Daar kan ik momenteel nog weinig van zeggen. Het debben zat wat tegen, maar inmiddels heeft mijn pc er wel weer trek ikOp woensdag 03 april 2002 22:22 schreef odysseus het volgende:
* odysseus wacht op een statement van banaan-X dat dit inderdaad KDE3-packages zijn...
Ik zal zelf wel gewoon CVS blijven draaien, maar packages als fallback zou mooi zijn. En aangezien ik meen dat er voorlopig nog geen KDE3-voor-debian komt van de officiele maintainers zou dit een mooie start zijn.
De debian maintainer scripts zijn i.i.g. van rc2 ofzo. Vandaar dat de bestandnamen van de debs ook dat in zich hebben. Ik neem echter zonder meer aan dat de sources die op ftp.kde.org staan zelf wel kde3 final zijn!
Overigens voordat iedereen nu die debs gaat halen
- QT3 heb ik nog niet zelf gecompiled, want deze zit gewoon in de unstable tree (libqt3)
- KDE2 uninstallen kan met "apt-get remove libarts kdelibs". Er zullen nu veel pakketten mee willen uninstallen vanwege dependencies op kdelibs, maar dat is niet erg, want kdelibs4 (uit kde3) vervangt kdelibs3 (uit kde2), waarna je dus al die programma's weer kunt installeren.
(misschien dat dit voor jullie niet van belang is, en hebben jullie dit probleem niet, maar ik moest dus libarts en kdelibs van mijn systeem halen om te kunnen compileren)
- Die -dev debs heb je waarschijnlijk niet nodig voor het draaien van kde.
Overigens garandeer ik dus nog niet dat het compileren van kdebase lukt, dus ik zou even wachten totdat deze ook op de http staan