Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Verwijderd
Ach ja, je moet wat doen met je tijd. Ik moet zeggen dat ik nu best wel een stoere sleutelhanger heb. De 'losse' core van een 468Op donderdag 04 april 2002 17:36 schreef Rat het volgende:
[..]
Lekker bewaren dus, die 486'jes!
/me heeft er ook drie - maar weer geen harde schijven genoeg
Dan geef je ze voor mijn part gratis weg in vraag/aanbodOp donderdag 04 april 2002 17:25 schreef martijntje het volgende:
[..]
Dat vond ik eerst ook. Maar als je er op een gegeven moment een stuk of 25 hebt en de verveling slaat toe....
Nu zal ie het niet meer doen. Voordat ik mijn schaar paktte werkte hij perfect. (zelfs zonder actieve koeling
Als je ze dan per se moet mollen doe het dan op een zinnige manier, koop een supersocket 7 bordje en ga ze overclocken.. Ik heb mijn P75 destijds met 486 cooler op 120 geclockt dus wie weet hoe ver jij komt
Lijkt me zinniger dan ze dood meppen
Verstuurd vanaf mijn Computer®
volgens mij ken ik die zaak ook?? liggen vaak genoeg p2 en p3 borden in de "rommelbak"Op donderdag 04 april 2002 17:24 schreef twakker het volgende:
Lol dat doet me denken aan een "bekende" zaak in nijmegen waar ik een compleet goed werkende p3 866 uit de rommelbak heb gehaald voor toen nog 5 gulden!!
Zij d8ten hij doet ut niet meer want hij is ranzig vies...
Ik d8t ik poets hem op en heb een mooie sluitel hanger voor 5 gulden!
Kwam ik thuis ff proberen natuurlijk en ja hoor een gloedje mooi werkende p3 866 voor 5 gulden![]()
![]()
![]()
![]()
Dat noem ik nou eens geluk
To be determined...
Bij AMD is je euro een gulden waard : dat lijkt me beter
ik heb mijn eerste ook verneukt.. ik den niet dat et duidelijk is : tbird 1400 ik zet hier zo een plaatje neer
hier issie dan :

sorry voor debrakke pic, de core is afgebrokkeld aan de bovenkant.. ik met men lompe kracht de ran d van de core afgebroken
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
ik post het hier ook wel
Ik was bezig een koelblok van een tot nu toe onbekende 486 pros af te halen.
dat ding zat dus lekker vast, ik pak een hamer+schroevendraaier mep KRAK.
maar na ff puzelen bleek het een 486DX4 @ 100 mhz te zijn
dat was een mooie upgrade geweest voor me 486(is een DX @ 33mhz)
die prosessor zit met een soort van aluminium folie aan de koelblok vast. zo sterk is geen een lijm, echt super spul!
Verwijderd
Wij kunnen de hand schuddenOp woensdag 03 april 2002 16:34 schreef thamar het volgende:
Hier m'n kapotte xp1700+, 'k weet niet of het goed te zien is, mr zit een barst overlangs de core, kortsluiting gehad in m'n socket, beetje teveel voltage opgekregen
M'n vingers verbrand aan pal8045, dus da kon nie geoznd geweest zijn
[afbeelding]
Bij deze is hij dus verhuisd naar de eeuwige overclockvelden
/edit na ut zien van ut filmpie boven snap ik het.. Intel is protected!.. amd isn't
Macconner! | speed 733@1007 :)
AMD is ook protected....Op vrijdag 05 april 2002 01:50 schreef Macconner het volgende:
opmerking : waarom zie ik meer kapote AMD's dan Intels?
/edit na ut zien van ut filmpie boven snap ik het.. Intel is protected!.. amd isn't
Gaat met een interval werken boven een bepaalde temperatuur.
Alleen als de volledige koeling verdwijnt wil AMD wel eens niet op tijd zijn.
Maar volgens mij kan dat bij INTEL ook voorkomen.
Was niet echt een objectief filmpje volgens mij....
En zie mn sig: Ik heb AMD.
Heb er ook al eens eentje gemold (AMD1000), maar kon gelukkig nog onder garantie gezien worden
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Verwijderd
bijna iedere tweaker heeft een AMD daarom zie je geen intels.Op vrijdag 05 april 2002 01:50 schreef Macconner het volgende:
opmerking : waarom zie ik meer kapote AMD's dan Intels?
ik zit ook met een AMD.
ik heb ook 2 intels(1x 386 en 1x 486).
Een nokje van mn socket is voor de helft gebroken (koeler kan er gelukkig nog wel op). Punt 11.1 van artikel topicstarter.
11.2 Kan trouwens ook snel gebeuren als je niet oppast. Veel kracht zetten en.... bats *&@%$*&$%@*&v
Ik heb mijn P3 733 erg vaak opgestart terwijl door een corebeschermer ofzo de koeler gewoon niet of nauwelijks contact maakte met de core. Zelfs 1x opgestart zonder enige koeler, ding slaat gewoon vast. Toen die corebeschermer er tussenzat crashte ie steeds na 10 sec...Op vrijdag 05 april 2002 08:03 schreef kazz1980 het volgende:
[..]
AMD is ook protected....
Gaat met een interval werken boven een bepaalde temperatuur.
Alleen als de volledige koeling verdwijnt wil AMD wel eens niet op tijd zijn.
Maar volgens mij kan dat bij INTEL ook voorkomen.
Was niet echt een objectief filmpje volgens mij....
En zie mn sig: Ik heb AMD.
Heb er ook al eens eentje gemold (AMD1000), maar kon gelukkig nog onder garantie gezien worden
En toen die eigenlijk weg was na 20x opstarten werkte het dus wel
het bewijs is dus geleverd dat mijn Hardware echt bikkelhard is
ook is het feit, dat mijn garantie niet meer geldig is
mijn proc. ziet er zo...
uiten mijn mobo ziet er zo...
uitde bevestigings nokjes zijn nog wel heel, maar beschadigd door mijn fijne eerste koeler: de SuperOrb
het fEIt en geen fIJt, en die pics staan al aan het begin van dit topic??Op vrijdag 05 april 2002 12:05 schreef Mark_Oostdam het volgende:
hmm nu mijn bijdrage!
het bewijs is dus geleverd dat mijn Hardware echt bikkelhard isniet te verwoesten
ook is het fijt, dat mijn garantie niet meer geldig is
mijn proc. ziet er zo... [afbeelding] uit
en mijn mobo ziet er zo... [afbeelding] uit
de bevestigings nokjes zijn nog wel heel, maar beschadigd door mijn fijne eerste koeler: de SuperOrb
... maar het werkt nog steeds allemaal
To be determined...
het is toch overzichtelijker als ik ze nog eens keer neerzet! en waarom stoor je je aan zo'n lame typo?Op vrijdag 05 april 2002 12:10 schreef MaNdM het volgende:
[..]
het fEIt en geen fIJt, en die pics staan al aan het begin van dit topic??
owk owk, tis al goed, my bad...Op vrijdag 05 april 2002 12:12 schreef Mark_Oostdam het volgende:
[..]
het is toch overzichtelijker als ik ze nog eens keer neerzet! en waarom stoor je je aan zo'n lame typo?
ennuh over de typo, daar stoor ik me niet aan hoor... maar dat doe ik bij iedereen (aangezien iedereen het ook bij mij doen
To be determined...
NP... maar ik heb nu eenmaal een hele slechte taalbasis gehadOp vrijdag 05 april 2002 12:16 schreef MaNdM het volgende:
[..]
owk owk, tis al goed, my bad...
ennuh over de typo, daar stoor ik me niet aan hoor... maar dat doe ik bij iedereen (aangezien iedereen het ook bij mij doen) is niet persoonlijk dus, exquise me?
Staat er met stift dan een nummer op jouw proc geschrevenOp vrijdag 05 april 2002 12:05 schreef Mark_Oostdam het volgende:
hmm nu mijn bijdrage!
het bewijs is dus geleverd dat mijn Hardware echt bikkelhard isniet te verwoesten
ook is het feit, dat mijn garantie niet meer geldig is
mijn proc. ziet er zo... [afbeelding] uit
en mijn mobo ziet er zo... [afbeelding] uit
de bevestigings nokjes zijn nog wel heel, maar beschadigd door mijn fijne eerste koeler: de SuperOrb
... maar het werkt nog steeds allemaal
Verwijderd
hoe heb je dat gedaan ik heb dat ook gedaan (chek topic 3) en daar brak de hele core stukOp donderdag 04 april 2002 15:09 schreef Erik1 het volgende:
[..]
Die pics zijn wazig, hier wat betere Pics
Een K6-2 450AHX, de heatspreader is een beetje verneukt dus die gaat er af:
[afbeelding]
De schroevendraaier er onder:
[afbeelding]
Nou, die zit wel erg scheef:
[afbeelding]
Hup HS eraf:
[afbeelding]
Die lijkt wel enigzins op de huidige AMD-tjes:
[afbeelding]
Mijn core is nog heel(wel doorgebrand maar dat was al):
[afbeelding]
Zoek de verschillen:
[afbeelding]
K6 300 (werkend) <-> K6 450 (kapot)
Ja, dat krijg je als je 3.5v ipv 2.4v op de core zet
btw zou een AMD dan ook kouder worden als je net als een AMD Athlon XP+ gehandelt (dus kapje er af coolpaste op de core en dan maar computeren ???)
denk ik wel, zit er weer een laagje metaal minder tussen en kan je de warmte directer bestrijden...Op vrijdag 05 april 2002 15:49 schreef T-Mug het volgende:
[..]
btw zou een AMD dan ook kouder worden als je net als een AMD Athlon XP+ gehandelt (dus kapje er af coolpaste op de core en dan maar computeren ???)
To be determined...
Hij was al stuk, dus ik breek die heatspreader eraf, gewoon met een schroevendraaier eronder (zoals op de foto) en dan niet wrikken maar draaien tot je een tik hoort en dat bij alle hoekjes.Op vrijdag 05 april 2002 15:49 schreef T-Mug het volgende:
[..]
hoe heb je dat gedaan ik heb dat ook gedaan (chek topic 3) en daar brak de hele core stuk
Verwijderd
eeey kewl - dat wou ik ook net zeggen...Op dinsdag 02 april 2002 15:30 schreef AK47 het volgende:
kewl *D:
Jahaaa dat komt ervan als je je CPU verkeerd in het socket drukt!Op zondag 07 april 2002 00:32 schreef Ceyene het volgende:
[..]
eeey kewl - dat wou ik ook net zeggen...

Dit is zo'n beetje het meest klote wat kan gebeuren. CPU en moederbord naar de klote
(Celeron 733Mhz als sleutelhanger)
Verwijderd
die ik kan krijgen???
het lieftst amd athlon of p3 of hoger
mail: l_schulten15@hotmail.com
(wil hier geen ruiltopic van maken, sorry!!!!!sorry!!!!!sorry!!!!!sorry!!!!!sorry!!!!!sorry!!!!!)
Verwijderd
Volgens mij kompt dat om je uitschiet met een schroevendraaier (asus heeft daar een klein plastic plaatje zittenOp zondag 07 april 2002 09:56 schreef SONiCB00M het volgende:
[..]
Jahaaa dat komt ervan als je je CPU verkeerd in het socket drukt!
[afbeelding]
Dit is zo'n beetje het meest klote wat kan gebeuren. CPU en moederbord naar de klote
wel geluk gehad denk ik, want ik heb ook al een hoop sporen geraakt.
Verwijderd
Wat ik flauw vind is dat AMD zijn voorwaarden aangepast heeft toen er veel procs beschadigd terug kwamen. Dit is naar mijn idee geen antwoord op het probleem. AMD had een oplossing moeten bedenken, om ervoor te zorgen dat de core niet zo makkelijk kapot gaat. Nee, in plaats daarvan passen ze de voorwaarden maar aan.... Beetje vreemd ....
die wil ik hebben!Op woensdag 03 april 2002 13:21 schreef Craytahar het volgende:
hehe hier is mijn pentium 4 2Ghz die ik na 2 weken heb verne*kt
[afbeelding]
[afbeelding]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos