kde 3 stable uit

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 532 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
http://www.heise.de/newsticker/data/odi-03.04.02-000/

check dit!

Ik kom alleen nog niet op de ftp-server, zit helemaal vol :|

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Yes, vanavond downen.. ;)

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-03 17:45

WHiZZi

Museumdirecteurtje

http://www.tweakers.net/meuktracker/1902

en voila, op de Frontpage *D

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-03 20:36

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

TimmeStein zit er wel op :)

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:40
Cool, was gisteravond nog aan het proberen kde3 beta2 te compilen, maarja daar stop ik dus nu mee en ga fijn kde3 stable compilen :D
Alleen zit die ftp idd vol.. zijn er geen mirrors ofzo?

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hm gaaf, maar dit is dan toch de échte Final neem ik aan? Waarom staat die dan nog niet op kde.org aangegeven, of lees ik er daar overheen? :)

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Op woensdag 03 april 2002 13:26 schreef Koen Roumen het volgende:
Hm gaaf, maar dit is dan toch de échte Final neem ik aan? Waarom staat die dan nog niet op kde.org aangegeven, of lees ik er daar overheen? :)
Meestal is dit zodat alle mirrors de bestanden kunnen binnenhalen

signature has expired

Verwijderd

Ik denk dat het nog niet op kde.org staat omdat er nog geen mirrors beschikbaar zijn die de release al hebben staan. Ik heb er nu een stuk of 15 geprobeerd maar nergens de src te vinden (de slackware packages waren er al wel bijv.) Op kde.org stonden alleen nog de i18n bestanden. Dat wordt wachten dus ...

• sebas
  • Laatst online: 16-12-2025
* sebas heeft hem al binnen.

Ik neem aan dat ze hem nog op de mirrors zetten en voordat dat niet gebeurd is dat ze het niet aankondigen op kde.org omdat ze nu al met capaciteitsproblemen te kampen hebben.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

screenshots!!! plz :)

• TimmeStein

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Maarreh... vanwege Qt3 libs zijn de KDE2 binaries niet compatibel met KDE3?
Kan ik alle apps gaan recompilen. :(

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:30

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Nee, hij is nog *niet* officieel uit. Ik quote even van de kde-devel mailinglist:
--- Adrian Codre <codreadrian@softhome.net> wrote:
> kde 3 is out (not only on cvs):
>
> ftp://ftp.kde.org/pub/kde/stable/3.0/

No. This can't be ready to download because for
instance the kdevelop rpm is missing for some distros.

Ciao
F@lk
* odysseus draait overigens een post-3.0 CVS-versie >:)...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 13:39 schreef odysseus het volgende:
Nee, hij is nog *niet* officieel uit. Ik quote even van de kde-devel mailinglist:
[..]

* odysseus draait overigens een post-3.0 CVS-versie >:)...
Maar ik neem aan dat de sources die nu op de ftp van KDE staan wel de final worden? :? En dat die kdevelop rpm maakt me dus echt totaal niets uit hoor... :D :P

* banaan-X zit inmiddels op de ftp en is bezig de sources binnen te halen en gaat hier (dit keer wel ;) ) i686 deb-paketjes van maken

Iemand nog webspace over? :+

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-03 08:55
Op woensdag 03 april 2002 14:41 schreef banaan-X het volgende:

[..]

* banaan-X zit inmiddels op de ftp en is bezig de sources binnen te halen en gaat hier (dit keer wel ;) ) i686 deb-paketjes van maken

paas als je die deb's af hebt een linkje plz :) :9

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Maar ik neem aan dat de sources die nu op de ftp van KDE staan wel de final worden? :? En dat die kdevelop rpm maakt me dus echt totaal niets uit hoor... :D :P
Yep, dit is de final-versie.
Houd er rekening mee dat je geen object-prelinking aanzet. Ik heb daar nogal wat problemen mee gehad. Na een make clean een nog eens compileren met --disable-objprelink werkt het dan wel weer, maar dan ben je ook wel weer een eeuwigheid verder. --enable-final is wel prettig.
Was het maar waar, dan hadden er al lang debian-packages van KDE3 op het net gestaan >:).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 14:44 schreef stiena het volgende:

[..]

paas als je die deb's af hebt een linkje plz :) :9
Ja prima. Natuurlijk doe ik dat, maar heeft iemand dan toevallig webspace over? Want bij Chello kun je maar 10MB kwijt dacht ik, en ik ga t niet op mijn eigen server zetten...

• TimmeStein

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

De kdevelop rpm voor RedHat i386 zit er trouwens wel bij :)

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:08

klown

geek

Op woensdag 03 april 2002 14:47 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Ja prima. Natuurlijk doe ik dat, maar heeft iemand dan toevallig webspace over? Want bij Chello kun je maar 10MB kwijt dacht ik, en ik ga t niet op mijn eigen server zetten...
Hoeveel MB wordt het ongeveer?

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 14:51 schreef klown het volgende:

[..]

Hoeveel MB wordt het ongeveer?
eh, kde3rc3 werd zo'n 30 a 50 MB aan debs geloof ik. Dus reken maar op zoiets ;) Dan heb ik t wel de addons erbij he, niet alleen kde3-lib en base.

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Mijn KDE-dir is 126MB, maar dat is geen volledige installatie. Zo ontbreken bijvoorbeeld KDevelop, KOffice en Quanta. Die komen er dus nog allemaal bij en dan ook nog Qt...dat betekent dat je toch al snel rond de 250MB zit denk ik.

[edit: hmm, dat wordt natuurlijk nog gecomprimeerd...minder dus.]

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 14:55 schreef odysseus het volgende:
Mijn KDE-dir is 126MB, maar dat is geen volledige installatie. Zo ontbreken bijvoorbeeld KDevelop, KOffice en Quanta. Die komen er dus nog allemaal bij en dan ook nog Qt...dat betekent dat je toch al snel rond de 250MB zit denk ik.

[edit: hmm, dat wordt natuurlijk nog gecomprimeerd...minder dus.]
koffice zie ik nog niet echt op de ftp staan eigenlijk. QT3 zit trouwens al in de Debian tree,

dus die compileer ik niet opnieuw. Is daar de stable trouwens al wel van uit? Want die staat ook al niet op die ftp....

* banaan-X gaat ff zoeken...

[update]
QT3 staat in /pub/kde/stable/latest/src

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op woensdag 03 april 2002 14:59 schreef banaan-X het volgende:

[..]

koffice zie ik nog niet echt op de ftp staan eigenlijk.
KOffice heeft aparte releases. Ik zie het zelf eigenlijk wel een beetje als onderdeel van KDE, vandaar dat ik het noemde. KOffice zal in de zomer weer een release hebben iirc.
QT3 zit trouwens al in de Debian tree, dus die compileer ik niet opnieuw. Is daar de stable trouwens al wel van uit? Want die staat ook al niet op die ftp....
Ze zitten al op 3.0.3. Dat is ook de versie die je moet hebben om tegenaan te compileren, oudere versies hebben nog problemen (transparante gifs hebben een bugje, dergelijke dingen).

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 15:02 schreef odysseus het volgende:

Ze zitten al op 3.0.3. Dat is ook de versie die je moet hebben om tegenaan te compileren, oudere versies hebben nog problemen (transparante gifs hebben een bugje, dergelijke dingen).
peter@comp2:~/kde3$ dpkg -s libqt3
Package: libqt3
Status: install ok installed
Priority: optional
Section: libs
Installed-Size: 6884
Maintainer: Ivan E. Moore II <rkrusty@debian.org>
Source: qt-copy
Version: 2:3.0.3-20020329-1
Replaces: libqt3-gl, qt3-tools (<< 2:3.0.2-20020306-1)
Depends: libc6 (>= 2.2.4-4), libfreetype6, libgl1, libjpeg62, libmng1 (>= 1.0.3-1), libpng3, libqt3-mt (>= 2:3.0.3-1), libstdc++2.10-glibc2.2 (>= 1:2.95.4-0.010810), xlibs (>> 4.1.0), zlib1g (>= 1:1.1.4)
Suggests: libqt3-psql, libqt3-mysql, libqt3-odbc, anti-aliasing-howto
Conflicts: libqt3-gl
Description: Qt GUI Library (runtime version).
This package contains the files necessary for running applications that use
Qt.

peter@comp2:~/kde3$
Ofwel, de qt3 die in de debian tree zit is zelfs nieuwer dan die die op de ftp stond (die was van 26/3 nl).

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je hebt mij niet horen zeggen dat de versie die in Sid niet niet goed genoeg is :).
Let wel op dat KDE in hun CVS een eigen kopie van Qt heeft waar wat kleine veranderingen in kunnen zitten ten opzichte van de versie die je bij Qt kunt downloaden. Aan de source-package van Debian te zien is het de KDE-versie die wordt gebruikt door de packager (de naam is 'qt-copy', dat is de naam die het in KDE-CVS ook heeft).

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 15:14 schreef odysseus het volgende:
Je hebt mij niet horen zeggen dat de versie die in Sid niet niet goed genoeg is :).
Let wel op dat KDE in hun CVS een eigen kopie van Qt heeft waar wat kleine veranderingen in kunnen zitten ten opzichte van de versie die je bij Qt kunt downloaden. Aan de source-package van Debian te zien is het de KDE-versie die wordt gebruikt door de packager (de naam is 'qt-copy', dat is de naam die het in KDE-CVS ook heeft).
Waarmee je wilt zeggen dat het verstandiger is om de qt3-copy te pakken die op de ftp van KDE staat?

Verwijderd

[..]
i686 deb-paketjes van maken[/me]

ik heb nog wel wat webspace hmm las net 250mb dat haal ik net niet

laatmaar

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op woensdag 03 april 2002 15:16 schreef banaan-X het volgende:
Waarmee je wilt zeggen dat het verstandiger is om de qt3-copy te pakken die op de ftp van KDE staat?
Ik denk dat de versie die Debian nu gebruikt ook moet werken, maar het is nog iets zekerder om die van de KDE-site te gebruiken. Dat is immers de versie waarmee ook ontwikkeld is. Je zou natuurlijk wel alle buildscripts van de Debian-versie kunnen gebruiken, dat moet geen probleem zijn.

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Geef maar een mailtje als je server space nodig hebt...

heb nog wel wat over ;)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Ik kon net de sources van ftp.kde.org met 350 KB/sec binnenslurpen :) 84217856 bytes zijn het voor de hele toestand zonder qt + kde-i18n-nl.

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 15:19 schreef odysseus het volgende:

[..]

Ik denk dat de versie die Debian nu gebruikt ook moet werken, maar het is nog iets zekerder om die van de KDE-site te gebruiken. Dat is immers de versie waarmee ook ontwikkeld is. Je zou natuurlijk wel alle buildscripts van de Debian-versie kunnen gebruiken, dat moet geen probleem zijn.
Goed, dan pak ik die wel van de KDE site (qt-copy-20020314 is dat).

Skinkie, alvast bedankt ;)

Overigens krijg ik meteen al bij de eerste de beste compileer actie een error :(
gcc -DHAVE_CONFIG_H -I. -I../../../flow/gsl -I../.. -I../../../flow -I../../flow -I../../../mcop -I../.. -I/usr/include/qt -I/usr/X11R6/include -I../../../libltdl -DQT_THREAD_SUPPORT -D_REENTRANT -DGSL_WANT_GLIB_WRAPPER -DGSL_WANT_ARTS_THREADS -DNDEBUG -O2 -Wp,-MD,.deps/gsldatacache.pp -c gsldatacache.c -fPIC -DPIC -o .libs/gsldatacache.o
gcc.real: gsldatacache.c: No such file or directory
gcc.real: No input files
make[4]: *** [gsldatacache.lo] Error 1
make[4]: Leaving directory `/home/peter/kde3/arts-1.0.0/obj-i386-linux/flow/gsl'
Ik probeer m dus te bouwen met debuild, heb pentium-builder geinstalleerd en DEBIAN_BUILDARCH=i686.
In arts-1.0.0/flow/gsl staat dat bestand gewoon, in dezelfde mpa in obj-i386-linux staat ie niet...

Ik nie begrijp :?

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Eet KDE3 toevallig alleen GCC3?

Zou een hoop verklaren ;)

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 15:35 schreef Skinkie het volgende:

nee hoor, ik heb de debs van arts van rc3 hier nog liggen ;) . Ik compileer nu eerst die QT3 wel, die lukt volgens mij wel. Zal wel ff duren.....

[offtopic]Skinkie, kom es online ;)

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 15:35 schreef Skinkie het volgende:

Bij mijn weten heeft KDE 3 geen probleem met gcc 2.95.

Ik heb zelf de beta's, rc's en huidige snapshots gecompiled met 2.95.3.

Ik kom op het moment trouwens helemaal niet op ftp.kde.org, '530: Login incorrect' etc. Pff, dan maar wat geduld opbrengen :).

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Ik zal ff mijn ICQ computer aanzetten ;)

Ik heb namelijk mijn mooie LFS computer gemold (deze dus) toen ik STL wilde installeren. Dus het compilen van LICQ zat er niet meer in ;)

Als het nodig is kan ik ook de sources
edit:
ook
wel mirrorren...

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 11:24
heeft iemand kde 3 al als .deb??

of staat kde 3 al in een tree van debian :?

:)

ik moet hem heben :P

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 16:01 schreef Newjersey het volgende:
heeft iemand kde 3 al als .deb??

of staat kde 3 al in een tree van debian :?

:)

ik moet hem heben :P
Lezen we ook eerst nog even voordat we posten? :? :P Heb geduld... Ik ben bezig ;)

• Newjersey
ok dan :P

kde ownt gewoon :)
ik zal het zo ff lezen :)

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 15:19 schreef odysseus het volgende:

[..]

Hmm, die qt3 geeft nu weer precies dezelfde error als bij rc3. Een 'gewone' make (ipv debuild) werkte toen wel...
Ik laat die qt3 eerst even zitten hoor ;)

• banaan-X
  • Niet online
Hmm, t zit weer es lekker tegen :(

arts:
Making all in gsl
make[4]: Entering directory `/home/peter/kde3/arts-1.0.0/obj-i386-linux/flow/gsl'
echo "/* Generated data from ../../../configure (by make gslconfig.h) */" > xgen-gch \
&& echo >> xgen-gch \
&& echo "#define GSL_SIZEOF_PTH_MUTEX_T (24)" >> xgen-gch \
&& echo "#define GSL_SIZEOF_PTH_COND_T (12)" >> xgen-gch \
&& echo "#define GSL_HAVE_MUTEXATTR_SETTYPE (1 && \\" >> xgen-gch \
&& echo " GSL_SIZEOF_PTH_MUTEX_T && \\" >> xgen-gch \
&& echo " GSL_SIZEOF_PTH_COND_T)" >> xgen-gch \
&& echo "#define GSL_SIZEOF_STD_INTMAX_T (8)" >> xgen-gch \
&& echo "#define GSL_HAVE_LIBMAD (0)" >> xgen-gch \
&& echo >> xgen-gch \
&& echo "/* Generated data ends here */" >> xgen-gch \
&& (cmp -s xgen-gch gslconfig.h || cp xgen-gch gslconfig.h) \
&& rm -f xgen-gch
/bin/sh ../../libtool --mode=compile gcc -DHAVE_CONFIG_H -I. -I../../../flow/gsl -I../.. -I../../../flow -I../../flow -I../../../mcop -I../.. -I/usr/include/qt
-I/usr/X11R6/include -I../../../libltdl -DQT_THREAD_SUPPORT -D_REENTRANT -DGSL_WANT_GLIB_WRAPPER -DGSL_WANT_ARTS_THREADS -DNDEBUG -O2 -c gsldatacache.c
mkdir .libs
gcc -DHAVE_CONFIG_H -I. -I../../../flow/gsl -I../.. -I../../../flow -I../../flow -I../../../mcop -I../.. -I/usr/include/qt -I/usr/X11R6/include -I../../../libltdl -DQT_THREAD_SUPPORT -D_REENTRANT -DGSL_WANT_GLIB_WRAPPER -DGSL_WANT_ARTS_THREADS -DNDEBUG -O2 -Wp,-MD,.deps/gsldatacache.pp -c gsldatacache.c -fPIC -DPIC -o .libs/gsldatacache.o
gcc.real: gsldatacache.c: No such file or directory
gcc.real: No input files
make[4]: *** [gsldatacache.lo] Error 1
make[4]: Leaving directory `/home/peter/kde3/arts-1.0.0/obj-i386-linux/flow/gsl'make[3]: *** [all-recursive] Error 1
make[3]: Leaving directory `/home/peter/kde3/arts-1.0.0/obj-i386-linux/flow'
make[2]: *** [all-recursive] Error 1
make[2]: Leaving directory `/home/peter/kde3/arts-1.0.0/obj-i386-linux'
make[1]: *** [all-recursive-am] Error 2
make[1]: Leaving directory `/home/peter/kde3/arts-1.0.0/obj-i386-linux'
make: *** [build-stamp] Error 2
debuild: fatal error at line 456:
dpkg-buildpackage failed!
peter@comp2:~/kde3/arts-1.0.0$
qt3-copy:
cd mysql && make -f Makefile
make[4]: Entering directory `/home/peter/kde3/qt-copy-3.0.3/plugins/src/sqldrivers/mysql'
g++ -c -pipe -fno-exceptions -Wall -W -O2 -D_REENTRANT -fPIC -DQT_NO_DEBUG -DQT_THREAD_SUPPORT -DQT_PLUGIN -DQT_SHARED -I/usr/include/freetype2 -I/home/peter/kde3/qt-copy-3.0.3/include -I/usr/X11R6/include -I/usr/X11R6/include -I.moc/release-mt/ -I/home/peter/kde3/qt-copy-3.0.3/mkspecs/linux-g++ -o .obj/main.o main.cpp
In file included from main.cpp:38:
../../../../src/sql/drivers/mysql/qsql_mysql.h:49: mysql.h: No such file or directory
In file included from main.cpp:38:
../../../../src/sql/drivers/mysql/qsql_mysql.h:63: syntax error before `*'
../../../../src/sql/drivers/mysql/qsql_mysql.h:101: syntax error before `*'
make[4]: *** [.obj/main.o] Error 1
make[4]: Leaving directory `/home/peter/kde3/qt-copy-3.0.3/plugins/src/sqldrivers/mysql'
make[3]: *** [sub-mysql] Error 2
make[3]: Leaving directory `/home/peter/kde3/qt-copy-3.0.3/plugins/src/sqldrivers'
make[2]: *** [sub-sqldrivers] Error 2
make[2]: Leaving directory `/home/peter/kde3/qt-copy-3.0.3/plugins/src'
make[1]: *** [sub-plugins] Error 2
make[1]: Leaving directory `/home/peter/kde3/qt-copy-3.0.3'
make: *** [thread-stamp] Error 2
debuild: fatal error at line 456:
dpkg-buildpackage failed!
peter@comp2:~/kde3/qt-copy-3.0.3$
Iemand ook maar enig idee? :? arts lukte bij rc3 wel om te compileren, qt3 toen ook al niet... Zou de dir debian leeggooien en zelf zo'n dir aanmaken zin hebben? Dat lijkt me echter niet erg verstandig ivm conflicts enzo...

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

ik weet niet of het wat helpt...

maar in de qt install staat toch dat hij heel graag:

/usr/lib/qt-*

en symlink:
/usr/lib/qt
wil hebben?

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Alvast als waarschuwing: er zijn problemen bekend met het compileren van aRts met gcc 3.x. Daarnaast heb je kans dat die buildscripts niet helemaal in orde zijn, ik weet niet of alles dat de package-maintainer van Qt gebruikt ook in de debian/ subdir van qt-copy zit.

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-03 11:11
Die KDE 3.0 voor Debian (woody neem ik aan ?)
300 MB haal ik niet, maar kan wel helpen met 1x 50, 1x 40 en nog 1x 40 MB.
En misschien kan ik wel wat regelen.

maar zouden ze doorgestuurd/ftp/www/etc kunnen worden of zo ?

Verwijderd

qt-3.0.3 heb ik kunnen compileren met:
code:
1
./configure -prefix /usr/lib -static -shared -qt-gif -system-zlib -thread -system-libpng -system-libjpeg -system-libmng -system-nas-sound

Ik moest wel QTDIR en mijn path aanpassen naar /usr/lib/qt en /usr/lib/qt/bin

arts kon ik compileren met :
code:
1
./configure --prefix=/opt/kde --enable-kernel-threads --with-alsa

Maar dit is een LFS based systeem. Maar ze kunnen compileren met gcc-2.95-3.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

ff offtopic:
weet je ook hoe je STL goed kan compileren zodat de libs ook werkelijk werken?

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

edit: lama

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op woensdag 03 april 2002 16:20 schreef Skinkie het volgende:
ik weet niet of het wat helpt...

maar in de qt install staat toch dat hij heel graag:

/usr/lib/qt-*

en symlink:
/usr/lib/qt
wil hebben?
Misschien dat ik het verkeerd begrijp, maar zeg je nu dat je bij het installeren van Qt een link naar /usr/lib/qt-* zou moeten hebben :?? Dan zit je een beetje met een kip-en-ei probleem, niet?
code: ./configure -prefix /usr/lib -static -shared -qt-gif -system-zlib -thread -system-libpng -system-libjpeg -system-libmng -system-nas-soundIk moest wel QTDIR en mijn path aanpassen naar /usr/lib/qt en /usr/lib/qt/bin

arts kon ik compileren met :
code:./configure --prefix=/opt/kde --enable-kernel-threads --with-alsaMaar dit is een LFS based systeem. Maar ze kunnen compileren met gcc-2.95-3.
Waarom geef je zowel -static als -shared mee? De volgende regel is het commando dat volgens mij door de developers zelf gebruikt wordt:
code:
1
./configure -system-zlib -qt-gif -system-libpng -system-libjpeg -plugin-imgfmt-mng -thread -no-stl -no-xinerama -no-g++-exceptions

Natuurlijk kun je indien nodig bijvoorbeeld die xinerama wijzigen.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

tar uitpakken un /usr/lib

dan krijg je /usr/lib/qt-*

en dan: ln -s /usr/lib/qt-* /usr/lib/qt

* = achtervoegsel

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op woensdag 03 april 2002 16:38 schreef Skinkie het volgende:
tar uitpakken un /usr/lib

dan krijg je /usr/lib/qt-*

en dan: ln -s /usr/lib/qt-* /usr/lib/qt

* = achtervoegsel
Dat kun je gewoon instellen met de variabele QTDIR en met de switch --prefix bij het installeren, er is helemaal geen reden om daar expliciet /usr/lib voor te gebruiken. Misschien beter van niet zelfs, het kan daar immers een andere Qt-installatie in de weg zitten.

* odysseus gebruikt zelf /usr/src/qt-copy en /usr/src/kde3 als installatiedirectories.

Verwijderd

Ik geef zowel -static als -shared mee omdat ik in de toekomst geen problemen wil met het compileren van apps door het ontbreken van libs gerelateerd aan qt/kde. Dus ik probeer zoveel mogelijk opties mee te nemen. Ik heb schijfruimte zat (60GB), dus die paar bytes van die static libs heb ik geen last van. Meer iets van 'baat het niet, het schaadt ook niet' . Pas als blijkt dat het niet werkt begin ik wel met het schrappen van opties. :)

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Op woensdag 03 april 2002 16:45 schreef janjanjansen het volgende:
Ik geef zowel -static als -shared mee omdat ik in de toekomst geen problemen wil met het compileren van apps door het ontbreken van libs gerelateerd aan qt/kde. Dus ik probeer zoveel mogelijk opties mee te nemen. Ik heb schijfruimte zat (60GB), dus die paar bytes van die static libs heb ik geen last van. Meer iets van 'baat het niet, het schaadt ook niet' . Pas als blijkt dat het niet werkt begin ik wel met het schrappen van opties. :)
Idd precies de LFS instelling :9

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op woensdag 03 april 2002 16:46 schreef Skinkie het volgende:
Idd precies de LFS instelling :9
offtopic:
En een instelling waarin ik me niet kan vinden :). Om maar een probleempje te noemen: stel dat er weer een fout in zlib wordt gevonden. Dan moet jij straks je complete systeem hercompileren (met de vrij grote kans iets te missen) terwijl ik gewoon even mijn zlib-library kan updaten. Geef mij toch maar de tweede optie, dat is veiliger en het geeft nog minder werk ook :P.

Verwijderd

Dat is ook de reden dat ik op mijn server en router dus gewoon een up to date versie van Slackware draai . Dus mijn 'onveilige systeem' zit niet rechtstreeks aan Internet en valt de onveiligheid dus wel mee (gewoon mijn eigen systeempje thuis).
En aangezien ik het samenstellen van een LFS systeem leuk vind staat er bijna altijd naast een werkende install ook een ontwikkel omgeving (dual boot). Dus dat hercompileren gebeurt toch wel ,ik leer iedere keer weer bij. :)

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Op woensdag 03 april 2002 16:51 schreef odysseus het volgende:

[..]

offtopic:
En een instelling waarin ik me niet kan vinden :). Om maar een probleempje te noemen: stel dat er weer een fout in zlib wordt gevonden. Dan moet jij straks je complete systeem hercompileren (met de vrij grote kans iets te missen) terwijl ik gewoon even mijn zlib-library kan updaten. Geef mij toch maar de tweede optie, dat is veiliger en het geeft nog minder werk ook :P.
maar alle progies die zlib statisch nodig hadden hebben nogsteeds het foutje :)

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op woensdag 03 april 2002 17:04 schreef Skinkie het volgende:
maar alle progies die zlib statisch nodig hadden hebben nogsteeds het foutje :)
offtopic:
Gelukkig zijn dat er niet zo heel veel, en al zouden het er wel veel zijn dan is het nog steeds geen reden om voor meer van die situaties te zorgen, niet?

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 16:25 schreef janjanjansen het volgende:

<knip>
Zo lukte het bij mij inderdaad ook met kde3rc3, alleen een deb pakket maken met debuild zat er toen ook niet in. Gewoon een make install (enzo) deed het wel prima... Dus je reactie was helaas niet van toepassing ;)

Ik zal eerst even proberen wat er gebeurt als ik in /usr/src compileer. Dan of het lukt als ik als root compileer. En als dat geen zin heeft probeer ik even zelf de /debian dir aan te maken, en kopieer ik de dependencies/conflict wel uit de /debian dir die in het pakket zit. Dan gaat er lijkt me niets mis.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Op woensdag 03 april 2002 17:12 schreef odysseus het volgende:

[..]

offtopic:
Gelukkig zijn dat er niet zo heel veel, en al zouden het er wel veel zijn dan is het nog steeds geen reden om voor meer van die situaties te zorgen, niet?
offtopic:
heb je helemaal gelijk in :), maar sommige progies hebben dan nogsteeds zlib static nodig. Maar ik zou ook voor jouw punt gaan bij een non-LFS distro :)

• RG
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op woensdag 03 april 2002 17:12 schreef odysseus het volgende:
offtopic:
Dat zijn er nog best wel veel. Maar dan nog, zlib opnieuw compileren is toch geen kunst aan. De meeste proggies gebruiken het toch als shared object en dan is het een kwestie van de zlib library opnieuw bakken.

[deze advertentieruimte is te koop]

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op woensdag 03 april 2002 17:26 schreef RG© het volgende:
Dat zijn er nog best wel veel. Maar dan nog, zlib opnieuw compileren is toch geen kunst aan. De meeste proggies gebruiken het toch als shared object en dan is het een kwestie van de zlib library opnieuw bakken.
Tuurlijk, maar het ging er nu net om dat mensen programma's static gaan compileren. Dan is het dus niet meer een kwestie van even je zlib updaten, je moet dan ook alle programma's die zlib statisch 'in zich hebben' opnieuw gaan compileren. Dat vind ik nogal nutteloos werk, alzijn er ook wel wat voordelen van te bedenken (zie een post van janjanjansen hierboven).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Vraagje: hoe maak ik zelf .DEBS? Ik heb destijds wel RC3 gedraaid, maar mn halve packagesysteem lag overhoop omdat ik volgens Debian nog geen XFree, KDE en QT had (alles uit source gecompileerd)

Edit: ik moet Debian nogal installeren, heb net een nieuw mobo en mn hele disk heb ik eerst grondig schoongeveegd (alhoewel een nieuwe kernel ook genoeg was geweest voor Linux)

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 18:12 schreef _JGC_ het volgende:
Vraagje: hoe maak ik zelf .DEBS? Ik heb destijds wel RC3 gedraaid, maar mn halve packagesysteem lag overhoop omdat ik volgens Debian nog geen XFree, KDE en QT had (alles uit source gecompileerd)

Edit: ik moet Debian nogal installeren, heb net een nieuw mobo en mn hele disk heb ik eerst grondig schoongeveegd (alhoewel een nieuwe kernel ook genoeg was geweest voor Linux)
met debuild. Maar die buildscripts van kde3 deugen volgens mij van geen kant...

Verwijderd

Ik pleit er niet voor alles static te compileren. QT zijn echter libs en die zou ik graag zowel shared en static willen hebben.
Als ik kan kiezen om een applicatie met shared libs te kunnen compileren zal ik dat ook zeker doen. :)

• B2
  • Laatst online: 15-03 12:51

B2

wa' seggie?

Hmmz, ik wacht denk ik maar op SuSE 8.0 om m'n workstation te upgraden.
Daar zit 3.nogwat standaard in. :)

Verwijderd

Banaan-X, ik zie toch echt staan dat hij mysql.h niet kan vinden.
Dus waarschijnlijk heb je zoiets als libmysql-dev nodig.
Qt3 heeft ook een database ingebouwd, waarschijnlijk maakt dat gebruik van mysql.
Misschien dat er een ./configure optie is zoals --disable-mysql of --disable-database, maar ik dacht dat je het echt nodig had.

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb um geinstalleerd (De versie die op kde.org staat)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/WHiZZi/snapshot1.png

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

En als ik kdelibs met dpkg-buildpackage wil compilen, hebben de filenames ineens een versienummer 3.0.0rc2... changelog gaat ook niet verder dan 8 maart ofzo... nee dank u, ik wacht nog wel even tot ie op kde.org staat :Y)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

ik zie ineens heel veel .deb files op mijn servertje staan :+ :o

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

* odysseus wacht op een statement van banaan-X dat dit inderdaad KDE3-packages zijn...

Ik zal zelf wel gewoon CVS blijven draaien, maar packages als fallback zou mooi zijn. En aangezien ik meen dat er voorlopig nog geen KDE3-voor-debian komt van de officiele maintainers zou dit een mooie start zijn :).

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:08

klown

geek

Misschien handig als je vertelt waar het te halen is :+

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

om ff te pesten ;)

[root@washoe public_html]# ls
arts_0.9.9-1_all.deb kdelibs4-doc_3.0.0-0rc2-1_all.deb
arts_0.9.9-1.dsc klaar_27maart
arts_0.9.9-1_i386.changes libarts1_0.9.9-1_i386.deb
kdelibs_3.0.0-0rc2-1_all.deb libarts1-bin_0.9.9-1_i386.deb
kdelibs4_3.0.0-0rc2-1_i386.deb libarts1-dev_0.9.9-1_i386.deb
kdelibs4-bin_3.0.0-0rc2-1_i386.deb libarts1-glib_0.9.9-1_i386.deb
kdelibs4-data_3.0.0-0rc2-1_all.deb libarts1-qt_0.9.9-1_i386.deb
kdelibs4-dev_3.0.0-0rc2-1_i386.deb

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Op woensdag 03 april 2002 22:29 schreef Skinkie het volgende:
om ff te pesten ;)

[root@washoe public_html]# ls
arts_0.9.9-1_all.deb
ik ook pesten dan
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
[whizzi@bermuda kde]$ ls
ark-3.0.0-1.i386.rpm
arts-1.0.0-1.i386.rpm
arts-devel-1.0.0-1.i386.rpm
*knip*
kdeaddons-kate-3.0.0-1.i386.rpm
kdeaddons-kicker-3.0.0-1.i386.rpm
kdeaddons-knewsticker-3.0.0-1.i386.rpm
kdeaddons-konqueror-3.0.0-1.i386.rpm
kdeaddons-noatun-3.0.0-1.i386.rpm
kdeadmin-3.0.0-2.i386.rpm
kdeartwork-3.0.0-3.i386.rpm
kdeartwork-kworldclock-3.0.0-3.i386.rpm
kdeartwork-locolor-3.0.0-3.i386.rpm
kdeartwork-screensavers-3.0.0-3.i386.rpm
kdebase-3.0.0-2.i386.rpm
*knip*

:Y)

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

daar kan ik tegenop :P ik heb ze van Banaan-X :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
[root@washoe public_html]# ls -l
totaal 13136
-rw-r--r--    1 banaan   banaan  2008 apr  3 19:46 arts_0.9.9-1_all.deb
-rw-r--r--    1 banaan   banaan   455 apr  3 19:46 arts_0.9.9-1.dsc
-rw-r--r--    1 banaan   banaan  1509 apr  3 19:46 arts_0.9.9-1_i386.changes
-rw-r--r--    1 banaan   banaan 13264 apr  3 22:44 kdelibs_3.0.0-0rc2-1_all.deb
-rw-r--r--    1 banaan   banaan   588 apr  3 22:44 kdelibs_3.0.0-0rc2-1.dsc
-rw-r--r--    1 banaan   banaan  1466 apr  3 22:44 kdelibs_3.0.0-0rc2-1_i386.changes
-rw-r--r--    1 banaan   banaan     458752 apr  3 22:43 kdelibs_3.0.0-0rc2-1.tar.gz
-rw-r--r--    1 banaan   banaan    5486366 apr  3 22:21 kdelibs4_3.0.0-0rc2-1_i386.deb
-rw-r--r--    1 banaan   banaan     507688 apr  3 22:07 kdelibs4-bin_3.0.0-0rc2-1_i386.deb
-rw-r--r--    1 banaan   banaan    3053410 apr  3 22:11 kdelibs4-data_3.0.0-0rc2-1_all.deb
-rw-r--r--    1 banaan   banaan     828824 apr  3 22:12 kdelibs4-dev_3.0.0-0rc2-1_i386.deb
-rw-r--r--    1 banaan   banaan    2062538 apr  3 22:14 kdelibs4-doc_3.0.0-0rc2-1_all.deb
-rw-r--r--    1 banaan   banaan 17190 apr  3 16:06 klaar_27maart
-rw-r--r--    1 banaan   banaan     673418 apr  3 19:47 libarts1_0.9.9-1_i386.deb
-rw-r--r--    1 banaan   banaan 74242 apr  3 19:46 libarts1-bin_0.9.9-1_i386.deb
-rw-r--r--    1 banaan   banaan     142064 apr  3 19:46 libarts1-dev_0.9.9-1_i386.deb
-rw-r--r--    1 banaan   banaan 10538 apr  3 19:46 libarts1-glib_0.9.9-1_i386.deb
-rw-r--r--    1 banaan   banaan 30714 apr  3 19:46 libarts1-qt_0.9.9-1_i386.deb

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-03 11:11
Tja, waar kunnen we het downloaden, ftp of een grote tgz file ?
Eventueel kan ik hem wel ergens zien te hosten.

-- edit --

Dat zou nu een handige optie bij GoT zijn, file's mee uploaden, jammer genoeg past zo'n grote file van 250 MB er niet bij. (beetje veel ruimte) en zullen er altijd cracks etc geupload worden, maar kleine bestandjes (tot 100 KB, kan je heel wat source instoppen), die je alleen kan downloaden als je reffer van gathering.tweakers.net komt, zou best wel handig zijn.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

ik zit ff op een seintje van banaan te wachten... en gaan gezien ik geen ICQ meer aan heb vanavond zal dat of via het form of via de meel moeten.

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Voor de personen die het interessant vinden,

Hier staat Tweakers.net in Konqueror. Met de muis over zo'n plaatje heen. Javascript werkt dus ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/WHiZZi/snapshot2.png

Overigens, volgens de info draai ik toch echt KDE 3.0.0 nu :9

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/WHiZZi/kde_groot.png
En dat allemaal met RPM-etjes van ftp.kde.org

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Ik kan niet meer wachten hoor!

http://ai.ics.hro.nl/~banaan/

en behandel haar met respect O+

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

• _Squatt_
  • Niet online
Ik probeer weer eens om verbinding te krijgen (hee Largo Winch, Buffy en Angel zijn ook belangrijk), en presto *verbinding*. Vannacht maar even laten compileren :).

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 22:22 schreef odysseus het volgende:
* odysseus wacht op een statement van banaan-X dat dit inderdaad KDE3-packages zijn...

Ik zal zelf wel gewoon CVS blijven draaien, maar packages als fallback zou mooi zijn. En aangezien ik meen dat er voorlopig nog geen KDE3-voor-debian komt van de officiele maintainers zou dit een mooie start zijn :).
Daar kan ik momenteel nog weinig van zeggen. Het debben zat wat tegen, maar inmiddels heeft mijn pc er wel weer trek ik ;) .
De debian maintainer scripts zijn i.i.g. van rc2 ofzo. Vandaar dat de bestandnamen van de debs ook dat in zich hebben. Ik neem echter zonder meer aan dat de sources die op ftp.kde.org staan zelf wel kde3 final zijn! :+ Waarschijnlijk kan ik het pas zeggen als KDEbase klaar is met compileren en geinstalleerd is. Momenteel wordt die gecompileerd ;)

Overigens voordat iedereen nu die debs gaat halen ;)

- QT3 heb ik nog niet zelf gecompiled, want deze zit gewoon in de unstable tree (libqt3)
- KDE2 uninstallen kan met "apt-get remove libarts kdelibs". Er zullen nu veel pakketten mee willen uninstallen vanwege dependencies op kdelibs, maar dat is niet erg, want kdelibs4 (uit kde3) vervangt kdelibs3 (uit kde2), waarna je dus al die programma's weer kunt installeren.
(misschien dat dit voor jullie niet van belang is, en hebben jullie dit probleem niet, maar ik moest dus libarts en kdelibs van mijn systeem halen om te kunnen compileren)
- Die -dev debs heb je waarschijnlijk niet nodig voor het draaien van kde.

Overigens garandeer ik dus nog niet dat het compileren van kdebase lukt, dus ik zou even wachten totdat deze ook op de http staan ;)

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Op woensdag 03 april 2002 23:11 schreef WHiZZi het volgende:
Voor de personen die het interessant vinden,

Hier staat Tweakers.net in Konqueror. Met de muis over zo'n plaatje heen. Javascript werkt dus ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/WHiZZi/snapshot2.png

Overigens, volgens de info draai ik toch echt KDE 3.0.0 nu :9

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/WHiZZi/snapshot3.png
En dat allemaal met RPM-etjes van ftp.kde.org
tering die is mooi. trouwens is het nou handig om een hoop truetype fonts ergens vandaan te halen of maakt dat geen hol uit?

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-03 16:08

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

VET!!!! Ga ik natuurlijk asap neerhalen ;)
Ik begin binnenkort met een LFS (als me nieuwe hd er is) en dan gelijk kde 3 erop.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 23:22 schreef WHiZZi het volgende:
http://www.kde.org/announcements/announce-3.0.html

OFFICIEEL!
Hoezo zwaar overbelast!! >:)

Daarom hier maar even een kopie ;)

• _Squatt_
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 23:28 schreef Skinkie het volgende:
tering die is mooi. trouwens is het nou handig om een hoop truetype fonts ergens vandaan te halen of maakt dat geen hol uit?
Een hoop truetype fonts heb je niet nodig, maar om te genieten van anti-aliased fonts zul je er wel een paar moeten hebben :).

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

nu we het toch over mooie dingen hebben:

ik heb een mandrake bak met Koffice oude versie en mijn LFS met Koffice nieuw 2.2.2.

Waarom opent die oude Koffice plaatjes veel mooier? De nieuwe Koffice gaat met plaatjes lopen kloten, hebben meer mensen daar last van?

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

mjah sleur 'k de slackware packages van een ibiblio server af.. krijg weer een of andere vage build voor me hoofd.. konqueror zonder javascript, apps die spontaan crashen bugs in kate :)
mjah trek nu de troep direct van ftp.kde.org, nog een kleine 5 minuutjes. Maar is er verder al ieman die slack geupdate heeft?
Als 'k eindelijk de goede pakketten heb mirror 'k ze wel ff op http://luc.hostservices.nl

Verwijderd

Eindelijk is die zut eens klaar >:)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bulthuis/dtkde3s.png

Kaal maar dus wel gelukt :)

• banaan-X
  • Niet online
:( Ik heb slecht nieuws! :(
... Het is mislukt...

- Waarom?
Nou, die debianscripts van kdebase waren helemaal hopeloos... Die van libarts1 en kdelibs4 waren nog redelijk te omzeilen/creatief op te lossen. Maar bij kdebase was dat echt totaal niet mogelijk.
Ik ben dus inmiddels bezig om kde2 weet te apt'en :'( . We moeten dus helaas nog even wachten totdat debian goede compileer scripts verschaft en kde3 is de tree komt...

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

* WHiZZi is trots

http://www.tweakers.net/nieuws/21266

Mijn allereerste NIEUWSpost *D *D

Verwijderd

http://www.tweakers.net/nieuws/21266

Mijn allereerste NIEUWSpost *D *D
Jaja, nogmaals gefeliciteerd hoor :)

Als nu alle NOS-sers eens gaan laten zien dat ze kunnen posten in die draad. >:)

/me denkt dat het best grappig is als er >1000 reacties komen in de http://www.tweakers.net/nieuws/21266 draad :+

Tis in een aantal draadjes op het forum ook gelukt. :)

• Newjersey
Op donderdag 04 april 2002 12:09 schreef banaan-X het volgende:
:( Ik heb slecht nieuws! :(
... Het is mislukt...

- Waarom?
Nou, die debianscripts van kdebase waren helemaal hopeloos... Die van libarts1 en kdelibs4 waren nog redelijk te omzeilen/creatief op te lossen. Maar bij kdebase was dat echt totaal niet mogelijk.
Ik ben dus inmiddels bezig om kde2 weet te apt'en :'( . We moeten dus helaas nog even wachten totdat debian goede compileer scripts verschaft en kde3 is de tree komt...
das echt k*t :( , dus dan maar idd wachten ja, ik ga niet de hele shit zelf compilen, ik wacht wel op een officieel .deb pakketje of dat kde 3 in de unstable tree komt.. :)

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Hmm, leuk detail ;). Na de post van WHiZZi gelezen te hebben met daarin de quote uit de aankondiging ging ik ook nog even naar dot.kde.org (aanrader: die draait op een andere server dan www.kde.org en is dus nog gewoon bereikbaar, heeft ook alle nieuwsposts) en vond een verschil in de aankondiging.
Uit de nieuwspost op de FP:
KDE 3.0 is available in 49 languages and ships with the core KDE libraries, the base desktop environment, an integrated development environment [...]
En op dot.kde.org:
KDE 3.0 is available in 50 languages and ships with the core KDE libraries, the base desktop environment, an integrated development environment [...]

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Aangepast ;)

Stond gisteren toch echt wel op KDE.org
(zie ook http://www.tweakers.net/~kees/kde/announce-3.0.htm voor de mirror van gisteren)

vaag.. hebben ze spontaan nog een taal ontdekt ofzo? :+

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Misschien waren ze het engels wel vergeten...kan ik me eigenlijk best voorstellen :).

Verwijderd

Jawel.. Hier is ie dan.. KDE 3.iets... Trek zelf je conclusies maar..

Afbeeldingslocatie: http://www.shoikan.org/shodesks.jpg

Ik draai met Slackware 8.0 en heb van het hele verhaal tot nog toe packages gebouwd (voor i686 enzo) welke ik nu naar de ftp server van de baas aan het uploaden ben. Ik heb nog niet alle delen gecompileerd, maar je kunt al een draaiende KDE hebben, voorzien van alle nieuwigheidjes. Laat me weten of je geinteresseerd bent, dan geef ik het adres van die server wel even op.

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 00:26
Dat ziet er allemaal zo chill uit!! En ik moet wachten totdat die in Debian testing komt :?

To be, or not to be...

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Dat gaat nog wel even duren vrees ik...als je het niet erg vindt om zelf te compileren dan zou je de source kunnen nemen en gewoon het geheel zelf bouwen. Dat draait hier (Debian Sid) niet slecht (al ben ik ondertussen zo gewend aan twm dat ik dat nog draai...zal binnenkort wel weer overstappen).

• _Squatt_
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 18:31 schreef Ansenyi het volgende:
Dat ziet er allemaal zo chill uit!! En ik moet wachten totdat die in Debian testing komt :?
Je kunt 't ook zelf compileren hoor, zo moeilijk is dat niet :).

En om nog maar even schaamteloos mijn post uit het screenshot-draadje te herhalen:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2912176748

edit:
Jemig, eerst refreshen voor je post, odysseus zegt hetzelfde.

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 00:26
Op donderdag 04 april 2002 18:34 schreef odysseus het volgende:
Dat gaat nog wel even duren vrees ik...als je het niet erg vindt om zelf te compileren dan zou je de source kunnen nemen en gewoon het geheel zelf bouwen. Dat draait hier (Debian Sid) niet slecht (al ben ik ondertussen zo gewend aan twm dat ik dat nog draai...zal binnenkort wel weer overstappen).
Hmm dan ga ik dat maar eens proberen (1e keer :P). En doe ik gewoon via de FAQ op KDE org of moet is dat niet genoeg?

To be, or not to be...

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 18:54 schreef Ansenyi het volgende:

[..]

Hmm dan ga ik dat maar eens proberen (1e keer :P). En doe ik gewoon via de FAQ op KDE org of moet is dat niet genoeg?
Als je er geen debs van maakt is t vrij simpel.
je begint met libqt3 uit de debian tree te halen, dan doe je arts, dan libkde, dan kdebase, en dan wat je zelf verder een leuke volgoorde vind ;) . Wat je steeds met elke source moet doen is:
make -f Makefile.cvs
./configure
make
make install

Bedenk wel dat je dus je deb-systeem redelijk tot puinhoop maakt, want van dependencies en conflicts heeft een source nog nooit gehoord! Dus: eigen risico! :P ;)

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je haalt als je het goed doet helemaal niets overhoop. In de uitleg op kde.org wordt duidelijk beschreven hoe je KDEDIR en QTDIR moet zetten. Als die goed staan dan zal er niets fout gaan. Er staat een erg goede HOWTO op hier. Die maakt zelfs een aparte gebruiker aan, dan kan er helemaal niets fout gaan. Als het allemaal geïnstalleerd is dan kun je alsnog ook andere gebruikers KDE3 laten gebruiken door simpelweg hun PATH te veranderen.

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 19:25 schreef odysseus het volgende:
Je haalt als je het goed doet helemaal niets overhoop. In de uitleg op kde.org wordt duidelijk beschreven hoe je KDEDIR en QTDIR moet zetten. Als die goed staan dan zal er niets fout gaan. Er staat een erg goede HOWTO op hier. Die maakt zelfs een aparte gebruiker aan, dan kan er helemaal niets fout gaan. Als het allemaal geïnstalleerd is dan kun je alsnog ook andere gebruikers KDE3 laten gebruiken door simpelweg hun PATH te veranderen.
Zo heb ik het ook een keer gedaan, maar je maakt dan eigenlijk een KDE voor 1 gebruiker aan...

Overigens ga ik zo nog 1x proberen om debs te maken. Dit keer met mijn eigen (dus onofficiele buildscripts).
Pagina: 1 2 Laatste