Hmm, met een lang verlengkabeltje erbij, en het is perfect om ergens centraal neer te zetten voor nummerweergave van Winamp e.d. ...
of zelfs ondertiteling van Divx
of zelfs ondertiteling van Divx
waar is de stroom voeding bij de externe ???Op maandag 15 april 2002 20:34 schreef zwahiel het volgende:
extern lelijk....
nee hoor, hoeft niet....![]()
[afbeelding]
Al is intern natuurlijk ook wel verrektes mooi
[afbeelding]
:9~:9~
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
kabeltje met 2 aders erin, langs de flatcable laten lopen... Of zelfs gewoon 2 aders van die flatcable gebruiken voor spritt...Op maandag 15 april 2002 20:53 schreef xychix het volgende:
[..]
waar is de stroom voeding bij de externe ???
en als ik de interne in 1 oude cdrom "huls" kan bouwen dan is dat idd wel gaaf... maar zo handig ben ik niet...
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
ik heb idd gewoon 2 aders van de flatcable gebruikt.Op maandag 15 april 2002 20:54 schreef zwahiel het volgende:
kabeltje met 2 aders erin, langs de flatcable laten lopen... Of zelfs gewoon 2 aders van die flatcable gebruiken voor spritt...
Verwijderd
De voeding komt door de flatcableOp maandag 15 april 2002 21:02 schreef s402461 het volgende:
Wat wordt hier allemaal mee bedoeld? Nu in het Nederlands gaarne. Vooral Spritt....
Verwijderd
spritt is stroom...Op maandag 15 april 2002 21:02 schreef s402461 het volgende:
Wat wordt hier allemaal mee bedoeld? Nu in het Nederlands gaarne. Vooral Spritt....
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
Die site ziet er goed uit.Op maandag 15 april 2002 20:20 schreef zwahiel het volgende:
* zwahiel was in ASP aan de knutsel gegaan, maar dat schijnt niet helemaal op de host van me te gaan.
Sjek die fout maar 's...
Op me werk werkte ie perfect!
je kunt alvast een kijkje nemen:
op de site, maar hij doet het nog niet helemaal...
Verwijderd
Verwijderd
Ik denk dat die adapter niet op een 4x40 kan. De aansluitingen van een display tot 80 tekens zijn namelijk hetzelfde, maar voor een display van meer dan 80 tekens zijn de aansluitingen anders. (Dat kun je ook zien aan de aansluit-tekeningen (sorry, kan ff niet op een beter woord komen) die hier rondzwerven. Daar zijn in grote lijnen 2 verschillende van. Mijn gok is dat die adapter voor ieder display tot/met 80 tekens werkt, dus voor een 4x20, maar ook voor een 2x40 of een 2x16 of een 1x8, maar niet voor een 4x40.Op maandag 15 april 2002 22:54 schreef 0uTsIdEr84 het volgende:
Stel je koopt alleen de adapterplatine, en je zoekt er een 4x40 lcdtje bij (bijv. die van velleman.be, vind die 2x40 te klein) je sluit hem aan op de printerpoort en doet wat gekst met smartie..doet ie het dan?
edit:
Lees net dat smartie wel de lcds van velleman ondersteunt dus das geen probleem..maar die adapter..kan die op die lcd???
Hij doet het ook niet bij elke LCD, dat zeggen ze ook duidelijk!Op maandag 15 april 2002 23:23 schreef Warezhelp het volgende:
die adapter gaat volgens mij nooit passen op elk lcd en zal andere connecties bevatten dus ik verwacht veel fouten hiermee.
zijn er paar crossed over etc. en net andere afmetingen dan past hij niet op je lcd.
Verwijderd
Smartie doet niets anders dan data naar de parallelle poort sturen. Dus dat werkt ook met deze adapter.Op maandag 15 april 2002 23:41 schreef MauriX het volgende:
Okee, nu wil ik het eigenlijk wel heeel graag duidelijk hebben.
Werkt deze adapter ook met normale proggies zoals Smartie 5.0?
ik ga er morgen voor bellen, maar ik zie nog niet in waarom niet, het is alleen maar de adapter die volgens een schema (ons allerbekend) gesoldereerd is en op een print geëtst is.Op maandag 15 april 2002 23:41 schreef MauriX het volgende:
Okee, nu wil ik het eigenlijk wel heeel graag duidelijk hebben.
Werkt deze adapter ook met normale proggies zoals Smartie 5.0?
Verwijderd
Zolang niemand zo'n ding fysiek in z'n handen heeft gehad en getest heeft, weet je het natuurlijk nooit zeker, maar zowel in het 4x40 als in het smartie verhaal krijg je van mij gelijk (wellis waar op basis van aannames en vermoedens)Op maandag 15 april 2002 23:43 schreef DarthElvis het volgende:
Wederom: Kan iemand dat bevestigen??
Vink niet duur, maar hij is te groot vind ik. Ik kan hem in ieder geval neit kwijt. Hij pas net wel of net niet in een 5.25" bay.Op maandag 15 april 2002 23:48 schreef Maverickje het volgende:
http://www.tweakers.net/aanbod/45678
Is toch geen geld? Of wel?
Verwijderd
Wat is dit voor formaat?Op maandag 15 april 2002 20:34 schreef zwahiel het volgende:
extern lelijk....
nee hoor, hoeft niet....![]()
Al is intern natuurlijk ook wel verrektes mooi
[afbeelding]
:9~:9~
Verwijderd
da's geen probleem! Centrum Tegelen...Op dinsdag 16 april 2002 00:48 schreef Tantalus het volgende:
Ik wil alleen maar ff zeggen dat ik ook mee doe
En als Zwahiel het goed vind, kom ik na bestelling um wel halen (woon toch in Blerick)
http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl
Lees ff terug joh, staat toch bij dat hij het nog niet doet!Op dinsdag 16 april 2002 10:40 schreef Quinie het volgende:
Zwahiel
Heb net besteld bij je maar kreeg een error
is ie door gekomen ??
Sorry hoor..Op dinsdag 16 april 2002 10:51 schreef MauriX het volgende:
[..]
Lees ff terug joh, staat toch bij dat hij het nog niet doet!
http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl
Verwijderd
Nee hoor.. omdat ze zelf het display erbij leveren weten ze vast precies wat de backlite nodig heeft. Ze zullen er dan ook vast wel netjes wat weerstandjes tussen plaatsen zodat de backlite netjes aangaat. Die hoef je natuurlijk helemaal niet te regelen. Hoogstens aan/uit.Op dinsdag 16 april 2002 11:14 schreef Warezhelp het volgende:
ik zie toch nog een hoop problemen met die displays'
ook omdat de adapter-plaat geen dimmer heeft voor je backlight en dit via printje moeiliker is bij te zetten
kan je snel je lcd weggooien omdat je backlight te heet is geworden en je dus je lcd doorgebrand hebt zonder dat je het weet.
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Verwijderd
aangezien ik toch niet zoveel te doen heb, ben ik weer bezig met die site...Op dinsdag 16 april 2002 11:55 schreef Tele het volgende:
//offtopic
Zwahiel, reageer hierop en je hebt je 1000ste post:
[..]
//and back on
niet echt ik blij dit kl*te asp error krijgen en dat terwijl hij hier op me werk op een win2k machine met normale ASP (geeneens ChilliSoft ASP zoals op me host) wel goed draait!Op dinsdag 16 april 2002 12:45 schreef s402461 het volgende:
Schiet het een beetje op Zwahiel met die site van je ?
Kijk versturen gaat zo....:Op dinsdag 16 april 2002 13:11 schreef xychix het volgende:
noppen enveloppe's voor het versturen ???
hoe duur is een doosje ???
lcd is toch wel errug breekbaar ?? dacht ik ?
zijn dien envenloppes van karton of zijn ze gewoon buig/breekbaar!!?
* xychix ziet op zwahiels site
Kant en klare LCD modules (geen solderen nodig!)
-------
maar als ik die controller neem :
Paralelle controller á 9,- per stuk
moet ik dan wel solderen of enkel de kabel inprikken en aan het lcd kilkken ??
--------
zit de kabel bij de controller , het lcd of moet die altijd los worden besteld ?
als ik de foto van de controller bekijk zie ik dat er GEEN voedingskabel naar het LCD loopt !! alleen een platte kabel gaat de voeding hier ook door????
Nee grotere LCD's niet meer!Op dinsdag 16 april 2002 13:53 schreef koentjuh het volgende:
Keej...we wachten, maar ut kan dus wel...en grotere lcd kant en klaar?
Ik ben er niet zo in thuis in die dingen...en in electronicaOp dinsdag 16 april 2002 13:56 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Nee grotere LCD's niet meer!
Je moet ze dan los bestellen met een losse controller en zelf aan elkaar solderen via een flatcable of losse draadjes...
Die met die knopjes is ook een mini 20*4 duzz...
draadje 15 en 16 zijn stroom voor de backlight, draadje 1 en 2 (en geloof ik 3) zijn voor stroom voor de LCD zelf (1 + 15 is 5v + en de rest is ground, als ik het me goed herinner)Op dinsdag 16 april 2002 14:04 schreef speed24 het volgende:
[..]
Ik ben er niet zo in thuis in die dingen...en in electronica
Ik zie bij die grote LCD's een 16bits aansluiting zitten... kunt dan een kabel kopen voor die aansluiting op de printplaat, maar de stroom van printplaat naar LCD moet je zelf nog regelen dmv kabeltjes? Kan dat niet meteen via de data-kabel ?
Zie nl ook geen stroom-aansluitingen op de grote LCD's zitten, lijkt er op dat die gewoon hun stroom van de kabel kunnen krijgen ( 2 of 4 banen van de kabel).
Of zit ik fout ?
sja ik zit al op 4 gefrituurde LCD's dus ik ken dat schema dromen!Op dinsdag 16 april 2002 14:12 schreef s402461 het volgende:
You are right Zwahiel.....
Maar de grote LCD's zijn dan toch gewoon direct-klaar als je ze aansluit op de "platines" van € 9,- ?Op dinsdag 16 april 2002 14:08 schreef zwahiel het volgende:
[..]
draadje 15 en 16 zijn stroom voor de backlight, draadje 1 en 2 (en geloof ik 3) zijn voor stroom voor de LCD zelf (1 + 15 is 5v + en de rest is ground, als ik het me goed herinner)
YAY!Op maandag 15 april 2002 13:47 schreef zwahiel het volgende:
[..]
* zwahiel gaat zo bellen of ze die ook leveren...
Eerst ff een site voor de actie bouwen!
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Kabels (de juiste???) zijn daar ook te kopen, voor € 2,50 heb je dan een 30 cm krengOp dinsdag 16 april 2002 14:36 schreef koentjuh het volgende:
Ja...dat dacht ik dus ook.ALs je een zon los ding van 9 euro koopt en een grotere lcd, hoef je ze toch alleen nog maar met elkaar te verbinden via zon zelfde kabeltje als bij dat complete pakketje.ALs dat zo is koop ik nl een grotere lcd, staat wat leuker. enne dat kabeltje, kun je dat erbij bestellen of moet ik dat zelf regelen?
Ow daz heel mooi. Dus eigenlijk kun je die dingen kant en klaar bestellen, alleen dan los en niet als setje. LCD, Plaat van 9 euro en kabel?Op dinsdag 16 april 2002 14:45 schreef speed24 het volgende:
Kabels (de juiste???) zijn daar ook te kopen, voor € 2,50 heb je dan een 30 cm kreng
Dat was mijn vraag ook net... en ik denk begrepen te hebben dat het wel zo is jaOp dinsdag 16 april 2002 14:57 schreef koentjuh het volgende:
[..]
Ow daz heel mooi. Dus eigenlijk kun je die dingen kant en klaar bestellen, alleen dan los en niet als setje. LCD, Plaat van 9 euro en kabel?
Beterz..
YA! dat wil ik ook!Op dinsdag 16 april 2002 15:02 schreef speed24 het volgende:
Dus dan wordt het:
€ 27,- voor 4*20 grote LCD
€ 9,- voor printplaat
€ 2,50 voor 1 kabel
------ +
€ 38,50 voor een leuk setje
Daar komt dan verzend + provisie voor zwahiel bij... net iets boven de € 40,- dan... yeah
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
komt goed!Op dinsdag 16 april 2002 15:20 schreef koentjuh het volgende:
JA...is goed...
Maar zwahiel? Denk je dat dat nog lukt enzo, dat alles geregeld is voor donderdag avond...zodat ik zeker weet dat ik meedoe, ben daarna nl een week naar italie... Hoeft de inkoopactie natuurlijk niet afgelopen te zijn, maard at je mijn bestelling hebt en definitief is, maak ik het geld ook meteen over op die donderdag? lukt dat, niet dat ik over een week thuis kom weer net buiten de boot ben gevallen....
MooiOp dinsdag 16 april 2002 15:22 schreef zwahiel het volgende:
[..]
komt goed!
begrijp ik heb goed en is de kabel voor de grote LCD's dus niet erbij?Die Platine beinhaltet außerdem einen optionalen 16-poligen einreihigen Anschluß zur Verwendung mit den größeren LC-Displays (siehe LCD Module). Dieser ist nicht bestückt und es kann bspw. eine Flachbandleitung oder eine Stiftleiste eingelötet werden.
Daz voor die set met knopjes. Als je serial kabeltje neemt kun je die op je serial poort aansluiten op je kast. Als je die moederbord kabel neemt kun je die rechtstreeks op het moderbord aansluiten. Dus op de plek waar je normaal je serail poort op het moederbord aansluit. Athans dat is wat ik er van begrijp, Correct me i'f i'm wrong. Komt er dus opneer dat je die flatcable zelf moet halen. Wat ik alleen niet uit d esite kan opmaken is of de grote lcd's meteen al klaar zijn voor gebruik met dat 9 euro geval. Dus dat je die kabel alleen maar hoeft te kopen en aansluiten maar. Dat hoop ik nl wel.Op dinsdag 16 april 2002 15:44 schreef Brazza het volgende:
Ja hoe zit dat met die 2 kabels welke moet ik nemen? En waar kan kan die mobo kabel op aangesloten worden?
Vertaling:Die Platine beinhaltet außerdem einen optionalen 16-poligen einreihigen Anschluß zur Verwendung mit den größeren LC-Displays (siehe LCD Module). Dieser ist nicht bestückt und es kann bspw. eine Flachbandleitung oder eine Stiftleiste eingelötet werden.
Verwijderd
Verwijderd
Ik denk dat we na 8 negative posts wel weten dat je 't ding nix vind...Op dinsdag 16 april 2002 20:11 schreef Warezhelp het volgende:
Denk dat die adapter toch hoop nadelen heeft.
Mensen kunnen veranderenOp dinsdag 16 april 2002 20:15 schreef Yarvieh het volgende:
[..]
Ik denk dat we na 8 negative posts wel weten dat je 't ding nix vind...
Verwijderd
ik heb hem zo gewijzigd dat hij compiled onder BSD.Op maandag 15 april 2002 15:31 schreef Creepy het volgende:
[..]
Aleen getest onder Linux natuurlijk. Senddata roept die port functies weer aan. Dit zijn 2 assembler routines. Dus als je onder BSD op een i386 of hoger werkt, en je hebt de juiste rechten (dit checkt LCDInf), dan zou het denk ik moeten werken.
[..]
Heb het topic zelf niet zo gecheckt, maar LCDInf linux stuurt een HD44780 compatible controller aan, volgens de tig verschillende schema's die hier rondslingeren. Dus als deze LCD's een HD44780 of compatible controller hebben dan werkt het.edit:
Ze hebben een HD44780 comp. controller dus LCDInf, Smartie, LCDProc, LCDDriver, LCDCenter etc. moeten er zonder problemen mee werken
LCDInf Linux stuurt van een 4x40 alleen de bovenste twee regels aan. Heb wel correcte code (in de windows versie) voor het aansturen van een 4x40, maar nog niet geport voor de linux versie.
Ennuh.. TE simpel? Het aansturen van een LCD IS simpel, maar blijkbaar wil niemand me geloven als ik dat zeg
Btw. Ik heb een al geupdate versie van LCDInf Linux (staat nog niet op de site), met een veel betere timing (veel sneller). Als jij hem voor BSD aan de gang krijgt, misschien dat jij de BSD poort dan wilt onderhouden?
Dit vermoeden heb ik ook, je besteld dus een GROTE LCD en een ADAPTER daartussen ook een KABEL die ook daar besteld hebt..........dan klikkerdeklik, en het werkt?!Op dinsdag 16 april 2002 22:43 schreef xychix het volgende:
[..]
ik heb hem zo gewijzigd dat hij compiled onder BSD.
ik heb nog geen lcd dus ik kan niet testen..
ook weet ik zeker dat de files onder /proc/... niet bestaan in bsd. ik heb echter geen interesse bij al deze info..
ik wil op mijn lcd nl de volgende info hebben.
Uptime
Duur Huidige Isdn Verbinding
MaandTotaal Isdn verbinding
aantal views van mijn Got usericon.. zodat ik altijd (de laatste stand weet)
* xychix hoopt snel een lcd thuis te hebben maar
* xychix twijfeld nog tussen een kleine of een grote...
ik kan niet solderen maar als ik het goed lees hoef ik NOOIT te solderen als ik bij zwahiel bestel
E 9,- (controller)
E 27,- (lcd 20*4)
E 2,50 (kabel)
E 0,50 (zwahiel)
E 5,- (buffer verzend etc.)
-------- +
E 44,- (een werkende lcd.... zonder enige moeite !!)
Kan niet!Op woensdag 17 april 2002 09:36 schreef MauriX het volgende:
[..]
Dit vermoeden heb ik ook, je besteld dus een GROTE LCD en een ADAPTER daartussen ook een KABEL die ook daar besteld hebt..........dan klikkerdeklik, en het werkt?!
Zwahiel, Kun jij dit zó bevestigen? Misschien de zoveelste vraag, maar het blijkt dus wel dat het bij veel mensen nog onduidelijk is.
Leeg
Verwijderd
Ah ik had hem alleen maar bekeken en niet getest sorryOp woensdag 17 april 2002 10:25 schreef s402461 het volgende:
Kan ook aan mij liggen, maar volgens mij loopt ie al heel de week te roepen dat ie nog niet werkt....Lees en gij zult het weten. Vandaar dat ik het vraag Robje. Ben niet helemaal
Leeg
Nothing to see here
Op woensdag 17 april 2002 10:49 schreef zwahiel het volgende:
Je moet er ook nog een kabeltje bij bestellen, ik ga strax ff bellen (hopelijk zijn ze er nu wel) of ik die kabels erbij kan krijgen...
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
[b]De site werkt!Op woensdag 17 april 2002 11:30 schreef s402461 het volgende:
Volgens mij doet ie het of niet Zwahiel ????
Verwijderd
Verwijderd
eerste regel verbeterd, in tot 2 displays...Op woensdag 17 april 2002 11:40 schreef Juggernaut het volgende:
Verzendkosten:
Verzendkosten voor 2 displays (brievenbuspost) á 1,56
Verzendkosten tot 5 displays (brievenbuspost) á 2,25
Verzendskosten bij verzending per doos. (paketpost)
á 5,-
moet je nou voor 1 display + controller geen van die invullen? of de eerste?
* zwahiel is confused
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq