Hmm... dan ben ik benieuwd, want ik heb hem dus ook besteld via een contractverlenging, zal eht wel eens uitproberen of die van mij gesimlockt is dan. thnx!Prulleman schreef op 17 December 2002 @ 17:00:
Als je die telefoon bij ben hebt besteld (contractverlenging)is ie waarschijnlijk niet gelocked. Op die van mij is ook geen enkel lock actief.
Het schijnt dat ze geen tijd hebben op alle contractverleng telefoons te locken. Meestal is het ook niet nodig omdat ze vooral aan "vaste" klanten worden verkocht.
Yup. Je krijgt alleen geen toestelkorting. Maar dan heb je een abbo voor €7,50 p/m, voor €5 krijg je dan 500 belminuten (naar O2 en vast, niet voicemail), en gewoon heel straight €1,50 per Mb voor GPRS. Kijk hier maar eens.Prulleman schreef op 18 December 2002 @ 07:56:
heb je bij O2 1 MB voor 1,50 euro?????????? Zonnder abbokosten (buiten belabbo natuurlijk)
Als je van plan bent heel veel dataverkeer te gaan gebruiken, is het waarschijnlijk wel de moeite om een T68i zonder subsidie te kopen en dan dit abo te nemen omdat de Mb's zo goedkoop zijn.
Damn ik krijg mijn t68i niet gesynchroniseerd met mijn PDA of mijn laptop!
PDA is Casio EM 500
Tja moet je nog iets installeren op de pc, naast dat bijgeleverde programma, mijn laptop herkent hem ook nog niet als ik hem er achter leg. (Heb natuurlijk wel mijn IR-poort aan staan =) ) Mijn PDA zegt wel verbinding proberen te maken met de phone, maar doet dan verder niets. Ik heb bij de phone IR geactiveerd.
Iemand een leuk receptje of zo? Doe eerst dit dan dat bla bla. Want van de info op de site word ik ook niet wijzer.
PDA is Casio EM 500
Tja moet je nog iets installeren op de pc, naast dat bijgeleverde programma, mijn laptop herkent hem ook nog niet als ik hem er achter leg. (Heb natuurlijk wel mijn IR-poort aan staan =) ) Mijn PDA zegt wel verbinding proberen te maken met de phone, maar doet dan verder niets. Ik heb bij de phone IR geactiveerd.
Iemand een leuk receptje of zo? Doe eerst dit dan dat bla bla. Want van de info op de site word ik ook niet wijzer.
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Wat voor laptop...wat zijn je IR instellingen..wat voor OS..etc..????Phoenixx2K schreef op 18 December 2002 @ 21:04:
PDA is Casio EM 500
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
IR moet op 115200 b/s staan en probeer de nieuwste versie van sonyericsson.com te downen (de bijgeleverde software werkte hier ook niet).Phoenixx2K schreef op 18 December 2002 @ 21:04:
PDA is Casio EM 500
Voor het syncen van PDA met T68i zou je speciale sync software nodig hebben. Voor zover ik weet bestaat die nog niet. Het werkt iig niet als je de PDA op sync zet en de telefoon ook, want die hebben allebei hun eigen manier om dat te doenPhoenixx2K schreef op 18 December 2002 @ 21:04:
PDA is Casio EM 500
(...)
Mijn PDA zegt wel verbinding proberen te maken met de phone, maar doet dan verder niets. Ik heb bij de phone IR geactiveerd.
Voor de Palm was iemand wel bezig met te kijken of hij zo'n directe sync kon maken zag ik ergens op Esato. Heb er verder niets meer over gehoord, het zou wel redelijk 1337 zijn als dat gewoon rechtstreeks kon ipv via Outlook...
Kan iemand mij vertellen of er inmiddels al een softwareversie uit is voor de T68i waarmee wel een luid en duidelijk hoorbaar SMS berichtentoon instelbaar is?
Verder erger ik mij soms aan het groene knipperlampje op de telefoon...
Zou ook wel mooi zijn als deze (en die van bluetooth) in het menu aan en uit te zetten is. Anders moet ik ze weer gaan afplakken met tape
Verder erger ik mij soms aan het groene knipperlampje op de telefoon...
Zou ook wel mooi zijn als deze (en die van bluetooth) in het menu aan en uit te zetten is. Anders moet ik ze weer gaan afplakken met tape
OK, ik heb nu een bluetooth adapter gekocht en heb hem gepaired. Dus telefoon en computer zien elkaar, hoe kan ik nu eigenlijk synchronyseren? Want met de bijgeleverde XTNDConnect doet ie het nog steeds niet, heb ondertussen ergens gelezen dat die geen Bluetooth ondersteund. Hoe moet ik hem dan syncen?
Met IRPhoenixx2K schreef op 19 December 2002 @ 19:44:
OK, ik heb nu een bluetooth adapter gekocht en heb hem gepaired. Dus telefoon en computer zien elkaar, hoe kan ik nu eigenlijk synchronyseren? Want met de bijgeleverde XTNDConnect doet ie het nog steeds niet, heb ondertussen ergens gelezen dat die geen Bluetooth ondersteund. Hoe moet ik hem dan syncen?
Hmmm, ik lees meer problemen hiermee

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
XTNDConnect werkt prima met bluetooth. Alleen is bluetooth wat moeilijker te installeren dan infrarood. Een tijdje terug is bluetooth uitvoerig besproken in dit topic en toen heeft StanTheMan de beste methode om de software te installeren beschreven.Phoenixx2K schreef op 19 december 2002 @ 19:44:
En als je dan een seriele verbinding weet op te bouwen zou de XTND software ook moeten werken. Het kan zijn dat je de gebruikte com poort nog moet vrijgeven in phone monitor.
Als ik het goed begrijp gooit hij er eerst software op, die niet bij zijn eigen merk bluetooth adapter hoort en past daarna weer de drivers aan. Klopt dit? En werkt dat ook goed bij mijn type adapter. De MSI PC2PC Transciever key??
Jep, want die gebruik ik ook..
het komt erop neer dat ik de software van de tecom gebruik (nieuwer), maar de drivers van de dongle zijn dus nog steeds van msi.
Je moet dus zowel de msi als tecom software uitgepakt hebben staan bij het installeren.
het komt erop neer dat ik de software van de tecom gebruik (nieuwer), maar de drivers van de dongle zijn dus nog steeds van msi.
Je moet dus zowel de msi als tecom software uitgepakt hebben staan bij het installeren.
[ Voor 103% gewijzigd door StanTheMan op 20-12-2002 13:13 ]
Je moet de nieuwste SE mobile phone monitor etc. downloaden. En MPM moet dus geinstalled zijn, weet niet of je dat al had. Als je die van de CD hebt gebruikt heb je waarschijnlijk een oude en die heeft idd wat problemen met o.a. BT.Phoenixx2K schreef op 19 December 2002 @ 19:44:
Verder moet je niet vergeten MPM te vertellen op welke compoort(en) je BT compoort zit anders zietie nog nix
Btw alle software kun je vinden via deze post op Esato
[ Voor 8% gewijzigd door PowerFlower op 20-12-2002 14:38 ]
Review!! |
Uit de serie reviews die de komende tijd op GoT gaan verschijnen is nu beschikbaar: de T68i Review SonyEricsson T68i Discussie/vragen/etc over deze review mogen in dit topic gevoerd worden. |
Goeie review. Erg volledig eigenlijk (hoewel je natuurlijk nog door zou kunnen gaan over zinloze details, zoals dat mensen geergerd zijn over de slecht hoorbare SMS toon, of dat het een 256 kleuren display is van 101x80 met een vast palet, dat hij geen polyfone ringtones heeft, dat hij triband is, dat de berekende batterij duur mede afhankelijk is van de temperatuur waar hij twee sensors voor heeft, ...).
Het enige wat "niet helemaal" klopt in je review is dat het GPRS ikoontje geen sterkte van het signaal aangeeft. Het is een lijntje in een hoek als je het aangezet hebt, maar er geen GPRS beschikbaar is; het is een driehoekje als het ook beschikbaar is (ook als je niet ingelogd bent, wat je op zal vallen als je met O2 probeert te roamen in België, dat kan wel maar dan moet je een andere username en pass instellen; je krijgt dus geen verbinding maar wel een gevuld driehoekje). Dat is soms verwarrend, omdat het lijkt alsof je 100% bereik hebt op GPRS terwijl de gewone signaalsterkte bijv. 2 streepjes is (terwijl die signaalsterkte voor beiden natuurlijk gewoon het zelfde is).
Nice 1
Het enige wat "niet helemaal" klopt in je review is dat het GPRS ikoontje geen sterkte van het signaal aangeeft. Het is een lijntje in een hoek als je het aangezet hebt, maar er geen GPRS beschikbaar is; het is een driehoekje als het ook beschikbaar is (ook als je niet ingelogd bent, wat je op zal vallen als je met O2 probeert te roamen in België, dat kan wel maar dan moet je een andere username en pass instellen; je krijgt dus geen verbinding maar wel een gevuld driehoekje). Dat is soms verwarrend, omdat het lijkt alsof je 100% bereik hebt op GPRS terwijl de gewone signaalsterkte bijv. 2 streepjes is (terwijl die signaalsterkte voor beiden natuurlijk gewoon het zelfde is).
Nice 1
Leuke review! Alleen, in de I&T Telefoon specs database ben ik wel een foutje tegengekomen, deze telefoon ondersteund namelijk wel EMS. EMS staat namelijk voor Enhanced Messaging System, wat zoveel betekend als dat je op die telefoon ook ringtones, logo's e.d. kan ontvangen. dat je het maar ff weet. 
Verder niks te klagen, kan haast niet wachten tot ik mijn T68i ontvang...
Verder niks te klagen, kan haast niet wachten tot ik mijn T68i ontvang...
Bedankt voor de complimenten 
. Ik ga het laten verbeteren, thx!
Hé grappig. Zelf heb ik geen GPRS abonnement, dus ik spreek niet uit ervaring. Maar ik heb een keer cursus bij SE gehad bij de introductie van het toestel, en daar had ik dit uit begrepenPowerFlower schreef op 23 december 2002 @ 09:33:
Het enige wat "niet helemaal" klopt in je review is dat het GPRS ikoontje geen sterkte van het signaal aangeeft. Het is een lijntje in een hoek als je het aangezet hebt, maar er geen GPRS beschikbaar is; het is een driehoekje als het ook beschikbaar is
Hmmm jah; ik heb de SE site nog even gekeken, in de lijst staat het er niet bij, maar in de tekst inderdaad wel (De T68i kan e-mail- en tekstberichten verzenden met beeld en geluid (EMS)). Thx_Astra_ schreef op 23 december 2002 @ 10:01:
Leuke review! Alleen, in de I&T Telefoon specs database ben ik wel een foutje tegengekomen, deze telefoon ondersteund namelijk wel EMS.
Heb em al tijdje geleden besteld.. 'k wacht em nog geduldig af 
Maare, review is leuk, het wordt alleen leuker als je bepaalde features gaat vergelijken met andere foons of uitlegd wat GPRS is, kan en doet.. heb je meteen meer gesprekstof
En eigenlijk is de T68i er eentje van 'die verkoopt zichzelf'
Maare, review is leuk, het wordt alleen leuker als je bepaalde features gaat vergelijken met andere foons of uitlegd wat GPRS is, kan en doet.. heb je meteen meer gesprekstof
En eigenlijk is de T68i er eentje van 'die verkoopt zichzelf'
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Mooie review, echter wel iets te positief....Korakal schreef op 23 december 2002 @ 01:09:
Review!!Uit de serie reviews die de komende tijd op GoT gaan verschijnen is nu beschikbaar: de T68i
Review SonyEricsson T68i
Discussie/vragen/etc over deze review mogen in dit topic gevoerd worden.
Zo is het menu niet af en toe traag, maar altijd traag. Zo traag dat je je echt moet inhouden bij browsen door het menu, ander kom je op plekken waar je niet wilt zijn....

Verder is de kwaliteit van de joystick slecht. Reageert vaak niet goed en breekt spontaan af.....

Oei.. en valt dat dan onder garantie? Las ook al iemand die em afgebroken (hield korter stompje over) beter vond werkenOscar Mopperkont schreef op 23 december 2002 @ 17:37:
[...]
Mooie review, echter wel iets te positief....
Zo is het menu niet af en toe traag, maar altijd traag. Zo traag dat je je echt moet inhouden bij browsen door het menu, ander kom je op plekken waar je niet wilt zijn....
Verder is de kwaliteit van de joystick slecht. Reageert vaak niet goed en breekt spontaan af.....
Enne, wordt dat met nieuwe firmware/software niet sneller?
[ Voor 5% gewijzigd door NiGeLaToR op 23-12-2002 21:53 ]
Verwijderd
En welke software versie heb jij dan?Oscar Mopperkont schreef op 23 December 2002 @ 17:37:
[...]
Mooie review, echter wel iets te positief....
misschien ook een goed idee om in de review erbij te zetten dat je met je T68i ook je muis kunt besturen via bluetooth, en dat je ook een zaklamp of laserpointer er aan kan hangen. blijven toch leuke details
Ik heb niet dit hele topic gelezen
maar zijn er mensen die de datakabel zoeken? Want die heeft een levertijd van 6 maanden maar ik weet een winkel waar ze er nog een paar hebben
.
Datakabel hebben ze toch bij stuntprijzen.net wel voor een leuk prijsje??ddc schreef op 24 December 2002 @ 08:06:
Ik heb niet dit hele topic gelezenmaar zijn er mensen die de datakabel zoeken? Want die heeft een levertijd van 6 maanden maar ik weet een winkel waar ze er nog een paar hebben
.
Ik heb er zelf 1 voor 7 euro gekocht op de HCC bij hen, werkt prima met m'n T300.
Hmmm, ik heb het dan wel over de officiele met alle software er ook bij enzo.djmartyn schreef op 24 December 2002 @ 11:03:
Datakabel hebben ze toch bij stuntprijzen.net wel voor een leuk prijsje??
Ik heb er zelf 1 voor 7 euro gekocht op de HCC bij hen, werkt prima met m'n T300.
Kan iemand me even vertellen hoe ik email aan de praat krijg via GPRS met ben? ik weet dat tsixtyeight.com een guide had, maar die is plat ofzo.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Weet ik nog niet of het onder garantie valt. Voor de werking maakt het niet heel veel uit, hij reageert bijna hetzelfde, maar je drukt hem nu sneller (ongewenst) in.nigelator schreef op 23 December 2002 @ 21:52:
[...]
Oei.. en valt dat dan onder garantie? Las ook al iemand die em afgebroken (hield korter stompje over) beter vond werken
Enne, wordt dat met nieuwe firmware/software niet sneller?
Ik heb de meest recente firmware, hij is ook pas 1 maand oud. Heb hem al iets langer maar de eerste had ik na 2 weken al omgeruild, omdat de joystick niet goed reageerde....
Ik hoop dat er nieuwe snellere firmware komt, maar ik denk dat hij gewoon een te trage processor heeft om het bij te benen.

Als er nieuwe firmware komt dan mag dat van mij ook met Jave en/of mophun zijn, maar dat zal wel niet.
heb vanaf vandaag m'n bluetooth headset (bluetrek, gekocht bij mobileplaza)..
Werkt heel goed!
Werkt heel goed!
Zeg beste Mopperkont jij probeert wel je naam hoog te houden he
Wat ik niet snap; als jij de nieuwste firmware hebt, waarom heb je dan nog last van traagheid? Mijn T68i is na de laaste FW update (R2E006) sneller geworden dan pak 'm beet de Siemens M35 die ik hier ook nog heb liggen. Niks langzaam; hij is alleen niet direct startklaar na het aanzetten. Met 3 seconden heeft ie het netwerk te pakken, maar dan duurt het nog even voor 'ie op de commando's reageert. Als dat het enige is...

En die joystick, waar je eerder over postte:
Dat jíj nou toevallig pech hebt met je toestel, hoeft nog niet te betekenen dat de joystick (per definitie) slecht ís. Ik ken best een aantal mensen met een T68(i) maar niemand heeft ook maar een kleín beetje last daarvan...Verder is de kwaliteit van de joystick slecht. Reageert vaak niet goed en breekt spontaan af.....
welk model heb je precies? en zit hij ook lekker?StanTheMan schreef op 24 December 2002 @ 16:52:
heb vanaf vandaag m'n bluetooth headset (bluetrek, gekocht bij mobileplaza)..
Werkt heel goed!
39
Ja die van bluetrek dus: www.bluetrek.com Hij zit best lekker, je moet even doorhebben hoe je hem opzet, maar daarna is het heel simpel, zit hij heel stabiel en zeker niet storend.
Het is verder heel makkelijk dat als je hem hebt gepaired, en je bluetooth op de telefoon op automatisch laat, de telefoon alleen maar bluetooth aanzet bij bellen en gebeld worden, de standby batterijtijd gaat daardoor niet echt achteruit. Je hoeft alleen de headset uit of aan te zetten om te bepalen of je hem gebruikt.
Wat wel een beetje jammer is (heb in ieder geval niet kunnen ontdekken hoe dat moet) is dat als de headset uitstaat terwijl je belt/gebeld wordt, je het gesprek niet op de headset kan krijgen.
Verder zit er standaard een autolader bij (de autolader-plug kun je in de gewone adapter pluggen die vervolgens in het stopcontact past)
Voor € 99 is hij ook nog eens een stuk goedkoper dan "merk" headsets
Het is verder heel makkelijk dat als je hem hebt gepaired, en je bluetooth op de telefoon op automatisch laat, de telefoon alleen maar bluetooth aanzet bij bellen en gebeld worden, de standby batterijtijd gaat daardoor niet echt achteruit. Je hoeft alleen de headset uit of aan te zetten om te bepalen of je hem gebruikt.
Wat wel een beetje jammer is (heb in ieder geval niet kunnen ontdekken hoe dat moet) is dat als de headset uitstaat terwijl je belt/gebeld wordt, je het gesprek niet op de headset kan krijgen.
Verder zit er standaard een autolader bij (de autolader-plug kun je in de gewone adapter pluggen die vervolgens in het stopcontact past)
Voor € 99 is hij ook nog eens een stuk goedkoper dan "merk" headsets
[ Voor 15% gewijzigd door StanTheMan op 25-12-2002 14:35 ]
klopt je kan idd niet een gesprek van je telefoon naar je headset schakelen, wel andersom. Misschien dat ze dit nogeens veranderen met een update ofzo.StanTheMan schreef op 25 December 2002 @ 14:33:
...
...
Dat is bestwel vreemd eigenlijk6killer schreef op 25 December 2002 @ 17:39:
[...]
klopt je kan idd niet een gesprek van je telefoon naar je headset schakelen, wel andersom. Misschien dat ze dit nogeens veranderen met een update ofzo.
[ Voor 21% gewijzigd door Fietsbel op 25-12-2002 18:03 ]
39
weet ik nog niet, heb pas na de vakantie ook de mogelijkheid om hem "in dagelijks gebruik" te testen..
In principe is er geen probleem als je de headset gewoon aan laat staan.
In principe is er geen probleem als je de headset gewoon aan laat staan.
als je m aan heb staan schakelt die automatisch naar je headset, maar als je eerst je telefoon opneemt en dan je headset aanzet kan je niet meer overschakelen. wel andersom, als je headset leeg is ofzo kan je ff op telefoon overgaan
{ff offtopic} he Homedisc ik zie dat jij ongeveer dezelfde pc specs heb (ander mobo en ander proc) die ik van de week besteld heb
, nou heb ik vraagje -wat eigelijk niet in dit topic hoort hehe- maar gaat die Ti 4200 en die TFT goed samen? of kan je er nog wel een snellere videokaart in zetten en dan doel ik op dat "ghosting" (noemen ze zo geloof ik) dat je met een tft kan krijgen?
{ff offtopic} he Homedisc ik zie dat jij ongeveer dezelfde pc specs heb (ander mobo en ander proc) die ik van de week besteld heb
[ Voor 46% gewijzigd door 6killer op 25-12-2002 21:48 ]
okee dat wilde ik net weten6killer schreef op 25 december 2002 @ 21:40:
als je m aan heb staan schakelt die automatisch naar je headset, maar als je eerst je telefoon opneemt en dan je headset aanzet kan je niet meer overschakelen. wel andersom, als je headset leeg is ofzo kan je ff op telefoon overgaan
{ff offtopic} he Homedisc ik zie dat jij ongeveer dezelfde pc specs heb (ander mobo en ander proc) die ik van de week besteld heb, nou heb ik vraagje -wat eigelijk niet in dit topic hoort hehe- maar gaat die Ti 4200 en die TFT goed samen? of kan je er nog wel een snellere videokaart in zetten en dan doel ik op dat "ghosting" (noemen ze zo geloof ik) dat je met een tft kan krijgen?
offtopic:
Die 4200 en m'n TFT gaan perfect samen, ik zie alleen een heeeeeel klein beetje ghosting met unreal 2k3, maar echt storend vind ik het niet (speel het spel vaak en op een aardig niveau mee).
Veel vragen en antwoorden kun je vinden in de volgende 2 topics:
TFT/Gamen - the final episode
TFT/Gamen - the final episode part 2
succes
Die 4200 en m'n TFT gaan perfect samen, ik zie alleen een heeeeeel klein beetje ghosting met unreal 2k3, maar echt storend vind ik het niet (speel het spel vaak en op een aardig niveau mee).
Veel vragen en antwoorden kun je vinden in de volgende 2 topics:
TFT/Gamen - the final episode
TFT/Gamen - the final episode part 2
succes
39
Welke servers gebruik jij voor je mail? Als ik namelijk pop.cablewanadoo.nl gebruik dan kan hij de server niet vinden terwijl ik met outlook wel dezelfde server gebruikMrTinux schreef op 19 juli 2002 @ 01:04:
[...]
Ja hoor, ik kan met mijn T68i prima mijn Wanadoo Cable email ophalen.
Bij het instellen van een emailaccount op de telefoon vul je het volgende in:
• Verbinden Via: hier geef je welk WAP/GPRS account je wilt gebruiken (tip: gebruik GPRS, zeker als je de telefoon om de zoveel tijd je mail wilt laten checken)
• Protocol: POP3
• Ink. sever: hier vul je de pop3-server van je provider in: bij Chello zal dat wel pop3.chello.nl zijn ofzo. Kijk anders even bij je emailprogramma op je pc. (Overigens typfout: ipv server staat er sever)
• Ink. poort: 110
• Postbus: je username
• Wachtwoord: doh!
• Uitg. server: bij jou zal dat wel smtp.ben.nl zijn
• Uitg. poort: 25
• Emailadres: je eigen mailadres
Verder kan je bij intervalcontrole instellen hoe vaak de telefoon voor nieuwe mail moet controleren.
[ Voor 9% gewijzigd door Sander0105 op 26-12-2002 12:33 ]
tja...
heb ik dus ook last van, het ip invullen ipv naam helpt ook niet. hij vindt de server gewoon niet. het schijnt dat je je APN moet veranderen, maar waarin weet ik dus niet.
Jullie moeten even die server naam pingen en dan het ip wat je dan resolved even gebruiken ipv de DNS naam. Dus ping pop3.quicknet.nl geeft bijvoorbeeld 192.168.1.1, dan geef je dat in in je telefoon.. dit kwam al eerder ter sprake dat het zo beter zou moeten werken.
Ik heb ook de Bluetrek getest, en heb hem snel geruild voor een HBH-30. De Bluetrek stoorde nogal, en ook het bereik was niet voldoende. Ook de gene die je belt, ontvangt het signaal heel slecht, moest hard praten om je verstaanbaar te maken.
Pluspunt was wel dat je een auto adapter bij de Bluetrek krijgt, maar de HBH-30 past op dezelfde opladers als de telefoon zelf.
Pluspunt was wel dat je een auto adapter bij de Bluetrek krijgt, maar de HBH-30 past op dezelfde opladers als de telefoon zelf.
JUIST!!!Korakal schreef op 24 December 2002 @ 16:55:
[...]
Zeg beste Mopperkont jij probeert wel je naam hoog te houden he
Ik heb net nog even voor de zekerheid gekeken, en ik heb ook de R2E006 firmware. Toch is hij echt ontzettend traaaagggggggWat ik niet snap; als jij de nieuwste firmware hebt, waarom heb je dan nog last van traagheid? Mijn T68i is na de laaste FW update (R2E006) sneller geworden dan pak 'm beet de Siemens M35 die ik hier ook nog heb liggen.

Ik heb zelf hiervoor een C35i (in principe hetzelfde als je M35) gehdad, en heb hem nog steeds, en die is toch echt vele malen sneller. De t68i komt niet eens in de buurt!!!! Als ik daar door het telefoonboek ga, of door lijst met laatste gesprekken, dan moet hij voordat hij erbij kan even laden dat is waar. Maar bij de T68i gaat het scrollen zo gigantisch traaaagggg. Ik druk een paar ker en moet dan een paar tellen wachten totdat hij uitgescrold is, en vaak ben ik de naam waar ik moet zijn al lang voorbij gescrold. Bij de C35 reageert hij direct. Dat geldt voor alle menu's.
Dat is dus niet het ebige, hij is altijd langzaam.Niks langzaam; hij is alleen niet direct startklaar na het aanzetten. Met 3 seconden heeft ie het netwerk te pakken, maar dan duurt het nog even voor 'ie op de commando's reageert. Als dat het enige is...
Mijn eerste joystick reageerde slecht, deze breekt af.Lijkt me wel heel erg toeval!En die joystick, waar je eerder over postte:
[...]
Geen toeval denk ik...Dat jíj nou toevallig pech hebt met je toestel, hoeft nog niet te betekenen dat de joystick (per definitie) slecht ís. Ik ken best een aantal mensen met een T68(i) maar niemand heeft ook maar een kleín beetje last daarvan...

Trouwens die datakabel en de bijbehorende software is cewl. Nu zie ik tenminste wie er belt
.
Wat een geil toestelletje is het.
*blij mee is*
Ahha, hoezo dat dan? Leg eens uitddc schreef op 27 december 2002 @ 17:01:
Trouwens die datakabel en de bijbehorende software is cewl. Nu zie ik tenminste wie er belt.
Denk dat ie fotootjes upload naar z'n telefoon en die koppeld aan een contactpersoon, zodra die belt zie je dat plaatje. ZOiets had ik iig gehoord. Heb net zelf datakabeltje besteld en dan ga ik er ook eens mee spelen.
als je mijn bovenstaande post gelezen had had je gezien dat ik al lang het ip ipv de dns naam gebruik. bovendien is 192.168.1.1 een lokaal ip, dat gaat al helemaal niet werken.nigelator schreef op 26 december 2002 @ 14:51:
Jullie moeten even die server naam pingen en dan het ip wat je dan resolved even gebruiken ipv de DNS naam. Dus ping pop3.quicknet.nl geeft bijvoorbeeld 192.168.1.1, dan geef je dat in in je telefoon.. dit kwam al eerder ter sprake dat het zo beter zou moeten werken.
Verwijderd
duh hij bedoeld het ook als een voorbeeldje...P5ycho schreef op 28 December 2002 @ 01:02:
[...]
bovendien is 192.168.1.1 een lokaal ip, dat gaat al helemaal niet werken.
Inderdaad.micha schreef op 27 december 2002 @ 23:22:
Denk dat ie fotootjes upload naar z'n telefoon en die koppeld aan een contactpersoon, zodra die belt zie je dat plaatje. ZOiets had ik iig gehoord. Heb net zelf datakabeltje besteld en dan ga ik er ook eens mee spelen.
-> Das vrij kewl
* NiGeLaToR wacht nog steeds op zijn phone.. kan elk moment komen, kan ook nog paar weken duren. Hoe lang moesten jullie op jullie BEN T68i wachten?
zag trouwens vandaag foto's van een panasonic GD67
lijkt best wel veel op de ericsson T68i
ook menu best wel beetje (ook 3*3 icoontjes)
http://www.panasonicmobil...t_new/gd67/eng/index.html
Hmmm ja, inderdaad, maar specificaties zijn ruk zo te zien.DDX schreef op 29 december 2002 @ 02:46:
Geen tripleband.
Geen wap 2.0.
Geen bluetooth.
Geen plaatje bij bellen
Wél polyphonic ringtones....
dat is idd hetzelfde scherm wat ern zit, maar als je die telefoon zietDDX schreef op 29 December 2002 @ 02:46:

Verwijderd
Ik heb nu al een paar keer gehad met me t68i dat ie niet gelijk aan gaat. Ik krijg wel een verlicht scherm maar na een paar seconden gaat ie weer uit. STaat ook nix op het scherm op dat moment. Nog een keer aanzetten en dan werkt ie gewoon. Erg vaag. Bekende bug?
Verwijderd
k, ik heb zonet Vodafone1000 afgesloten met een T68i en wel in de mooie kleurschakering en ik snap niet dat mensen zeiken over het feit dat ie te traag zou zijn. Hij loopt prima. Alleen het opstarten duurt wat langer. Maar goed, telefoon staat toch altijd aan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 17:36 ]
Het verschilt veel per user.Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 17:33:
k, ik heb zonet Vodafone1000 afgesloten met een T68i en wel in de mooie kleurschakering en ik snap niet dat mensen zeiken over het feit dat ie te traag zou zijn. Niet dus. Alleen het opstarten duurt wat langer. Maar goed, telefoon staat toch altijd aan.
Ik ben zelf altijd siemens gewend geweest dus ik zie eigelijk niet zoveel verschil. Die zogenaamde traagheid komt dan ook niet irritant op mij over.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Vraagje: Ik heb een t68i en wil graag snel een gesprek opnemen tijdens het bellen.
Hoe doe ik dat het snelst?
Hoe doe ik dat het snelst?
via de opties knop en dan opnemen dit doe je als je gesprek al bezig is
[ Voor 33% gewijzigd door DaTimMan op 30-12-2002 19:39 ]
Op YES drukken

De "traagheid" van een T68i hangt voornamelijk van 2 dingen af:Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 17:33:
ik snap niet dat mensen zeiken over het feit dat ie te traag zou zijn. Hij loopt prima. Alleen het opstarten duurt wat langer.
1. Je software versie; alle R2's zijn een stuk trager dan de R5's, en ook de subversies verschillen;
2. Hoeveel items je in je telefoon opgeslagen hebt. Misschien ligt dat aan de hoeveelheid beschikbaar geheugen, misschien ook aan puur het aantal plaatjes, ringtones e.d. die je in de telefoon hebt zitten. Iig was mijn T68i weer 2x zo snel toen ik alle overbodige logo's gewist had (een stuk of 30).
Verwijderd
Een vraag: is er een snelle manier om van profiel te wisselen? En met snel bedoel ik: max. 3 keer klikken.
Bij je Tabblad zetten? Op de 1ste plaats.
[ Voor 3% gewijzigd door FireStarter op 02-01-2003 12:50 ]
w00t
Joystick naar links gedrukt houden tot het profielen menu verschijnt. Of gewoon een paar seconden (net iets langer dan om in het menu te komen iig), dan loslaten, dan komt hij ook.
* PowerFlower weet zelfs niet meer hoe je het op een andere manier zou moeten doen
* PowerFlower weet zelfs niet meer hoe je het op een andere manier zou moeten doen
Verwijderd
dat is snel genoeg inderdaad. bedankt. Ik weet wel dat je profielen ook via spraakopdrachten kunt wisselen.
Als ik mijn joystick naar links gedrukt hoe begint hij met een nieuw berichtje te tikken.
En niet naar mijn profielen
Zat nog een beetje te slapen. Met < pakt hij het 1e item uit "mijn tabblad", dat is bij mij profielen maar je kunt de joy left shortcut dus verbinden aan wat je maar wil.Xavier schreef op 02 januari 2003 @ 13:59:
Als ik mijn joystick naar links gedrukt hoe begint hij met een nieuw berichtje te tikken.
Als je je joystick naar links gedrukt houdt, krijg je te zien wat je op je eigen tabblad op de eerste positie hebt staan. Bij jou dus nieuw bericht [sms].
edit:
te laat
te laat
[ Voor 7% gewijzigd door Canaria op 02-01-2003 14:11 ]
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
weet iemand dit trouwens :
als ik een telefoonnummer opsla die in een sms bericht staat (Dus met joystick nummer selecteer, en dan optie 6:Opslaan...)
dan krijg ik: Opgeslagen in menu Contact toev.
maar ga ik nu naar telefoonboek->2.Contact toev.
dan zie ik daar geen nummers ingevuld staan
waar is dit nummer nou opgeslagen ?
als ik een telefoonnummer opsla die in een sms bericht staat (Dus met joystick nummer selecteer, en dan optie 6:Opslaan...)
dan krijg ik: Opgeslagen in menu Contact toev.
maar ga ik nu naar telefoonboek->2.Contact toev.
dan zie ik daar geen nummers ingevuld staan
waar is dit nummer nou opgeslagen ?
je zit in de buurt: contact toevoegen / joystick < (telefoonboek) / niet opgeslagen nummers
ah ok gevondenKorakal schreef op 03 January 2003 @ 14:01:
je zit in de buurt: contact toevoegen / joystick < (telefoonboek) / niet opgeslagen nummers
nog nooit gedaan, maar ook beetje onduidelijke uitleg
(stuur me dan meteen naar invoer van naam e.d.)
Deze tot nu toe altijd blij t68i gebruiker heeft er toch aan moeten geloven en heft nu een nokia 6610 erbij.
Ik zelf heb altijd met nokia phones gewerkt en toen ik me t68i kreeg was ik echt een olifant in een porseleinen winkel.
Erg ingewikkeld allemaal in het begin, nu na 3 a 4 maanden ben ik er wel meer aan gewend geraakt.
Toch was het knarsen van de knopje mijn grootste irritatie.
Toch heeft de t68i nog wel een hoop plus punten t.o.t. de 6610, de voice functies o.a.
Hieronder een plaatje van het verschil in beeldkwaliteit, wel een beetje vluchtig genomen foto waardoor het niet helemaal 100% tot z'n recht komt, op de t68i als zowel de nokia 6610

Wat zou een SE t68i grey (in. oplader, boekjes en doos) 3,5 maanden oud, beetje stoffig en paar lichte krasjes op het scherm +(orginele) burolader +(orginele) headset nog moeten opleveren? ikzelf dacht aan 280 euro?
Ik zelf heb altijd met nokia phones gewerkt en toen ik me t68i kreeg was ik echt een olifant in een porseleinen winkel.
Erg ingewikkeld allemaal in het begin, nu na 3 a 4 maanden ben ik er wel meer aan gewend geraakt.
Toch was het knarsen van de knopje mijn grootste irritatie.
Toch heeft de t68i nog wel een hoop plus punten t.o.t. de 6610, de voice functies o.a.
Hieronder een plaatje van het verschil in beeldkwaliteit, wel een beetje vluchtig genomen foto waardoor het niet helemaal 100% tot z'n recht komt, op de t68i als zowel de nokia 6610

Wat zou een SE t68i grey (in. oplader, boekjes en doos) 3,5 maanden oud, beetje stoffig en paar lichte krasjes op het scherm +(orginele) burolader +(orginele) headset nog moeten opleveren? ikzelf dacht aan 280 euro?
[ Voor 18% gewijzigd door Fietsbel op 03-01-2003 14:43 ]
39
Beetje veel denk je niet????Homedisc schreef op 03 January 2003 @ 14:10:
...
Als de nieuwprijs van een T68i €185,- is, gaat niemand er 280 voor geven....
Als je mazzel hebt kun je er denk ik 100 euro voor krijgen
Oscar Mopperkont schreef op 03 januari 2003 @ 18:25:
[...]
Beetje veel denk je niet????
Als de nieuwprijs van een T68i €185,- is, gaat niemand er 280 voor geven....
Als je mazzel hebt kun je er denk ik 100 euro voor krijgen
39
Wear is de nieuwprijs van een T68i dan 185 euro?
Het goedkoopste dat ik hem kan vinden met abbo is 270 euro.
Ik denk zelf dat 200 euro een netteprijs is als het toestel tip top met bon en alles is.
Ik denk zelf dat 200 euro een netteprijs is als het toestel tip top met bon en alles is.
American Express vraagbaak
Ik heb al een heeeele tijd geleden verteld in dit topicStinger_Ventura schreef op 03 January 2003 @ 19:22:
Wear is de nieuwprijs van een T68i dan 185 euro?
T68i gratis bij 2 jarig KPN premium abo!
Hoe je een T68i voor €185 kunt kopen (in dat topic zeg ik nog 195, maar het kon zelfs voor 185....)
Op de HCC zijn ze voor iets van 149 over de toonbank gegaan, in het HCC topic heeft ook iemand een ingescande bon laten zien als bewijs.
Dus ik blijf erbij dat je echt niet meer dan €100,- gaat krijgen voor dat ding... Of je moet echt extreem mazzel hebben en een sufferd vinden die meer dan dat over heeft voor een 2e hands tel....
Hallo,
Omdat mijn contract eind januari afloopt ben ik op zoek naar een nieuw mobieltje. Al snel viel mijn oog op de sony ericson t68i (de grijze).
Omdat ik uit een dorp kom waar de ontvangst niet geweldig is ben ik op zoek naar een kpn of vodafone abbonement met ongeveer 120 belminuten.
Nu was ik een paar maanden geleden ook al op zoek en toen was de t68i gratis bij een vodafone 180 abbo. Dus dacht ik dat is mooi dan is hij over drie maanden ook wel gratis. Alleen nu ben ik vandaag een beetje gaan kijken (zowel op internet als in de stad) en vragen ze ongeveer 200 euro met abbo. Dat vind ik eigenlijk wel vrij duur.
En mijn vraag is dus, weet iemand waar ik de t68i goedkoop kan kopen. Het liefst met 1 jarig contract maar als het veel scheelt is een tweejarig ook goed.
Hopelijk kan iemand me wat meer info geven, iig alvast bedankt.
grtz Gijs
Omdat mijn contract eind januari afloopt ben ik op zoek naar een nieuw mobieltje. Al snel viel mijn oog op de sony ericson t68i (de grijze).
Omdat ik uit een dorp kom waar de ontvangst niet geweldig is ben ik op zoek naar een kpn of vodafone abbonement met ongeveer 120 belminuten.
Nu was ik een paar maanden geleden ook al op zoek en toen was de t68i gratis bij een vodafone 180 abbo. Dus dacht ik dat is mooi dan is hij over drie maanden ook wel gratis. Alleen nu ben ik vandaag een beetje gaan kijken (zowel op internet als in de stad) en vragen ze ongeveer 200 euro met abbo. Dat vind ik eigenlijk wel vrij duur.
En mijn vraag is dus, weet iemand waar ik de t68i goedkoop kan kopen. Het liefst met 1 jarig contract maar als het veel scheelt is een tweejarig ook goed.
Hopelijk kan iemand me wat meer info geven, iig alvast bedankt.
grtz Gijs
Prijzen in het verleden bieden geen garantie op de toekomst!Oscar Mopperkont schreef op 03 January 2003 @ 19:39:
[...]
Ik heb al een heeeele tijd geleden verteld in dit topic
Hoe je een T68i voor €185 kunt kopen (in dat topic zeg ik nog 195, maar het kon zelfs voor 185....)
Op de HCC zijn ze voor iets van 149 over de toonbank gegaan, in het HCC topic heeft ook iemand een ingescande bon laten zien als bewijs.
Dus ik blijf erbij dat je echt niet meer dan €100,- gaat krijgen voor dat ding... Of je moet echt extreem mazzel hebben en een sufferd vinden die meer dan dat over heeft voor een 2e hands tel....
Ik heb ook mijn T68i bij jouw KPN aktie vandaan.
Maar nu is die het goedkoopst voor 270 icm met Dutchtone.
Dat is dus de prijs waar ik vanuit ga.
Want je kan hem al niet meer voor 150 krijgen en ook al niet meer voor 185/194, dat is dus niet meer relevant.
Als je 2dehans kijkt, dan is 200 voor een matige tot 275 voor een nieuwe de prijs.
American Express vraagbaak
Ze doen 2dehands gewoon nog 250~300euro hoorOscar Mopperkont schreef op 03 januari 2003 @ 19:39:
[...]
Ik heb al een heeeele tijd geleden verteld in dit topic

Waar veel vraag is ontstaat schaarste...
Nah, op zich via grijze import gedoe zijn ze er goedkoper geweest, maar echt in de winkel kost het echt best wel veel..
Voor 300 pleuro biedt ik bij deze een 2 maanden oude T68i aan! Met nog 22 maanden garantienigelator schreef op 04 januari 2003 @ 00:08:
[...]
Ze doen 2dehands gewoon nog 250~300euro hoor![]()
Waar veel vraag is ontstaat schaarste...
Nah, op zich via grijze import gedoe zijn ze er goedkoper geweest, maar echt in de winkel kost het echt best wel veel..
Ik heb ook wel interesse in een t68 of t68i of misschien zelfs t300.. alleen dan wel het liefst een simlockvrije of evt. met prepaid abbo... waar kan ik die eventueel het goedkoopst krijgen?? zal wellicht ergens al gezegd zijn maar is beetje veel om te zoeken 
t68, t68i, of t300 dus
t68, t68i, of t300 dus
[ Voor 11% gewijzigd door .GoO op 04-01-2003 16:37 ]
Moet ie nieuw zijn?devv05 schreef op 04 January 2003 @ 16:34:
Ik heb ook wel interesse in een t68 of t68i of misschien zelfs t300.. alleen dan wel het liefst een simlockvrije of evt. met prepaid abbo... waar kan ik die eventueel het goedkoopst krijgen?? zal wellicht ergens al gezegd zijn maar is beetje veel om te zoeken
t68, t68i, of t300 dus
Kijk eens op gms.2dehands.nl sesamstrater.. 'k ga niet alles voor je doen hoorOscar Mopperkont schreef op 04 januari 2003 @ 11:04:
[...]
Voor 300 pleuro biedt ik bij deze een 2 maanden oude T68i aan! Met nog 22 maanden garantie
2dehands.nl staan ze (zowel t68 als t68i) voor rond de 200 euro.. en per mail heb ik iemand gehad die m voor 160 aan me wil verkopen.
hoeveel kosten ze nou nieuw op zn goedkoopst?
[ Voor 51% gewijzigd door .GoO op 04-01-2003 20:18 ]
Als je mazzel hebt met een bepaalde aanbieding, die ik dus al aangaf. Dan minder dan 200 pleuro.devv05 schreef op 04 januari 2003 @ 20:17:
2dehands.nl staan ze (zowel t68 als t68i) voor rond de 200 euro.. en per mail heb ik iemand gehad die m voor 160 aan me wil verkopen.
Kwestie van goed zoeken, beetje geduld hebben, en ook langs zaken gaan. Die aanbieding van toen was van de belcompany, en ik vertelde gewoon dat ik zo goedkoop mogelijk een T68i wilde hebben, en toen vertelden ze mij erover. Het hing niet in de winkel ofzo die aanbieding.
maar das met abbo toch? zit liever niet aan een abbo vast en wil als het kan een simlock vrije.. ik ga morgen naar de zwarte markt @ beverwijk, daar even kijken.. heb je ook heel veel standjes.. ben benieuwd wat de prijzen daar zijn.
Maar heeft iemand nog even kort de verschillen tussen de 3 toestellen?
[ Voor 14% gewijzigd door .GoO op 04-01-2003 20:38 ]
T300 heeft polyfone ringtones, downloadbare games en geen Bluetooth. De rest is (met softwareupgrades) gelijk volgens mijdevv05 schreef op 04 januari 2003 @ 18:56:
Iemand die trouwens even snel de voordelen/nadelen tussen t68, t68i, t300 op kan sommen? (ja sorry zal ook vast wel al een keer langsgekomen zijn)
Met abo zijn ze ook simlockvrij..... Je moet het abo zien als een afbetalingsregeling.devv05 schreef op 04 januari 2003 @ 20:38:
maar das met abbo toch? zit liever niet aan een abbo vast en wil als het kan een simlock vrije.. ik ga morgen naar de zwarte markt @ beverwijk, daar even kijken.. heb je ook heel veel standjes.. ben benieuwd wat de prijzen daar zijn.
Verder zijn de verschillen:
T68i:
- Kleiner
- Mooier
- Lichter
- BlueTooth
- Betere agenda
- Voicedialing
- Voicecommands
T300:
- Polyfone ringtones
- Downlloadbare spelletjes
- Betere joystick
Volgens mij ben ik nu bijna niks vergeten
ben vandaag naar zwarte markt Beverwijk geweest, en heb een (simlockvrije in hele goede staat) 2e hands Ericsson t68 gekocht daar voor 165 euro
Vind het echt een supervet dingetje, veel beter als mn nokia die ik eerst had... Heb er wel oplader bij alleen geen boekje.. staat de handleiding toevallig ergens online ofzo? Verder moet ik alles nog een beetje uitvinden enzo 
Is er trouwens al een software update oid mogelijk? en wat doet dat precies?
[ Voor 10% gewijzigd door .GoO op 05-01-2003 17:41 ]
tadaaaa: http://www.sonyericsson.c...R1a_NL.pdf?traceClick=yesdevv05 schreef op 05 January 2003 @ 17:36:
ben vandaag naar zwarte markt Beverwijk geweest, en heb een (simlockvrije in hele goede staat) 2e hands Ericsson t68 gekocht daar voor 165 euroVind het echt een supervet dingetje, veel beter als mn nokia die ik eerst had... Heb er wel oplader bij alleen geen boekje.. staat de handleiding toevallig ergens online ofzo? Verder moet ik alles nog een beetje uitvinden enzo
staat gewoon op de site van SE

39
Ja zover was ik nog niet, heb m pas net hoorHomedisc schreef op 05 January 2003 @ 17:41:
[...]
tadaaaa: http://www.sonyericsson.c...R1a_NL.pdf?traceClick=yes
staat gewoon op de site van SE![]()
kan je trouwens ook SMSjes in telefoongeheugen opslaan, of alleen op simkaart?
[ Voor 19% gewijzigd door .GoO op 05-01-2003 18:11 ]
de telefoon slaat ze standaart op in zijn geheugen maar ze kunnen ook in het sim geheugen (ong plek voor 70 sms)
mijn sim geheugen kan er maar 6 aan ofzo? dus daarom wil ik ze graag in tel geheugen maar weet niet hoe ie dat kan doen
Dat gaat gewoon vanzelf; hij begint met het telefoongeheugen en als dat vol is gaat ie verder met vullen van het SIM geheugen. Je ziet het aan het type icoontje voor het berichtje, dat wordt een SIMmetje als ze op de SIM staan
ow oke thanks.. zal ik morgen eens even proberen
Mja. lekker zinnige opmerking in dit topic.weppe schreef op 06 januari 2003 @ 11:20:
Ik vind het zwaar fuck dat alle toestellen duurder zijn geworden in 2003

Het is niet anders, en daarbij, het was ook in 2002 al zo. Maar als je de krant leest, dan heb je waarschijnlijk ook gelezen dat de Opta het daar ook niet mee eens is, vanwege onderlinge prijsafspraken. Hebben we er wat aan? waarschijnlijk niet. Accepteren en verder gaan. Life goes on.
maar om nog even on-topic te gaan, ik heb mijn t68i nog steeds niet, heeft iemand ervaringen met BEN, qua contractverlenging en hoe lang het dan duurt tussen insturingen van de verlenging en het ontvangen van de foon?
[ Voor 18% gewijzigd door Astra op 06-01-2003 12:58 ]
Dit topic is gesloten.