Wa bint det dan, guldens?Op dinsdag 02 april 2002 15:58 schreef R0bby het volgende:
[..]
hehe, bij AMD is je gulden een daalder waard.
leuk initiatief. alleen die klodder pasta, wat ook nog eens slechte nep zilver pasta is, moet je dus echt wel eerst uitsmeren. als je dat niet goed doet heb je kans op een niet egale verdeling en da's nie goed voor de warmte overdracht.Op dinsdag 02 april 2002 15:24 schreef Darkice het volgende:
VOnd het wel leuk om eens even te kijken waneer je nou eigenlijk geen garantie meer hebt.
Bij dit bedrijf doen ze het zo:
http://www.dvc-computers.nl/het_correct_koelen_van_amd_cpu.htm
ook een goede tip: als je het clipje vastmaakt leg er dan iets van een kartonnetje onder om beschadigingen bij het uitschieten te voorkomen. vooral als je het voor het eerst doet komt dit nog wel eens voor.
Verwijderd
gebruik een dopsleutel!!! kun je NIET uitschieten! de ultieme oplossing!Op dinsdag 02 april 2002 21:45 schreef weareborg het volgende:
[..]
leuk initiatief. alleen die klodder pasta, wat ook nog eens slechte nep zilver pasta is, moet je dus echt wel eerst uitsmeren. als je dat niet goed doet heb je kans op een niet egale verdeling en da's nie goed voor de warmte overdracht.
ook een goede tip: als je het clipje vastmaakt leg er dan iets van een kartonnetje onder om beschadigingen bij het uitschieten te voorkomen. vooral als je het voor het eerst doet komt dit nog wel eens voor.
Me oude thermaltake 6 Cu+ had een klein uitsparinkje waar je een platte schroevendraaien in kon zetten. Handig totdat je uitschiet.
Kijk nu eens naar Zalman. Op de clip zit ee nklein gaatje, Daarin druk je een (bijgeleverde) pin en uitschieten is onmogelijk!
Ik was er zeker van dat me proc nog leefde na installatie. (was bij tt niet!)
Ik wou dat meerderen dat zo deden!
Kijk nu eens naar Zalman. Op de clip zit ee nklein gaatje, Daarin druk je een (bijgeleverde) pin en uitschieten is onmogelijk!
Ik was er zeker van dat me proc nog leefde na installatie. (was bij tt niet!)
Ik wou dat meerderen dat zo deden!
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Ik heb het filmpje gedownload. Maar als ik hem afspeel met Windows mediaplayer, krijg ik geen beeld. Hij gaat codecs downloaden (zeg hij) maar zonder resultaat.
Welke codecs moet ik hier voor hebben??
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
misschien divx ofzoOp dinsdag 02 april 2002 22:04 schreef Hu9o het volgende:
Ik heb het filmpje gedownload. Maar als ik hem afspeel met Windows mediaplayer, krijg ik geen beeld. Hij gaat codecs downloaden (zeg hij) maar zonder resultaat.
ik moes er toch ff opslaan....

amd 700
amd 700
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Hoezo extreem geweldOp dinsdag 02 april 2002 22:32 schreef Firecow het volgende:
[afbeelding]
amd 700
toen we oude sooi op m`n werk gingen opruimen, apples kapot tegen de muur gooien en 486 systemen aangort stampen.. lucht best op
nah viel wel mee hoorOp dinsdag 02 april 2002 22:37 schreef AMDude het volgende:
[..]
Hoezo extreem geweld
3 hamer tikke ofzo
en ff geperst tussen de bankschroef
tis gewoon een oude 486 geval van school
Verwijderd
ik neem aan dat ie t al niet meer deed.....Op dinsdag 02 april 2002 22:32 schreef Firecow het volgende:
[afbeelding]
amd 700
Verwijderd
ik heb wel respect voor jullie!
ik had nog een oude 486 proc liggen, en daar wilde ik een sleutenhanger van maken.... heb dus me Metabo klopboor gepakt.... maar het lukte niet! dat spul is keihard!!! ben al snel gestopt, maar er zat echt een gaatje in van een halve millimeter....
ik had nog een oude 486 proc liggen, en daar wilde ik een sleutenhanger van maken.... heb dus me Metabo klopboor gepakt.... maar het lukte niet! dat spul is keihard!!! ben al snel gestopt, maar er zat echt een gaatje in van een halve millimeter....
Daar moet je minimaal een diamantboor voor hebbenOp dinsdag 02 april 2002 22:49 schreef schaapie het volgende:
ik heb wel respect voor jullie!
Verwijderd
Aan het meegeleverde filmpje van de topic starter gezien fikt zo'n Intel niet door zonder koeling, bij een AMD is dat slechts in enkele seconden,Op dinsdag 02 april 2002 15:48 schreef ThaNetRunner het volgende:
wanneer komen er nou eindelijk eens goeie plaatjes van INTEL processoren... Want die AMD krijgt zo wel een lekkere naam.... alles breekt.. verbrand enz enz
(/me betaalt wel wat meer)
Wrom eigenlijk 486's en P75's doodmeppen 
Prima router ofzo toch?
Vind het eigenlijk zonde. Ok, als de zooi toch al dood is, maar wrom goeie proc's doodmeppen?
Ik heb btw alleen nog een dood mobo, heb ik de pic alleen niet hier bij de hand (staat op een andere comp), zal ik dat ook nog posten
Prima router ofzo toch?
Vind het eigenlijk zonde. Ok, als de zooi toch al dood is, maar wrom goeie proc's doodmeppen?
Ik heb btw alleen nog een dood mobo, heb ik de pic alleen niet hier bij de hand (staat op een andere comp), zal ik dat ook nog posten
Verstuurd vanaf mijn Computer®
ik mep geen goeie dood hooorOp dinsdag 02 april 2002 23:01 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Prima router ofzo toch?
kun je wel andere leuke dingen mee doen
Nee hij was alkapot die van mij dus vandaar
Dit is juist andersom hoor. Alleen met die AMD wachten ze. Die intels zullen hun wel te duur zijn.Op dinsdag 02 april 2002 23:00 schreef markvleth het volgende:
[..]
Aan het meegeleverde filmpje van de topic starter gezien fikt zo'n Intel niet door zonder koeling, bij een AMD is dat slechts in enkele seconden,
(/me betaalt wel wat meer)
Verwijderd
Omdat ik thuis 3 486's heb liggen en maar 1 HD van 2GB (de rest is allemaal 10GB+ en dat kan niet op en 486)Op dinsdag 02 april 2002 23:01 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Prima router ofzo toch?
Vanavond doe ik me 486 (zelfs met fimpje)Op dinsdag 02 april 2002 21:20 schreef Drone60 het volgende:
[..]
da's bluf
Verwijderd
andersom? die AMD fikt gewoon door, dat zie je... dus "andersom" slaat nergens op. die Intels hebben een beveiliging zoals je op het filmpje ziet, de P3 loopt vast, de P4 gaat gewoon terugclocken, en dat vind ik wel een super voordeel van Intel.Op woensdag 03 april 2002 07:51 schreef Darkice het volgende:
[..]
Dit is juist andersom hoor. Alleen met die AMD wachten ze. Die intels zullen hun wel te duur zijn.
de nieuwe AMD cpu's hebbben trouwens ook zoiets, genaamd C.O.P. Ik heb alleen nog maar 1 mobo gezien die er gebruik van maakte (een Asus).
Check m'n sig..
Was getekend, enz. | specs
In het klein is het net alsof je hem gesoept hebt ofzo. Maar toen ik hem aanklikte leek het al wat echter
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Dat had ik dus ook met m'n xp1700+, nergens aan te zien dat ie doorgefikt was, maar hij deed het toch echt niet meer...Op dinsdag 02 april 2002 22:48 schreef freezy17 het volgende:
Mijn TB850 is ook overleden, er is alleen niks van te zien op de foto zelf!
is het moeilijk om met een staalboortje door een Amd Athlon heen te boren ? want ik wil er een sleutelhanger van maken.
hehe hier is mijn pentium 4 2Ghz die ik na 2 weken heb verne*kt

Upside down
damn weg 1200 piek
wat heb je daar mee gedaan???? levend in het vuur gegooit en kijken hoe warm die ken worden en of die ook daadwerkelijk langzamer ging lopenOp woensdag 03 april 2002 13:21 schreef Craytahar het volgende:
...
maarja een INTEL
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
Verwijderd
cpu nog intact:)
nogges ik hoop dat julli het kunnen lezen (denk niet
mmm dat is toch anders dat ik had verwacht mmm die core zit met kit vast
ik heb er expres de hamer niet opgezet ik hoopte dat ie nog ging werken nadat de heatspreader er af was maar omdat de core aan stront is denk ik niet
is btw een AMD K6 400
ik vind het allemaal best knap. Toen ik 15 was zette ik een silverado (die er om bekend staat lastig gemonteerd te worden) er zo op. 2 keer zelfs. Ik snap niet hoe die mensen dat voor elkaar krijgen..
Lever je ook een fragmentatiebril bij die plaatjesOp woensdag 03 april 2002 16:05 plaatste T-Mug hele vage foto's
Verwijderd
ik heb nu al +/- 50 AMD XP+ en nog meer duron's inelkaar gezet (zwart werken bij me pa's bedrijfOp woensdag 03 april 2002 16:06 schreef marteltor het volgende:
ik vind het allemaal best knap. Toen ik 15 was zette ik een silverado (die er om bekend staat lastig gemonteerd te worden) er zo op. 2 keer zelfs. Ik snap niet hoe die mensen dat voor elkaar krijgen..
wat in die text staat is letterlijk gericht voor supper n000bs hoor...
een cpu + koeler er opzetten is een ijtje
gewoon klikke
drukken
klaar
een cpu + koeler er opzetten is een ijtje
gewoon klikke
drukken
klaar
daarom zeg ik dat het knap is om ze te mollenOp woensdag 03 april 2002 16:08 schreef T-Mug het volgende:
[..]
ik heb nu al +/- 50 AMD XP+ en nog meer duron's inelkaar gezet (zwart werken bij me pa's bedrijf) en me is 14 en ze werken altijd! (soms niet maar dan is der wat mis met cpu of mamaplank)
Verwijderd
Hier m'n kapotte xp1700+, 'k weet niet of het goed te zien is, mr zit een barst overlangs de core, kortsluiting gehad in m'n socket, beetje teveel voltage opgekregen 
M'n vingers verbrand aan pal8045, dus da kon nie geoznd geweest zijn

Bij deze is hij dus verhuisd naar de eeuwige overclockvelden
mozeskriebel.... hebben ze geld teveel...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....
Verwijderd
Toch niet moeilijk?
Je pakt je dremel, dat boortje dat je er standaard bijkrijgt erinproppen, denk metaalboortje ken daar nie zoveel van
Dremel traag laten draaien en beetje duwen zodanig dat je een heel klein putje hebt, en dan da kraam op de hoogste stand kletsen, na een 30seconden zal je er wel doorzitten
Voor de pinnekes gewoon da klein slijpschijfke op dremelke steken, en over en weer bewegen, die pinnekes springen dan gewoon los. Wel opletten voor ogen en armen, want da springt en da's warm
Je pakt je dremel, dat boortje dat je er standaard bijkrijgt erinproppen, denk metaalboortje ken daar nie zoveel van
Dremel traag laten draaien en beetje duwen zodanig dat je een heel klein putje hebt, en dan da kraam op de hoogste stand kletsen, na een 30seconden zal je er wel doorzitten
Voor de pinnekes gewoon da klein slijpschijfke op dremelke steken, en over en weer bewegen, die pinnekes springen dan gewoon los. Wel opletten voor ogen en armen, want da springt en da's warm
Verwijderd
nodig dan >?Op dinsdag 02 april 2002 16:08 schreef FastBunny het volgende:
[..]
nee stuur die maar naar mij toe
Als je er ook meteen een moederbordje voor hebt wel jaOp woensdag 03 april 2002 16:52 schreef TweakMaster het volgende:
[..]
nodig dan >?
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Verwijderd
ghehe..kep wel een mobo maar ik denk dattie kapot is..een dell optiplex ofzo...hij piept alleen maar raar
Hmm ja als je ff uitzoekt wat t is heb je weer een leuke pc erbijOp woensdag 03 april 2002 16:59 schreef TweakMaster het volgende:
ghehe..kep wel een mobo maar ik denk dattie kapot is..een dell optiplex ofzo...hij piept alleen maar raar
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Verwijderd
och...ik heb hier al een duron 850 , athlon 900 , athlon 1400 , celly 400 en een pentium 200 mmx staan..
Verwijderd
Ik zie een x aantal gesloopte AMD processors en maar een van pentium,
conclusie: Pentium is onverwoestbaar , alleen niet voor de "die hards" p4-cpu-killers
conclusie: Pentium is onverwoestbaar , alleen niet voor de "die hards" p4-cpu-killers
Verwijderd
verkeerde conclussie jong, is gewoon omdat er veel meer overclockers & tweakers zijn die amd gebruiken!
is hetzelfde om zeggen dat bmw's vaker in een ongeval betrokken zijn dan lada's...
is hetzelfde om zeggen dat bmw's vaker in een ongeval betrokken zijn dan lada's...
Verwijderd
Filmpje (3.71MB) 
Foto's
http://www.bart-on-tour.com/cpu1.jpg
http://www.bart-on-tour.com/cpu2.jpg
[urlhttp://www.bart-on-tour.com/cpu3.jpg[/url]
http://www.bart-on-tour.com/cpu4.jpg
Sorry voor de brakke kwaliteit, webcam
Ik heb nu een mooie losse 486 core
dat gaat een sleutelhanger worden. De kwaliteit van de webcam is niet goed genoeg voor een mooie foto van de core. Op foto 3 ie je het het beste.
Foto's
http://www.bart-on-tour.com/cpu1.jpg
http://www.bart-on-tour.com/cpu2.jpg
[urlhttp://www.bart-on-tour.com/cpu3.jpg[/url]
http://www.bart-on-tour.com/cpu4.jpg
Sorry voor de brakke kwaliteit, webcam
Ik heb nu een mooie losse 486 core
Verwijderd
Het punt is dat mijn Duron 600 van page 3 kapot was na het verkeerd monteren in de winkel door een collega. Ik heb gewoon de duron mee genomen en er een keer met een hamer opgemept, moet je toch is proberen das lagguh man
Verwijderd
zien der wel leuk uitOp dinsdag 02 april 2002 15:40 schreef R0bby het volgende:
Van www.twistedhardware.net :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tja, en nu maar bidden dat het niet met je eigen CPU gebeurd....
Verwijderd
een P75 nadat ik er een keer met een schaar opgeslagen had. Die dingen kunnen echt niets hebben!!!
Nee een daalder = 1,50Op dinsdag 02 april 2002 15:58 schreef R0bby het volgende:
[..]
hehe, bij AMD is je gulden een daalder waard.
eigenlijk moet het zijn:
bij AMD is je gulden een Euro waard..
en de gene deze begint te zeiken dat een euro 2,20371 =
kan het dak op.......>:)
Time is that quality of nature which keeps events from happening all at once.
Lately it doesn't seem to be working.
Die pics zijn wazig, hier wat betere PicsOp woensdag 03 april 2002 16:05 schreef T-Mug het volgende:
[afbeelding]
cpu nog intact:)
[afbeelding]
nogges ik hoop dat julli het kunnen lezen (denk niet)
[afbeelding]
mmm dat is toch anders dat ik had verwacht mmm die core zit met kit vast
ik heb er expres de hamer niet opgezet ik hoopte dat ie nog ging werken nadat de heatspreader er af was maar omdat de core aan stront is denk ik niet
is btw een AMD K6 400
Een K6-2 450AHX, de heatspreader is een beetje verneukt dus die gaat er af:

De schroevendraaier er onder

Nou, die zit wel erg scheef:

Hup HS eraf:

Die lijkt wel enigzins op de huidige AMD-tjes:

Mijn core is nog heel

Zoek de verschillen:

K6 300 (werkend) <-> K6 450 (kapot)
Ja, dat krijg je als je 3.5v ipv 2.4v op de core zet
Op woensdag 03 april 2002 23:06 schreef martijntje het volgende:
een P75 nadat ik er een keer met een schaar opgeslagen had. Die dingen kunnen echt niets hebben!!!
[afbeelding]
Met weemoed denk ik terug aan de tijd dat ik mijn P75 overclockte naar 120... Aan wat je er toch nog allemaal mee kon, MP3 draaien enzo...
En nu worden ze gewoon kapot gemept
Of was ie al dood?
Verwijderd
Lol dat doet me denken aan een "bekende" zaak in nijmegen waar ik een compleet goed werkende p3 866 uit de rommelbak heb gehaald voor toen nog 5 gulden!!
Zij d8ten hij doet ut niet meer want hij is ranzig vies...
Ik d8t ik poets hem op en heb een mooie sluitel hanger voor 5 gulden!
Kwam ik thuis ff proberen natuurlijk en ja hoor een gloedje mooi werkende p3 866 voor 5 gulden
Dat noem ik nou eens geluk
Kwam ik thuis ff proberen natuurlijk en ja hoor een gloedje mooi werkende p3 866 voor 5 gulden
Verwijderd
Dat vond ik eerst ook. Maar als je er op een gegeven moment een stuk of 25 hebt en de verveling slaat toe....Op donderdag 04 april 2002 17:07 schreef W3ird_N3rd het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Met weemoed denk ik terug aan de tijd dat ik mijn P75 overclockte naar 120... Aan wat je er toch nog allemaal mee kon, MP3 draaien enzo...
En nu worden ze gewoon kapot gemept
Of was ie al dood?
Nu zal ie het niet meer doen. Voordat ik mijn schaar paktte werkte hij perfect. (zelfs zonder actieve koeling
Tot nu toe is alleen nog mijn Asus A7V naar de klote
. Nog geen proc gemold
.
FF naar de site van de hardeschijvenfabrikant en iets als Maxtor's Maxblast downloaden (WD, Seagate, ze hebben allemaal zo'n geval) - heb ooit op een 486 een 15G dualboot 98SE/RH62 aan de praat gekregenOp woensdag 03 april 2002 10:16 schreef vanDee het volgende:
Omdat ik thuis 3 486's heb liggen en maar 1 HD van 2GB (de rest is allemaal 10GB+ en dat kan niet op en 486)
Moet je natuurlijk wel ff tijd voor uittrekken - maar onmogelijk bestaat niet, met die grote schijven. Lekker bewaren dus, die 486'jes!
/me heeft er ook drie - maar weer geen harde schijven genoeg
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Verwijderd
Ach ja, je moet wat doen met je tijd. Ik moet zeggen dat ik nu best wel een stoere sleutelhanger heb. De 'losse' core van een 468Op donderdag 04 april 2002 17:36 schreef Rat het volgende:
[..]
Lekker bewaren dus, die 486'jes!
/me heeft er ook drie - maar weer geen harde schijven genoeg
Dan geef je ze voor mijn part gratis weg in vraag/aanbodOp donderdag 04 april 2002 17:25 schreef martijntje het volgende:
[..]
Dat vond ik eerst ook. Maar als je er op een gegeven moment een stuk of 25 hebt en de verveling slaat toe....
Nu zal ie het niet meer doen. Voordat ik mijn schaar paktte werkte hij perfect. (zelfs zonder actieve koeling
Als je ze dan per se moet mollen doe het dan op een zinnige manier, koop een supersocket 7 bordje en ga ze overclocken.. Ik heb mijn P75 destijds met 486 cooler op 120 geclockt dus wie weet hoe ver jij komt
Lijkt me zinniger dan ze dood meppen
volgens mij ken ik die zaak ook?? liggen vaak genoeg p2 en p3 borden in de "rommelbak"Op donderdag 04 april 2002 17:24 schreef twakker het volgende:
Lol dat doet me denken aan een "bekende" zaak in nijmegen waar ik een compleet goed werkende p3 866 uit de rommelbak heb gehaald voor toen nog 5 gulden!!
Kwam ik thuis ff proberen natuurlijk en ja hoor een gloedje mooi werkende p3 866 voor 5 gulden![]()
![]()
![]()
![]()
To be determined...
ff reply terug op eerder in een topic :
Bij AMD is je euro een gulden waard : dat lijkt me beter
ik heb mijn eerste ook verneukt.. ik den niet dat et duidelijk is : tbird 1400 ik zet hier zo een plaatje neer
hier issie dan :

sorry voor debrakke pic, de core is afgebrokkeld aan de bovenkant.. ik met men lompe kracht de ran d van de core afgebroken
Bij AMD is je euro een gulden waard : dat lijkt me beter
ik heb mijn eerste ook verneukt.. ik den niet dat et duidelijk is : tbird 1400 ik zet hier zo een plaatje neer
hier issie dan :

sorry voor debrakke pic, de core is afgebrokkeld aan de bovenkant.. ik met men lompe kracht de ran d van de core afgebroken
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
Ik heb nog een gigabyte mobo met een 440bx chipset, iig nog een intel chip naar de klote.. morgen een foto
hehe..hoe kon je dat nou doen..gigabyte is een cheapo merk..maar mijn celly mobo 440LX chipset.. dat ding ruleert..hij is supersnel... ik weet niet wat het is, maar als ik pc's bouw..dan draaien ze super goed!!!
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
LOL Morgen ga ik ook m'n K6-2 Uncappen
Kijken of ik daarna ook een foto van een dooie proc kan posten
Verwijderd
bron: [topic=454014/1/50] <= ander topic van mij.
ik post het hier ook wel
Ik was bezig een koelblok van een tot nu toe onbekende 486 pros af te halen.
dat ding zat dus lekker vast, ik pak een hamer+schroevendraaier mep KRAK.

maar na ff puzelen bleek het een 486DX4 @ 100 mhz te zijn
dat was een mooie upgrade geweest voor me 486(is een DX @ 33mhz)
die prosessor zit met een soort van aluminium folie aan de koelblok vast. zo sterk is geen een lijm, echt super spul!
ik post het hier ook wel
Ik was bezig een koelblok van een tot nu toe onbekende 486 pros af te halen.
dat ding zat dus lekker vast, ik pak een hamer+schroevendraaier mep KRAK.
maar na ff puzelen bleek het een 486DX4 @ 100 mhz te zijn
dat was een mooie upgrade geweest voor me 486(is een DX @ 33mhz)
die prosessor zit met een soort van aluminium folie aan de koelblok vast. zo sterk is geen een lijm, echt super spul!
Verwijderd
Wij kunnen de hand schuddenOp woensdag 03 april 2002 16:34 schreef thamar het volgende:
Hier m'n kapotte xp1700+, 'k weet niet of het goed te zien is, mr zit een barst overlangs de core, kortsluiting gehad in m'n socket, beetje teveel voltage opgekregen
[afbeelding]
opmerking : waarom zie ik meer kapote AMD's dan Intels? 
/edit na ut zien van ut filmpie boven snap ik het.. Intel is protected!.. amd isn't
/edit na ut zien van ut filmpie boven snap ik het.. Intel is protected!.. amd isn't
Macconner! | speed 733@1007 :)
Lamo opmerking hoor. Al die intel owners durven gewoon niet met pics afkomen
AMD is ook protected....Op vrijdag 05 april 2002 01:50 schreef Macconner het volgende:
Gaat met een interval werken boven een bepaalde temperatuur.
Alleen als de volledige koeling verdwijnt wil AMD wel eens niet op tijd zijn.
Maar volgens mij kan dat bij INTEL ook voorkomen.
Was niet echt een objectief filmpje volgens mij....
En zie mn sig: Ik heb AMD.
Heb er ook al eens eentje gemold (AMD1000), maar kon gelukkig nog onder garantie gezien worden
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Verwijderd
bijna iedere tweaker heeft een AMD daarom zie je geen intels.Op vrijdag 05 april 2002 01:50 schreef Macconner het volgende:
ik zit ook met een AMD.
ik heb ook 2 intels(1x 386 en 1x 486).
Damn, dan heb ik dus ook geen garantie meer op mn mobo...
Een nokje van mn socket is voor de helft gebroken (koeler kan er gelukkig nog wel op). Punt 11.1 van artikel topicstarter.
11.2 Kan trouwens ook snel gebeuren als je niet oppast. Veel kracht zetten en.... bats *&@%$*&$%@*&v
Een nokje van mn socket is voor de helft gebroken (koeler kan er gelukkig nog wel op). Punt 11.1 van artikel topicstarter.
11.2 Kan trouwens ook snel gebeuren als je niet oppast. Veel kracht zetten en.... bats *&@%$*&$%@*&v
Ik heb mijn P3 733 erg vaak opgestart terwijl door een corebeschermer ofzo de koeler gewoon niet of nauwelijks contact maakte met de core. Zelfs 1x opgestart zonder enige koeler, ding slaat gewoon vast. Toen die corebeschermer er tussenzat crashte ie steeds na 10 sec...Op vrijdag 05 april 2002 08:03 schreef kazz1980 het volgende:
[..]
AMD is ook protected....
Gaat met een interval werken boven een bepaalde temperatuur.
Alleen als de volledige koeling verdwijnt wil AMD wel eens niet op tijd zijn.
Maar volgens mij kan dat bij INTEL ook voorkomen.
Was niet echt een objectief filmpje volgens mij....
En zie mn sig: Ik heb AMD.
Heb er ook al eens eentje gemold (AMD1000), maar kon gelukkig nog onder garantie gezien worden
En toen die eigenlijk weg was na 20x opstarten werkte het dus wel
hmm nu mijn bijdrage!
het bewijs is dus geleverd dat mijn Hardware echt bikkelhard is
niet te verwoesten 
ook is het feit, dat mijn garantie niet meer geldig is
mijn proc. ziet er zo...
uit
en mijn mobo ziet er zo...
uit
de bevestigings nokjes zijn nog wel heel, maar beschadigd door mijn fijne eerste koeler: de SuperOrb
... maar het werkt nog steeds allemaal
het bewijs is dus geleverd dat mijn Hardware echt bikkelhard is
mijn proc. ziet er zo...
uiten mijn mobo ziet er zo...
uitde bevestigings nokjes zijn nog wel heel, maar beschadigd door mijn fijne eerste koeler: de SuperOrb
het fEIt en geen fIJt, en die pics staan al aan het begin van dit topic??Op vrijdag 05 april 2002 12:05 schreef Mark_Oostdam het volgende:
hmm nu mijn bijdrage!
het bewijs is dus geleverd dat mijn Hardware echt bikkelhard isniet te verwoesten
ook is het fijt, dat mijn garantie niet meer geldig is
mijn proc. ziet er zo... [afbeelding] uit
en mijn mobo ziet er zo... [afbeelding] uit
de bevestigings nokjes zijn nog wel heel, maar beschadigd door mijn fijne eerste koeler: de SuperOrb
To be determined...
het is toch overzichtelijker als ik ze nog eens keer neerzet! en waarom stoor je je aan zo'n lame typo?Op vrijdag 05 april 2002 12:10 schreef MaNdM het volgende:
[..]
het fEIt en geen fIJt, en die pics staan al aan het begin van dit topic??
owk owk, tis al goed, my bad...Op vrijdag 05 april 2002 12:12 schreef Mark_Oostdam het volgende:
[..]
het is toch overzichtelijker als ik ze nog eens keer neerzet! en waarom stoor je je aan zo'n lame typo?
ennuh over de typo, daar stoor ik me niet aan hoor... maar dat doe ik bij iedereen (aangezien iedereen het ook bij mij doen
To be determined...
NP... maar ik heb nu eenmaal een hele slechte taalbasis gehadOp vrijdag 05 april 2002 12:16 schreef MaNdM het volgende:
[..]
owk owk, tis al goed, my bad...
ennuh over de typo, daar stoor ik me niet aan hoor... maar dat doe ik bij iedereen (aangezien iedereen het ook bij mij doen) is niet persoonlijk dus, exquise me?
Staat er met stift dan een nummer op jouw proc geschrevenOp vrijdag 05 april 2002 12:05 schreef Mark_Oostdam het volgende:
hmm nu mijn bijdrage!
het bewijs is dus geleverd dat mijn Hardware echt bikkelhard isniet te verwoesten
mijn proc. ziet er zo... [afbeelding] uit
en mijn mobo ziet er zo... [afbeelding] uit
Verwijderd
hoe heb je dat gedaan ik heb dat ook gedaan (chek topic 3) en daar brak de hele core stukOp donderdag 04 april 2002 15:09 schreef Erik1 het volgende:
[..]
Die pics zijn wazig, hier wat betere Pics
Een K6-2 450AHX, de heatspreader is een beetje verneukt dus die gaat er af:
[afbeelding]
De schroevendraaier er onder:
[afbeelding]
Nou, die zit wel erg scheef:
[afbeelding]
Hup HS eraf:
[afbeelding]
Die lijkt wel enigzins op de huidige AMD-tjes:
[afbeelding]
Mijn core is nog heel(wel doorgebrand maar dat was al):
[afbeelding]
Zoek de verschillen:
[afbeelding]
K6 300 (werkend) <-> K6 450 (kapot)
Ja, dat krijg je als je 3.5v ipv 2.4v op de core zet
btw zou een AMD dan ook kouder worden als je net als een AMD Athlon XP+ gehandelt (dus kapje er af coolpaste op de core en dan maar computeren ???)
denk ik wel, zit er weer een laagje metaal minder tussen en kan je de warmte directer bestrijden...Op vrijdag 05 april 2002 15:49 schreef T-Mug het volgende:
[..]
btw zou een AMD dan ook kouder worden als je net als een AMD Athlon XP+ gehandelt (dus kapje er af coolpaste op de core en dan maar computeren ???)
To be determined...
Hij was al stuk, dus ik breek die heatspreader eraf, gewoon met een schroevendraaier eronder (zoals op de foto) en dan niet wrikken maar draaien tot je een tik hoort en dat bij alle hoekjes.Op vrijdag 05 april 2002 15:49 schreef T-Mug het volgende:
[..]
hoe heb je dat gedaan ik heb dat ook gedaan (chek topic 3) en daar brak de hele core stuk
Verwijderd
eeey kewl - dat wou ik ook net zeggen...Op dinsdag 02 april 2002 15:30 schreef AK47 het volgende:
kewl *D:
ik zal vanacht slapen met het beeld van mijn duron in drie stukken...
Jahaaa dat komt ervan als je je CPU verkeerd in het socket drukt!Op zondag 07 april 2002 00:32 schreef Ceyene het volgende:
[..]
eeey kewl - dat wou ik ook net zeggen...

Dit is zo'n beetje het meest klote wat kan gebeuren. CPU en moederbord naar de klote
het is dat ik geen web/digicam heb anders had ik een plaatje geschoten van mijn sleutelbos 
(Celeron 733Mhz als sleutelhanger)
(Celeron 733Mhz als sleutelhanger)
Verwijderd
heeft iemand nog cpu's of gpu's (dood natuurlijk
)
die ik kan krijgen???
het lieftst amd athlon of p3 of hoger
mail: l_schulten15@hotmail.com
(wil hier geen ruiltopic van maken, sorry!!!!!sorry!!!!!sorry!!!!!sorry!!!!!sorry!!!!!sorry!!!!!)
die ik kan krijgen???
het lieftst amd athlon of p3 of hoger
mail: l_schulten15@hotmail.com
(wil hier geen ruiltopic van maken, sorry!!!!!sorry!!!!!sorry!!!!!sorry!!!!!sorry!!!!!sorry!!!!!)
Verwijderd
Volgens mij kompt dat om je uitschiet met een schroevendraaier (asus heeft daar een klein plastic plaatje zittenOp zondag 07 april 2002 09:56 schreef SONiCB00M het volgende:
[..]
Jahaaa dat komt ervan als je je CPU verkeerd in het socket drukt!
[afbeelding]
Dit is zo'n beetje het meest klote wat kan gebeuren. CPU en moederbord naar de klote
ik ben vaak genoeg uitgeschoten, maar hij doet het nog steeds 
wel geluk gehad denk ik, want ik heb ook al een hoop sporen geraakt.
wel geluk gehad denk ik, want ik heb ook al een hoop sporen geraakt.
Verwijderd
Wat ik eigenlijk heel vreem vind is dat AMD geen garantie geeft op processoren die gescheurd zijn en waarvan de core nog heel is (dus zonder beschadigingen). Ik heb ook een processor die gescheurd is, terwijl ik mezelf aan alle regeltjes heb gehouden. Ik heb ook al vaak procs geinstalleerd en daar is nooit iets mis mee geweest.
Wat ik flauw vind is dat AMD zijn voorwaarden aangepast heeft toen er veel procs beschadigd terug kwamen. Dit is naar mijn idee geen antwoord op het probleem. AMD had een oplossing moeten bedenken, om ervoor te zorgen dat de core niet zo makkelijk kapot gaat. Nee, in plaats daarvan passen ze de voorwaarden maar aan.... Beetje vreemd ....
Wat ik flauw vind is dat AMD zijn voorwaarden aangepast heeft toen er veel procs beschadigd terug kwamen. Dit is naar mijn idee geen antwoord op het probleem. AMD had een oplossing moeten bedenken, om ervoor te zorgen dat de core niet zo makkelijk kapot gaat. Nee, in plaats daarvan passen ze de voorwaarden maar aan.... Beetje vreemd ....
die wil ik hebben!Op woensdag 03 april 2002 13:21 schreef Craytahar het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos