© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
waarOp woensdag 08 mei 2002 14:08 schreef Coroner het volgende:
Zag Falcon 4.0 laatst nog voor 5 euro in de winkel liggen
tampert, kriminalpolizei
Oja, ik vlieg nu met een Logitech Extreme Digital, maar hij is al aardig gaar, (als ik de knuppel naar me toe trek zie ik als het grafisch weergegeven word, dat hij eerst rare bewegingen maakt en dan pas naar "beneden" gaat. Daarom ging dat bijtanken in de lucht zo kut
Wat is nou een goede joystick, heeft iemand een goede link naar een joystick deticated site ofzo, wat ik zal wel voorbijkomen van, "jah ik heb deze en hij bevalt me prima!" maar wat je niet kent mis je ook niet zal ik maar zeggen
www.joy-stick.net
over goede joysticks gesproken: (ff een lapje over goede sticks ge copy/paste uit een ander draadje)
voor falcon 4 komt daar nog de eis bij dat je stick een beetje programeerbaar is, want alleen DX knop 1 en DX knop 2 hebben nuttige functies in F4 IMHO (resp. trigger en pickle) een pov hat is ook erg aan te raden.ikzelf heb een Thrustmaster HOTAS Cougar + CH pro pedals gameport. anderen vliegen met gewone sticks als de logitech wingman extreme en MS precision pro enzo. (alhoewel er nu 2 overstappen op een HOTAS)
er zijn, afhankelijk van je budget, een aantal mogelijkheden:
• your average twist handle stick. de MS en logitech sticks come to mind. stelregel is eigenlijk hier bij: hoe meer knoppen hoe beter. kosten: rond de 40 euro
• een HOTAS met ingeboude rudder. voor ongeveer 110 euro te krijgen: de Saitek X-45 of zijn identieke voorganger de X-36USB. (het enige verschil zijn de kleurtjes AFAIK) het is een HOTAS (hands on throttle and stick. ook wel een joystick - gashendel combo) met ingebouwde rudder rocker switch. er zijn wel wat problemen met de support van saitek, maar de community heeft dar wat aan gedaan, en is zelf drivers gaan schrijven. zie ook http://saitekhelp.simhq.com/ voor meer info
• een HOTAS setje van CH of TM met losse rudders. kost je een aardige duit. (500-550 euro) maar dan heb je ook wat! ik zou je dan aanraden om de TM Cougar te kopen samen met een rudder setje van CH. (of je kunt wachten op de TM pedals met toebrakes) zie ook http://cougar.frugalsworld.com/ voor meer info over de cougar. de cougar is slechts beperkt beschikbaar, omdet er maar een paar van gemaakt worden.
over mijn persoonlijke mening:
ik heb wel goede ervaringen met de MS lijn. Logitech nooit uitgeprobeerd. ik heb de X-36 maar ben er niet erg van onderde indruk nu ik de cougar heb. TM heeft naast de cougar ook andere sticks die meer in de casual gemerr sfeer liggen. maar ze bevallen me niet echt. de MS was beter IMO. ook is de FF op de TM erg brak geïmplementeerd. logitech kan ik niet over oordelen. maar die zitten denk ik meer op MS niveau. (ik hab wel op het bedrijf gewerkt die de helpdesk doet voor logitech, maar was zelf PB persoon)
meer knoppen die je ook kunt gebruiken is beter denk ik.
suncom is ook erg leuk. als je er nog een op de kop kan tikken voor weinig zou ik het misschien doen. Suncom is echter niet erg stevig en kan ook sneller gaan spiken. suncom is alleen failliet, dus er zit geen support op. en de winkelier kan je er niet echt mee helpen (ook al zou hij dat wel moeten doen). ik had mijn SFS + F-15 Talon voor 30 euro. maar dat was een uitverkoop stunt.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
I've started a new campaign (offline) and after flying some F-16 sorties, I took upon the task to lead a 4-ship BUFF strike against Koksan Airbase, home of a MiG-21 and Mi-24 squadron.
Since this was actually my very first BUFF operational mission, I took my camera with me and the made the following shots:
My B-52H can be seen taking off in the distance with BUFF 2-2 lining up and 2-3 on the taxi-way.
Just when 2-3 taxied onto the runway, some fruitcake in a C-130H had probably tuned his VHF to "Jazz FM" instead of the Tower! Luckily he was smart enough to abort the landing!
Here's my bird turning towards the target. Although there were MiG-23s, MiG-21s and MiG-29s in the area - and we got spiked too! - no missiles were launched against us.
Bombs away! 14 Mk84s rain down on Koksan. For some reason the rest of my formation didn't dropped a single bomb, although I gave all the commands.. :confused:
Koksan takes a good beating, knocking out one runway. I designated the other runway for the rest of the flight (which was in trail formation) but they didn't dropped their load.
On the way back there was a KC-135R waiting for us. This shot was mailed to me by the boom operator of our B-52H, note the open refueling door above the cockpit!
Lining up with the KC-135R, coming into refueling position...
CONTACT!
Still having contact but refueling with the BUFF is very very difficult at realistic refueling. I managed to contact the boom but I couldn't keep it connected, mainly because I was not used to the engine spool-times.
Time to head home....
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Turning in for final approach. For some reason one of the Weapon Station operators requested a barf-bag
Low and slow is the way to go!
Touch-down! Landing the BUFF sure is a handful!!
And while the groundcrews are loading my B-52H up with new bombs, BUFF 2-2 comes in...

The entire BUFF flight in one shot, BUFF 2-1 (my bird) on the platform, 2-2 leaving the runway, 2-3 on the runway and 2-4 on finals!
Thanks for SP2 and the people who made the beautiful BUFF model. Can't wait for Sp3 (which should include some other nice B-52H skins right?) and a BUFF cockpit would ofcourse be WAY cool!
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Ik ga nu ook weer Falcon 4.0 spelen. Heb eindelijk ergens de handleiding in pdf kunnen vinden en ben druk bezig alles weer te leren.
Maar als je nou met die B-52 vliegt, heb je dan ook een cockpit? Die zie ik nergens in je screenshots...
Ik vlieg de B-52 gwoon met de HUD Only view en ik gebruik de F-16 cockpit voor het navigeren (HSI) en CCRP bombing, wat niet onrealistisch aangezien de B-52H ook over een air to air en air to ground radar beschikt, wel een ander type dan de AGP-68 (een speciale "Strategic Radar", exacte specs en info zijn helaas classified) maar goed, je moet roeien met de riemen die je hebt.
Het flightmodel is wel helemaal correct en je merkt ook dat je met een behoorlijk 'zware bak' aan het vliegen bent. Even snel een bochtje of een split-s trekken is er niet bij!
© ocf81 1981-infinity
RP5 was/is (more like was, as there has been no news of them since the release of RP5, but maybe we'll see something is the future according to rumors) the result of data edits in certain files in F4 that control FM's and other characteristics of the sim and some editing of the iBeta patch (a company called iBeta edited the executable to increase stability and add some features)
SP2 ihas it's heritage mainly from eFalcon made bij the eTeam, and also from RPG.
eFalcon was a drastic change in the exe adding a lot of avionics. together with the data edits of the RPG, you arguably got the best commercially available F-16 simulation mankind had ever seen on the PC. F4UT is a combination of some eTeam and some RPG members.
to elaborate on this, I'll give you a summary of the history of falcon as I know it:
the original makers of Falcon 4.0, Mircoprose released a very buggy falcon. this was eventually patched up to a bit less buggy falcon. then Hasbro boght MPS and after some time (It's not entirely clear to me, as I've only been a member of this community for about a year) they ordered MPS to stop support for F4. then iBeta took over on behalf of MPS (AFAIK this was after the order to quit support, but this was still before my time) they made the iBeta patches for some time. (1.08ix currently 1.08i2) tghis eventually evolved into the group known as the Realism Patch Group or RPG for short.
then at some point in time, the source code of a very late 1.07 build was leaked. (this was still before I was a falconeer AFAIK) and eTeam, lead by eRazor was born (it's not entirely clear to me how this went, or if there ware any other patch groups that I've never heard about) they went on to make the eFalcon (starting with eFalcon 1.079 I believe) this group was editing the executable of F4 fixing bugs and adding features. this went on with eF1.799;l eF1.09 and finally eF1.10.
somewhere between last summer and the Hasbro takeover, Infogrames took over Hasbro. and, at some point in time (last summer to be a bit more precise) a company called G2Interactive got a lisence of the Inellectual property of Falcon from infogrames. G2I told all the patch makers to quit what they were doing, because it was a breach of IP. G2I set a deadline for both groups to finish what they were doing, so that G2I could make Falcon V without the threat of being surpassed by its modified predecessor. (at least that what I think, and I believe many think it with me) so both groups raced to the finishline and delivered their EXE. I say both groups, because RPG also had made a few changed to the 1.08i2 EXE. (the IP of i2 was also owened by Hasbo as they did it for hasbro AFAIK)
after the deadline eTeam was allowed to make some bugfix release. and around that time the big fight started. It was caused by various members of both teams not liking each other or someting and the fact that someone had claimed compatibility of eF1.10 and the RP5 data edits. well, to make a very long story a whole lot shorter, there was a bis forum war beween RPG supporters and eTeam supportes over who was best and whatnot. eF1.10 and RP5 weren't perfect. and during and after this big forum war there ware ppl asking G2I to alow both teams to make one more edit to make both compatible. from this F4 Unified Team was born. Consisting mainly of eTeam members and also a few key RPG members. they made an agreement with G2I to have SP1 which was an effort to get a eF110 + RP5 kind of falcon. (a bit later a bugfix was released, called SP1a) and then SP2 (current) which added new features. currrently SP3 (previaously SP2a, and originally intended as a bugfix release) is in development. SP3 will be the last EXE edit. from that point on, all edits will be data file edits.
© ocf81 1981-infinity
Het Falcon 4.0 team was toen al aan het werk aan een nieuwe patch (nieuwe bug fixes etc). iBeta, een bedrijf wat zich bezig hield met Q&A issues (testing etc) mocht toen de gefixede 1.08 patch releasen. Dat was dus 1.08i. Daarna volgde nog een versie van de 1.08i patch welke enige multiplayer fixes bevatte, de 1.08i2 patch. (o.a. de Package Frequency switch, -pf 100).
Daarnaast heeft iBeta nog enkele data edited patches gereleased, de Realism Patches. iBeta heeft Realism Patch 1.0, 2.0 en 2.1 gereleased. Ik weet niet meer zeker of 3.0 nog door iBeta werd gereleased, moet ik ff opzoeken. Anyway daarna heeft iBeta aangegeven als bedrijf niet langer zich bezig te houden met de Realism Patches voor Falcon 4.0. Daaruit is de RPG, de Realism Patch Group geboren.
© ocf81 1981-infinity

Deze screenshot is niet geresized. Ik draai Falcon 4.0 op 1024x768 in direct3D.
© ocf81 1981-infinity
Dat helpt niet. Standaard staat 'ie op 3 en ik heb 7 en 0 (uiterste waarden) geprobeerd, maar ik zie geen verschil.Op zondag 12 mei 2002 16:26 schreef ocf81 het volgende:
nee, je moet dan ff bij je Direct 3D instellingen van je videokaart naar pixel alignment kijken.
Ik heb voor Falcon 4.0 alleen f4108us geinstalleerd, verder nix. Misschien is dat ook wel handig om te weten...
tampert, kriminalpolizei
Als je echt goed wilt fotograferen, ga dan naar de Departure Day op Maandag. Als je dan lid van de RIAT wordt kan je ook op Maandag langs het midden van de baan staan bij vertrek...:)
Nee op de RIAT is altijd wel wat leuks te halen..

Saoedische Tornado IDS bij vertrek

Russische Tu-95

USMC KC-130
Als ik SP2 of die efalcon 4.1 installeer, dan veranderen er dingen aan m'n cockpit en avionics en zo. Dat wil ik (nog) niet. Wil eerst leren vliegen zoals het in de officiele handleiding staat. Maar zonder die patches kan ik de HUD, DED, etc amper lezen...
Weet iemand een oplossing zodat falcon hetzelfde blijft, maar die onleesbaarheid wel weg neemt???
© ocf81 1981-infinity
1.08i2 + RP5.0 installeren. En dan je texel aligment op "Upper Left Corner" zetten. Dat zou dan zo moeten werkenOp maandag 13 mei 2002 22:33 schreef gabberjoost het volgende:
handleiding staat. Maar zonder die patches kan ik de HUD, DED, etc amper lezen...
Weet iemand een oplossing zodat falcon hetzelfde blijft, maar die onleesbaarheid wel weg neemt???
. Wat zijn de specs eigenlijk (kan nu ff geen sig's lezen).
Thunderbird 1200@1430 (10x143)@1,80V AXIA, dragon orb 3 7000 rpm, MSI K7T 266 Pro-R, 2 x 256 mb crucial DDR 2100, Leadtek Geforce 3 ti-200 TDH@252/558, sb live 5.1 player, LG Flatron 795FT+ , 2 x 30 gb maxtor diamondmax+ 60 (raid 0), etc...Op dinsdag 14 mei 2002 11:32 schreef tazzman het volgende:
[..]
Wat zijn de specs eigenlijk (kan nu ff geen sig's lezen).
Zal vanmiddag weer is ff gaan klooien met de instellingen en zo, hopen dat het werkt...
© ocf81 1981-infinity
tampert, kriminalpolizei
Niet dus..08i2 + RP5.0 installeren. En dan je texel aligment op "Upper Left Corner" zetten. Dat zou dan zo moeten werken
Letters en zo nog steeds onduidelijk.
Met SP2 is het wel allemaal goed, maar dat zijn de avionics weer totaal anders. Snap er dan geen hout meer van...
Beetje jammer. Maar eens proberen met SP2 te leren, kijken of dat een beetje wil lukken...
Of hebben jullie nog suggesties?
Ps. ik draai winxp, misschien dat dat wat uitmaakt?
Kan ik wel een keer doen jahOp woensdag 15 mei 2002 21:36 schreef tazzman het volgende:
Post de vraag anders op de forums van www.frugalsworld.com en www.f4community.com
tampert, kriminalpolizei
Ga je ook naar de departure day op maandag? Dat is voor het fotograferen zeker het beste.
ik denk volgende week vrijdag om 20.30 ofzo.
wie doet er mee?
© ocf81 1981-infinity
huh?Op vrijdag 17 mei 2002 10:52 schreef ocf81 het volgende:
GoT Falcon taining school start next week!
wie doet er mee?
wtf is dat?
Klinkt wel cool, count me in. Waar wordt mee gevlogen? SP2?Op vrijdag 17 mei 2002 10:52 schreef ocf81 het volgende:
wie doet er mee?
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
© ocf81 1981-infinity
Het idee is geloof ik wel dat je al een beetje kan vliegen enzo in 1.08 ofnie?Op vrijdag 17 mei 2002 10:52 schreef ocf81 het volgende:
wie doet er mee?
Only dead fish go with the flow
En oja, online vliegen nog nooit gedaan.
Verwijderd
Nou, ik ben dus de host....dus zou het dan eerder bij mij zwaarder moeten lopen...of niet ???Op vrijdag 17 mei 2002 11:33 schreef ocf81 het volgende:
sinds SP2 krijgt de host het een stuk zwaarder aangezien deze al het rekenwerk moet doen. dit i.v.m. de nieue multiplayer code. wat is zijn framerate ongeveer? hij kan het controleren met CTRL+Z en dan R
Nou, vanavond maar ff testen, kijken of ie zijn grafische instellingen ook nog niet aangepast heeft of zo....bij mij had ie gewoon Direct3D laten staan......
Thnx voor de tijd en moeite, hop dat het helpt...als ik al jullie verhalen lees, krijg ik elke keer weer zin om ff de jet op te starten, en gaan met die banaan....
Ik was wel van plan om op de dag ervoor of de dag erna te gaan, maar nu het 100 gulden kost weet ik niet of ik nog of is sowieso nog ga, Ik had namelijk een deal met mijn pa dat hij de reis zou betalen en ik de admission. En Ik heb nog niet echt een goede camera dus 1337 foto's maken zit er niet in...Op donderdag 16 mei 2002 00:31 schreef tazzman het volgende:
Het is absoluut niet gratis maar goed, het is wel de allervetste en zeker aller grootste militaire airshow ter wereld. (Alhoewel ik liever naar Seoul gegaan was alleen dat ging helaas niet door, moet nu 2 jaar wachten.. whaah *sniff*).
Ga je ook naar de departure day op maandag? Dat is voor het fotograferen zeker het beste.
tampert, kriminalpolizei
euhm, als je kunt opstijgen is het ok. landen wordt getrained, net als radar operation, weapons deployment, en basic flight opserations (o.a. landen en misschien A-A refeul)Op vrijdag 17 mei 2002 11:55 schreef Toiletman het volgende:
[..]
Het idee is geloof ik wel dat je al een beetje kan vliegen enzo in 1.08 ofnie?
© ocf81 1981-infinity
bedoel je dit?Op vrijdag 17 mei 2002 13:04 schreef Burns het volgende:
[..]
en gaan met die banaan....
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
greetz...
het ligt dus totaal aan de je eigen install hoe het er uit ziet.
© ocf81 1981-infinity
mmz cool, ik heb falcon4 hier wel staan, heb ook de manual al doorgenomen, alleen falcon4 nog niet installedOp vrijdag 17 mei 2002 15:11 schreef ocf81 het volgende:
[..]
euhm, als je kunt opstijgen is het ok. landen wordt getrained, net als radar operation, weapons deployment, en basic flight opserations (o.a. landen en misschien A-A refeul)
Nu alleen nog ff RP5 zoeken en downloaden en dan gaat ik denk ik wel meedoen.
© ocf81 1981-infinity
f4community schiet niet echt op bij bij en falcon5.nl is down.
© ocf81 1981-infinity
opslaan als RP5 Training.f4p in je F4patch directory
als je dus F4 Patc nog niet geëxpand hebt, moet je ff een falcon files dir aanmaken op je C: en daar de F4Patch_Standard_41RP5a.exe nee pleuren, en dan F4 patch starten --> file --> expand doen. liever niet in je falcon game dir, dat kan heel misschien fout gaan (weet het niet zeker, maar to be on the safe side zeg maar)
als je het filter hebt opgeslagen in je F4Patch dir (niet die in je falcon game dir, maar die in je F4 files dir) dan start je F4Patch. je expand dan alle opties (rechts klikken in het vak met de selectiehokjes. het is gewoon het uitklappen vaqn alle folders) en dan zeg je unselect all. dan druk je op apply. (dit is om er zeker voor te zijn dat je filter gaat werken, ook al heb je geen patches geïnstalleerd)
dan selecteer je de filter RP5 Training en expand je alle selectievakken. dna rechtsklik je weer en doe je select all. dan apply
© ocf81 1981-infinity
right f4patch... wtf is dat nou weer... zoek ik allemaal morgen wel verder uit, heb iig nu RP5 d'r opgegooid en heb de volgende problemen (die ik morgen zelf wel ga nazoeken):Op vrijdag 17 mei 2002 23:00 schreef ocf81 het volgende:
ik heb ff een filter gemaakt iedereen die geïnteresseerd is moet het nu downloaden, want endoria host het niet forever (ik heb ff een rename truckje gebruikt om het daar op te krijgen)
als je dus F4 Patc nog niet geëxpand hebt, moet je ff een falcon files dir aanmaken op je C: en daar de F4Patch_Standard_41RP5a.exe nee pleuren, en dan F4 patch starten --> file --> expand doen. liever niet in je falcon game dir, dat kan heel misschien fout gaan (weet het niet zeker, maar to be on the safe side zeg maar)
als je het filter hebt opgeslagen in je F4Patch dir (niet die in je falcon game dir, maar die in je F4 files dir) dan start je F4Patch. je expand dan alle opties (rechts klikken in het vak met de selectiehokjes. het is gewoon het uitklappen vaqn alle folders) en dan zeg je unselect all. dan druk je op apply. (dit is om er zeker voor te zijn dat je filter gaat werken, ook al heb je geen patches geïnstalleerd)
dan selecteer je de filter RP5 Training en expand je alle selectievakken. dna rechtsklik je weer en doe je select all. dan apply
Bij opstarten een error over een of andere glide file...
In het spel hetzelfde lettertype probleem als hierboven al is genoemd.
Bij het exiten van een game looptie vast met de devcreatesurface error (fix al installed maar werkt dus niet).
Opstijgen lukt trouwens wel beetje rondfladderen ook, en ik heb m'n falcon ook al op het beton neergezet zonder te ontploffen (wel zonder gear
F4 patch een proggie om je patches te beheren. F4Patch_Standard_41RP5 is de versie voor RP5. raadzaam om te downloaden (like onmisbaar)Op vrijdag 17 mei 2002 23:39 schreef Toiletman het volgende:
[..]
right f4patch... wtf is dat nou weer... zoek ik allemaal morgen wel verder uit, heb iig nu RP5 d'r opgegooid en heb de volgende problemen (die ik morgen zelf wel ga nazoeken):
Bij opstarten een error over een of andere glide file...
In het spel hetzelfde lettertype probleem als hierboven al is genoemd.
Bij het exiten van een game looptie vast met de devcreatesurface error (fix al installed maar werkt dus niet).
Opstijgen lukt trouwens wel beetje rondfladderen ook, en ik heb m'n falcon ook al op het beton neergezet zonder te ontploffen (wel zonder gear)
de glide error is normaal voor niet 3dfx kaarten, en kan genegeerd worden.
als je mijn filter gebrukt komt de DevCreateSurface oon niet meer voor als het goed is (er zit een DevCreateSurface Fix in RP5 als je ff zoekt met F4patch)
ff een tip over het landen: ± 200 kts aan hoeden. de flightpathmarker naast het streepje vlak voor touchdown (±5 sec voor touchdown) en zorg ervoor dat als je aan komt vliegen je approach angle goed is. als het goed is zie aan weerszijden van de maan 2 lampen. zit je te hoog zijn ze allebij wit. zit je te laag, dan zijn ze beide rood. als je goed zit, zou de achterste rood moeten zijn, en de voorste wit
© ocf81 1981-infinity
jah die devcreatesurface ding uit RP5 had ik dus al installed, maar heeft nog niet geholpen... kijk ik morgen nog wel ff naOp zaterdag 18 mei 2002 00:04 schreef ocf81 het volgende:
[..]
F4 patch een proggie om je patches te beheren. F4Patch_Standard_41RP5 is de versie voor RP5. raadzaam om te downloaden (like onmisbaar)
de glide error is normaal voor niet 3dfx kaarten, en kan genegeerd worden.
als je mijn filter gebrukt komt de DevCreateSurface oon niet meer voor als het goed is (er zit een DevCreateSurface Fix in RP5 als je ff zoekt met F4patch)
ff een tip over het landen: ± 200 kts aan hoeden. de flightpathmarker naast het streepje vlak voor touchdown (±5 sec voor touchdown) en zorg ervoor dat als je aan komt vliegen je approach angle goed is. als het goed is zie aan weerszijden van de maan 2 lampen. zit je te hoog zijn ze allebij wit. zit je te laag, dan zijn ze beide rood. als je goed zit, zou de achterste rood moeten zijn, en de voorste wit
Thx voor de tips trouwens... ik ga het nog wel proberen met de manual d'r bij, maar is wel handig als ik de text op de HUD dan ook kan lezen
Ik heb btw nog nooit MP gevlogen, maar das geen probleem neem ik aan?
© ocf81 1981-infinity
dit is om je aan de mailinglist toevoegen. dus je reply-to adres ff vermelden s.v.p. indien dat een ander adres is
(p.s. stryker ik heb je adres maar f opgezocht, want je had je maltje al gestuurd)
[ Voor 9% gewijzigd door ocf81 op 01-05-2012 13:15 . Reden: spampreventie ]
© ocf81 1981-infinity
• Falcon 4,0 RP5 gepatched volgens de eerder genoemde filter instellingen
• Roger Wilco
• een goede internet connectie (liever wel)
• de manual (niet verplicht, maar wel zeer handig)
• de equipment om het te kunnen draaien. lieft een meet een joystick (ah, nee toch? je hebt hier een computer voor nodig
© ocf81 1981-infinity
Ik heb net ff RW ged/l, ik heb alleen zo'n brakke standaard creative 'mic en een isdn verbinding...
Ik had alleen een erg lage framerate dicht aan de grond, maar landen ging nog wel.
Iig bedankt voor het hosten en meevliegen enzo, t was echt cool
Ik zie btw net een cougar review op planet.nl:
http://www.planet.nl/planet/0,1114,75_1439_889876,00.html
Zit er toch wel aan te denken om hem te kopen, 309,99 + 17 euro verzendkosten bij funcomputer.de
© ocf81 1981-infinity
dit ding heeft 3 bomb bays. in een bombbay kunnen 26 500 ponds GP bommen of 10 CBU's
hij vliegt met mach 0.9 op een hoogte van 30 meter boven de grond
truely BBBBad to the bone
some shots:
© ocf81 1981-infinity
tampert, kriminalpolizei
© ocf81 1981-infinity
w00t, check die schaduwOp maandag 20 mei 2002 16:04 schreef ocf81 het volgende:
Op maandag 20 mei 2002 21:45 schreef gabberjoost het volgende:
[..]
w00t, check die schaduw
tampert, kriminalpolizei
© ocf81 1981-infinity
ik kan die f4patch niet vinden, overal dode links, of andere versies... waar heb jij em vandaan?Op vrijdag 17 mei 2002 23:00 schreef ocf81 het volgende:
ik heb ff een filter gemaakt iedereen die geïnteresseerd is moet het nu downloaden, want endoria host het niet forever (ik heb ff een rename truckje gebruikt om het daar op te krijgen)
save target asOp dinsdag 21 mei 2002 19:48 schreef Toiletman het volgende:
[..]
ik kan die f4patch niet vinden, overal dode links, of andere versies... waar heb jij em vandaan?
die doet het maar snelheid kan beter.
thx!Op dinsdag 21 mei 2002 20:05 schreef _Stryker_ het volgende:
[..]
save target as
die doet het maar snelheid kan beter.
Falcon: Operation Infinite Resolve
Product Description:
Falcon® - the legend continues. Since its inception, Falcon® set the standard by which all other military simulations were measured. Once again Falcon® forces the benchmark to the limit with Falcon®: Operation Infinite Resolve.
Take a deep breath because you are about to take off into the most realistic military flight simulation ever created. Stunning graphics, realistic flight dynamics, and powerful weapon systems allow you to simulate modern air combat like never before.
Once you strap on the F-16, it is no Sunday outing. And with the addition of the flyable A-10 Warthog, you will be able mix it up at ground level with the A-10's wide array of weapons, including the awesome GAU-8 30mm cannon.
No more searching for your next adrenaline hit - you've found it with Falcon®: Operation Infinite Resolve.
Key Features:
• Fly mud-moving missions with the A-10 Warthog - down-and-dirty!
• New Korean theatre campaign scenarios fly missions against global terrorist networks.
• Enhanced combat realism now reflects modern combat - air and ground battles are more realistic than ever!
• Photo realistic F-16 and A-10 cockpit and avionics; immerse yourself in the power of flying the real thing!
• Awesome dynamic campaign capabilities!
• Full single mission and campaign editors included to create your own scenarios to play or share.
• New Pilot Training Program emphasizes ease-of-learning and combat awareness.
• Narrated Air Combat Maneuvering Instrumentation (ACMI) tapes allow easy visualization of aircraft maneuvers.
• DirectX 8.1 compatibility and hardware acceleration allow faster graphics rendering than ever before!
• Hear new special effects and experience them through 3D sound.
• Enhanced multiplayer connection menus allow players to browse world-wide hosted missions.
• Communicate with on-line friends through the use of DirectVoice tm.
• New game manual with improved pilot training lessons, system overviews, and gameplay assistance.
Release Date for Falcon: Operation Infinite Resolve is Fall 2002.
© ocf81 1981-infinity
mmz, klinkt een beetje als een goedkope manier om nog ff wat geld ter verdienen... best lam... ik vind de falcon4 engine nou niet echt op z'n mooist laag bij de grond, dus a-10 past d'r nou niet bepaald in.Op dinsdag 21 mei 2002 23:29 schreef ocf81 het volgende:
er komt een Falcon 4.5 achtige release:
[..]
Als Lock-on trouwens rond de zelfde tijd uitkomt lijkt het me trouwens zelfs een redelijk domme move omdat de graphics van lock-on stukken beter zullen zijn dan die van falcon4.
jah, daarom juist, gewoon lamme actie van het management om te checken of mensen nog wel flightsims willen kopen... lekker om zo'n halve update voor falcon4 dan tegenover lock-on op de markt te zetten.Op woensdag 22 mei 2002 12:22 schreef tazzman het volgende:
Dat is uberhaupt niet dom. Kopen zal ik het zeker. G2i heeft gewoon cashflow en reputatie nodig om Falcon V te kunnen blijven produceren. Als dit product aanslaat zal Infogrames wellicht geneigd zijn om meer geld in Falcon V en G2i te pompen.
Ik snap die negatieve houding niet.. niemand dwingt je om het te kopen, SP3 of F4UT worden helemaal niet gelimiteerd om zo features van Falcon OIR te kunnen 'beschermen'. In SP2 zit ook een hele mooie A-10, Aeyes A-10 cockpit is vrij te downloaden - er wordt helemaal niets verboden of afgedwongen.
Eindelijk een commercieel product met support en ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe features en vooral de verbeterde MP mogelijkheden. En ja ik zal het zeer zeker kopen.. net zoals LOMAC en Strike Fighters (het vroegere Project-1).
een verbeterde Falcon.
voor veel newbies zullen door deze release veel makkelijker de wereld van falcon betreden door de verbeterde handleiding en training. verder is de verbeterde GFX engine (met Z-Buffer support als alles goed gaat) en multiplayer supprt een hele fijne toevoeging. ik vindt het alleen wel erg jammer als de Fly Any Plane feature van RP en SP verdwijnt.
© ocf81 1981-infinity
Hee, weer een nieuwe naam voor project obe/roling thunder?Op woensdag 22 mei 2002 14:28 schreef tazzman het volgende:
Ik snap die negatieve houding niet.. niemand dwingt je om het te kopen, SP3 of F4UT worden helemaal niet gelimiteerd om zo features van Falcon OIR te kunnen 'beschermen'. In SP2 zit ook een hele mooie A-10, Aeyes A-10 cockpit is vrij te downloaden - er wordt helemaal niets verboden of afgedwongen.
Eindelijk een commercieel product met support en ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe features en vooral de verbeterde MP mogelijkheden. En ja ik zal het zeer zeker kopen.. net zoals LOMAC en Strike Fighters (het vroegere Project-1).
Ik ben sinds begin dit jaar flanker fan en ga dat falcon 4.5 dan wel kopen als ie uitkomt en niet te duur is. Maar ik heb ook geen geld zitten in een voor de volle mep gekochte game.
Hopen dat ze die multiplayer aanpassen zodat ik met m'n routertje ook kan spelen.
Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes
tampert, kriminalpolizei
De Fly Any Plane feature heeft niets met een Realism Patch of SP versie te maken, het is gewoon een aparte, losse hex-edit geweest.Op woensdag 22 mei 2002 17:56 schreef ocf81 het volgende:
ik vindt het alleen wel erg jammer als de Fly Any Plane feature van RP en SP verdwijnt.
En dat moet ook gewoon met Falcon: OIR mogelijk zijn
Ben benieuwd hoe OIR zich verhoudt tot SP3.
© ocf81 1981-infinity
men is nu 10 minuten na aanvang niog niet on-line. deze week stil ik FTS uit naar Zaterdag 1500 of 1930. ik ben er nog niet uit
cu then,
ocf81
© ocf81 1981-infinity
kee, tot morgen dan lui...Op vrijdag 24 mei 2002 20:35 schreef ocf81 het volgende:
Heren deelnemers aan GoT FTS.
men is nu 10 minuten na aanvang niog niet on-line. deze week stil ik FTS uit naar Zaterdag 1500.
cu then,
ocf81
ennuh bedankt voor hulp bij install, heb eindelijk alles zoals het moet nu!
© ocf81 1981-infinity
vandaag kan ik iig ook niet helaas, k heb een feestje.
dat hadden we toch afgesproken in deze thread?Op zaterdag 25 mei 2002 13:04 schreef _Stryker_ het volgende:
Huh, gisteren FTSik heb geen berichtje gehad
vandaag kan ik iig ook niet helaas, k heb een feestje.
ok, dan moet het anders. iedereen moet ff zijn beschikbaarheid voor deze week mailen, dan kijk ik wel wanneer het gaat gebeuren
© ocf81 1981-infinity
In ander nieuws:
high res model textures in SP3:

dit is een 256x256 pixel skin, SP3 kan 512 en 1024 aan
Op zondag 26 mei 2002 14:31 schreef _Stryker_ het volgende:
*schop*
In ander nieuws:
high res model textures in SP3:
[afbeelding]
dit is een 256x256 pixel skin, SP3 kan 512 en 1024 aan
FULL install -> 1.08 US patch -> ibeta exe -> F4pattch 4.nogwat en de ibeta exe patchen voor de devcreatesurf error
Toch krijg ik bij het afsluiten van een missie die devcreate error. Wat mis ik hier? Als ik de ongepatchte 1.08us exe run heb ik nergens last van....rara hoe kan dit?
Verwijderd
Staat de devCreateSurface patch aangevinkt en geinstalleerd in F4patch?Op dinsdag 28 mei 2002 08:12 schreef mca2 het volgende:
Ze zeggen dat ie binnen een week of over 2 maanden kan komen, ze weten het gewoon niet zeker. En ja multiplayer is grondig aan gesleuteld, -onder andere-. De changelog is echt mega-lang, iig zijn de problemen met luchtafweer opgelost, die deed niet zoveel in SP2.Op dinsdag 28 mei 2002 16:02 schreef Burns het volgende:
zeg....uhm....kwam na een tijdje weer eens op de gerespecteerde falcon-sites, en opeens blijk sp3 bijna klaar te zijn...ja ?? wat bedoelen ze psies met bijna ???kweet namelijk niet hoe lang dit er dan al opstaat, volgens mij niet lang geleden...en gaat sp3 alle multiplayer verbeteren zeg maar ?? want mp doe ik nu nog liever op 1.08us, aangezien dat beter loopt tussen mij en een maat van me....