Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Gisteren zat ik na te denken over het ontstaan van de wereld religies. Op dat moment had ik net een (oudere) aflevering van DragonBall Z gekeken waarin er door de tijd gereisd werd door 1 van de karakters. Volgens de geldende theorieen kun je als tijdreiziger het verleden en daarmee de toekomst veranderen. Dat je daarmee hele rare kronkels en paradoxen kunt veroorzaken is bekend - laten we daar dus niet over discussieren.

Als ik de bijbel lees dan zie ik vooral in de eerste paar boeken van de bijbel een groot aantal referenties naar God die reist in een wolk van vuur en daar op momenten uit neerdaalt. Op een gegeven moment beschrijft Mozes dat hij de vloer onder God azuurblauw van kleur is. Een soort metaal?

Nu neem ik de eerste boeken eigenlijk zelden letterlijk. Ze zijn opgetekend na eeuwen te zijn overgedragen. Alhoewel er in die tijd getrainde 'overdragers' waren, denk ik toch dat er een hoop broodje aap in dat gedeelte van de bijbel staat.

Maar. En dat is mijn stelling; Stel dat God een tijdreiziger is uit de toekomst. Stel dat in de verre toekomst de mogelijkheid tot tijdreizen een feit wordt en dat er iemand teruggaat om een religie te beginnen.

Wat zou de motivatie van die persoon kunnen zijn? Misschien, is er een toekomst waarin men ontdekt dat het levenspad van de mens dood begint te lopen. De reden hiervoor kan van alles zijn, maar misschien zien toekomstige mensen de oplossing in het inbrengen van een religie in de mensheid - het willen geloven in iets hogers (en de daaruit voortvloeiende nieuwsgierigheid om dat hogere te begrijpen - dus wetenschapelijke nieuwsgierigheid!). Op dat moment zouden er een aantal terug kunnen gaan en de nog jonge mens zo kunnen 'programmeren' dat ze wil geloven in iets hogers. De jonge mens wordt opgevoed door deze tijdreizigers die een tijdje meelopen, maar vervolgens vertrekken zodra ze zien dat hun taak volbracht is en dat de toekomst van de mensheid verandert is.

Natuurlijk zit er een mogelijke paradox in. Als de mensheid verandert wordt, dan ontstaat er ook geen toekomst waarin het op dezelfde manier fout gaat....

En durf nou niet weer te zeggen dat ik als christen niet vrij durf te denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja jij steld hier dat God niets anders is dan een mens uit de toekomst en dat ons geloof een simpele programmering is
om te voorkomen dat we onszelf uitroeien

ik denk dat ze dan wel een efficienter programmaatje hadden kunnen installeren
en ipv een bepaalde eigenschap bij proggen hadden ze beter een paar andere eigenschappen kunnen deleten

tevens verklaart het ons 'bestaan' niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 16:54 schreef Flamez het volgende:
mja jij steld hier dat God niets anders is dan een mens uit de toekomst en dat ons geloof een simpele programmering is

en ipv een bepaalde eigenschap bij proggen hadden ze beter een paar andere eigenschappen kunnen deleten

het is niet zoiets als programeren, we hebben het niet over een computerprogramma :D, ze moesten iets bedenken waardoor de mens gemanipuleerd zou kunnen worden. Maar ik vind tijdreizen zowiezo een beetje dubieus :? ik geloof er niet in, anders zou er al lang een tijdreiziger langs zijn gekomen :7 In deze tijd dan hè....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op zaterdag 13 april 2002 17:04 schreef Aerodynamic het volgende:

[..]

het is niet zoiets als programeren, we hebben het niet over een computerprogramma :D, ze moesten iets bedenken waardoor de mens gemanipuleerd zou kunnen worden. Maar ik vind tijdreizen zowiezo een beetje dubieus :? ik geloof er niet in, anders zou er al lang een tijdreiziger langs zijn gekomen :7 In deze tijd dan hè....
Ooit van UFOs gehoord? In de bijbel komen heel wat encounters voor met God die je tegenwoordig UFO encounters of the second kind zou noemen. Als die tijdreizgers er idd zijn, waarom zouden dat dan niet de UFOs zijn die wij ook nu zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel eens iemand zien beweren dat aliens in werkelijkheid tijdreizigers zijn die ons willen waarschuwen voor onder andere klonen omdat dit de mensheid totaal naar de klote zal helpen. De aliens zouden dan zogenaamd het resultaat zijn van dat klonen.

Ik betwijfel of geloof de wetenschappelijke nieuwsgierigheid heeft voortgebracht; dat volgens jouw redering dus de reden is dat geloof is geimplanteerd als oplossing om wetenschappelijke nieuwsgierigheid te bevorderen: terwijl deze wetenschappelijke nieuwsgierigheid toch zodanig is gevorderd dat men al kan tijdreizen *zonder* dat geimplanteerde geloof. deze redenatie loopt dus niet AFAIK.

Ik denk dat het gewoon een eigenschap van de mens is om zijn omgeving te ontdekken, inclusief de werking daarvan. Daarnaast is religie een heel natuurlijk iets. Als het jodendom nooit had bestaan, dan hadden we mischien wel een variant van een andere godsdienst gehad dat ons nu totaal onbekend is: een meer psychedelische zoals die van de aborininals of een of andere polytheistische (romeinse?) multitempelreligie waarbij goden bepaalde innerlijke en uiterlijke zaken representeren... als we dan uberhaupt bestonden!

Het zou me niets verbazen dat religie een bepalende factor heeft tijdens het ontstaan van beschavingen. Religie houdt beschavingen bij elkaar, zorgt voor kuddegedrag en een vorm van hersenspoelende saamhorigheid. Zulke samenlevingen hebben meer kans van slagen dan een of andere afgodreligie dat bijvoorbeeld geen oorlog als religieuze reden, of verdediging van zichzelf kent. Jihads en kruistochten zijn niet voor niets geweest.. tenminste voor de aanhangers in kwestie dan. "dierlijk" gezien heeft een beschaving dus in den beginne een religie nodig om uberhaupt te kunnen overleven, denk ik.

Op zich is het wel grappig. Er zijn mensen die ideeen van genetica toepassen op de menselijke geest. Alle denkevoluties zijn 'memen', de geestelijke variant van onze genen, en in dit plaatje wordt religie als denkfout, een virus of the mind afgeschilderd. Mischien is het verdwijnen van een beschaving wel het resultaat van een natuurlijke, geestelijke selectie die er voor zorgt dat de 'krachtigste' overleeft.

Afgezien van technologische vooruitgang in de tijdslijn van de tijdreiziger die zich voor God uitgeeft, moet er dus iets zijn wat dus de motivatie geeft om dit te doen. wetenschappelijke kennis is dus geen probleem. Wat dan wel? het normen en waardenstelsel van die tijdslijn, dat gebaseerd is op een voor ons totaal vreemde en achtelijke religie, dat zich zo heeft vastgebeten in de mens en de mens afstompt zodat rationeel denken totaal onmogelijk is? Wie weet... of is het juist een atheistisch, seculier normen- en waardenstelsel dat de mens totaal zinloos heeft afgetekend? (een extreme vorm van fout nihilisme oid)? Als dit zou zijn dan was het resultaat niet zo transparant en belachelijk zijn, naar mijn mening. Zelf zou ik geen reden weten dat ik echt zou kunnen verdedigen.

my .2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Dit hele idee komt eigenlijk voort uit een aantal andere zaken die ik best verdacht vindt.

Als je kijkt naar de buitenaardse wezens die men op dit moment beschrijft en de manier waarop de mens kan gaan evolueren....dan zie ik wel mogelijkheden voor de theorie dat buitenaardse wezens eigenlijk tijdreizende mensen zijn.

De toekomst zou er als volgt uit kunnen zien (een doemscenario): De wereld is dermate vervuild dat we alleen onder de grond of op de bodem van de wereldzeeen kunnen leven. Het kan ook wel dat er een ijstijd aanbreekt en dat we gewoon noodgedwongen moeten 'onderduiken' in de aardkost. Hoe lang dit zou duren is natuurlijk moeilijk te zeggen - maar indien het lang genoeg duurt, en de evolutie theorie van Darwin klopt, dan kan ik me voorstellen dat we langzaam ons pigment verliezen. Er is geen direct zonlicht meer, dus ook geen noodzaak pigment (grove aanname - ik meen te herinneren dat pigment ook iets met de aanmaak van vitamine te maken heeft).

Door verregaande automatisering c.q. robotosering is fysieke arbeid voor de mens grotendeels overbodig geworden. Door de toepassing van quantummechanica is het bijvoorbeeld mogelijk om grote afstanden te overbruggen zonder dat er tijd verstrijkt. Door de sterk verminderde noodzaak voor spieren en een krachtig lichaam wordt de mens kleiner en ieler. De meeste arbied verschuift van de spieren naar de geest. Ook op dit moment is duidelijk dat de herseninhoud van de mens lijkt te groeien. Indien die trend zich voortzet, dan moet onze schedel zich ook aanpassen. Het resultaat: een mens die eruit ziet als wat beschreven wordt door mensen die zeggen buitenaardse wezens te hebben gezien.

De kans dat buitenaardse wezens in werkelijkheid mensen zijn is denk ik groter dan je zou denken. Je zou moeten weten wat de kans is dat een buitenaards ras eenzelfde lichaamsbouw ontwikkeld. Wat ik hierover gelezen heb is niet echt eenduidig (maar ja, hoe kunnen we dat weten zonder enig bewijs te hebben he...). Ik geloof alleen dat de meeste wetenschappers op dit moment wel verwachten dat leven zich op totaal andere wegen kan ontwikkelen. Als dit klopt, dan is de kans groter geworden dat de buitenaardse wezens in werkelijkheid mensen zijn.

Het moeilijke bij deze stelling is natuurlijk dat je puur discussiert op basis van denkbeelden. Je zult toch nooit concreet weten hoe de toekomst zich ontwikkelt of hoe deze zich in een andere tijdlijn ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wij
  • Laatst online: 15:35

wij

Ze moeten maar wat zonnenbanken aanschaffen voor als we gaan schuilen in de aarde. Maar ik vind het wel beetje als x-files klinken dit verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 22:18
mwa, 't is wel zo dat het voertuig waar de Here der Heerscharen zich in voortbeweegt verdacht veel op een helikopter-achtig iets lijkt.

En ik zag, en zie, een stormwind kwam uit het Noorden, een zware wolk met flikkerend vuur en omgeven door een glans; daarbinnen, midden in het vuur, was wat er uitzag als blinkend metaal.............." (Ez. 1:4)

De landingspoten: "In het midden daarvan was wat geleek op vier wezens. Zij hadden de gedaante van een mens. Wat hun benen aangaat, deze waren recht; en hun voetzolen waren als die van een kalf en fonkelden als gepolijst koper." (Ez. 1:5-7)

De rotorbladen: "Ieder had vier aangezichten, en ieder van hen had vier vleugels.... Hun vleugels waren naar boven uitgespreid; ieder had er twee die met elkaar verbonden waren, en twee bedekten het lichaam." (Ez. 1:11)

En onder het uitspansel stonden hun vleugels recht naar elkander uitgestrekt; ieder had er twee, die van voren en van achteren het lichaam bedekten. Als zij gingen, hoorde ik het geruis hunner vleugels als het gebruis van vele wateren, als de stem des Almachtigen: een dreunend geluid als van een leger; als zij stilstonden lieten zij hun vleugels hangen." (Ez. 1:23-24).

De wielen: Ezechiël zegt: "En ik zag naar de wezens, en zie, op de grond, naast de wezens, aan de voorzijde van alle vier, was een rad. Zij hadden alle vier dezelfde vorm, hun aanblik was alsof er een rad was in een rad. Als zij gingen, konden zij naar alle vier zijden gaan, zij keerden zich niet om als zij gingen. Hun velgen waren hoog en onzagwekkend; en bij alle vier waren deze rondom vol ogen. Als de wezens gingen, gingen ook de raderen. En de raderen verhieven zich tegelijk met hen. Als genen gingen, gingen dezen, als genen stilstonden, stonden dezen stil, als genen zich van de grond verhieven, verhieven zich de raderen tegelijk met hen." (Ez. 1:15-21)

De rad in een rad is de velg met de band eromheen (Zie 1). De ogen rondom in de velg (zie 2) zijn de bouten of gaten, zoals je ook tegenwoordig ziet bij vliegtuigen. De wielen zaten vast aan de wezens. Dit blijkt omdat de 'raderen' hetzelfde doen als de wezens. "Als zij gingen, konden zij naar alle vier zijden gaan". De wielen kunnen 360 graden wentelen, zodat alle kanten opgereden kan worden. Dit staat nog duidelijker in Ez. 10 "En ik zag, en zie, er bevonden zich vier raderen naast de cherubs, naast elken cherub een rad. Als zij gingen, konden zij naar alle vier zijden gaan; zij keerden zich niet om als ze gingen. Naar de plaast waarheen de voorste zich wendde, volgden zij hem, zonder zich om te keren als zij gingen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We weten op dit moment hoe de mens er 100.000 jaar geleden uit zag (toch?). We hebben dan:

A = Mens 100.000 jaar geleden
B = Mens van nu

Is het mogelijk om C (= Mens 100.000 jaar later) te berekenen met een computerprogramma? Of is zoiets dermate complex dat het niet te voorspellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Op zaterdag 13 april 2002 21:26 schreef Mastermind het volgende:
mwa, 't is wel zo dat het voertuig waar de Here der Heerscharen zich in voortbeweegt verdacht veel op een helikopter-achtig iets lijkt.

En ik zag, en zie, een stormwind kwam uit het Noorden, een zware wolk met flikkerend vuur en omgeven door een glans; daarbinnen, midden in het vuur, was wat er uitzag als blinkend metaal.............." (Ez. 1:4)

De landingspoten: "In het midden daarvan was wat geleek op vier wezens. Zij hadden de gedaante van een mens. Wat hun benen aangaat, deze waren recht; en hun voetzolen waren als die van een kalf en fonkelden als gepolijst koper." (Ez. 1:5-7)

De rotorbladen: "Ieder had vier aangezichten, en ieder van hen had vier vleugels.... Hun vleugels waren naar boven uitgespreid; ieder had er twee die met elkaar verbonden waren, en twee bedekten het lichaam." (Ez. 1:11)

En onder het uitspansel stonden hun vleugels recht naar elkander uitgestrekt; ieder had er twee, die van voren en van achteren het lichaam bedekten. Als zij gingen, hoorde ik het geruis hunner vleugels als het gebruis van vele wateren, als de stem des Almachtigen: een dreunend geluid als van een leger; als zij stilstonden lieten zij hun vleugels hangen." (Ez. 1:23-24).

De wielen: Ezechiël zegt: "En ik zag naar de wezens, en zie, op de grond, naast de wezens, aan de voorzijde van alle vier, was een rad. Zij hadden alle vier dezelfde vorm, hun aanblik was alsof er een rad was in een rad. Als zij gingen, konden zij naar alle vier zijden gaan, zij keerden zich niet om als zij gingen. Hun velgen waren hoog en onzagwekkend; en bij alle vier waren deze rondom vol ogen. Als de wezens gingen, gingen ook de raderen. En de raderen verhieven zich tegelijk met hen. Als genen gingen, gingen dezen, als genen stilstonden, stonden dezen stil, als genen zich van de grond verhieven, verhieven zich de raderen tegelijk met hen." (Ez. 1:15-21)

De rad in een rad is de velg met de band eromheen (Zie 1). De ogen rondom in de velg (zie 2) zijn de bouten of gaten, zoals je ook tegenwoordig ziet bij vliegtuigen. De wielen zaten vast aan de wezens. Dit blijkt omdat de 'raderen' hetzelfde doen als de wezens. "Als zij gingen, konden zij naar alle vier zijden gaan". De wielen kunnen 360 graden wentelen, zodat alle kanten opgereden kan worden. Dit staat nog duidelijker in Ez. 10 "En ik zag, en zie, er bevonden zich vier raderen naast de cherubs, naast elken cherub een rad. Als zij gingen, konden zij naar alle vier zijden gaan; zij keerden zich niet om als ze gingen. Naar de plaast waarheen de voorste zich wendde, volgden zij hem, zonder zich om te keren als zij gingen."
Geweldig! Ik ga toch echt eens een bijbel kopen om eens voor mijn lol te lezen. Dit soort dingen vind ik echt pakkend! Zijn er nog meer van dat soort voorbeelden?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op zaterdag 13 april 2002 21:32 schreef Vertex het volgende:
We weten op dit moment hoe de mens er 100.000 jaar geleden uit zag (toch?). We hebben dan:

B = Mens van nu

Is het mogelijk om C (= Mens 100.000 jaar later) te berekenen met een computerprogramma? Of is zoiets dermate complex dat het niet te voorspellen is?
Ik geloof dat dat wel gebeurd is. Alleen weet ik niet meer waar ik dat nou gelezen heb. We werden niet exact zoals de greys, maar er was wel enige gelijkenis. Alleen de ogen zijn echt niet te verklaren. Gebrek aan zonlicht misschien....maar daar hebben we wel lampen voor. Maar ja, een dergelijk programma kan natuurlijk nooit voorspellen wat er met de aarde, en dus met ons, gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Op zaterdag 13 april 2002 21:32 schreef Vertex het volgende:

B = Mens van nu

De richting van de evolutie van de mens is afhankelijk van de omgevingsvariabelen uit de toekomst die we niet kennen. Kan het dan? Naar mijn idee niet. Je zal aannames moeten doen en dan kan je zeggen in dit geval wordt het zus en in dat geval wordt het zo...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik denk altijd dat gestrande tijdreizigers op een of andere manier hun stranding in de wereldgeschiedenis verstoppen zodat ze in de toekomst alsnog opgehaald kunnen worden. Types als Leonardo da Vinci bijvoorbeeld, die buitengewoon slim was. Indien íe gewoon uit de toekomst kwam is dat slimme verklaard en is de impact van hem gewoon een soort ANWB-call.
Maar ik betwijfel of een tijdreiziger die zo gestrand rond 3000 BC het zou proberen zo'n impact te creeeren dat eigenlijk de hele mensheid zijn aanwezigheid als enige doel aanneemt. Je kan als tijdreiziger natuurlijk ook overdrijven met je ANWB-call's aan de toekomst. Ondanks het feit dat je natuurlijk wel zeker wilt zijn dat je boodschap aan de toekomst inderdaad wel deze toekomst haalt.

Zowiezo dat ze vast wel enige protocollen in de toekomst vastleggen om de tijd niet teveel te beinvloeden: zoiets mag dus wel, maar niet te opvallend. Iemand die vervolgens voor God gaat spelen is dan wel HEEEEEL erg fout bezig. Corrigeren is makkelijk: tijdpolitie haalt 'm op en er zal nooit zo'n persoon zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het onthouden.

Kan het misschien eens gebruiken als ik een science fiction boek schrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Op zaterdag 13 april 2002 21:37 schreef c70070540 het volgende:

[..]

Geweldig! Ik ga toch echt eens een bijbel kopen om eens voor mijn lol te lezen. Dit soort dingen vind ik echt pakkend! Zijn er nog meer van dat soort voorbeelden?
Wilde interpretatie van de tientallen mogelijke interpretaties! :)
Maar dat er UFO's in de bijbel voorkomen is een ding dat zeker is.

Mattheus 17: "...en Jezus leidde hen een hoge berg op, in de eenzaamheid... En zie, hun verschenen Mozes en Elia, die met Hem spraken... Petrus zei, zal ik hier drie tenten opslaan, voor U, Mozes en Elia een? Terwijl hij nog sprak, zie, daar overschaduwde hen een lichtende wolk, en zie, een stem uit de wolk zeide: Deze is mijn Zoon, de geliefde, in wien Ik mijn welbehagen heb, hoort naar Hem!"... Lucas 9:34 "En terwijl hij dit zeide, kwam er een wolk, en overschaduwde hen. En zij werden bevreesd, toen die de wolk ingingen. En er klonk een stem uit de wolk, die zeide: Deze is mijn Zoon, de uitverkorene, hoort naar Hem!". Mozes en Elia stegen op de wolk in, zoals Jezus bij de Hemelvaart ook opsteeg en een wolk (Op een wolk gelijkende, bliksemende UFO, zie foto hierboven) inging. Hier werden de discipelen bang van.

Deze lichtende (bliksemende) wolk, is dus de Heerlijkheid des Heren.

Verder bordurend op Ezechiëls aanschouwing: Ez. 1:22 "Boven de hoofden der wezens was wat geleek op een uitspansel als onzagwekkend ijskristal, uitgespreid over hun hoofden. En onder het uitspansel stonden hun vleugels recht naar elkander uitgestrekt;", Ez.1:13"En wat de gedaante der wezens betreft, hun aanblik was als die van vuurkolen, als van fakkels - zich bewegend tussen de wezens; en het vuur glansde, en bliksemen schoten daaruit".

Het uitspansel boven de wezens is de UFO (zie 11, en foto hierboven). De bliksems komen uit de onderkant van de Heerlijkheid des Heren ("zich bewegend tussen de wezens"). Door de weerkaatsing leek het metalen landingsgestel ook te flikkeren.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Ik denk niet dat er tijdreizigers bestaan omdat ik geloof dat tijd zelf niet als een dimensie bestaat maar als een concept. Einstein zei ooit: "Tijd is ilusie".

Ik geef de buitenaardsen meer kans, omdat het goed mogelijk is dat zij de huidige geloven hebben gecreerd.
ChromisX"Het zou me niets verbazen dat religie een bepalende factor heeft tijdens het ontstaan van beschavingen. Religie houdt beschavingen bij elkaar, zorgt voor kuddegedrag en een vorm van hersenspoelende saamhorigheid. Zulke samenlevingen hebben meer kans van slagen".
Als de mensheid door buitenaardsen is beinvloed, dan vanwege de bovenstaande reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Ook interessant:

Het UFO-gedeelte kan zich verheffen van het landings-gestel.

Ezechiel 9 vers 3 "De heerlijkheid van den God van Israel had zich nu opgeheven van de cherub waarop zij rustte, en begaf zich naar de dorpel van de tempel." Hier stijgt het UFO-gedeelte waar de Here in zit op van het helikopter-gedeelte.

vers 5: "De Here zeide: Ontziet niet, hebt geen deernis. Grijsaards, jongelingen en jonge meisjes, kleine kinderen en vrouwen, moet gij doden en verdelgen!" Is dit niet in tegenstrijd met wat Jezus ons meedeelt?

En Ezechiel 10 vers 3: "De cherubs nu stonden aan den rechterzijde van den tempel, toen de man er heen ging; en een wolk vervulde de binnenste voorhof. Toen verhief de Heerlijkheid des Heren van boven den cherub en begaf zich naar den dorpel van de tempel, en de tempel werd vervuld met den wolk." Wat gebeurt hier!? Nou, het UFO-gedeelte stijgt op van boven het helikopter-gedeelte. Dit veroorzaakte klaarblijkelijk nogal veel rook, want de hele voorhof werd vervuld met een wolk.

Ezechiel begint nog even over die wielen in vers 9 "En ik zag en zie, er bevonden zich vier raderen naast de cherubs, naast elke cherub een rad... En wat hun voorkomen betreft, ze hadden alle vier eenzelfde vorm, alsof er een rad was in een rad." Ja, de wielen van het landingsgestel! Nota bene hetzelfde als wij autowielen kennen (velg met band eromheen: Rad in een rad, en binnenste rad vol met ogen).

"Als zij gingen konden ze naar alle vier zijden gaan; zij keerden zich niet om als zij gingen. Naar de plaats waarheen de voorste zich wendde, volgden zij hem, zonder zich om te keren als zij gingen." Dit bewijst dat die 4 'cherubs' een geheel waren. Het was dus gewoon een landingsgestel met wielen, Ezechiel beschrijft het nogal moeilijk, uit onwetendheid (hoe moet je anders een landingsgestel met 4 wielen aan iedere poot een helikopterblad beschrijven in die tijd!?)

Hij beschrijft hierna heel duidelijk hoe die wielen vast zitten aan die poten. vers 16: "Als de cherubs gingen, gingen de raderen aan hun zijde; als de cherubs hun vleugels ophieven om op de stijgen boven de aarde, weken de raderen niet van hun zijde."
ALS het Cherubs waren, wat moeten ze in hemelsnaam dan met wielen aan hun voeten die 360 graden om hun voeten kunnen sturen!? En waarom maken hun vleugels het geluid van van een dreunend leger als ze zich verheffen van de aarde!?

Oh, en nu gebeurt er iets indrukwekkends!!!: vers 18: "Toen ging de Heerlijkheid des Heren weg van den dorpel van de tempel en ging staan boven de cherubs. De cherubs hieven hun vleugels op, onder het heengaan, verhieven ze zich voor mijn ogen van den grond, en de raderen met hen." Het Helikopter-met-landingsgestel gedeelte stijgt op, en bevestigt zich aan het UFO-gedeelte wat boven het landingsgestel is komen hangen.

vers 20: "Dit was hetzelfde wezen, dat ik gezien had onder de God van Israel aan de rivier de Kebar, en ik begreep dat het cherubs waren." Oh die Ezechiel toch! Ja, wat moet je er anders van denken, als je niet weet wat luchtvaart-techniek is?

Ez. 11 vers 23: "De Heerlijkheid des Heren steeg op uit het midden der stad, en plaatste zich op den berg die ten oosten van de stad ligt" LEES DIT ZO: "De UFO steeg op uit het midden der stad, en landde op de berg die ten oosten van de stad ligt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Sorry voor mijn uitspraak, (ik heb wat tegen geloof, maar niet tegen gelovigen. Ieder is vrij in wat hij of zij niet gelooft!)

Wat zou ik het toch geweldig vinden als het inderdaad buitenaardse wezens of tijdreizigers zouden zijn die goden voorstellen. Ik zit nu al te gniffelen!

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op zaterdag 13 april 2002 21:37 schreef c70070540 het volgende:

[..]

Nog eentje:
[exodus 19]
Op de derde dag, bij het aanbreken van de morgen, donderde en bliksemde het. Een donkere wolk hing om de berg en het zware geluid van een ramshoorn weerklonk [....] De Sinai was geheel gehuld in rook, want de Heer was in vuur neergedaald op de berg. De rook steed op als uit een oven en de hele berg trilde hevig. Het geluid van de ramshoorn werd steeds sterker.
Wat ik hierbij overigens interessant vind is dat God van tevoren het volk van Israel verbiedt om de berg te naderen. Zo van 'je mag ons voertuig niet zien!'.
[exodus 24]
Toen ging Mozes met Aaron, Naadab, Adibhu en 70 leiders van de isrealieten de berg op. Zij zagen de God van Israel. Het leek alsof er onder zijn voeten tegels van saffier lagen, helder blauw als de hemel zelf.
In Exodus wordt ook gesproken over hoe God het volk voorgaat als een lichtende wolk in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op zaterdag 13 april 2002 21:57 schreef c70070540 het volgende:
Sorry voor mijn uitspraak, (ik heb wat tegen geloof, maar niet tegen gelovigen. Ieder is vrij in wat hij of zij niet gelooft!)

Wat zou ik het toch geweldig vinden als het inderdaad buitenaardse wezens of tijdreizigers zouden zijn die goden voorstellen. Ik zit nu al te gniffelen!

:-)
Ze zijn hoe dan ook hogere wezens :). Overigens is het bestaan van God dan ook een feit. Alleen niet zoals velen het verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Op zaterdag 13 april 2002 22:04 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:

[..]

Overigens is het bestaan van God dan ook een feit. Alleen niet zoals velen het verwachten
Als het werkelijk zo is gegaan, dan zou ik eigenlijk willen weten wat hun doelstelling was. Ze hebben de Jodendom, Christendom en Islam gecreerd. En wat ik hierbij ook denk is dat als dit werkelijk waar is dan neem ik aan dat we door hen ook genetisch zijn gemanipuleerd of zelfs geschapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Op zaterdag 13 april 2002 22:04 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:

[..]

Ze zijn hoe dan ook hogere wezens :). Overigens is het bestaan van God dan ook een feit. Alleen niet zoals velen het verwachten
Yep!
En zou Israel bij de escallatie van Israel tegen de Palestijnen door de Here der Heerscharen verdedigd worden met Ruimteschepen???? :D :D We zullen het misschien allemaal zien!!

En die UFO zal weer komen en, en hij zal Jeruzalem verdedigen, zoals in Jesaja beschreven wordt! :) "Als vliegende vogels, zo zal de Here der Heerscharen Jeruzalem verdedigen." Bovenstaande uitleg van Ezechiel (11 vers 23) bewijst wel degelijk dat deze "vliegende vogels" een vliegend voorwerp is, en geen beeldspraak.

Hier staat het nog eens:
Jesaja 31:5 "In vliegende vogels zal de Here der Heerscharen Jeruzalem beschutten en sparend bevrijden." :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op zaterdag 13 april 2002 22:11 schreef QUILIX het volgende:

[..]

Als het werkelijk zo is gegaan, dan zou ik eigenlijk willen weten wat hun doelstelling was. Ze hebben de Jodendom, Christendom en Islam gecreerd. En wat ik hierbij ook denk is dat als dit werkelijk waar is dan neem ik aan dat we door hen ook genetisch zijn gemanipuleerd of zelfs geschapen.
In de bijbel wordt meerdere malen gesproken over reuzen of godenzonen die leefden nabij of in het land dat Kanaan heette (het beloofde land). Deze reuzen konden kinderen uit hun haar laten groeien (?). [numeri 13/14]

Misschien ken je het verhaal van de sumariers? Dat was het eerste beschaafde ras waar wij weet van hebben. Ze leefden in de buurt van Egypte. Technologisch waren ze heel ver gevorderd, en het schijnt zo te zijn dat de egyptenaren het merendeel van hun techniek van deze beschaving hadden (er zijn egyptische hyroglyphen die heel duidelijk een bouwtekening voor een gloeilamp geven). De sumariers gebruikten een symbool dat wij ook nog kennen van de apotheek: het slangetje met het stokje. Het slangetje zou best eens een dubbele DNA helix kunnen zijn. Het vreemde is echter dat geschriften van deze beschaving spreken over een ras genaamd de annunaki die van een land genaamd nibiru komen. Dit ras wordt omschreven als een ras van lange witte mannen met baarden.

Ik heb dit op mijn homepage als verhaal gepost, misschien interessant (zij het wat groot):
Egypt, the land of mysteries, has always been favored by archeologists. Even after many dozens of years of research archeologists are still discovering new things. Four years ago they discovered that the Sphinx statue that guards the pyramids at Giza is actually much older than expected. The statue was over 10000 years old. That, of course, is weird because general science still believes that the first intelligent humans set foot in this planet somewhere around the same time. Still, intelligence, like most things, needs to evolve. And it is quite impossible for a race that has just developed intelligence to construct a statue this huge and complex. In other words, intelligent human beings must have been around for a much longer time than even 10000 years ago. At first, the statue was propably depicting another creature, but the egyptians replaced the head with that of a man. This older statue has been constructed by another civilization.

The entire set of pyramids found a Giza actually represents the constellation of Orion. This was discovered several years ago. It is not that strange though, considering that the egyptian culture revolved around the sun, the stars and the moon. More about that later.

Around the world, structures have been found that also represent constellations or serve as astronomical calenders. The most famous ones are Stonehenge and Carnac. Both consist of a large amount of large erected stones; or monoliths. In stonehenge the stones are positioned in a circle while in Carnac they are positioned in rows (Carnac has over 150 monoliths!).

When we travel to America we discover the ruined cities of the incas. Most of these cities have intricate astronomical calenders. According to Graham Hancock, an archeologist, the Incas used a very specific unit of measurement to construct their cities. There is now proof that this same unit of measurement has been used in Egypt to construct the pyramids as well. Most of the incan cities have large pyramid-like structures. One city actually has a pyramid that has the exact same dimensions as one of the Giza pyramids. The angle, the height and width are essentially identical (give or take a few inches). But it gets weirder.

In Cambodja there is an ancient ruin named Angkor. This ruin was discovered not too long ago and archeologists are still busy trying to uncover it's secrets. The ruins are covered with images of snakes. Some of them are almost identical to those found in many incan cities (depicting the god quatzacothl). Several cambodjan ruins contain smaller pyramids that, like their Egytpian- and Incan-counterparts have been constructed with the exact same unit of measurement. Width, angles and heights are strongly correlated across the various sites.

But there is more that links the three seperate cultures together. There is a burial ritual that is almost identical for all of the three cultures. The deceased is placed in a specially constructed boat and is sent into the sea. The blueprint for this boat is almost identical for all three cultures. In constrast to popular belief; the incan civilization was not the first human civilization to inhabit America. The Ptolmeks or Tomeks were the first civilization according to archeological evidence. They lived in and around what we now know as Mexico.

The only traces of Ptolmeks culture left behind are large stones resembling faces. The faces, strangely, appear to resemble negro people. Check this picture to see it for yourself. With the incans being direct descendants of the Ptolmeks, archeologists are positive that the faces do not resemble native Ptolmeks but people from another civilization. The only viable explanation is that these negro people came from the contintent of Africa. This puts a major dent in the commonly accepted history of mankind. There must have been another civilization around the time of the Ptolmeks that reached a level of technology that allowed them to travel across the oceans. But it gets weirder. Ptolmek, Incan and Egyptian hyroglyphics (all three civilizations use a different 'language') all speak of white, tall and bearded men.

Some scientists believe that these images represent their gods, but whey are they displayed as tall, white, bearded men in all three cultures? Incan people cant grow beards! The gene that is responsible for the growth of facial hair was cancelled out by evolution. Only several people still had the gene. Incan inscriptions actually tell that these men came from the other side of the sea in boats that they had never seen before. Inscriptians, like most things you read, can be misinterpreted. But there's a proof that the boats, at least, existed. The boats used in the burial rituals described above are identical to those displayed as the ones carrying the white men across the oceans.

The incan city of tenochlitan harbours yet another mystery. The city is basically constructed around a massive astronomical calender. In the north-end of the city there are two large stones that have been 'cut' in two with such preciscion that one archeologist, after having researched the object for a year, that 'the incans must have used a laser'.

But it gets even weirder. Remember what i wrote about the pyramids at Giza representing the constellation of orion? More structures have been discovered that represent other constellations. Now, this wouldn't have been that surprising if these structures would've been found in Egypt. But instead the structures are located in very remote and different part of the world. There is an incan city that represents a constellation. The egyptians, at least, must have possesed a great amount of astronomical knowledge. Their astronomical calender is very precise. But the most astonishing proof of this knowledge is the fact that the pyramids of Giza are located at the exact center of the planet. To do this, the Egyptians had to measure the earth. Something western science managed to do only several hundreds of years ago.

But there is another astonishing fact about the pyramids and the ruins/temples/structures discussed above: when placed on a globe it becomes appearent that these structures have been placed on very specific spots. In fact, mathematical analysis showed that the structures had been placed in such a way that the angles (from the centre of the earth) are identical.

It becomes apparent that these structures are not positioned the way they are by accident. They represent compex mathematical formulas that NASA also uses to show other races that we are intelligent (these formulas are put into the SETI-signal and cannot be generated by natural sources). The archeologist Graham Hancock has actually discovered new ruins simply by filling in the missing pieces of the formulas (like a sunken ruin in front of japan).

There is also a link between the earlier discussed Carnac and Egypt. Some egyptian hieroglyphs display our solar system in great detail but also have a 10th planet circling the sun. Same with Carnac. The main burial chamber has an inscription that displays the sun and 10 planets! Check it here. Also note that there are two long bearded men on each side of the solar system. Our solar system has 9 confirmed bodies. The majority of these planets has been discovered only after the year 1800. But the egyptians and the people of Carnac apparently knew about all 10 planets.

But theres more proof. It was always believed that Columbus was the first western man to set foot on the continent of america. This already has been proven wrong; the vikings got there first. But thats not that unbelievable. What is, is that a map of the world has been recovered that was being used by a sailor many years before Columbus was even born that displayed not only our continent in great detail; but the entire world! The map is extremely accurate and displays the coastal lines in great detail. Both polar areas are clearly visible but are significantly larger than they were in the time of Columbus.

Who made this map? Where did all this knowledge come from? If there is a lost civilization; and it appears to be the case, where did they come from? Who were they and what do they want to tell us?

Maybe this ancient civilization left behind the discussed structures (or the knowledge the construct them - remember the unit-of-measurement used to construct several of the discussed structures) to preserve ancient knowledge. Maybe they wanted to tell us about them, but on our own pace. Given time, they knew, we would develop the means necessary to discover these links between the structures and discover more about them in and ourselves the process.

But there is something that has come up not too long ago that is truly baffling. About 5 years ago NASA discovered a face on mars. The face appeared to be that of a human. Upon discovery, most scientists claimed the face to be the result of shadows. It appeared to be that way. Until a year ago. NASA had completed its scientific survey of the surface of mars and constructed a 3D map of the planets surface. Two scientists decided to try to locate the face. They found it: It was real face! Before the discovery of this face an assembly of scientists agreed upon a set of tests to confirm the face to be artificially constructed should more proof be found. These tests were run on the face and the it passed all the tests! This does not prove beyond a fact that the face is indeed an artificial construct, but it becomes a lot more plausible. Most people now believe that it is artificial rather than natural. NASA, though, decided not to follow up on this research and strangely decided that Mars, when alien life (even if it passed away a long time ago) is concerned, is not interesting.

More startling is the fact that two pyramids and a fortress-like construction have been found near the face. For much more convincing material:

- site 1
- site 2

When you combine NASA and Mars, most people remember the accidents that happened with a lot of their satellites and landers upon entering the mars atmosphere. Some people now believe that NASA did this on purpose to avoid having to tell people about the things they did find on Mars.

Again the purpose of this face might be to tell us (humans) more about who we are and where we came from. The face is 2.5km in length and can only be seen with satellites or extremely powerful telescopes. Maybe the constructors knew that we would find it one day, but they didnt want us to find it right away.

Recent DNA-related research has uncovered that there was an eve and an adam. All humans descend from these two (mitochrondial) beings. This means that all humans originated from the same two entities (which can be backtraced with advanced techniques). But how is that possible if we are all so different? There is now proof that the ancient Sumarians, the first real human civilization, knew what DNA was and how they could manipulate it. This might seem insane; but the sumarians used a symbol to represent this: two entwined snakes. We still use this symbol in current medicine. But if you take a look at it from a scientific point of view youll see that it resembles the double-helix of DNA!

The sumarians speak of a race from Nibiru called the Annunaki. These annunaki are propably not from this planet. They are described as being tall, white with long beards. The annunaki are mentioned in religions throughout the world. The bible tells of tall people inhabiting a country next to the holy land. (numeri 13 and 14). These people are propably annunaki as well (the bible says that 'they grew children from their long heir'.

But where does this leave us? The annunaki are gone. The appearance of tall, white and bearded people is not uncommon nowadays. I am quite tall myself, that is, propably tall in the eyes of ancient humans. I am white and could grow a beard. But this is the result of evolution; humans in the nothern parts of the world are much taller then they used to be.

But we do hear about tall, white and bearded people from another profession: Ufology. Some abductees claim to have seen such 'beings'. They are called nordics by ufologists. These people are friendly and they dont 'torture' their abductees like the grays (another kind of aliens) do. This sheds a new light on who the Annunaki might have been it might even prove that our history is very different from what we think! Maybe this planet was once inhabited by the annunaki. They 'planted' mankind on this planet using advanced DNA-resequencing techniques and adapted us to this planet.

Maybe there are thousands of human races throughout the galaxy, all based on the gene-seed of one mother-race.

I am strongly convinced of the fact that there might be more truth to this story than most people want to believe. I've attempted to give some more arguments to somewhat convince you of the fact that there might actually be some truth in all this.

Keep an open mind, but do look for clues. Dont keep a mind that is 'too open' or your brains will fall out.
edit:
Ik moet het nog een keer op spelling controleren, ik heb het nogal snel geschreven namelijk

[edit2]Ik ben nog steeds even christelijk overigens. Dus als iemand me nu nog kortzichtig durft te noemen....[/edit2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Op zaterdag 13 april 2002 22:19 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:

[..]

In de bijbel wordt meerdere malen gesproken over reuzen of godenzonen die leefden nabij of in het land dat Kanaan heette (het beloofde land). Deze reuzen konden kinderen uit hun haar laten groeien (?). [numeri 13/14]

Misschien ken je het verhaal van de sumariers? Dat was het eerste beschaafde ras waar wij weet van hebben. Ze leefden in de buurt van Egypte. Technologisch waren ze heel ver gevorderd, en het schijnt zo te zijn dat de egyptenaren het merendeel van hun techniek van deze beschaving hadden (er zijn egyptische hyroglyphen die heel duidelijk een bouwtekening voor een gloeilamp geven). De sumariers gebruikten een symbool dat wij ook nog kennen van de apotheek: het slangetje met het stokje. Het slangetje zou best eens een dubbele DNA helix kunnen zijn. Het vreemde is echter dat geschriften van deze beschaving spreken over een ras genaamd de annunaki die van een land genaamd nibiru komen. Dit ras wordt omschreven als een ras van lange witte mannen met baarden.

Ik heb dit op mijn homepage als verhaal gepost, misschien interessant (zij het wat groot):
[..]

edit:
Ik moet het nog een keer op spelling controleren, ik heb het nogal snel geschreven namelijk

[edit2]Ik ben nog steeds even christelijk overigens. Dus als iemand me nu nog kortzichtig durft te noemen....[/edit2]
Ik heb je website een aantal weken geleden al in zijn geheel doorgenomen. Ben bijna met alles met je eens. Ik heb veel kennis van de geschiedenis. Vooral van voor de Egyptische periode zoals de Soemeriers.

Meer info over de Someriers:
De Soemeriers hadden grote angst voor de goden. Daarom waren ze dagelijks bezig om de Goden te eren en van dienst te zijn. Maar Soemeriers geloofden niet in een leven na de dood. Alleen de goden hadden het eeuwige leven. Ook na hun dood. De Soemeriers hielden zich aan bepaalde religieuze regels die ze Me noemden. Deze wet was het belangrijkste in hun leven, dat door de goden werden gemaakt. De Soemeriers geloofden dat ze geschapen werden door de goden om hen als slaaf te dienen. Elke Soemerier moest het besluit van een god gehoorzamen, hoe onwettig of onjuist het ook was. (Ze hadden dus geen eigen wil -> komt bekend voor )
Volgens Soemerische geschriften hielpen de goden de gewone mensen niet. Als een Soemerische persoon een probleem had, moest hij het zelf oplossen.

Hieruit kan je opmaken dat, als de mensheid door middel van genetische manipulatie is geschapen, is het geschapen om als slaaf te dienen. Slaaf van wie precies?

KORAN: "Allah is de Heer van Sirius" (53:50)
In de Koran staat duidelijk dat Allah de heer van de ster Sirius is. Geloofswetenschappers kunnen van alles bedenken en zeggen dat je dit niet letterlijk moet nemen. Maar als je kijkt naar het feit dat God/Allah volgens de Islam buiten een universum, buiten tijd en ruimte moet zijn, klopt dit dus niet. Deze vers heeft een bepaalde betekenis.

SOEMERIE: "Sirius is de opperrechter van het heelal. De Soemerische goden komen van de Plejaden"
Volgens de Soemeriers komen de goden van de Plejaden sterren. En is de ster Sirius de opperrechter van het heelal. Sommige dingen van het Soemerische geloof is later overgenomen door vele andere geloven zoals het Christendom, Jodendom en Islam. De goden en mythen van bijvoorbeeld de Babyloniers stamt af van de Soemeriers. Er zijn bewijzen dat de Hebreeuwen deze mythen in het Oude Testament hebben overgenomen. De belangrijkste hiervan is de Zondvloed. Volgens Soemerische mythe was een man Utnapishtim genaamd (Noah) die een enorme schip bouwde.

BIJBEL: "Bestuurt u de Beer met zijn jongen? Kunt u de banden van de Plejaden binden (.."en bond hem duizend jaar" (Openb.20), of de boejen van orion slaken?" (Job. 38:31-32)
Hier staat duidelijk dus ook de sterrengroep Plejaden in. Ook Orion is belangrijk.

EGYPTE: "Isis is de koningin van het dodenrijk Sirius. Osiris is de koning van het dodenrijk Orion".

Deze dingen kan je moeilijk van de tafel vegen. Ook niet door te zeggen: "Jah Sirius is de helderste ster dus logisch dat men die ster ging vereren". Klopt niet als je alle puzzelstukken doorneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op zaterdag 13 april 2002 22:32 schreef QUILIX het volgende:

[..]

Ik heb je website een aantal weken geleden al in zijn geheel doorgenomen. Ben bijna met alles met je eens. Ik heb veel kennis van de geschiedenis. Vooral van voor de Egyptische periode zoals de Soemeriers.

Meer info over de Someriers:
De Soemeriers hadden grote angst voor de goden. Daarom waren ze dagelijks bezig om de Goden te eren en van dienst te zijn. Maar Soemeriers geloofden niet in een leven na de dood. Alleen de goden hadden het eeuwige leven. Ook na hun dood. De Soemeriers hielden zich aan bepaalde religieuze regels die ze Me noemden. Deze wet was het belangrijkste in hun leven, dat door de goden werden gemaakt. De Soemeriers geloofden dat ze geschapen werden door de goden om hen als slaaf te dienen. Elke Soemerier moest het besluit van een god gehoorzamen, hoe onwettig of onjuist het ook was. (Ze hadden dus geen eigen wil -> komt bekend voor )
Volgens Soemerische geschriften hielpen de goden de gewone mensen niet. Als een Soemerische persoon een probleem had, moest hij het zelf oplossen.

Hieruit kan je opmaken dat, als de mensheid door middel van genetische manipulatie is geschapen, is het geschapen om als slaaf te dienen. Slaaf van wie precies?

KORAN: "Allah is de Heer van Sirius" (53:50)
In de Koran staat duidelijk dat Allah de heer van de ster Sirius is. Geloofswetenschappers kunnen van alles bedenken en zeggen dat je dit niet letterlijk moet nemen. Maar als je kijkt naar het feit dat God/Allah volgens de Islam buiten een universum, buiten tijd en ruimte moet zijn, klopt dit dus niet. Deze vers heeft een bepaalde betekenis.

SOEMERIE: "Sirius is de opperrechter van het heelal. De Soemerische goden komen van de Plejaden"
Volgens de Soemeriers komen de goden van de Plejaden sterren. En is de ster Sirius de opperrechter van het heelal. Sommige dingen van het Soemerische geloof is later overgenomen door vele andere geloven zoals het Christendom, Jodendom en Islam. De goden en mythen van bijvoorbeeld de Babyloniers stamt af van de Soemeriers. Er zijn bewijzen dat de Hebreeuwen deze mythen in het Oude Testament hebben overgenomen. De belangrijkste hiervan is de Zondvloed. Volgens Soemerische mythe was een man Utnapishtim genaamd (Noah) die een enorme schip bouwde.

BIJBEL: "Bestuurt u de Beer met zijn jongen? Kunt u de banden van de Plejaden binden (.."en bond hem duizend jaar" (Openb.20), of de boejen van orion slaken?" (Job. 38:31-32)
Hier staat duidelijk dus ook de sterrengroep Plejaden in. Ook Orion is belangrijk.

EGYPTE: "Isis is de koningin van het dodenrijk Sirius. Osiris is de koning van het dodenrijk Orion".

Deze dingen kan je moeilijk van de tafel vegen. Ook niet door te zeggen: "Jah Sirius is de helderste ster dus logisch dat men die ster ging vereren". Klopt niet als je alle puzzelstukken doorneemt.
Soemariers...je hebt gelijk....ik gebruikte de engelse spelling :)

Ik vind het wel leuk dat jij idd wat meer vanuit de islam als invalshoek kunt kijken, want daar weet ik (shame on me) bedroevend weinig van. Dat is dan ook weer het coole van dit forum natuurlijk. Maar het is, alles bij elkaar opgeteld, een verdacht goed passende puzzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Op zaterdag 13 april 2002 22:36 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:

[..]

Soemariers...je hebt gelijk....ik gebruikte de engelse spelling :)

Ik vind het wel leuk dat jij idd wat meer vanuit de islam als invalshoek kunt kijken, want daar weet ik (shame on me) bedroevend weinig van. Dat is dan ook weer het coole van dit forum natuurlijk. Maar het is, alles bij elkaar opgeteld, een verdacht goed passende puzzel.
Ik ben zelf ex-moslim en ik weet veel van de Islam af. Bij de moslims is het bijvoorbeeld ook algemeen bekend dat de profeet Mohammed regelmatig naar een berg ging om met God of met een of andere engel te praten. Er waren ook getuigen. Hieruit kan je concluderen dat de Islam ook door hen is gecreerd. Naar mijn mening is Islam en de Koran in een latere stadium veranderd door sommige machthebbers.

Waarom de geloven zijn gecreerd weet ik niet precies. Maar nadat ik wat info heb gelezen over het nihilisme begin ik een beetje te begrijpen wat de doelstelling was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Op zaterdag 13 april 2002 22:41 schreef QUILIX het volgende:

[..]

Ik ben zelf ex-moslim en ik weet veel van de Islam af. Bij de moslims is het bijvoorbeeld ook algemeen bekend dat de profeet Mohammed regelmatig naar een berg ging om met God of met een of andere engel te praten. Er waren ook getuigen. Hieruit kan je concluderen dat de Islam ook door hen is gecreerd. Naar mijn mening is Islam en de Koran in een latere stadium veranderd door sommige machthebbers.

Waarom de geloven zijn gecreerd weet ik niet precies. Maar nadat ik wat info heb gelezen over het nihilisme begin ik een beetje te begrijpen wat de doelstelling was.
Tekst van Christiaan bevat me iets te veel ontraceerbare als feit voorgelegde argumenten.
Wat is de URL van Chris' sight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
http://christiaanverwijs.eveolution.com (ranting / mysteries)

Maar er staan daar weinig URLs op. Het is een samenraapsel van allerlei zaken van allerlei bronnen. Beetje dom dat ik geen bronnen heb vermeld, want intussen weet ik er al niet zoveel meer. Maar Graham Hancock heeft boeken over dit onderwerp geschreven, en je zou zijn werken eens kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:04

Nicap

Tsssk....

Christiaan, zou je nog een passage willen schrijven uit ezechiel. Ik heb hier ff geen bijbel, maar er moet ook een stuk staan over iemand die meegenomen word in de wolk. Hij zit dan in die machine en kijkt op een kristallen muur waar hij het hele dorp kan overzien.(zoiets iig). Ezechiel rules.

Die kristallen muur is dan of een grote TV of gewoon een groot raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op zondag 14 april 2002 11:45 schreef Nicap het volgende:
Christiaan, zou je nog een passage willen schrijven uit ezechiel. Ik heb hier ff geen bijbel, maar er moet ook een stuk staan over iemand die meegenomen word in de wolk. Hij zit dan in die machine en kijkt op een kristallen muur waar hij het hele dorp kan overzien.(zoiets iig). Ezechiel rules.

Ik verschaf die eer aan mastermind....ik weet zo niet waar je het over hebt. Het enige verhaal dat ik zo uit mijn hoofd ken is dat van Jezus die tijdens hemelvaart door een wolk wordt opgenomen naar de hemel. Maar daar wordt niet gesproken over een kristallen muur. Ik zal wel even voor je zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb verleden jaar een boek gekocht met bijna hetzelfde topic.

Waren onze goden kosmonauten.

Het begint wel leuk nl in de toekomst.
In de toekomst gaan wij de ruimte ontdekken en vinden een planeet waar mensen op leven (stenen tijdperk zeg maar), wij als kosmonauten reizen af naar de planeet. De mensen daar weten niet wat er gebeurt. Wij moeten wel goden zijn want wij vliegen op vogels van vuur, en met de medische technologie van dan (en nu) kunnen wij leven geven aan de doden (reanimeren).

Leuk boek moet je lezen, staan ook veel "bewijzen" in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
[ezechiel 1]
Op de vijfde dat van de vierde maand van het derstigste jaar zag ik, Ezechiel de priester, de zoon van Buzi, de hemel opengaan en kreeg ik een visioen van God. Dat was vij jaar nadat koning Jojakin was weggevoerd in ballingschap. Ik was toen bij de ballingen aan de rivier de Kebar in Babylonie. Daar richtte de Heer zich tot mij. Ik werd door zijn macht overweldigd.
Dit zag ik: er stak een storm op uit het noorden; uit een zware wolk, omgeving door een lichtgloed, schoten felle bliksemstrale. In de wolk was vuur dat leek op blinkend metaal. In het midden kon ik vier levende wezens onderscheiden. Zij zagen eruit als mensen, maar ieder van hen had vier gezichten en vier vleugels. Hun benen waren recht; hun voeten leken op de hoeven van een kalf en glansden als gepolijst brons. Ze waren met hun gezichten en hun vleugens naar vier zijden gericht. Onder elke vleugel was een mensenhand zichtbaar. Wanneer ze zich voorbewogen, in welke richting dan ook, gingen ze recht vooruit zonder hun lichaam te draaien. De vier gezichten leken bij ieder van hen van voren op dat van een mens, rechts op dat van een leeuw, links op dat van een stier en van achteren op dat van een arend. Twee van hun vleugels waren naar boven uitgestrekt en raakte elkaar, met de twee andere bedekten ze hun lichaam. Overaal waar ze heen wilden, daar gingen ze heen. Ieder van hen bewoog zich recht vooruit zonder zijn lichaam te draaien. tussen in was iets dat leek op gloeiende kolen, op fakkels die heen en weer schoten. HEt vuur verspreidde een felle gloed en er schoten bliksems uit. Ook de wezens zelf flitsten als bliksemstralen heen en weer.
Terwijl ik naar hen keek zag ik op de grond naast elk van deze levende wezens een wiel. De vier wielen schitterden als turkoois. Ze waren gelijk van vorm en waren zo gebouwd dat het leek of ze in elkaar grepen. Ze bewogen zich in vier richtingen zonder te keren. De wielen waren ontzagwekkend hoog; de velgen waren geheel bedekt met ogen. Als de wzens bewogen, bewogen de wielen naast hen ook; als ze stilstonden, stonden de wielen ook stil; als ze zich losmaakte van de grond, deden de wielen dat ook. De kracht die in de wezens was, beheerste ook de wielen.
Boven hun hoofd was een soort koepen met de verblindende glinstering van een ijskristal. Daar, onder de koepel, stonden ze; twee van hun vleugels waren naar elkaar toegewend, met de beide andere bedekten ze hun lichaam. Als ze zich bewogen, hoorde ik het slaan van hun vleugels; dat klonk als het gebulder van de zee, als het dreunen van een grote legermacht, als de stem van de machtige God. Stonden ze stil, dan vouwden ze hun vleugels weer. Er klonk een stem boven de koepel.. Daar zag ik iets dat leek op een troon, fonkelend als saffier. Op de troon zat een gedaante met het uiterlijk van een mens. Het bovenlichaam was van blinkend metaal, als vuur door een rand omsloten; het onderlichaam was als vuur, omgeven door een felle gloed, een gloed als de regenboog tegen de wolken. Zo verscheen de Heer in al zijn majesteit.
Dit wordt in het boek Ezechiel meerdere malen beschreven.

Overigens heb ik ook verhalen gehoord over stukken glas die in de sediment lagen gevonden zijn in de woestijn waar vroeger Sodom en Gomorra moeten hebben bestaan. deze glasklompen ontstaan bij extreem hoge temperatuur. Op dit moment zijn deze maar op 1 andere plek te vinden: de testgebieden waar atoombommen getest worden. Heeft God gegooid met atoombommen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentric
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08-2012
Op zaterdag 13 april 2002 16:44 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
En durf nou niet weer te zeggen dat ik als christen niet vrij durf te denken ;)
Hahaha... inderdaad ben je vrij ruimdenkend voor een gelovige !

Alhoewel ik het allemaal een beetje ver vind gaan heb ik de bijbel ook eens
open gedaan en verrek, je zou inderdaad toch zweren dat ze het hebben over
een helicopter met 4 rotorkoppen, elk 4 bladig en 4 poten met wielen eronder
en een luidspreker boven de cockpit die de arme stakker toespreekt...

Ook de connecties tussen de Plejaden, Sirius en Orion die in verschillende
godsdiensten worden genoemd is wel interessant. Alleen vraag ik me dan af
hoe het kan dat we wel uit de overlevering weten welke ster ze bedoelen en
dat die ster Sirius heet, maar dat de rest van de kennis allemaal verloren
is gegaan.

Maar een leuke theorie is het zeker :)

Als er een ding groter is dan het heelal, dan is het de menselijke verbeelding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op zondag 14 april 2002 15:38 schreef xentric het volgende:

[..]

Ook de connecties tussen de Plejaden, Sirius en Orion die in verschillende
godsdiensten worden genoemd is wel interessant. Alleen vraag ik me dan af
hoe het kan dat we wel uit de overlevering weten welke ster ze bedoelen en
dat die ster Sirius heet, maar dat de rest van de kennis allemaal verloren
is gegaan.

Als je in de bijbel bijvoorbeeld in Exodus zoekt naar de voorschriften die God voorschrift die betrekking hebben op gezondheid, dan zie je ook hele interessante zaken. Zo krijgt het volk een aantal regels die zeker hout snijden maar die op dat moment zeker nog niet bekend waren bij de (als die er al was) wetenschap. Zo wordt er bijvoorbeeld voorgeschreven dat als iemand geinfecteerd is door een SOA op je spuugt, je je kleren moet wassen en in bad moet gaan. Dat is voor onze huidige inzichten heel logisch, want het zijn virale aandoening die je kunt overdraging via bijvoorbeeld speeksel (er wordt ook gesproken over het niet aanraken van het bloed van een geinfecteerde). Dit was op dat moment echt nog geen parate kennis - men wist niet eens waar bloed voor was, laat staan wat virussen waren en hoe ziekten werden doorgegeven. Er is dus waarschijnlijk een enorme schat aan kennis geweest die door de tijd verloren is gegaan.

Over mijn vrije denken; alle jongeren die ik ken en gelovig zijn denken op deze manier over dingen na (en verder). Wie of wat God is, doet er niet zo heel erg toe. De normen in de bijbel zijn principieel goed en daarom voor mij acceptabel. Als God idd een tijdreiziger is, dan zou dat wel wat afdoen aan het hele idee van religie, maar dat neemt niet weg dat de normen en de levenswijze nog steeds 'goed' (voor mij dan) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Op zondag 14 april 2002 11:45 schreef Nicap het volgende:

Ezechiel 40:2

"De Geest de Heren hief mij op tussen hemel en aarde, en in de gezichten Gods bracht Hij mij in het land Israels, en Hij zette mij op een zeer hogen berg; en aan denzelven was als een gebouw ener stad tegen het zuiden.
Als Hij mij daarhenen gebracht had, ziet, zo was er een man, wiens gedaante was als de gedaante van koper; en in zijn hand was een linnen snoer, en een meetriet; en hij stond in de poort."

Gaat hij hier ener vliegend object in, landt op een berg en ontmoet daar een robot? (R2D2)??? :+

Is deze stad het Moederschip???

Ezechiel beschrijft in de hoofdstukken die volgen hoe het er van binnen uitziet.

Komt hier het helikopterachtige vaartuig de Docking bay binnen vliegen?
43:4
En ziet, de heerlijkheid des Gods van Israel kwam van den weg naar het oosten; en Zijn stem was als het geruis van vele wateren, en de aarde werd verlicht van Zijn heerlijkheid.
En alzo was de gedaante van het gezicht, dat ik zag, gelijk het gezicht, dat ik gezien had, toen ik kwam, om de stad te verderven; en het waren gezichten, als het gezicht, dat ik gezien had aan de rivier Chebar; en ik viel op mijn aangezicht.
En de heerlijkheid des HEEREN kwam in het huis, door den weg der poort, die den weg naar het oosten zag.
En de Geest nam mij op, en bracht mij in het binnenste voorhof; en ziet, de heerlijkheid des HEEREN had het huis vervuld.
Op zondag 14 april 2002 15:38 schreef xentric het volgende:

[..]

:) Idd.
Ezechiel zegt dat het 4 cherubs zijn.
Ok, stel dat dit zo is. (cherubs zijn engelen).
Dan kun je je afvragen.

1. Waarom hebben die cherubs wielen aan hun voeten zitten, die om hun voeten heen kunnen sturen?
2. Waarom maken hun vleugels het geluid van een dreunend leger als ze opstijgen.
3. Waarom ontstaat er een wolk als de cherubs opstijgen.

Mogelijke verklaring:
1. Het waren geen cherubs maar motoren met wielen.
2. Omdat een helikopter nou eenmaal het geluid van een dreunend leger maakt.
3. Uitlaatgassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op zondag 14 april 2002 17:57 schreef Mastermind het volgende:

[..]

Ezechiel 40:2

"De Geest de Heren hief mij op tussen hemel en aarde, en in de gezichten Gods bracht Hij mij in het land Israels, en Hij zette mij op een zeer hogen berg; en aan denzelven was als een gebouw ener stad tegen het zuiden.
Als Hij mij daarhenen gebracht had, ziet, zo was er een man, wiens gedaante was als de gedaante van koper; en in zijn hand was een linnen snoer, en een meetriet; en hij stond in de poort."

Gaat hij hier ener vliegend object in, landt op een berg en ontmoet daar een robot? (R2D2)??? :+

Is deze stad het Moederschip???

Ezechiel beschrijft in de hoofdstukken die volgen hoe het er van binnen uitziet.

Komt hier het helikopterachtige vaartuig de Docking bay binnen vliegen?
43:4
En ziet, de heerlijkheid des Gods van Israel kwam van den weg naar het oosten; en Zijn stem was als het geruis van vele wateren, en de aarde werd verlicht van Zijn heerlijkheid.
En alzo was de gedaante van het gezicht, dat ik zag, gelijk het gezicht, dat ik gezien had, toen ik kwam, om de stad te verderven; en het waren gezichten, als het gezicht, dat ik gezien had aan de rivier Chebar; en ik viel op mijn aangezicht.
En de heerlijkheid des HEEREN kwam in het huis, door den weg der poort, die den weg naar het oosten zag.
En de Geest nam mij op, en bracht mij in het binnenste voorhof; en ziet, de heerlijkheid des HEEREN had het huis vervuld.
[..]

:) Idd.
Ezechiel zegt dat het 4 cherubs zijn.
Ok, stel dat dit zo is. (cherubs zijn engelen).
Dan kun je je afvragen.

1. Waarom hebben die cherubs wielen aan hun voeten zitten, die om hun voeten heen kunnen sturen?
2. Waarom maken hun vleugels het geluid van een dreunend leger als ze opstijgen.
3. Waarom ontstaat er een wolk als de cherubs opstijgen.

Mogelijke verklaring:
1. Het waren geen cherubs maar motoren met wielen.
2. Omdat een helikopter nou eenmaal het geluid van een dreunend leger maakt.
3. Uitlaatgassen.
Maar ook het opvouwen van de vleugels van de engelen aan boord (en de cherubs). Het lijkt wel een beschrijving van zo'n britse VTOL harrier jet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-03 20:39

Hagar

Diabootic

ff een kleine vraag.
Wat is de voornaamste reden dat er oorlog wordt gevoerd tussen landen en bevolkingsgroepen?

Juist, het geloof.

Dus mocht de theorie van de topicstarter kloppen dan is dat iemand geweest die de wereld wou laten vergaan niet helpen.
Er is volgens mij maar een geloof dat zich onthoudt van dit soort onderlinge strijd en dat is het boeddhisme.
Vrijwel alle andere geloven zijn constant in strijd met elkaar over het feit dat zij het "beste" geloof zijn.

Mijns inziens wordt er dus ook niemand geholpen met een god.

Ben ik nu een atheïst??? :P

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op zondag 14 april 2002 19:23 schreef Hagar het volgende:
ff een kleine vraag.
Wat is de voornaamste reden dat er oorlog wordt gevoerd tussen landen en bevolkingsgroepen?

Juist, het geloof.

Dus mocht de theorie van de topicstarter kloppen dan is dat iemand geweest die de wereld wou laten vergaan niet helpen.
Er is volgens mij maar een geloof dat zich onthoudt van dit soort onderlinge strijd en dat is het boeddhisme.
Vrijwel alle andere geloven zijn constant in strijd met elkaar over het feit dat zij het "beste" geloof zijn.

Mijns inziens wordt er dus ook niemand geholpen met een god.

Ben ik nu een atheïst??? :P
Dit is enorm off-topic en heeft niks te maken met het onderwerp. Er loopt al een geloofsdiscussie waarin het bekrompen beeld dat je hier voert flink ontkracht wordt. Mensen voeren oorlog - religies doen dat niet. Ga die andere threads maar lezen:

[topic=456786/1/999]

Dit is geen discussie over het nut van geloven of de redenen waarom je dat wel of niet zou doen, dus houdt dergelijke posts uit deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook eens gelezen:

Tijd geleden zocht men naar bepaalde hemellichamen aan de hand van een formule die voorspelde op welke afstand van de aarde een bepaalde hemellichaam was te vinden (planeten). Dit werd gedaan aan de hand van een logische reeks.

Een aantal planeten klopt wonderbaarlijk goed volgens deze reeks alleen de buitenste planeten wijken nogal af. maar we hebben het wel over een paar honderd jaar geleden.

Ook kwam men op een getal dat zou duiden op een planeet tussen mars en jupiter in...

Jarenlang zocht men dat gebied met steeds beter wordende telescopen. En wat men aantrof waren allemaal planetoiden.

Dit is nog alles een FEIT.

Wat nu de theorie is, dat deze brokstukken ooit een planeet waren maar dat door een bepaalde ramp dat gecreerd was door de mens zelf dit tot de ondergang van deze planeet heeft geleid.

En dat mensen dus niet van de Aarde komen.

Ook zijn er grottekeningen gevonden van 1000en jaren oud waar ons COMPLETE zonnestelsel op afgbeeld staat including Pluto die pas in 1931 is ontdekt...

Dit is vaag, ik kan het niet bewijzen. Maar heb het lang geleden gelezen... misschien dat iemand deze verhalen ook kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op zondag 14 april 2002 19:49 schreef -KOD- het volgende:
Ik heb ook eens gelezen:

Tijd geleden zocht men naar bepaalde hemellichamen aan de hand van een formule die voorspelde op welke afstand van de aarde een bepaalde hemellichaam was te vinden (planeten). Dit werd gedaan aan de hand van een logische reeks.

Een aantal planeten klopt wonderbaarlijk goed volgens deze reeks alleen de buitenste planeten wijken nogal af. maar we hebben het wel over een paar honderd jaar geleden.

Ook kwam men op een getal dat zou duiden op een planeet tussen mars en jupiter in...

Jarenlang zocht men dat gebied met steeds beter wordende telescopen. En wat men aantrof waren allemaal planetoiden.

Dit is nog alles een FEIT.

Wat nu de theorie is, dat deze brokstukken ooit een planeet waren maar dat door een bepaalde ramp dat gecreerd was door de mens zelf dit tot de ondergang van deze planeet heeft geleid.

En dat mensen dus niet van de Aarde komen.

Ook zijn er grottekeningen gevonden van 1000en jaren oud waar ons COMPLETE zonnestelsel op afgbeeld staat including Pluto die pas in 1931 is ontdekt...

Dit is vaag, ik kan het niet bewijzen. Maar heb het lang geleden gelezen... misschien dat iemand deze verhalen ook kent.
Ik ken je verhalen. Ik heb het in mijn quote van een fragment van een verhaal van mijn homepage ook beschreven. Zowel de egyptenaren als een aantal 'holbewoners' die in Carnac een grot-tempel hebben gebouwd hebben tekeningen/hieroglyphen gemaakt waarin een zonnestelsel afgebeeld staat met 10 lichamen. Ik heb dit picje geupload dat in een pyramide in egypte is gevonden:

http://www.eveolution.com/hosted/chris/got/68.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 19:58 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Ik ken je verhalen. Ik heb het in mijn quote van een fragment van een verhaal van mijn homepage ook beschreven. Zowel de egyptenaren als een aantal 'holbewoners' die in Carnac een grot-tempel hebben gebouwd hebben tekeningen/hieroglyphen gemaakt waarin een zonnestelsel afgebeeld staat met 10 lichamen. Ik heb dit picje geupload dat in een pyramide in egypte is gevonden:

http://www.eveolution.com/hosted/chris/got/68.gif
Als ik me niet vergis is dit niet Egyptisch maar Babylonisch, een afbeelding van een Annunaki.

Over het "waren de Goden kosmonauten (van Sirius)" verhaal: dit is oude conspiracy-koek uit de occulte hoek. Occultisten beweren al eeuwen lang contact te hebben met astrale wezens (astra = ster)

Om eens met David Bowie te spreken (die gelooft dit ook, als occultist in hart en nieren):
"Ziggy Stardust under the serious moonlight from the diamond Dogstar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof anyway niet in het ADAM en EVA verhaal, ook niet in de evolutietheorie... (wel de meeste dingen), maar ik heb het id dat de mensheid qua oorsprong niet op aarde ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Op zaterdag 13 april 2002 21:45 schreef Dobie het volgende:
Ik zal het onthouden.

Kan het misschien eens gebruiken als ik een science fiction boek schrijf.
Bespaar je de moeite is al gedaan door Erich von Däniken (In de schaduw van de piramiden). Kan het jullie echt aanraden. Heb het boek gekocht en in een ruk uitgelezen.
Hij haalt er ook allemaal stukken van verschillende geloven bij.

En zoals Arthur C. Clarke al opmerkte:
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic"

(PS Christiaan als je het wilt lezen stuur dan ff een mailtje)

"Give me where to stand, and I will move the Earth " -- (Archimedes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 21:44 schreef Ecteinascidin het volgende:
Ik denk altijd dat gestrande tijdreizigers op een of andere manier hun stranding in de wereldgeschiedenis verstoppen zodat ze in de toekomst alsnog opgehaald kunnen worden. Types als Leonardo da Vinci bijvoorbeeld, die buitengewoon slim was. Indien íe gewoon uit de toekomst kwam is dat slimme verklaard en is de impact van hem gewoon een soort ANWB-call.
Maar ik betwijfel of een tijdreiziger die zo gestrand rond 3000 BC het zou proberen zo'n impact te creeeren dat eigenlijk de hele mensheid zijn aanwezigheid als enige doel aanneemt. Je kan als tijdreiziger natuurlijk ook overdrijven met je ANWB-call's aan de toekomst. Ondanks het feit dat je natuurlijk wel zeker wilt zijn dat je boodschap aan de toekomst inderdaad wel deze toekomst haalt.

Zowiezo dat ze vast wel enige protocollen in de toekomst vastleggen om de tijd niet teveel te beinvloeden: zoiets mag dus wel, maar niet te opvallend. Iemand die vervolgens voor God gaat spelen is dan wel HEEEEEL erg fout bezig. Corrigeren is makkelijk: tijdpolitie haalt 'm op en er zal nooit zo'n persoon zijn geweest.
Juist, volkomen logisch. Ik begrijp niet waarom dit aspect in de verdere discussie onderbelicht blijft.

In plaats daarvan kiest men weer eens voor de gemakkelijkste weg. Smijten met bijbelteksten, alsof dat de zaak interessanter maakt :z..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestiole
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tja sorry maar ik blijf nog even bij de religie.

Nog niemand heeft het over de Babel-toren historie gehad, was dat dan een soort kriminele tijdsreiziger die iedereen tegen iedereen opzette?

En sorry als mijn godsdienst kennis laag is, ben een noob op dat niveau. Maar ik wil wel bijleren :)

Me, myself & I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[topic=467134/2/25]

Dit is een erg interessant onderwerp.

Allereerst over dat programmeren; Vanaf je geboorte word je 'geprogrammeerd' met een geloof. HET geloof volgens je ouders/verzorgers. Je kunt gedoopt worden. Je gaat naar een kleuterschool, waar ze je voorlezen uit de bijbel. Je gaat naar een christelijke middelbare school. enz. iedere zondag nog ff naar de kerk.

Ieder geloof zegt dat het, het ware geloof is, terwijl ik denk (heb d'r nu ook weer niet al te veel verstand van), dat ieder geloof hetzelfde is (of in ieder geval gebaseerd is op een hetzelfde geloof). Alleen in verloop van tijd is het veranderd door invloeden van machtige mensen (zoals iemand voor mij al zei) of gewoon door verkeerd begrip (want vergissen is nu eenmaal menselijk ;)).

Verder is alles wat ik in dit forum lees, erg aannemelijk.
Zoals dat de wolk iets van een soort Harier betreft of misschien een toekomstig model supersonische straaljager die ook in de ruimte kan vliegen (heb daar pas iets van op Discovery gezien).
Ik heb ook wel eens iets gehoord over een test wat ze met een supersonisch vliegtuig en 2 atoomklokken hadden gedaan.
1 klok op aarde en 1 in t vliegtuig. Het vliegtuig hadden ze op supersonische snelheid een paar keer om de aarde laten vliegen en nadat t geland was, stonden de klokken NIET meer gelijk...

Tijdreizen is (naar mijn mening) mogelijk.

Nu komen we dus bij de vraag: WAAROM ?
Waarom een religie vormen ?
Gaat het om de religie of de leefregels van dit geloof ?
Waarom zijn ze aan het tijdreizen gegaan ?
Waarom komen ze dan nu niet voordat er nog meer geweld op onze aardkorst komt, door al die oorlogen in het midden-oosten; Waar het ene geloof het andere wilt uitroeien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu kan je het ook van de andere kant bekijken, god is een man die uit een toekomst kwam weer het erg druk werdt, omdat iedereen in perfecte harmonie leefden. Hier door ontstond overbevolking en andere naarigheden.

Dus besloot hij te doen wat hij inzag en de rest niet, hij moest deze harmonie verneuken, om deze drukte tegen te gaan.

Dus begon hij verschillende geloven om mensen tegen elkaar op te zetten, velen zouden het geloof volgen omdat ze echt geloven, maar hij wist dat er andere waren, die de kans zouden grijpen om deze gelovigheid te gebruiken.

Met een voldaan gevoel keerde god terug naar zijn tijd, en zag toen pas wat hij had gedaan, hij had zijn eigen leven, en dat van de aarde zelf, weg gevaagd, door zijn fouten beslisingen, als een engel des doods daalde hij neer met zijn tijdmachiene en een ernstig verminkte en onsociale levensvorm kwam hem tegemoet van uit hun holen onder de aarde de laatste 666 wezens, die ooit mens waren, appocalypse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat er nu weer iemand met zo'n verhaaltje aan komt zetten... maar idd. Het zou kunnen. Alleen misschien niet helemaal op de sensationele manier zoals jij het hier beschrijfd (met je 666 wezens (8> ).

Tuurlijk kan de Here dus terug gegaan zijn en zag die wat hij gedaan had... En is daardoor ook niet meer terug gekeerd.

[ander onderwerp]
Hiervoor las ik ergens een stuk over 'buitenaardse wezens' (wat dan weer ge-evolueerde mensen zouden zijn) die de mensheid op deze planeet heben gezet. Dit zou kunnen.

Want als je d'r over nadenkt:
Stel het zijn idd die ge-evolueerde mensen en zetten dus die mensen op aarde, dan zouden het Adam en Eva kunnen zijn, zoals ze in de bijbel genoemd worden. Dat verklaard waarom Adam een navel zou hebben (las ik net ergens in een gesloten draadje).
Adam en Eva waren die buitenaardse wezens (dus ons) van voordat ze ge-evolueerd waren. In reine (dus geen ziektes) en 'originele'(zoals ze vroeger waren en wij nu zijn) staat.

Eva kan dan geschapen zijn uit een rib van Adam, door middel van een DNA structuur die veranderd wordt (soort van klonen).
[/ander onderwerp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 13:03 schreef knutsel het volgende:
Jammer dat er nu weer iemand met zo'n verhaaltje aan komt zetten... maar idd. Het zou kunnen. Alleen misschien niet helemaal op de sensationele manier zoals jij het hier beschrijfd (met je 666 wezens (8> ).

Tuurlijk kan de Here dus terug gegaan zijn en zag die wat hij gedaan had... En is daardoor ook niet meer terug gekeerd.

[ander onderwerp]
Hiervoor las ik ergens een stuk over 'buitenaardse wezens' (wat dan weer ge-evolueerde mensen zouden zijn) die de mensheid op deze planeet heben gezet. Dit zou kunnen.

Stel het zijn idd die ge-evolueerde mensen en zetten dus die mensen op aarde, dan zouden het Adam en Eva kunnen zijn, zoals ze in de bijbel genoemd worden. Dat verklaard waarom Adam een navel zou hebben (las ik net ergens in een gesloten draadje).
Adam en Eva waren die buitenaardse wezens (dus ons) van voordat ze ge-evolueerd waren. In reine (dus geen ziektes) en 'originele'(zoals ze vroeger waren en wij nu zijn) staat.

Eva kan dan geschapen zijn uit een rib van Adam, door middel van een DNA structuur die veranderd wordt (soort van klonen).
[/ander onderwerp]
Dat aliens zoals wij ze zien geavalueerde mensen zijn, zou inderdaad heel goed kunnen, maar of de eerst Adam en Eva waren? ik weet het niet... toch zou het goed kunnen, en de mensen die nu aliens zien.. kan dat een tijd/ruimte fout zijn? de mideleeuwse ufo's zagen er immers uit als onze straaljagers...

Maar goed ik doelde met de 666 wezens op een citaat uit de bijbel: en er kwam een ander beest uit de aarde, en het getal van het beest was 666 (Sterk ingekort :) ) alleen zette ik het net iets anders neer, om het binnen het topic te laten vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las net nog iets, over een gezicht wat Mars gevonden was...
(ja ik weet t, ik lees te weinig in een keer ;) ).

Hier heb ik wel eens een film over gezien en ik d8 dat die Red Planet heette, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op dinsdag 16 april 2002 13:10 schreef knutsel het volgende:
Las net nog iets, over een gezicht wat Mars gevonden was...
(ja ik weet t, ik lees te weinig in een keer ;) ).

Hier heb ik wel eens een film over gezien en ik d8 dat die Red Planet heette, maar dat weet ik niet zeker.
Dat was mission to mars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... en de mensen die nu aliens zien.. kan dat een tijd/ruimte fout zijn? de mideleeuwse ufo's zagen er immers uit als onze straaljagers...
dit zou idd een fout kunnen zijn, of een kwestie van toezicht, of een testvlucht... geen id. Misschien is t wel gewoon een toeristen atractie, of zoals altijd beweerd wordt, een geheim militair project...
Een paar jaar geleden waren bijna overal die graan cirkels te zien... Was ook een beetje vreemd, maar toen kwam t naarboven dat iemand met een model vliegtuigje de boel een beetje had plat gemaakt.

Ik heb trouwens een keer gehad, dat toen ik terug fietste van mn werk (een hele tijd geleden), een heel rare lichtflits zag. Ook de andere mensen waar ik mee mee fietste zagen het.
Het was net zoals je met een zaklamp in t donker zit en dan heel snel heen en weer gaat met die lamp. Dan zie je een soort van streep. Of als je een klein lampje aan een snoertje hebt zitten en die in t rond draait. Zoiets zagen wij toen ook. Maarja,... om t nu een UFO te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JA,

MISSION TO MARS was dat... was overigens een goeie film :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een theorie gezien op discoverychannel waar men beweerde dat "The Grey"(die buitenaardsen) wel een de geevolueerde versie van een dinosaurussoort kan zijn.
Men heeft onderzoek gedaan naar hoe intelligent een dinosaurus zou zijn als ze niet waren uitgestorven.

Wat bleek, de dinosaurus zou in het heden 40 keer zo intelligent zijn als de mens.

Met deze intelligentie zou het mogelijk kunnen zijn om technlogy te ontwikkelen die tijdreizen mogelijk maakt.

Namelijk wat veel mensen niet weten is dit:De stelling dat tijdreizen zelfs niet theoretisch mogelijk is is weerlegd!
Einstein zei, een object in de ruimte kan niet sneller dan het licht!
Dat klopt....
Maar sinds kort heeft een 19 jarige hoogbegaafde mexicaanse jongen wiskundig/natuurkundig bewezen dat het mogelijk is het "gehele universum" sneller dan het licht om 1 punt(oftewel tijdcapsule)kan laten bewegen.
Men heeft deze theorie keer op keer onderzocht en het blijkt juist te zijn.
En niet eens zo "onmogelijk".
We hebben de technology er gewoon nog niet voor.

FF terug naar dat idee van dinosaurussen als buitenaardsen.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken.
Het zou heel goed mogelijk kunnen zijn.

Maar laatst zag ik ook op discovery channel dat een aantal mensen beweerden dat buitenaardsen eigenlijk heel erg op mensen leken.
Dat de buitenaardsen eigenlijk "grotere" mensen zijn, verder geevolueerd.

Dat onze planeet gebruikt is als expansie kolonie.
En dat Adam en Eva wel dergelijk hebben bestaan.
Namelijk Eva kwam volgens de bijbel uit Adam's rib.
Iedereen vond dit een belachelijk concept....tot voor kort.
Namelijk wij weten nu dat het mogelijk is om van DNA uit de rib van een man een vrouwelijke kloon te klonen.

Dit klonen werd gedaan door deze buitenaardsen.

Kijk zondag om 9 uur op discovery channel!
En programma dat heet "The Real Eve"
Genetici hebben het menselijk DNA terugberekend naar de DNAcode van de eerste mens.

En wat bleek!
De eerste mens op aarde bleek een vrouw te zijn.
Wat dus exact overeenkomt met het concept van dat Eva genetisch gekloond is uit een mannelijke rib.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik heb t goed ged8 ? :? wouw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm... hoe kan het zijn dat die buitenaardse wezens ge-evolueerde dinosaurussen zijn ? Die zijn toch allemaal uitgestorven in de ijstijd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op dit moment beginnen steeds meer geschiedkundigen te merken dat er niet zoveel klopt van de vroegste geschiedenis van de verschillende beschavingen. Er werd steeds aangenomen dat deze vroeger geen contact met elkaar hadden. Nu begint men in verschillende vroeg beschavingen sporen aan te treffen die verwijzen naar andere beschavingen.

De bekendste van dezen is de koppeling tussen de inca's en de egyptenaren. Er zijn veel overeenkomsten tussen de bouwstijlen van deze twee beschavingen. Bovendien blijkt nu dat er door beide beschavingen gebruik werd gemaakt van eenzelfde lengtemaat (ik geloof iets van 1.2 meter, maar dat moet ik even opzoeken). Ook in andere oude beschaving begint men sporen te ontdekken die de verschillende volkeren met elkaar koppelt. Het interessants vindt ik de mythe van de mannen met de witte baarden. In zowel de egyptische, soemarische, babylonische, inca en de ptolmek beschaving wordt over deze mensen gesproken. Ze worden beschreven als lange (ongeveer onze lengte, 1.8m zeg maar, in die tijd erg groot) blanke mannen met lange witte baarden. Het bijzondere is dat zelfs onze eigen beschaving hier sporen van in zich draagt: vadertje tijd? ons beeld van God is bovendien meestal een oude man met een witte baard....

Ik vermoed dat er een ver geavanceerde beschaving is geweest, maar dat die ten onder zijn gegaan of zijn vertrokken. Zij hebben contact gehad met verschillende volkeren, maar bestaan intussen niet meer.

Wie zijn deze mensen? Hebben zij misschien iets met de hardnekkige legende van Atlantis te maken? De 'verloren' beschaving?

Over UFOs en deze verloren beschaving zijn al heel wat verhalen bekend - inclusief een theorie waarbij de aarde intussen (sinds een jaar) het middelpunt is geworden van een enorme oorlog tussen twee beschavingen (greys en de nordics - de twee meest geziene soorten). Die laatste theorie is haast te fantastisch om te lezen, maar het feit dat er idd helemaal geen UFOs meer gezien worden op 1 enorme veldslag boven een russische basis is toch wat verontrustend :)

Ik ga maar niet verder off-topic. Wie hier meer over wil weten, mail me maar even. Dan stuur ik wat files op met heel veel informatie over Majestic 12, operation majority en project beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 13:37 schreef TheRademaker het volgende:
Maar sinds kort heeft een 19 jarige hoogbegaafde mexicaanse jongen wiskundig/natuurkundig bewezen dat het mogelijk is het "gehele universum" sneller dan het licht om 1 punt(oftewel tijdcapsule)kan laten bewegen.
Men heeft deze theorie keer op keer onderzocht en het blijkt juist te zijn.
En niet eens zo "onmogelijk".
We hebben de technology er gewoon nog niet voor.
Mja, en als je het hele universum beweegt, dan schiet je daar gene ene meter mee op...
Genetici hebben het menselijk DNA terugberekend naar de DNAcode van de eerste mens.

En wat bleek!
De eerste mens op aarde bleek een vrouw te zijn.
Wat dus exact overeenkomt met het concept van dat Eva genetisch gekloond is uit een mannelijke rib.
Aha, de eerste mens was een vrouw, en die is volgens de bijbel gekloond uit een rib van een... mens? euh? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 14:27 schreef mietje het volgende:

[..]

Mja, en als je het hele universum beweegt, dan schiet je daar gene ene meter mee op...
[..]

Aha, de eerste mens was een vrouw, en die is volgens de bijbel gekloond uit een rib van een... mens? euh? :?
Tuurlijk schiet je wel iets op met het bewegen van het universum om 1 punt.
Je kan dan namelijk het hele universum laten bewegen rond 1 mens of een groep mensen.
Van de ene planeet met leven naar de andere.

En Eva zou gekloond zijn van een soort van test specimen van de mens, die gedesigned is en aangepast om een planeet zoals de aarde te koloniseren.
Volgens menig zou de aarde een expantie kolonie zijn.
Ontworpen om hier te overleven, maar toch nog dicht bij de "roots" van onze buitenaardse voorouders.

Maar dan vraag je je natuurlijk af, waarom openbaren deze wezens zich dan niet aan de mens?
Een verklaring hiervoor zou kunnen zijn is dat dat buitenaards mensachtige ras variaties wil hebben binnen het ras.
Ze willen in dit proces van unieke ontwikkeling misschien niet tussenkomen.

Net zoals er vele variaties zijn van vele diersoorten, elk aangepast aan hun eigen leefomgeving, elk met hun eigen unieke kwaliteiten.

Maar wat voorn nut zou dit hebben?
Het laat ons in ieder geval beter overleven als soort in deze uithoek van het universum.
Maar het zou ook kunnen zijn dat ze ons onafhankelijk willen laten evolueren met unieke kwaliteiten zodat we eigen unieke effectieve vormen oorlogsvoering ontwikkelen, eigen vormen van denken en logica, eigen vormen van kunst, filosofie en technologie.

Wie weet is dit ras wel in oorlog met een ander ras en gebruikt het onze aarde als experiment.
We zijn eigenlijk net mieren in een potje, we kunnen hier nog niet weg.
We ontwikkelen onze eigen manieren voor alles, waarscheinlijk heel anders dan een buitenaards ras.
Wat natuurlijk enorme voordelen kan hebben in een oorlog. Manieren van oorlogsvoering die andere rassen niet kennen kunnen het buitenaards mensenras van toepassing zijn.

Want men heeft berekend dat in ons melkwegstelsel alleen al 12000 intelligente rassen moeten voorkomen op dit tijdsstip!
Maar men denkt naar alle waarschijnlijkheid dat het grootste deel van deze rassen "jagers"(predators) zijn, net zoals de meeste dierenrassen op onze aarde.

Klinkt heel "Star Trek" achtig, maar als je bedenkt dat wij mensen onder elkaar met slechts 192 landen al oorlog voeren, dan kun je je wel voorstellen hoe dat moet zijn tussen 12000 rassen in 1 melkwegstelsel.(en dan nog te bedenken dat er triljarden melkwegstelsels zijn)

Zelf hoop ik niet dat dit het geval is.
Het zou natuurlijk enorm verrot zijn om als experiment te dienen om nieuwe unieke vormen van oorlogsvoering te laten ontwikkelen.

Ik denk ook niet dat dit het geval is.
Als je kijkt naar de overeenkomsten van een bepaalde "maateenheid" tussen Inca's en Egyptenaren dan is die exact hetzelfde.
Zoals 1 van de forumleden eerder zei.
Deze kennis(die zelfs boven die van de huidige technologie staat)zou over gebracht zijn door dit "mensachtige" buitenaardse ras.
Want voor het overbrengen van deze kennis van Inca's naar egyptenaren moet je over de atlantische oceaan.
En dat konden volgens histirici alleen een bepaalde geheimzinnige civilisatie(Grote mensachtige mannen met witte baarden zoals een ander forumlid al zei :P Jij ook al discovery gezien! :P )
En deze civilisatie was vredig.

En die beschrijving klopt exact met de beschrijving van miljoenen gedocumenteerde close-encounters met mens-achtige aliens.

The grey zijn namelijk niet het enige ras waarover meldingen van close encounters zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja nog 1 ding, vele dingen in de bijbel zijn nogal cryptisch geschreven, waarschijnlijk omdat men bijv. niet de woorden had voor bepaalde daden.

Zoals het klonen van Eva uit Adam's rib.
In de bijbel staat gewoon dat Eva is gevormd uit de rib van Adam, ze zeggen dus niet direct "gekloond".(omdat ze dat woord niet kenden)

Maar stel dat dit allemaal waar zou zijn en dat veel dingen in de bijbel gebaseerd zijn op daden en woorden van buitenaardse wezens....

Zouden ze dan ook de waarheid spreken over het bestaan van een God......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 14:03 schreef knutsel het volgende:
Uhm... hoe kan het zijn dat die buitenaardse wezens ge-evolueerde dinosaurussen zijn ? Die zijn toch allemaal uitgestorven in de ijstijd ?
Ja dat kan, maar zoals de wet van de natuur geld, alleen de sterksten of slimsten overleven.
Wie zegt dat er niet 1 soort heeft overleeft, dan heeft die soort honderden miljoenen jaren gehad om te evolueren.
Tijd genoeg om 40x zo intelligent als de mens te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg... uit wat voor boeken of bronnen halen jullie je info eigenlijk ?

Want het lijkt me wel leuk om het een en ander bij te leren over zulke dingen, zoals die andere volkeren (inca's e.d.)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm van wat ik hier schreef haalde ik het meest uit Discovery Channel.
Toch wel naar mijn menig de beste zender op de nederlandse kabel.

Daarnaast zijn er ook meeegaaa veel sites over.
Ook boeken van Stephen Hawkins en zo'n beroemde Japanse gast(die ik altijd op tv zie).

Ik stel voor dat je Discovery Channel kijkt, de beste programma's komen na 7/8 uur.

Beste documantaires die ik tot nu toe heb gezien waren Universe en Giants.
Die gingen heel erg diep op het universum in en dat zogenaamde menselijke buitenaardse ras dat connecties had met de inca's en egyptenaren.
Daar heb ik die info van.

Zondag 9 uur is er weer een goeie op "The Real Eve", gaat over wetenschappers die de DNA codering van de mens totaal hebben terugberekend naar de eerste mens.(Een vrouw die zij Eve noemen uit de bijbel)

Er wordt vaak heel diep op ingegaan en men legt alle kaarten op tafel, alle feiten en alle perspectieven van wetenschappers over de hele wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een beetje lopen surfen op t net, en d'r zijn echt ongelooflijk veel sites over idd. Maar ik kijk daar strax thuis wel ff naar, want hier schiet t af en toe niet echt op met dat ISDN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry dat ik het zeg maar mischien bestaat god niet eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist ja, laten we ff aaneemen dat "god" een ruimtereiziger was (tijdrijzen is IMO een belachelijk ID omdat het ook op allemaal niet te bewijzen theorieen drjft) dan heeft zoongeveer elke godsdienst in de afgelopen paar duizend jaar er flink naast gegrepen.
Het is gewoon een levend wezen net als wij alleen een stukje meer geavanceerd. Zou wel mooi zijn konden we in een keer alle religies opdoeken, weer een zootje redenen minder om oorlog over te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh joh... (8>

Zeg volgens mij hebben we t daar nu juist over...

Kijk dat er niet zoiets is als een god ben ik met je eens, maar dat er dus een soort van tijdreiziger is geweest (of komt) die zich voordeed als een god, zou best kunnen.
Daar gaat dit hele topic over...

Zeg ik was me zo juist aan t afvragen hoe dat zit met de geboorte van Jezus... Zoals beschreven staat in de bijbel, was Maria maagd toen ze in verwachting was. Betreft dit een ontvoering ? En is ze bij deze ontvoering bevrucht, door middel van implantatie van een 'donorcel' (om t zo maar even te noemen) ?

Wat is hierover jullie mening ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontvoerd door wie?
Wie had 2000 jaar geleden de technology om een zaadcel direct te implanteren in een eicel van een vrouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de drie wijzen dan ?

Wie waren dat ? en hoe kwamen ze bij die herberg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Op dinsdag 16 april 2002 17:44 schreef TheRademaker het volgende:
Ontvoerd door wie?
Wie had 2000 jaar geleden de technology om een zaadcel direct te implanteren in een eicel van een vrouw?
Aliens? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 17:44 schreef TheRademaker het volgende:
Ontvoerd door wie?
Nou als ze kunnen tijdreizen , dan zouden ze dat toch zeker kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

BTW, zijn er on-line bijbels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, daar wou ik net ook al naar zoeken, maar dat gaat allemaal niet zo snel met ISDN :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 17:45 schreef c70070540 het volgende:

[..]

Aliens? ;)
Hmmm zou kunnen, stel dat aliens in Maria een zaad implanteerden met genetische ingeprogrammeerde kennis over God.
Deze zaadcel ontwikkelde zich dan tot Jesus Christus.
Dat zou de geboorte van Christus kunnen verklaren zonder
het maagdenvlies te doorbreken.

Dat zou echt echt interessant zijn.

Dat zou ook meteen de Noorder Ster verklaren die uit de lucht kwam vallen.
Uit geschreven documenten uit die tijd van hemelverkenners(de natuurkundigen en astrologen van die tijd) bleek dat men een ster zag vallen, een hele heldere.

Men denkt nu dat dit een komeet was aan de hand van die beschrijvingen.
Maar stel dat dit een UFO was ipv een ster of komeet.
Dat deze noorderster die bij de geboorte van Christus te zien was nou eigenlijk een ufo was.

Want uit de beschrijvingen van hedendaagse ufo sightings spreekt men ook over felle lichten in de lucht.

Dit is natuurlijk wel een heel "liberale" theorie.
Maar IMO moet men deze dagen openstaan voor alles.
Zelfs de wetenschap komt de laatste tijd met de meest ongelooflijke dingen.

De wetenschap ontdekt elke dag weer baanbrekende dingen die als voer gebruikt worden voor filosofen over de hele wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Op dinsdag 16 april 2002 17:55 schreef TheRademaker het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk wel een heel "liberale" theorie.
Maar IMO moet men deze dagen openstaan voor alles.
Zelfs de wetenschap komt de laatste tijd met de meest ongelooflijke dingen.
Precies! Ik merk ook weer in deze discussie dat mensen zeggen dat iets niet kan omdat het nooit bewezen is. Zo bekrompen vind ik dat! Als iedereen zo over alles zou denken, waren we nu nog met knuppels op bisons aan het jagen! Laten we alsjeblieft in deze discussie openminded blijven! Lijkt me inderdaad beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op dinsdag 16 april 2002 17:31 schreef The_Fur het volgende:
Juist ja, laten we ff aaneemen dat "god" een ruimtereiziger was (tijdrijzen is IMO een belachelijk ID omdat het ook op allemaal niet te bewijzen theorieen drjft) dan heeft zoongeveer elke godsdienst in de afgelopen paar duizend jaar er flink naast gegrepen.
Het is gewoon een levend wezen net als wij alleen een stukje meer geavanceerd. Zou wel mooi zijn konden we in een keer alle religies opdoeken, weer een zootje redenen minder om oorlog over te voeren.
Eigenlijk hebben de religies dan wel gelijk gehad. Er was wel degelijk een Godwezen of iets meer dan 1 Godwezens :). Het is oorspronkelijk natuurlijk een wezen dat boven ons staat - ook een uiterst geavanceerd ras zou daarvoor in aanmerking komen....toch zou ik ze geen God meer willen noemen dan.

Overigens is het idee van tijdreizen helemaal niet zo onzinning; in ieder geval zeker niet iets om bij voorbaat uit te sluiten. Je kunt het volgens de pure relativiteitstheorie niet doen idd, maar dat wil niet zeggen dat het ook echt niet kan. Maar voordat we weer verzanden in een eindeloze discussie over bewijzen voor het mogelijk zijn van tijdreizen.

Wat je in de laatste regel zegt is zeker waar; maar niet omdat de religies opgedoekt worden. Onze beschaving voelt zich dan eindelijk meer 1 groep temidden van vele anderen. Ik verwacht door dit wij-gevoel minder oorlogen eigenlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Er zijn hier zeker tijdsreizigers geweest.
Het bewijs is in de tempel van Seti de 3e in Abydos in Egypte te vinden.

Deze hyrogliefen bevinden zich daar:
Afbeeldingslocatie: http://www.finart.be/UfocomHq/myst2a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nso.lt/abydos/place.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nso.lt/abydos/abydos.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nso.lt/abydos/cleared.jpg

Dit is GEEN fotosoep!

Meer zoekresults:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=abydos+helicopter&btnG=Google+zoeken&lr=

Afbeeldingslocatie: http://www.eagle-net.org/enoch144/markabah.jpg
Afbeelding van man die in een vliegend vaartuig zit.

Lid of the Sarcophagus of Palenque
Temple of Inscriptions, Palenque:
Afbeeldingslocatie: http://www.talariaenterprises.com/images/tal027a.jpg
Toont astronaut die in een raketmodule zit.
Afbeeldingslocatie: http://www.earthmatrix.com/serie26/pakal01.gif
http://www.earthmatrix.com/serie26/pakal.htm#PAKAL HOME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Christiaan.
Eerlijk gezegd denk ik meer dat jij "Ancient Aliens" bedoelt, zeer oude buitenaardse beschavingen die de wetten van dit universum zo goed hebben leren kennen dat ze ermee kunnen spelen.

Volgens de bijbel is God ook al-omvattend en oneidig.
Zelfs boven die geavanceerde beschavingen moet iets staan.
Wie heeft hen dan gecreerd?

Ik denk dat je bij het idee van een God toch aan iets groters moet denken dan aan een wezen.
"God als tijdreiziger"

Hij heeft per slot van rekening zelf tijd bedacht/gecreerd.
Waarom zou hij zich als een wezen personificeren en gaan tijdreizen.

Ik zou het wel snappen dat als hij bepaalde afgezanten zou sturen door de tijd en ruimte om zijn bestaan te verkondigen.(Christus, Mohammed, Budha)

Of dezen kunnen afkomstig zijn van wezens die het universum beter begrijpen dan wij.

Volgens mij is God veel en veel machtiger.
Architect van alle ruimte, alle tijd, alle dimensies....

Als je het universum puur wetenschappelijk benaderd dan kom je nog merkwaardige dingen tegen.

Bijv. De mens is gemaakt uit koolstofcombinaties.(algemeen bekend)
Dit materiaal is afkomstig van sterren in het heelal, waaruit onze lichamen opgebouwd zijn.

Dus het heelal ontstond, uit het heelal ontstond leven....
Dit leven "onderzoekt" het heelal Universum weer.(in de vorm van intelligente levensvormen door het gehele heelal, zoals de mens)
Het Universum heeft dus een manier gevonden om zichzelf te onderzoeken, doormiddel van leven te schapen.

Daarom denk ik dus niet dat een God als tijdreiziger of SuperOrganismische halfgod door het Universum zou gaan.
Er moet meer aan deze Hogere macht zijn.
Want zelfs een Halfgoddelijk superorganisch wezen zou niet aan het prille begin kunnen staan van de creatie van alle tijd, ruimte en dimensies.

Voor een BigBang heb je volgens mij een machtigere macht nodig die boven al onze voorstelling heen komt.

Ons melkwegstelsel bestaat uit triljarden sterren, de zon is daar maar 1 van en daaromheen nog een tiental planeten.
Er zijn dan weer triljarden melkwegstelsels die uit elkaar wijken.
Dan weer verschillende dimensies van deze Universa

Dat is zoooo ongeloofelijk veel.
De macht die nodig is om dit te creeeren moet zo enorm hoog staan, dat ik niet kan begreipen dat God zich zou vermommen als een wezen dat door de tijd reist(die hij per slot van rekening zelf gecreerd heeft).
Maar ik sluit niets uit!

Wel ben ik het met je eens dat er zulke superwezens kunnen bestaan die tijdreizen en uitgebreide kennis hebben over het universum en God.
En doormiddel van tijdreizen zo deze kennis verspreiden.

Dat zou alles verklaren wat er in elk heilig geschrift van de grote geloven in de wereld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Ook mysterieus:

De religie zegt, dat goden uit de hemel neerdaalden in deze voorwerpen, waar een groot monument van opgericht is:
Afbeeldingslocatie: http://www.talkers.demon.nl/cards/pc64.jpg
Lijkt verdacht veel op waar Pakal in zit, en zelf op hedendaagse UFO's.
Boeddha daalde neder in zo'n tempel. Hij beweerde zelfs andere werelden bezocht te hebben.
Maarja, het wordt natuurlijk niet letterlijk genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een BigBang heb je volgens mij een machtigere macht nodig die boven al onze voorstelling heen komt.
En wie heeft die macht dan weer gemaakt? Geen van beide is te bewijzen, geen van beide is ook meer of minder aanemelijk. Laten we daar dus alsjeblieft niet over gaan speculeren.

Oh ja en ruimte reiziger=/=tijd reiziger.

Je kan niet reizen in een abstract concept, net zo min als je in lekker of lief kan reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 22:38 schreef The_Fur het volgende:

[..]

En wie heeft die macht dan weer gemaakt? Geen van beide is te bewijzen, geen van beide is ook meer of minder aanemelijk. Laten we daar dus alsjeblieft niet over gaan speculeren.
Als je daar niet over gaat speculeren als mensheid blijf je altijd steken in het hokje waar je zit.

In Amerika hebben ze er een goed gezegde voor.

Thinking outside the box....

Je kunt nou niet eenmaal alles baseren op wetenschap, zelfs Einstein zei dat.
En zelfs hij geloofde dat er een hogere macht moest zijn.
Terwijl juist hij een van de meest rationele denkers ooit was.
Maar op dat niveau van denken zou hij nooit gekomen zijn als hij niet buiten het hokje dacht....

Veel mensen denken binnen een gelsloten hokje en worden er ook niet wijzer van.

Deze gehele architectuur van Tijd, Ruimte, Materie en Dimensies....
Dat is voor mij al bewijs genoeg dat er iets hogers achter zit.

Het universum is zo ongelooflijk slim uitgekiend lijkt het wel, als een waar meesterwerk.

Volgens vele wetenschappers zit daar helemaal niets achter.
Allemaal toeval dat het Universum zo eruitziet.
Heel toevallig ontstond er een Universum dat in den beginne alleen uit waterstof ontstond, waterstof dat in miljarden jaren omvormde tot Helium, wat weer in miljarden jaren omvormde tot Koolstof, die weer miljarden jaren omvormden tot sterren en planeten, die weer miljarden jaren later omvormden tot leven......

Heeeeeel toevallig....
Einstein en Hawkings zijn niet de eerste de beste wetenschappers die het bestaan van een hogere macht claimen.

Zelfs 95% vd mensheid geloofd in een God/Hogere macht.
Atheisten vormen slechts 2% vd mensheid, de andere 3% zijn twijfelaars.
Dus dat kleine groepje van 2% op de wereld wil zeggen dat die 95% gek is ofzo?
Dat wij spoken zien?

Ok er zijn geen empirische bewijzen voor God, maar wat wil je zien dan?
Een stukje van God op tafel?
Dat bewijs zal er in die vorm waarscheinlijk nooit zijn.

Er zijn alleen tekenen, die wijzen op het bestaan van een God.
IMO meer tekenen die wijzen op het bestaan, dan op het "niet bestaan"
Daarom hou ik voorlopig aan dat er wel een God is.
Een mens kan toch niet bewijzen wat hij niet begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 18:42 schreef TheRademaker het volgende:
Christiaan.
Eerlijk gezegd denk ik meer dat jij "Ancient Aliens" bedoelt, zeer oude buitenaardse beschavingen die de wetten van dit universum zo goed hebben leren kennen dat ze ermee kunnen spelen.

Volgens de bijbel is God ook al-omvattend en oneidig.
Zelfs boven die geavanceerde beschavingen moet iets staan.
Wie heeft hen dan gecreerd?

Ik denk dat je bij het idee van een God toch aan iets groters moet denken dan aan een wezen.
"God als tijdreiziger"

Hij heeft per slot van rekening zelf tijd bedacht/gecreerd.
Waarom zou hij zich als een wezen personificeren en gaan tijdreizen.

Ik zou het wel snappen dat als hij bepaalde afgezanten zou sturen door de tijd en ruimte om zijn bestaan te verkondigen.(Christus, Mohammed, Budha)

Of dezen kunnen afkomstig zijn van wezens die het universum beter begrijpen dan wij.

Volgens mij is God veel en veel machtiger.
Architect van alle ruimte, alle tijd, alle dimensies....

Als je het universum puur wetenschappelijk benaderd dan kom je nog merkwaardige dingen tegen.

Bijv. De mens is gemaakt uit koolstofcombinaties.(algemeen bekend)
Dit materiaal is afkomstig van sterren in het heelal, waaruit onze lichamen opgebouwd zijn.

Dus het heelal ontstond, uit het heelal ontstond leven....
Dit leven "onderzoekt" het heelal Universum weer.(in de vorm van intelligente levensvormen door het gehele heelal, zoals de mens)
Het Universum heeft dus een manier gevonden om zichzelf te onderzoeken, doormiddel van leven te schapen.

Daarom denk ik dus niet dat een God als tijdreiziger of SuperOrganismische halfgod door het Universum zou gaan.
Er moet meer aan deze Hogere macht zijn.
Want zelfs een Halfgoddelijk superorganisch wezen zou niet aan het prille begin kunnen staan van de creatie van alle tijd, ruimte en dimensies.

Ons melkwegstelsel bestaat uit triljarden sterren, de zon is daar maar 1 van en daaromheen nog een tiental planeten.
Er zijn dan weer triljarden melkwegstelsels die uit elkaar wijken.
Dan weer verschillende dimensies van deze Universa

Dat is zoooo ongeloofelijk veel.
De macht die nodig is om dit te creeeren moet zo enorm hoog staan, dat ik niet kan begreipen dat God zich zou vermommen als een wezen dat door de tijd reist(die hij per slot van rekening zelf gecreerd heeft).
Maar ik sluit niets uit!

Wel ben ik het met je eens dat er zulke superwezens kunnen bestaan die tijdreizen en uitgebreide kennis hebben over het universum en God.
En doormiddel van tijdreizen zo deze kennis verspreiden.

Dat zou alles verklaren wat er in elk heilig geschrift van de grote geloven in de wereld staat.
Precies jongen, je neemt me de woorden uit mijn mond. Dit had ik al bedacht toen ik 16 was ofzo. Ik bedoel, iedereen spreekt in de naam van God enzo, maar weet je wel waarover jij het hebt man? Als iets/iemand/?&*^^/wat dan ook zo machtig is, hoe kan/durf je Zijn naam in een doorsnee zin zetten. Weinigen beseffen hoe Groot je hiervoor moet zijn. En dan nog ja maar HIJ dit en HIJ dat.

Stel je voor: een cartoon wereld waar er goden zijn enzo. En er is een God machtiger dan de ander. En de getrachtte machtigste God die de "mensheid" kent (shawela ofzo doe maar wat) : niemand durft zijn naam zonder vrees of emotie uit te spreken.... . Totdat ze opeens een totaal andere God, waarvan ze nog nooit hebben gehoord, aanvoelen en erachter komen dat Hij zelfs shawela heeft geschapen.

Wow, dat is diep/hard.

Maar voor de ongelovigen onder ons: het kan zijn dat God ook een mannetje is uit de toekomst. Even een vraag: wie van jullie gelooft eigenlijk in tijdreizen? Klinkt dat niet een beetje afgezaagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Op woensdag 17 april 2002 00:15 schreef TheRademaker het volgende:

[..]

een uitmuntende gedachtengang wat ik ook denk.
Geweldig bewoord!
Zie ook mijn mening in het topic: Schepping en toeval
Ook naar mijn mening zijn de mensen die alles te veel op het toeval schuiven te kortzichtig.
Ik studeer informatica en weet heus wel of er kans op dit of dat bestaat, we hebben programming voor artificial intelligence en ik word ingedoctrineerd met logica en kansberekening. Mede door deze kennis weet ik gewoon dat het leven geen toeval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 00:15 schreef TheRademaker het volgende:

[..]

Als je daar niet over gaat speculeren als mensheid blijf je altijd steken in het hokje waar je zit.

In Amerika hebben ze er een goed gezegde voor.

Thinking outside the box....

Je kunt nou niet eenmaal alles baseren op wetenschap, zelfs Einstein zei dat.
En zelfs hij geloofde dat er een hogere macht moest zijn.
Terwijl juist hij een van de meest rationele denkers ooit was.
Maar op dat niveau van denken zou hij nooit gekomen zijn als hij niet buiten het hokje dacht....

Veel mensen denken binnen een gelsloten hokje en worden er ook niet wijzer van.

Deze gehele architectuur van Tijd, Ruimte, Materie en Dimensies....
Dat is voor mij al bewijs genoeg dat er iets hogers achter zit.

Het universum is zo ongelooflijk slim uitgekiend lijkt het wel, als een waar meesterwerk.

Volgens vele wetenschappers zit daar helemaal niets achter.
Allemaal toeval dat het Universum zo eruitziet.
Heel toevallig ontstond er een Universum dat in den beginne alleen uit waterstof ontstond, waterstof dat in miljarden jaren omvormde tot Helium, wat weer in miljarden jaren omvormde tot Koolstof, die weer miljarden jaren omvormden tot sterren en planeten, die weer miljarden jaren later omvormden tot leven......

Heeeeeel toevallig....
Einstein en Hawkings zijn niet de eerste de beste wetenschappers die het bestaan van een hogere macht claimen.

Dat wij spoken zien?

*zucht* gaan we weer, lees de volgende topic maar eens, zijn al je vragen en opmerkingen in geadresseerd.

[topic=456786/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op woensdag 17 april 2002 10:09 schreef The_Fur het volgende:

[..]

*zucht* gaan we weer, lees de volgende topic maar eens, zijn al je vragen en opmerkingen in geadresseerd.

[topic=456786/1/25]
Daarin is niks bewezen hoor. Daar zijn alleen twee meningen geventileerd die absoluut niet met elkaar te rijmen zijn. Maar daar gaat heel deze discussie niet over, dus laten we daar ook niet weer heengaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 17:45 schreef knutsel het volgende:
En de drie wijzen dan ?

Wie waren dat ? en hoe kwamen ze bij die herberg ?
als ze dan toch allemaal tijdrijzigers waren dan zijn ze mischien wel met de joint strike fighter gekomen of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 10:13 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:

[..]

Daarin is niks bewezen hoor. Daar zijn alleen twee meningen geventileerd die absoluut niet met elkaar te rijmen zijn. Maar daar gaat heel deze discussie niet over, dus laten we daar ook niet weer heengaan.
nee, 1 mening en een ondersteunde theorie die je in actie kan zien door naar het nieuws te kijken of je geschiedenis boek open te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, om heel eerlijk te zijn vindt ik dit maar een eindeloze discussie,
God als buitenaardse tijdreiziger Die ons niets meer dan alleen het zogenaamde scheppingsverhaal bracht zeker,
laat me niet lachen , Ik denk wel dat de Verder geavanceerdere beschavingen zoals de egyptenaren mischien contact hebben gehad met een hogere macht ,
dit in verband met de collosale bouwwerken die in die tijd werden gerealiseerd en die wij met onze vergevorderde beschaving tot op de dag van vandaag nog niet echt na kunnen bouwen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarom is een "hogere macht" voor jou aanemelijker dan bijvoorbeeld een andere verder geavanceerde levensvorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou het tijdreizen niet mogelijk zijn ?

Zou jij 50 jaar geleden gedacht hebben dat je achter een machine zou gaan zitten en misschien wel d'r tegen zou praten (voice-commands) ? Of dat je een TFT KLEUREN scherm van 20" voor je neus zou kunnen staan ? Of dat je een vakantie reisje maakt, de ruimte in (zoals die rijke vent van een tijdje geleden)... ?

Ik bedoel maar...

Stel dat je verder gaat denken over "wie heeft ons geschapen ?", dan kun je denken van: "Ja, d'r moet wel een god of hogere macht zijn", maar dan kun je ook verder denken: "Hoe komt die hogere macht d'r dan ?"...
Kan iemand daar antwoord op geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel dat je verder gaat denken over "wie heeft ons geschapen ?", dan kun je denken van: "Ja, d'r moet wel een god of hogere macht zijn", maar dan kun je ook verder denken: "Hoe komt die hogere macht d'r dan ?"...
Kan iemand daar antwoord op geven ?
Nee dus omdat je altijd een open einde houd, je beantwoord eigenlijk de vraag dus niet met "het was gods werk" je verwijst de lezer alleen door naar een volgend nivau wat je dan ook weer met dezelfde doorverwijzing beantwoord.

Tijdrijzen is niet mogenlijk omdat tijd een abstract concept is. Je TFT scherm is niet gebaseerd op abstracte concepten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of het nou wel of niet abstract is, de mogelijkheid is er altijd.

En IK geloof dat het in de (waarschijnlijk) verre toekomst mogelijk zal zijn (dit wil dus niet zeggen dat jullie t ook moeten geloven, dit is gewoon mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is trouwens erg vreemd, dat er dus inderdaad afbeeldingen van helicopters op die foto's staan...
Stel dat ze zouden tijdreizen, waarom dan met een heli ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wij spoken zien?
Dat is geen argument. Vroeger dacht 99% van de mensheid dat de aarde plat was.

En trouwens, van die 95% ziet inderdaad een aanzienlijk deel spoken. Van al die fanatiekelingen die hun religie beter of juister vinden dan een andere (en dat zijn er, helaas, nogal wat) zitten in ieder geval op 1 na al die groepen fout. En waarschijnlijk zelfs allemaal.
Een stukje van God zou ideaal zijn :) Maar net zoals met een video-opname van de Big Bang, snapt iedereen dat dat niet kan.

Maar een redelijk argument voldoet ook. Een aannemelijke verklaring die geen 'vergezochte onzin' bevat. Overigens beweer ik absoluut niet dat het idee van een god vergezochte onzin is. Alleen het idee dat een god almachtig en intelligent is, en 'liefhebbend' en zich om ons zou bekommeren of met ons zou bemoeien, dat vind ik vergezochte onzin. Typisch een menselijke invulling van zaken die we niet kunnen verklaren. Wishful thinking. Niet dat het kwaad kan, want daar kan een hoop goeds uit komen, maar het blijft een kwestie van jezelf voor de gek houden.

Ik geloof (of liever gezegd 'vermoed') persoonlijk wel dat er een oorzaak is geweest van ons bestaan (als in, het hele heelal enzo) die er zelf buiten valt. Dat zou je zoiets als god kunnen noemen.
Hmm, interessant, Wat voor tekenen bedoel jij? Ik denk er ook wel zo over, maar dan zie ik een god wel puur alleen als een abstract iets wat buiten onze bestaanswetten valt, verder valt er imho door geen enkel mens een zinnig woord over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 15:37 schreef TheRademaker het volgende:
Tuurlijk schiet je wel iets op met het bewegen van het universum om 1 punt.
Je kan dan namelijk het hele universum laten bewegen rond 1 mens of een groep mensen.
Van de ene planeet met leven naar de andere.
Denk je ook wel eens na voor je post, of probeer je gewoon veel posts te verzamelen? Zelfs als ik het hele universum rond mij laat bewegen, dan verandert mijn afstand tot een willekeurig voorwerp in dat universum niet. Ik schiet er dus letterlijk gene ene meter mee op.
En Eva zou gekloond zijn van een soort van test specimen van de mens, die gedesigned is en aangepast om een planeet zoals de aarde te koloniseren.
Je mist het cruciale punt: een kloon is een kopie. Als je beweert dat de eerste mens een kopie is, dan kan het dus niet de eerste mens geweest zijn.

Laten we het niet over aliens en/of greys hebben, vooral niet in verband met religie en occultisme. Dat is m'n stokpaardje, en ik heb al regelmatig aanvaringen gehad met ufologen op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee The_Fur, lees jij nou eens goed.

Kijk, als je het hebt over religie waarbij de bijbel letterlijk geinterpreteerd dient te worden, en waarbij de aarde 5000 jaar oud is, en een god iemand is met een baard en een staf die in 7 dagen een aarde met klei aan elkaar plakt, dan zijn we gauw uitgesproken natuurlijk.

De moderne religieuze opvattingen sluiten de big bang en evolutietheorie helemaal niet uit. Het kernpunt waar het hier om gaat is of ons bestaan, onze realiteit (al dan niet begonnen met een big bang en de hele zooi), of dat een oorzaak heeft of niet. Zeker weten doen we het toch niet, dus hou nou eens op over bewijs. Niemand kan bewijzen dat onze realiteit 'zomaar' is ontstaan, en evengoed kan iemand bewijzen dat onze realiteit is onstaan door iets wat er buiten ligt (een god).

Het beste wat je kunt doen, en in feite werkt de hele wetenschap ook zo, is waarnemen en denken, en dan aannemen wat het meest voor de hand ligt.

Met alles wat ik begrijp van mijn bestaan en het heelal waar ik in zit, kan ik niet anders zeggen dat ik het waarschijnlijker vind dat er een oorzaak moet zijn die zelf buiten deze realiteit valt, dan dat alles zomaar uit het niets is ontstaan. Het probleem (van hoe is het onstaan) is op die buiten-natuurlijke oorzaak niet van toepassing, omdat onze bestaanswetten en logica er per definitie niet op van toepassing zijn.

Dus geen sticker 'god' erop, en opgelost. Alleen nadenken, en inzien dat het waarschijnlijk is dat er een buiten-natuurlijke oorzaak moet zijn, iets wat zich gedraagt of onderhevig is aan wetten 'die hier niet kunnen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 12:22 schreef Juggalin_Juggalo het volgende:

[..]

Nee The_Fur, lees jij nou eens goed.

Kijk, als je het hebt over religie waarbij de bijbel letterlijk geinterpreteerd dient te worden, en waarbij de aarde 5000 jaar oud is, en een god iemand is met een baard en een staf die in 7 dagen een aarde met klei aan elkaar plakt, dan zijn we gauw uitgesproken natuurlijk.

De moderne religieuze opvattingen sluiten de big bang en evolutietheorie helemaal niet uit. Het kernpunt waar het hier om gaat is of ons bestaan, onze realiteit (al dan niet begonnen met een big bang en de hele zooi), of dat een oorzaak heeft of niet. Zeker weten doen we het toch niet, dus hou nou eens op over bewijs. Niemand kan bewijzen dat onze realiteit 'zomaar' is ontstaan, en evengoed kan iemand bewijzen dat onze realiteit is onstaan door iets wat er buiten ligt (een god).
Juist ja en dat staat dus allemaal in die topic, de big bang theorie is even onhoudbaar als de theorie dat god het heelal heeft geschapen en god zelf weer uit niets ontstaan zou zijn. Beide zijn nooit te bewijzen en qua "aaneembaarheid" zit er geen verschil tussen mede omdat bijde gaan ervanuit dat er iets uit niets is ontstaan wat dus leid tot een open einde die zoveel lagen kan bevatten als je zelf maar wilt.
Het beste wat je kunt doen, en in feite werkt de hele wetenschap ook zo, is waarnemen en denken, en dan aannemen wat het meest voor de hand ligt.
Fout, wetenschap is het staven van die aaname, niet de aaname opzich. Als je iets aaneemt ga je dat dus proberen te bewijzen, doe je dat niet ben je gewoon aan het speculeren en daar schiet niemand wat mee op.
Met alles wat ik begrijp van mijn bestaan en het heelal waar ik in zit, kan ik niet anders zeggen dat ik het waarschijnlijker vind dat er een oorzaak moet zijn die zelf buiten deze realiteit valt, dan dat alles zomaar uit het niets is ontstaan. Het probleem (van hoe is het onstaan) is op die buiten-natuurlijke oorzaak niet van toepassing, omdat onze bestaanswetten en logica er per definitie niet op van toepassing zijn.

Dus geen sticker 'god' erop, en opgelost. Alleen nadenken, en inzien dat het waarschijnlijk is dat er een buiten-natuurlijke oorzaak moet zijn, iets wat zich gedraagt of onderhevig is aan wetten 'die hier niet kunnen'.
zie boven, we weten het gewoon nog niet en het lijkt me beter om het op dit moment ook maar aan te houden IPV erover te speculeren en dan ruzie te gaan maken over wiens hersenspinsel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mastermind :
Deze hyrogliefen bevinden zich daar:
[afbeelding]
Kom op zeg, die foto is voor vele interpretaties vatbaar. Neem bijv. die zogenaamde 'helikopter', ik zie daar eerlijk gezegd meer een sarcophagus in. Daarnaast staat iets dat inderdaad op een tank lijkt, maar dit is waarschijnlijk een deksel ofzo. Onder de 'tank' staat iets dat ik niet duidelijk kan zien (maar met een beetje fantasie kun je daar inderdaad een vliegtuig in zien), en daaronder zie ik een plaatje van een dal met berg/piramide.
TheRademaker :
Zelfs 95% vd mensheid geloofd in een God/Hogere macht. Atheisten vormen slechts 2% vd mensheid, de andere 3% zijn twijfelaars. Dus dat kleine groepje van 2% op de wereld wil zeggen dat die 95% gek is ofzo? Dat wij spoken zien?
Kun je dit aantonen? Heb je een betrouwbare bron? Het lijkt mij namelijk onjuist; ik zit zelf meer aan 60% te denken. De wat oosterse religies geloven dacht ik meer in een soort van levensenergie, niet in een hogere macht/god. Hier komt ook nog bij dat het aantal gelovigen ieder jaar afneemt in de wat meer westerse landen. Enne....sinds wanneer is iets waar als veel mensen er in geloven?
Mastermind :
Ik studeer informatica en weet heus wel of er kans op dit of dat bestaat, we hebben programming voor artificial intelligence en ik word ingedoctrineerd met logica en kansberekening. Mede door deze kennis weet ik gewoon dat het leven geen toeval is.
Ortep verwoordde dit perfect:
Je draait oorzaak en gevolg om. Wij praten er over omdat we zijn zoals we zijn. En leven in een wereld die is zoals hij is. Als de wereld een tikje anders was geweest dan waren wij er niet geweest. Maar mogelijk andere wezens die spraken over hoe goed de wereld toch niet was gemaakt zodat ze precies bij 90C konden leven. Want dat heb je toch wel nodig om je 12 armen en je geleilichaam en je kopergebaseerd bloed in stand te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enne....sinds wanneer is iets waar als veel mensen er in geloven?
Ik denk dat het Goebels was die zei; "Als je een leugen maar vaak genoeg herhaald wordt het vanzelf de waarheid".
Het zomaar aanemen van een gedachte omdat iedereen zegt dat het waar is is uiterst gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentric
  • Laatst online: 15-08-2012
Op woensdag 17 april 2002 12:14 schreef mietje het volgende:

[..]

Denk je ook wel eens na voor je post, of probeer je gewoon veel posts te verzamelen? Zelfs als ik het hele universum rond mij laat bewegen, dan verandert mijn afstand tot een willekeurig voorwerp in dat universum niet. Ik schiet er dus letterlijk gene ene meter mee op.
Hij heeft het niet over reizen in de ruimte maar over tijdreizen, remember !?
En als je sneller dan het licht door de ruimte zou reizen dan zou je terug in de
tijd moeten gaan... Als je nou het universum supersnel om jezelf heen laat draaien
dan blijf je idd op dezelfde plek, maar je reist wel in de tijd. En daar had hij het
over. Dus even lezen voordat je anderen afzeikt !

En als je dat tijdreizen niet snapt, wil ik het je best helemaal uit proberen te
leggen !

Als er een ding groter is dan het heelal, dan is het de menselijke verbeelding...

Pagina: 1 2 Laatste