hier in spijkenisse gaat alles nu ook goed,volgens speedtest heb ik 160kb downl,14,6up,411conn/minn en 30ping.
dus alles werkt weer als vanouds (klopt 3x af)
dus alles werkt weer als vanouds (klopt 3x af)
Verwijderd
Verwijderd
............... de rest is off-topic.raptorix schreef op 05 september 2002 @ 01:19:
[...]
Probleem is dat chello vaak 2 maanden goed is, vervolgens gaat er weer iets stuk in het netwerk en die amateurs monitoren niet, dus moeten ze eerst 3 weken geklaag aanhoren voordat men eens gaat kijken WAT er stuk is.
Daarnaast is
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
idd 3 dagen lang goede ping etc etc is nog zelden zo goed geweest maar nu weer om te jankeWhuzz schreef op 05 september 2002 @ 21:36:
het is hier een paar dagen goed gegaan, maar de snelheid is nu weer om te huilen
Yo firestorm. Ook Ede hier. Het was gisteren inderdaad weer lekker brak. Vanochtend vroeg (06.00u) wel weer goed, maar dat lijkt me logisch._firestorm_ schreef op 06 september 2002 @ 01:40:
idd 3 dagen lang goede ping etc etc is nog zelden zo goed geweest maar nu weer om te janke
zit in ede btw, (chello nijmegen???)
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608
Verwijderd
Als het zo doorgaat moet ik toch maar eens aan ADSL denken wat hier binnenkort komtResultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Sep 7 2002 om 20:09:14 UTC+0200)
Download : 119.1 KByte/sec
Upload : 6.8 KByte/sec
Connection : 306.0 Conn/min
🌞🍃
Verwijderd
Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg
Doet het inmiddels weer.SiHiDa schreef op 09 september 2002 @ 17:35:
Hier in Leeuwarden ligt-ie eruit. Nog meer mensen er last van?
Ja dat heb ik ze ook gemaild, tis echt niet 3 dagen super rustig geweest ofzo, lijkt me erg stug, hopen dat er snel iets gaat veranderen.Whuzz schreef op 09 september 2002 @ 18:07:
Pff, standaard brief, zegt helemaal niets. Drukte op het net, plaatselijke overbelasting, blaaaaat. Het was niet drukker dan normaal op het net en die overbelasting was niet zo heel erg plaatselijk. (Tenzij je half nederland als plaatselijk wilt omschrijven...)
Heb je een Terayonmodem? Dan gebruik je die inderdaad. Ik moet ook nog gewoon die smtp2 gebruiken.GerbenW schreef op 10 september 2002 @ 23:31:
gebruik voor het verzenden en ontvangen gewoon beide mail.chello.nl
[ Voor 0% gewijzigd door aReaRe op 11-09-2002 04:22 . Reden: typo's aanvulling ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Nee, echt niet, is onafhankelijk van het modem, smtp2 redirect gewoon naar mail.chello.nl!Smarron schreef op 11 september 2002 @ 01:25:
[...]
Heb je een Terayonmodem? Dan gebruik je die inderdaad. Ik moet ook nog gewoon die smtp2 gebruiken.
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Toewan op 16-09-2002 21:05 . Reden: opgelost ]
Had ik ook zondagavond, dacht dat ik de enige wasToewan schreef op 16 september 2002 @ 09:47:
Hmmmmmz, sinds gisteren krijg ik geen ip meer van de DHCP server, ik woon in de omgeving van Eindhoven. Iemand anders misschien ook dit probleem of ben ik de enige ??
Als ik niet de enige ben hoef ik niet te bellen (en om de 3 seconden te horen hoeveel wachtenden er nog voor mij zijn)..
edit:
Op de een of andere manier is het weer opgelost, kreeg ineens weer een ip.
Verwijderd
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Specs: AMD64 3000+, Asus A8N-SLI deluxe, 1024 (2,5) Rambo, Barracuda V 120 Gb, 6600GT, Panasonic 16x dl, Leadtek Winfast TV XP, Win XP Pro
Zeg dan maar vast op, dit probleem (in Arnhem) heeft mij vorig jaar vele weken parten gespeeld. Nu gaat het gamen wel weer goed, maar nu zijn de nieuwsgroepen weer prut.Sir5alL schreef op 17 september 2002 @ 17:40:
Rotterdam blijft Chello grote ellende, de laatste drie dagen ben ik niet instaat geweest om online te gamen. Ik kreeg ping 150+ en hier kun je als die-hard gamer niet mee spelen...
Daarnaast maken grote lag-bursts het feest compleet.
Als ik een week in totaal neit online kan gamen ga ik opzeggen en overstappen naar adsl
Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg
Verwijderd
Verwijderd
Specs: AMD64 3000+, Asus A8N-SLI deluxe, 1024 (2,5) Rambo, Barracuda V 120 Gb, 6600GT, Panasonic 16x dl, Leadtek Winfast TV XP, Win XP Pro
Verwijderd
- NAC Breda -
Je hebt zeker Kazaa?shotputty schreef op 20 september 2002 @ 09:04:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Chello ligt er hardstikke uit bij mij! De lampjes zeggen dat alles ok is en ik krijg ook een ip enzo maar internetten ho maar!!
Steeds als ik opnieuw opstart kan ik 5 seconden in de messenger en daarna is het weer afgelopen. Ik test met verschillende pc's dus daar zal het niet aan liggen. Af en toe kom ik in 1 seconde op google en dan verder niks meer, wat is er aan de hand in Rotterdam?!??!
![]()
![]()
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Verwijderd
welke straat woon je??Verwijderd schreef op 15 april 2002 @ 22:10:
...niks mis met mijn Chello verbinding... snel genoeg... heb het meeltje van die prijsverhoging al gehad, ben het er niet mee eens... maar ik ga het niet opzeggen of zo... ben tevreden over mijn verbinding en downloaden doe ik niet zo heel veel, dus...
Ow: zit trouwens in Purmerend (noord, Overwhere)
[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]
Hee jongens, ik meld me ook even, beetje laat, maar 'k probeer al sinds vanmiddag, enne..t duurt zo lang allemaalVerwijderd schreef op 23 september 2002 @ 20:27:
Bij wie is internet op dit moment nog meer brak![]()
..regio Arnhem.
Saved by the buoyancy of citrus
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
hie is het al 2 weken slecht veel timeouts enzo.... heb email gestuurd en enige reactie die je erop krijgt is zo'n standaard mail van dat je je verbinding maar op een aantal delen van de dag moet testen met HUN tester die natuurlijk aangeeft dat mijn verbinding perfect in orde isVerwijderd schreef op 15 april 2002 @ 22:09:
Dit weekend inderdaad weer erg brak geweest, en dus gisteravond maar een boze mail gestuurd over die prijsverhoging, niet dat helpt ofzo, maar ik wilde het wel ff kwijt
* DJ-NaRRa herkent ditfreddifish schreef op 29 september 2002 @ 12:22:
de laatste 2-3 dagen is chello vaker uit de lucht dan erinheb van ellende mijn hcc net inbel accopuntje weer opgediept. de DHCP server is altijd eruit maar nu connect het modem ook niet eens meer, die lampjes blijven maar knipperen.
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2
Verwijderd
JA! sinds 1.5 week is mijn favo xbox newsgroep compleet verneukt .. vroeger was het wel ok maar nu zijn alle files 1 gr0te puinhoop.. 95% komt niet meer aan of is incompleet!Redje schreef op 30 september 2002 @ 00:20:
Weet niet of dit al tersprake is gekomen hier, maar zijn er meer mensen die last hebben van de brakke news server van chello??
Zelf gebruik ik news.ams.chello.nl (Amsterdam) maar in bijna alle groepen is niks compleet, het is 1 grote puinhoop
Met grabit zie ik alles rood zeg maar :x
De verbinding opzich is wel redelijk, af en toe vage uitvallers, modem reset en dan gaat het wel weer...
kijk eens op de UPC testserver bij bigbrother- stond gisteren een rood lampje te knipperen bij news.chello.nl....er was ook en tweede news.server die nog wel OK was trouwensRedje schreef op 30 september 2002 @ 00:20:
Weet niet of dit al tersprake is gekomen hier, maar zijn er meer mensen die last hebben van de brakke news server van chello??
Zelf gebruik ik news.ams.chello.nl (Amsterdam) maar in bijna alle groepen is niks compleet, het is 1 grote puinhoop
Met grabit zie ik alles rood zeg maar :x
De verbinding opzich is wel redelijk, af en toe vage uitvallers, modem reset en dan gaat het wel weer...
is al weken zo.. op alle serversfreddifish schreef op 30 september 2002 @ 15:15:
[...]
kijk eens op de UPC testserver bij bigbrother- stond gisteren een rood lampje te knipperen bij news.chello.nl....er was ook en tweede news.server die nog wel OK was trouwens
http://specs.tweak.to/5253
Wat een heerlijke bullshitSEFje schreef op 02 oktober 2002 @ 23:21:
Bij mij thuis is chello werkelijk perfect; lage pings, hoge downloadsnelheden, verdeeld over 5 computers, het loopt allemaal prima.
Maar een steenworp van mij verwijderd woont iemand die echt constant problemen heeft. Ook vanavond weer; chello valt plotseling uit zonder reden, en vervolgens is het gewoon niet meer aan te krijgen. Modem gereset, Kabels verwisseld etc.
Windows ziet de netwerkkaart als werkend (merkt ook het verschil tussen netwerkkabel wel of niet aangesloten), de lampjes op het modem branden goed, maar de netwerkkaart kan geen IP ophalen bij de DHCP server, terwijl hij dat (voor zover ik weet) een week geleden in precies dezelfde omstandigheden nog wel kon.
Toen heeft er iemand (niet ik zelf helaas) gebeld met de helpdesk, waar gezegd werd dat het eraan lag dat het systeem meerdere netwerkkaarten bevatte () De helpdesker kon zowel de Modem als de netwerkkaart zien, maar zei dat hij niet verder kon helpen omdat de computer aangesloten was aan een intern netwerk.
Is er hier iemand die mij iets kan vertellen? Ik ga in ieder geval morgen bij hun thuis de chello helpdesk sponsoren, om te horen of zij mij nog iets kunnen vertellen, maar ja.
Ik weet niet zeker of deze draad voor dit soort `vragen` bedoeld is, maar dit is volgens mij iig geen geval wat ik in een FAQ terug zou kunnen vinden
Ja er zijn inderdaad problemen met de nieuwsservers. Eigenlijk al sinds oktober 2000, maar soms gaat het een hele tijd goed.Redje schreef op 30 september 2002 @ 00:20:
...
Je hebt ondertussen toch wel meegekregen dat de servers zijn verhuisd he?Smarron schreef op 29 september 2002 @ 09:08:
Internet doet het nu wel lekker (9 uur in de ochtend op zondag) maar mijn webspace van Chello is al dagen onbereikbaar !!
Heb het niet eens hoeven vragen; een verandering van macaddress bleek genoeg te zijnGerbenW schreef op 03 oktober 2002 @ 00:48:
[...]
Wat een heerlijke bullshitTrage verbinding doordat je meerdere netwerkkaarten hebt..
Vast wel.
Wat voor modem is het? Een Lancity zeker? Weet je ook of de dame in kwestie de filters ook heeft gereset?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Jij bent er echt een die met de meute mee zeiktVerwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 21:11:
Download 158.5 KByte/sec
Upload 13.5 KByte/sec
Connection 549.0 Conn/min
Ping test Nederland 37.0 ms
Ik heb nu nog chello.
Maar is zo langzaam dat we er bij weg gaan.
Nu stappen we over na adsl alleen ff kijken welke we gaan nemen.
Nee klopt,Sponz schreef op 03 oktober 2002 @ 23:17:
Ach al die snelheden, leuk en aardig maar als de binary nieuwsgroepen een retentie hebben van ongeveer 7 uur, en wat er staat is incompleet, dan zeg ik aju chello.
Je download een album of een spel, en het wordt onder je kont weg gedelete.
Nou ook weer lag bursts, email die het niet doet, ik heb er genoeg van.
Die snelheden zijn maar relatief hoor. Volgende maand adsl voor mij!
Verwijderd
Verwijderd
LPsychops schreef op 03 oktober 2002 @ 23:12:
[...]
Jij bent er echt een die met de meute mee zeikt. Mensen zoals jij hebben echt GEEN recht van spreken. Verdiep je eerst eens even in de materie voordat je.....
(je belt zeker ook meteen de helpdesk als KaZaA weer eens traag is)
Oh en als je dat gedaan had, dan had je idd geweten dat je VEEEL meer betaald voor een vergelijkbaar ADSL abbo ( en of het beter is laat ik in het midden).
ps. Ik ben echt wel eens over die personen die gewoon een brakke verbinding hebben. maar ja als je niet weet wat je koopt, dan is 160Kb/s down al heel snel heel langzaam denk ik dan maar
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Je begrijpt heel goed wat ik bedoel. Overmatig gebruik van deze protocollen."Chello is niet bedoeld voor jouw p2p, ftp, newsbin pleziertjes"
Doen ik allemaal met dezelfde Chello en kom p/m aan 3GB
Nee, dit valt zeker niet onder grootverbruikers. Jij ziet niet de statistieken met hoeveel verkeer bepaalde protocollen veroorzaken. Jij ziet ook niet door wie en door hoeveel mensen."Ik zal niet ontkennen dat ik graag wat download. Ik kom vrijwel nooit boven de 20 Gb per maand uit. Maximaal eens zo'n 30 Gb."
Dus meestal zo'n 20GB, en jij vind jezelf geen "vervuilende" grootverbruiker?
Dus jij vindt het niet een beetje asociaal om 180 Gb per maand te downen"Als ik het voor het zeggen had bij abuse was jij gelijk afgesloten en geen abonnee meer van chello"
Ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt bij abuse
Je gaat me toch niet vertellen dat jij dat nooit doet?Psychops schreef op 05 oktober 2002 @ 14:07:
[...]
Nee klopt,
chello is er alleen maar zodat jij illigale bestanden kan binnenhalen.....
En dan weer terug naar af als chello jou heeft afgeslotenVerwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 15:42:
ik haal nog geen eens de 10 gig per maand en chello is de enigste hier verkrijg baar dus ik dl zo veel ik wil. boeie voor die anderen
talkin' is cheap, people follow like sheep
In het begin toen ik Chello net had, zat ik op 800 kB/secGerbenW schreef op 03 oktober 2002 @ 22:08:
Dat noem je langzaam??? 158 kB/sec is best snel hoor! Om iets preciezer te zijn:
158,5 kB/sec is bijna 85% van de maximum downloadsnelheid.
13,5 kB/sec is 84% van de maximum uploadsnelheid.
Over die ping hoef je ook absoluut niet te klagen!
Wat voor snelheden had jij dan verwacht bij Chello?
Verwijderd
>>> Als ik 20 GB flink veel vind, wat vind ik dan 180GB , juistVerwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 15:42:
[...]
[...]
Je begrijpt heel goed wat ik bedoel. Overmatig gebruik van deze protocollen.
[...]
>>> Dan moet je dat schrijven en niet "Chello is niet bedoeld voor jouw p2p, ftp, newsbin pleziertjes"![]()
Nee, dit valt zeker niet onder grootverbruikers. Jij ziet niet de statistieken met hoeveel verkeer bepaalde protocollen veroorzaken. Jij ziet ook niet door wie en door hoeveel mensen.
>>> POSTEN!![]()
[...]
Dus jij vindt het niet een beetje asociaal om 180 Gb per maand te downen
Verwijderd
Hmm.. Ik had het iets anders moeten formuleren denk ik. Mensen die downloaden en daarbij ook continue uploaden (P2P) veroorzaken de meeste last. Qua downstream verkeer kunnen we veel hebben. Maar upstream is er veel minder capaciteit als downstream. En als er mensen zijn die dit continue maximaal zitten te belasten veroorzaakt dit overlast.Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 15:52:
[...]
>>> Als ik 20 GB flink veel vind, wat vind ik dan 180GB , juist
Ik vind dat JIJ het niet voor zeggen moet hebben bij abuse
Be Stronger Than Your Excuses
ooit eens gehoord van "TeleKabel" ? hadde we hier in ut noordenEnforcer schreef op 05 oktober 2002 @ 16:47:
800kB ? Chello is gecapt op 1,5 megabit ... en kan dus nooit sneller zijn dan 192kB/s...
-edit-
voor de rekenwonders onder ons: (1,5*1024)/8 = 192kb/s
-edit-
Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq