Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 10:33
Even een update van mijn kant; net met BEN gebeld, Sony Ericsson heeft geen voorraad, kan dus geen telefoons leveren, en BEN weet niet hoelang het nog kan duren voordat ze binnen gaan komen. :(

Dus, voor de mensen die dus een contractverlenging overwegen bij BEN, om zodoende goedkoop aan een T68i te komen, hou hier dus rekening mee. Voorlopig dus nog geen T68i voor mij... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet er alles van Astra, heeft 2 maanden geduurd bij mij...

Was eerst ook tijdelijk niet leverbaar, 2 weken later toch opgestuurd (maar niet ontvangen, later bleek dus ook niet opgestuurd), toen later was de aanvraag van mij wel binnengekomen maar het toestel niet besteld, een week later weer gebeld, kreeg ik precies hetzelfde te horen (om het even kort samen te vatten in 1 zin :P). Oftewel: het was een teringzooi. Maar ik heb 'm en ben er blij mee ;).

Andere toestellen lijken wel goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:58
_Astra_ schreef op 06 januari 2003 @ 14:21:
Even een update van mijn kant; net met BEN gebeld, Sony Ericsson heeft geen voorraad, kan dus geen telefoons leveren, en BEN weet niet hoelang het nog kan duren voordat ze binnen gaan komen. :(

Dus, voor de mensen die dus een contractverlenging overwegen bij BEN, om zodoende goedkoop aan een T68i te komen, hou hier dus rekening mee. Voorlopig dus nog geen T68i voor mij... :'(
Dan was ik dus nog net op tijd, ik heb em nu een maandje in huis, 2 weken na het bestellen was ie in huis, dat verlengen gaat dus wel ok (mits ze op voorraad zijn)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 19:51
Ik had eigenlijk een vraagje over de standbytijd van de SE T68i. SE zelf geeft namelijk een vrij lange standbytijd aan, alleen hier hoor ik behoorlijk wat gebruikers klagen.
Hoe lang is de standbytijd bij gem. gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:19
_Astra_ schreef op 06 januari 2003 @ 14:21:

Hing toevallig net aan de lijn.. levertijd is totaal 3 weken.. krijg em aankomende week verzekerde ze mij?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

scorpio81 schreef op 06 January 2003 @ 19:05:
Ik had eigenlijk een vraagje over de standbytijd van de SE T68i. SE zelf geeft namelijk een vrij lange standbytijd aan, alleen hier hoor ik behoorlijk wat gebruikers klagen.
Bij "normaal" gebruik moet je waarschijnlijk om de dag opladen, 3 dagen houdt ie het ook wel uit, maar mocht je dan op de derde dag ineens veel bellen, is het vrij lullig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Pfff 't is maar wat jij 'normaal' gebruik noemt :/

Ik bel zo'n 6 tot 8 uur per maand, en ik laad 'm ongeveer eens in de week op!

edit:
owja... ik gebruik natuurlijk Het Beste Netwerk - Vodafone 8)

[ Voor 31% gewijzigd door Korakal op 06-01-2003 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
scorpio81 schreef op 06 January 2003 @ 19:05:
Ligt er idd maar net aan hoevaak je hem echt gebruikt (dus niet standby), maar het netwerk speelt ook nog een rol. Een slecht netwerk (zoals Voicestream in Texas, GSM1900 en slecht bereik) vreet veel meer 'batterijen' dan Vodafone NL bijvoorbeeld... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Korakal schreef op 06 januari 2003 @ 20:21:
Pfff 't is maar wat jij 'normaal' gebruik noemt :/

Ik bel zo'n 6 tot 8 uur per maand, en ik laad 'm ongeveer eens in de week op!

edit:
owja... ik gebruik natuurlijk Het Beste Netwerk - Vodafone 8)
Ik bel zo'n 7 uur in de maand. Ik heb net even gekeken, 14 uur heb ik met dit toestel gebeld, en ik heb hem 2 maanden, dus dat is 7 uur per maand.

Verder stuur ik weinig sms'jes, maar ik speel wel vaak een spelletje, ondanks dat ze zo saai zijn :O Maar het beeldscherm vreet stroom., als je hem namelijk op altijd aan zet het beeldscherm, dan gaat wordt de standby tijd factor 10 lager....

Verder heb ik ook een 1900 netwerk, en is mijn bereikk met BEN erg wisselend. Dus dat verklaard denk ik wel waarom ik hem zoveel vaker dan jij moet opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
Is het nou nuttig/mogelijk om een software-upgrade voor mn t68 te doen? Wat zijn de verschillen, en hoe zie ik eventueel of ie al geupgrade is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Nuttig: ja
Mogelijk: afhankelijk van of je een beetje kunt kletsen... SE houdt (uiteraard) aan: 'why fix it if it ain't broken'. Gewoon zeggen dat ie vast loopt ofzo.
Nuttig waarom: voornamelijk sneller
Huidige versie bekijken: > * < < * < * (< = joystick links / > = joystick rechts), daarna SW-informatie doen. Actuele versie is ... R2F ofzo? Laatste die ik zeker weet is R2E006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
R1B heb ik ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

HEEEL gauw gaan updaten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:34
R2E012 isde laatste geloof ik, R7A beta is ook in omloop.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Korakal schreef op 06 januari 2003 @ 21:57:
[...]

HEEEL gauw gaan updaten :D
Hoe en waarom? :) Datakabel heb ik (nog) niet

[ Voor 9% gewijzigd door .GoO op 06-01-2003 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:04

DDX

weet iemand trouwens waar in nederland de ILP-20 en IBT-20 te koop zijn ?
lijken me wel leuke hebbedingetjes voor erbij

(laserpointer en blauw lampje voor telefoon te klikken)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
kan je trouwens een stukje opgenomen muziek/geluid als beltoon kiezen? weet wel dat je met memo-recorder op kan nemen..

[ Voor 26% gewijzigd door .GoO op 06-01-2003 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
nigelator schreef op 06 January 2003 @ 19:18:
[...]

Hing toevallig net aan de lijn.. levertijd is totaal 3 weken.. krijg em aankomende week verzekerde ze mij?
We zullen zien... de '3 weken termijn' loopt voor mij eind deze week af, dus ik ben benieuwd, maar ik heb er geen hoop op... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Niet online
DDX schreef op 06 januari 2003 @ 22:00:
weet iemand trouwens waar in nederland de ILP-20 en IBT-20 te koop zijn ?
lijken me wel leuke hebbedingetjes voor erbij

(laserpointer en blauw lampje voor telefoon te klikken)
Ja, op Schiphol heb ik ze gehaald, bij See Buy Fly (moet je dus wel een vliegticket voor hebben >:)) Vooral de Bluetorch gebruik ik regelmatig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

We sell it at Amsterdam Airport Schiphol...
For € 16,75 tax free... (not 2 bad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-09 16:49
Zo, ff een vriend van me vragen, die vliegt minstens 1x per week :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

naja net maar ff via ebay besteld ;)
dure speeltjes, maargoed gewoon grappig om te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Ik heb een grijze t68i besteld bij the phonehouse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
scorpio81 schreef op 07 January 2003 @ 02:11:
Ik heb een grijze t68i besteld bij the phonehouse :)
wat kost ie daar als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Laatst online: 15-09 10:26
Korakal schreef op 06 January 2003 @ 21:49:
[...knip...]
Huidige versie bekijken: > * < < * < * (< = joystick links / > = joystick rechts), daarna SW-informatie doen. Actuele versie is ... R2F ofzo? Laatste die ik zeker weet is R2E006.
Ik heb sinds gisteren een T68i (Jippie)
Overgekocht van een collega. (15.000 joystick bewegingen en totale duur 6 uur voor 150 euro inc auto lader :7 )
Super gaaf toestel. FF wennen kwa besturing. Maar dat mag ook wel na al die Nokia's die ik versleten heb.

Ik zie bij SW-informatie staan R5D007
Is dat een nieuwere versie dan R2f? Of kijk ik bij het verkeerde?

Heeft er trouwens iemand ervaring met D* extendid?
Ik heb het vandaag laten aktiveren, Als je een nieuw speeltje hebt moet je er ook mee spelen ;)
't is mijn eerste WAP ervaring en het is wel leuk. Ben natuurlijk op wap.esato.com geweest om mijn Matrix theme en screansaver de downloaden.

Ja die SonyEricson T68i gaat mij denk ik wel bevallen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
  • Laatst online: 03-06-2022
was van plan om dit toestel te kopen totdat ik wat andere websites/forums ging raadplegen . Ik lees over heel veel problemen met de menustructuur, slechte display's (dus niet duidelijk), traag reageren op joystick commando's en ook storingen aan de joystick en moeilijk navigeren komen aan bod... iig veel mensen die er spijt van hebben...en dat is dus het rare van alles want hier is schijnbaar iedereen tevreden ? zit nu toch te twijfelen om een Nokia 7650 te nemen

[ Voor 6% gewijzigd door Karel2001 op 07-01-2003 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Tja...het blijft allemaal subjectief he. Voor mij heeft Nokia afgedaan, voor anderen kan de T68I geen goed doen. Ik ben na jaren Nokia erg enthousiast over dit toestel. En dit is echt waar! --> echt waar! Hopelijk geloof je me nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Karel2001 schreef op 07 januari 2003 @ 16:36:
was van plan om dit toestel te kopen totdat ik wat andere websites/forums ging raadplegen . Ik lees over heel veel problemen met de menustructuur, slechte display's (dus niet duidelijk), traag reageren op joystick commando's en ook storingen aan de joystick en moeilijk navigeren komen aan bod... iig veel mensen die er spijt van hebben...en dat is dus het rare van alles want hier is schijnbaar iedereen tevreden ? zit nu toch te twijfelen om een Nokia 7650 te nemen
Om eerlijk te zijn ben ik niet echt heel tevreden met het toestel.... :/

Ik moet toegeven dat het toentertijd het vetste toestel was dat ik kon krijgen, de nokia 7210 enzo was er nog niet. Ik kon hem toen krijgen voor minder dan 200 pleuro. Dus als ik had gewacht op de nokia 7210 was ik veel meer geld kwijt geweest, omdat die actie toen niet meer geldde.. Dus ik denk wel dat ik het mooiste toestel toen heb genomen.

Maar om even aan te geven waarom ik niet echt tevreden ben:
-Het menu is traaaaaaaaaaag

-Alles in de telefoon gaat traaaaaaaag, ook nu ik alle plaatjes en dergelijke eruiit heb gehaald.

-De joystick is slecht, de eerste die ik had reageerde slecht. Toen kreeg ik een nieuwe, inmiddels heeft de joystick spontaan losgelaten :( Is wel makkelijk te maken, het blauwe bovenste gedeelte heeft gewoon helemaal losgelaten, het is geen breuk ofzo, en moet dus te lijmen zijn. Maar denk dat ik hem toch maar even terug ga sturen....

-De batterij van mijn eerste toetsel was slecht, maar inmiddels vervangen.

-Het schrijven van sms-jes gaat onhandig, ook als je er aan gewend raakt is het nog niet optimaal. Als ik bijvoorbeeld een eigennaam met hoofdletter wil schrijven, dan wil hij het hele woord met hoofdletters schrijven, dus zet je hem na de eerste letter terug, maar het eerst volgende woord begint hij dan ook weer met hoofdletters. Verder zit alles niet echt logisch in elkaar. Bij nokia en siemens heb ik dat gevoel nooit gehad.

-Dat onhandige zit vind ik door de hele telefoon heen. De menu's zijn vrij onlogisch. Je kunt alles wel vinden maar vaak moet je toch even zoeken, terwijl ik daar bij nokia/siemens nooi last van heb gehad. Daar voelde alles natuurlijk aan.

-De knopjes kraken, is niet supervervelend, maar toch een beetje goedkoop voor zo'n dure phone. Dat is niet alleen bij mijn exexplaar ook bij het vorige exemplaar dat ik had. Met de tidj wordt het wel minder.

-Ik mis het toch wel dat ze niet Mophun of java erop hebben gezet zodat je nieuwe spelletjes in de telefoon kan zetten. Ik dcaht dat net zo zou uitmaken, maar achteraf vind ik het behoorlijk jammer. Zeker gezien het feit dat de telefoon het wel aankan.

-De spelletjes die op de telefoon zitten (zijn er 8!!!!) zijn niet echt spannend. Op de T68 zaten veel betere spelletjes naar het schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Denk toch dat de T68 beter is qua stevigheid en misschien ook wel qua software/menustructuur als ik het zo lees..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Oscar Mopperkont schreef op 07 januari 2003 @ 17:01:
[...]

Om eerlijk te zijn ben ik niet echt heel tevreden met het toestel.... :/

Ik moet toegeven dat het toentertijd het vetste toestel was dat ik kon krijgen, de nokia 7210 enzo was er nog niet. Ik kon hem toen krijgen voor minder dan 200 pleuro. Dus als ik had gewacht op de nokia 7210 was ik veel meer geld kwijt geweest, omdat die actie toen niet meer geldde.. Dus ik denk wel dat ik het mooiste toestel toen heb genomen.

Maar om even aan te geven waarom ik niet echt tevreden ben:
-Het menu is traaaaaaaaaaag

-Alles in de telefoon gaat traaaaaaaag, ook nu ik alle plaatjes en dergelijke eruiit heb gehaald.

-De joystick is slecht, de eerste die ik had reageerde slecht. Toen kreeg ik een nieuwe, inmiddels heeft de joystick spontaan losgelaten :( Is wel makkelijk te maken, het blauwe bovenste gedeelte heeft gewoon helemaal losgelaten, het is geen breuk ofzo, en moet dus te lijmen zijn. Maar denk dat ik hem toch maar even terug ga sturen....

-De batterij van mijn eerste toetsel was slecht, maar inmiddels vervangen.

-Het schrijven van sms-jes gaat onhandig, ook als je er aan gewend raakt is het nog niet optimaal. Als ik bijvoorbeeld een eigennaam met hoofdletter wil schrijven, dan wil hij het hele woord met hoofdletters schrijven, dus zet je hem na de eerste letter terug, maar het eerst volgende woord begint hij dan ook weer met hoofdletters. Verder zit alles niet echt logisch in elkaar. Bij nokia en siemens heb ik dat gevoel nooit gehad.

-Dat onhandige zit vind ik door de hele telefoon heen. De menu's zijn vrij onlogisch. Je kunt alles wel vinden maar vaak moet je toch even zoeken, terwijl ik daar bij nokia/siemens nooi last van heb gehad. Daar voelde alles natuurlijk aan.

-De knopjes kraken, is niet supervervelend, maar toch een beetje goedkoop voor zo'n dure phone. Dat is niet alleen bij mijn exexplaar ook bij het vorige exemplaar dat ik had. Met de tidj wordt het wel minder.

-Ik mis het toch wel dat ze niet Mophun of java erop hebben gezet zodat je nieuwe spelletjes in de telefoon kan zetten. Ik dcaht dat net zo zou uitmaken, maar achteraf vind ik het behoorlijk jammer. Zeker gezien het feit dat de telefoon het wel aankan.

-De spelletjes die op de telefoon zitten (zijn er 8!!!!) zijn niet echt spannend. Op de T68 zaten veel betere spelletjes naar het schijnt.
100% mee eens, eindelijk eens iemand die ook de neagtieve dingen van de t68i hier gewoon durft te vertellen.
Vooral de traagheid en de knarsende knopjes zijn mijn grootste irritaties :( zo'n duur toestel en dan nog van zulke intertoys knopjes, dat is pas echt zonde.
Hopelijk zijn deze problemen bij de p800 en verdere modellen verholpen, want voor de rest was ik erg tevreden over mijn t68i.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Niet online
Heb je nog steeds R2E? R6A is weer een stukje sneller :)

Ik vind dit menu juist *wel* logisch, vooral met die icons, imho veel beter/sneller dan bij Nokia's waar je zo'n hele waslijst moet doorlopen...

Schrijven van sms gaat bij mij perfect, ik pas meestal de hoofdletters 8eraf pas aan (dus eerst het woord intypen, dan met * de hoofdletters (terwijl het woord nog geselecteerd is)

Bij mij kraken de knoppen niet (na bijna 10 maanden), ze klikken wel, maar das juist fijn. Joystick werkt ook nog perfect...

Maar het wordt idd tijd voor een opvolger, met Java en polyfonic ringtones, maar ook al die features die die nu heeft (en andere merken niet), zoals je pc besturen via Bluetooth 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

devv05 schreef op 07 January 2003 @ 17:19:
Denk toch dat de T68 beter is qua stevigheid en misschien ook wel qua software/menustructuur als ik het zo lees..
Stevigheid waarschijnlijk wel (rubberen? achterkant, andere toetsen; wat ik mij kan herinneren een iets degelijker 'gevoel'). Software/menustructuur exact hetzelfde...
Homedisc schreef op 07 januari 2003 @ 17:39:
[...]

100% mee eens, eindelijk eens iemand die ook de neagtieve dingen van de t68i hier gewoon durft te vertellen.
Vooral de traagheid en de knarsende knopjes zijn mijn grootste irritaties :( zo'n duur toestel en dan nog van zulke intertoys knopjes, dat is pas echt zonde.
Hopelijk zijn deze problemen bij de p800 en verdere modellen verholpen, want voor de rest was ik erg tevreden over mijn t68i.
Wil je daarmee zeggen dat je zelf die negatieve dingen wél zo ervaren hebt maar niet 'durfte' te vertellen?
Moet je luisteren, als ik negatieve dingen had ervaren dan had ik dat ook echt wel duidelijk gepost; maar die ervaar ik persoonlijk gewoon niet als negatief! Mijn knopjes kraken niet, en dat ze anders aanvoelen dan een Nokia hoeft nog niet te betekenen dat ze slecht zijn of dat ik (ja, ook een ex-Nokia gebruiker, en zéker niet voor altijd afgezworen) dat überhaupt ook maar zo ervaar.
En die traagheid/sms-composer... ik heb er sinds mijn SW-update totaal geen last meer van. Dus nogmaals: in mijn geval (en ik verwacht dat er meer mensen zullen zijn) zie ik nauwelijks echt negatieve dingen aan dat toestel. En da's geen propaganda, het is gewoon mijn eerlijke mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
doubleduh schreef op 07 januari 2003 @ 17:55:

Maar het wordt idd tijd voor een opvolger, met Java en polyfonic ringtones, maar ook al die features die die nu heeft (en andere merken niet), zoals je pc besturen via Bluetooth 8)
Kewl... dus dan als ik bleutooth adapter op me pc heb kan ik bijv m'n muis met dat joystickie bedienen?

En zwakheden van de phone.. tjah.. elke phone heeft drama dingen, heb aardig wat Nokia's gehad, maar de enige die probleemloos werkte was de 3210. Misschien heeft Nokia een ingeburgerder menu, maar kut-displays (net als Siemens), defecte knopjes, slecht bereik/geluid (staan ze om bekend als je veel reviews leest van telefoons) magere functies en korte levensduur. Ik snap heus wel dat overal iets negatiefs achter zit, dus eerlijk gezegd zouden die 'slechte' dingen me niet weerhouden er een te kopen.

Bijvoorbeeld: kan me nauwelijks voorstellen dat een T68i trager is dan een 6210 of 6310i :P en er zijn ook veel mensen die dat een vet toestel vinden.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

letters boven mij display zijn inmiddels bijna helemaal weggesleten (staat nog S E sson)
(T68i)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Niet online
Wat heb je er ermee gedaan dan, mijn letters (voor en 8er) zijn nog perfect :)

Hier meer info voor Bluetooth PcControl: http://www.christersson.org/software_pccontrol.asp maar er staat vast al wel meer over in deze draad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

doubleduh schreef op 07 januari 2003 @ 18:56:
Wat heb je er ermee gedaan dan, mijn letters (voor en 8er) zijn nog perfect :)
niets bijzonders eigenlijk
is vooral de laatste paar weken dat 'de letters loslaten'

zit eigenlijk altijd in mijn broekzak

toetsen en logo achterop is gewoon nog 100%
(en verder ook geen krassen o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een overzicht is met alle software versies voor de SE T68(i) en de veranderingen per versie???

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Korakal schreef op 07 January 2003 @ 18:09:
[...]

Stevigheid waarschijnlijk wel (rubberen? achterkant, andere toetsen; wat ik mij kan herinneren een iets degelijker 'gevoel'). Software/menustructuur exact hetzelfde...

[...]

Wil je daarmee zeggen dat je zelf die negatieve dingen wél zo ervaren hebt maar niet 'durfte' te vertellen?
Moet je luisteren, als ik negatieve dingen had ervaren dan had ik dat ook echt wel duidelijk gepost; maar die ervaar ik persoonlijk gewoon niet als negatief! Mijn knopjes kraken niet, en dat ze anders aanvoelen dan een Nokia hoeft nog niet te betekenen dat ze slecht zijn of dat ik (ja, ook een ex-Nokia gebruiker, en zéker niet voor altijd afgezworen) dat überhaupt ook maar zo ervaar.
En die traagheid/sms-composer... ik heb er sinds mijn SW-update totaal geen last meer van. Dus nogmaals: in mijn geval (en ik verwacht dat er meer mensen zullen zijn) zie ik nauwelijks echt negatieve dingen aan dat toestel. En da's geen propaganda, het is gewoon mijn eerlijke mening.
tuurlijk is dat gewoon je mening, meningen verschillen uiteindelijk toch van elkaar want niet iedereen is gelijk, gelukkig zelfs.

"Wil je daarmee zeggen dat je zelf die negatieve dingen wél zo ervaren hebt maar niet 'durfte' te vertellen?" HAHAHA :D rofl, ahum, lees eerst dan maar deze topic en andere topics eens door waar ik vaak genoeg de negatieve punten van de t68i opnoem evenals de positieve dingen want het is en blijft toch ondanks de negatieve punten een prima telefoon, maar uiteraard is dat mijn mening om het maar zo uit te drukken.
En ik heb de recenste SW, waarover "iedereen" zo laaiend enthousiast over is omdat dat de t68i nog wat sneller maakt, maar toch blijft het naar MIJN mening te sloom.

dus ook niks nada noppes geen "propaganda", het is nogmaals ook mijn mening.
want als je goed leest kraak ik het toestel ook niet af, alleen is het wel voor verbetering vatbaar.
En om gelijk het "fan-boy" imago eraf te gooien dat mensen wellicht gaan of al denken dat ik een of andere pro-nokia fan ben: nokia zuigt even hard, alleen op andere punten weer.

Hopelijk is iedereen tevree en hoeft niemand zich aangevallen te voelen (mits daar sprake van is natuurlijk, want ik suggereer niks)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

nigelator schreef op 07 januari 2003 @ 18:12:
[...]
Bijvoorbeeld: kan me nauwelijks voorstellen dat een T68i trager is dan een 6210 of 6310i :P en er zijn ook veel mensen die dat een vet toestel vinden.
De T68i is bij mij sneller dan de 6210. Ik dacht ook dat Nokia sneller was, maar er zit een behoorlijk verschil tussen de 6210 en de 6510. Ik heb een 6510 gehad, en die was toch wel sneller dan de T68i.
Het verschil merk ik vooral net na het aanzetten. Het duurt bij de 6210 eindeloos voordat je in het telefoonboek kunt. En er staan bij mij slechts 10 namen in. Bij de T68i gaat dat veel sneller. Het enige waar de T68i langzaam reageert op de toetsen is bij het bladeren door de afbeeldingen. Maar dat gaat bij de 6210 nóg trager.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
haas schreef op 07 januari 2003 @ 21:05:
[...]

De T68i is bij mij sneller dan de 6210. Ik dacht ook dat Nokia sneller was, maar er zit een behoorlijk verschil tussen de 6210 en de 6510. Ik heb een 6510 gehad, en die was toch wel sneller dan de T68i.
Het verschil merk ik vooral net na het aanzetten. Het duurt bij de 6210 eindeloos voordat je in het telefoonboek kunt. En er staan bij mij slechts 10 namen in. Bij de T68i gaat dat veel sneller. Het enige waar de T68i langzaam reageert op de toetsen is bij het bladeren door de afbeeldingen. Maar dat gaat bij de 6210 nóg trager.
Gelukkig maar :P 6210 doet me altijd denken aan m'n 486DX33 met win95 erop :P je drukt ergens op maar moet eindeloos wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Laatst online: 15-09 10:26
Welke software zit er bij mij nu eigenlik op?
Dit staat er bij mij:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
R5D007

prgCXC125323
R5D007
prgCXC125326...TAE

LCD SW Versions
Test: 200109110
Current: 200109110

Aampassing MS
CDA102096/R4a

Aannassing TAE
CDA102096/1 R4a

Is het nu R5D007 of R4a???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
[...]

ik wordt steeds nieuwsgieriger... ik heb nu namelijk een 6210, en ben op zich redelijk tevreden met de snelheid van het toestel, dus als de t68i sneller is, dan ben ik allang blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

OK dan is dat duidelijk :D
edit:
ik heb trouwens de t68i topics vanaf het begin allemaal gevolgd, maar ik onthoud natuurlijk ook niet alles ;)
[...]

De T68i is bij mij sneller dan de 6210. (verhaal)
Zo ervaar ik het ook ja, ik heb ook een 6210 gehad :)

Ik denk overigens niet dat 'we' uit de snelheidsdiscussie komen, sommige mensen zullen het té langzaam blijven vinden, anderen zijn tevreden. 't Is maar net waar je de lat legt (Nokia :?)
grolle schreef op 07 January 2003 @ 22:34:
Welke software zit er bij mij nu eigenlik op?
Dit staat er bij mij:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
R5D007

prgCXC125323
R5D007
prgCXC125326...TAE

LCD SW Versions
Test: 200109110
Current: 200109110

Aampassing MS
CDA102096/R4a

Aannassing TAE
CDA102096/1 R4a

Is het nu R5D007 of R4a???
R5D007 :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Korakal op 07-01-2003 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Korakal schreef op 07 January 2003 @ 22:57:
...

Ik denk overigens niet dat 'we' uit de snelheidsdiscussie komen, sommige mensen zullen het té langzaam blijven vinden, anderen zijn tevreden. 't Is maar net waar je de lat legt (Nokia :?)

...
Ik leg de lat op hij moet gewoon meteen reageren zonder vertraging. Zo is het bij elke telefoon die ik heb gehad. Dat een telefoonboek moet worden ingeladen, snap ik nog wel, hoewel ik daar bij mijn T18 geen last van had. Maar dat de telefoon in de normale menu's niet direct reageert irriteert mij mateloos. Zeker als ik zie dat een simpele C35i direct reageert, al mijn teleoons reageerden altijd direct.

Met het schrijven van een sms is het heel vervelend als je een schrijffout maakt, dan wis je een parr letters en dan duurt het echt een behoorlijke tijd voor dat ie het gewist heeft. Ik snap echt niet dat dat nodig is.

Niet iedereen irriteert zich er aan, maar voor mensen die zich er mogelijk aan storen, ik raad jullie aan het even te testen voordat je hem koopt. Het is immers iets persoonlijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

[...]
Het verschil merk ik vooral net na het aanzetten. Het duurt bij de 6210 eindeloos voordat je in het telefoonboek kunt.
aanzetten ?
waarom zou je je telefoon uitzetten ?

zou wel leuk zijn om de uptime van mijn telefoon te zien
al tijden niet uit gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Oscar Mopperkont schreef op 07 januari 2003 @ 23:43:
[...]

Ik leg de lat op hij moet gewoon meteen reageren zonder vertraging. Zo is het bij elke telefoon die ik heb gehad. Dat een telefoonboek moet worden ingeladen, snap ik nog wel, hoewel ik daar bij mijn T18 geen last van had. Maar dat de telefoon in de normale menu's niet direct reageert irriteert mij mateloos. Zeker als ik zie dat een simpele C35i direct reageert, al mijn teleoons reageerden altijd direct.

Met het schrijven van een sms is het heel vervelend als je een schrijffout maakt, dan wis je een parr letters en dan duurt het echt een behoorlijke tijd voor dat ie het gewist heeft. Ik snap echt niet dat dat nodig is.

Niet iedereen irriteert zich er aan, maar voor mensen die zich er mogelijk aan storen, ik raad jullie aan het even te testen voordat je hem koopt. Het is immers iets persoonlijks.
Magoed.. je doet je naam dan ook eer aan natuurlijk ;)
Nah, het schijnt met nieuwere software beter te gaan lees ik her en der.. magoed, wat is beter.. snel, of, minder langzaam?

Anyway.. hopelijk zit er in mijn nieuwe, gewoon nieuwe, goede software en heb ik er jaren plezier van.. heb al genoeg ellende met foons gehad (oa neukia's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

collega van mij wilt ook de T68i bestellen
zonder abbonement

enig idee waar hij deze beetje goedkoop kan krijgen ?

gsmcorrect.nl is hij te koop voor 335 euro (+12,50 verzendkosten)

goedkopere adresjes ? (liefst op voorraad ofzo, gewoon direct ophalen in Amsterdam ofzo?)

[ Voor 20% gewijzigd door DDX op 08-01-2003 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook een t68i en ben er onwijs tevreden mee. Alleen de knopjes maken vrij veel herrie, maar ik heb eerst een 6210 gehad en vind die t68i toch beter. 6210 viel soms spontaan uit. Verder zit die telefoon best logisch in elkaar qua menu's enzo. Alleen de joystick is idd soms wat brakkig, reageert niet altijd even goed.

Ander vraagje, hoe/waar enz. kan ik de firmware upgraden? Zal vast al vaker gevraagd zijn :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

half offtopic: heeft iemand een vergelijkings foto van de 7210 en t68i waar ze naast elkaar liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airpower
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 05:28

Airpower

Feel the Power!

DDX schreef op 08 January 2003 @ 16:28:
collega van mij wilt ook de T68i bestellen
zonder abbonement

enig idee waar hij deze beetje goedkoop kan krijgen ?

gsmcorrect.nl is hij te koop voor 335 euro (+12,50 verzendkosten)

goedkopere adresjes ? (liefst op voorraad ofzo, gewoon direct ophalen in Amsterdam ofzo?)
Zwarte Markt Beverwijk ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Airpower schreef op 08 januari 2003 @ 17:18:
[...]

Zwarte Markt Beverwijk ???
al tijd niet meer geweest, maar zijn het echt telecomzaken daar die telefoons verkopen ?
moet nml wel met btw bon e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Ik heb bij de phonehouse al een t68i besteld alleen ik vroeg me af of ik toch niet beter een maandje kan wachten. Omdat dan die p800 uitkomt, het lijkt me dan dat de t68i wel behoorlijk in prijs zal zakken.

of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dat is al gebeurd, hij is nu dus voor €335 te koop, in oktober was dat nog €100 meer. Ik denk niet dat de p800 zoveel invloed zal hebben op de prijs van de T68i, die wordt toch in een ander segment ingezet. Het is zeker niet de opvolger, al zullen veel mensen dat er persoonlijk toch van maken.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 13:15

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 17:10:
half offtopic: heeft iemand een vergelijkings foto van de 7210 en t68i waar ze naast elkaar liggen??
Esato heeft onder "Mobile phones" een mooie vergelijkingsfunctie daar voor. Vergelijk de Nokia 7210 en S/E T68i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Zoals eerder gezegt heb ik bij de phonehouse een t68i besteld. Maar na heb doorlezen van dit topic heb ik toch besloten om nog even te wachten. Vind het namelijk niet normaal dat ik nu nog meer als €100 betaal voor een twee-jarig abbo terwijl dat je dit een tijd geleden voor een 1-jarig abbo betaalde. Daarom wacht ik nog even.

En verder had ik nog een vraagje: Is het eigenlijk mogelijk om andere spellen op de T68i te zetten?
Ik heb wel gelezen dat hij geen JAVA ondersteund alleen weet niet of het mogelijk is op een andere manier is om spellen te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
Daarom wacht ik nog even.
Dan kan je lang wachten vrees ik... :( die prijzen gaan echt niet meer naar beneden hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

scorpio81 schreef op 09 januari 2003 @ 13:54:
En verder had ik nog een vraagje: Is het eigenlijk mogelijk om andere spellen op de T68i te zetten?
Ik heb wel gelezen dat hij geen JAVA ondersteund alleen weet niet of het mogelijk is op een andere manier is om spellen te downloaden.
Nope... je kunt maar op 2 manieren andere spelletjes spelen op je T68i: via WAP, of via een accesoire (die hebben hun eigen menu, en die menu's zitten op de add-on, zoals bijvoorbeeld de camera), maar spelletjes op die laatste manier zijn er nog niet.
Het zou softwarematig via BT moeten kunnen (zoals PC Control van Christersson, dat genereert vanaf de PC op je telefoon een menu met bijv. je WinAmp playlist), maar het is een beetje twijfelachtig wat daar het nut van is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

_Astra_ schreef op 09 January 2003 @ 14:01:
[...]
Dan kan je lang wachten vrees ik... :( die prijzen gaan echt niet meer naar beneden hoor...
Uhm... <snobmode> dat vind ik niet zo erg, ik heb hem voor €310 gekocht en niets is ergerlijker dan dat je een paar maanden later de halve wereld ziet lopen met dezelfde telefoon, die ze bij een zak chips hebben gekregen 8) </snobmode>

Over een jaartje kun je hem vast wel goedkoop 2e hands krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
_Astra_ schreef op 09 January 2003 @ 14:01:
[...]

Ik denk dat als je de tel los wilt kopen dat de prijs niet naar beneden gaat. Maar ik denk dat hij in combinatie met een abbo toch wel goedkoper wordt. Momenteel zijn er trouwens ook geen aanbiedingen met de t68i (althans met KPN en Vodafone).
Ik ga ervan uit dat er binnenkort nog wel een actie op internet komt (althans dat hoop ik :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

vanmorgen ook opeens leuke melding : "mobiel ongeldig"
en ik had wel bereik (groene lijntjes)
gprs gaf ook aan: "mobiel ongeldig" bij status

(ik kon niet bellen/gebeld worden)

moest telefoon uit/aan zetten (heb half uur gewacht, was wel benieuw of het vanzelf over zou gaan)

iemand enig idee wat dit geweest kan zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Niet online
hmm lijkt me niet dat het aan de ontvangst ligt, ik heb dat 1 keer gehad (in een of andere betonnen kelder van de bijenkorf :D), maar toen zei die: SOS calls only...

misschien was er iets mis met de securitysettings van de zendmast ofzo :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

doubleduh schreef op 10 januari 2003 @ 11:12:
hmm lijkt me niet dat het aan de ontvangst ligt, ik heb dat 1 keer gehad (in een of andere betonnen kelder van de bijenkorf :D), maar toen zei die: SOS calls only...

misschien was er iets mis met de securitysettings van de zendmast ofzo :? :)
sos only heb ik ook wel gehad ja, maar dan zat ik gewoon in bios ofzo waar geen vodafone bereik was, en dan kom je op een ander netwerk (waar je alleen 112 mag bellen)

zendmast lijkt me ook niet, want ben van zaandam naar amsterdam bijlmer gegaan met de trein
hele afstand dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SOS calls only (Alleen noodoproepen) doet ie automatisch bij slecht bereik, dat is wat anders...

kreeg je ook geen SMS'jes 'Deze telefoon is gestolen' ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Niet online
misschien wordt het later nog in dit topic opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Is het trouwens mogelijk het volume van de wekker wat harder te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
devv05 schreef op 11 januari 2003 @ 17:17:
Is het trouwens mogelijk het volume van de wekker wat harder te zetten?
Als het goed is gaat de wekker steeds harder als je hem niet uit zet.
Nu weet ik niet of je nog het maximum dat ie haalt kan aanpassen, misschien door belvolume ook maximaal te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

hmms gisteren dagje wezen skieen in duistland
display van m'n t68i was erg sloom
(je zag beeld gewoon opbouwen(faden))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

DDX schreef op 12 January 2003 @ 13:03:
hmms gisteren dagje wezen skieen in duistland
display van m'n t68i was erg sloom
(je zag beeld gewoon opbouwen(faden))
zeker écht last van de kou :(

nooit gemerkt trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die van mij omgeruild ivm defect knopje aan de zijkant. De versie die ik nu heb gekregen kraakt helemaal niet meer als je de toetsten indrukt. En ik heb het idee dat ie weer sneller is geworden dan mn vorige, die al lekker werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 15:37:
Ik heb die van mij omgeruild ivm defect knopje aan de zijkant. De versie die ik nu heb gekregen kraakt helemaal niet meer als je de toetsten indrukt. En ik heb het idee dat ie weer sneller is geworden dan mn vorige, die al lekker werkte.
welke software versie heb je dan nu?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Korakal schreef op 12 January 2003 @ 13:29:
[...]

zeker écht last van de kou :(

nooit gemerkt trouwens...
zo koud was het daar niet trouwens (-5 ofzo) misschien combi vocht/kou ?

trouwens ook lekker: hele tijd gprs niet toegestaan bij vodafone D2 in duitsland :(
en toen grens weer over met nederland, moest ik eerst telefoon uitzetten en weer aanzetten om hem door te laten hebben dat ik in nederland wel gprs mocht doen
(had nml wel vodafone nl, maar nogsteeds niet toegestaan)

gebeuren vreemde dingen laatste paar dagen... (eerst al die "mobiel ongeldig")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:55
ja in de kou gaat het display idd langzamer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 20:07

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

DDX schreef op 12 January 2003 @ 15:57:
[...]

zo koud was het daar niet trouwens (-5 ofzo) misschien combi vocht/kou ?

trouwens ook lekker: hele tijd gprs niet toegestaan bij vodafone D2 in duitsland :(
en toen grens weer over met nederland, moest ik eerst telefoon uitzetten en weer aanzetten om hem door te laten hebben dat ik in nederland wel gprs mocht doen
(had nml wel vodafone nl, maar nogsteeds niet toegestaan)

gebeuren vreemde dingen laatste paar dagen... (eerst al die "mobiel ongeldig")
Met de T300 heb ik dezelfde zooi ookal gehad.
Ik moest'm aan en uit zetten voordat ik uberhaupt weer bereik had (het metertje sloeg VOL uit maar nogsteeds niet geldig etc.. :P) Aan-uit.. gewoon netwerk en volbereik..

En met GPRS ook.. heletijd niet toegestaan.. aan/uit ineens toegestaan :P

Zal wel een algehele sonyericsson 'bug' zijn dat'ie zelden checked (alleen bij het opnieuw starten) naar de status van het netwerk ofzo.
(ik heb dutchtone geen vodafone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylee
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Ik heb er nu ook één >:)

Maar ik zit met het volgende.... ik had mijn tel een paar dagen uitgeleend aan een vriend omdat hij geen triple band had en een tijdje naar New York moest, ik heb hem heelhuids teruggekregen maar als ik nu een nieuw bericht invoer doet T9 in voer het niet meer (dat snel woorden invoeren... heet T9 geloof ik). Nu druk ik op het meest linkse knopje net onder de yes-knop om de invoermethode te veranderen, alleen is invoermethode grijs (ik kan het niet selecteren).

Iemand enig idee waarom of hoe ik T9 weer aankrijg, ik word hier namelijk gek van :)

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

stylee schreef op 13 January 2003 @ 10:15:

Maar ik zit met het volgende.... ik had mijn tel een paar dagen uitgeleend aan een vriend omdat hij geen triple band had en een tijdje naar New York moest, ik heb hem heelhuids teruggekregen maar als ik nu een nieuw bericht invoer doet T9 in voer het niet meer (dat snel woorden invoeren... heet T9 geloof ik). Nu druk ik op het meest linkse knopje net onder de yes-knop om de invoermethode te veranderen, alleen is invoermethode grijs (ik kan het niet selecteren).

Iemand enig idee waarom of hoe ik T9 weer aankrijg, ik word hier namelijk gek van :)

Bedankt
houd # ingedrukt tijdens het invoeren van een sms, dan veranderd hij naar T9.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
stylee schreef op 13 januari 2003 @ 10:15:

Bedankt
Waarschijnlijk staat de taal dan niet op Nederlands maar op abc of iets dergelijks. Om de taal te veranderen moet je # inhouden als je een niuew bericht invoert.
Als de taal goed ingesteld is kun je door * in te houden snel kiezen tussen T9 geen T9 tijdens het typen.

Zie dat ik weer te langzaam ben, maar goed je kunt beter te vaak een antwoord krijgen dan geen antwoord

[ Voor 6% gewijzigd door Dionysus op 13-01-2003 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

DDX schreef op 10 januari 2003 @ 09:49:
vanmorgen ook opeens leuke melding : "mobiel ongeldig"
en ik had wel bereik (groene lijntjes)
gprs gaf ook aan: "mobiel ongeldig" bij status

(ik kon niet bellen/gebeld worden)

moest telefoon uit/aan zetten (heb half uur gewacht, was wel benieuw of het vanzelf over zou gaan)

iemand enig idee wat dit geweest kan zijn ?
Misschien dat iemand bij je provider f00x0red... had zeker nog geen koffie gehad en een verkeerde IMEI geblacklist, die dingen gebeuren ook 8) dan duurt het idd even voordat het weer goed gezet is, en idd moet je dan eerst je telefoon weer aanzetten (opnieuw aanmelden dus)

[ Voor 13% gewijzigd door PowerFlower op 13-01-2003 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige verschil tussen de t68 en de t68i , behalve dan het uiterlijk en de software versies is dat de T68 van Ericsson is en de t68i van sonyericsson!
Ben zelf in het bezit van een t68 (lunar Grey) en is dmv de software update gewoon identiek aan de t68i!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 10:55:
Het enige verschil tussen de t68 en de t68i , behalve dan het uiterlijk en de software versies is dat de T68 van Ericsson is en de t68i van sonyericsson!
Ben zelf in het bezit van een t68 (lunar Grey) en is dmv de software update gewoon identiek aan de t68i!
Goedemorgen spuit 11 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylee
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Thx de truuk met de # deed het hem, taal op Nederlands zetten... even voor het archief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 10:55:
De allereerste post van de topicstarter:
vries335 schreef op 09 April 2002 @ 16:06

ze zijn precies het zelfde kwa hardware.....

kon ik haast niet geloven. Heb al een tijdje een T68. Binnenkort een nieuwe software update en voila: een T68i (behalve nieuwe design)

bron sonyericsson:

http://www.sonyericsson.c...ID=9773&LM=SB_V&noredir=1

Goed werk heren van sonyericsson
Recht zo die gaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Dat is ook de reden dat ik bijna niet durf te posten in een grote verzamel thread als deze als ik hem niet al een jaar volg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik ben van plan een nieuwe telefoon te kopen, en heb dit topic doorgespit :7 Maar ik zit te twijfelen tussen de SonyEriccson T68I, en de SonyEriccson T300, beide vind ik mooi, maar ik kan niet echt een keus maken tussen deze 2. Is het enige verschil tussen deze 2 dat de T68I BlueTooth heeft, en de T300 niet?

En als ik de berichten hier lees over de degelijkheid en robuustheid van de T68I, dan word ik daar ook niet enthousiaster van. Wie wil/kan me helpen te overtuigen? :7

Ik ben em van plan te bestellen bij gsmnederland.nl met een Ben Vaak abbo, kosten voor telefoon zijn respectievelijk 99,- en 29,- Of bij 2-call.nl, maar ik ken beide betrouwbaarheid gehalte nog niet (en beide staan niet in de shopsurvey)

[ Voor 21% gewijzigd door ND863 op 13-01-2003 13:51 ]

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:01
ik heb nu eeen T68i met bluetooth en nu vraag ik me af of ik dan mijn PC als een soort handsfree set kan gebruiken. dus dat ik het gesprek over mijn pc boxen hoor en praat via een mic. is daar software voor of moet ik dan ff naar een servicepoint gaan voor een telefoonsoftware update? ik heb R5C001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik zien welke software versie ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

DaTimMan schreef op 13 January 2003 @ 15:25:
ik heb nu eeen T68i met bluetooth en nu vraag ik me af of ik dan mijn PC als een soort handsfree set kan gebruiken. dus dat ik het gesprek over mijn pc boxen hoor en praat via een mic. is daar software voor of moet ik dan ff naar een servicepoint gaan voor een telefoonsoftware update? ik heb R5C001
Daar was ik vandaag mee aan het prutsen... vooralsnog blijkt het met de Widcomm BlueTooth drivers te kunnen om een headset te verbinden met je PC, telefoon heb ik nog niet gezien. Maar dat werkt alleen met versie .15 en niet de .16 die ik net met veel moeite installed heb :(

(De Widcomm drivers zijn "generic" BT drivers, ik gebruik die van Tekom voor mn MSI adapter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 15:57:
Waar kan ik zien welke software versie ik heb?
>*<<*<*

En dan kies je "Service info", dan "SW-informatie", versie staat bovenaan.
Met > bedoel ik joystick naar rechts, < naar links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 19:58
Even voor alle mensen met "krakende" knopjes, gewoon ff "smeren" (met een tandenstokertje of speld een heel klein beetje olie of iets dergelijks ertussen smeren)

Bij bij kraakte alleen de NO toets, tot ie gesmeerd was :)
Het gewoon plastic op plastic geluid

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
Prulleman schreef op 13 januari 2003 @ 18:17:
Even voor alle mensen met "krakende" knopjes, gewoon ff "smeren" (met een tandenstokertje of speld een heel klein beetje olie of iets dergelijks ertussen smeren)

Bij bij kraakte alleen de NO toets, tot ie gesmeerd was :)
Het gewoon plastic op plastic geluid
Wordt dat na verloop van tijd niet ontzettend smerig? Die olie stoot niet bepaald vuil af. Al het stof dat er normaal weer uit valt kleeft er dan toch juist aan vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:55
PowerFlower schreef op 13 January 2003 @ 17:38:
[...]

Daar was ik vandaag mee aan het prutsen... vooralsnog blijkt het met de Widcomm BlueTooth drivers te kunnen om een headset te verbinden met je PC, telefoon heb ik nog niet gezien. Maar dat werkt alleen met versie .15 en niet de .16 die ik net met veel moeite installed heb :(

(De Widcomm drivers zijn "generic" BT drivers, ik gebruik die van Tekom voor mn MSI adapter)
ha mooi, vorige keer heb ik voor jou lopen kloten (met die drivers), nu mag jij voor mij proberen headset communicatie tot stand te brengen..

hou me op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventje853
  • Laatst online: 05-09 08:29
heb ergens gelezen dat het mogelijk zou zijn temperatuur af te lezen van T68i. Hoe gaat dat precies?

[] ASUS P4PE [] PIV 2,8 [] 1024 DDR [] Radeon 9700 Pro [] WD 80 GIG [] SB Audigy 2 [] Iiyama 22" [] 16x DVD [] Logitech 700MX Optical [] 48x Liteon CDRW [] 1394 present

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

StanTheMan schreef op 13 January 2003 @ 22:00:
[...]
ha mooi, vorige keer heb ik voor jou lopen kloten (met die drivers), nu mag jij voor mij proberen headset communicatie tot stand te brengen..

hou me op de hoogte ;)
LOL...

OK, eerste update: de Tekom .16 drivers hebben een btaudio.inf. Die zit in data1.cab (die je daarvoor dus ff met bijv Winzip moet uitpakken). Daarna kun je via apparaatbeheer btaudio als sound device toevoegen. So far so good. Wel ff irri dat Windows meteen dacht dat dit mijn nieuwe standaard geluidskaart was, maar OK het werkt.
Vervolgens moet je natuurlijk in de BT software zorgen dat je ook een headset (voice gateway) profile hebt; standaard ziet Widcomm wel dat je T68i een voice gateway hebt, maar er is geen Widcomm service om die aan te verbinden. Daarvoor heb je headset.reg nodig, die een registry key merged voor dat profiel. Nou zit die niet in de .16 data1.cab maar wel in de oorspronkelijke MSI .15 data1.cab. Dus heb ik die maar gemerged.
Na een reboot heb ik nu dus 1) bluetooth audio als geluids device en 2) de bluetooth service headset/voice gateway. Dan doe je natuurlijk "add bluetooth service", selecteert de voice gateway en verbind die aan je telefoon.

Dat was het moment waarop Widcomm met een fatal error kwam |:( blijkbaar werkt de .15 headset.reg toch niet zo jofel met de .16 software...

*** update ***

kennelijk moest ik gewoon nog eens rebooten, kan nu voice gateway connecten naar mijn telefoon! De verbinding verbreekt alleen telkens.
Ik weet nu alleen niet wat ik er aan heb :p Krijg wel geluiden van mijn computer op mijn telefoon, en geruis van mijn telefoon op mijn speakers maar geen idee welke geluiden en hoe precies :D

Wie speelt er mee?

[ Voor 15% gewijzigd door PowerFlower op 14-01-2003 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Als ik de voice gateway verbind, geeft mijn telefoon "zeg na de toon een naam of spraakopdracht". Op mijn pc hoor ik dan die toon, maar ik heb geen mic dus ik kan geen naam of opdracht inspreken :p
Vervolgens hoor ik op mijn telefoon een Widcomm geluid dat de opdracht mislukt is...
Ik speel rustig verder :p

Wie heeft er een BT headset en kan me uitleggen hoe je daar normaal gesproken mee belt? Ik heb nl. geen idee wat je normaal doet (nummer draaien op je telefoon en dan praten door BT headset of zo?), dan kan ik wat meer proberen

[ Voor 29% gewijzigd door PowerFlower op 14-01-2003 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

ventje853853 schreef op 14 januari 2003 @ 12:56:
heb ergens gelezen dat het mogelijk zou zijn temperatuur af te lezen van T68i. Hoe gaat dat precies?
UTFS, het staat in deze thread... maar goed, Phone Monitor dus, het kan alleen via de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

DDX schreef op 07 January 2003 @ 01:00:
naja net maar ff via ebay besteld ;)
dure speeltjes, maargoed gewoon grappig om te hebben
ok vanmorgen binnengehad
leuke dingetjes ;-)

(vooral de laserpointer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 23:17
PowerFlower schreef op 14 januari 2003 @ 13:48:
Als ik de voice gateway verbind, geeft mijn telefoon "zeg na de toon een naam of spraakopdracht". Op mijn pc hoor ik dan die toon, maar ik heb geen mic dus ik kan geen naam of opdracht inspreken :p
Vervolgens hoor ik op mijn telefoon een Widcomm geluid dat de opdracht mislukt is...
Ik speel rustig verder :p

Wie heeft er een BT headset en kan me uitleggen hoe je daar normaal gesproken mee belt? Ik heb nl. geen idee wat je normaal doet (nummer draaien op je telefoon en dan praten door BT headset of zo?), dan kan ik wat meer proberen
Ik heb de hbh-15. Werkt heel simpel als je bluetooth aanzet op je tel (en je hebt een headset aangesloten of het zonder werkt weet ik niet) en je kiest een nummer dan begint die met bellen en tegelijk vraagt die een bevestiging of je het gesprek naar je telefoon wilt schakelen. Als je je headset op heb en je drukt op het knopje achterop hoor je een piep en daarna kan je een naam in spreken en via voice dialling bellen. :)

hopelijk heb je er wat meer aan (als je misschien nog even de software wil noemen die je nu gebruikt kanik ik ook ff wat rommelen, heb alleen ook geen mic :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
DDX schreef op 14 January 2003 @ 14:25:
[...]

ok vanmorgen binnengehad
leuke dingetjes ;-)

(vooral de laserpointer)
bedoel je die laserpointer en lampje voor onder je t68?
edit: ja dus :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-mag.de/images/articles/laserlamp.gif

waar heb je ze gekocht? op ebay of was dat je telefoon? en als ze het wel zijn waar heb je ze vandaan en voor hoeveel(als ik vragen mag :)) kep alleen een belgische zaak gevonden die alleen dat blauwe lampje heeft voor 15 €

[ Voor 45% gewijzigd door 6killer op 14-01-2003 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

DDX schreef op 14 January 2003 @ 14:25:
[...]

ok vanmorgen binnengehad
leuke dingetjes ;-)

(vooral de laserpointer)
Heb je wat fototjes?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

6killer schreef op 14 januari 2003 @ 14:56:
[...]

Ik heb de hbh-15. Werkt heel simpel als je bluetooth aanzet op je tel (en je hebt een headset aangesloten of het zonder werkt weet ik niet) en je kiest een nummer dan begint die met bellen en tegelijk vraagt die een bevestiging of je het gesprek naar je telefoon wilt schakelen. Als je je headset op heb en je drukt op het knopje achterop hoor je een piep en daarna kan je een naam in spreken en via voice dialling bellen. :)

hopelijk heb je er wat meer aan (als je misschien nog even de software wil noemen die je nu gebruikt kanik ik ook ff wat rommelen, heb alleen ook geen mic :()
Heb een MSI bluetooth key met gewoon de Widcomm drivers (maar dan dus de nieuwste, die eigenlijk voor Tekom zijn).
Vooralsnog lijkt het grootste probleem te zijn dat ik mn PC niet kan pairen als Headset, alleen als computer... Dus mijn T68i herkent hem niet als headset en dat werkt dus wat merkwaardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
aha maar er zijn toch verschillende instellingen voor bluetooth apparatuur? ik hebooit eens een schema gevonden, staat ergens in dit of een topic over bluetooth. Daar stond in welke bluetooth apparatuur met elkaar kon communiceren
edit:
gevonden

[ Voor 19% gewijzigd door 6killer op 14-01-2003 15:47 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.