Op maandag 29 april 2002 05:25 schreef Flamez het volgende:
nee dan ben je hier een nederlander.. en de kans is groot dat je net zo 'caucasisch' bent als mij
Ik luister veel Reggae en heb aardig wat wiet gerookt maar dat maakt me nog geen Rasta en geeft me al helemaal geen recht om Ethiopië te claimen
Je haalt nu toch echt de begrippen volk en ras door elkaar. Laten we maar met deze discussie kappen, is nogal off-topic.
goed je bent het dus eens dat het zionisme puur kolonialisme is .. maar toch word voor het gemak de naam Zion gebruikt, de term Exodus , de derde tempel , etc.. waarmee men dus bewust inspeeld op de Joodse religie en wat men zeker gebruikt en misbruikt als 1 van de excuses om hun koloniale bezetting te rechtvaardigen
NEE, Je leest dus niet wat ik schrijf.
Nog maar een keer:
We maken even onderscheidt tussen twee dingen: DOEL en MIDDEL.
Zionisme is een DOEL. Het doel is om in Israel te wonen.
De manier waarop dat gebeurd is het MIDDEL.
Dat er op een kolonialistische manier werd opgetreden heeft NIETS met het Zionisme zelf te maken. Kolonialisme was het doel niet, maar het middel. Een ander middel had ook gekunt (was zelfs wenselijk geweest.)
ja en waarom hebben ze zich er nooit aan gehouden ?
nog voor de Israëlisch onafhankelijkheid waren ze al palestijnen op een brute manier aan het verjagen
ze waren nooit van plan om zich er aan te houden, maar gingen ermee akkoord zodat ze iig een begin hadden,
in het originele zionisten plan voor Israël, zou Israël nog veel groter zijn
Er is wel degelijk aan gehouden. Het brute verjagen gebeurde van beide kanten. Hou eens op te doen alsof de Arabieren puur slachtoffer zijn.
Het is niet echt belangrijk wat het plan eerst was. Wat belangrijk is, dat Israel bereidt was een compromis te sluiten.
Dat zou Arafat ook eens moeten leren.
Het artikel zelf al geeft aan dat het een zeer onduidelijke afspraak was, en dat het niet duidelijk is of Israel uberhaupt onder de afspraak valt. Het zegt me dus niets.

(New Kach) is een splintergroepering die maar weinig aanhangers heeft. Het artikel laat zelf al zien dat er maar 40 mensen waren. Hoezo HEEL Israel viert feest?
Kom eens met goede bronnen, inplaats van elke keer splintergroeperingen te brengen alsof ze het geheel zijn.
en wat is dan het verschil tussen de palestijnse Hamas, Jihad, etc. en de Israëlische Haganah, Irgun en Lehi ?
Ze waren oorspronkelijk opgezet ter verdediging. Aanvallen op Arabische burgers zal zeker zijn gebeurt, maar was niet het hoofddoel, dat was namelijk verdediging en aanvallen op Engelse soldaten, de ECHTE kolonialisten.
Het zou een ander verhaal zijn geweest als Hamas, Jihad enz. hun aanvallen zouden beperken tot soldaten.

nou als we naar het aantal burger slachtoffers kijken, zijn de Palestijnse aanslagen niks vergeleken bij de aanvallen van het IDF
HERHALING
Burgerslachtoffers door IDF zijn niet het doel, maar ongelukken, waar ook verontschuldigingen voor worden uitgesproken. De Amerikanen noemen dat Collatoral dammage. In Afghanistan zijn er daarvan meer dan 2000 gevallen, veel meer dan tijdens de afgelopen anderhalf jaar Intifada. Hoor je daar iemand zo hard over klagen als over fouten van het IDF? Dach ut nie.
ik hoop ook dat ik geen gelijk heb , maar
dit bericht doet toch het ergste vermoeden
en voorlopig doet Israël z'n best om de VN inspectie tegen te werken danwel te voorkomen
en de
eerste berichten van VN mederwerkers zijn niet erg positief ( understatemend )
Inmiddels door de feiten achterhaald. Er zijn 52 slachtoffers gevallen in Jenin, waarvan het overgrote deel strijders.
uiteraard, maar ik hoop eigenlijk dat Joden werelwijd een positief signaal geven en massaal Sharon's acties afkeuren en veroordelen ipv het dwangmatische verdedigen wat ze nu doen
[..]
Als die Jood in nederland de daden van de Israëlis verdedigd en daarvoor bereid is de waarheid te verdraaien is hij voor mij veroordeelbaar omdat hij blijkbaar dezelfde gedachtengang heeft
[..]
natuurlijk weet ik het verschil wel, ik heb het dan ook over de gemiddelde en de wat extremere nederlander die niet zo genuanceerd denkt, en geef aan hoe hun het waarschijnlijk opvatten..
ik geef zelfs nog een voorbeeld van neturei karta en de demonstratie van 20.000 joden om te laten zien dat niet alle Joden de Misdaden van Sharon steunen
maar wat ga jij doen.. jij gaat even je best doen om de Neturei karta als mafkezen te verklaren en de demonstranten als onbelangrijke minderheid af doen
[..]
Blijkbaar hoor jij dan liever dat 99 % van de Joden de ethnische zuiveringen van Sharon volledig steunen alsmede de Illegale nederzettingen , de martelingen, schendingen van mensenrechten en de geneve conventie goedkeuren,
Wat denk je dat dat zal doen met de europese opinie over Joden
Als je als Jood Israel steunt, betekent dat nog niet dat je het beleid van Sharon steunt. Ik vind het zelf vreselijk dat die man aan de macht is, maar ik blijf wel solidair met Israel en haar bevolking. Ik sta kritisch tegenover wat Israel doet, maar nog VEEL kritischer tegenover de media en de palestijnse propaganda.
Het zou trouwens mooi zijn als je nokt met het gegoochel met statistiek. Als 1% tegen Israel EN haar beleid is, betekent dat niet dat 99% voor Israel EN haar beleid is.
het hele "God's verkoren volk " motto druipt al van het racisme en elitaire instelling
Ga eens wat lezen over het jodendom, en niet alleen nablaten wat er erover gehoord hebt.
De 'uitverkorenheid' heeft niets te maken met superioriteit en zo. Het joodse VOLK is uitverkoren om G'ds wetten te moeten uitvoeren. Dat is een hele andere interpretatie van het woord.
Zoals gezegd, laten we stoppen over het jodendom.
ik kan me herinneren dat Israël onlangs bij een internationale bijeenkomst weer werd gekenmerkt als racistische staat waarna de VS en Israël op hun tenen getrapt waren en wegliepen
Ja, en ik herinner me diezelfde bijeenkomst die gekenmerkt werd door antisemitisme en haat tegen joodse deelnemers. Ik ken mensen die daar geweest zijn, en nog nooit met zoveel antisemitisme geconfronteerd waren.
Voorbeelden: Uitdelen van antisemitische teksten, cartoons, boycotten van joodse deelnemers aan fora.
Vind je het gek dat Israel en de VS pissig worden?
Ik dus ook niet, vooral omdat mijn ouders van voor de oorlog zijn en de oorlog bewust hebben meegemaakt.. tevens zijn ze Katholiek en daarvan zijn er ook 3 miljoen slachtoffer geworden van de Holocaust, waaronder de broer van mijn Opa
Wat me dus nog meer irriteerd aan die Joodse claim van wat op mij overkomt als 'alleenrecht op de holocaust'
Hebben ze niet. In Nederland waren joden de grootste groep en daarom hoor je ze ook het meest. De Roma en Sinti hebben het erook over, alleen, daarvan zijn er nog minder in Nederland, dus hoor je ze minder.
dan stel ik voor een VN delegatie van Psychiaters te sturen.
Lijkt me de beste oplossing. Laat ze dan wel Boedhistisch of zo zijn