onofficiele debianpakketten van KDE3 gemaakt

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik krijg van dag email van debian en daarin stond het volgende over de officele kde3 pakketjes
KDE3 for Debian. Several [19]people [20]asked [21]when packages for
KDE3 will be [22]ready. Chris Cheney released his [23]plans for this
version. KDE 3.0 will not go into sid until woody is released, which
is currently scheduled for May 1. Chris may also wait until after
XFree 4.2 is released so that recompilation won't be needed. However,
[24]preliminary packages will be made available once packaging kdebase
is finished. For those of you, who are worried about interaction
between development files of KDE2 and KDE3, here's a [25]document
describing the issue.

19. http://lists.debian.org/debian-kde-0203/msg00324.html
20. http://lists.debian.org/debian-kde-0204/msg00085.html
21. http://lists.debian.org/debian-kde-0204/msg00103.html
22. http://lists.debian.org/debian-kde-0204/msg00161.html
23. http://lists.debian.org/debian-kde-0204/msg00111.html
24. http://people.debian.org/~ccheney/
25. http://women.kde.org/projects/coding/kde2+3.html

Verwijderd

http://www.geniussystems.net/KDE3 Experimental/

hier staan alle kde3 paketten al gecompileerd op, ik denk scheelt een hoop werk.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 17 april 2002 23:31 schreef ultimate het volgende:
http://www.geniussystems.net/KDE3 Experimental/

hier staan alle kde3 paketten al gecompileerd op, ik denk scheelt een hoop werk.
Nogmaals, die pakketten hebben dus geen enkel voordeel boven de mijne. Waarschijnlijk zijn ze op precies dezelfde manier opgebouwd, behalve dat dat mijn pakketten dus voor i686 zijn gecompileerd (dus sneller).

Maar zoals ik het eens zie duurt het nog behoorlijk lang voordat de officiele pakketten van KDE3 in unstable gaan komen! :o Dan heb ik de pakketten dus niet voor niets gemaakt 8-)

Odysseus: Ik ga niet aan cvs-versies beginnen. Het debben is niet helemaal makkelijk, en als er dan ook nog fouten in de source kunnen zitten wordt het een beetje te lastig ;) . Het is ook een beetje gevordend om cvs-versies te draaien, en gevordenen kunnen zelf wel compileren he :P

KOffice zal ik binnenkort ook wel compileren. Ik heb net weer 4 pakketten aangezet, dus die zullen morgenochtend wel klaar zijn :9 :)

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:38

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Banaan-X zou jij ook Xfree86 4.2 kunnen debben ? :D
Want de officiele debs laten nog langgggg op zich wachten :( En ik zit nu al vier maanden zonder mijn linux systeempje onder X. Dus zit nu alleen maar onder winblows, met mijn radeon7500.

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Zijn de patches die je gemaakt hebt beschikbaar ? en eventueel al naar KDE gestuurd, zodat we bij de volgende versie een stuk minder problemen hebben ?

En qt zit al in woody ( /debcd/pool/main/q/qt-copy met o.a. libqt3_3.0.3-20020329-1_i386.deb ) niet voor i686, maar scheelt in het vervolg weer werk ;-)

Dit is altijd het enige nadeel bij Debian, KDE etc is er altijd voor RedHat/Mandrake/SuSE maar debian komt altijd later.

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 18 april 2002 18:18 schreef Priyantha Bleeker het volgende:
Banaan-X zou jij ook Xfree86 4.2 kunnen debben ? :D
Want de officiele debs laten nog langgggg op zich wachten :( En ik zit nu al vier maanden zonder mijn linux systeempje onder X. Dus zit nu alleen maar onder winblows, met mijn radeon7500.
Dat kan ik misschien nog wel een keer doen, maar heb nu ff andere prioriteiten hier, en dan mag je wel zelf uitzoeken hoe je het dan met de paths moet doen :P (installeer ik wel in /opt/X ofzo ;) )
Op donderdag 18 april 2002 21:47 schreef easydisk het volgende:
Zijn de patches die je gemaakt hebt beschikbaar ? en eventueel al naar KDE gestuurd, zodat we bij de volgende versie een stuk minder problemen hebben ?

En qt zit al in woody ( /debcd/pool/main/q/qt-copy met o.a. libqt3_3.0.3-20020329-1_i386.deb ) niet voor i686, maar scheelt in het vervolg weer werk ;-)

Dit is altijd het enige nadeel bij Debian, KDE etc is er altijd voor RedHat/Mandrake/SuSE maar debian komt altijd later.
Wat bedoel je met de patches? Ik heb gewoon die hele debian indeling weggegooid, zodat je niet meer per programma kunt installeren. Bovendien moest je soms een beetje creatief zijn (bij qt).
Maar als je wilt weten hoe je t moet doen moet je maar ff mailen ;)

Dat van qt wist ik wel (zat al een maand in unstable). Maar die zijn idd niet geoptimaliseerd.

• banaan-X
  • Niet online
Ik heb de server toch maar even wat logischer ingedeeld. De bestanden zijn nu bereikbaar op http://ai.ics.hro.nl/~banaan/kde3/build2/ . Wat mij betreft zal ik dit nu niet meer veranderen. Sorry voor dit ongemak.

Zoals je trouwens kunt zien heb ik de volgende pakketten toegevoegd:
- kdeadmin
- kdeedu (erg grappig :) )
- kdegames
- kdesdk (kbabel)
- kdeutils (kedit :) )

Verwijderd

Effe een vraagje, 'k weet niet of tie al geweest is maar ik had ff geen zin om die 3 pagina's door te spitten ;).

Ik heb de 4 eerste debs nu geinstalled dat url en dan ~banaan/build2/dingen.deb... nu heb ik die doc uitgevoerd en me path verandert.. maar nu komt ie met "Could not start kdeinit" en "ksmserver" ofzo.. Hoe los ik dit op..

Help me plzz! Want KDE 3 is volges mij superkoel

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Keb 't hier nu ook op een Woody en een Unstable bak draaien, en het loopt echt als een trein.

Bedankt banaan-X voor het prima werk dat je geleverd hebt, ik heb er in ieder geval erg veel profijt van :)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Als je gewoon als de gebruiker waarmee je KDE3 wilt starten op de commandline intypt 'ksmserver', doet hij dan wel iets? Als hij dan ook niets vindt dan staat je PATH toch verkeerd. Wat is de uitvoer van 'echo $PATH'?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• banaan-X
  • Niet online
Ik zeg net via [topic=480267/1/50] dat er buildscripts voor KDE 3.0.1 zijn, maar wat ik even wilde weten: zijn dit de officiele scripts? Zo ja, waar zijn deze te vinden? Dan kan ik namelijk weer geoptimaliseerde debs maken voor i686, en deze keer wel gewoon officiele ;) .
Monday March 25th, 2002: tarballs made available to the packagers The final tarballs are made available to the packagers. The remaining week is used to prepare the changelog and the announcement.

Wednesday May 8th, 2002: 3.0.1 tarballs are made available to the packagers the KDE_3_0_BRANCH is tagged as KDE_3_0_1_RELEASE and tarballs are made for the packagers. Announcement roughly a week later.
* banaan-X is toch ook packager? ;)

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 28 april 2002 00:08 schreef banaan-X het volgende:
Ik zeg net via [topic=480267/1/50] dat er buildscripts voor KDE 3.0.1 zijn, maar wat ik even wilde weten: zijn dit de officiele scripts? Zo ja, waar zijn deze te vinden? Dan kan ik namelijk weer geoptimaliseerde debs maken voor i686, en deze keer wel gewoon officiele ;) .
[..]

* banaan-X is toch ook packager? ;)
Je kunt vanaf die dag gewoon via CVS met -r MIJN_TAG die release ophalen. De Debian-scripts zullen dan nog wel niet geupdate zijn, ik heb daar de afgelopen tijd geen wijzigingen in gemerkt. Die buildscripts uit dat topic zijn niet de officiële denk ik, als dat zo zou zijn dan zouden de .debs er ook wel zijn, niet? :P
Je zou ook nog een keer debs kunnen maken van de huidige CVS, daarvoor hoef je je scripts toch waarschijnlijk niet of nauwelijks aan te passen en er zitten leuke dingen in, zoals tabbed browsing voor Konqueror. Ik gebruik het hier en het werkt ontzettend goed :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Ik zie net dat er ook al i386 packages zijn op die website, maar i686 is natuurlijk sneller (vond die i686 van Banaan wel heel erg snel !!)

maar waarschijnlijk zijn het niet de officiele scripts, maar het wordt wel verdeeld in kleine packages (dus niet een 10 MB kdebase file of zo (hoewel ik dat zeer handig vind, veel handiger dan tig verschillende packages)
En het scheelt natuurlijk in tijd want nu hoef je zelf geen deb build scripts meer te maken.

Maar wanneer komt het nu uit: 25 maart + een week of 8 mei + een week ?

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 28 april 2002 12:00 schreef easydisk het volgende:
maar waarschijnlijk zijn het niet de officiele scripts, maar het wordt wel verdeeld in kleine packages (dus niet een 10 MB kdebase file of zo (hoewel ik dat zeer handig vind, veel handiger dan tig verschillende packages)
Waarom is dat handiger? Als jij zelf kunt kiezen dat je wel kmail en niet knode installeert, dan is dat toch alleen maar handig? Ik ben al lang blij dat Debian die packages wel opdeelt, dat maakt dat je veel preciezer kunt aangeven wat je wel en niet wilt. En met apt maakt het ook weinig uit dat het een stel verschillende packages zijn, die dependencies worden toch wel afgehandeld.
Maar wanneer komt het nu uit: 25 maart + een week of 8 mei + een week ?
Het zal niet voor 1 mei zijn. Dan wordt als het goed is Woody stabiel verklaard. Vervolgens moeten er nog packages van XFree86-4.2.0 komen en daarna komen de KDE3-packages een keer aan de beurt. Ergens na 8 mei ligt dus meer voor de hand (al zou het kunnen dat de packages wel al eerder op een website voor tests beschikbaar worden gemaakt).

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 11:14 schreef odysseus het volgende:

[..]

Je kunt vanaf die dag gewoon via CVS met -r MIJN_TAG die release ophalen. De Debian-scripts zullen dan nog wel niet geupdate zijn, ik heb daar de afgelopen tijd geen wijzigingen in gemerkt.
Eh, wanneer kan ik zu nu met welke TAG ophalen? 8 mei pas met 'KDE_3_0_1_RELEASE'? Want 25 april moeten ze toch al stabiel zijn verklaard? anders gaan ze niet al packagen, of niet...
Die buildscripts uit dat topic zijn niet de officiële denk ik, als dat zo zou zijn dan zouden de .debs er ook wel zijn, niet? :P
Dat hoeft niet, ze kunnen ze ook eerst testen. Bovendien staat er in de announcement dat KDE 3.0.1 pas een week na 8 mei wordt aangekondigd...
Je zou ook nog een keer debs kunnen maken van de huidige CVS, daarvoor hoef je je scripts toch waarschijnlijk niet of nauwelijks aan te passen en er zitten leuke dingen in, zoals tabbed browsing voor Konqueror. Ik gebruik het hier en het werkt ontzettend goed :).
Ik hoef me scripts niet aan te passen nee, die zijn nl. zo standaard als maar kan ;)
Maar ik ga pas een cvs-build maken, als die build stabiel is verklaard (dus 3.0.1). Waarschijnlijk is ie dat al wel (die 25 mei), maar hoe kom ik nou aan die release?

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 12:41 schreef banaan-X het volgende:

Eh, wanneer kan ik zu nu met welke TAG ophalen? 8 mei pas met 'KDE_3_0_1_RELEASE'? Want 25 april moeten ze toch al stabiel zijn verklaard? anders gaan ze niet al packagen, of niet...
Ik heb ff wat gezocht, maar ik kan alleen maar deze sources vinden die niet KDE 3.0.0 final zijn. Is KDE 3.0.1 final nu al uit en op te halen?

Ik heb trouwens net mijn hele sourcecode-dir van kde3 weggegooid, 4 GB werd toch wat veel om te bewaren! :+ :D . Dus die scripts moet ik ff opnieuw maken (moest toch vanwege nieuwe versies).

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 18:19 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Ik heb ff wat gezocht, maar ik kan alleen maar deze sources vinden die niet KDE 3.0.0 final zijn. Is KDE 3.0.1 final nu al uit en op te halen?
Die sources zijn de dagelijkse snapshots van cvs, voor als je niet een cvs checkout wil doen. Ik neem aan dat dat gewoon de HEAD branch is.
Monday March 25th, 2002: tarballs made available to the packagers The final tarballs are made available to the packagers. The remaining week is used to prepare the changelog and the announcement.
Dit gaat over de 3.0 tarballs volgens mij.
Wednesday May 8th, 2002: 3.0.1 tarballs are made available to the packagers the KDE_3_0_BRANCH is tagged as KDE_3_0_1_RELEASE and tarballs are made for the packagers. Announcement roughly a week later.
Je zult dus tot 8 mei moeten wachten tot KDE 3.0.1 getagd is. Dan kun je die met cvs downloaden.

Of je moet nu gewoon KDE_3_0_BRANCH downloaden, dan heb je geen 3.0.1, maar 3.0 + buxfixes sinds de release van 3.0. Een soort pre-3.0.1 dus :).

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 28 april 2002 21:06 schreef _Squatt_ het volgende:
Die sources zijn de dagelijkse snapshots van cvs, voor als je niet een cvs checkout wil doen. Ik neem aan dat dat gewoon de HEAD branch is.
[..]

Of je moet nu gewoon KDE_3_0_BRANCH downloaden, dan heb je geen 3.0.1, maar 3.0 + buxfixes sinds de release van 3.0. Een soort pre-3.0.1 dus :).
Volgens mij komt 3.0.1 voort uit KDE_3_0_BRANCH en niet uit HEAD. Daarin zitten allerlei dingen die pas voor 3.1 bedoeld zijn. Je kunt dat ook de vertaalteams niet aandoen, dan moeten ze binnen korte tijd weer voor vijftig talen alles gaan bijwerken, en dat zonder veel tijd voor een message-freeze.

• _Squatt_
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 21:26 schreef odysseus het volgende:

[..]

Volgens mij komt 3.0.1 voort uit KDE_3_0_BRANCH en niet uit HEAD. Daarin zitten allerlei dingen die pas voor 3.1 bedoeld zijn. Je kunt dat ook de vertaalteams niet aandoen, dan moeten ze binnen korte tijd weer voor vijftig talen alles gaan bijwerken, en dat zonder veel tijd voor een message-freeze.
Juist, de bestanden die banaan-x had gevonden zijn de daily snapshots, die (zo ver ik weet) van HEAD zijn.

3.0.1 is er nog niet, maar KDE_3_0_BRANCH (wat KDE_3_0_1_RELEASE wordt) is wat er het meest in de buurt komt. Geen nieuwe features (zoals tabs in konqueror) maar wel bugfixes.

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 21:26 schreef odysseus het volgende:

[..]

Volgens mij komt 3.0.1 voort uit KDE_3_0_BRANCH en niet uit HEAD. Daarin zitten allerlei dingen die pas voor 3.1 bedoeld zijn.
Oh, dus KDE 3.0.1 wordt niet echt bijzonder interessant voor een complete nieuwe deb-actie. Dan wacht ik wel op KDE 3.1.0 (dat is toch waar tabbed browsen enzo in zit?)

Ik heb trouwens net de logs gekregen van Skinkie, en dat valt me totaal niet tegen! :o ;)

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 29 april 2002 12:34 schreef banaan-X het volgende:
Oh, dus KDE 3.0.1 wordt niet echt bijzonder interessant voor een complete nieuwe deb-actie. Dan wacht ik wel op KDE 3.1.0 (dat is toch waar tabbed browsen enzo in zit?)
Yep, dat is de leuke branch :).

* odysseus heeft gisteren zijn eerste patch verstuurd die aan de HEAD-branch is toegevoegd...dat het er nog vele mogen worden :P.
Ik heb trouwens net de logs gekregen van Skinkie, en dat valt me totaal niet tegen! :o ;)
Ik ben zo vrij geweest om op enkele plaatsen een link te geven toen mensen erom vroegen. Ik heb wel gevraagd om een beetje voorzichtig te zijn met die server, aangezien ik niet weet hoe dat ding is aangesloten, maar blijkbaar zijn er toch mensen geweest die gedownload hebben :).

• banaan-X
  • Niet online
Op maandag 29 april 2002 12:40 schreef odysseus het volgende:

Yep, dat is de leuke branch :).
En de release datum van KDE 3.1.0 is nog onbekend toch?
* odysseus heeft gisteren zijn eerste patch verstuurd die aan de HEAD-branch is toegevoegd...dat het er nog vele mogen worden :P.
:) Goed zo! ;)
Ik ben zo vrij geweest om op enkele plaatsen een link te geven toen mensen erom vroegen. Ik heb wel gevraagd om een beetje voorzichtig te zijn met die server, aangezien ik niet weet hoe dat ding is aangesloten, maar blijkbaar zijn er toch mensen geweest die gedownload hebben :).
Dat mag vast wel van Skinkie, als ie maar niet geslahdotted wordt. ;) Het is trouwens een 10Mbit aansluiting via een hoge school. En tot augustus mogen de pakketjes er iig op staan.

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 29 april 2002 14:54 schreef banaan-X het volgende:
En de release datum van KDE 3.1.0 is nog onbekend toch?
Er wordt gemikt op herfst 2002, een maand of vijf na de release van 3.0.0.

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 22:40

not-known

[BI] Crewmember

schopje :)

keb dus ook ff die pakketje geprobeerd natuurlijk, maar ik krijg ze nie an de praat. ik krijg alleen maar een error.
hij kan opstarten tot een egaal grijs scherm waarna ik een error krijg datie ksmserver niet kan starten.

stukje error die daarna komt alsie trug komt in bash:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
/usr/local/kde3/bin/startkde: line 131 : 817 Illegal instruction  dcopserver
/usr/local/kde3/bin/startkde: line 131 : 818 Illegal instruction  kwin
/usr/local/kde3/bin/startkde: line 131 : 819 Illegal instruction  kpersonalized --before-session
/usr/local/kde3/bin/startkde: line 134 : 822 Illegal instruction  ksplash
/usr/local/kde3/bin/startkde: line 147 : 825 Illegal instruction  kwrapper ksmserver --restore

warning: connect() failed : connection refused
Error: Can't connect kdeinit!

wat zou ik fout doen / wat is er fout :?

btw zit op debian sid kernel 2.2.19

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Je draait sid, maar wel met een kernel uit een oude serie. Misschien sowieso even upgraden naar 2.4.18.

[ontopic]
Sorry, niets te melden.

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

ja die kernel komt later wel, wilde eerst ns kde3 testen ;)

maar ik kom dr nog steeds nie uit, iemand??

De Veld C site!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op dinsdag 07 mei 2002 19:43 schreef not-known het volgende:
schopje :)

keb dus ook ff die pakketje geprobeerd natuurlijk, maar ik krijg ze nie an de praat. ik krijg alleen maar een error.
hij kan opstarten tot een egaal grijs scherm waarna ik een error krijg datie ksmserver niet kan starten.

stukje error die daarna komt alsie trug komt in bash:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
/usr/local/kde3/bin/startkde: line 131 : 817 Illegal instruction  dcopserver
/usr/local/kde3/bin/startkde: line 131 : 818 Illegal instruction  kwin
/usr/local/kde3/bin/startkde: line 131 : 819 Illegal instruction  kpersonalized --before-session
/usr/local/kde3/bin/startkde: line 134 : 822 Illegal instruction  ksplash
/usr/local/kde3/bin/startkde: line 147 : 825 Illegal instruction  kwrapper ksmserver --restore

warning: connect() failed : connection refused
Error: Can't connect kdeinit!

wat zou ik fout doen / wat is er fout :?

btw zit op debian sid kernel 2.2.19
Ik had ongeveer hetzelfde met de 3.01 CVS debjes, was gefixt nadat ik niet alleen kdelibs4, maar ook kdelibs4-bin had geinstalleerd.

BTW: Zijn er meer mensen die die kdelibs4 niet kunnen downloaden omdat de MD5 checksum kapot is? Ik heb em zelf maar i686 gecompileerd om het werkend te krijgen.

• banaan-X
  • Niet online
Dat met die kdelibs4-bin zit bij mij niet zo. 'kdelibs' is gewoon alles wat je met kdelibs kunt krijgen. Ik denk dat je even je .kde en ICE* en DCOP* bestanden in de home-dir moet verwijderen. (.kde kun je ook hernoemen naar .kde2 ofzo)

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Op dinsdag 07 mei 2002 22:57 schreef banaan-X het volgende:
Ik denk dat je even je .kde en ICE* en DCOP* bestanden in de home-dir moet verwijderen. (.kde kun je ook hernoemen naar .kde2 ofzo)
maakt geen verschil, blijft t zelfde.

btw, als ik bijv. gewoon dcopserver start komt er ook te staan "Illegal instruction". hoort dat zo, of klopt dat ook niet?

De Veld C site!

• _Squatt_
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 23:14 schreef not-known het volgende:
btw, als ik bijv. gewoon dcopserver start komt er ook te staan "Illegal instruction". hoort dat zo, of klopt dat ook niet?
Je hebt natuurlijk wel een Athlon/i686, toch?

Aangezien deze pakketten zijn geoptimaliseerd voor i686, geven ze misschien 'illegal instructions' op een processor die geen i686 instructies ondersteunt.

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Op dinsdag 07 mei 2002 23:21 schreef _Squatt_ het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk wel een Athlon/i686, toch?

Aangezien deze pakketten zijn geoptimaliseerd voor i686, geven ze misschien 'illegal instructions' op een processor die geen i686 instructies ondersteunt.
ach ja, misschien kan dat wel zijn :D.
ff gekeken en mijnus is dus i586 :+. k dacht t ff te kunnen testen op een ouwe bak zodat me nieuwe niet 'beschadigd' zou raken. k wis nie dattie t dan ook nie zou doen maar ja.

zouden de debs van http://www.geniussystems.net/KDE3%20Experimental/ wel werken dan?

De Veld C site!

• _Squatt_
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 23:35 schreef not-known het volgende: http://www.geniussystems.net/KDE3%20Experimental/ wel werken dan?
Die pakketten heten allemaal '*_i386.deb', dus ik neem aan dat ze voor i386 zijn gecompileerd. En dat zou prima op je i586 moeten werken :).

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Op woensdag 08 mei 2002 00:50 schreef _Squatt_ het volgende:
Die pakketten heten allemaal '*_i386.deb', dus ik neem aan dat ze voor i386 zijn gecompileerd. En dat zou prima op je i586 moeten werken :).
nou keb ut ff geprobeerd, maar nog steeds t zelfde probleem :(. zou t dr aan kunnen liggen dat ik ook Qt opnieuw moet compilen?

De Veld C site!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

* schopje uit wanhoop ;)

heeft niemand een idee? ik kan nl moelijk zelf compilen want dat gaat nog uren en uren duren zoals ik heb gelezen, daarom heb ik juist die deb'jes zo nodig :D

De Veld C site!

• banaan-X
  • Niet online
Ik weet niet voor welke XFree die andere pakketten zijn gecompileerd, maar de mijne zijn voor 4.1 Als je 4.2.0 al hebt gecompileerd, dan werken mijn debs dus niet.

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

ik heb gewoon het standaard x-server pakket van debian geinstalleerd. dan zou t toch moeten werken, of nie?

De Veld C site!

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 17:42 schreef not-known het volgende:
ik heb gewoon het standaard x-server pakket van debian geinstalleerd. dan zou t toch moeten werken, of nie?
Je hebt wel eerst mijn debs verwijderd? Je weet zeker dat je alles echt goed hebt ingesteld?
ld.so.conf -> ldconfig
KDEDIR
QTDIR
PATH

Je gebruikt een schone gebruiker? (.DCOP .ICE .kde)

Misschien zijn die pakketten ook wel i686. Er zijn maar weinig mensen die met een pentium KDE3 proberen te draaien namelijk! Dat gaat nl nogal traag :+ ;)

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Op woensdag 08 mei 2002 17:52 schreef banaan-X het volgende:

Je hebt wel eerst mijn debs verwijderd?
yups
Je weet zeker dat je alles echt goed hebt ingesteld?
ld.so.conf -> ldconfig
KDEDIR
QTDIR
PATH
yups dat ook, anders startie helemaal niet namelijk, hij kan wel een klein stukje starten, want mn achtergrond veranderd van die groffe grijze achtergrond naar een egale grijze achtergrond.
maar daarna krijg ik dus een venstertje dat ksmserver niet gestart kan worden en dat ik mn installation moet checken.
dan sluitie af en krijg ik dus die fouten te zien.
Je gebruikt een schone gebruiker? (.DCOP .ICE .kde)
yup, keb ook al die bestanden 10x gewist ofzo, mn temp geleegd etc.
Misschien zijn die pakketten ook wel i686. Er zijn maar weinig mensen die met een pentium KDE3 proberen te draaien namelijk! Dat gaat nl nogal traag :+ ;)
zou bale zijn als die ook i686 zouden zijn :'(

misschien is dr iemand die ook jouw, of die andere packets wil testen op een i586??
please????

dan weet ik of t aan mijn pc (config) ligt of aan dat i686 :)
degene die dat wil proberen dank ik heel erg hartelijk :* ;)

De Veld C site!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:59
heb net debian geinstalled maar de deb pakketten van KDE3 staan al niet meer op die ene pagina, wie kan ze maybe hosten voor me?

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

De Veld C site!

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 19:50 schreef not-known het volgende:
http://ai.ics.hro.nl/~banaan/kde3/build2/

die nodig?
Dat zijn dus mijn i686 debs ;) . Voor jouw probleem zou ik het zo ff niet weten. Je hebt qt3, arts, kdelibs en kdebase iig geinstalleerd neem ik aan?

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Op woensdag 08 mei 2002 20:10 schreef banaan-X het volgende:

Dat zijn dus mijn i686 debs ;)
weet ik, maar dat was eerder bedoelt voor The_Darth.
Voor jouw probleem zou ik het zo ff niet weten. Je hebt qt3, arts, kdelibs en kdebase iig geinstalleerd neem ik aan?
yup, ik heb ze alle 4 geinstalleerd. zoals vast al eerder opgevallen snap ik er nix meer van, de enige mogelijkheid die ik nog zie ist probleem met i686 packages. zelfs op google vind ik er nix bruikbaars over.
iig bedankt voor de inzet :D.
mensen die nog op i586 willen testen zouden mij nog steeds heel erg helpen :)

De Veld C site!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

hoi, ben ik nog heel ff met een kort verhaaltje:
keb nog ff rondgezocht (uit verveling omdat ik nie verder kom;)) op i686 en kwam er achter dat het bijna zeker aan i686 optimized ligt en ik heb een i586 staan hier. :(
die andere packets van http://www.geniussystems.net/KDE3%20Experimental/ zijn dus OOK optimized voor i686 zo te zien, want die doen pecies t zelfde.

k hoop dat anderen dr nog wat aan hebben, en ik ga door met balen want ik kan nu nog nix zien van KDE irl. :( :(.
hopen dat die gasten van debian dan SNEL de officiele debs uit brengen, maar daarvoor vrees ik heel erg :P

De Veld C site!

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 21:48 schreef not-known het volgende:
hoi, ben ik nog heel ff met een kort verhaaltje:
keb nog ff rondgezocht (uit verveling omdat ik nie verder kom;)) op i686 en kwam er achter dat het bijna zeker aan i686 optimized ligt en ik heb een i586 staan hier. :(
die andere packets van http://www.geniussystems.net/KDE3%20Experimental/ zijn dus OOK optimized voor i686 zo te zien, want die doen pecies t zelfde.

k hoop dat anderen dr nog wat aan hebben, en ik ga door met balen want ik kan nu nog nix zien van KDE irl. :( :(.
hopen dat die gasten van debian dan SNEL de officiele debs uit brengen, maar daarvoor vrees ik heel erg :P
Als je nou ff dit doet:
apt-get remove kde kdebase2 kdelibs3
apt-get install pentium-builder debmake devscripts
export DEBIAN_BUILDARCH=i586
cd qt3-copy
rm -rf debian
deb-make
s
debuild --set-envvar=QTDIR=$PWD (en nog wat variabelen, zie kde.org compile faq)
en zo werkt je gewoon kde3 af :+
Maar ik kan me ook voorstellen dat je ff wilt wachten ;)

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

je kunt natuurlijk wel een weddenschappie zetten op wat er eerder zal zijn:

-z'n eigen build
-deb origineel

:+

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

lol, k vrees idd dat mn eigen build lang zal duren ja, want daarom had ik al geen CVS gebruikt, dat was om te voorkomen dat t lang zou gaan duren :+ maar ondertussen ben ik dus al een paar dagen nutteloos bezig geweest ;(

De Veld C site!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Wat je natuurlijk ook kan doen (heb ik helaas met wat dingetjes moeten doen, omdat ik geen swapspace had aangemaakt op een i586) alles configuren voor een i586 (op de i586) en dan harddisk in snelle pc doen. Chroot en alles netjes make'n. Optie?

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Op woensdag 08 mei 2002 22:35 schreef Skinkie het volgende:
Wat je natuurlijk ook kan doen (heb ik helaas met wat dingetjes moeten doen, omdat ik geen swapspace had aangemaakt op een i586) alles configuren voor een i586 (op de i586) en dan harddisk in snelle pc doen. Chroot en alles netjes make'n. Optie?
hm, daar had ik zo snel idd nog niet aan gedacht :)
moet ik ffies kieke wneer ik weer op de snellere pc ken, is nl nie van mij alleen :P.
zal denk ik morgen worden.

De Veld C site!

• banaan-X
  • Niet online
Hehe, das best slim ;) Moet je er wel voor zorgen dat je de schijf wel op precies dezelfde controllerplek hangt, dus prim/slav IDE1 / IDE2 hetzelfde. Ook is t handig als er verder niet veel verschil is tussen de modules die je moet laden (sound/netwerkkaart bijv) :+

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Op woensdag 08 mei 2002 23:09 schreef banaan-X het volgende:

Ook is t handig als er verder niet veel verschil is tussen de modules die je moet laden (sound/netwerkkaart bijv) :+
uhm, 180 graden verschil ook goed ;), die pc is nl compleet anders :P :P.
maar ja xal t proberen, niet geschoten is altijd mis, ofziets was ut toch :?
je hoort t nog wel.

De Veld C site!

• GeeMoney
ik heb de packages goed geinstalleerd alle files aangepast en nu boot ik dus de KDE3 en dan blijft ie hangen op: initializing system services
ook kde2 blijft daar nu op hangen en als ik proggies wil openen in Windowmaker bijvoorbeeld Konqueror dan duurt dat een minuut of 4 en dan komt Konqueror en ik overdrijf niet met 4minuten :(
enig idee hoe dit te fixen is, of een oude werkende kde2 of nieuwe kde3 is best ...

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

trouwens het hoeft niet een 100% het zelfde systeem te zijn, gaat er om dat nadat configure gedraaid heeft "gewoon" gecompiled wordt dat is meestal alleen het tijdrovende probleem. make install kan ook weer in de "normale" bak gebeuren.

i586 (PI133) != i686 (AMD1,4) toch doet glibc het :)

• deadinspace
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Niet dat jouw oplossing geen goede oplossing is, maar je kunt op je i586 bak natuurlijk ook een swapfile aanmaken :)
Op woensdag 08 mei 2002 23:09 schreef banaan-X het volgende:
Hehe, das best slim ;) Moet je er wel voor zorgen dat je de schijf wel op precies dezelfde controllerplek hangt, dus prim/slav IDE1 / IDE2 hetzelfde. Ook is t handig als er verder niet veel verschil is tussen de modules die je moet laden (sound/netwerkkaart bijv) :+
Nee, dat is allemaal niet relevant bij de manier waarop Skinkie het doet; Hij hangt de HD van zijn trage compu in snelle compu, en boot daarna gewoon van de HD van snelle compu.
Dan chroot hij naar de HD van trage compu en compiled dan. Dat houdt in dat je alle files e.d. gebruikt van de HD van trage compu, maar je bent gewoon opgestart van de HD van snelle compu.

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Op donderdag 09 mei 2002 00:20 schreef The_Dart het volgende:
ik heb de packages goed geinstalleerd alle files aangepast en nu boot ik dus de KDE3 en dan blijft ie hangen op: initializing system services
hey, dat heb ik nu ook! maar initializing system services
is ook t enige wattie laat zien, en daarna een tijd wachten en sluit t splashscreen af en zie ik alleen maar grijze achtergrond. keb in totaal een half uur gewacht, je weet mar nooit met een slome pc, maar hij doet eg nix meer.

nou IK wordt er nu wel gestoord van hoor :(

De Veld C site!

• GeeMoney
Op donderdag 09 mei 2002 10:48 schreef not-known het volgende:

[..]

hey, dat heb ik nu ook! maar initializing system services
is ook t enige wattie laat zien, en daarna een tijd wachten en sluit t splashscreen af en zie ik alleen maar grijze achtergrond. keb in totaal een half uur gewacht, je weet mar nooit met een slome pc, maar hij doet eg nix meer.

nou IK wordt er nu wel gestoord van hoor :(
ik heb dus precies hetzelfde probleem ik heb wat lopen kijken in eventuele config files maar ik heb nix aan kunnen passen wat eventueel ervoor kan zorgen dat ie wel doorloopt, ook ik krijg na tijdje alleen grijze achtergrond..

• Lethalis
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 10:53 schreef The_Dart het volgende:

[..]

ik heb dus precies hetzelfde probleem ik heb wat lopen kijken in eventuele config files maar ik heb nix aan kunnen passen wat eventueel ervoor kan zorgen dat ie wel doorloopt, ook ik krijg na tijdje alleen grijze achtergrond..
Check ff je path en ldconfig..

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• GeeMoney
Op donderdag 09 mei 2002 11:43 schreef Lethalis het volgende:

[..]

Check ff je path en ldconfig..
dit is mijn $PATH

/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/X11R6/bin:/usr/games

die /usr/games snap ik niet helemaal maar goed en ldconfig haalt nix uit?

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

de ldconfig staat in /etc/ld.so.conf :)

maar ik draai nu (probeer nu te draaien) kde 2.2.2 maar die doet t dus ook niet meer, doet pecies t zelfde, daar hoef ik toch nix voor in te stellen? (uit apt-get van debian gevist)

De Veld C site!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kunt meestal snel zien wat er mis is door even je X af te sluiten en vanuit de console het volgende te draaien:
code:
1
2
3
4
XFree86 && export DISPLAY=:0 && xhost + &
su - gebruiker_voor_kde
export DISPLAY=:0
startkde &>/mijn/log/van/kde &

En dan maar kijken wat er in dat logbestand komt te staan. Ik verwacht dat hij ofwel problemen heeft met je libraries, of dat hij executables niet kan vinden.

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 11:51 schreef The_Dart het volgende:

[..]

dit is mijn $PATH

/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/X11R6/bin:/usr/games
Dat klopt dus niet!....
Op donderdag 09 mei 2002 11:56 schreef not-known het volgende:
de ldconfig staat in /etc/ld.so.conf :)
En dat klopt al helemaal niet!

De gebruiksaanwijzing staat hier:
http://ai.ics.hro.nl/~banaan/kde3/build2/gebruiksaanwijzing
Ik zou die nog maar es goed doorlezen ;) Als je die niet begrijpt kun je het natuurlijk altijd ff vragen.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Niet dat jouw oplossing geen goede oplossing is, maar je kunt op je i586 bak natuurlijk ook een swapfile aanmaken :)

Ja hoe moet ik het zeggen... ik was het een beetje (achteraf gezien: expres) vergeten, op een 1,6GByte harddisk is er weinig plek meer voor swap als je met LFS, wilt gaan compilen.

Maar ik begreep bij sommige pakketten niet echt waarom ze het nou steeds niet deden met compilen totdat ik fdisk /dev/hda draaide :)

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Op donderdag 09 mei 2002 12:15 schreef odysseus het volgende:
code:
1
als ik die regel als gewone user uitvoer krijg ik
code:
1
2
3
4
(ww) xfree86ReadBIOS: Failed to open /dev/mem (Permission denied)

Fatal server error:
xf86OpenConsole: Server must be suid root

als ik het als root uitvoer kom ik alleen in dat lelijke standaard x-screen.

en als ik
code:
1
2
3
4
su - gebruiker_voor_kde
export DISPLAY=:0
startkde &>/mijn/log/van/kde &

achter elkaar laat uitvoeren, dus alles achter elkaar in de console als gewone user intyp looptie helemaal vast en moet ik ctrl+alt+del doen. als ik t als root doe krijg ik weer dat lelijke standaard x-screen.

al met al komt dr in de logfile nix te staan wat nuttig is.

als ik t anders moet doen moe je t maar zeggen, maar zo heb ik t begrepen ;)

De Veld C site!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Op donderdag 09 mei 2002 13:04 schreef banaan-X het volgende:

[..]

En dat klopt al helemaal niet!

De gebruiksaanwijzing staat hier:
http://ai.ics.hro.nl/~banaan/kde3/build2/gebruiksaanwijzing
Ik zou die nog maar es goed doorlezen ;) Als je die niet begrijpt kun je het natuurlijk altijd ff vragen.
wat ik bedoelde eigenlijk (ik weet dat ik onduidelijk ben ;) ) is dat je die ldconfig moet draaien pas als je ld.so.conf heb aangepast

De Veld C site!

• _JGC_
  • Nu online
Klopt het dat geniussystems.net down is?

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Op donderdag 09 mei 2002 14:02 schreef _JGC_ het volgende:
Klopt het dat geniussystems.net down is?
yup bij mij ook :)

De Veld C site!

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 13:16 schreef not-known het volgende:

[..]

wat ik bedoelde eigenlijk (ik weet dat ik onduidelijk ben ;) ) is dat je die ldconfig moet draaien pas als je ld.so.conf heb aangepast
Aha, en is jouw PATH wel goed? ;) :)

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Op donderdag 09 mei 2002 14:18 schreef banaan-X het volgende:

Aha, en is jouw PATH wel goed? ;) :)
yups, zonder PATH kan die nie eens starten want dan kan 'startx' 'startkde' niet vinden :)

De Veld C site!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op donderdag 09 mei 2002 13:11 schreef not-known het volgende:
als ik t anders moet doen moe je t maar zeggen, maar zo heb ik t begrepen ;)
Ik bedoelde om die eerste regel als root uit te voeren, je komt dan inderdaad in dat grijze X-standaardscherm. Vervolgens keer je terug naar de console en verander je in een andere gebruiker (met 'su gebruiker' of 'su - gebruiker'), waarbij voor die gebruiker wel de dingen als je PATH goed moeten staan. Zodra die goed staan en je die export-regel voor je display hebt gedraaid kun je KDE starten met 'startkde &>/mijn/log'. De inhoud van dat logbestand zou dan wel het een en ander moeten bevatten. Je kunt als dat niet genoeg informatie oplevert ook nog de uitvoer van X naar een logbestand doorsturen op dezelfde manier.

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

keb t ff geprobeerd, maar hij geeft problemen met 'display :0'. hij geeft unable to open display ':0'.

als root heb ik dat 1e regeltje ingevoerd, dan kom ik in een kale X. de enige manier waarop ik er dan weer uit kwam was via ctrl+alt+backspace, volgens mij is dat niet goed, maar anders lukte me t niet om weer in console te komen.

/edit: weet t al, ctrl+alt+F1 :+

De Veld C site!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

/onzin, drukte op verkeerde knoppie :)

De Veld C site!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Het is wel de enige X die draait? Als er twee X-servers draaien dan zal de nieuw opgestarte geen ':0' heten. Je moet eerst alle X-servers afsluiten, als er steeds een loginmanager komt dan kan die (in geval van kdm) met Alt+n worden afgesloten. En natuurlijk steeds hoofdletters voor 'DISPLAY' gebruiken, mocht je dat niet doen.

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

nu doet DISPLAY=:0 t. hij start nu eindelijk op. ik dus kijken in me log file, staat er : DCOPserver up and running.

meer niet :?

sla mij maar dood maar ik ga dr steeds minder van snappen.

/edit voor de duidelijkheid, hij stopt nog wel steeds na dat initialiseren van system services

De Veld C site!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik neem aan dat er ook geen uitvoer te zien is in je console? Als je handmatig iets draait als 'ksmserver' of 'kbuildsycoca', zie je dan nog speciale uitvoer?

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Op donderdag 09 mei 2002 16:40 schreef odysseus het volgende:
Ik neem aan dat er ook geen uitvoer te zien is in je console? Als je handmatig iets draait als 'ksmserver' of 'kbuildsycoca', zie je dan nog speciale uitvoer?
ze geven allebei normale output, denk ik.

ksmserver geeft aan dat dcop server draait en dattie de local folder controleert en dattie bestaat, daarna blijftie hangen (tot ik hm kill)

kbuildsycoca geeft weer dat de localfolder wordt gecontroleerd en dattie bestaat

De Veld C site!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Vaag, het lijkt net alsof er een aantal dingen niet gestart worden die wel gestart moeten worden. Zou je eens de uitvoer van 'grep -v ^# `which startkde`' (let op de backquotes) kunnen geven? En ook de uitvoer van 'which startkde' en 'kwin --version', om te zien of de goede versie van KDE wel wordt gebruikt.

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

k gebruik ff voor de duidelijk nu alleen kde2, want ik wil eerst die weer aan de praat krijgen, daarna zie ik nog wel of ik weer opnieuw kde3 ga doen.

'grep -v ^# `which startkde`' geeft 'exec /usr/bin/kde2'
'which startkde' geeft '/usr/bin/startkde'
'kwin --version' geeft 'Qt: 2.3.1
KDE: 2.2.2
KWin: 0.9'

moet goed zijn lijkt mij (voor kde2)

De Veld C site!

• GeeMoney
Op donderdag 09 mei 2002 17:29 schreef not-known het volgende:
k gebruik ff voor de duidelijk nu alleen kde2, want ik wil eerst die weer aan de praat krijgen, daarna zie ik nog wel of ik weer opnieuw kde3 ga doen.

'grep -v ^# `which startkde`' geeft 'exec /usr/bin/kde2'
'which startkde' geeft '/usr/bin/startkde'
'kwin --version' geeft 'Qt: 2.3.1
KDE: 2.2.2
KWin: 0.9'

moet goed zijn lijkt mij (voor kde2)
ik heb precies hetzelfde maar ook precies dezelfde foutmeldingen ik ben nu maar potato aan het installen ipv woody want woody gaf bij mij alleen maar problemen door de missende files op de cd (iso's) misschien dat jij dit ook hebt?

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 19:17 schreef The_Dart het volgende:

[..]

ik heb precies hetzelfde maar ook precies dezelfde foutmeldingen ik ben nu maar potato aan het installen ipv woody want woody gaf bij mij alleen maar problemen door de missende files op de cd (iso's) misschien dat jij dit ook hebt?
Maar jij had je PATH ook verkeerd staan. ;) Heb je die 'gebruiksaanwijzing' al opgevolgd?
Woody is trouwens over enkele dagen stable, dus om nu nog potato te gaan installeren lijkt me niet echt handig :+

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

ik heb geen probs gehad met woody, draait stabiel als een huis op mn server.
ik heb nog de iso's van patato, maar gedist-upgrade naar woody.
op mn desktops staan alleen maar sid's. werkt voor de rest prima, nooit problemen mee gehad ofzow. alleen dan deze KDE3 en nu ook nog KDE2 problemen dan.
ik snap dr nix van. bij iedereen werken KDE3 EN KDE2 naast elkaar en bij mij werkt er dus gewoon helemaal NIETS meer :).
KDE3 ben ik nu dus achter, ligt aan dat i686 optimized terwijl ik het testte op i586. maar dat ook KDE2 er nu mee kapt is mij een raadsel.
ik heb nix raars geinstalleerd, alles met apt-get gedaan en alles van een officiele debian mirror af.
misschien kan iemand mij nog eens vertellen wat je nou moet apt-get'ten met debian, dan probeer ik het gewoon nog weer opnieuw, al denk ik wel dat ik het goed heb gedaan.
en anders moet ik maar een reinstall doen ofzow, ik weet het eg nie meer.

De Veld C site!

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 19:59 schreef not-known het volgende:
ik heb nix raars geinstalleerd, alles met apt-get gedaan en alles van een officiele debian mirror af.
misschien kan iemand mij nog eens vertellen wat je nou moet apt-get'ten met debian, dan probeer ik het gewoon nog weer opnieuw, al denk ik wel dat ik het goed heb gedaan.
In 'tasksel' ff kde aanzetten. En anders ff
kdm kdebase kdelibs3

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

nou keb alles goed gedaan dus :) :(

maar uh ff, wat doet 'initialising system services' eigenlijk, zoekt dat naar kde bestanden, of naar hardware of wat :?

De Veld C site!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je zou nog eens met 'apt-get remove --purge packages' al je KDE-pakketten kunnen verwijderen (zowel KDE3 als KDE2) en dan één van de twee kiezen. Ik heb hier zelf op Debian ook problemen gehad om ze naast elkaar te draaien nadat ik per ongeluk met een verkeerde omgevingsvariabele KDE3 had zitten compileren. Het leverde als ik het me goed herinner ongeveer dezelfde fouten op als wat jij nu hebt. Aangezien ik zelf toen op een CVS-versie van KDE ben overgestapt heb ik niet meer gekeken hoe het precies te verhelpen, maar een purge zou wel eens kunnen helpen.

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

nou ook een reinstall mocht niet baten.

ik geef niet snel op maar ik vrees dat ik een eindpunt ga naderen....
ben nou al 4 dagen met niets anders bezig :r

De Veld C site!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik kan nog een laatste optie verzinnen om uit te vogelen wat er nu eigenlijk mis gaat. Je kunt eens de X-server starten zoal hierboven beschreven, en dan in plaats van gewoon 'startkde' iets als 'strace -t startkde &>/mijn/strace/log'. Dat gaat *veel* uitvoer geven, maar daar staat je probleem dan zeer waarschijnlijk ook wel in. Na het starten van KDE kun je gewoon dat bestand doorkijken en eens aan het eind en een stuk erboven kijken of je iets interessants ziet.

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

misschien kan jij dr wat uit halen, maar ik zie zo gouw nix bijzonders:
kde.log

De Veld C site!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Sorry, even een kleine onoplettendheid. In plaats van 'strace -t' bedoelde ik 'strace -f'. Vanuit het eerste script worden namelijk verschillende processen gestart en die moeten gevolgd worden, wat met de optie -f gebeurt...

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

ben ik weer met een splitste log file, anders werd t zo groot ;)

log1
log2

hopelijk kan iemand er wat in vinden, ik niet eg iig :(

De Veld C site!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Die geven een 404...

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

ja sorry, al geedit ondertussen...

De Veld C site!

Verwijderd

Ik heb het ook maar ns installed. Ik kreeg wel dependancy fouten op glib hij(arts) vroeg om een versie die niet in apt-cache staat? (Ja, ik heb zowel testing als unstable in mn sources.list). Die heb ik maar even onderdrukt met dpkg.. Nu werkt het dus wel met startx, doordat ik een .xsession heb aangemaakt.

Ik wil echter dat hij ook in het menu van kdm komt te staan. Hoe doe ik dat?

• deadinspace
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 09 mei 2002 13:11 schreef Skinkie het volgende:
Ja hoe moet ik het zeggen... ik was het een beetje (achteraf gezien: expres) vergeten, op een 1,6GByte harddisk is er weinig plek meer voor swap als je met LFS, wilt gaan compilen.

Maar ik begreep bij sommige pakketten niet echt waarom ze het nou steeds niet deden met compilen totdat ik fdisk /dev/hda draaide :)
Maar mijn punt was dat je dus in plaats van een swappartitie ook een swapfile kunt aanmaken. Dat is wat minder efficient, maar een fatsoenlijke tijdelijke oplossing als je te weinig swap hebt.
Then again, met te weinig HD ruimte gaat dat ook niet werken :)

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 00:26 schreef XKB het volgende:
Ik wil echter dat hij ook in het menu van kdm komt te staan. Hoe doe ik dat?
Als je dat weet mag je het mij ook ff zeggen :) . Ik zit nu ook steeds op de console in te loggen en dat 'startx' te typen... :+

• _JGC_
  • Nu online
Ik heb die debs van kde3.geniussystems.net gebruikt, moest wel ff kdelibs opnieuw compileren, MD5sum klopte niet.
Als ik nu mn computer opstart, start ie met KDM op, kan ik gewoon direct KDE3 selecteren (voor de info: KDE 2.2 is weg). Verder heb ik nog een failsafe, waar ik ngo niet in ben geweest en heb ik ook nog een "default", die gewoon je .xsession uitvoert :)

Verwijderd

Hey,

Heb ik nou iets gemist of doet die server het gewoon niet?
'k Zou de debs graag willen gebruiken namelijk, trouwens wel koel dat je het gedaan hebt.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Klopt server doet het niet :( is er uitgefirewalled op dit moment :'( gisteren zouden ze um weer adden in de free-list. Maar das nog steeds niet gebeurd.

(als je ze heel graag wilt hebben kan ik ze wel naar je uploaden, maar dan moet je me ff meelen)

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 18 mei 2002 13:02 schreef Skinkie het volgende:
Klopt server doet het niet :( is er uitgefirewalled op dit moment :'( gisteren zouden ze um weer adden in de free-list. Maar das nog steeds niet gebeurd.
He, mijn klanten gaan zeuren :P :+ ;)

Overigens wees The_Surfer me op een depend die niet meer klopt. Het gaat om libglib1.3, deze inmiddels vervangen door libglib2.0-data. Je kunt m downloaden vanaf: http://ftp.nl.debian.org/debian/pool/main/g/glib2.0/libglib2.0-data_2.0.1-2_all.deb

Installeer die gewoon voordat je de andere gaat installeren, dan krijg je geen problemen, anders krijg je arts niet geinstalleerd ;)
Ik ga dit trouwens niet oplossen, want ik heb een tijd geleden de hele source/deb-dir weggegooid, dus ik kan het gewoon niet meer oplossen, helaas...

• Paradise
  • Niet online
Heeft iemand die 'handleiding' oid file nog die op de server stond? Heb de files wel, maar weet niet meer precies welke paths 't waren en wat er in de ld file moest.

Iemand die 'm nog heeft en zo vriendelijk zou willen zijn 'm ff te posten? Mijn dank is groot.

• Niek
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op dinsdag 21 mei 2002 20:30 schreef Koen Roumen het volgende:
Heeft iemand die 'handleiding' oid file nog die op de server stond? Heb de files wel, maar weet niet meer precies welke paths 't waren en wat er in de ld file moest.

Iemand die 'm nog heeft en zo vriendelijk zou willen zijn 'm ff te posten? Mijn dank is groot.
Ik heb hem hier wel liggen ;)
Edit the file .bash_profile in /home/kde3 and add the following lines:
export KDEDIR=/usr/local/kde3
export QTDIR=/usr/local/qt
export MANPATH=$QTDIR/doc/man:$MANPATH
export PATH=$QTDIR/bin:$KDEDIR/bin:$PATH
export LD_LIBRARY_PATH=$QTDIR/lib:$KDEDIR/lib:$LD_LIBRARY_PATH

Als root:
Edit the file /etc/ld.so.conf and add these two lines:
/usr/local/qt/lib
/usr/local/kde3/lib

and run:
ldconfig

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Op zaterdag 18 mei 2002 22:33 schreef banaan-X het volgende:
He, mijn klanten gaan zeuren :P :+ ;)
Hoe denk je dat het voor mij is :'( ik moet nu via een andere pc naar mijn pc om "dingen" :+ te downloaden. Maar ik ben er druk meebezig. Was voor pinksteren als naar die lui geweest en had gehoopt dat ze het afgelopen vrijdag weer open zouden gooien. Morgen nog maar ff bellen :)

• Paradise
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 20:52 schreef The_Surfer het volgende:

[..]

Ik heb hem hier wel liggen ;)
[..]
Mijn dank is groot! :)
Pagina: 1 2 Laatste