushen van de newsserver om dit tegen te gaan. Wat ik terecht vind.

Deze zijn gewoon de 2 grootste ergenissen wat betreft dataverkeer van een kabelinternet provider. En velen zijn het hier niet mee eens. En ik denk dat hier nog heel lang over door gediscusseerd kan worden. Maar het standpunt lijkt me wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Chello te leuk om te stoppen.
Maar. wanneer kan ik nu eindelijk weer eens echt gaan internetten zoals het bedoelt is :(
Het is de laatste paar weken rete-traag. Heb al diverse keren met de helpdesk gebeld en
ze zouden me terug bellen, en dat is nog steedts niet gebeurd.
Ze hebben met de migratie ook ff lekker mijn homepage's verwijderd, en heb daar ook al een paar keer overgebeld en ook nog niks over gehoord jah vaneuh we bellen je terug dus nie :(
Chello is gewoon: €úíóüþ®éðø¶¿¿¿¿€

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:16

icecoolsniper

never run from a sniper!

Chello is de laatste weken inderdaad erg langzaam. Soms haal ik 4.5KB/s download en 1.3KB/s upload. Volgens die UPC testserver is dat zeer laag, dat vind ik ook! Geprobeerd te bellen maar je word aan het lijntje gehouden. ''Er zijn nog 3000 wachtende voor u''. Ik ben al aan het overleggen met me ouders voor ADSL.
Kortom ik ben niet tevreden over Chello.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
Ik heb (nog steeds) geluk, hoogstens 5min per maand storing....

en verder... 90% van de tijd kan ik gewoon 180k/sec halen, soms vaak zelfs single thread (als de andere kant het ook kan leveren)
Upload... tja.. te laag, maar goed.

Kreeg alleen een rekening, of ik ff 600 EUR INEENS wou betalen, heb al ruim een jaar niet meer betaald >:)

Op zich prima dat ik t moet betalen, maar waarom gvd dan ineens in 1x?? als HUN niet gewoon ff laten weten... nee, zo ineens..

naja, dat zoeken ze wel uit, ik betaal wel een deel, en verder prima zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

Enforcer schreef op 05 oktober 2002 @ 16:47:
800kB ? Chello is gecapt op 1,5 megabit ... en kan dus nooit sneller zijn dan 192kB/s...
-edit-
voor de rekenwonders onder ons: (1,5*1024)/8 = 192kb/s
-edit-
ooit eens gehoord van "TeleKabel" ? hadde we hier in ut noorden :) was vroeger rete snel en dan wil je welleens U zeggen als je gemiddeld van 400 a 500 kb/sec d/lde.. en die cap was er nog nie :P
Sinds Chello ut overnam is ut zeer bagger geworden..

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.