Het grote 'me nVidia drivers doent nie!' topic

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 5.294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 06:13
racoontje schreef op 28 oktober 2004 @ 19:51:
opengl-update nvidia

al gedaan?
Jup, had ik al gedaan. Helaas mocht dat niet helpen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06 12:55
Ik heb ook een 'probleem' met m'n nvidia drivers. Wel hulde voor de installatie trouwens, wat gaat dat simpel.

De situatie is als volgt:
- Mobo: MSI K8n Neo Platinum (Nforce3)

Mijn onboard netwerkkaart en geluidskaart werken out-of-the-box. Voor mijn geluidskaart gebruikt ie dan echter standaard drivers en dan heb ik alleen stereo. Uiteraard wil ik liever gebruik maken van 5.1 dus heb ik de nvidia drivers geinstalleerd. Dat ging prima, maar dan moet ik nog zorgen dat ie die ook gebruikt. Mijn kennis van linux schiet daarin net te kort.

hier staat precies hoe dat moet via modprobe.conf of modules.conf, maar het systeem in ubuntu is net ff anders.
Ook met google en man-page van update-modules etc kan ik niet vinden hoe ik dat dan wel moet instellen (iets in modprobe.d of zo?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi Wan Kinobi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-04 11:51

Obi Wan Kinobi

May The Force Be With You

vergeet alles maar wat hieronder staat.
ik heb over mijn eigen post heen gelezen. exacte vraag ongeveer 3 pagina's eerder
sorry sorry sorry

ok dan ik heb zelf ook een probleem met mijn TI 4600 en mijn redhat 9 install.

na de instal heb ik de up2date opnieuw geinstalleerd en daarna mijn redhat 9 helemaal geupdate volgens de up2date (incl kernel ver 2.4.20-31.9)

vervolgens blader ik naar nvidia.com om mijn betreffende driver te downloaden.

en daar begint mijn probleem. ik kan daar kiezen uit de ia32, de ia64 en de freebsd versie.

in de ia32 praat men alleen over suse linux, in de ia64 praat men alleen maar over de supported chips, maar dus niet mijn TI 4600 en de freebsd heb ik volgens mij helemaal niet nodig.

dus wie maakt me los, wie heeft de oplossing voor mij ?

bij voorbaat dank

[ Voor 10% gewijzigd door Obi Wan Kinobi op 10-11-2004 11:38 . Reden: STOMKOP LAS NIET GOED 8)7 ]

Who the fuck is General Failure? And why is he reading my harddisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-06 20:26

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

prutsger schreef op 29 oktober 2004 @ 09:02:
hier staat precies hoe dat moet via modprobe.conf of modules.conf, maar het systeem in ubuntu is net ff anders.
Ook met google en man-page van update-modules etc kan ik niet vinden hoe ik dat dan wel moet instellen (iets in modprobe.d of zo?).
Het zou (als ubuntu dus net als debian werkt) in

code:
1
/etc/modutils/sound

aangepast moeten worden zoals bij "other distributions" staat in die link die je geeft. :)

Dan uitvoeren:

code:
1
# update-modules

En het -zou- (:P) moeten werken. Alles als root doen uiteraart. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik heb wat last met de nieuwe nvidia display drivers, build 6629.

Als ik deze installeer op mijn debian experimental bak met oude tnt2 pro lijkt het wel of mijn oude bakkie overspoeld wordt met interrupts.
Muispointer beweegt traag en scherm refresht niet erg snel; en niet volledig (overal staan muispointers). X-windows start traag op. Dit alles met de default 2.6.9 kernel van debian sid en met een eigen 2.6.9-ck3. Met/zonder module voor agpgart of buildin agpgart en met en zonder framebuffer device. Debian zit qua x-windows nog op de laatste voor de licentie verandering dus 4.3.0.

Ik ben maar weer teruggestapt naar de vorige (61??) en die werkt okay. Niet dat het me heel veel boeit, 3d-gamen doe en kan ik niet met dit systeem maar goed als nvidia weer eens een echte update gedaan heeft waarbij eindelijk de 2.6 kernel goed ondersteund wordt willen we dat wel eens meemaken.

Anyone a clue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:49

woutur

Klauwtjes uit!

Ik blijf aan modderen. Ik werk nu in 2.4.27 met 4363 drivers voor mijn gf4 4200. Dit werkt prima, stabiel maar helaas geen tvout. Ik ben bezig (weken) om over te stappen naar een 2.6.9 kernel maar die heeft een nieuwere versie van de nvidia drivers nodig. Daar wringt de schoen. Als ik andere drivers (6111, 6629) gebruik crasht mijn systeem als ik uit X ga. Wel op zo'n manier dat ik mijn systeem hard moet resetten. Ik heb nog niets op andere fora gevonden dat op een oplossing lijkt.
Mijn XF86Config: http://butjes.op.het.net/XF86Config-4.txt

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-06 04:53

Gerco

Professional Newbie

silentsnake schreef op donderdag 28 oktober 2004 @ 15:30:
Bij allebei klagen ze dat er geen OpenGL libraries kunnen vinden. Het vreemde vind ik dat dingen als tuxracer e.d. wel werken.
Ik heb hetzelfde vreemde probleem en heb op de Gentoo forums gelezen dat het zo wel werkt:
code:
1
LD_PRELOAD="/usr/lib/libGL.so" ut2004

Wat nu precies het probleem is snap ik ook niet, maar het lijkt iets met SDL te maken te hebben (lees: non-sdl dingen werken wel)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Bovenstaand probleem heeft toch iets te maken met symbolische links die UT niet wil snappen? Je kan parameters in de ut2004.ini meegeven in de OpenGL sectie. Ik geloof dat ik gisteren (toevalligerwijs) iets tegenkwam als: OpenGLlib=libGL.so.1.0.hierjenvidiadriverversie.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:57

sphere

Debian abuser

prutsger schreef op vrijdag 29 oktober 2004 @ 09:02:
Ik heb ook een 'probleem' met m'n nvidia drivers. Wel hulde voor de installatie trouwens, wat gaat dat simpel.

De situatie is als volgt:
- Mobo: MSI K8n Neo Platinum (Nforce3)

Mijn onboard netwerkkaart en geluidskaart werken out-of-the-box. Voor mijn geluidskaart gebruikt ie dan echter standaard drivers en dan heb ik alleen stereo. Uiteraard wil ik liever gebruik maken van 5.1 dus heb ik de nvidia drivers geinstalleerd. Dat ging prima, maar dan moet ik nog zorgen dat ie die ook gebruikt. Mijn kennis van linux schiet daarin net te kort.

Als het goed is supporten de ALSA drivers tegenwoordig ook 5.1 voor soundstorm, deze driver zit gewoon in de nieuwste 2.6 kernel (en ook wel iets minder nieuwe). snd-intel8x0 oid.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138274

HELP!!!!

Mijn Nvidia driver doet heel raar nadat ik heb zitten messe met mijn tv uitgang (ik heb een asus v9560). ik kan geen spelletjes of andere full screen programma's gebruiken want dan zegt ie:

OUT OF RANGE
H Freq - 75,9 Khz
V freq - 60 Hz

p.s. mijn beeldscherm staat op 60 hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:34

Kluus

Gang is alles

Ik weet dat dit een veel voorkomende error is, maar ik kom er echt niet uit. Ik krijg namelijk de fout:
code:
1
Xlib:  extension "XFree86-DRI" missing on display ":0.0".

Wanneer ik een willekeurige 3D applicatie start. Ik heb Load "dri" en de DRI section beide gequote in mn XF86Config-4 en de map "/usr/X11R6/lib/tls" bestaat niet. Ik heb recent mijn systeem geupgrade van debian sarge naar sid en volgens mij is het pas sinds deze upgrade.

[edit]

Laat maar zitten, ik heb mn nvidia drivers ff opnieuw geinstalleerd en nu werkt alles weer :X . Kennelijk is dat nodig na een dist-upgrade :).

[ Voor 20% gewijzigd door Kluus op 28-02-2005 18:36 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 14:57
Ik heb dus ook het probleem dat wanneer ik mijn Fedora Core 3 machine reboot, de X server niet wil starten omdat hij de nvidia kernel module niet kan laden.
Wanneer ik handmatig
code:
1
modprobe nvidia
uitvoer en vervolgens GDM herstart, dan werkt ie wel gewoon!

Hoe kan in Fedora Core 3 instellen dat ie standaard de nvidia kernel module laadt tijdens het booten? Ik ben gewend met 2.4.x kernels te werken (/etc/modules), maar dat gaat onder FC3 met de 2.6.x kernel tree net ff anders. Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Tomaat schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 12:06:
Ik heb dus ook het probleem dat wanneer ik mijn Fedora Core 3 machine reboot, de X server niet wil starten omdat hij de nvidia kernel module niet kan laden.
Wanneer ik handmatig
code:
1
modprobe nvidia
uitvoer en vervolgens GDM herstart, dan werkt ie wel gewoon!

Hoe kan in Fedora Core 3 instellen dat ie standaard de nvidia kernel module laadt tijdens het booten? Ik ben gewend met 2.4.x kernels te werken (/etc/modules), maar dat gaat onder FC3 met de 2.6.x kernel tree net ff anders. Hoe?
Zet in /etc/modprobe.d/ het bestand nvida met daarin de regel:
code:
1
alias char-major-195* nvidia

Dat zou moeten werken.

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomaat
Die regel is al aanwezig. Maar de nvidia module word niet dan niet geladen. Pas na een handmatige
code:
1
modprobe nvidia
werkt het. Ik krijg dan trouwens wel de melding
code:
1
Module nvidia.ko taints kernel
(misschien net iets anders, maar hier leek de melding op..heb hem nu niet voor me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Blijft lastig die boodschap :) Het betekent slechts dat je kernel niet helemaal meer uit open source meuk bestaat maar ook closed source waardoor je kernel niet helemaal goed *zou kunnen werken* (althans dat is dan weer de boodschap van de open source aanhangers, ze kunnen de code van de nvidia module niet controleren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomaat
Ja, want volgens de readme file word Fedora Core 3 ook niet officieel ondersteund..enkel FC1 en FC2.

Maar zou, omdat die melding terug komt, hij niet automatisch geladen willen worden d.m.v. de regel in /etc/modules.conf
code:
1
alias char-major-195* nvidia
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomaat
*schopt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114611

Die regel is goed, maar om een of andere reden wordt die module inderdaad niet geladen op FC3 ondanks dat-ie in in modprobe.conf (of hoe heet dat in FC3) staat. Als je "modprobe nvidia" toevoegt aan een van de opstartscripts (bij voorkeur rc.local, als die bestaat in FC3) kan je wel booten met nvidia-drivers. (Ik zit nu in Slackware dus ik kan even niet precies opzoeken hoe de bestandn in FC3 heten :))

De melding van dat "taints kernel" komt doordat de nvidia-drivers niet onder GPL of andere open license vallen. Het is alleen een "waarschuwing" om je daaraan te herinneren, technisch gezien betekent 't niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139099

Ok ik word nu helemaal gek.

Ben nu al uren en uren aan het kloten om die NVidia driver werkend te krijgen.

X zegt dat er screens worden gevonden maar dat ze niet werken.

maar wat ik ook instel, hij vind nooit een scherm dus dat kan het niet zijn.

De install van de Nvidia drivers zegt dat ik een foute kernel heb of zo en dat ik em dus maar moet downloaden. Wil ik wel, maar kan hij niet.

Dus ga ik verder naar de volgende stap. Build de kernel uit de headers van mijn versie. Ik vind het goed:
dus installeer ik de headers in /usr/src/kernel-headers-2.2.20-idepci/
Vindt hij ook goed.
Maar dan heb ik een te nieuwe versie van gcc. Ik ga gewoon door want het scheelt niet zo veel lijkt me.

Maar dan krijg ik ineens uit het niets: ERROR: Unable to build NVIDIA kernel.
Voor de rest niets.

Snap er echt helemaal niets meer van. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127485

Dit lijkt me een probleem van een missende kernelsoure. Kijk via uname -a welke kernel je hebt en installeer de kernel-source van je kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139099

Anoniem: 127485 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:28:
Dit lijkt me een probleem van een missende kernelsoure. Kijk via uname -a welke kernel je hebt en installeer de kernel-source van je kernel.
Dit heb ik al gedaan, ik had 2.2.20. Toen werkte het nog niet.

Maar ik heb nu een howto gevonden voor kernel 2.4.x t/m 2.6.x.
Dus ben nu ff 2.6.11 aan het maken.

Ik hoop dat het nu wat makkelijker gaat. :P
Weet trouwens niet of het wel zo'n goed idee is om een custom kernel te maken, de eerste keer dat je linux vanaf prompt installeerd. Maarjah zie wel, tot nu toe wil het nog half. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Nou moe.. Ben toch al een tijdje aan het prutsen met de NVidia driver, maar krijg hem NET niet aan de praat :(

Ben een redelijk linux-n00b, maar wordt er steeds beter in. Gisteren Debian Sarge geinstalleerd met de 2.6 kernel, alles geupdate, bla die bla.. Met apt-get x-windows-system (=XFree86?) en kde geinstalleerd. Daarna nog allerlei develop-packages, en de kernel source. Config gekopieerd, make menuconfig, make, etc..

Van de NVidia site gisteravond de driver geplukt, met het scriptje aangepast, instructies in de readme gevolgd, en het lijkt allemaal zelfs goed te gaan! Maar als ik met startx nu X opstart, krijg ik een zwart scherm, en verschijnt op mijn TFT'je "entering sleep mode"..

Op de achtergrond hoor ik wel een opstartgeluidje, dus X draait wel, ik zie alleen niets. Als ik dan in de XF86Config-4 de driver aanpas naar vesa, start ie wel gewoon op (en kan ik dit posten)

Is er iemand die een idee heeft wat het probleem zou kunnen zijn? Mijn config en log:
http://www.hongens.nl/linux/XFree86.0.log.txt
http://www.hongens.nl/linux/XF86Config-4.txt

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-06 09:14
Is het ook mogelijk om onder FreeBSD een NFORCE2 onboard audio aan de praat te krijgen? Ik ben al met het pakketje van NVIDIA aan het klooien geweest, maar dat is alleen voor linux... En dat gaat dus niet werken... Onder linux werkt natuurlijk wel gewoon alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

ik heb sinds kort maar weer es mandrake 10.1 op mn pc gezet met als reden om eens te kijken wat linux doet met UT2004.

ik heb na wat prutsen deze handleiding gevolgd:
http://www.linuxforums.org/tutorials/4/tutorial-30960.html

alles gaat goed tot stap 4: het aanpassen van xorg.conf .
ik heb deze uiteindelijk aangepast, met als resultaat dat op t moment dat KDE op hoort te starten mn monitor uitvalt (no signal). Ik zie nog wel het loading-scherm met madrake logo, en dan is het klaar.

Ik heb veel moeite om in VI de xorg.conf weer terug te zetten naar VESA in failsafe mode. VESA was nodig blijkbaar om leesbaar beeld te krijgen op mn tft en 6600gt op dvi. Er stond dus ook geen "nv" in mn xorg.conf. Tijdens de install van Mandrake moest ik handmatig de V en H refresh instellen om de boel aan de praat te krijgen. (Acer 17" 1721 tft). alles werkt(e) goed op 1024x768. Helaas heeft dit niet gewerkt.

ik heb geprobeerd:
man vi : (uitzoeken hoe je vi gebruikt om te saven) ik ga met de cursor naar "VESA"en veranderde dit in nvidia, escape, :sav xorg.conf, :q!, reboot.
Mandrake start nog wel op in safe mode, maar krijg alleen "command prompt" :7

Ik ben übern00b wat linux betreft. Wie wil me vertellen welke richting ik op moet zoeken? hoe kan de boel herstellen? Kan ik via dualboot (XP pro) de linux partities benaderen zodat ik n log kan posten? Of is n herinstall sneller? Had ik mischien de X86conf aan moeten passen in plaats van de xorg.conf? (ze leken hetzelfde)
(gaap :Z ) ga nu maar slapen , morgen weer werken :(

bvd

edit: zoals axis dus 8)7 zie ik nu pas |:(

[ Voor 26% gewijzigd door bratos op 10-05-2005 02:08 ]

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20772

@axis

WW) NVIDIA(0): Multiple displays connected, but only one display allowed;
(WW) NVIDIA(0): using first display

Ik heb daar aanvankelijk ook veel problemen mee gehad, geen beeld, maar X draait wel. Na lang zoeken bleek dat als ik zowel een monitor als een s-video kabel (tv-out) aangesloten had, de driver niet de juiste output selecteerd en daarom zwart beeld geeft. Het was, bij mij, opgelost door een optie ignore secondary display (dus TV)oid aan te zetten in de xorg.conf setting voor je nvidia kaart. Ik weet niet het exacte commando (ben niet thuis), maar zie de readme van Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
  • Laatst online: 06-06 18:56
Ik heb inmiddels 7174 draaien en X.org gecomplileerd (6.8.2). Ik wilde namelijk wel eens xrandr aan de gang zien door de monitor in portrait mode te draaien.

Xrandr werkt nu prima, maar OpenOffice is baggertraag. Delen van het scherm staan er direct maar andere delen kosten heel veel tijd om op te bouwen en dan ze je m letter voor letter een zin opbouwen. Als ik dan weer naar xrandr -o normal (normaal scherm dus) draai, is het probleem weg.

Is hier iets aan te doen? Een webpage met veel tekst is bijv wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Laatst online: 18:30

M-ThijZ

Riding on Rails

Gerco schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 13:37:
[...]

Ik heb hetzelfde vreemde probleem en heb op de Gentoo forums gelezen dat het zo wel werkt:
code:
1
LD_PRELOAD="/usr/lib/libGL.so" ut2004

Wat nu precies het probleem is snap ik ook niet, maar het lijkt iets met SDL te maken te hebben (lees: non-sdl dingen werken wel)
Gebruikt UT2004 standaard een meegeleverde libGL? In andere woorden: heeft het zin om deze opnieuw te linken naar eigen gecompilede libGL? (Zoals ik bij libSDL en libOpenAl nu wel doe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Anoniem: 20772 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:28:
@axis

WW) NVIDIA(0): Multiple displays connected, but only one display allowed;
(WW) NVIDIA(0): using first display

Ik heb daar aanvankelijk ook veel problemen mee gehad, geen beeld, maar X draait wel. Na lang zoeken bleek dat als ik zowel een monitor als een s-video kabel (tv-out) aangesloten had, de driver niet de juiste output selecteerd en daarom zwart beeld geeft. Het was, bij mij, opgelost door een optie ignore secondary display (dus TV)oid aan te zetten in de xorg.conf setting voor je nvidia kaart. Ik weet niet het exacte commando (ben niet thuis), maar zie de readme van Nvidia.
Woei, thnx.. wilde volgende week toch weer eens linux installeren op m'n pc'tje, dan ga ik er mee aan de slag..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

Anoniem: 20772 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:28:
@axis

...
DIt bleek mijn probleem ook te zijn, maar ik heb t 2e scherm afgekoppeld (6,4 "). Ik heb ook eindelijk mn 1280x1024 resolutie. :)

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 23:13
Ik heb problemen met de nieuwe driver van nvidia (van de site), want als er een 3d toepassing start (spel of 3ds max) dan start de pc opnieuw op. Met de oude driver van de cdrom gaat het wel gewoon goed, en die heb ik nu dus ook geinstalleerd, maar ik wil tuurlijk liever die nieuwere.
Het gaat trouwens om een XFX fx5500 kaart. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-06 22:05
aangezien 3ds max niet op linux draait gok ik dat je in t verkeerde forum zit (ook gezien het feit dat je pc opnieuw opstart)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerok
  • Laatst online: 18-06 10:25

zerok

geen

Ik heb een klein probleempje met de nieuwe drivers 7664.
Ik heb nu een werkend systeem op kernel 2.6.10 en de 6629 drivers. Nu wilde ik gister 2.6.11.11 instaleren en dan ook maar meteen de nieuwe drivers voor mijn video kaart.

compile lukt maar als ik dan x wil opstarten met startx krijg ik deze foutmelding:
(EE) Screen(s) found, but none have a usable configuration.
Zelf vind ik dat een beetje vreemd omdat de zelfde config wel onder de oudere drivers werkt.

De xorg config is te vinden op:
http://home.planet.nl/~oonk0091/xorg.conf

De error log met kernel 2.6.11.11 en nvidia 7664
http://home.planet.nl/~oonk0091/Xorg.0.log.old

Een goede log met kernel 2.6.10 en nvidia 6629 hier is dus GEEN probleem mee
http://home.planet.nl/~oonk0091/Xorg.0.log

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:44
zerok schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 09:42:
(EE) Screen(s) found, but none have a usable configuration.

De xorg config is te vinden op:
Dat had ik ook (met een GF2MX), toen ik TwinView uitschakelde werkte het wel. Dus maar even teruggegaan naar de oude drivers. Zijn er mensen waar TwinView in deze versie wel goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerok

zerok

geen

Ik heb ook een gf2mx en heb net de twin view uitgeschakelt en nu werkt het idd wel.

mmm toch eens rond gaan zoeken naar een fix. De oudere versies geven bij mij een hele berg compile errors :(

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Arzie schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:53:
[...]

Dat had ik ook (met een GF2MX), toen ik TwinView uitschakelde werkte het wel. Dus maar even teruggegaan naar de oude drivers. Zijn er mensen waar TwinView in deze versie wel goed werkt?
Bij mij werkt het perfect.

Als ik echter Composite gebruik crasht X.org heel vaak als ik TV ga kijken. :|

[edit]
Mijn X.org config, beetje een bende misschien.. :)

[ Voor 12% gewijzigd door R_W op 10-06-2005 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 24-06 23:13
blouweKip schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 22:16:
aangezien 3ds max niet op linux draait gok ik dat je in t verkeerde forum zit (ook gezien het feit dat je pc opnieuw opstart)
Oh oeps ik had alleen gezien dat dit topic over nVidia drivers ging, en niet dat het in het NON-windows gedoe stond :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140001

in welke config file staan bij debian de regels
alias eth0 ............
en
alias sound-slot ..........
normaliter?
het gaat om de nforce drivers, en als ze er niet staan, waar moet ik de regels
alias sound-slot-0 nvsound

en

alias eth0 nvnet

dan zetten? Met google vind ik niet veel, kan aan mij liggen, maar nvidia zegt niets over debian, en voor de rest snap ik er niks van 8)7

EDIT: De nvnet heb ik gevonden. /etc/modutils/network dus. Maar nu de sound-slot (of snd-card, ik weet niet welke van de twee) , waar hoort die? /etc/modutils/sound (volgens handleiding, niet debian-specifiek) bestaat niet

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 140001 op 13-06-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerok

zerok

geen

Ben weer een beetje aan het spelen geweest en heb nu 1 optie gevonden waarop de nvidia driver niet werkt.
Zie de code hieronder of mijn volledige xorg.conf:

Weet iemand waarom de driver vast loopt op die optie? is dit een bug in de driver of moet ik andere opties gebruiken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Section "Screen"

Option  "TwinView"
    Option  "SecondMonitorHorizSync"    "30-50"
    Option  "SecondMonitorVertRefresh"  "60"
    Option  "MetaModes"         "1280x1024,640x480"#aangepast

Option  "TwinViewOrientation"       "Clone"
# hier gaat het dus fout    Option  "ConnectedMonitor"      "CRT , TV"
    Option  "TVStandard"            "pal-b"
    Option  "TVOutFormat"           "COMPOSITE"
endSection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31450

Waarschijnlijk een NVidia probleem waar ik nog geen oplossing voor heb kunnen vinden.

Onder zowel Fedora 3 (had nog ergens een CD liggen) als Debian Sarge hebben zowel KDE als Gnome de eigenschap om na verloop van tijd te bevriezen. Het keyboard reageert nergens meer op, ook niet op numlock enzo. Het rare is dat de muiswijzer nog wel gewoon werkt, alleen klikken geeft geen reactie. Als zoiets gebeurt speelt XMMS nog gewoon het huidige MP3-bestand af en kapt er daarna ook mee. Herstarten van de X server via SSH heb ik niet geprobeerd wegens gebrek aan tweede PC, rebootknopje was iets dichterbij. Ik heb intussen al eens memtest gedraaid, die gaf aan dat het geheugen prima was.

Ik heb wat zitten zoeken maar hetzelfde probleem heb ik toch nog niet kunnen vinden. Ergens vond ik de oplossing om je tobo eruit en erin te doen. Geprobeerd, geen resultaat. Videokaart is trouwens een GeForce II GTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106792

Kun je wel van VC wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Weet iemand of er voor de nVidia Riva GFX DDC1 i2C ook Windows XP drivers te krijgen zijn? (Of uberhaupt drivers..) Ik kan namelijk niets vinden! Tis niet voor mezelf, ik ken die kaart ook niet (zal wel oud zijn), maar het zou leuk zijn als ik hem toch aan de praat kon krijgen in XP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Syntagma, je zit hier in NOS (non-windows operating systems). Hoewel ik denk dat je met google veel kans van slagen hebt, zul je uiteindelijk je vraag in WOS moeten stellen. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Oeps, dat had ik niet gezien nadat de search deze thread had opgeduikeld!
Excuus. En nee, Google leverde niet veel op, vandaar :)

[ Voor 23% gewijzigd door Syntagma op 05-09-2005 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-06 09:14
hier een probleempje met ubuntu breezy, nforce mx400 en xfce. Ik wil graag transparantie, maar daarvoor heb je de composite extensie nodig. Dus deze aangepast in /etc/X11/xorg.conf, maar dan start Xorg helemaal niet meer op met de melding dat glx en composite samen niet werken. glx heb je volgens mij toch wel nodig voor hardware versnelling, dus dan kan die niet uit, maar zonder composite heb je dus geen transparantie onder xfce. Hoe los je dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
voeg

code:
1
Option "AllowGLXWithComposite" "true"

toe aan je device section

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

Paultje3181 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:26:
hier een probleempje met ubuntu breezy, nforce mx400 en xfce. Ik wil graag transparantie, maar daarvoor heb je de composite extensie nodig. Dus deze aangepast in /etc/X11/xorg.conf, maar dan start Xorg helemaal niet meer op met de melding dat glx en composite samen niet werken. glx heb je volgens mij toch wel nodig voor hardware versnelling, dus dan kan die niet uit, maar zonder composite heb je dus geen transparantie onder xfce. Hoe los je dit op?
Meteen de waarschuwing erbij; met de Composite extension doen zowel VLC als MPlayer het niet of niet goed. Video's spelen niet meer af. Wellicht dat het helpt om de output module in VLC op OpenGL te zetten, maar dat werkt dus niet goed met 0.8.2 (tenzij je monitor op z'n kop staat :+)...

[ Voor 3% gewijzigd door RSpliet op 25-10-2005 22:35 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
hmm, ik heb geen problemen met mplayer of vlc met de extensie aan dus dat lijkt me niet direct daar aan te liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

blouweKip schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 00:08:
hmm, ik heb geen problemen met mplayer of vlc met de extensie aan dus dat lijkt me niet direct daar aan te liggen
Heb t net nog eens geprobeert, Fedora Core 4, de laatste nVidia drivers, Gnome 2.10, XCompMgr... en video's afspelen werkt gewoon niet. Kan nVidia gerelateerd zijn, maar het werkt iig niet :p

[ Voor 4% gewijzigd door RSpliet op 26-10-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
ws eerder de packages van fedora zelf, aangezien ik zowel met x11 als met xv geen problemen heb

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

whoeps verkeerde topic...

[ Voor 90% gewijzigd door Jay-v op 17-11-2005 14:10 ]

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-06 23:10

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Heeft 1 van jullie nu ook een systeem met nVidia drivers + kernel 2.6.14.x ? Want via de mailinglist van de nVidia package voor debian kwamen er een heleboel problemen? Of ik heb verkeerd gelezen.... :P

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

webfreakz.nl schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:09:
Heeft 1 van jullie nu ook een systeem met nVidia drivers + kernel 2.6.14.x ? Want via de mailinglist van de nVidia package voor debian kwamen er een heleboel problemen? Of ik heb verkeerd gelezen.... :P
Hier loopt ie prima op m'n PC, maarja, da's geen Debian. M'n laptop boot geen 2.6.13 of 2.6.14 kernels wegens problemen met ehci-hcd. Kan het je dus niet vertellen voor de mobile chips :p

[ Voor 3% gewijzigd door RSpliet op 17-11-2005 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103771

webfreakz.nl schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:09:
Nvidia drivers en Debian met kernel 2.6.14-3-k7 (amd kernelversie) loopt hier na het uitschakelen van kernelfb zonder problemen, maar met kernelfb aan (ook vesafb) werkte het moeizaam tot niet. uitschakelen was de reddende optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Tja, ik heb een tijd terug Debian Sarge geinstalleerd en na veel geklooi heb ik de nVidia drivers aan de praten gekregen op de stock 2.6.8 drivers, maar ik vind die niet erg scherp aan de randen van m'n scherm. Ik vond het dus verstandiger om de nieuwste nVidia drivers ( 1.0-7676) te installeren en met m'n n00bish linux ervaring leidde dat tot niks. Waarna ik het helemaal zat was en maar 'rm -rf ./*' gedaan hebt waarna ik er na een reboot achterkwam dat ie dus me MBR óók verwijderd had 8)7 en dus WinXP (waar ik dan jammergenoeg weer op terugval) ook gaar was :9

Wat ik dus moet doen is weer een clean Debian install, en ff een topic openen op een forum, ik geloof dat die GoT heet maar weet ik niet meer precies, en zal daar is om hulp vragen ;)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 27-06 23:14
Tis zonde om over de volgende vraag een nieuw topic te openen :+

Ik ga van de maand 2x een samsung 770P kopen, echter heeft dit scherm geen OSD meer, alles moet je met software gaan bijstellen (contrast etc. etc.), nu vroeg ik mij af in welke mate zulke dingen mogelijk zijn met de Nvidia Linux driver (nvidia-settings?)?

Ik vind het namelijk anders zonde om dat scherm te kopen als ik enkel de standaard maar kan gebruiken omdat onder linux geen mogelijkheid is om je contrast bij te werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Je kan behoorlijk wat bijwerken met nVidia-settings hoor, Contrast, Brightness, Saturation, Hue, alles per kleur in te stellen. Alleen het beeld verplaatsen zit er niet in, maar ik mag toch hopen dat die Samsung dat zelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164620

.

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 164620 op 01-01-2006 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Euhm, het gaat in dit topic over (linux) nvidia drivers.

Jij hebt een radeon videokaart, 2 tellen google zal je leren dat je als je zoekt op radeon drivers je vanzelf op ati.com uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Seven of Nine schreef op zondag 01 januari 2006 @ 13:38:
Je kan behoorlijk wat bijwerken met nVidia-settings hoor, Contrast, Brightness, Saturation, Hue, alles per kleur in te stellen. Alleen het beeld verplaatsen zit er niet in, maar ik mag toch hopen dat die Samsung dat zelf doet.
Als het goed is zou de DVI aansluiting dat al standaard bij moeten werken, maar in ieder geval bedankt voor de info, dat bespaart me mogelijk weer ellende als ik ze heb (icm een 7800GT :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Kan iemand hier in het kort vertellen hoe ik de nieuwste ( 1.0-81xx??) nvidia drivers installeer op een kale Debian Sarge? Of kan ik hier beter een nieuw topic voor openen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Vertel om te beginnen 'ns wat je hebt gedaan, wat er fout is gegaan en hoe je deze fout hebt proberen op te lossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
webfreakz.nl schreef op zondag 01 januari 2006 @ 22:47:
Kan iemand hier in het kort vertellen hoe ik de nieuwste ( 1.0-81xx??) nvidia drivers installeer op een kale Debian Sarge? Of kan ik hier beter een nieuw topic voor openen....
wat dacht je van de driver wgetten en runnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

@mOrPhie:

Ik heb deze howto gevolgd (http://home.comcast.net/~andrex/Debian-nVidia/) en dan krijg ik de 7176 drives ofzo? In ieder geval ben ik daar niet over te spreken: mijn scherm is aan de randen scherp, en in het midden een heel klein beetje wazig. Had ik 4 maanden geleden nou maar een DVI-scherm gekocht |:(

@gupje:

Dus gewoon deze (http://www.nvidia.com/obj...isplay_ia32_1.0-8178.html) runnen met "sh <bestandsnaam>" ?

De Vesa drivers krijg ik wel aan de praat... maar daar word je ook niet vrolijk van B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

webfreakz.nl schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:39:
@mOrPhie:

Ik heb deze howto gevolgd (http://home.comcast.net/~andrex/Debian-nVidia/) en dan krijg ik de 7176 drives ofzo? In ieder geval ben ik daar niet over te spreken: mijn scherm is aan de randen scherp, en in het midden een heel klein beetje wazig. Had ik 4 maanden geleden nou maar een DVI-scherm gekocht |:(
In die how-to staat een link naar de site van NVidia. Zou je daar 'ns niet beginnen met het downloaden van de drivers? Hier dus: http://www.nvidia.com/object/unix.html

In de apt-repositories zit inderdaad niet altijd de meest recente versie, maar niets houdt je tegen om de drivers (wel de meest recente) van de site van nvidia te downloaden en te installeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ja en ik begreep dus niet precies hoe ik die nvidia drivers geinstalleerd kon krijgen, want als ik de volgende stappen deed:

-CTRL + ALT + BACKSPACE
-sh <nvida-driver-bestandnaam>

kreeg ik het een error die ik me niet even kan herinneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-06 06:58

zomertje

Barisax knorretje

webfreakz.nl schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:55:
Ja en ik begreep dus niet precies hoe ik die nvidia drivers geinstalleerd kon krijgen, want als ik de volgende stappen deed:

-CTRL + ALT + BACKSPACE

En die is nou juist zo handig als we je willen helpen ;)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Dan ga ik toch maar is ff me hardeschijf herindelen van me windows partitie en op de overige 150GB Debian Sarge installeren! Maar is het nou instabiel om testing/unstable te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Het werkt wel, maar is nog niet (genoeg) getest door de package-maintainers. Dus drom nog niet stable.

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weijl
  • Niet online
webfreakz.nl schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:39:
@gupje:

Dus gewoon deze (http://www.nvidia.com/obj...isplay_ia32_1.0-8178.html) runnen met "sh <bestandsnaam>" ?

De Vesa drivers krijg ik wel aan de praat... maar daar word je ook niet vrolijk van B)
jep :)
webfreakz.nl schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:55:

-CTRL + ALT + BACKSPACE

als je de driver van de nvidia site haalt heb je wel kernel sources nodig.. maw een custom kernel.
hierover zijn genoeg how to's te vinden (o.a. deze).
mocht je hier toch niet uitkomen denk ik dat de mensen in NOS je ook kunnen helpen. probeer het wel eerst zelf, dat scheelt je gezeur.
webfreakz.nl schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:47:
Dan ga ik toch maar is ff me hardeschijf herindelen van me windows partitie en op de overige 150GB Debian Sarge installeren! Maar is het nou instabiel om testing/unstable te gebruiken?
psyBSD schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:52:
Het werkt wel, maar is nog niet (genoeg) getest door de package-maintainers. Dus drom nog niet stable.
^^ true.
nadeel van stable is dat een aantal packages niet aanwezig zijn die mss wel handig zijn (o.a. kbiff). je moet zelf maar kijken of je daarom unstable/testing wilt draaien ja of nee.
psyBSD heeft wel gelijk overigens, het is nog niet uitvoerig genoeg getest om stable te mogen heten.

[ Voor 29% gewijzigd door weijl op 02-01-2006 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Hoe dat zit met stable en testing/unstable/experimental wist ik wel, mijn vraag was eigenlijk meer of het verantwoord is het te draaien op een systeem (dus niet dat je van die BSOD krijgt) enzovoorts...

Maar als ik vanaf http://people.debian.org/~rdonald/nvidia/unstable/i386/ gewoon de 8178 (glx/settings/kernel-source) pluk dan moet het lukken?

En je kan toch wel gewoon die drivers draaien met de nieuwste kernel 2.6.14.5 (bijvoorbeeld)? Ik ben voor de gein eigenlijk subscriber van de debian-nvidia-mailinglist en daar kwamen nogal wat problemen langs met 2.6.12? En daar was een of andere patch voor gemaakt ofzo (te vinden @ nvidia-forum) en dan moest je wat compilen.... maar geen idee hoe/wat want je kan toch geen nvidia drivers compilen want die zijn toch closed-source :?

Nouja soms denk ik gewoon er zijn dingen bij Linux die mensen me 1x voor moeten komen doen dan snap ik het, als ik het lees hier (op i'net dus) dan is het allemaal zo logisch maar het zelf uitvogelen en het dan laten werken... ho maar... jammer dat er niemand is in me omgeving die ik ken met de nodige kennis van linux om dit een x te doen voor me... ja er is wel iemand maar die zegt van "ja moet je hier en daar zoeken"... daar heb ik dus niks aan... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weijl
  • Niet online
Hoe dat zit met stable en testing/unstable/experimental wist ik wel, mijn vraag was eigenlijk meer of het verantwoord is het te draaien op een systeem (dus niet dat je van die BSOD krijgt) enzovoorts...
wat is het doel van je systeem? is het een hele belangrijke database server of is het voor thuisgebruik?
dat is hetgeen je naar moet kijken. als het iets uitmaakt, ik draai op elke server sarge en op elk workstation etch of sid.
Maar als ik vanaf http://people.debian.org/~rdonald/nvidia/unstable/i386/ gewoon de 8178 (glx/settings/kernel-source) pluk dan moet het lukken?
looks like it, yes. heb je dit geprobeerd?
En je kan toch wel gewoon die drivers draaien met de nieuwste kernel 2.6.14.5 (bijvoorbeeld)?
wat denk je zelf?
is er op dit moment overigens een nvidia driver installed??

webfreakz ik ga het hier toch bij laten nu. wat mij betreft heb ik voldoende info gegeven om je opgang te helpen. het is niet mijn bedoeling (en ik denk ook niet die van NOS) om je aan het handje door die install heen te helpen, dat werkt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door weijl op 03-01-2006 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
M@rijn schreef op zondag 01 januari 2006 @ 11:30:
Tis zonde om over de volgende vraag een nieuw topic te openen :+

Ik ga van de maand 2x een samsung 770P kopen, echter heeft dit scherm geen OSD meer, alles moet je met software gaan bijstellen (contrast etc. etc.), nu vroeg ik mij af in welke mate zulke dingen mogelijk zijn met de Nvidia Linux driver (nvidia-settings?)?

Ik vind het namelijk anders zonde om dat scherm te kopen als ik enkel de standaard maar kan gebruiken omdat onder linux geen mogelijkheid is om je contrast bij te werken....
o.k. het zijn dan geen samsung 770P's geworden maar toch wel 2x een philips 170B6CS/00, echter heeft deze ook geen OSD knoppies meer, nu heb ik de laaste nvidia driver draaien en het werkt als een gek, ook dualscreen alleen nu heb ik het probleem, dat 1 van de 2 schermen roder is, dit wou ik dus "even" aanpassen via Nvidia Server Settings, maar daar gaat het wel, maar enkel voor alle 2 de schermen tegelijk :(

Kan ik het ook nog per scherm doen?

Want ddccontrol wil namelijk niet compilen (Gentoo AMD64).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06 22:16

un1ty

Join the Arena!

>> ok gefixed, topic geopened in ander forum.
voor wat het waard is, bedankt :)

[ Voor 107% gewijzigd door un1ty op 13-11-2006 22:12 ]

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106121

Dit heeft totaal niks met dit topic te maken, dit topic gaat over nvidia vga kaart drivers op non-windows operatings systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

un1ty schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:33:@ rawplayer, dat was mij bekend, maar dit is het enige topic op heel GoT met betrekking tot 'falende' nvidia drivers.
De nvidia-drivers voor linux werken in geen enkel opzicht hetzelfde als de windows-drivers (behalve dat ze allebei ervoor zorgen dat je wat ziet op je scherm). Het is dus tijd om je eigen topic te maken (en dan dus niet in NOS, maar in Videoplanken & Beeldkanonnen.

[ Voor 1% gewijzigd door Jungian op 13-11-2006 16:54 . Reden: typo ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:32
Jungian schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:51:
[...]

De nvidia-drivers voor linux werken in geen enkel opzicht hetzelfde als de windows-drivers (behalve dat ze allebei ervoor zorgen dat je wat ziet op je scherm). Het is dus tijd om je eigen topic te maken (en dan dus niet in NOS, maar in Videoplanken & Beeldkanonnen.
ik heb nvidiadriver ssuccesvol geinstalleerd, maar ik heb alle geprobeerd om mn refreshrate hoger te kunnen krijgen, zonder succes.

Heeft iemand hier er een howto voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 28-06 12:53
jaapstobbe schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:13:
ik heb nvidiadriver ssuccesvol geinstalleerd, maar ik heb alle geprobeerd om mn refreshrate hoger te kunnen krijgen, zonder succes.
Wat gebeurt er dan als je 't gewoon met nvidia-settings probeert in te stellen? Of staat daar niet de gewenste refresh rate in? (In dat geval moet je waarschijnlijk de instellingen van je monitor in je X-serverconfiguratie aanpassen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

jaapstobbe schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:13:
[...]

Heeft iemand hier er een howto voor?
Als het wilt forceren kun je een Modeline Generator ( bijvoorbeeld http://xtiming.sourceforge.net/cgi-bin/xtiming.pl ) gebruiken en je gecreëerde Modelines in je xorg.conf dumpen.

Heb je trouwens wel in je device-sectie aangegeven dat ie de nvidia-driver moet gebruiken (dat je niet nog werkt met vesa ofzo) ? Behalve in heel vage gevallen selecteerd je systeem altijd het goede aantal Hz.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201946

Gisteren de laptop van een maat onder ogen gehad en die had de Ubuntu distro draaien met beryl project/aiglx. Zag er reuze tof uit.

Ik ben een volledige Linux-leek, maar het installeren van ubuntu viel reuze mee, het maakt zelfs een bootmenu aan zodat ik m'n xp installatie gewoon nog kan gebruiken.

Nu is het probleem:
Eerst heb ik de laatste Nvidia drivers voor linux gedownload, maar tijdens het openen met sh commando in de terminal (onder su) gaf de driver aan dat mijn 4200ti niet ondersteund werd en gaf ook al aan welke ik dan wel moest ophalen.

Deze oudere driver klaagt dat ik x-server draai en dat ik die moet killen. Ik heb al geprobeert om een sessie te starten zonder gnome (na een ctrl-alt-backspace), maar ook daar kreeg ik de melding dat ik x-server draai.

Hoe stop ik die x-server zodat ik die driver kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-06 15:45
Anoniem: 201946 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 23:02:
Gisteren de laptop van een maat onder ogen gehad en die had de Ubuntu distro draaien met beryl project/aiglx. Zag er reuze tof uit.

Ik ben een volledige Linux-leek, maar het installeren van ubuntu viel reuze mee, het maakt zelfs een bootmenu aan zodat ik m'n xp installatie gewoon nog kan gebruiken.

Nu is het probleem:
Eerst heb ik de laatste Nvidia drivers voor linux gedownload, maar tijdens het openen met sh commando in de terminal (onder su) gaf de driver aan dat mijn 4200ti niet ondersteund werd en gaf ook al aan welke ik dan wel moest ophalen.

Deze oudere driver klaagt dat ik x-server draai en dat ik die moet killen. Ik heb al geprobeert om een sessie te starten zonder gnome (na een ctrl-alt-backspace), maar ook daar kreeg ik de melding dat ik x-server draai.

Hoe stop ik die x-server zodat ik die driver kan installeren?
in de console "init 3" intypen als admin.

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Je kan beter switchen naar een terminal screen (Ctrl + Alt + F1 t/m Ctrl + Alt + F6) en daar je gdm killen:
/etc/init.d/gdm stop

Vervolgens naar de juiste map gaan met cd en dan via sudo de installer starten. Je kan je X en gdm weer aanzetten door bovenstaand commando stop te vervangen door start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:35

Crakie

I want my board back, Lance

Je moet ff de wiki van Beryl checken, daar staat het hele proces beschreven, inclusief het installeren van de nvidia drivers. (Volgens mij stop je overigens X met sudo /etc/init.d/gdm stop)

Je hebt deze driver, hoop ik: http://www.nzone.com/obje...oads_rel70betadriver.html ?

Maakt de Beryl-installatie stukken makkelijker met native AIGLX support.

Edit: Mithras was me voor wat betreft X stoppen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Crakie op 23-12-2006 23:22 ]

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-06 14:35
Ubuntu heeft ook zelf nvidia drivers in de restricted repositories zitten dacht ik en dat is een stuk makkelijker installeren.

sudo m-a auto-install nvidia

voor het compileren en installeren van nvidia kernel module en daarna nog even

sudo apt-get install nvidia-glx

en je ben klaar.

Je wilt nu dus de installer gebruiken van nvidia zelf. Dat kan ook, echter ik denk dat je nu de 97.xx driver heb gepakt, alleen die ondersteund jouw kaart niet meer volgens de readme. Je zal dus een 96.xx driver moeten gebruiken.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klopt ik heb nu de 96.xx.
De drivers die crakie aangaf zijn ook de 97.xx, en die ondersteunen mijn 4200ti niet.

Ik ga d'r even mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net wat van de mogelijke oplossingen van hierboven geprobeerd.

Het commando: sudo m-a auto-install nvidia
gaf een error op m-a

Het stoppen van de gdm ging wel goed, maar na het starten van de driver package kreeg ik de volgende meldingen:

No precompiled kernel interface was found to match you kernel.
Download? (geen match, geen download)

Daarna:

You do not appear to have libc header files installed on you rsystem.
Please install your distro's libc development package.

Ik daar op gegoogled, maar werd er niet echt wijs uit welke files ik moet hebben.

Op dit moment heb ik wel beeld natuurlijk, maar in een lage resolutie met een lage refresh rate... kan maximaal kiezen voor 1024x768 bij 61 mhz.
Zou dit toch graag oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
welke ubuntu draai je? Feisty heeft dacht ik de 96.xx drivers in de repositories zitten.
m-a deed het zeker niet omdat het niet geinstalleerd was?

sudo apt-get install module-assistant

dan heb je m-a. Dan nog even

sudo m-a prepare

zodat de headers enzo geinstalleerd worden en dan

dan wordt de driver gecompileerd en geinstalleerd. Hier wordt het verder toegelicht.
Het is wel de Debian manier maar het werkt net zo goed op Ubuntu.

Volgens mij heb je met de error die jij krijgt de headers nog niet geinstalleerd. Op bovenstaande manier wordt dat automatisch gedaan, maar je kan ook met

sudo apt-get install linux-headers-<kernel versie>

de headers installeren.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas,
ook met die eerste regel krijg ik een foutmelding:

root@XXXXXX-desktop:/home/kareloh# sudo apt-get install module-assistant
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd
Reading state information... Klaar
E: Kon pakket module-assistant niet vinden
root@kareloh-desktop:/home/kareloh#
root@kareloh-desktop:/home/kareloh# sudo m-a prepare
sudo: m-a: command not found
root@XXXXXX-desktop:/home/kareloh#

Excuses voor de layman-vragen... :$

(grrr, die refresh rate geeft me koppijn.)

Edit:
Ik heb trouwens 6.10.2 (edgy?)... kan ik beter voor de Feisty fawn gaan?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 201946 op 24-12-2006 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
Anoniem: 201946 schreef op zondag 24 december 2006 @ 12:51:
Helaas,
ook met die eerste regel krijg ik een foutmelding:

root@XXXXXX-desktop:/home/kareloh# sudo apt-get install module-assistant
root@kareloh-desktop:/home/kareloh# sudo m-a prepare
sudo: m-a: command not found
root@XXXXXX-desktop:/home/kareloh#

Excuses voor de layman-vragen... :$

(grrr, die refresh rate geeft me koppijn.)
http://packages.ubuntu.co...1&version=all&release=all

het pakket hoort er gewoon in te zitten hoor. Heb je wel een keer al sudo apt-get update gedaan?

Edit:
Feisty is nog niet helemaal "af" op het moment.
Je kan overigens wel die repositories toevoegen aan je bronnen door:

sudo nano /etc/apt/sources.list

deze regel erin te zetten:

deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ feisty main universe multiverse restricted

CTRL-X om weg te gaan en te bewaren, dan ga je naar de console

/etc/init.d/gdm stop #GDM wordt gestopt
apt-get update #je pakketlijst wordt ge update
apt-get install module-assistant #module-assistant waarmee je makkelijk modules kan bouwen
apt-get -t feisty install nvidia-kernel-source #installeren source van feisty versie
m-a prepare # zorgen dat alles klaar is voor module-assistant
m-a auto-install nvidia #compileren en installeren van de driver
apt-get -t feisty install nvidia-glx #dit pakket heb je ook nog nodig
gdm # en gdm weer starten

Dit voer je allemaal uit als root (dus met sudo)
Zo, dit zou nu toch wel probleemloos moeten werken :P

[ Voor 37% gewijzigd door FRidh op 24-12-2006 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

root@kareloh-desktop:/home/kareloh# sudo apt-get update
Ophalen:1 http://nl.archive.ubuntu.com edgy Release.gpg [191B]
Ophalen:2 http://nl.archive.ubuntu.com edgy/main Translation-nl [18,8kB]
Ophalen:3 http://security.ubuntu.com edgy-security Release.gpg [191B]
Genegeerd http://security.ubuntu.com edgy-security/main Translation-nl
Genegeerd http://security.ubuntu.com edgy-security/restricted Translation-nl
Geraakt http://security.ubuntu.com edgy-security Release
Ophalen:4 http://nl.archive.ubuntu.com edgy/restricted Translation-nl [14B]
Ophalen:5 http://nl.archive.ubuntu.com edgy-updates Release.gpg [191B]
Genegeerd http://nl.archive.ubuntu.com edgy-updates/main Translation-nl
Genegeerd http://nl.archive.ubuntu.com edgy-updates/restricted Translation-nl
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com edgy Release
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com edgy-updates Release
Geraakt http://security.ubuntu.com edgy-security/main Packages
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com edgy/main Packages
Geraakt http://security.ubuntu.com edgy-security/restricted Packages
Geraakt http://security.ubuntu.com edgy-security/main Sources
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com edgy/restricted Packages
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com edgy/main Sources
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com edgy/restricted Sources
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com edgy-updates/main Packages
Geraakt http://security.ubuntu.com edgy-security/restricted Sources
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com edgy-updates/restricted Packages
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com edgy-updates/main Sources
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com edgy-updates/restricted Sources
18,8kB opgehaald in 0s (32,9kB/s)
root@kareloh-desktop:/home/kareloh# sudo apt-get install module-assistant

(versie is dus Ubuntu 6.10.2)
Update loopt, maar install m-a lukt ook daarna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
Anoniem: 201946 schreef op zondag 24 december 2006 @ 13:00:
root@kareloh-desktop:/home/kareloh# sudo apt-get update
Ophalen:1 http://nl.archive.ubuntu.com edgy Release.gpg [191B]
Ophalen:2 http://nl.archive.ubuntu.com edgy/main Translation-nl [18,8kB]
Ophalen:3 http://security.ubuntu.com edgy-security Release.gpg [191B]
Genegeerd http://security.ubuntu.com edgy-security/main Translation-nl
Genegeerd http://security.ubuntu.com edgy-security/restricted Translation-nl
Geraakt http://security.ubuntu.com edgy-security Release
Ophalen:4 http://nl.archive.ubuntu.com edgy/restricted Translation-nl [14B]
Ophalen:5 http://nl.archive.ubuntu.com edgy-updates Release.gpg [191B]
Genegeerd http://nl.archive.ubuntu.com edgy-updates/main Translation-nl
Genegeerd http://nl.archive.ubuntu.com edgy-updates/restricted Translation-nl
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com edgy Release
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com edgy-updates Release
Geraakt http://security.ubuntu.com edgy-security/main Packages
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com edgy/main Packages
Geraakt http://security.ubuntu.com edgy-security/restricted Packages
Geraakt http://security.ubuntu.com edgy-security/main Sources
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com edgy/restricted Packages
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com edgy/main Sources
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com edgy/restricted Sources
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com edgy-updates/main Packages
Geraakt http://security.ubuntu.com edgy-security/restricted Sources
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com edgy-updates/restricted Packages
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com edgy-updates/main Sources
Geraakt http://nl.archive.ubuntu.com edgy-updates/restricted Sources
18,8kB opgehaald in 0s (32,9kB/s)
root@kareloh-desktop:/home/kareloh# sudo apt-get install module-assistant

(versie is dus Ubuntu 6.10.2)
Update loopt, maar install m-a lukt ook daarna niet.
ik zie wel main en restricted maar nergens universe ;)
Voeg universe en multiverse toe in je sources.list
Zie m'n bovenstaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de commando's uit je vorige post uitgevoerd en alles is gelukt.
Moet ik dan alsog die gedownloade nvidia driver (96.xx) installeren, of is het zo al goed?
Ik kan nog geen andere resulotie/freq. kiezen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
sorry voor de late reactie, maar als dat alles gelukt is, moet je nog even je /etc/X11/ xorg.conf bijwerken.
Als eerste moet je in device sectie bij driver nvidia neerzitten ipv nv.

Verder kan je in section Screen andere resoluties erbij zetten.
Wat wellicht gemakkelijk is, om ipv het zelf wijzigen van je xorg.conf het volgende uit te voeren:

sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

Het pakket wordt nu opnieuw geconfigureerd, en je krijg nu een aantal vragen die je moet beantwoorden.
Als je niet weet wat je moet doen kan je in de readme kijken van de nvidia driver. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik den dat ik een fout heb gemaat ergens, want mijn x-server wil niet meer starten. Ik kom tijdens het opstarten eerst in een fout melding en daarna meteen in de terminal.
Morgen maar eens opnieuw installeren en dan alle stappen nogmaals uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
ga dan eens de terminal in, en doe dan startx
Als je dat doet gewoon als gebruiker doet, en xserver stopt meteen dan zie je de foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
Dit is een oud topic. Maar het zijn nvidia drivers problemen en ik hoef dan geen nieuw topic te openen 8)

Wat is mijn probleem. Ik wil nvidia drivers installeren, zodat ik geen haperingen heb in mijn beeld. Ik heb een Geforce 2, een oude nvida-kaart op een oud systeem. Ik heb de driver 9631 voor linux x86 gedownloadt. Vervolgens eerst linux-headers, linux-source geinstalleerd en vervolgens de drivers van nvidia. Tijdens de installatie krijg ik wat warnings:

nvidia-installer unable to determine X library installation path with the 'pkg-config' utility
Ik moet: install the X.org SDK/development package for your distribution

Vervolgens: unable to determine correct X library installation path
De libraries worden geinstalleerd naar '/usr/lib'

unable to determine X module installation path
De Nvidia X driver compenents worden geinstalleerd naar '/usr/lib/xorg/modules'

Vervolgens heb ik X gestart en de nvidia driver werkt. Totdat ik opnieuw opstart, dan werkt de nvidia driver niet meer. Het lijkt erop dat de bestanden zolang ik niet opnieuw opstart in de temp-files staan, zodat de nvidia-driver nog werkt. Maar zodra je opstart kan X de bestanden voor de nvidia driver niet meer vinden en dat resulteerd in een Xorg foutmelding. Enige wat ik dan kan doen is de default driver inladen.

De development packages installeren heeft geen zin. Die zitten al op mijn systeem. Ik heb xorg-dev en xserver-xorg-dev geinstalleerd gezien in synaptic. Dat kan de oplossing niet zijn.

Een andere oplossing is duidelijk maken waar de nvidia-drivers zijn geinstalleerd aan X. Ik heb in mijn xorg.conf file nergens de mogelijkheid gezien waar ik dit zou kunnen doen. Ik zou verder ook niet weten welke andere file ik zou kunnen veranderen.

Nog een andere oplossing zou wat argumenten toevoegen aan de install-command. --x-library-path en --x-module-path bijvoorbeeld. Dan worden de libraries en modules op de juiste locatie geinstalleerd, zodat X hopelijk wanneer het systeem opnieuw opstart wel de driver kan inladen. Echter heb ik geen idee wat deze paden zijn en hoe ik erachter kan komen. Ik heb versie 6.6 van Xubuntu en als de nvidia-installer er niet uit kan komen met 'pkg-config' utility, hoe moet ik er dan achter komen?

Kan iemand me helpen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is er een specifieke reden dat je zelf de driver wil installeren, en niet de voor/door ubuntu gepackagede driver gebruikt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
blaataaps schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:04:
Is er een specifieke reden dat je zelf de driver wil installeren, en niet de voor/door ubuntu gepackagede driver gebruikt? :)
Ik weet niet precies hoe ik dat doe. Het is me trouwens wel eens gelukt. Misschien had ik toen geluk. Ik had alleen mijn kernel kapot gemaakt met upgraden, waardoor ik mijn systeem opnieuw moest installeren. Gek genoeg krijg ik nu steeds de bovenstaande foutmeldingen. Waar zit de door ubuntu gepackagede driver en werkt deze ook gewoon wanneer je xfce-desktop hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-06 23:37
Ik was van plan voor een thuisserver een "Asrock ALIVENF7G-HDREADY" mobo aan te schaffen met "nVidia nForce 630A" chipset en onboard "Integrated nVidia GeForce 7025" GPU.
Als besturingssysteem was ik van plan Debian Etch te gebruiken. Afgaande op de site van nVidia zijn er linux drivers beschikbaar. Moet ik bij de installatie nog problemen verwachten? Welke driver kan ik het best gebruiken, de source of de .run binary?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
Ik heb de andere methode die een aantal posts terug staat geprobeerd blaataaps. Maar het gaat al fout bij de volgende command:

sudo apt-get -t dapper install nvidia-kernel-source

Waarvoor moet ik eigenlijk -t dapper intypen? Als ik hierna de volgende command intyp:

Krijg ik een vage foutmelding en verder gebeurd er niks. Handmatig iets aanpassen in xorg.conf biedt ook geen oplossing.

Wat doe ik nu weer fout :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je nu gewoon https://help.ubuntu.com/community/BinaryDriverHowto/Nvidia volgt en niet zelf rare dingen gaat uitspoken, dan gaat alles op de juiste manier.

[edit]
Zeer eenvoudig te vinden door te [google=ubuntu nvidia driver].

[ Voor 19% gewijzigd door Harm op 24-06-2007 16:57 ]

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste