Waarschuwing voor Diadem

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Mijn vorige topic "Turken & Koerden" werd afgesloten vanwege propaganda (zegt men).

Laat maar een stuk zien in mijn tekst dat niet klopt of iets dat onwaar is. Ik heb alleen maar feiten neergezet.

Ik heb heel duidelijk geschreven wat ik bedoelde. Het is geen propaganda. Lees goed voordat je een topic sluit. Ik wou alleen laten zien dat er geen vijandigheid is tussen de Koerden en Turken. Ze worden vooral niet onderdrukt. De media laat het zo zien. Er is geen enkel bewijs.

Dus ik waarschuw jou om objectief te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Quote van Diadem:
Propagande hoort hier niet thuis.
Slotje en waarschuwing voor de topicstarter.
Waarschuwing waarvoor? Voor mijn informatie dat er geen vijandigheid tussen de Koerden en Turken zijn maar dat er een terroristenprobleem is? Dat jullie een subjectieve media hebben? Volgens mij heb je de tekst niet eens gelezen.

Ik zie dat je al meer problemen hebt gehad met users. Ga zo verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is maar net wie je een terrorist noemt. Jij ziet een stelletje Koerden die door geweld de samenleving proberen te destabilizeren. Die Koerden zelf zien zich als vrijheidsstrijders. Wie heeft er nu gelijk?

Ik ben eerder geneigd de mensenrechtenorganisaties dan de turkse overheid. Die organisatie hebben geen voordeel aan het verdraaien van feiten en het geven van foutieve informatie, de turkse overheid wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
A) Hoort dus in LA :)
B) Linkje voor de volledigheid: [topic=451058]
C) Een beetje overdreven om het te sluiten vind ik.. W&L is bedoeld om te discussiëren, en dus om je mening te geven. Topicstarter had wel een iets minder uitgesproken beeld kunnen geven en nog wat ruimte voor discussie kunnen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 18:18 schreef Melkor het volgende:
Het is maar net wie je een terrorist noemt. Jij ziet een stelletje Koerden die door geweld de samenleving proberen te destabilizeren. Die Koerden zelf zien zich als vrijheidsstrijders. Wie heeft er nu gelijk?

Ik ben eerder geneigd de mensenrechtenorganisaties dan de turkse overheid. Die organisatie hebben geen voordeel aan het verdraaien van feiten en het geven van foutieve informatie, de turkse overheid wel.
Je hebt deze informatie van je eigen media.
Je zegt: "Jij ziet een stelletje Koerden die door geweld ...". -> Het maakt niet uit wat voor streven of ideologie ze hebben, als een groep door geweld de samenleving wil destabiliseren wordt aangeduid als terrorist. Als er iets met Amerika of het westen gebeurt wordt men als terrorist bestempeld. Maar niet als er iets met Turkije gebeurt. Je zegt het al zelf eigenlijk -> samenleving destabiliseren door een KLEIN GROEP.

Wat ik door mijn tekst wou laten zien is dat je een KLEINE GROEP niet voor de hele etnische bevolking moet uitmaken. En dat wordt in de media WEL gedaan.

P.S. De Taliban of de organisatie van Osama, IRA, Baskische strijders zien zich ook als vrijheidsstrijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 18:21 schreef Kjev het volgende:
A) Hoort dus in LA :)
B) Linkje voor de volledigheid: [topic=451058]
C) Een beetje overdreven om het te sluiten vind ik.. W&L is bedoeld om te discussiëren, en dus om je mening te geven. Topicstarter had wel een iets minder uitgesproken beeld kunnen geven en nog wat ruimte voor discussie kunnen laten.
Diadem staat bekend om topics te sluiten zonder eerst erover na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook doorgelezen en vond het niet echt een slotje + waarschuwing waard.

Misschien omdat de topicstarter zelf turks is en dat het voor diadem leek als subjectieve propaganda.

(dit hoort meer in de LA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 18:23 schreef QUILIX het volgende:

[..]

Ik denk dat Diadem beter nadenkt dan jij denkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 18:28 schreef TheBird het volgende:

[..]

Ik denk dat Diadem beter nadenkt dan jij denkt. ;)
Een nuttig antwoord waar ik veel mee kan doen dank je :)
Ik ben verlicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 18:27 schreef Kemo het volgende:
Ik heb het ook doorgelezen en vond het niet echt een slotje + waarschuwing waard.

Misschien omdat de topicstarter zelf turks is en dat het voor diadem leek als subjectieve propaganda.

(dit hoort meer in de LA)
Ik was in mijn tekst niet anti-koerdisch. Ik heb niet geprobeerd om een partij te bevoordelen door propaganda. Ik wou alleen duidelijk maken dat er geen vijandigheid is, dat de Koerden niet worden onderdrukt. Dit wordt geschapen door de media en de westerse regeringen. Er is een TERRORISTEN probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik door mijn tekst wou laten zien is dat je een KLEINE GROEP niet voor de hele etnische bevolking moet uitmaken. En dat wordt in de media WEL gedaan.
Het is een kleine groep die bereidt is over te gaan op geweld om een eigen staat te krijgen. Er is wel degelijk een HELE GROTE groep die een apart koerdistan wil.
Het probleem is dat Atatürk maar 1 volk wil in Turkije. [quote]
Na de Eerste Wereldoorlog leek het er even op dat de Koerden hun eigen staat zouden krijgen, toen de overwinnaars besloten om het Ottomaanse Imperium in stukjes te hakken en voor zichzelf de beste brokken uit te zoeken.
In 1920 bepaalde het Vredesverdrag van Sèvres dat de Armeniërs onafhankelijkheid, en de Koerden zelfbestuur en eventueel een staat zouden krijgen. De nationalisten onder Atatürk slaagden er uiteindelijk in een groter deel van het Ottomaanse Imperium voor Turkije te behouden. Opnieuw vochten de Koerden enthousiast met de Turken mee, in ruil voor de toezegging van Atatürk dat het nieuwe Turkije een land van twee volkeren zou worden.
Bij het in 1923 gesloten Vredesverdrag van Lausanne werd echter met geen woord meer over de Koerden gerept. Atatürks 'staat van twee volkeren' werd vervolgens een 'staat van gelukkige Turken'. Met culturele onderdrukking en massamoord probeerde men de Koerden dat besef bij te brengen.

(bron NRC Handelsblad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 18:33 schreef Melkor het volgende:

[..]

Het is een kleine groep die bereidt is over te gaan op geweld om een eigen staat te krijgen. Er is wel degelijk een HELE GROTE groep die een apart koerdistan wil.
Het probleem is dat Atatürk maar 1 volk wil in Turkije.
[..]
Het zou (ook door jouw argumentatie en het ophalen van feiten) een leuke discussie geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Op woensdag 27 maart 2002 18:31 schreef QUILIX het volgende:

[..]

Ik was in mijn tekst niet anti-koerdisch. Ik heb niet geprobeerd om een partij te bevoordelen door propaganda. Ik wou alleen duidelijk maken dat er geen vijandigheid is, dat de Koerden niet worden onderdrukt. Dit wordt geschapen door de media en de westerse regeringen. Er is een TERRORISTEN probleem.
door Koerden WEL en Turken NIET terroristen te noemen probeer je de opinie te beinvloeden...
vandaar wel wat propagandistisch

De meesten hier hebben er niet zoveel verstand van dus moeten het toch met info uit allerlei bronnen doen, en nu kom jij met dat het terroristen zijn...
En aangezien jij Turk bent komt het toch wat gekleurd propagandistisch over

Overigens: als de situatie idd is zoals bij de ETA (terrorisme zonde reden) dan heb je wel gelijk
maar dat weet ik dus niet, en ik ga niet alleen af op jouw verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Ik zeg het nogmaals, ik ben er niet mee eens dat mijn topic is gesloten. Wat ik nog erger vind is dat ik een waarschuwing heb gekregen. Wie ben jij om een waarshuwing te geven voor mijn tekst.

Om objectief over een onderwerp te kunnen praten moet je ook de andere kant onderzoeken. Over de zogenaamde Koerdenprobleem weten jullie van je eigen media en regering. Of van de asielzoekers die grotendeels liegen om in Nederland te blijven. Voor economische redenen. (Heb ik veel meegemaakt. Ze zeiden dat ook gewoon tegen mij).

Osama Bin Laden is direct bestempeld als terrorist. De Taliban is zo maar zonder enig normaal bewijs afgemaakt. Maar Ocalan (leider PKK) is geen terrorist in de ogen van Europa. Het is een vrijheidsstrijder.

Lachwekkend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 16:25

p@dd0

psychonaut

Op woensdag 13 februari 2002 15:02 schreef QUILIX het volgende:
Ik ben van Turkse afkomst. En zoals veel Nederlanders vind ik Nederland ook 'vol'. Als Turk vind ik dus de zin "Nederland is vol" niet racistisch. Ik ben trouwens ook eens met veel uitspraken van Pim Fortuyn.

De meeste criminaliteiten wordt door asielzoekers gepleegd. De statistieken liegen er niet om. Asielzoekers komen meestal om 'criminele' of economische redenen naar Nederland. Dit is niet racistisch bedoeld, omdat ik vaak heb gewerkt bij asielzoekers centra. De meeste asielzoekers komen bijv. helemaal niet omdat ze door dat land worden bedrijgd. Neem nou bijvoorbeeld de Koerden. Na vele gesprekken met hun weet ik dat 90% van hun liegen over martelingen, om zo economisch beter te worden in Nederland. En vele 'vluchten' naar Nederland om bepaalde politieke redenen zeggen ze. Waarom vluchten mijn familie in Turkije niet naar Nederland? Men vlucht omdat ze crimineel waren in dat land (maakt niet uit wat voor nobel streven ze ook hebben, als ze tegen de (democratische) wet komen, zijn ze crimineel.

Nederland neemt dus grotendeels criminelen of economische leugenaars in het land. Door het zeggen van leugenaars generaliseer ik niet. Ik heb vaak met hun gepraat en 90% lijkt me wel duidelijk.

Mijn ouders kwamen naar Nederland in de jaren 70 als gastarbeider. Ik en mijn broertje zijn in Nederland geboren. Wij zijn dus met z'n vieren. (Nooit een familielid uit Turkije hierheen gebracht). Wij hebben ons hele leven lang rotgewerkt. Veel Turken hebben bij fabrieken gewerkt waar de meeste Nederlandse mensen niet eens voor een miljoen zouden werken. Veel Turken werken ook 80 tot 100 uur per week in hun eigen zaak, net als ik. Ik heb meer belasting betaald dan vele Nederlanders hier.

[b]Ik wil ook opmerken dat 83% van de 3 miljoen Turken in Europa van Koerdische afkomst zijn (89% van de Turken in Duistland en 81% van de Turken in Nederland). Dit staat statistisch vast en weet iedereen. Indien zij negatieve dingen doen wordt naar hun paspoort gekeken, ze zijn dan Turk. Dus zegt men automatisch: Oorzaak Turken. Terwijl het Koerden zijn die het doen.[/b]

Ik ben er ook tegen om bijv. moskeeen te bouwen in Nederland (ook al ben ik gematigd moslim). Als je wilt bidden, doe dat dan thuis. Ok, ik begrijp dat je in een democratisch land je eigen geloof mag uitoefenen, maar niet door de hele samenleving te veranderen door een moskee te bouwen in een 'vreemd' land die helemaal niet islamitisch is. Zo gebruik je hun democratie. Multi-culturalisme is goed, begrijp me niet verkeerd. Maar iets dat goed is hoeft niet perse ook te werken. Als voorbeeld neem ik de joden voor de 2e wereldoorlog. Zij bouwden er ook op los in Duitsland. Het resultaat hebben we gezien. Of de Armeniers in Turkije voor de 1e wereldoorlog, die ook als Turk werd gezien en gerespecteerd. Zij bouwden erook op los, de resultaat hebben we ook gezien. Er zijn nog een heleboel andere voorbeelden.
Dus dit werkt niet. Ik heb ergens gelezen dat indien 1/3 van een land uit buitenlanders bestaat de vat uiteindelijk explodeerd. Een derde van de bevolking van Turkije bestond voor de 1e wereldoorlog uit buitenlanders. Een derde van de bevolking in Duitsland voor de 2e wereldoorlog bestond uit 'niet' Germaanse volkeren. Nederland zal in ongeveer 2040 een derde uit 'niet' Nederlanders bestaan. Ra ra wat er dan gebeurt.

Wat Pim Fortuyn vertelt over veel dingen ben ik mee eens (Behalve de omstreden discriminatiewet). Als Turk zeg ik Nederland is vol! Van mij mogen de meesten terug. Door gun wordt ik en mijn familie die een respectabele positie in Nederland heeft ook de dupe.

Ik als Turk stem dus voor Pim Fortuyn.
Ik ben geen uitzondering. Veel Turken in Nederland zijn met Fortuyn eens. Mijn hele Turkse omgeving bijvoorbeeld.
Ik kan niet terug naar Turkije. Ik ben in Nederland geboren, opgegroeid, heb nooit iets crimineels gedaan. In Turkije ben ik een vreemde.

Ik als Turk mag dit toch wel zeggen?
Bron

Amantes amentes
--
Be inspired!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 18:41 schreef p@dd0 het volgende:

[..]

Bron
Yep door mijn oude topic bewijs je dus dat ik een zogenaamde Koerden hater ben. Maar wat raar is dat mijn topic "Turken & Koerden" helemaal niet negatief over de Koerden spreekt. Normaal gesproken moet je zo'n tekst erbij halen als ik negatief spreek. Zo kan je bewijzen dat ik dus progandeer.

Maar omdat je mijn tekst waarschijnlijk niet hebt gelezen, probeer je zo iets te doen wat helemaal niets met dit topic te maken heeft.

Als je mijn tekst bij "Turken & Koerden" goed leest, dan zie je dat ik wil aantonen dat Turken en Koerden vredig naast elkaar leven. En dat ze niet worden onderdrukt. Ik heb ook Koerdische familieleden.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

sorry, ik geef direct toe dat ik niet het hele topic gelezen heb.. alleen de topic opener...

Ik vraag me af of dat dit soort gesprekken hier wel thuis horen, dit zijn discussies met een behoorlijke lading voor veel mensen. Discussies met lethale feiten! Ik voel me ongemakkelijk om hier op GoT over na te moeten denken.

Dit is een techforum, waar de grootste discussies gaan tussen AMD en INTEL, of een CaseMod wel of niet mooi is.

Ik zeg dus ABSOLUUT niet dat het een onzinnige of nutteloze discussie is, ik vraag me alleen af of dit de juiste plek is..

---------------
Zelfde geldt eigenlijk ook voor dat Fortuyn gewauwel.. 80% heeft geen idee waar ze het over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met je eens dat je geen slotje en ook geen waarschuwing verdient. Je tekst is misschien een beetje propagistisch, maar daar kun je juist een leuke discussie over houden. En ik vond je ook helemaal niet haatdragend overkomen.
Jammer dat het gesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p@dd0

p@dd0

psychonaut

Op woensdag 27 maart 2002 18:45 schreef QUILIX het volgende:

[..]

Yep door mijn oude topic bewijs je dus dat ik een zogenaamde Koerden hater ben. Maar wat raar is dat mijn topic "Turken & Koerden" helemaal niet negatief over de Koerden spreekt. Normaal gesproken moet je zo'n tekst erbij halen als ik negatief spreek. Zo kan je bewijzen dat ik dus progandeer.

Maar omdat je mijn tekst waarschijnlijk niet hebt gelezen, probeer je zo iets te doen wat helemaal niets met dit topic te maken heeft.

Als je mijn tekst bij "Turken & Koerden" goed leest, dan zie je dat ik wil aantonen dat Turken en Koerden vredig naast elkaar leven. En dat ze niet worden onderdrukt. Ik heb ook Koerdische familieleden.

:)
Sorry hoor ik heb jouw tekst wel gelezen, maar omdat deze op slot zit kon ik daar niet reageren op jou.
En omdat jij Diadem beschuldigd van niet objectief zijn dacht ik ff te laten zijn hoe objectief jij dan wel niet bent. ;)

Amantes amentes
--
Be inspired!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 18:52 schreef p@dd0 het volgende:

[..]

Sorry hoor ik heb jouw tekst wel gelezen, maar omdat deze op slot zit kon ik daar niet reageren op jou.
En omdat jij Diadem beschuldigd van niet objectief zijn dacht ik ff te laten zijn hoe objectief jij dan wel niet bent. ;)
Ik probeer namelijk niet een groep of etniciteit te benadelen door negatieve propaganda. Ten tweede ben ik niet subjectief. De tekst was niet "ik heb gelijk zij niet", of "zij zijn slecht wij niet".

En dat de westerse media niet objectief is? Ik hoef alleen maar een paar honderd nieuwsberichten te laten zien. Zelfs de Koerden worden van die berichten gefrustreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst is dit geen waarschuwing als in "Officiele Waarschuwing", tenzij je natuurlijk een mailtje hebt gehad waarin AntonT een ongezouten mening over je heeft :) Diadem wilde je waarschijnlijk gewoon waarschuwen dat propaganda hier niet hoort.

Dit topic had wat mij betreft niet perse dicht gehoeven, maar ik kan me het wel voorstellen dat Diadem vond dat dit topic dicht moest. De ervaring leert dat topics over deze kwestie meestal op een enorme flamewar uitdraaien. Ik neem zelf iig meestal niet de moeite meer te reageren, het wordt toch eerst niks en dan een slotje - verspilde moeite.

Ik zie dit wel degelijk als propaganda. Jij brengt het precies zoals Turkije het probleem graag ziet. Dat is natuurlijk je goed recht, maar daarom is het niet minder propagandistisch. Ik ga ervan uit dat als er twee ruzie hebben, ze in het algemeen ook allebei schuld hebben. Aan de andere kant vind ik wel dat je je mening mag ventileren, en het was op zich wel een onderbouwde mening, al heb je, om met Fused te spreken, toch zeker een zorgwekkende confirmation bias :) Vandaar dat het topic wat mij betreft wel open had mogen blijven.

Ik kan me vergissen, maar volgens mij heb je vaker ruzie gehad met Diadem. Ik vind het wel erg onsportief dat je hem als persoon zo hard aanvalt... Hij heeft natuurlijk in het verleden discutabele beslissingen genomen, maar dat is onvermijdelijk voor iemand die dit forum al een paar jaar beheert. Jouw reactie op het slotje lijkt verdacht veel op een persoonlijke vete, het lijkt me daarom verstandig om eerst even af te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p@dd0

p@dd0

psychonaut

Op woensdag 27 maart 2002 18:55 schreef QUILIX het volgende:

[..]

Ik probeer namelijk niet een groep of etniciteit te benadelen door negatieve propaganda. Ten tweede ben ik niet subjectief. De tekst was niet "ik heb gelijk zij niet", of "zij zijn slecht wij niet".

En dat de westerse media niet objectief is? Ik hoef alleen maar een paar honderd nieuwsberichten te laten zien. Zelfs de Koerden worden van die berichten gefrustreerd.
Ik bedoel alleen dat ik met een voorbeeld aangeef hoe objectief jij bent, geef jij dat dan ook van Diadem aan.

Amantes amentes
--
Be inspired!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of dat dit soort gesprekken hier wel thuis horen, dit zijn discussies met een behoorlijke lading voor veel mensen. Discussies met lethale feiten! Ik voel me ongemakkelijk om hier op GoT over na te moeten denken.

Dit is een techforum, waar de grootste discussies gaan tussen AMD en INTEL, of een CaseMod wel of niet mooi is.

Ik zeg dus ABSOLUUT niet dat het een onzinnige of nutteloze discussie is, ik vraag me alleen af of dit de juiste plek is..
Welkom op W&L :P Als het je niet bevalt, moet je hier niet komen, maar W&L is er nu juist voor mensen die meer willen dan oeverloos wauwelen over amd en intel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 19:01 schreef Captain Proton het volgende:
[..]
Welkom op W&L :P Als het je niet bevalt, moet je hier niet komen, maar W&L is er nu juist voor mensen die meer willen dan oeverloos wauwelen over amd en intel
Nou vind ik persoonlijk de Intel vs AMD reuteldiscussies niet echt zinnig maar wat men placht te roepen in de gemiddelde Heil Fortuyn topics hier is ook niet bar veel beter. W&L staat dacht ik nog altijd voor WETENSCHAP en Levensbeschouwing. Iets wat imho niet opgaat voor politiek geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Ja je hebt gelijk ik ga effe afkoelen.
Even naar de supermarkt, heb geen chips meer. :)
Ben om 20 uur terug. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Het is mij een beetje onduidelijk of Diadem je een Officiele Waarschuwing heeft gegeven of een zogenaamde Niet-officiele waarschuwing (maar deze term is dubieus en JvS gaat me slaan als ik zeg dat ie niet dubieus is :+ ).

Wat ik er verder van vind? Tsja, imho had het niet persee dicht gemoeten, maar was wel dusdanig dat er een flinke flamewar uit had kunnen komen... dus in dat opzicht wel een preventieve maatregel. Verder lijkt het me beter om Diadem dit zelf te laten uitzoeken, oh en deze gaat naar LA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar blijft de reactie van diadem eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 17:04
ik vond het echt "onterecht"

misschien slotje kon ik indenken maar meteen waarschuwing :? lees de topic eens goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

Men vlucht omdat ze crimineel waren in dat land
Oorzaak Turken. Terwijl het Koerden zijn die het doen.
Nederland neemt dus grotendeels criminelen of economische leugenaars in het land. Door het zeggen van leugenaars generaliseer ik niet. Ik heb vaak met hun gepraat en 90% lijkt me wel duidelijk.
Wie zeiden er allemaal dat er geen propaganda in dat topic stond?

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op woensdag 27 maart 2002 17:53 schreef QUILIX het volgende:
[..]
Dus ik waarschuw jou om objectief te zijn.
Anders.... ?

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 20:47 schreef dusty het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wie zeiden er allemaal dat er geen propaganda in dat topic stond?
De topic heeft niets met de vorige topic te maken. Het sluiten van de topic "Turken & Koerden" ook niet. Door andere topics bij te halen bewijs je niets. Ik heb al een paar keer gezegd, ik zeg het maar nogmaals: Er is niets negatiefs over de Koerden in de topic "Turken & Koerden" vertelt. Als je de tekst leest zie je dat ik probeerde te laten zien dat er geen probleem was tussen de Koerden en Turken. Dus ik snap niet waarom je dat erbij haalt. Bewijst weer iets.

Als je naar verschillende Turkse fora gaat dan zie je dat daar Turken en Koerden met elkaar discussieren. En alle Turken EN KOERDEN zeggen: "Er is geen Koerden probleem, er is een terroristen probleem. Door in plaats van PKK of terroristen KOERDEN te schrijven raak je ons allemaal. Ik ben helemaal geen PKK of terrorist" <- zegt een Koerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op woensdag 27 maart 2002 19:28 schreef aad123 het volgende:
Waar blijft de reactie van diadem eigenlijk?
niet iedereen is omnipresent de hele dag door hoor ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op woensdag 27 maart 2002 18:04 schreef QUILIX het volgende:
[..]
Ik zie dat je al meer problemen hebt gehad met users. Ga zo verder.
Moderators doen nooit wat goed, it comes with the job.
[..]
Wat mij betreft halen ze de andere waarschuwing weg, kunnen ze je hier mooi een waarschuwing voor geven vanwege een flame.
Op woensdag 27 maart 2002 18:39 schreef QUILIX het volgende:
[..]
Wie ben jij om een waarshuwing te geven voor mijn tekst.
[..]
Hij is een moderator. Die kunnen om een of andere wazige reden waasrschuwingen geven.

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 20:54 schreef dusty het volgende:

[..]

Moderators doen nooit wat goed, it comes with the job.
[..]

Wat mij betreft halen ze de andere waarschuwing weg, kunnen ze je hier mooi een waarschuwing voor geven vanwege een flame.
[..]

Hij is een moderator. Die kunnen om een of andere wazige reden waasrschuwingen geven.
Dat is jou mening. Dus een moderator mag zomaar om een wazige reden waarschuwingen geven. Leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 17:53

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 27 maart 2002 20:54 schreef dusty het volgende:
Stellutje magtsgijle frieks zijn ut!!!!! :r

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 20:59 schreef QUILIX het volgende:

[..]

Dat is jou mening. Dus een moderator mag zomaar om een wazige reden waarschuwingen geven. Leuk. :)
Het gebeurt niet, maar als we zouden willen dan is het antwoord ja.

Omdat jij het woordje "Leuk" hierboven gebruikt zou een mod je een waarschwuing kunnen geven. Het is natuurlijk een absurt voorbeeld en zo ver zal het ook nooit komen, maar het is wel om even het een en ander duidelijk te maken ;)

Je bent te gast op het forum, verlies dat niet uit het oog. En nee we kicken echt niet op macht o.i.d. :)

[edit]
Hmzz, Exirion zegt net dat we wel op macht kicken :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

Jazekers mag dat :) Vraag der maar eens om dan krijg je er 1 :P

Ik zit dus in het Exirion kamp van Ultra Machts Geile Moderators (Een Umgemod dus). Nelske is een watje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op woensdag 27 maart 2002 20:53 schreef QUILIX het volgende:
[..]
De topic heeft niets met de vorige topic te maken.
Kwam ik net achter, ik dacht dat het dat topic was, blijkbaar niet dus.
Er is niets negatiefs over de Koerden in de topic "Turken & Koerden" vertelt. Als je de tekst leest zie je dat ik probeerde te laten zien dat er geen probleem was tussen de Koerden en Turken.
Uit origineel topic:
--cut--
De Koerden zijn onderling te veel verdeeld om een eenheid te vormen of als 1 ras te bestempelen.
De Koerden in Turkije worden NIET onderdrukt.
Koerden worden niet onderdrukt in Turkije. Dit imago wordt geschapen om een aantal redenen zoals ik hierboven heb uitgelegd.
--cut--
Ik zie nog steeds propaganda in deze teksten. ( Nu wel uit het goede topic :+ )
Dus ik snap niet waarom je dat erbij haalt. Bewijst weer iets.
Yup, dat ik menselijk ben en dacht dat dat topic het topic was dat ter discussie stond.
Als je naar verschillende Turkse fora gaat [...]
De enige webboards die ik kan vinden zijn allemaal anti-westers, vooral tegen nederlanders want die doen niets goed (in hun ogen). ( zie maroc.nl ofzo)

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 21:03 schreef nelske het volgende:

[..]

Het gebeurt niet, maar als we zouden willen dan is het antwoord ja.

Omdat jij het woordje "Leuk" hierboven gebruikt zou een mod je een waarschwuing kunnen geven. Het is natuurlijk een absurt voorbeeld en zo ver zal het ook nooit komen, maar het is wel om even het een en ander duidelijk te maken ;)

Je bent te gast op het forum, verlies dat niet uit het oog. En nee we kicken echt niet op macht o.i.d. :)
Ik heb dat ook niet gezegd. Verdraai de boel niet. En met het woord "Leuk" wordt iets anders bedoeld en heb het tegen de poster gezegd. Niet tegen moderators. Lees goed voordat je iets post meneer de moderator. Waarschuwing voor de woord leuk? Ik denk dat de GoT admin maar even naar zijn modjes moet kijken. Volgens mij hebben ze een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 21:00 schreef Exirion het volgende:

[..]

Er zijn ook best een aantal modjes die de users belachelijk maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:47

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op woensdag 27 maart 2002 21:00 schreef Exirion het volgende:

[..]

:D Gelukkig kan jij geen waarschuwing geven :P Prutser :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 27 maart 2002 21:07 schreef We Are Borg het volgende:
:D Gelukkig kan jij geen waarschuwing geven :P Prutser :+
Ik kan wel waarschuwingen geven hoor :P Maar zal ik niet doen :*

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

[..]

[..]
Hmm, hij bedoelt ook deze en dat is echt een opmerking van |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op woensdag 27 maart 2002 21:09 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik kan wel waarschuwingen geven hoor :P Maar zal ik niet doen :*
Hier, dat bedoelt de topic starter nu...Altijd maar showen met je macht |:( Ik moet er gewoon van :r Ik zal jou eens een waarschuwing geven, let maar op :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Maar de laatste postings hebben dus niets met het sluiten van de topic "Turken & Koerden" te maken. En dat de moderators nou een aantal dingen bijhalen die er niets mee te maken hebben, ik zelf niets erover heb gezegd, duidt wel iets denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 27 maart 2002 21:11 schreef We Are Borg het volgende:
Hier, dat bedoelt de topic starter nu...Altijd maar showen met je macht |:( Ik moet er gewoon van :r Ik zal jou eens een waarschuwing geven, let maar op :+ :P
* Exirion gaat achter Femme schuilen ;( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op woensdag 27 maart 2002 21:12 schreef Exirion het volgende:

[..]

* Exirion gaat achter Femme schuilen ;( :P
:X Kuch :X

Iemand heeft mijn knopje weg gehaald met notes, dus dan zo maar :P

* We Are Borg Are Borg is opzoek naar ban knop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 21:06 schreef QUILIX het volgende:

[..]

Ik heb dat ook niet gezegd. Verdraai de boel niet. En met het woord "Leuk" wordt iets anders bedoeld en heb het tegen de poster gezegd. Niet tegen moderators. Lees goed voordat je iets post meneer de moderator. Waarschuwing voor de woord leuk? Ik denk dat de GoT admin maar even naar zijn modjes moet kijken. Volgens mij hebben ze een probleem.
:?
Je vraagt of een mod zomaar een waarschuwing kan geven. Daarop is het antwoord ja, zoals ik je uitleg en nu draai ik ineens de boel om en moet een admin mij dus maar eens ferm aan gaan spreken omdat er iets mis met me is? Bedoel je zoiets :? :+ :z

Moeilijk is het toch om even wat verder te kijken dan je neus lang is he?

[edit]
Maar goed, we gaan nu wel _erg_ offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 21:12 schreef QUILIX het volgende:
Maar de laatste postings hebben dus niets met het sluiten van de topic "Turken & Koerden" te maken. En dat de moderators nou een aantal dingen bijhalen die er niets mee te maken hebben, ik zelf niets erover heb gezegd, duidt wel iets denk ik.
Ey Wij zorgen er gewoon voor dat Diadem die posts van jou te zien krijgt :P Topicskicken mag een mod namelijk ook zonder gevolgen :X

WIE WIL ER EEN WAARSCHUWING? Vraag en je krijgt hem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

[..]
En met het woord "Leuk" wordt iets anders bedoeld en heb het tegen de poster gezegd. Niet tegen moderators. Lees goed voordat je iets post meneer de moderator.
[..]
Als ik tegen iemand iets zegt betekent dat nog steeds niet dat daarom een moderator mij geen waarschuwing zou kunnen geven. Alles wat jij op het webboard schrijft is publiekelijk, en kan beoordeeld worden door een moderator. Het maakt niet uit naar WIE jij het schrijft.

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op woensdag 27 maart 2002 21:15 schreef ItSnows het volgende:
[..]
Heb gehoord dat een persoon genaamd "HetSneeuwt" of zoiets dergelijks ze aan het sparen was... misschien wilt hij er nog een aantal voor zijn collectie!

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op woensdag 27 maart 2002 21:15 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Ah, gimmy gimmy, pzl :P

Ik zal niet meer posten hier, want ik merk dat ik irritant wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is trouwens "moderator M/V" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

[..]
Er zijn ook best een aantal modjes die de users belachelijk maken :)
Helaas vergt dat praktisch, met de huidige gebruikers, helemaal geen moeite.

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Zo te zien word ik door al die moderaters uiteindelijk als schuldige uitgemaakt. Terwijl de topic naar mijn mening en een aantal mensen en moderators niet op slot hoefde.

Vam mij mag dit topic wel op slot. En hoeft Diadem dit niet zien. De topic "Turken & Koerden" worden toch niet geopend. Wie ben ik om hier mijn gelijk te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op woensdag 27 maart 2002 21:20 schreef QUILIX het volgende:
Zo te zien word ik door al die moderaters uiteindelijk als schuldige uitgemaakt. Terwijl de topic naar mijn mening en een aantal mensen en moderators niet op slot hoefde.

Vam mij mag dit topic wel op slot. En hoeft Diadem dit niet zien. De topic "Turken & Koerden" worden toch niet geopend. Wie ben ik om hier mijn gelijk te halen.
;(

:z Je hebt nu echt meedelijden met jezelf ofzo...Je mag hier best discusieren, maar wanneer je geen gelijkt hebt/krijgt, dan moet je je daar bij neerleggen

Edit: |:( |:( Ik had beloofd niet meer te posten, sorry, ik verdien hem nu echt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Nee hoor waarom zou ik medelijden met mezelf hebben om een topicje op een forum. De topic is onterecht gesloten en heb een waarschuwing voor niets gekregen. Jah als Diadem zegt dat het op slot moet, dan maar op slot. Discussie gesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Je geeft het op?
Als je nog ff doorgaat kun je er misschien nog een 'wereldverbeteraar'-achtige titel uit slepen :+

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt en daarom is dit topic er dus in LA.

Dat jij je nu op gaat winden over o.a. mijn antwoord op jouw vraag kan ik niks aan doen.
Mjah, volgens mij ben jij degene die er ineens vanalles bij begint te halen. Jammer dat je niet gewoon inhoudelijk verder discussieert. Wie weet stelt Diadem z'n mening wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 21:24 schreef nelske het volgende:

[..]

Klopt en daarom is dit topic er dus in LA.

Dat jij je nu op gaat winden over o.a. mijn antwoord op jouw vraag kan ik niks aan doen.
[..]

Mjah, volgens mij ben jij degene die er ineens vanalles bij begint te halen. Jammer dat je niet gewoon inhoudelijk verder discussieert. Wie weet stelt Diadem z'n mening wel bij.
Als je de vorige postings nogmaals bekijkt zie je dat ik niet degene ben die ineens van alles er bij haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 21:18 schreef We Are Borg het volgende:

[..]

Ah, gimmy gimmy, pzl :P

Ik zal niet meer posten hier, want ik merk dat ik irritant wordt ;)
CYE >:)

Quilix: dit is een hardwareforum met wat forums die een zijdelingse stap maken naar iets afwijkends. Voor politiek zou je beter een forum van eoa. ministerie kunnen uitzoeken.

Oh en het nivo van LA gaat wel erg omhoog met dit topic :P Is weer eens wat anders dan de normale slotjes-topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 21:27 schreef ItSnows het volgende:

[..]

CYE >:)

Quilix: dit is een hardwareforum met wat forums die een zijdelingse stap maken naar iets afwijkends. Voor politiek zou je beter een forum van eoa. ministerie kunnen uitzoeken.
Ow, dus een aantal topics bij W&L moeten dan op slot. Want het heeft niets met hardware te maken en wel met politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor politiek zou je beter een forum van eoa. ministerie kunnen uitzoeken.
Zou het niveau daar boven HK-niveau uit komen? In debat met Netelenbos. Woei :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 21:28 schreef QUILIX het volgende:

[..]

Ow, dus een aantal topics bij W&L moeten dan op slot. Want het heeft niets met hardware te maken en wel met politiek.
Ligt aan het onderwerp, inhoud en motivatie van de topicstarter natuurlijk. Helaas kwam die post van jou bij Diadem als 'te' over :P Maar nogmaals: daar hebben ons allerbeste aardige Diadem even voor nodig. Dus we wachten gewoon even op hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 21:25 schreef QUILIX het volgende:

[..]

Als je de vorige postings nogmaals bekijkt zie je dat ik niet degene ben die ineens van alles er bij haalt.
Jij vraagt of een mod zomaar een waarschwuing uit kan delen op een gegeven moment? Waar of niet?

Mijn antwoord daarop is ja en ik geef daar zelfs een overdreven voorbeeld bij, waarop jouw relaas overt mods en admins ineens begint. :{

Maar goed, het lijkt me verstandiger dat we op Diadem wachten i.p.v. deze discussie voort te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter

Oh en het nivo van LA gaat wel erg omhoog met dit topic :P Is weer eens wat anders dan de normale slotjes-topics.
Tja, moet wel af en toe. Het nivo verhogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 21:31 schreef Exirion het volgende:

[..]

Zou het niveau daar boven HK-niveau uit komen? In debat met Netelenbos. Woei :P
/off topic/
Nee, ik heb der een paar jaar geleden een tijd gezeten. Is echt errug daar. Was der 1 die postte daar een stuk tekst van 1 zin van 2 A4-tjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 18:55

Floor-is

5.2

Op woensdag 27 maart 2002 21:32 schreef ItSnows het volgende:

[..]

/off topic/
Nee, ik heb der een paar jaar geleden een tijd gezeten. Is echt errug daar. Was der 1 die postte daar een stuk tekst van 1 zin van 2 A4-tjes...
Dat soort dwazen lopen hier ook rond hoor :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p@dd0

p@dd0

psychonaut

Op woensdag 27 maart 2002 21:38 schreef Floris het volgende:

[..]

Die heb je dus echt overal.

Amantes amentes
--
Be inspired!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 27 maart 2002 21:38 schreef Floris het volgende:
In W&L ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Laatst online: 15-10 11:43

FCA

Goed, om ff on-topic te blijven:

Diadem wil wel eens wat minder subtiel zijn...
Maar dit topic ging niet echt. Jij viel specifiek de Koerden aan. Nou zullen de Koerden niet allemaal lieverdjes zijn, maar jij schilderde af alsof alle Koerden terroristen waren, en de Turken lieverdjes waren. Ondertussen klaag je over het beeld dat het westen heeft van onschuldige Koerden en gewelddadige Turken.

Zoals CP volgens mij al zei, waar 2 vechten hebben er 2 schuld, en hoewel we een discussie zouden kunnen gaan starten en jouw argumenten (en die van de westerse media) onderuit gaan halen, zie daar persoonlijk geen heil in, daarentegen had het weer moeilijk een flamewar kunnen worden, ik ken geen die-hard Koerden aanhangers hier op Got, maar echt een zinvolle discussie had hier niet uit kunnen volgen, en daarom lijkt het mij dat het topic gewoon dicht kon, alhoewel de waarschuwing voor propaganda een beetje uit de lucht gegrepen lijkt, en het mij in het licht van het openblijven van ettelijke toch behoorlijke propagande anti dan wel pro Fortuyn topics zelfs onzin lijkt, kortom: topic terecht dicht, waarschuwing niet terecht.

hmmm... 2 pagina's is toch best lastig

Verandert z'n sig te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 22:59 schreef FCA het volgende:
Goed, om ff on-topic te blijven:

Diadem wil wel eens wat minder subtiel zijn...
Maar dit topic ging niet echt. Jij viel specifiek de Koerden aan. Nou zullen de Koerden niet allemaal lieverdjes zijn, maar jij schilderde af alsof alle Koerden terroristen waren, en de Turken lieverdjes waren. Ondertussen klaag je over het beeld dat het westen heeft van onschuldige Koerden en gewelddadige Turken.

Zoals CP volgens mij al zei, waar 2 vechten hebben er 2 schuld, en hoewel we een discussie zouden kunnen gaan starten en jouw argumenten (en die van de westerse media) onderuit gaan halen, zie daar persoonlijk geen heil in, daarentegen had het weer moeilijk een flamewar kunnen worden, ik ken geen die-hard Koerden aanhangers hier op Got, maar echt een zinvolle discussie had hier niet uit kunnen volgen, en daarom lijkt het mij dat het topic gewoon dicht kon, alhoewel de waarschuwing voor propaganda een beetje uit de lucht gegrepen lijkt, en het mij in het licht van het openblijven van ettelijke toch behoorlijke propagande anti dan wel pro Fortuyn topics zelfs onzin lijkt, kortom: topic terecht dicht, waarschuwing niet terecht.

hmmm... 2 pagina's is toch best lastig
FCA ik denk dat je de tekst niet of niet goed hebt gelezen. Nergens viel ik de Koerden aan. Nergens heb ik gezegd dat het geen lievertjes waren. Nergens schreef ik dat alle Koerden terroristen waren. Ik snap niet waar je dit vandaan haalt? De reden van mijn topic was nou juist om aan te tonen dat de Koerden geen terroristen zijn. Dat de terroristen niet met het hele Koerdische volk te maken heeft. Ik vind eerlijk gezegd je posting maar raar.

Ik wou duidelijk maken dat men door aanlsagen van terroristen niet het hele volk moet melden bij nieuwsberichten. En dat wordt wel gedaan. Dus is de media of onwetend/dom of subjectief.

Vraag maar aan elk Koerd hoe ze denken als ze zo'n nieuwsbericht zien.

Je kan namelijk heel goed zien dat de tekst juist laat zien dat er geen vijandigheid tussen de Koerden en Turken zijn. We hebben nota bene een president van Koerdische afkomst. Dus ik raad je aan om eerst de tekst te lezen voordat je mij schuldig maakt van aanvallen op de Koerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Ik heb gisteravond geen kans gehad online te zijn helaas, en ik moet nu zo weg naar een vergadering. Ik zal hier over een uur of 3 op reageren.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Laatst online: 18:30

The End

!Beginning

Ik snap ook echt niet waarom dat topic gesloten moest worden!?! QUILIX heeft een heel verhaal geschreven over zijn stelling om het te onderbouwen. Als je het daar niet mee eens bent moet je dat posten (Da's nou discussieren). Als hij denkt dat de westerse media alles eenzijdig belicht kan ie best gelijk hebben. (Amerika heeft ook zo'n bureau voor propaganda opgericht). Dat de andere media dat ook doen, betekent gewoon dat de waarheid wel ergens in het midden zal liggen.
Om nou het topic dicht te gooien als propaganda zijnde is wel heel erg overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mjah, als we nou gewoon nog even 2 uurtjes wachten... Dan zal Diadem zijn beleving geven. Daarna reageren zal meer nut hebben.... :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 13-10 18:55

Floor-is

5.2

Op donderdag 28 maart 2002 12:26 schreef Merely het volgende:
Mjah, als we nou gewoon nog even 2 uurtjes wachten... Dan zal Diadem zijn beleving geven. Daarna reageren zal meer nut hebben.... :)
Als we hem nou tot 17:53 de tijd geven, dan heeft hij 24 uur gehad, lijkt mij dat je in die tijd wel kunt reageren niet?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:18
En als ie voor die tijd niet gereageerd heeft?
edit> Nog voor drie uur !!
QUILIX: wat wilde jij eigelijk bereiken met die topic over 'Turken en Koerden'
Ik zeg niet dat Turkije perfect is. Maar dat is geen enkel land. Het enige wat ik wil is niet alles van je media of je regering geloven. Als je in Turkije met een Koerd praat en zegt: "Worden jullie hier onderdrukt en afgeslacht?"...Hij/Zij zal je dan uitlachen.
Ik heb een koerdische klasgenoot gehad die mij het hele 'vraagstuk' ook 'objectief' heeft 'uitgelegd', en dat was wel een beetje anders dan dat jij (QUILIX) het laat voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem

Diadem

fossiel

Iets later dan gepland, maar ik ga nu beginnen met het lezen van deze thread. Reactie komt eraan.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Stukkie was wel redelijk goed geschreven en de argumenten leken wel overtuigend. Alleen ademde het wel een behoorlijk anti-koerdische houding uit en waren enkele feiten niet conform de waarheid, zoals ik in betreffend topic al aangaf.

Bestrijden mbv argumenten is IMHO ietsje beter dan op slot gooien... aangezien iemand wel duidelijk de moeite heeft genomen een knap stukkie te schrijven (iets te kanp als je het mij vraagt).

* Delerium wil alleen weten welke achtergrond de schrijver heeft.
Dat om het stukje in het juiste perspectief te plaatsen. Vermoeden bestaat dat turkse banden bestaan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

,,kom maar, 'Diadem, je bent een eikel', kommakommakommaarrr'' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 15:08 schreef cREATiVe8500 het volgende:
,,kom maar, 'Diadem, je bent een eikel', kommakommakommaarrr'' :+
hij doet er anders wel lang over.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 15:06 schreef Ecteinascidin het volgende:
Stukkie was wel redelijk goed geschreven en de argumenten leken wel overtuigend. Alleen ademde het wel een behoorlijk anti-koerdische houding uit en waren enkele feiten niet conform de waarheid, zoals ik in betreffend topic al aangaf.

Bestrijden mbv argumenten is IMHO ietsje beter dan op slot gooien... aangezien iemand wel duidelijk de moeite heeft genomen een knap stukkie te schrijven (iets te kanp als je het mij vraagt).

* QUILIX wil alleen weten welke achtergrond de schrijver heeft.
Dat om het stukje in het juiste perspectief te plaatsen. Vermoeden bestaat dat turkse banden bestaan namelijk.
Daar gaan we weer :)
Ik snap echt niet waar je het vandaan haalt dat de tekst een anti-koerdische houding bevat. Je kan in de tekst toch duidelijk zien dat ik de Koerden juist verdedig? Alle informatie over de Koerden, de cijfers en de overige informatie zijn feiten. Indien gewenst kan ik (na het zoeken) objectieve bronnen opgeven. Over de media heb ik een voorbeeld gegeven. Dat is denk ik wel duidelijk.

Ik heb in deze topic heel vaak uitgelegd dat de tekst juist laat zien dat er geen vijandigheid tussen de Koerden en Turken is. Dat we vredig naast elkaar leven. Je kan eigenlijk niet eens 'naast elkaar leven' zeggen omdat we zo gemixt zijn dat er eigenlijk geen verschil is. De Koerden die eeuwen in het oosten wonen kan je wel onderscheiden. Maar zoals ik al zei, verspreid over Turkije wonen meer Koerden dan in het oosten. Er wonen maar 20% in het oosten.

Mijn oom is met een Koerdische vrouw getrouwd. De kinderen zijn dus een mix. Mijn over-over grootvader is van Koerdische afkomst. Miljoenen Turken hebben Koerdische familieleden, en andersom. We hebben 3 presidenten, 4 premiers en 2 legerleiders van Koerdische afkomst gehad.

Als er een aanslag wordt gepleegd door een aantal terroristen moet je dat niet over een hele volk afschuiven, zoals de westerse media dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem

Diadem

fossiel

Ik heb het betreffende topic gesloten omdat het in mijn ogen propaganda was. In W&L mag er natuurlijk gediscussieerd worden, en er is geen probleem met het feit dat jij een bepaalde mening bent aangedaan.

Wat wel een probleem is, is dat je een topic opent met als enige doel het in discrediet brengen van een bepaalde groep mensen, door het opzettelijke verspreiden van foutieve informatie. Propaganda dus.

Propaganda is het ideologische equivalent van spam. Er zijn goede redenen waarom spam hier niet toegestaan is, evenzo is propaganda niet gewenst. Zeker niet als je feiten gaat zitten verdraaien/vervalsen.

De waarschuwing was overigens geen zogenaamde 'officiele waarschuwing'. Beschouw het als een dringen en iets minder vriendelijk verzoek om dit niet meer te doen. Ik ben niet van plan deze waarschuwing weer in te trekken, ik sta achter mijn eerder genomen besluit, zeker als ik zie hoe je hier reageert.

Dit is natuurlijk niets persoonlijks tegen Quilix. Ik heb nooit eerder problemen met hem gehad. Ik heb natuurlijk wel dit topic en Quilix' eerdere posts nauwkeurig doorgelezen.
Op woensdag 27 maart 2002 18:39 schreef QUILIX het volgende:
Wie ben jij om een waarshuwing te geven voor mijn tekst.
Diadem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 15:37 schreef Diadem het volgende:
Ik heb het betreffende topic gesloten omdat het in mijn ogen propaganda was. In W&L mag er natuurlijk gediscussieerd worden, en er is geen probleem met het feit dat jij een bepaalde mening bent aangedaan.

Wat wel een probleem is, is dat je een topic opent met als enige doel het in discrediet brengen van een bepaalde groep mensen, door het opzettelijke verspreiden van foutieve informatie. Propaganda dus.

Wie breng ik in discrediet? Laat een gedeelte van mijn tekst zien waar dat gebeurt. Waar verspreid ik foutieve informatie? Ik ben benieuwd.

Propaganda is het ideologische equivalent van spam. Er zijn goede redenen waarom spam hier niet toegestaan is, evenzo is propaganda niet gewenst. Zeker niet als je feiten gaat zitten verdraaien/vervalsen.

Waar heb ik feiten zitten te verdraaien of heb het vervalst? Laat het zien ik wacht.

De waarschuwing was overigens geen zogenaamde 'officiele waarschuwing'. Beschouw het als een dringen en iets minder vriendelijk verzoek om dit niet meer te doen. Ik ben niet van plan deze waarschuwing weer in te trekken, ik sta achter mijn eerder genomen besluit, zeker als ik zie hoe je hier reageert.

Dit is natuurlijk niets persoonlijks tegen Quilix. Ik heb nooit eerder problemen met hem gehad. Ik heb natuurlijk wel dit topic en Quilix' eerdere posts nauwkeurig doorgelezen.
[..]

Diadem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
-edit- Sorry foutje, gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse

Ik ben ook van mening dat je dit wel even kan toelichten, Diadem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Waarschuwing voor Diadem' klinkt wel erg agressief. Dat had vriendelijker gekund. Ook de algemene toon van de topicstarter in het topic komt vrij agressief over.

De modjes daarentegen, schoppen lol terwijl ze aan kunnen voelen dat het de topicstarter hoog zit, en dat opmerkingen wel eens ooit verkeerd kunnen vallen.

Trek beide je conclusies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 15:43 schreef Jesse het volgende:

[..]

Ik ben ook van mening dat je dit wel even kan toelichten, Diadem.
Diadem moet zijn eer hoog houden en zal dus niet toegeven, dat hij te snel was geweest in oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Waarschuwing voor Diadem' klinkt wel erg agressief. Dat had vriendelijker gekund. Ook de algemene toon van de topicstarter in het topic komt vrij agressief over.

De modjes daarentegen, schoppen lol terwijl ze aan kunnen voelen dat het de topicstarter hoog zit, en dat opmerkingen wel eens ooit verkeerd kunnen vallen.

Trek beide je conclusies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Zeg maar een soort Fries-Nederlander verhouding.
Heel terecht een soort van, want het is bij lange na niet hetzelfde en dat kan je zelf weten.
Toen na 1990 ideeën kwam om een groot Turkse Unie tussen die landen op te richten, vonden sommige landen dat gevaarlijk.
Dit is bijzonder matig onderbouwt en onduidelijk, QUILIX.
Om die ideeën te stoppen hebben ze weer de tactiek "verdeel en heers" gebruikt. Om te zorgen dat Turkije geen Turkse Unie zou oprichten met die landen hebben ze Turkije van binnenuit proberen te verwoesten. Om dat te doen hebben ze de Koerden gebruikt. Vanwege de ervaring die ze hadden in de vorige eeuw. PKK is opgericht door sommige buitenlandse mogendheden om te zorgen dat de economie verslechtert. En politiek op een slecht daglicht te zetten voor de internationale wereld.
Heb je bedacht wat het inhoudt wat je zegt?

Er zit een behoorlijk groot verschil tussen de verhouding PKK-Koerden en de verhouding IRA-Ieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem

Diadem

fossiel

Ik ga nu mijn zusjes verjaardag vieren overigens. Ik reageer later vanavond nog wel een keer, denk ik. Ik garandeer niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op donderdag 28 maart 2002 15:45 schreef Kemo het volgende:

[..]

Diadem moet zijn eer hoog houden en zal dus niet toegeven, dat hij te snel was geweest in oordelen.
Daar vraag ik ook niet om, maar hij zegt dingen zonder enige onderbouwing. Ik ga ervan uit dat Diadem komt met toelichting maar dat dat wat tijd kost.

En ik geef Diadem gelijk dat hij eerst de verjaardag van zijn zusje wil vieren.
Er moet dus gewacht worden tot vanavond. Het is in elk geval duidelijk wat Diadem er van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Dit is dus de andere kant heren. Wat ik zeg zeggen 50 miljoen Turken en 10 miljoen Koerden in Turkije. Heb je het ook eens van die kant gezien.

Wat ik raar vind is het volgende: Een PKK sympatisant wordt direct 100% geloofd in wat hij/zij zegt. De andere kant wordt DIRECT niet geloofd en als propagandeur bestempeld. Ik zit ertussen. En weer wordt er direct een stempel gezet. Ik snap niet hoe iemand direct kan geloven. Heb je ooit op tv het oosten van Turkije gezien? Heb je ooit de zogenaamde oorlogsbeelden gezien? Heb je ooit gezien of de Koerden zijn afgeslacht? Er is GEEN enkel bewijs. Toch wordt het direct als waar aangenomen. Waarom? Zo kan je zorgen dat een land niet in de EU komt.

Ik heb al tig malen gezegd dat mijn tekst niet anti-koerdisch was en ik zeg het nogmaals, ik heb Koerdische familieleden, mijn oom is met een Koerdische vrouw getrouwd, we hebben Koerdische presidenten en premiers gehad.

Je moet de andere kant ook aanhoren en niet direct van de ene kant geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Ik zeg dus heel duidelijk niet dat ik een PKK-symphatisant wel geloof en jou niet.

Maar als ik twee verhalen hoor heb ik het gevoel dat de waarheid in het midden ligt.
Dat Turkije niet in de EU komt heeft met meer dingen te maken. (Doodstraf, houding van de staat tegenover christenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 16:00 schreef Jesse het volgende:
Ik zeg dus heel duidelijk niet dat ik een PKK-symphatisant wel geloof en jou niet.

Maar als ik twee verhalen hoor heb ik het gevoel dat de waarheid in het midden ligt.
Dat Turkije niet in de EU komt heeft met meer dingen te maken. (Doodstraf, houding van de staat tegenover christenen)
Natuurlijk heeft het met meerdere dingen te maken. Ik verdedig Turkije ook niet. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat wij Turken/Koerden al 1000 jaar vredig naast elkaar leven. Dat we helemaal gemixt zijn en dat er geprobeert wordt om ons tegen elkaar op te zetten door verkeerde berichtgeving.

De redenen wat jij noemt klopt trouwens niet. Turkije heeft de doodstraf als sinds 1973 niet meer uitgevoerd. Er is officieel volgens de wet nog wel een doodstraf maar bijna 30 jaar geleden werd de laatste uitgevoerd. In tegenstelling tot de Verenigde Staten dat jaarlijks veel mensen doodt.

De Christenen leven trouwens goed in Turkije. Er zijn maar een paar duizend christenen. In Istanbul heb je een moskee, een synagoge en een kerk naast elkaar. En dat al honderden jaren. Zeg dat maar eens van de Arabische landen.

Het probleem van Turkije de EU aangaande: Meningsverschil met Griekenland over de eilanden in de Egeische zee en de Cyprus probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Het feit dat de doodstraf niet afgeschaft is zegt mij genoeg. Dat het niet gepraktiseerd wordt vind ik daarintegen heel goed.
Jij weet waarschijnlijk vrij goed wat Turkije met Öcalan van plan was.

Dat christenen daar veilig kunnen leven ben ik niet van overtuigd.

De problemen wat betreft Griekenland en Cyprus zijn inderdaad zwaarwegender dan de nog niet verboden doodstraf en de situatie van christenen in Turkije.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 16:13 schreef Jesse het volgende:
Het feit dat de doodstraf niet afgeschaft is zegt mij genoeg. Dat het niet gepraktiseerd wordt vind ik daarintegen heel goed.
Jij weet waarschijnlijk vrij goed wat Turkije met Öcalan van plan was.
Dan zal ik je vraag even naar jou toe richten. Wat denk jij dat turkije met ocalan gaat doen?
Dat christenen daar veilig kunnen leven ben ik niet van overtuigd.

De problemen wat betreft Griekenland en Cyprus zijn inderdaad zwaarwegender dan de nog niet verboden doodstraf en de situatie van christenen in Turkije.
De situatie van de christenen? Verwar jij Turkije met een ander land?

wil jij mij aub vertellen hoe de situatie van de christenen in Turkije is?

want ik krijg een vermoeden, dat jij dat wel weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik begin het betoog duidelijker te vinden nu.

Het is iig gen aanzet om hetzij turkije of de PKK af te zeiken oid, maar gewoon een rijtje feiten waaruit blijkt dat beide prima samen kunnen leven.

De duidelijke boodschap die eronderligt is echter dat een onafhankelijke koerdistan uit den boze is en onbespreekbaar want onvoorstelbaar.

Het niet bespreekbaar maken van een (an sich logische) onafhankelijk koerdistan is zeker een vorm van propaganda. En het verschil met Koerden en ETA leden is dat de koerden zeker geen mogelijkheid hebben om een eigen cultuur/levensstijl erop na te houden in een ander gebied (turkije, Iraq, whatever).
Pagina: 1 2 Laatste