(heb nu even wat verder gelezen dan mijn neus lang is, en ik zie dat je al vele dingen geprobeert hebt, ik denk toch dat je ergenst een stapje mist ofzo.)
die eerste error die je kreeg met de sources compilen betkende alleen dat je header files van je kernel sources niet overeen kwammen met je huidige kernel.
(zover ik het kon lezen)
maar gezien je daarna de sources wel op slackware succesvol hebt kunnen compilen zal ik maar achterwegen laten dat je waarschijnlijk gewoon even make dep(geloof ik?) had kunnen doen om de goede te kruigen. (mits die sources in je /usr/src/linux ook de sources+config file waren van je huidige kernel))
bij de tweede keer. tsja het met modprobe en insmod doen is allemaal een beeje omslagtig.
want basicly hoort dat gewoon automaties te gebeuren als je make install hebt gedaan.
heb je niet perongeluk make install gedaan als user ofzo?
KnEuTeR.
ik begrijp dat je de rpm's voor je distro hebt gebruikt?
zo ja, dan is het meschien handig om gewoon even de tar.gz versie te downloaden
onder de subsectie ANY van de distro's.
de installatie hiervan is zeer simpel, en geeft. zover ik weet bijna nooit problemen.
dit zijn de files NVIDIA_GLX-1.0-<getal>.tar.gz
en NVIDIA_kernel-1.0-<getal>.tar.gz
de step by step methode om deze te installeren is simpel.
tar -xvzf NVIDIA_GLX-1.0-<getal>.tar.gz
tar -xvzf NVIDIA_kernel-1.0-<getal>.tar.gz
cd NVIDIA_GLX-1.0-<getal>
make
make install (mits geen fouten)
../NVIDIA_kernel-1.0-<getal>
make
make install (mits geen fouten)
modprobe NVdriver
vim -v /etc/X11/XF86config
(dit opent een editor (hopelijk) )
/dri
<HOME>
i
#
<ESC>
/Section\ "Device"
/Driver
(dan staat daar iets als `Driver "BLAAT"` )
/BLAAT
dw
i
NVidia
:wq
zoals ik het hierboven op heb geschreven ben ik er 90% van zeker dat het werkt. (en dan heb ik het over de vi commando's

)
als je dit hebt gedaan en er gebeurde niks raars ofzo, geen errors of wat dan ook.
dan kun je startx in toetsen en hopelijk krijg je dan beeld.
zo niet.
post dan even nogmaals de error.
[
Voor 31% gewijzigd door
Verwijderd op 28-11-2002 00:04
]