Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 12:50 schreef xentric het volgende:

[..]

En als je sneller dan het licht door de ruimte zou reizen dan zou je terug in de
tijd moeten gaan...
1) Nee
2) Je kunt niet sneller dan het licht.
3) Tijd is een concept bedacht door mensen, het is geen 4e dimensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 12:50 schreef xentric het volgende:
Hij heeft het niet over reizen in de ruimte maar over tijdreizen, remember !?
En als je sneller dan het licht door de ruimte zou reizen dan zou je terug in de
tijd moeten gaan... Als je nou het universum supersnel om jezelf heen laat draaien
dan blijf je idd op dezelfde plek, maar je reist wel in de tijd. En daar had hij het
over. Dus even lezen voordat je anderen afzeikt !

En als je dat tijdreizen niet snapt, wil ik het je best helemaal uit proberen te
leggen !
Laat maar, ik heb 2 jaar astrofysica gestudeerd (en ben afgestudeerd informaticus), dus uitleggen is niet nodig. Ik kan hier uitvoerig gaan uitwijden over de onmogelijkheid van tijdreizen of sneller reizen dan het licht, maar dat heb ik al zo vaak gedaan in relativiteits-topics op dit forum dat het langzaamaan saai wordt.

Een voorbeeldje: Kijk eens 's nachts naar onze favoriete ster Sirius, en draai dan om je as. Terwijl je die pirouette maakt, denk je er eens over na hoe snel Sirius nu rond je hoofd tolt... Ver boven de lichtsnelheid! Dus doordat je om je as draait zou je volgens jou theorietje de klokken op Sirius trager laten lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Op woensdag 17 april 2002 13:05 schreef Dobie het volgende:

[..]

1) Nee