onofficiele debianpakketten van KDE3 gemaakt

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor mijn 2000e post op GOT (deze dus ;) ) wilde ik toch iets speciaals doen ;) en dat is dus de aankondiging van mijn onofficiele deb-pakketten van KDE3 (voor i686 geoptimaliseerd) geworden *D .

Ik heb de debs zo gemaakt dat KDE3 kan worden geinstalleerd NAAST KDE2! De KDE3 bestanden komen namelijk in /usr/local/kde3 en /usr/local/qt te staan. Wel kunnen er enkele doc-bestanden worden overschreven als deze van KDE2 in /usr/share staan, maar dit hindert de help-pagina's van KDE2 verder niet. KDE2 draait bij mij dus nog prima naast de KDE3. Ook kan deze KDE3 prima naast de straks officiele pakketten van KDE3 draaien (als daar verder niets in de bestandslocaties en namen verandert, maar dat zou wel erg sterk zijn ;) ).

De debs:
QT-copy-3.0.3
arts
kdelibs
kdebase

[edit] Had een verkeerde URL voor kdebase opgegeven...

Installeer die pakketten in dezelfde volgorde als hierboven genoemd. Overigens is het draaien van Debian unstable waarschijnlijk noodzakelijk vanwege dependencies op libqt3, en enkele andere pakketten.

Vervolgens kun je het beste even een nieuwe gebruiker aanmaken om de bestaande .kde dir van KDE2 te beschermen en incompatibiliteit tussen enkele conf-bestanden van KDE2 met KDE3 te voorkomen.

Dus: "useradd -m kdetest" is misschien aan te raden ;) Als alles goed werkt, kun je dan altijd nog de .kde en .DCOP* en .ICE* moven van je huidige gebruiker.

Daarna is het nodig om voor deze gebruiker de hier beschreven gebruiksaanwijzing te volgen. (enkele aanpassing om te laten weten dat je KDE3 wilt ipv KDE2).

Als deze pakketten goed werken ga ik natuurlijk ook nog de optionele KDE-pakketten debben. Maar ik wil eerst even weten of de pakketten bij jullie ook goed werken.

Veel plezier/succes ermee!! :7 :)

Verwijderd

Kijk dat bedoel ik, 2000 posts en om die reden "trakteren", dat zou vaker moeten gebeuren ;)

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Geweldig *D
Ik w8 al weken op de deb releases van KDE3 (die @!#! source wil maar niet goed werken, en compilen duurt zo lang dat ik geen zin heb elke keer opnieuw te probren).
Ik ga 'm morgen meteen instaleren, nu alvast ff dl'en :P
[edit]w00+ waar heb jij dat gehost? 470 kB/s :D

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 13 april 2002 23:58 schreef DENZ het volgende:
Kijk dat bedoel ik, 2000 posts en om die reden "trakteren", dat zou vaker moeten gebeuren ;)
O+
Op zondag 14 april 2002 00:27 schreef RooT het volgende:
Geweldig *D
Ik w8 al weken op de deb releases van KDE3 (die @!#! source wil maar niet goed werken, en compilen duurt zo lang dat ik geen zin heb elke keer opnieuw te probren).
Ik ga 'm morgen meteen instaleren, nu alvast ff dl'en :P
[edit]w00+ waar heb jij dat gehost? 470 kB/s :D
Ze staan bij Skinkie op een 10Mbit verbinding :9 , dat mag ook denk ik ;) Gelukkig niet op mijn eigen server (chello)...

Heeft iemand ze trouwens al geprobeerd? :? Ik was nog vergeten te zeggen dat je niet via je inlogscherm moet inloggen, maar gewoon met 'startx'.

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:25
moet ik dan gewoon met de user kde3 xinit kde3 ofzo doen :?

edit:
en werkt ie op woody?

• Newjersey
in woody werken ze dus niet. Geeft conflicten met kdebase-libs en kdm enzo, dus ik ga ff upgraden naar sid ofzo :P

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 11:55 schreef Newjersey het volgende:
in woody werken ze dus niet. Geeft conflicten met kdebase-libs en kdm enzo, dus ik ga ff upgraden naar sid ofzo :P
Ik heb inderdaad even niet goed gekeken toen ik de conflicten instelde. Ik werk zelf op unstable, dus heb je idd een paar paketten uit unstable nodig.

En opstarten doe je gewoon met 'startx' NADAT je dus wel even de dingen die in de handleiding (zie 1e post) staan hebt gedaan.

• RooT
Nou, bij mij werken ze tot nu toe nog niet :(
Eerst gaf ie bij mij dus dezelfde error als Newjersey. Na de pakketten uit sid te hebben gehaald (ik draai woody) gaf ie die error niet meer. Maar nu geeft ie steeds:
code:
1
2
3
4
5
6
7
(Reading database ... 44956 files and directories currently installed.)
Unpacking kdebase (from kdebase_3.0-1_i386.deb) ...
dpkg: error processing kdebase_3.0-1_i386.deb (--install):
trying to overwrite `/usr/share/wallpapers/Blkmarble.jpg', which is also in package kdewallpapers
dpkg-deb: subprocess paste killed by signal (Broken pipe)
Errors were encountered while processing:
kdebase_3.0-1_i386.deb

Wat houd die laatste error in?

• Newjersey
ik ben nu aan het upgraden naar sid.. is kijken of ie zo wel werkt :)

edit:
met een upgrade van woody naar sid werkt het weer niet :'(
heeft nog steeds problemen met oude packages enzo

• banaan-X
  • Niet online
Ow, foutje!! |:(

Jullie moeten deze kdebase hebben:
http://washoe.cs.hro.nl/~banaan/kdebaseunof_3.0-1_i386.deb

Dus NIET die in de 1e post vermeld... Sorry :+

(de error hielt in dat ie een bestand ging overschrijven, en dat mocht niet van dpkg (beveiliging))

Wel eerst even 'dpkg -r kdebase' doen.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Op zondag 14 april 2002 13:16 schreef banaan-X het volgende:
Ow, foutje!! |:(

Jullie moeten deze kdebase hebben:
http://washoe.cs.hro.nl/~banaan/kdebaseunof_3.0-1_i386.deb

Dus NIET die in de 1e post vermeld... Sorry :+

(de error hielt in dat ie een bestand ging overschrijven, en dat mocht niet van dpkg (beveiliging))

Wel eerst even 'dpkg -r kdebase' doen.
http://ai.ics.hro.nl/~banaan/kdebaseunof_3.0-1_i386.deb is echt korter :)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 13:32 schreef Skinkie het volgende:

[..]

http://ai.ics.hro.nl/~banaan/kdebaseunof_3.0-1_i386.deb is echt korter :)
he ftpadmin ;) Je mag alle bestanden van voor 13 April (dus op die 4 na) er trouwens wel afgooien, die werken toch niet geweldig (moet KDE2 eraf), en dat scheelt weer wat schijfruimte.

Heeft iemand trouwens het met die goede kdebase al geprobeerd?

• Newjersey
ik heb hem geinstalleert maar het is toch niet helemaal fijn..

als ik bijv icons selecteer krijg ik niet zo'n lijntje er omheen. En ook verschillende programmas hebben geen icons en rotzooi meer. Maar toch mooi dat je die packages hebt gemaakt ;)

edit:
ik heb ook niet de submit knoppen bij konqueror :(

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Ik heb hier trouwens nu een zelf gecompilede kde3 draaien, maarja ben er niet echt te spreken over. Ga denk ik toch maar ff een keertje een andere windowmanager Enlightenment ofzo proberen.

Kde3 is veel te onstabiel om maar te zwijgen over QT3

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 13:50 schreef Newjersey het volgende:
ik heb hem geinstalleert maar het is toch niet helemaal fijn..

als ik bijv icons selecteer krijg ik niet zo'n lijntje er omheen. En ook verschillende programmas hebben geen icons en rotzooi meer. Maar toch mooi dat je die packages hebt gemaakt ;)

edit:
ik heb ook niet de submit knoppen bij konqueror :(
Hmm, dat eerste is wat vreemd. Zou je eens een screenshot kunnen posten? En je .xsession-errors staat misschien ook iets nuttigs in.

Dat je nog niet alles icons hebt kan kloppen, dat had ik ook. Zal wel komen omdat je nog niet alles optionele kdepakketten hebt.

Heb jij trouwens niet in kcontrol (opstarten via quicklaunch) dat je dan soms zwarte vlekken hebt? Dat had ik een keer :? .

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Welke compilatieopties heb je allemaal meegegeven? In ieder geval -march=i686 dus, maar ook nog andere? Ik kan in ieder geval zeer goede resultaten melden over het gebruik van --fast-malloc=full (bij de configuratie van kdelibs). Hiermee staat bijvoorbeeld een Konqueror nu in 2 seconden in beeld vanuit een koude start (dus zonder hem al eens eerder gedraaid te hebben, nog niets in cache en dergelijke). Daarnaast is het gebruik van een optie bij de linker als -z combreloc nuttig naar het schijnt, maar die heb je waarschijnlijk al gebruikt (ld in sid heeft het standaard aan staan). Het gebruik van object prelinking raad ik af, dat heeft bij mij nog geen enkele keer goed gewerkt :).
Ik installeer de packages overigens nu niet, CVS blijft toch net even beter bij de tijd.

* odysseus moet ook wat gaan verzinnen voor zijn 2000e post binnenkort...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Newjersey
Op zondag 14 april 2002 14:00 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Hmm, dat eerste is wat vreemd. Zou je eens een screenshot kunnen posten? En je .xsession-errors staat misschien ook iets nuttigs in.

Dat je nog niet alles icons hebt kan kloppen, dat had ik ook. Zal wel komen omdat je nog niet alles optionele kdepakketten hebt.

Heb jij trouwens niet in kcontrol (opstarten via quicklaunch) dat je dan soms zwarte vlekken hebt? Dat had ik een keer :? .
als ik bijv de iconen selecteer heb ik dus niet zo'n lijntje enzo, dus helemaal niks. En ik heb ook idd die zwarte vlekken

ik wacht denk ik maar op de offciele paketten.. maar ik ben door een stomme fout waarschijnlijk de gewone kde 2 kwijt geraakt :o.

dus binnenkort maar ff opnieuw debian installen :(

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 14:12 schreef odysseus het volgende:
Welke compilatieopties heb je allemaal meegegeven? In ieder geval -march=i686 dus, maar ook nog andere? Ik kan in ieder geval zeer goede resultaten melden over het gebruik van --fast-malloc=full (bij de configuratie van kdelibs). Hiermee staat bijvoorbeeld een Konqueror nu in 2 seconden in beeld vanuit een koude start (dus zonder hem al eens eerder gedraaid te hebben, nog niets in cache en dergelijke). Daarnaast is het gebruik van een optie bij de linker als -z combreloc nuttig naar het schijnt, maar die heb je waarschijnlijk al gebruikt (ld in sid heeft het standaard aan staan). Het gebruik van object prelinking raad ik af, dat heeft bij mij nog geen enkele keer goed gewerkt :).
Ik installeer de packages overigens nu niet, CVS blijft toch net even beter bij de tijd.

* odysseus moet ook wat gaan verzinnen voor zijn 2000e post binnenkort...
Gewoon kaal, dus alles standaard. Behalve dan dat ik met pentium-builder gcc om de tuin leidt om i686 te compilen.

Overigens ben ik bezig om alle pakketten toch even opnieuw te bouwen (vanwege o.a. de vreemde problemen met zwarte vlekken enzo die waarschijnlijk ontstaan zijn door een inconsequente configure/make install - dat klinkt eng, maar molt niets hoor ;) )

--fast-malloc=full zal ik bij de nieuwe compile dan wel even meegeven. Als iemand nog andere wensen heeft moet ie wel snel zijn, want qt3 verwacht ik binnenkort wel klaar ;)
Konquerer starte bij mij trouwens ook behoorlijk snel. Of het 2sec was weet ik alleen niet meer...

Odysseus: Je hoeft natuurlijk mijn pakketten niet te gebruiken ;) Ik heb ze ook alleen maar gemaakt omdat ik zelf niet met make install enzo wil werken, omdat in debs altijd een beveiliging voor overschrijven van bestanden zit :9

KDE2 kun je trouwens (mocht je die weggehaald hebben) gewoon installeren met "apt-get install libarts kdelibs3 kdebase2". Als je een lijst wilt hebben met alle pakketten die ik er nu afgehaald heb vanwege een kale compilatie moet je het maar ff vragen.

Dat je straks de officiele pakketten neemt kan ik goed begrijpen, maar onthoud wel dat die voor i386 gecompileerd zijn (=trager) :P

• Newjersey
ik wacht toch tot 1 mei dat woody wordt uitgebracht.. want dan komen de officiële paketten enzo :)

dan heb ik er waarschijnlijk geen gedonder meer mee :)

• RooT
Na wat gezeik te hebben (dat lag dus eraan dat bij user kdetest die export regels in de .bashrc moesten en niet in de .bash_profile), heb ik nu eindelijk kde3 erop :)
Maar is dat normaal van kde3 dat die geen retancle meer heeft?

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
thnx! ik heb hier de oude debs van jou nog draaien die je een week terug ofzow gemaakt had (werken hier wel goed, behalve dan dat apt vol dependencie problemen zit, ik moest de installatie ook forcen anders werkte ie niet).

ga zometeen deze nieuwe debs eens proberen aan te slingeren, hopen dat die de problemen in apt oplossen :)

keep up the good work! :)

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 14:43 schreef RooT het volgende:
Na wat gezeik te hebben (dat lag dus eraan dat bij user kdetest die export regels in de .bashrc moesten en niet in de .bash_profile), heb ik nu eindelijk kde3 erop :)
Maar is dat normaal van kde3 dat die geen retancle meer heeft?
Oh, raar, bij mij (Sid) moet t toch echt in .bash_profile... Maar wat bedoel je met retancle? Dat tandwiel ofzo? Ik vrees namelijk dat dat een probleem met qt3 is, die ik niet zo netjes gecompileerd had. Dat ben ik dus op dit moment aan het verbeteren.
Op zondag 14 april 2002 14:51 schreef stiena het volgende:
thnx! ik heb hier de oude debs van jou nog draaien die je een week terug ofzow gemaakt had (werken hier wel goed, behalve dan dat apt vol dependencie problemen zit, ik moest de installatie ook forcen anders werkte ie niet).

ga zometeen deze nieuwe debs eens proberen aan te slingeren, hopen dat die de problemen in apt oplossen :)

keep up the good work! :)
Alsjeblieft! :) Die oude debs installeren kde3 volgens mij gigantisch over de oude kde2 heen, maar die zullen idd verder prima moeten werken.

Ik kan je trouwens wel aanraden even te wachten met deze debs totdat ik de nieuwe pakketten met oplossingen voor de zwarte vlekken heb gemaakt. (QT3 is nog steeds bezig te compilen...)

• RooT
Op zondag 14 april 2002 15:01 schreef banaan-X het volgende:
Oh, raar, bij mij (Sid) moet t toch echt in .bash_profile... Maar wat bedoel je met retancle? Dat tandwiel ofzo? Ik vrees namelijk dat dat een probleem met qt3 is, die ik niet zo netjes gecompileerd had. Dat ben ik dus op dit moment aan het verbeteren.
Retancle is dat ding, als je op de desktop icon's selecteert, dat er zo'n vierkantje omheen komt. Is dit gewoon iets wat kde3 niet meer heeft, of is dat een compilefout?

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Hier in KDE3 worden icons op de desktop als je ze selecteert blauw en de naam van het icon krijgt een andere achtergrondkleur...is dat wat je bedoelt? Ik kan geen verschil met KDE2 constateren, maar alle details heb ik daarvan ook niet onthouden.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• banaan-X
  • Niet online
:+ het scheen handig te zijn om -qt-gif mee te geven bij configure van qt... Had ik dus niet gedaan... :+ En aangezien alle andere kde-pakketten weer de headers van een qt zonder gif hebben gebruikt.......

Misschien kan iemand even proberen of het opgelost is als je QTDIR op /usr zet (dan maakt ie gebruik van libqt3 uit de tree).

Ik heb iig de qt die bijna klaar was net afgebroken om nu met de goede configure opties te compilen. |:(

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Misschien is het handig om met --enable-final te compileren. Dat gaat sneller dan gewoon compileren...het heeft wel als nadeel dat je bij wijzigingen in een paar bestanden al snel weer je hele tree opnieuw moet gaan compileren. Aangezien je naar ik aanneem niet elke dag een nieuwe versie bouwt is het misschien een idee om die switch aan te zetten.

• RooT
Op zondag 14 april 2002 15:41 schreef odysseus het volgende:
Hier in KDE3 worden icons op de desktop als je ze selecteert blauw en de naam van het icon krijgt een andere achtergrondkleur...is dat wat je bedoelt? Ik kan geen verschil met KDE2 constateren, maar alle details heb ik daarvan ook niet onthouden.
Dat doen ze bij mij ook, maar bij kde2 kwam er een kader omheen zegmaar, dat je precies kon zien van waar tot waar je selecteert, hetzelfde als windows dus heeft :P (maar dat kan je je denk ik niet meer herinneren ;))

Niet dat het een groot probleem is ofzo, maar ik vroeg het me gewoon af of dit iets van kde3 is.. blijkbaar wel dus.

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 15:49 schreef odysseus het volgende:
Misschien is het handig om met --enable-final te compileren. Dat gaat sneller dan gewoon compileren...het heeft wel als nadeel dat je bij wijzigingen in een paar bestanden al snel weer je hele tree opnieuw moet gaan compileren. Aangezien je naar ik aanneem niet elke dag een nieuwe versie bouwt is het misschien een idee om die switch aan te zetten.
OK, bedankt voor de tip. Zal daar bij arts en kdelibs enzo gebruik van maken, voor qt3 is het te laat ;) Maar waarom versnelt dat trouwens t compileren? Ik heb trouwens t idee dat het met de nieuwe opties ook al een stuk sneller gaat (vooral -thread zal wel veel helpen).

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

-thread maakt het compileren niet sneller, het zorgt alleen voor een lib met thread-ondersteuning.
--enable-final maakt het draaien niet sneller, maar het compileren wel. Dit komt doordat de optie alle code in een directory achter elkaar zet en het bestand dat je dan krijgt gaat compileren. Dit is efficiënter dan alle bestanden apart compileren. Het nadeel is wel dat je zodra je één bestand verandert weer de hele dir opnieuw moet compileren. Overigens vereist --enable-final wel vrij veel mem, dus als je van plan bent om bijvoorbeeld vier gelijktijdige compilaties van KDE te gaan draaien dan zou je wel eens OOM kunnen gaan. Bij 128MB RAM en een redelijke swap moet het echter geen probleem zijn om die optie te gebruiken.

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 16:27 schreef odysseus het volgende:
-thread maakt het compileren niet sneller, het zorgt alleen voor een lib met thread-ondersteuning.
--enable-final maakt het draaien niet sneller, maar het compileren wel. Dit komt doordat de optie alle code in een directory achter elkaar zet en het bestand dat je dan krijgt gaat compileren. Dit is efficiënter dan alle bestanden apart compileren. Het nadeel is wel dat je zodra je één bestand verandert weer de hele dir opnieuw moet compileren. Overigens vereist --enable-final wel vrij veel mem, dus als je van plan bent om bijvoorbeeld vier gelijktijdige compilaties van KDE te gaan draaien dan zou je wel eens OOM kunnen gaan. Bij 128MB RAM en een redelijke swap moet het echter geen probleem zijn om die optie te gebruiken.
en hoeveel scheelt dat --enable-final dan in compileertijd? En komt er wel hetzelfde uit? Ik kan me voorstellen dat er dan gewoon 1 groot bin bestand ipv 10 kleine uitkomt o.i.d.

Overigens zit ik niet met mem-problemen ;) 256MB+512swap. :)

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Hoeveel het scheelt durf ik niet te zeggen, ik zal het houden op 'een substantieel verschil'. Er komt gewoon dezelfde code uit, het is alleen een optie om de code als het ware in grotere brokken aan gcc te geven waardoor die efficiënter kan compileren.
En je mem moet inderdaad genoeg zijn...ik heb hier met 384MB RAM + 266MB swap (die moet ik nog eens uitbreiden) tegelijkertijd kdebase en kdelibs zitten compileren met --enable-final en dat lukte (al was het soms wat krap) terwijl ik een aantal mozilla-tabs open had staan, evenals een mailprogramma en dergelijke zut.

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 16:44 schreef odysseus het volgende:
Hoeveel het scheelt durf ik niet te zeggen, ik zal het houden op 'een substantieel verschil'. Er komt gewoon dezelfde code uit, het is alleen een optie om de code als het ware in grotere brokken aan gcc te geven waardoor die efficiënter kan compileren.
En je mem moet inderdaad genoeg zijn...ik heb hier met 384MB RAM + 266MB swap (die moet ik nog eens uitbreiden) tegelijkertijd kdebase en kdelibs zitten compileren met --enable-final en dat lukte (al was het soms wat krap) terwijl ik een aantal mozilla-tabs open had staan, evenals een mailprogramma en dergelijke zut.
Hmm, laat ik t dan maar gewoon doen :P
Maar kun jij kdebase en kdelibs tegelijk compileren dan? Bij mij heeft kdebase eerst een paar bestanden van kdelibs nodig :?
En t lijkt me ook niet echt sneller ofzo, gcc heeft t met 1 pakket toch al 99% ...

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Als je eenmaal een make install hebt gedraaid van kdelibs dan kun je natuurlijk zowel kdebase compileren als nog een keer kdelibs. Alleen als er een of andere speciale wijziging is moet je ze weer in de goede volgorde doen.

edit:

* odysseus heeft net weer zijn kdelibs opnieuw gecompileerd...nu gaat kdebase aan de slag.

Overigens geeft het tegelijk compileren waarschijnlijk niet erg veel voordeel, maar het zal wel iets schelen. Ik gebruik het graag omdat ik er dan niet de hel tijd op hoef te letten een nieuwe compilatie te starten :).

• banaan-X
  • Niet online
************* :) NIEUWE PAKKETTEN :) ***********

OK, de nieuwe (en goede!) pakketten zijn klaar, en ik heb ze geupload. Bij mij zijn de problemen met zwarte plekken, checkboxes en icons in het menu nu allemaal opgelost. :)

*update*: deze nieuwe bestanden staan nu ook op de root van de server, en de oude debs heb ik in een submap build1 gezet. De nieuwe staan dus in build2 (en de root is een symlink naar build2) [/update]

De intructies zijn nog steeds hetzelfde (zie handleiding eerste post), hebalve dan dat ik een fout zag: in /etc/ld.so.conf moet natuurlijk niet /usr/local/qt-copy/lib staan, maar /usr/local/qt/lib. Daarna weer even ldconfig draaien.
*update*: dit heb ik verbeterd ;)

Eventuele oude pakketten eerst deinstalleren met "dpkg -r qt-copy arts kdelibs kdebaseunof", en de userdir ook even opschonen: "rm -rf .kde* .mcop* .DCOP* .ICE*" (dan heb je geloof ik wel alles ;) ).

Misschien moet je trouwens een bestand .xinitrc met "startkde" erin aanmaken, dat moest ik nl wel, anders kreeg ik twm :+ .

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Heeft iemand ze al geprobeerd ?
Ik durf als n00b nog niet echt totdat ik zeker weet dat er niet al te grote problemen zijn met de installatie.
Overigens ... petje af voor de effort :)

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• banaan-X
  • Niet online
Op maandag 15 april 2002 18:55 schreef ProZa het volgende:
Heeft iemand ze al geprobeerd ?
Ik durf als n00b nog niet echt totdat ik zeker weet dat er niet al te grote problemen zijn met de installatie.
Overigens ... petje af voor de effort :)
Ja ik ;) En problemen zijn er nu niet meer (met de nieuwe pakketten) :P Nee ff serieus, als er bestanden zouden worden overschreven dan waarschuwt debian je er gewoon voor.
Als je verder gewoon de handleiding volgt en een aparte user aanmaakt zoals ik in de beginpost heb uitgelegd, kan er gewoon niets misgaan.

Je moet alleen nog even wachten totdat Skinkie de nieuwe bestanden in de build2 dir heeft gezet, want ze staan nu nog niet op de goede dir op de server...

• banaan-X
  • Niet online
Goed nieuws! Ik kwam er net achter dat ik gewoon via ssh kon inloggen ;) Dus ik heb de bestanden nu in ==> http://ai.ics.hro.nl/~banaan <== gezet.

Die bestanden moet je dus niet hebben (niet die in de 1e post genoemde).

• banaan-X
  • Niet online
De Nederlandse vertalingen en kdenetworks (o.a. kmail en kppp) staan nu ook op de server: http://ai.ics.hro.nl/~banaan

Heeft iemand deze nieuwe debs al geprobeerd? Bij mij werkt t perfect namelijk :) :7 :

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4me.dhs.org/~peter/screenshots/schermafdruk10k.png

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Das wel vlug he ;)

Kan ook nix geheim houden tegenwoordig :)

• banaan-X
  • Niet online
Op maandag 15 april 2002 22:40 schreef Skinkie het volgende:
Das wel vlug he ;)

Kan ook nix geheim houden tegenwoordig :)
Ehm, wat bedoel je nou :? Check je mail trouwens ff ;)

• stiena
deze nieuwe pakketen willen helaas niet werken ;( dus ik heb de oude weer terug gezet en alle problemen die ik eerst had (dependencies ed) zijn weg. Draait zelfs evensnel als de gecompileerde versie in gento :).

ik heb dan ook een vaag vermoeden dat dat komt omdat ik kde2 geheel verwijderd heb,mahja kde3 staat toch verder helemaal los van kde2 :?
Als ik deze nieuwe pakketjes installeer, wat btw foutloos gebeurd, kent hij het commando startkde neit meer, als ik ./startkde vanuit de /usr/local/kde/bin map doe start x op maar krijg een xconsole met de foutmelding dat ie kdeinit en kdeserver oid niet kan starten.
Als ik het commande startx gebruik start X maar sluit daarna ook weer direct af.

morgen als ik wat meer tijd heb zal ik kde2 weer ff instaleren en de nieuwe pakketen proberen te instaleren volgens de handleiding op de voorpagina.

• banaan-X
  • Niet online
Op maandag 15 april 2002 23:35 schreef stiena het volgende:
morgen als ik wat meer tijd heb zal ik kde2 weer ff instaleren en de nieuwe pakketen proberen te instaleren volgens de handleiding op de voorpagina.
Heb je dan build1 of build2 gebruikt? Ik heb net de server even aangepast en nu staat er alleen nog build2 op. Met die pakketten moet het lukken. Je moet echter wel met startx dus KDEDIR en QTDIR en nog variabelen hebben, anders werkt het idd niet. Misschien dat je nog een "echo startkde > .xinitrc" moet hebben als X start maar verder niets.

En zou je me ook even kunnen uitleggen waarom de nieuwe pakketten niet werkten? (foutmelding ofzo)

• banaan-X
  • Niet online
Vriendelijk schopje ;)

Weer 4 pakketten klaar:
kdeaddons
kdeartwork
kdegraphics <- aanbevolen
kdemultimedia <- aanbevolen

Dan heb je tenminste ook nog iets aan KDE ;)

En deze waren er dus ook nog:
Nederlandse vertaling
kdenetwork

• stiena
ok, ik heb het net kde2 weer geinstalleerd, en de aanwijzingen gevolgt die er stonden en nu werkt het helemaal goed! :9 Het lag volgens mij aan .bashrc , die moest ik hebben ipv .bash_profile. Zoals hier ergens ook te lezen was (gister overheen gelezen |:( )

kan het kloppen dat de server down is? Ik wilde net die nieuwe pakketen downloaden maar ik kreeg een timeout :(

• banaan-X
  • Niet online
Op dinsdag 16 april 2002 13:10 schreef stiena het volgende:
ok, ik heb het net kde2 weer geinstalleerd, en de aanwijzingen gevolgt die er stonden en nu werkt het helemaal goed! :9 Het lag volgens mij aan .bashrc , die moest ik hebben ipv .bash_profile. Zoals hier ergens ook te lezen was (gister overheen gelezen |:( )

kan het kloppen dat de server down is? Ik wilde net die nieuwe pakketen downloaden maar ik kreeg een timeout :(
Hmm vreemd, jij dus ook al... Zal het in de handleiding zetten.
Bij mij doet de server het trouwens prima :? .

• stiena
Op dinsdag 16 april 2002 13:12 schreef banaan-X het volgende:

[..]
Bij mij doet de server het trouwens prima :? .
ok nu werkt ie wel, ook de pakketen werken uitstekend :)

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Mijn excuses... na een backup was ik vergeten de atx voeding aan te zetten en mijn computer stond dus tijdens die tijd ff uit.

Ik was namelijk best wel pissed dat mijn backdisk crc errors gaf en ik dus nu eerst weer volledig moet checken. :r

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Op woensdag 17 april 2002 08:39 schreef easydisk het volgende:
http://www.debianplanet.org/article.php?sid=649&mode=thread&order=0&thold=0

http://www.geniussystems.net/KDE3%20Experimental/

WhizNDR- of #debian-kde has made some UBER-EXPERIMENTAL packages.
UBER-EXPERIMENTAL, maar niet geoptimaliseerd voor i686 *D

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 17 april 2002 08:42 schreef Skinkie het volgende:

[..]

UBER-EXPERIMENTAL, maar niet geoptimaliseerd voor i686 *D
Zoals al op die site is te lezen:
Instructions to start KDE3

Commands to run KDE3 while KDE2.x.x is installed as the default:
debian:~# export KDEHOME=/<username here>/.kde3
debian:~# export KDEDIR=/opt/kde3
debian:~# export PATH=/opt/kde3/bin:$PATH
debian:~# export PREFERRED=/opt/kde3/bin/startkde
Kortom, deze pakketten installeren KDE3 ook niet op de normale plaats, en zijn dus erg vergelijkbaar met de mijne, behalve dan dat ze idd niet voor i686 geoptimaliseerd zijn.

Ik blijf dus lekker bij mijn eigen ;) Zie het voordeel niet echt van deze (ik neem aan ook) onofficiele pakketten. De officiele pakketten bevatten namelijk alle programma's apart, en dus niet een verzameling (kdenetworks bijv).

Iemand trouwens nog een voorkeur voor een volgend pakket?

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 17 april 2002 13:13 schreef banaan-X het volgende:

Iemand trouwens nog een voorkeur voor een volgend pakket?
Niemand? :? Ik doe dit voor jullie hoor... :o :+

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

KOffice lijkt me ook een goed idee, al zal het waarschijnlijk wel wat werk zijn. Het zou wat mij betreft helemaal mooi zijn als het ook opgedeeld is in packages voor KWord, KPresenter en nog zo wat, maar dat zou wel eens helemaal veel werk kunnen zijn :).

* odysseus heeft een stukje over de optimalisatie van KDE op de planning staan...daar is nogal wat vraag naar zo blijkt...zal waarschijnlijk echter nog wel tot in de meivakantie op zich laten wachten.

edit:

En nog een ideetje: een update van kde{base,libs} zou ook leuk zijn ;). De huidige CVS heeft bijvoorbeeld ondersteuning voor tabs in Konqueror, dat was toch iets wat ik wel was gaan missen toen ik van twm/mozilla overstapte naar KDE/Konqueror...

• Newjersey
hmmz.. ff een tussen vraagje.. is die zwarte vlek weg mij de Kontrolpanel ofzo?

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 11:12
Werkt perfect hier, bedankt!
Op naar de 3000 postings?

• stiena
Op woensdag 17 april 2002 19:33 schreef Newjersey het volgende:
hmmz.. ff een tussen vraagje.. is die zwarte vlek weg mij de Kontrolpanel ofzo?
yep, kzie geen rare dingen iig.

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik krijg van dag email van debian en daarin stond het volgende over de officele kde3 pakketjes
KDE3 for Debian. Several [19]people [20]asked [21]when packages for
KDE3 will be [22]ready. Chris Cheney released his [23]plans for this
version. KDE 3.0 will not go into sid until woody is released, which
is currently scheduled for May 1. Chris may also wait until after
XFree 4.2 is released so that recompilation won't be needed. However,
[24]preliminary packages will be made available once packaging kdebase
is finished. For those of you, who are worried about interaction
between development files of KDE2 and KDE3, here's a [25]document
describing the issue.

19. http://lists.debian.org/debian-kde-0203/msg00324.html
20. http://lists.debian.org/debian-kde-0204/msg00085.html
21. http://lists.debian.org/debian-kde-0204/msg00103.html
22. http://lists.debian.org/debian-kde-0204/msg00161.html
23. http://lists.debian.org/debian-kde-0204/msg00111.html
24. http://people.debian.org/~ccheney/
25. http://women.kde.org/projects/coding/kde2+3.html

Verwijderd

http://www.geniussystems.net/KDE3 Experimental/

hier staan alle kde3 paketten al gecompileerd op, ik denk scheelt een hoop werk.

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 17 april 2002 23:31 schreef ultimate het volgende:
http://www.geniussystems.net/KDE3 Experimental/

hier staan alle kde3 paketten al gecompileerd op, ik denk scheelt een hoop werk.
Nogmaals, die pakketten hebben dus geen enkel voordeel boven de mijne. Waarschijnlijk zijn ze op precies dezelfde manier opgebouwd, behalve dat dat mijn pakketten dus voor i686 zijn gecompileerd (dus sneller).

Maar zoals ik het eens zie duurt het nog behoorlijk lang voordat de officiele pakketten van KDE3 in unstable gaan komen! :o Dan heb ik de pakketten dus niet voor niets gemaakt 8-)

Odysseus: Ik ga niet aan cvs-versies beginnen. Het debben is niet helemaal makkelijk, en als er dan ook nog fouten in de source kunnen zitten wordt het een beetje te lastig ;) . Het is ook een beetje gevordend om cvs-versies te draaien, en gevordenen kunnen zelf wel compileren he :P

KOffice zal ik binnenkort ook wel compileren. Ik heb net weer 4 pakketten aangezet, dus die zullen morgenochtend wel klaar zijn :9 :)

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:38

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Banaan-X zou jij ook Xfree86 4.2 kunnen debben ? :D
Want de officiele debs laten nog langgggg op zich wachten :( En ik zit nu al vier maanden zonder mijn linux systeempje onder X. Dus zit nu alleen maar onder winblows, met mijn radeon7500.

• easydisk
Zijn de patches die je gemaakt hebt beschikbaar ? en eventueel al naar KDE gestuurd, zodat we bij de volgende versie een stuk minder problemen hebben ?

En qt zit al in woody ( /debcd/pool/main/q/qt-copy met o.a. libqt3_3.0.3-20020329-1_i386.deb ) niet voor i686, maar scheelt in het vervolg weer werk ;-)

Dit is altijd het enige nadeel bij Debian, KDE etc is er altijd voor RedHat/Mandrake/SuSE maar debian komt altijd later.

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 18 april 2002 18:18 schreef Priyantha Bleeker het volgende:
Banaan-X zou jij ook Xfree86 4.2 kunnen debben ? :D
Want de officiele debs laten nog langgggg op zich wachten :( En ik zit nu al vier maanden zonder mijn linux systeempje onder X. Dus zit nu alleen maar onder winblows, met mijn radeon7500.
Dat kan ik misschien nog wel een keer doen, maar heb nu ff andere prioriteiten hier, en dan mag je wel zelf uitzoeken hoe je het dan met de paths moet doen :P (installeer ik wel in /opt/X ofzo ;) )
Op donderdag 18 april 2002 21:47 schreef easydisk het volgende:
Zijn de patches die je gemaakt hebt beschikbaar ? en eventueel al naar KDE gestuurd, zodat we bij de volgende versie een stuk minder problemen hebben ?

En qt zit al in woody ( /debcd/pool/main/q/qt-copy met o.a. libqt3_3.0.3-20020329-1_i386.deb ) niet voor i686, maar scheelt in het vervolg weer werk ;-)

Dit is altijd het enige nadeel bij Debian, KDE etc is er altijd voor RedHat/Mandrake/SuSE maar debian komt altijd later.
Wat bedoel je met de patches? Ik heb gewoon die hele debian indeling weggegooid, zodat je niet meer per programma kunt installeren. Bovendien moest je soms een beetje creatief zijn (bij qt).
Maar als je wilt weten hoe je t moet doen moet je maar ff mailen ;)

Dat van qt wist ik wel (zat al een maand in unstable). Maar die zijn idd niet geoptimaliseerd.

• banaan-X
  • Niet online
Ik heb de server toch maar even wat logischer ingedeeld. De bestanden zijn nu bereikbaar op http://ai.ics.hro.nl/~banaan/kde3/build2/ . Wat mij betreft zal ik dit nu niet meer veranderen. Sorry voor dit ongemak.

Zoals je trouwens kunt zien heb ik de volgende pakketten toegevoegd:
- kdeadmin
- kdeedu (erg grappig :) )
- kdegames
- kdesdk (kbabel)
- kdeutils (kedit :) )

Verwijderd

Effe een vraagje, 'k weet niet of tie al geweest is maar ik had ff geen zin om die 3 pagina's door te spitten ;).

Ik heb de 4 eerste debs nu geinstalled dat url en dan ~banaan/build2/dingen.deb... nu heb ik die doc uitgevoerd en me path verandert.. maar nu komt ie met "Could not start kdeinit" en "ksmserver" ofzo.. Hoe los ik dit op..

Help me plzz! Want KDE 3 is volges mij superkoel

• Paradise
  • Niet online
Keb 't hier nu ook op een Woody en een Unstable bak draaien, en het loopt echt als een trein.

Bedankt banaan-X voor het prima werk dat je geleverd hebt, ik heb er in ieder geval erg veel profijt van :)

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Als je gewoon als de gebruiker waarmee je KDE3 wilt starten op de commandline intypt 'ksmserver', doet hij dan wel iets? Als hij dan ook niets vindt dan staat je PATH toch verkeerd. Wat is de uitvoer van 'echo $PATH'?

• banaan-X
  • Niet online
Ik zeg net via [topic=480267/1/50] dat er buildscripts voor KDE 3.0.1 zijn, maar wat ik even wilde weten: zijn dit de officiele scripts? Zo ja, waar zijn deze te vinden? Dan kan ik namelijk weer geoptimaliseerde debs maken voor i686, en deze keer wel gewoon officiele ;) .
Monday March 25th, 2002: tarballs made available to the packagers The final tarballs are made available to the packagers. The remaining week is used to prepare the changelog and the announcement.

Wednesday May 8th, 2002: 3.0.1 tarballs are made available to the packagers the KDE_3_0_BRANCH is tagged as KDE_3_0_1_RELEASE and tarballs are made for the packagers. Announcement roughly a week later.
* banaan-X is toch ook packager? ;)

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 28 april 2002 00:08 schreef banaan-X het volgende:
Ik zeg net via [topic=480267/1/50] dat er buildscripts voor KDE 3.0.1 zijn, maar wat ik even wilde weten: zijn dit de officiele scripts? Zo ja, waar zijn deze te vinden? Dan kan ik namelijk weer geoptimaliseerde debs maken voor i686, en deze keer wel gewoon officiele ;) .
[..]

* banaan-X is toch ook packager? ;)
Je kunt vanaf die dag gewoon via CVS met -r MIJN_TAG die release ophalen. De Debian-scripts zullen dan nog wel niet geupdate zijn, ik heb daar de afgelopen tijd geen wijzigingen in gemerkt. Die buildscripts uit dat topic zijn niet de officiële denk ik, als dat zo zou zijn dan zouden de .debs er ook wel zijn, niet? :P
Je zou ook nog een keer debs kunnen maken van de huidige CVS, daarvoor hoef je je scripts toch waarschijnlijk niet of nauwelijks aan te passen en er zitten leuke dingen in, zoals tabbed browsing voor Konqueror. Ik gebruik het hier en het werkt ontzettend goed :).

• easydisk
Ik zie net dat er ook al i386 packages zijn op die website, maar i686 is natuurlijk sneller (vond die i686 van Banaan wel heel erg snel !!)

maar waarschijnlijk zijn het niet de officiele scripts, maar het wordt wel verdeeld in kleine packages (dus niet een 10 MB kdebase file of zo (hoewel ik dat zeer handig vind, veel handiger dan tig verschillende packages)
En het scheelt natuurlijk in tijd want nu hoef je zelf geen deb build scripts meer te maken.

Maar wanneer komt het nu uit: 25 maart + een week of 8 mei + een week ?

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 28 april 2002 12:00 schreef easydisk het volgende:
maar waarschijnlijk zijn het niet de officiele scripts, maar het wordt wel verdeeld in kleine packages (dus niet een 10 MB kdebase file of zo (hoewel ik dat zeer handig vind, veel handiger dan tig verschillende packages)
Waarom is dat handiger? Als jij zelf kunt kiezen dat je wel kmail en niet knode installeert, dan is dat toch alleen maar handig? Ik ben al lang blij dat Debian die packages wel opdeelt, dat maakt dat je veel preciezer kunt aangeven wat je wel en niet wilt. En met apt maakt het ook weinig uit dat het een stel verschillende packages zijn, die dependencies worden toch wel afgehandeld.
Maar wanneer komt het nu uit: 25 maart + een week of 8 mei + een week ?
Het zal niet voor 1 mei zijn. Dan wordt als het goed is Woody stabiel verklaard. Vervolgens moeten er nog packages van XFree86-4.2.0 komen en daarna komen de KDE3-packages een keer aan de beurt. Ergens na 8 mei ligt dus meer voor de hand (al zou het kunnen dat de packages wel al eerder op een website voor tests beschikbaar worden gemaakt).

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 11:14 schreef odysseus het volgende:

[..]

Je kunt vanaf die dag gewoon via CVS met -r MIJN_TAG die release ophalen. De Debian-scripts zullen dan nog wel niet geupdate zijn, ik heb daar de afgelopen tijd geen wijzigingen in gemerkt.
Eh, wanneer kan ik zu nu met welke TAG ophalen? 8 mei pas met 'KDE_3_0_1_RELEASE'? Want 25 april moeten ze toch al stabiel zijn verklaard? anders gaan ze niet al packagen, of niet...
Die buildscripts uit dat topic zijn niet de officiële denk ik, als dat zo zou zijn dan zouden de .debs er ook wel zijn, niet? :P
Dat hoeft niet, ze kunnen ze ook eerst testen. Bovendien staat er in de announcement dat KDE 3.0.1 pas een week na 8 mei wordt aangekondigd...
Je zou ook nog een keer debs kunnen maken van de huidige CVS, daarvoor hoef je je scripts toch waarschijnlijk niet of nauwelijks aan te passen en er zitten leuke dingen in, zoals tabbed browsing voor Konqueror. Ik gebruik het hier en het werkt ontzettend goed :).
Ik hoef me scripts niet aan te passen nee, die zijn nl. zo standaard als maar kan ;)
Maar ik ga pas een cvs-build maken, als die build stabiel is verklaard (dus 3.0.1). Waarschijnlijk is ie dat al wel (die 25 mei), maar hoe kom ik nou aan die release?

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 12:41 schreef banaan-X het volgende:

Eh, wanneer kan ik zu nu met welke TAG ophalen? 8 mei pas met 'KDE_3_0_1_RELEASE'? Want 25 april moeten ze toch al stabiel zijn verklaard? anders gaan ze niet al packagen, of niet...
Ik heb ff wat gezocht, maar ik kan alleen maar deze sources vinden die niet KDE 3.0.0 final zijn. Is KDE 3.0.1 final nu al uit en op te halen?

Ik heb trouwens net mijn hele sourcecode-dir van kde3 weggegooid, 4 GB werd toch wat veel om te bewaren! :+ :D . Dus die scripts moet ik ff opnieuw maken (moest toch vanwege nieuwe versies).

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 18:19 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Ik heb ff wat gezocht, maar ik kan alleen maar deze sources vinden die niet KDE 3.0.0 final zijn. Is KDE 3.0.1 final nu al uit en op te halen?
Die sources zijn de dagelijkse snapshots van cvs, voor als je niet een cvs checkout wil doen. Ik neem aan dat dat gewoon de HEAD branch is.
Monday March 25th, 2002: tarballs made available to the packagers The final tarballs are made available to the packagers. The remaining week is used to prepare the changelog and the announcement.
Dit gaat over de 3.0 tarballs volgens mij.
Wednesday May 8th, 2002: 3.0.1 tarballs are made available to the packagers the KDE_3_0_BRANCH is tagged as KDE_3_0_1_RELEASE and tarballs are made for the packagers. Announcement roughly a week later.
Je zult dus tot 8 mei moeten wachten tot KDE 3.0.1 getagd is. Dan kun je die met cvs downloaden.

Of je moet nu gewoon KDE_3_0_BRANCH downloaden, dan heb je geen 3.0.1, maar 3.0 + buxfixes sinds de release van 3.0. Een soort pre-3.0.1 dus :).

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 28 april 2002 21:06 schreef _Squatt_ het volgende:
Die sources zijn de dagelijkse snapshots van cvs, voor als je niet een cvs checkout wil doen. Ik neem aan dat dat gewoon de HEAD branch is.
[..]

Of je moet nu gewoon KDE_3_0_BRANCH downloaden, dan heb je geen 3.0.1, maar 3.0 + buxfixes sinds de release van 3.0. Een soort pre-3.0.1 dus :).
Volgens mij komt 3.0.1 voort uit KDE_3_0_BRANCH en niet uit HEAD. Daarin zitten allerlei dingen die pas voor 3.1 bedoeld zijn. Je kunt dat ook de vertaalteams niet aandoen, dan moeten ze binnen korte tijd weer voor vijftig talen alles gaan bijwerken, en dat zonder veel tijd voor een message-freeze.

• _Squatt_
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 21:26 schreef odysseus het volgende:

[..]

Volgens mij komt 3.0.1 voort uit KDE_3_0_BRANCH en niet uit HEAD. Daarin zitten allerlei dingen die pas voor 3.1 bedoeld zijn. Je kunt dat ook de vertaalteams niet aandoen, dan moeten ze binnen korte tijd weer voor vijftig talen alles gaan bijwerken, en dat zonder veel tijd voor een message-freeze.
Juist, de bestanden die banaan-x had gevonden zijn de daily snapshots, die (zo ver ik weet) van HEAD zijn.

3.0.1 is er nog niet, maar KDE_3_0_BRANCH (wat KDE_3_0_1_RELEASE wordt) is wat er het meest in de buurt komt. Geen nieuwe features (zoals tabs in konqueror) maar wel bugfixes.

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 21:26 schreef odysseus het volgende:

[..]

Volgens mij komt 3.0.1 voort uit KDE_3_0_BRANCH en niet uit HEAD. Daarin zitten allerlei dingen die pas voor 3.1 bedoeld zijn.
Oh, dus KDE 3.0.1 wordt niet echt bijzonder interessant voor een complete nieuwe deb-actie. Dan wacht ik wel op KDE 3.1.0 (dat is toch waar tabbed browsen enzo in zit?)

Ik heb trouwens net de logs gekregen van Skinkie, en dat valt me totaal niet tegen! :o ;)

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 29 april 2002 12:34 schreef banaan-X het volgende:
Oh, dus KDE 3.0.1 wordt niet echt bijzonder interessant voor een complete nieuwe deb-actie. Dan wacht ik wel op KDE 3.1.0 (dat is toch waar tabbed browsen enzo in zit?)
Yep, dat is de leuke branch :).

* odysseus heeft gisteren zijn eerste patch verstuurd die aan de HEAD-branch is toegevoegd...dat het er nog vele mogen worden :P.
Ik heb trouwens net de logs gekregen van Skinkie, en dat valt me totaal niet tegen! :o ;)
Ik ben zo vrij geweest om op enkele plaatsen een link te geven toen mensen erom vroegen. Ik heb wel gevraagd om een beetje voorzichtig te zijn met die server, aangezien ik niet weet hoe dat ding is aangesloten, maar blijkbaar zijn er toch mensen geweest die gedownload hebben :).

• banaan-X
  • Niet online
Op maandag 29 april 2002 12:40 schreef odysseus het volgende:

Yep, dat is de leuke branch :).
En de release datum van KDE 3.1.0 is nog onbekend toch?
* odysseus heeft gisteren zijn eerste patch verstuurd die aan de HEAD-branch is toegevoegd...dat het er nog vele mogen worden :P.
:) Goed zo! ;)
Ik ben zo vrij geweest om op enkele plaatsen een link te geven toen mensen erom vroegen. Ik heb wel gevraagd om een beetje voorzichtig te zijn met die server, aangezien ik niet weet hoe dat ding is aangesloten, maar blijkbaar zijn er toch mensen geweest die gedownload hebben :).
Dat mag vast wel van Skinkie, als ie maar niet geslahdotted wordt. ;) Het is trouwens een 10Mbit aansluiting via een hoge school. En tot augustus mogen de pakketjes er iig op staan.

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 29 april 2002 14:54 schreef banaan-X het volgende:
En de release datum van KDE 3.1.0 is nog onbekend toch?
Er wordt gemikt op herfst 2002, een maand of vijf na de release van 3.0.0.

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 22:40

not-known

[BI] Crewmember

schopje :)

keb dus ook ff die pakketje geprobeerd natuurlijk, maar ik krijg ze nie an de praat. ik krijg alleen maar een error.
hij kan opstarten tot een egaal grijs scherm waarna ik een error krijg datie ksmserver niet kan starten.

stukje error die daarna komt alsie trug komt in bash:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
/usr/local/kde3/bin/startkde: line 131 : 817 Illegal instruction  dcopserver
/usr/local/kde3/bin/startkde: line 131 : 818 Illegal instruction  kwin
/usr/local/kde3/bin/startkde: line 131 : 819 Illegal instruction  kpersonalized --before-session
/usr/local/kde3/bin/startkde: line 134 : 822 Illegal instruction  ksplash
/usr/local/kde3/bin/startkde: line 147 : 825 Illegal instruction  kwrapper ksmserver --restore

warning: connect() failed : connection refused
Error: Can't connect kdeinit!

wat zou ik fout doen / wat is er fout :?

btw zit op debian sid kernel 2.2.19

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Je draait sid, maar wel met een kernel uit een oude serie. Misschien sowieso even upgraden naar 2.4.18.

[ontopic]
Sorry, niets te melden.

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

ja die kernel komt later wel, wilde eerst ns kde3 testen ;)

maar ik kom dr nog steeds nie uit, iemand??

De Veld C site!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op dinsdag 07 mei 2002 19:43 schreef not-known het volgende:
schopje :)

keb dus ook ff die pakketje geprobeerd natuurlijk, maar ik krijg ze nie an de praat. ik krijg alleen maar een error.
hij kan opstarten tot een egaal grijs scherm waarna ik een error krijg datie ksmserver niet kan starten.

stukje error die daarna komt alsie trug komt in bash:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
/usr/local/kde3/bin/startkde: line 131 : 817 Illegal instruction  dcopserver
/usr/local/kde3/bin/startkde: line 131 : 818 Illegal instruction  kwin
/usr/local/kde3/bin/startkde: line 131 : 819 Illegal instruction  kpersonalized --before-session
/usr/local/kde3/bin/startkde: line 134 : 822 Illegal instruction  ksplash
/usr/local/kde3/bin/startkde: line 147 : 825 Illegal instruction  kwrapper ksmserver --restore

warning: connect() failed : connection refused
Error: Can't connect kdeinit!

wat zou ik fout doen / wat is er fout :?

btw zit op debian sid kernel 2.2.19
Ik had ongeveer hetzelfde met de 3.01 CVS debjes, was gefixt nadat ik niet alleen kdelibs4, maar ook kdelibs4-bin had geinstalleerd.

BTW: Zijn er meer mensen die die kdelibs4 niet kunnen downloaden omdat de MD5 checksum kapot is? Ik heb em zelf maar i686 gecompileerd om het werkend te krijgen.

• banaan-X
  • Niet online
Dat met die kdelibs4-bin zit bij mij niet zo. 'kdelibs' is gewoon alles wat je met kdelibs kunt krijgen. Ik denk dat je even je .kde en ICE* en DCOP* bestanden in de home-dir moet verwijderen. (.kde kun je ook hernoemen naar .kde2 ofzo)

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Op dinsdag 07 mei 2002 22:57 schreef banaan-X het volgende:
Ik denk dat je even je .kde en ICE* en DCOP* bestanden in de home-dir moet verwijderen. (.kde kun je ook hernoemen naar .kde2 ofzo)
maakt geen verschil, blijft t zelfde.

btw, als ik bijv. gewoon dcopserver start komt er ook te staan "Illegal instruction". hoort dat zo, of klopt dat ook niet?

De Veld C site!

• _Squatt_
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 23:14 schreef not-known het volgende:
btw, als ik bijv. gewoon dcopserver start komt er ook te staan "Illegal instruction". hoort dat zo, of klopt dat ook niet?
Je hebt natuurlijk wel een Athlon/i686, toch?

Aangezien deze pakketten zijn geoptimaliseerd voor i686, geven ze misschien 'illegal instructions' op een processor die geen i686 instructies ondersteunt.

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Op dinsdag 07 mei 2002 23:21 schreef _Squatt_ het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk wel een Athlon/i686, toch?

Aangezien deze pakketten zijn geoptimaliseerd voor i686, geven ze misschien 'illegal instructions' op een processor die geen i686 instructies ondersteunt.
ach ja, misschien kan dat wel zijn :D.
ff gekeken en mijnus is dus i586 :+. k dacht t ff te kunnen testen op een ouwe bak zodat me nieuwe niet 'beschadigd' zou raken. k wis nie dattie t dan ook nie zou doen maar ja.

zouden de debs van http://www.geniussystems.net/KDE3%20Experimental/ wel werken dan?

De Veld C site!

• _Squatt_
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 23:35 schreef not-known het volgende: http://www.geniussystems.net/KDE3%20Experimental/ wel werken dan?
Die pakketten heten allemaal '*_i386.deb', dus ik neem aan dat ze voor i386 zijn gecompileerd. En dat zou prima op je i586 moeten werken :).

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Op woensdag 08 mei 2002 00:50 schreef _Squatt_ het volgende:
Die pakketten heten allemaal '*_i386.deb', dus ik neem aan dat ze voor i386 zijn gecompileerd. En dat zou prima op je i586 moeten werken :).
nou keb ut ff geprobeerd, maar nog steeds t zelfde probleem :(. zou t dr aan kunnen liggen dat ik ook Qt opnieuw moet compilen?

De Veld C site!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

* schopje uit wanhoop ;)

heeft niemand een idee? ik kan nl moelijk zelf compilen want dat gaat nog uren en uren duren zoals ik heb gelezen, daarom heb ik juist die deb'jes zo nodig :D

De Veld C site!

• banaan-X
  • Niet online
Ik weet niet voor welke XFree die andere pakketten zijn gecompileerd, maar de mijne zijn voor 4.1 Als je 4.2.0 al hebt gecompileerd, dan werken mijn debs dus niet.

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

ik heb gewoon het standaard x-server pakket van debian geinstalleerd. dan zou t toch moeten werken, of nie?

De Veld C site!

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 17:42 schreef not-known het volgende:
ik heb gewoon het standaard x-server pakket van debian geinstalleerd. dan zou t toch moeten werken, of nie?
Je hebt wel eerst mijn debs verwijderd? Je weet zeker dat je alles echt goed hebt ingesteld?
ld.so.conf -> ldconfig
KDEDIR
QTDIR
PATH

Je gebruikt een schone gebruiker? (.DCOP .ICE .kde)

Misschien zijn die pakketten ook wel i686. Er zijn maar weinig mensen die met een pentium KDE3 proberen te draaien namelijk! Dat gaat nl nogal traag :+ ;)

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Op woensdag 08 mei 2002 17:52 schreef banaan-X het volgende:

Je hebt wel eerst mijn debs verwijderd?
yups
Je weet zeker dat je alles echt goed hebt ingesteld?
ld.so.conf -> ldconfig
KDEDIR
QTDIR
PATH
yups dat ook, anders startie helemaal niet namelijk, hij kan wel een klein stukje starten, want mn achtergrond veranderd van die groffe grijze achtergrond naar een egale grijze achtergrond.
maar daarna krijg ik dus een venstertje dat ksmserver niet gestart kan worden en dat ik mn installation moet checken.
dan sluitie af en krijg ik dus die fouten te zien.
Je gebruikt een schone gebruiker? (.DCOP .ICE .kde)
yup, keb ook al die bestanden 10x gewist ofzo, mn temp geleegd etc.
Misschien zijn die pakketten ook wel i686. Er zijn maar weinig mensen die met een pentium KDE3 proberen te draaien namelijk! Dat gaat nl nogal traag :+ ;)
zou bale zijn als die ook i686 zouden zijn :'(

misschien is dr iemand die ook jouw, of die andere packets wil testen op een i586??
please????

dan weet ik of t aan mijn pc (config) ligt of aan dat i686 :)
degene die dat wil proberen dank ik heel erg hartelijk :* ;)

De Veld C site!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:59
heb net debian geinstalled maar de deb pakketten van KDE3 staan al niet meer op die ene pagina, wie kan ze maybe hosten voor me?

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

De Veld C site!

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 19:50 schreef not-known het volgende:
http://ai.ics.hro.nl/~banaan/kde3/build2/

die nodig?
Dat zijn dus mijn i686 debs ;) . Voor jouw probleem zou ik het zo ff niet weten. Je hebt qt3, arts, kdelibs en kdebase iig geinstalleerd neem ik aan?

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Op woensdag 08 mei 2002 20:10 schreef banaan-X het volgende:

Dat zijn dus mijn i686 debs ;)
weet ik, maar dat was eerder bedoelt voor The_Darth.
Voor jouw probleem zou ik het zo ff niet weten. Je hebt qt3, arts, kdelibs en kdebase iig geinstalleerd neem ik aan?
yup, ik heb ze alle 4 geinstalleerd. zoals vast al eerder opgevallen snap ik er nix meer van, de enige mogelijkheid die ik nog zie ist probleem met i686 packages. zelfs op google vind ik er nix bruikbaars over.
iig bedankt voor de inzet :D.
mensen die nog op i586 willen testen zouden mij nog steeds heel erg helpen :)

De Veld C site!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

hoi, ben ik nog heel ff met een kort verhaaltje:
keb nog ff rondgezocht (uit verveling omdat ik nie verder kom;)) op i686 en kwam er achter dat het bijna zeker aan i686 optimized ligt en ik heb een i586 staan hier. :(
die andere packets van http://www.geniussystems.net/KDE3%20Experimental/ zijn dus OOK optimized voor i686 zo te zien, want die doen pecies t zelfde.

k hoop dat anderen dr nog wat aan hebben, en ik ga door met balen want ik kan nu nog nix zien van KDE irl. :( :(.
hopen dat die gasten van debian dan SNEL de officiele debs uit brengen, maar daarvoor vrees ik heel erg :P

De Veld C site!

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 21:48 schreef not-known het volgende:
hoi, ben ik nog heel ff met een kort verhaaltje:
keb nog ff rondgezocht (uit verveling omdat ik nie verder kom;)) op i686 en kwam er achter dat het bijna zeker aan i686 optimized ligt en ik heb een i586 staan hier. :(
die andere packets van http://www.geniussystems.net/KDE3%20Experimental/ zijn dus OOK optimized voor i686 zo te zien, want die doen pecies t zelfde.

k hoop dat anderen dr nog wat aan hebben, en ik ga door met balen want ik kan nu nog nix zien van KDE irl. :( :(.
hopen dat die gasten van debian dan SNEL de officiele debs uit brengen, maar daarvoor vrees ik heel erg :P
Als je nou ff dit doet:
apt-get remove kde kdebase2 kdelibs3
apt-get install pentium-builder debmake devscripts
export DEBIAN_BUILDARCH=i586
cd qt3-copy
rm -rf debian
deb-make
s
debuild --set-envvar=QTDIR=$PWD (en nog wat variabelen, zie kde.org compile faq)
en zo werkt je gewoon kde3 af :+
Maar ik kan me ook voorstellen dat je ff wilt wachten ;)

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

je kunt natuurlijk wel een weddenschappie zetten op wat er eerder zal zijn:

-z'n eigen build
-deb origineel

:+

Pagina: 1 2 Laatste