Muziekale subwoofer....

Pagina: 1
Acties:
  • 482 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nu dat mn nieuwe set aan het einde van de week wordt geleverd, ben ik beetje aan het zoeken wat we er allemaal bij moeten gaan halen...

vakantie komt eraan dus ff hard werken dan maar :)

Maar ik wil dus een sub erbij hebben, wel een muziekale. Niet zo een die alleen vet laag gaat voor bij de films e.d. maar die gewoon met muziek lekker meeklinkt.

http://www.rel.net/products/StormIII.shtml

zeer mooi, maar met een bruto-adviesprijs van €1800,- toch een beetje teveel van het goede.

Welke subs zijn er in een lagere prijsklasse, die gewoon goed klinken met muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
dat zal deels ook liggen aan wat voor zet je krijgt?.. welke daar mooi bijpast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
ja ok

als ik paar subs heb neergepent ga ik natuurlijk gewoon luisteren....

o ja en de set:
Onkyo TX-DS595
5 maal KEF Q1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

(jarig!)
Toch denk ik dat je voor een muzikale sub niet voor veel minder dan de Storm III terecht kunt (zelfbouw is een ander verhaal).

Overigens kun je bij Stassen de Storm voor 1176 euro laten overtrucken...

edit ff offtopic, hoe bevallen die Q1's?

Kef heeft btw ook wel een paar vette subs, weet niet hoe ze klinken.

Nog 1 keer ontopic, Bij Stassen zei ik ook de yamaha YST-SW800 voor 656 euro, niet de kwaliteit van de REL en gaat ook niet zo diep, maar wel redelijke prijs/kwaliteit (en ziet er leuk uit)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Die kefs klinken erg goed, maar zoals gezegd ik krijg ze thuis pas aan het einde van de week :P maar goed, ik zal mijn ervaringen hier wel neerposten.

In de winkel klonken de kefs zeer mooi klinken, subliem hoog, en net gecontroleerd laag....

anders moet je ff zoeken ik heb erges op t forum mn ervaringen uitgebreid beschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:11
Paradigm PDR10
kost ehm € 250,- geloof ik bij Richersounds ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52350

Je zou eens naar een paar subs van Velodyne kunnen gaan luisteren. Yamaha schijnt de laatste tijd ook wel wat leuke subs op de markt gebracht te hebben. Maar dan zou ik me beperken tot de SW320 en de SW800.

http://www.audioreview.com/Subwoofers/PLS_2741_86crx.aspx

http://www.audioreview.com/Subwoofers/PLS_2741_89crx.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:23
Het is ook een beetje extreem afhankelijk van welk soort muziek je houdt, met een korte basslag (in de volksmond 'house'), of veel meer met een langere (filmmuziek bijv.). Dat is nogal een groot verschil tussen subwoofers onderling.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 16:32 schreef relrules het volgende:
Je zou eens naar een paar subs van Velodyne kunnen gaan luisteren. Yamaha schijnt de laatste tijd ook wel wat leuke subs op de markt gebracht te hebben. Maar dan zou ik me beperken tot de SW320 en de SW800.

http://www.audioreview.com/Subwoofers/PLS_2741_86crx.aspx

http://www.audioreview.com/Subwoofers/PLS_2741_89crx.aspx
en wat zijn de richtprijzen hiervan ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 17:48 schreef ShittyOldMan het volgende:
Het is ook een beetje extreem afhankelijk van welk soort muziek je houdt, met een korte basslag (in de volksmond 'house'), of veel meer met een langere (filmmuziek bijv.). Dat is nogal een groot verschil tussen subwoofers onderling.
korte bass dus.....hij moet geschikt zijn voor met name muziek, alle soorten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 01 april 2002 17:48 schreef neographikal het volgende:

[..]

en wat zijn de richtprijzen hiervan ongeveer?
Denk bij Yamaha SW320 aan 450 Euro,
Yamaha SW800 aan 650 Euro.

Velodyne heeft heel veel subs, van klein tot groot. Dus ook van goedkoop tot duur. Velodyne CT80 ong. 400 euro, Velodyne HGS-18 ong. 3000 euro. En alles wat er tussen zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar als ik jou was zou ik toch even doorsparen en een REL Strata III, of een Storm III kopen. Strata of Storm hangt een beetje af van je luisterruimte, met name de afmetingen natuurlijk ;)
Maar zoals mijn naam al doet vermoeden ben ik een vervent REL-aanhanger :)

Strata III is nog te krijgen net onder de 1000 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

en anders kijk je toch nog even naar een REL strata II. vast wel ergens een goed demomodel of een goed tweedehandsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

die pearless zelfbouw is een aanrader die kwam hier pasgeleden nog voorbij, verder gewoon de rel Q200 ofzo, ligt eraan hoe groot je huiskamer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 01 april 2002 18:31 schreef FFF het volgende:
die pearless zelfbouw is een aanrader die kwam hier pasgeleden nog voorbij, verder gewoon de rel Q200 ofzo, ligt eraan hoe groot je huiskamer is.
De Q-serie van REL is meer toegespitst op Home Theater dan op muziek. Als je echt een puur muzikale sub wil moet je niet een Q van REL nemen, maar een van de ST subs.
Als je ook wel film met DD en DTS bekijkt en je wil daar ook een sub bij, is het een idee om toch de Q-serie eens te gaan beluisteren met muziek. Misschien vind je de Q's goed klinken met de muziek die jij beluisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
ik heb iig een paar namen, nou eens keer kijken hoe ze klinken :)

verder nog aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 12:23
Heel persoonlijk zou ik gaan voor twee goeie grote muziekale frontspeakers met korte slag en daarnaast later nog een goeie sub voor de films met langere/tragere slag. Dan heb je imho de beste combinatie, maar wel een vrij dure, maargoed, het is een optie...

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-06 11:10

JT

VETAK y0

Op maandag 01 april 2002 18:23 schreef zimbab het volgende:
en anders kijk je toch nog even naar een REL strata II.
Doe dan de Strata III
Op maandag 01 april 2002 18:31 schreef FFF het volgende:
Q serie is meer voor home cinema...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

(jarig!)
Op maandag 01 april 2002 23:27 schreef ShittyOldMan het volgende:
Heel persoonlijk zou ik gaan voor twee goeie grote muziekale frontspeakers met korte slag en daarnaast later nog een goeie sub voor de films met langere/tragere slag. Dan heb je imho de beste combinatie, maar wel een vrij dure, maargoed, het is een optie...
De frontspeakers zijn al gekocht (besteld)

Wat is eigenlijk je budget?

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
zeg maar een 1500 gulden, 700 euro dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Kijk hier voor de lol eens.. Kan hem je van harte aanraden.

[topic=376748/1/50]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Op dinsdag 02 april 2002 00:19 schreef JT het volgende:

Doe dan de Strata III
het was de bedoeling om het een beetje betaalbaar te houden (zie de vraag) en daarom zei ik: "kijk anders ff naar een (tweedehands) strata II'tje". de strata III zal je niet nu al zoveel tweedehands tegen komen, vandaar. en bovendien is de strata II echt niet slecht ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 02 april 2002 17:28 schreef zimbab het volgende:

[..]

het was de bedoeling om het een beetje betaalbaar te houden (zie de vraag) en daarom zei ik: "kijk anders ff naar een (tweedehands) strata II'tje". de strata III zal je niet nu al zoveel tweedehands tegen komen, vandaar. en bovendien is de strata II echt niet slecht ofzo.
Nee, ok, maar een III is wel beter :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Op dinsdag 02 april 2002 21:58 schreef JT het volgende:

[..]

Nee, ok, maar een III is wel beter :P
en vrij duur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Op woensdag 03 april 2002 16:24 schreef neographikal het volgende:

[..]

En niet eens echt geweldig voor het geld.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 03 april 2002 16:24 schreef neographikal het volgende:

[..]

Mwah....vind ik wel meevallen...
Op woensdag 03 april 2002 16:30 schreef tbusquet het volgende:

[..]

En niet eens echt geweldig voor het geld.
Ach ja, smaken verschillen he :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 16:47 schreef JT het volgende:

[..]

Mwah....vind ik wel meevallen...
[..]

Ach ja, smaken verschillen he :)
niet iedereen heeft evenveel geld te besteden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 03 april 2002 20:25 schreef neographikal het volgende:

[..]

niet iedereen heeft evenveel geld te besteden.....
Misschien 2e hands ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 12:06

-Stef-

Slainthe!

Luister anders eens naar de MJ Acoustics Pro 50. Deze sub is vooral muzikaal een hoogstandje gezien zijn prijs (495 euro). Ik heb hem inmiddels 2 dagen in huis en ben erg tevreden over zijn prestaties. Maar naast mij ook diverse pro's (o.a. What-Hifi en Hifi.nl). Lees er meer over op o.a. Music Matters.

Nogmaals, vooral muzikaal is deze betaalbare sub erg geschikt. Dus staar je niet blind op al de "REL reacties". Goeie sub absoluut maar er is meer onder de horizon. MJA bijvoorbeeld.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
-Stef- schreef op 23 April 2003 @ 23:55:
Luister anders eens naar de MJ Acoustics Pro 50. Deze sub is vooral muzikaal een hoogstandje gezien zijn prijs (495 euro). Ik heb hem inmiddels 2 dagen in huis en ben erg tevreden over zijn prestaties. Maar naast mij ook diverse pro's (o.a. What-Hifi en Hifi.nl). Lees er meer over op o.a. Music Matters.

Nogmaals, vooral muzikaal is deze betaalbare sub erg geschikt. Dus staar je niet blind op al de "REL reacties". Goeie sub absoluut maar er is meer onder de horizon. MJA bijvoorbeeld.
hmm ik had het voorlopig even van me afgeschoven wegens een buddgettair probleem ;) (had het ff ergens anders voor nodig :) ) Maar ik zal weer eens gaan luisteren. de naam MJ Accoustics komt me niet echtbekend voor overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-06 23:15

JWO

zelfbouw is zeker geen optie of wel ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
In het duitse blad audio van deze maand staat een test met meerdere Subwoofers, misschien leuk om eens in te kijken :) Daar zitten ook een paar (mij) onbekende merken bij .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
JWO schreef op 24 April 2003 @ 08:51:
zelfbouw is zeker geen optie of wel ? :P
een stel goede peerless woofers met een actieve versterker en een flinke MDF kast trekt me ook wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Hmm, ja maar denk niet dat deze aan de volledig muzikale eis van jou zal voldoen. Deze is meer voor HT

Jij zal meer moeten zoeken naar niet te grote subdrivers met een licht membraam.

Ik zeg Seas, Eton, Morel. Peerless kan uiteraard ook, maar dan niet de XLS serie, in mijn ogen zijn deze te "langzaam" voor muziek, het zijn wel prachtige spl HT monsters, dat wel ;)

Maar dat is allemaal zelfbouw, in mijn ogen dé oplossing, maar dan moet je ook wel de handigheid hebben om een MDF boxje in elkaar te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
moah k ben redelijk handig en anders helpt me pa me wel :)`Ik heb me er alleen nooit echt heel erg in verdiept :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Nou over het algemeen zijn er echt hele goede resultaten mee te halen, zeker als je je van te voren goed laat adviseren, of natuurlijk zelf kennis opdoet.

Inmiddels ben ik ervan overtuigd dat met zelfbouw een beter resultaat te behalen valt voor dezelfde prijs of soms ook nog goedkoper. :)

Een goede winkel die je goed kan informeren over de mogelijkheden op zelfbouw gebied is Speakerenco zij zitten in Rotterdam. Haarlem en groningen. In de winkel is een luisterruimte aanwezig dus je kan vooraf de sub beluisteren die je gaat maken, tenminste als je uitgaat van een ontwerp van hun.

Nog een zaak die veel in zelfbouw doet is Remo daar kan ik je niet veel over vertellen, maar ze hebben een goede website dus kan jezelf ook veel info over vinden.

Behalve winkels zijn er ook nog een hoop Gotters die je wat over zelfbouwsubs kunnen vertellen en die kunnen je zeker wel goed helpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

neographikal schreef op 24 April 2003 @ 07:53:
[...]

hmm ik had het voorlopig even van me afgeschoven wegens een buddgettair probleem ;) (had het ff ergens anders voor nodig :) ) Maar ik zal weer eens gaan luisteren. de naam MJ Accoustics komt me niet echtbekend voor overigens :)
MJ Acoustics is nieuw :) Maar een muzikaal subje kan je ook zelf bouwen met een Seas woofertje ofzo :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 14:51

Indoubt

Always be indoubt until sure

Als je voor zelfbouw gaat kun je hier op het forum een hoop hulp en advies krijgen van mensen die veel ervaring hebben met bouwen. Het verruimt je mogelijkheden drastisch.

Zoals al eerder gesuggereerd is het voor een muzikaal subje belangrijk dat de conus niet te zwaar wordt (zoals bij veel specifieke subwoofers)

Bij de al eerder genoemde mogelijkheden kun je de Visaton TIW toevoegen die is er in 25 cm (89db 200w, circa 225 E), 30 cm (90db, 300w, circa 280 E) en ik geloof 38 cm. Deze units zijn niet heel erg goedkoop(of eigenlijk helamaal niet) maar van uitstekende kwaliteit en heel geschikt om muzikale subwoofers te bouwen.

Voor een muzikaal subje zal je waarschijnlijk ook een subwoofer versterker met een goed filter (24db/octaaf) willen hebben. Denk aan hypex of prometeus ( en misschien detonation)

Wat vermogen betreft hoeft het trouwens niet zo zwaar, je willt tenslotte geen betonscheurende aardbevingen laten weergeven door je sub

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 16:40
k heb hier deze vriend staan

bevalt me prima :)

k had um gekocht voor 300 pleuro's
wel nieuw en met 5 jaar garantie op de woofer en 7 op de elektronica (of anders om :P )

[ Voor 35% gewijzigd door delyver op 24-04-2003 15:29 . Reden: toevoeging :) ]

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73878

Ik zelf ben uiterst tevreden over de muziekale capaciteit van me Infinity HPS Subwoofer, Hij is niet nadrukkelijk aanwezig, maar levert toch de bas die ik voor ogen had met mijn muziek. Ik draai zelf voornamelijk trance en hardstyle, maar op zijn tijd een new age cd alla enya of clanned sla ik niet af. En moet zeggen de sub doet het uistekend erop.

Moest wel veel knoeien met de setup waar die kwam te staan, en dan nog eens de instellingen op de sub perfectioneren, heeft me gauw al een week of 1,5 geduurd voordat ik tevreden was in combinatie met mijn versterker en de speakers die erbij staan.

Durf alleen niet te zeggen of de HPS nog leverbaar is, en wat hij kost. Weet alleen dat Raf/Staffhorst hem bij de wintersale hem verkocht voor 599 euro. Maar het is een kwestie van kijken. En een sub moet je gewoon toch luisteren met jou muziek...

Wel een aanrader nog vind ik dan is de Subwoofer van Chario, die voldoet ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuncanVR6
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-06 17:56
Ik ben blij met mijn audio pro subnova (b1.35 etc). Is zweeds en niet zo gek duur. Onder de 400 euro volgens mij. www.audiopro.se

Elk verhaal heeft 3 kanten, het jouwe, de mijne en de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb ooit een setje subs beluisterd bij Spaan Audio in Emmen. Op zich heeft die man een enorm gekleurde mening.

Volgens hemzelf neemt hij eerst het duurste van het duurste. Vervolgens gaat hij componenten vervangen door goedkopere, net zolang totdat het slechter gaat klinken. De kwaliteit waar je dan bent aangeland prijst hij enorm aan.

Zoals gezegd heb ik daar subs beluisterd. Ik ben goedkoop begonnen, omdat ik geen cent teveel uit wil geven, en omdat ik op zoek ben naar no-nonsense audio. De 200euro bonk-boem dingetjes doen precies waar ze voor gemaakt zijn: bonken en boemen. Ik vond 't zo tegenvallen dat ik direct een flink duurdere sub heb laten aansluiten. Dit was er eentje uit de 'aanbevolen' klasse, en het moet gezegd: dit klonk stukken beter! Je werd lekker omgeven door een deken van laag in plaats van dat je alleen maar eentonige klappen hoorde.

Films heb ik niet gekeken tijdens het beluisteren.

Ik heb 'm gewoon maar meegenomen (icm 5 dezelfde speakers + nog twee voor m'n zusje :D ). Het ging om een Klipsch KSW-12, ik heb er 700 euro voor betaald. Ik geloof dat dat aan de dure kant is als ik de prijzen hoor die Amerikanen voor zo'n ding betalen..

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, niet dat ik af wil geven op kant en klaar, maar de prijzen doen mijn haren overeind staan. Of jullie zijn enorm kritische luisteraars, of ik ben snel tevreden met een bandpass sub (2x25cm isobaric) die ik voor grofweg EUR 80,- in elkaar heb gezet. Samen met een actief gedeelte zou mij dat 189-300 EUR hebben gekost. Ik vind daar echt een geweldig mooi en strak laag uit komen, en dat tegen bodemprijzen :) Alleen het versterkergedeelte gaat al snel in de papieren lopen.

In de highend klasse zal bij kant en klaar de driver en de versterker de prijs vast snel op laten lopen. BIj de EUR 200 klasse kan ik me alleen niet aan de indruk onttrekken dat je gewoon geld aan het weggooien bent in deze categorie, aangezien je met relatief goedkope drivers en een submodule al een wereldsub kan maken (in mijn ogen). Zelfbouw boven kant_en_klaar dus in de budgetklasse. Moet je wel tegen je eigen bouw- en afwerkkunsten kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 14:51

Indoubt

Always be indoubt until sure

Wekkel,

Subs zijn een beetje hype. In sommige gevallen moet je voor de meest grote onzin verschrikkelijk veel betalen. De hype gaat wel weer over maar in veel gevallen is de relatie tussen prijs en prestatie volledig zoek. Dat probleem heb je bij zelfbouw veel minder. (ondanks dat kost een Hypex in de US veel ook veel minder terwijl het een nederlands product is)

Naarmate er meer leveranciers komen en er meer goed uitgevoerde testen komen wordt vanzelf de kaf van het koren gescheiden en zullen de prijzen zich ook normaliseren

Ik ben het met je eens dat in de 200E klasse de gekochte subs vaak bagger zijn en een zelfbouw vaak al behoorlijk wat kwaliteit kan laten horen.

Als je iets hoger gaat met bv een hypex 130 en een goede unit (seas/eton/peerless etc. je kent het rijtje wel) kun je voor dat geld zeker niet iets kopen wat vergelijkbaar is. Het zal me niet verbazen als er dan een factor 3 tussen zit

(ben hierna even ofline, Gran Canaria, here I come)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-06 10:45
-Stef- schreef op 23 April 2003 @ 23:55:

Even een vraagje voor jou.... Hoe bevalt de MJ Acoustics met films???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61284

Voor een musikale zelfbouwsub noem ik:

Deze (5e post naar onder), lees evt. de hele topic eens door en het slotwoord.

Deze heb ik ook gebouwd, niet dat ik mijn eigen werk wil ophemelen of beter wil noemen als anderen (ik heb het ook maar van een bestaand ontwerp overgenomen...), maar ik denk dat dit is wat je ongeveer zoekt. Zeer muzikaal.

Hij voegt echt een krachtig en diepe klank aan de muziek toe zonder dat hij ook maar te plaatsen is. Dit ook op laag volume. Echt een SPL monster is dit helaas niet maar... ik denk dat als je één van de grote broertjes van deze woofer neemt (22 cm of 25 cm) dat je wel wat aan het trillen kan krijgen :) (doet deze btw ook wel maar niet alá voel je broekspijpen trillen) en hetzelfde muzikale karakter behoud.

Deze sub (met HS 130) heeft mij in totaal 450 euro gekost (komt nog een héél klein beetje bij) dus ligt binnen je budged.

Hij is ook te beluisteren bij Speaker & Co.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45379

Neem een Energy!

http://www.energy-speakers.com/

beginnen vanaf 450 euro en zijn naast goed voor films ook vooral heel muziekaal.
Ik heb de kleinste, de e: xl s-8

*edit: argh, oud topic... sorry :9

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 45379 op 07-10-2003 14:44 ]

Pagina: 1