Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
hm, daar had ik zo snel idd nog niet aan gedachtOp woensdag 08 mei 2002 22:35 schreef Skinkie het volgende:
Wat je natuurlijk ook kan doen (heb ik helaas met wat dingetjes moeten doen, omdat ik geen swapspace had aangemaakt op een i586) alles configuren voor een i586 (op de i586) en dan harddisk in snelle pc doen. Chroot en alles netjes make'n. Optie?
moet ik ffies kieke wneer ik weer op de snellere pc ken, is nl nie van mij alleen
zal denk ik morgen worden.
De Veld C site!
Hehe, das best slimOp woensdag 08 mei 2002 22:35 schreef Skinkie het volgende:
Wat je natuurlijk ook kan doen (heb ik helaas met wat dingetjes moeten doen, omdat ik geen swapspace had aangemaakt op een i586) alles configuren voor een i586 (op de i586) en dan harddisk in snelle pc doen. Chroot en alles netjes make'n. Optie?
uhm, 180 graden verschil ook goedOp woensdag 08 mei 2002 23:09 schreef banaan-X het volgende:
Ook is t handig als er verder niet veel verschil is tussen de modules die je moet laden (sound/netwerkkaart bijv)
maar ja xal t proberen, niet geschoten is altijd mis, ofziets was ut toch
je hoort t nog wel.
De Veld C site!
ook kde2 blijft daar nu op hangen en als ik proggies wil openen in Windowmaker bijvoorbeeld Konqueror dan duurt dat een minuut of 4 en dan komt Konqueror en ik overdrijf niet met 4minuten
enig idee hoe dit te fixen is, of een oude werkende kde2 of nieuwe kde3 is best ...
i586 (PI133) != i686 (AMD1,4) toch doet glibc het
Niet dat jouw oplossing geen goede oplossing is, maar je kunt op je i586 bak natuurlijk ook een swapfile aanmakenOp woensdag 08 mei 2002 22:35 schreef Skinkie het volgende:
Nee, dat is allemaal niet relevant bij de manier waarop Skinkie het doet; Hij hangt de HD van zijn trage compu in snelle compu, en boot daarna gewoon van de HD van snelle compu.Op woensdag 08 mei 2002 23:09 schreef banaan-X het volgende:
Hehe, das best slimMoet je er wel voor zorgen dat je de schijf wel op precies dezelfde controllerplek hangt, dus prim/slav IDE1 / IDE2 hetzelfde. Ook is t handig als er verder niet veel verschil is tussen de modules die je moet laden (sound/netwerkkaart bijv)
Dan chroot hij naar de HD van trage compu en compiled dan. Dat houdt in dat je alle files e.d. gebruikt van de HD van trage compu, maar je bent gewoon opgestart van de HD van snelle compu.
hey, dat heb ik nu ook! maar initializing system servicesOp donderdag 09 mei 2002 00:20 schreef The_Dart het volgende:
ik heb de packages goed geinstalleerd alle files aangepast en nu boot ik dus de KDE3 en dan blijft ie hangen op: initializing system services
is ook t enige wattie laat zien, en daarna een tijd wachten en sluit t splashscreen af en zie ik alleen maar grijze achtergrond. keb in totaal een half uur gewacht, je weet mar nooit met een slome pc, maar hij doet eg nix meer.
nou IK wordt er nu wel gestoord van hoor
De Veld C site!
ik heb dus precies hetzelfde probleem ik heb wat lopen kijken in eventuele config files maar ik heb nix aan kunnen passen wat eventueel ervoor kan zorgen dat ie wel doorloopt, ook ik krijg na tijdje alleen grijze achtergrond..Op donderdag 09 mei 2002 10:48 schreef not-known het volgende:
[..]
hey, dat heb ik nu ook! maar initializing system services
is ook t enige wattie laat zien, en daarna een tijd wachten en sluit t splashscreen af en zie ik alleen maar grijze achtergrond. keb in totaal een half uur gewacht, je weet mar nooit met een slome pc, maar hij doet eg nix meer.
nou IK wordt er nu wel gestoord van hoor
Check ff je path en ldconfig..Op donderdag 09 mei 2002 10:53 schreef The_Dart het volgende:
[..]
ik heb dus precies hetzelfde probleem ik heb wat lopen kijken in eventuele config files maar ik heb nix aan kunnen passen wat eventueel ervoor kan zorgen dat ie wel doorloopt, ook ik krijg na tijdje alleen grijze achtergrond..
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
dit is mijn $PATHOp donderdag 09 mei 2002 11:43 schreef Lethalis het volgende:
[..]
Check ff je path en ldconfig..
/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/X11R6/bin:/usr/games
die /usr/games snap ik niet helemaal maar goed en ldconfig haalt nix uit?
maar ik draai nu (probeer nu te draaien) kde 2.2.2 maar die doet t dus ook niet meer, doet pecies t zelfde, daar hoef ik toch nix voor in te stellen? (uit apt-get van debian gevist)
De Veld C site!
1
2
3
4
| XFree86 && export DISPLAY=:0 && xhost + & su - gebruiker_voor_kde export DISPLAY=:0 startkde &>/mijn/log/van/kde & |
En dan maar kijken wat er in dat logbestand komt te staan. Ik verwacht dat hij ofwel problemen heeft met je libraries, of dat hij executables niet kan vinden.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Dat klopt dus niet!....Op donderdag 09 mei 2002 11:51 schreef The_Dart het volgende:
[..]
dit is mijn $PATH
/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/X11R6/bin:/usr/games
En dat klopt al helemaal niet!Op donderdag 09 mei 2002 11:56 schreef not-known het volgende:
de ldconfig staat in /etc/ld.so.conf
De gebruiksaanwijzing staat hier:
http://ai.ics.hro.nl/~banaan/kde3/build2/gebruiksaanwijzing
Ik zou die nog maar es goed doorlezen
Ja hoe moet ik het zeggen... ik was het een beetje (achteraf gezien: expres) vergeten, op een 1,6GByte harddisk is er weinig plek meer voor swap als je met LFS, wilt gaan compilen.
Maar ik begreep bij sommige pakketten niet echt waarom ze het nou steeds niet deden met compilen totdat ik fdisk /dev/hda draaide
als ik die regel als gewone user uitvoer krijg ikOp donderdag 09 mei 2002 12:15 schreef odysseus het volgende:
code:
1 XFree86 && export DISPLAY=:0 && xhost + &
1
2
3
4
| (ww) xfree86ReadBIOS: Failed to open /dev/mem (Permission denied) Fatal server error: xf86OpenConsole: Server must be suid root |
als ik het als root uitvoer kom ik alleen in dat lelijke standaard x-screen.
en als ik
1
2
3
4
| XFree86 && export DISPLAY=:0 && xhost + & su - gebruiker_voor_kde export DISPLAY=:0 startkde &>/mijn/log/van/kde & |
achter elkaar laat uitvoeren, dus alles achter elkaar in de console als gewone user intyp looptie helemaal vast en moet ik ctrl+alt+del doen. als ik t als root doe krijg ik weer dat lelijke standaard x-screen.
al met al komt dr in de logfile nix te staan wat nuttig is.
als ik t anders moet doen moe je t maar zeggen, maar zo heb ik t begrepen
De Veld C site!
wat ik bedoelde eigenlijk (ik weet dat ik onduidelijk benOp donderdag 09 mei 2002 13:04 schreef banaan-X het volgende:
[..]
En dat klopt al helemaal niet!
De gebruiksaanwijzing staat hier:
http://ai.ics.hro.nl/~banaan/kde3/build2/gebruiksaanwijzing
Ik zou die nog maar es goed doorlezenAls je die niet begrijpt kun je het natuurlijk altijd ff vragen.
De Veld C site!
yup bij mij ookOp donderdag 09 mei 2002 14:02 schreef _JGC_ het volgende:
Klopt het dat geniussystems.net down is?
De Veld C site!
Aha, en is jouw PATH wel goed?Op donderdag 09 mei 2002 13:16 schreef not-known het volgende:
[..]
wat ik bedoelde eigenlijk (ik weet dat ik onduidelijk ben) is dat je die ldconfig moet draaien pas als je ld.so.conf heb aangepast
yups, zonder PATH kan die nie eens starten want dan kan 'startx' 'startkde' niet vindenOp donderdag 09 mei 2002 14:18 schreef banaan-X het volgende:
Aha, en is jouw PATH wel goed?![]()
De Veld C site!
Ik bedoelde om die eerste regel als root uit te voeren, je komt dan inderdaad in dat grijze X-standaardscherm. Vervolgens keer je terug naar de console en verander je in een andere gebruiker (met 'su gebruiker' of 'su - gebruiker'), waarbij voor die gebruiker wel de dingen als je PATH goed moeten staan. Zodra die goed staan en je die export-regel voor je display hebt gedraaid kun je KDE starten met 'startkde &>/mijn/log'. De inhoud van dat logbestand zou dan wel het een en ander moeten bevatten. Je kunt als dat niet genoeg informatie oplevert ook nog de uitvoer van X naar een logbestand doorsturen op dezelfde manier.Op donderdag 09 mei 2002 13:11 schreef not-known het volgende:
als ik t anders moet doen moe je t maar zeggen, maar zo heb ik t begrepen
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
als root heb ik dat 1e regeltje ingevoerd, dan kom ik in een kale X. de enige manier waarop ik er dan weer uit kwam was via ctrl+alt+backspace, volgens mij is dat niet goed, maar anders lukte me t niet om weer in console te komen.
/edit: weet t al, ctrl+alt+F1
De Veld C site!
De Veld C site!
meer niet
sla mij maar dood maar ik ga dr steeds minder van snappen.
/edit voor de duidelijkheid, hij stopt nog wel steeds na dat initialiseren van system services
De Veld C site!
ze geven allebei normale output, denk ik.Op donderdag 09 mei 2002 16:40 schreef odysseus het volgende:
Ik neem aan dat er ook geen uitvoer te zien is in je console? Als je handmatig iets draait als 'ksmserver' of 'kbuildsycoca', zie je dan nog speciale uitvoer?
ksmserver geeft aan dat dcop server draait en dattie de local folder controleert en dattie bestaat, daarna blijftie hangen (tot ik hm kill)
kbuildsycoca geeft weer dat de localfolder wordt gecontroleerd en dattie bestaat
De Veld C site!
'grep -v ^# `which startkde`' geeft 'exec /usr/bin/kde2'
'which startkde' geeft '/usr/bin/startkde'
'kwin --version' geeft 'Qt: 2.3.1
KDE: 2.2.2
KWin: 0.9'
moet goed zijn lijkt mij (voor kde2)
De Veld C site!
ik heb precies hetzelfde maar ook precies dezelfde foutmeldingen ik ben nu maar potato aan het installen ipv woody want woody gaf bij mij alleen maar problemen door de missende files op de cd (iso's) misschien dat jij dit ook hebt?Op donderdag 09 mei 2002 17:29 schreef not-known het volgende:
k gebruik ff voor de duidelijk nu alleen kde2, want ik wil eerst die weer aan de praat krijgen, daarna zie ik nog wel of ik weer opnieuw kde3 ga doen.
'grep -v ^# `which startkde`' geeft 'exec /usr/bin/kde2'
'which startkde' geeft '/usr/bin/startkde'
'kwin --version' geeft 'Qt: 2.3.1
KDE: 2.2.2
KWin: 0.9'
moet goed zijn lijkt mij (voor kde2)
Maar jij had je PATH ook verkeerd staan.Op donderdag 09 mei 2002 19:17 schreef The_Dart het volgende:
[..]
ik heb precies hetzelfde maar ook precies dezelfde foutmeldingen ik ben nu maar potato aan het installen ipv woody want woody gaf bij mij alleen maar problemen door de missende files op de cd (iso's) misschien dat jij dit ook hebt?
Woody is trouwens over enkele dagen stable, dus om nu nog potato te gaan installeren lijkt me niet echt handig
ik heb nog de iso's van patato, maar gedist-upgrade naar woody.
op mn desktops staan alleen maar sid's. werkt voor de rest prima, nooit problemen mee gehad ofzow. alleen dan deze KDE3 en nu ook nog KDE2 problemen dan.
ik snap dr nix van. bij iedereen werken KDE3 EN KDE2 naast elkaar en bij mij werkt er dus gewoon helemaal NIETS meer
KDE3 ben ik nu dus achter, ligt aan dat i686 optimized terwijl ik het testte op i586. maar dat ook KDE2 er nu mee kapt is mij een raadsel.
ik heb nix raars geinstalleerd, alles met apt-get gedaan en alles van een officiele debian mirror af.
misschien kan iemand mij nog eens vertellen wat je nou moet apt-get'ten met debian, dan probeer ik het gewoon nog weer opnieuw, al denk ik wel dat ik het goed heb gedaan.
en anders moet ik maar een reinstall doen ofzow, ik weet het eg nie meer.
De Veld C site!
In 'tasksel' ff kde aanzetten. En anders ffOp donderdag 09 mei 2002 19:59 schreef not-known het volgende:
ik heb nix raars geinstalleerd, alles met apt-get gedaan en alles van een officiele debian mirror af.
misschien kan iemand mij nog eens vertellen wat je nou moet apt-get'ten met debian, dan probeer ik het gewoon nog weer opnieuw, al denk ik wel dat ik het goed heb gedaan.
kdm kdebase kdelibs3
maar uh ff, wat doet 'initialising system services' eigenlijk, zoekt dat naar kde bestanden, of naar hardware of wat
De Veld C site!
ik geef niet snel op maar ik vrees dat ik een eindpunt ga naderen....
ben nou al 4 dagen met niets anders bezig
De Veld C site!
kde.log
De Veld C site!
log1
log2
hopelijk kan iemand er wat in vinden, ik niet eg iig
De Veld C site!
De Veld C site!
Verwijderd
Ik wil echter dat hij ook in het menu van kdm komt te staan. Hoe doe ik dat?
Maar mijn punt was dat je dus in plaats van een swappartitie ook een swapfile kunt aanmaken. Dat is wat minder efficient, maar een fatsoenlijke tijdelijke oplossing als je te weinig swap hebt.Op donderdag 09 mei 2002 13:11 schreef Skinkie het volgende:
Ja hoe moet ik het zeggen... ik was het een beetje (achteraf gezien: expres) vergeten, op een 1,6GByte harddisk is er weinig plek meer voor swap als je met LFS, wilt gaan compilen.
Maar ik begreep bij sommige pakketten niet echt waarom ze het nou steeds niet deden met compilen totdat ik fdisk /dev/hda draaide
Then again, met te weinig HD ruimte gaat dat ook niet werken
Als je dat weet mag je het mij ook ff zeggenOp vrijdag 10 mei 2002 00:26 schreef XKB het volgende:
Ik wil echter dat hij ook in het menu van kdm komt te staan. Hoe doe ik dat?
Als ik nu mn computer opstart, start ie met KDM op, kan ik gewoon direct KDE3 selecteren (voor de info: KDE 2.2 is weg). Verder heb ik nog een failsafe, waar ik ngo niet in ben geweest en heb ik ook nog een "default", die gewoon je .xsession uitvoert
Verwijderd
Heb ik nou iets gemist of doet die server het gewoon niet?
'k Zou de debs graag willen gebruiken namelijk, trouwens wel koel dat je het gedaan hebt.
(als je ze heel graag wilt hebben kan ik ze wel naar je uploaden, maar dan moet je me ff meelen)
He, mijn klanten gaan zeurenOp zaterdag 18 mei 2002 13:02 schreef Skinkie het volgende:
Klopt server doet het nietis er uitgefirewalled op dit moment
gisteren zouden ze um weer adden in de free-list. Maar das nog steeds niet gebeurd.
Overigens wees The_Surfer me op een depend die niet meer klopt. Het gaat om libglib1.3, deze inmiddels vervangen door libglib2.0-data. Je kunt m downloaden vanaf: http://ftp.nl.debian.org/debian/pool/main/g/glib2.0/libglib2.0-data_2.0.1-2_all.deb
Installeer die gewoon voordat je de andere gaat installeren, dan krijg je geen problemen, anders krijg je arts niet geinstalleerd
Ik ga dit trouwens niet oplossen, want ik heb een tijd geleden de hele source/deb-dir weggegooid, dus ik kan het gewoon niet meer oplossen, helaas...
Iemand die 'm nog heeft en zo vriendelijk zou willen zijn 'm ff te posten? Mijn dank is groot.
Ik heb hem hier wel liggenOp dinsdag 21 mei 2002 20:30 schreef Koen Roumen het volgende:
Heeft iemand die 'handleiding' oid file nog die op de server stond? Heb de files wel, maar weet niet meer precies welke paths 't waren en wat er in de ld file moest.
Iemand die 'm nog heeft en zo vriendelijk zou willen zijn 'm ff te posten? Mijn dank is groot.
Edit the file .bash_profile in /home/kde3 and add the following lines:
export KDEDIR=/usr/local/kde3
export QTDIR=/usr/local/qt
export MANPATH=$QTDIR/doc/man:$MANPATH
export PATH=$QTDIR/bin:$KDEDIR/bin:$PATH
export LD_LIBRARY_PATH=$QTDIR/lib:$KDEDIR/lib:$LD_LIBRARY_PATH
Als root:
Edit the file /etc/ld.so.conf and add these two lines:
/usr/local/qt/lib
/usr/local/kde3/lib
and run:
ldconfig
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Hoe denk je dat het voor mij isOp zaterdag 18 mei 2002 22:33 schreef banaan-X het volgende:
He, mijn klanten gaan zeuren![]()
![]()
Mijn dank is groot!Op dinsdag 21 mei 2002 20:52 schreef The_Surfer het volgende:
[..]
Ik heb hem hier wel liggen
[..]