Toon posts:

Netwerk kaart Mxstream

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hehe mensen ;) dit is mijn eerste post en direct al een vraag mmmmz, ach ja wtf maakt mij niet uit op zich :D hier kom ie dan; Ik heb een netwerk kaart/ vpn adapter van mxstream (kpn) op mijn computertje en nou hoorde ik van iemand dat ik die netwerk kaart ook kan gebruiken om via lans te spelen :) Nou vraag ik me of of iemand weet hoe ik mijn netwerk kaart moet configureren zodat ik via een HUB op een LAN kan spelen :p Als iemand me zou kunnen helpen graag;)

VyroMain

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 19:57 schreef vyromain het volgende:
hehe mensen ;) dit is mijn eerste post en direct al een vraag mmmmz, ach ja wtf maakt mij niet uit op zich :D hier kom ie dan; Ik heb een netwerk kaart/ vpn adapter van mxstream (kpn) op mijn computertje en nou hoorde ik van iemand dat ik die netwerk kaart ook kan gebruiken om via lans te spelen :) Nou vraag ik me of of iemand weet hoe ik mijn netwerk kaart moet configureren zodat ik via een HUB op een LAN kan spelen :p Als iemand me zou kunnen helpen graag;)

VyroMain
Hoi, welkom op GoT
Het lijkt me een goed plan de FAQs eens goed door te lezen. Dit zijn de sticky topics bovenaan. Word je vast en zeker een stuk wijzer van.
Veel plezier en Have Fun @ GoT

En het werkt een stuk handiger een andere netwerkkaart ernaast te zetten en die speciaal voor dit doel te condigureren. Verder wil ik je nog even wijzen op het bestaan van de search, hier te vinden:
http://gathering.tweakers.net/forum/find

Verwijderd

Dat hangt er maar net vanaf hoe er op de lan gewerkt wordt.

1: Krijg je een IP adres van de DHCP server, dan zet je alle ip settings op automatisch > configuratie scherm > netwerk > tcp/ip netwerkkaart.

2: Moet je zelf een IP invullen dan doe je dat op de zelfde plaats en daar vul je dan het nummer in bijvoorbeeld 192.168.0.1 en subnetmasker 255.255.255.0 of 255.0.0.0 en dergelijke.

Kom je terug van LAN dan zet je alles weer terug zoals het hoort.

Verwijderd

Met sticky topics bovenaan bedoelde ByMeSDy dit topic:

[topic=283757/1/100]

Daarnaast hoef je niet onder een posting van je je naam te zetten, in de algemene FAQ van Gathering of tweakers: http://gathering.tweakers.net/forum/faq

staat:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
Verder veel plezier op Gathering of Tweakers.

Verwijderd

Mijn tip: lees de volgende FAQ eens:
FAQ Network troubleshooting
Ook hier heb je wat aan:
Thuisnetwerken, een beginnershandleiding

Overigens kun je je Alcatel modem gewoon aan de uplink van je hub/switch knopen net als je computer/NIC. Je kunt dan tegelijkertijd werken via het netwerk en een internetverbinding openen via VPN (Virtual Private Networking).

Ook kun je je modem 'tweaken'; je modem wordt dan een soort router. Iedereen kan dan tegelijk internetten en bovendien hoef je niet een VPN-verbinding op te zetten. Als je bv internet explorer start zit je ook meteen op het internet.

Er zijn overigens ook andere manieren om internet te delen over een netwerk.

Hoe je je netwerkkaart in moet stellen is afhankelijk van je modem en de overige computers in het netwerk. Je kunt je netwerkkaart automatisch de gegevens laten verkrijgen via een DHCP-server. Die DHCP-server kan een getweakt modem zijn of een andere computer in je netwerk.
Je kan ook bij alle computers en je modem de dingen handmatig instellen. Dan moet je ervoor zorgen dat
a) de computers/modem in dezelfde ip-range zitten
bv. Modem IP = 10.0.0.150, PC1 = 10.0.0.151, etc.
b) ze allemaal hetzelfde subnetmask hebben, bv. 255.255.255.0 (standaard subnetmask van de alcatel-modems)

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 20:06 schreef TgF het volgende:
Met sticky topics bovenaan bedoelde ByMeSDy dit topic:

[topic=283757/1/100]

/me bedoelde naast dat topic ook dit topic:

http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 20:11 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]
Ja, die had ik er maar voor je bijgezet ;)

Verwijderd

Topicstarter
hehe dudes dank je;) Enne over dat ik me naam r niet onder hoef te zetten: ' Liever wel:) Gaat automatisch namelijk:'
Pagina: 1