Gamecube VS X-Box

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 496 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Op dinsdag 26 maart 2002 20:31 schreef uppie83 het volgende:
Nee dat de prijs hoger ligt is een feit
Ik gebruikte dan ook niet het woord hoger, maar te hoog. Wat een subjectieve mening is.

Overigens moet je bij de kosten van een Gamecube nog een stapel memory cards, een breedband adapter en een DVD-speler rekenen als je de 2 enigzins wil vergelijken.

En dan heb ik het nog niet over de duurdere onderdelen binnenin de Xbox, die op de Gamecube niet meer bijgeplaatst kunnen worden.
net zoals dat de X-box wel degelijk vaker vastloopt.
Dit is pertinent onjuist. Bij het overgrote meerendeel van de mensen loopt de XBox nooit vast. Maar aangezien spellen niet gehinderd worden door een OS kunnen bugs natuurlijk crashes veroorzaken. Gamecube bezitters weten daar waarschijnlijk alles van, want in het spel Rogue Leader zit een bekende freeze bug in het Hoth level.
Of je het wel of niet mooier vind ok, das een mening.
Ja. Maar het aantal getextureerde polygonen wat een bepaalde architectuur op het scherm kan zetten is gebonden aan duidelijk omlijnde grenzen, en geen mening.

Yeah well. The Dude abides.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Op dinsdag 26 maart 2002 20:55 schreef Biff het volgende:

en een DVD-speler rekenen als je de 2 enigzins wil vergelijken.
Voor DVD kun je beter een ECHTE DVD speler kopen, dat is kwalitatief beter...

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Op dinsdag 26 maart 2002 20:48 schreef udenjpg het volgende:
Ik hoop alleen dat er een nieuwe "Panzer Dragoon" uitkomt op de GC (wishfull thinking). Dat heeft de DC helaas niet mogen meemaken.
Ik hoop het voor je. Hij is wel al aangekondigd voor XBox, hoera.

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:22
De redenen waarom ik voor de GC ga:

1. De goedkoopste: GC 249/spellen 59, xbox 479/spellen 70.

2. De spellen: Nintendo heeft voor mijn gevoel altijd de verslavenste spellen gehad (mario kart, zelda, ssb, waverace) en de 3rd party support is gewoon goed. We nemen RE, Final Fantasy, Enix en deze spellen kan ik alleen op de GC spelen (of ps2 op RE na).

3. De controller. Alhoewel ik de controller van de GC niet moeders mooiste vindt, ligt hij absoluut beter in de hand dan xbox controller (persoonlijke mening).

4. Games only. Ik koop een console om er spellen op te spelen. Niet meer, niets minder. Een dvd speler heb ik al (pioneer dv-535, voor degene die het weten willen).

5. Als laaste, en eigenlijk het minst belangrijk, de graphics. Ik moet toegeven dat de xbox op DIT moment iets betere graphics tevoorschijn kan toveren. Maar ik denk ook dat de GC op het einde van het jaar de xbox voorbij is gestoken met de graphics.

Voornamelijk omdat de GC toch nog vrij nieuw is en de developers er nog neit zo lang mee hebben kunnen programmeren. Bij de xbox daarentegen, kent men de programmeertechnieken al goed, omdat de die developers ook al voor de PC ontwikkelen.

Zo, heb ik mijn zegje ook weer gedaan :)

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Op dinsdag 26 maart 2002 20:58 schreef White Dust het volgende:

[..]

Voor DVD kun je beter een ECHTE DVD speler kopen, dat is kwalitatief beter...
Misschien is dat zo, ik weet het niet. De DVD-speler van de XBox lijkt alle mogelijkheden te hebben van een hoogwaardige DVD-speler. Welke punten ontbreken er nog aan?

De vraag is wat mij betreft ook eerder andersom. Er zit al een DVDROM speler in, dus waarom zou je die niet mogen gebruiken?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Tja, de Gamecube versies besparen nu al op filmpjes en extra's. Kijk maar naar een SSX Tricky, waar de developer diaries en de behind de scenes videobeelden compleet gestript zijn. De XBox versie van Silent Hill heeft een complete extra episode, zo'n 4 uur spelen extra.
ik denk dat ruimte hiervan wel de oorzaak kan zijn, maar dat het ook kan komen omdat er geen dvd mogelijkheid op GameCube zit en Nintendo graag alleen GAMES ziet en de making of niet van belang zijn bij gamers? wel als extratje, maar dat verwacht je meer van een multimedia machine als de XboX dan van een pure spellenconsole als de GC.

Ik had trouwens ook een stukkie gelezen over .NET en de Xbox op news.com.. ff zoeken..
EDIT: http://news.com.com/2100-1040-818798.html?legacy=cnet&tag=lh
Prudential Securities analyst John McPeake now estimates the company is losing about $30 per unit, a number that's unlikely to change much. "The consoles themselves they'll never make money on," he said.
Dus ze maken idd geen winst.
"The Xbox in the next two to three years is not really about making a lot of money on the bottom line," Gilbert said. "It's more about getting penetration in the consumer arena to accelerate the .Net initiative. The way we view the Xbox is as a delivery platform for .Net services."
kijk en daar doe ik liever niet aan mee. Ik heb geen vertrouwen in .NET (hoewel het wel onontkoombaar zal worden)

Of ik dan een GC ga kopen als die uitkomt? Ik kijk eerst wel de kat uit de boom (en werk als een bezetene heh).

ow btw de PSX2 schijnt (hoorde ik van een programmeur) veel moeilijker te programmeren te zijn dan een XBOX of GC en het schijnt dat daarom er vanaf eind dit jaar minder spellen voor de PSX2 uit gaan komen. Misschien dat iemand dit gerucht kan bevestigen?

Human Bobby

• Justice
Op dinsdag 26 maart 2002 20:55 schreef Biff het volgende:

[..]
Overigens moet je bij de kosten van een Gamecube nog een stapel memory cards, een breedband adapter en een DVD-speler rekenen als je de 2 enigzins wil vergelijken.

En dan heb ik het nog niet over de duurdere onderdelen binnenin de Xbox, die op de Gamecube niet meer bijgeplaatst kunnen worden.
maar heb jij de xbox gekocht om de breedband adapter en DVDspeler? Voordat de breedband adapter echt vaak gebruikt gaat worden zal de Xbox2 al wel uit zijn?

Het blijkt ook dat veel mensen een GC ook alleen voor de spellen kopen, en mensen die een Xbox willen nog geen DVDspeler hebben. Vandaar dat het lastig vergelijken is.

Als je DVDspeler kapot gaat, is je Xbox ook kaduuk (en vice versa) en dat is wel lastig (al ga je daar niet vanuit).

* Justice is niet zo 'in' de DVD markt, maar volgens mij zijn opneembare DVD's nog niet gestandaardiseerd dus zou hij liever later een DVD speler kopen die alle standaarden ondersteund ipv nu.

Human Bobby

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-01 18:00
Op dinsdag 26 maart 2002 21:01 schreef Fred_Perry het volgende:

2. De spellen: Nintendo heeft voor mijn gevoel altijd de verslavenste spellen gehad (mario kart, zelda, ssb, waverace) en de 3rd party support is gewoon goed. We nemen RE, Final Fantasy, Enix en deze spellen kan ik alleen op de GC spelen (of ps2 op RE na).

3. De controller. Alhoewel ik de controller van de GC niet moeders mooiste vindt, ligt hij absoluut beter in de hand dan xbox controller (persoonlijke mening).

4. Games only. Ik koop een console om er spellen op te spelen. Niet meer, niets minder. Een dvd speler heb ik al (pioneer dv-535, voor degene die het weten willen).

5. Als laaste, en eigenlijk het minst belangrijk, de graphics. Ik moet toegeven dat de xbox op DIT moment iets betere graphics tevoorschijn kan toveren. Maar ik denk ook dat de GC op het einde van het jaar de xbox voorbij is gestoken met de graphics.

Voornamelijk omdat de GC toch nog vrij nieuw is en de developers er nog neit zo lang mee hebben kunnen programmeren. Bij de xbox daarentegen, kent men de programmeertechnieken al goed, omdat de die developers ook al voor de PC ontwikkelen.

Overal kan ik wel inkomen, maar mijn grote zorg is dat developers de gamecube niet onder de knie krijgen. Dit heb je bij de ps2 gezien en daar zitten alle ps2 bezitters nog erg om te balen. De graphx van de ps2 zijn voor het ovvergrote merendeel ronduit slecht te noemen. Die van de gamecube zijn daarbij vergeleken goddelijk, maar of ze echt verder komen :? Verder is de hardware toch beter van de Xbox, dan zou het toch technisch mogelijk moeten zijn om de spellen op de Xbox nog een stuk beter te maken?

Verwijderd

Ik hoop wel dat Double Dragon weer terug keert op de Game Cube, want die mis ik heel erg :'(

• Justice
Op dinsdag 26 maart 2002 21:10 schreef Hitpoint het volgende:
Ik hoop wel dat Double Dragon weer terug keert op de Game Cube, want die mis ik heel erg :'(
maar zijn vervolgen nou echt zo wenselijk? voordat je mario X en Halo 24 en mortal kombat 6 krijgt, kunnen ze niet beter wat nieuws en origineels verzinnen zodat je verwachtingen niet weer voor niks geweest zijn?

Een beetje ala vervolgfilms...

Human Bobby

• Shagura
Op dinsdag 26 maart 2002 21:08 schreef Justice het volgende:

[..]

maar heb jij de xbox gekocht om de breedband adapter en DVDspeler? Voordat de breedband adapter echt vaak gebruikt gaat worden zal de Xbox2 al wel uit zijn?

Het blijkt ook dat veel mensen een GC ook alleen voor de spellen kopen, en mensen die een Xbox willen nog geen DVDspeler hebben. Vandaar dat het lastig vergelijken is.

Als je DVDspeler kapot gaat, is je Xbox ook kaduuk (en vice versa) en dat is wel lastig (al ga je daar niet vanuit).

* Justice is niet zo 'in' de DVD markt, maar volgens mij zijn opneembare DVD's nog niet gestandaardiseerd dus zou hij liever later een DVD speler kopen die alle standaarden ondersteund ipv nu.
Iedereen denkt dat de Xbox niet snel online gaat maar microsoft gaat in America van de zomer al online (hier herfst werd gezegd)! Dat is dus de eerste officiële online concole! Verder zijn de spellen op de Xbox al zo ingesteld dat je zometeen al gelijk online kunt halo'en en thps3en :)

• Shagura
Op dinsdag 26 maart 2002 21:12 schreef Justice het volgende:

[..]

maar zijn vervolgen nou echt zo wenselijk? voordat je mario X en Halo 24 en mortal kombat 6 krijgt, kunnen ze niet beter wat nieuws en origineels verzinnen zodat je verwachtingen niet weer voor niks geweest zijn?

Een beetje ala vervolgfilms...
Gaat redelijk slecht met de gamesbiz en dus maken developers vaker een 600ste vervolg wat garant staat voor verkoopcijfers. Als je met iets nieuws komt heb je het risico dat het niet aanslaat.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

opneembare DVD-rom spelers worden steeds goedkoper... maar de regiocode gaat zoiezo van de DVD-rom spelers enz...

Er kan wel degelijk verschil in beeldkwaliteit zitten van DVD speler tot DVD speler

persoonlijk vind ik een console van rondt de 500 euro te duur, de eerste gewone consoles (NES, Sega) waren ook rond de 500 gulden als ik me niet vergis...

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:22
Op dinsdag 26 maart 2002 21:08 schreef Shagura het volgende:

[..]

Overal kan ik wel inkomen, maar mijn grote zorg is dat developers de gamecube niet onder de knie krijgen. Dit heb je bij de ps2 gezien en daar zitten alle ps2 bezitters nog erg om te balen. De graphx van de ps2 zijn voor het ovvergrote merendeel ronduit slecht te noemen. Die van de gamecube zijn daarbij vergeleken goddelijk, maar of ze echt verder komen :? Verder is de hardware toch beter van de Xbox, dan zou het toch technisch mogelijk moeten zijn om de spellen op de Xbox nog een stuk beter te maken?
Volgens de cijfertjes zou de xbox wel beter moeten zijn, maar of de xbox in zijn geheel beter is dan de gc. Ik weet niet... Ik denk dat je de cube als een geheel moet zien met onderdelen die perfect op elkaar zijn afgestemd. Bij de xbox zijn alle losse onderdelen ronduit goed te noemen, maar of het geheel beter is dan de cube? Ik weet het niet. De toekomst zal het uitwijzen.

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

[..]
Ik heb hem voornamelijk gekocht omdat ik Halo, Munch en Tony Hawk 3 wilde spelen. Maar ik wist al dat ik Halo online kan spelen met het programma XBoxConnector, en dat doe ik ook, en dat zie ik zeker als een out-of-the-box voordeel.

Ik had nog geen stand alone DVD-speler, alleen een DVDROM en een videokaart met TV/Out, en dit is zeker makkelijker te gebruiken, dus vind ik het persoonlijk wel een leuk voordeeltje ja.
Het zou kunnen, ik weet niet hoe iedereen daar over denkt. In Japan zijn er ook best wel wat Q's verkocht hoor ik, dus sommige Gamecube fans willen dat toch ook wel.
Dat is waar. Maar goed, dat geldt ook voor de PS2. Als je drive kapot gaat op de Gamecube kun je niet meer spelen, maar nog wel op je standalone DVD-speler films kijken. Tja, zou je een voordeel kunnen noemen.

Overigens is de DVD-drive in de XBox een standaard ATAPI-drive met alleen een gekke voedingconnector, dus je zou hem waarschijnlijk wel zelf kunnen omwisselen.

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01 19:54

uppie8374

Sousousou

Ach ook al is de een beter dan de ander, ik koop ze in the end toch wel allemaal, check te sig *D

Kan ik ze namelijk vergelijken irl en niet op alle geruchten afgaan.

By the weg, dat vastlopen van een x-doos heb ik zelf een keer meegemaakt in een winkel, dus zeg niet dat ik daar niets van af kan weten. (het kan wel zo zijn dat de fout er uitgehaald gaat worden, maar MS kennende doen ze dat toch nooit)

Rebuilding knowledge database

• Shagura
Op dinsdag 26 maart 2002 21:21 schreef uppie83 het volgende:
Ach ook al is de een beter dan de ander, ik koop ze in the end toch wel allemaal, check te sig *D

By the weg, dat vastlopen van een x-doos heb ik zelf een keer meegemaakt in een winkel, dus zeg niet dat ik daar niets van af kan weten. (het kan wel zo zijn dat de fout er uitgehaald gaat worden, maar MS kennende doen ze dat toch nooit)
Zou wel kunnen, maar waarom zie ik dat dan nergens? is dat dan geen groot nieuws voor de gamesites om de Xbox te ruineren of gewoon nieuws?

• uppie8374

uppie8374

Sousousou

K zou het niet weten.

Misschien had ik wel een uitzondering :9

Verwijderd

voor de mensen die een GC gaan halen:
[topic=451061/1/25]

Verwijderd

Waarom ik (en meerdere andere met mij) voor de GC gaat, handleiding in 6 stappen:
1. Geen enkele ontwerper legt zo veel innovatie en liefde in zijn spellen als Myamoto.
2. RE alleen voor GC, Mario alleen voor GC, Zelda aleen voor GC, Waverace alleen voor GC, FF niet voor Xbox wel voor GC, ga maar door
3. IBM is betrouwbaarder en beter als welke proc dan ook
4. Nintendo heeft erover nagedacht om de GC weer met cartridges te maken (al weer jaren geleden maar toch). Dit lijkt een nadeel, maar cartridges rulen; geen laadingstijden. Ze hebben dit niet gedaan ivm de kosten. Geen bedrijf wat zo betrokken is met zijn klanten
5. de GC's MPU is dus van de PowerPc, en die is gewoon sneller als de normale CPU. Je bent een grote jongen als je me hierin tegen gaat.
6. Prijs console, prijs spellen

Als ik nog meer stappen weet, dan laat ik het hier wel weten.

en dan ga ik nu nog effe mijn memory ophalen met sonic op de megadrive en mario op de nes.
En de machine die het aller ergst ruled ooit is de mastersystem2 van SEGA. geen beter machine ooit gemaakt !!!!!!!!!!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 20:43

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op dinsdag 26 maart 2002 21:21 schreef uppie83 het volgende:

Ik heb idd ook wel eens in een topic (lees flamewar :r ) gelezen dat iemand een X-Box had gezien die was vastgelopen in een winkel. Reden: vette spotlights op het apparaat gericht waardoor ie veel te warm was geworden.

Verder heb ik eigenlijk weinig gehoord van X-boxen die vastlopen.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• uppie8374

uppie8374

Sousousou

Hmm als dat waar is betekend het dat ie dus te slecht gecooled wordt --> nadeel , kan je hem niet in een kast zetten want daar kan die dan ook zijn hitte niet kwijt, dus moet je die grote lelijke kast in het zicht gaan zetten.

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Op dinsdag 26 maart 2002 22:08 schreef uppie83 het volgende:
Hmm als dat waar is betekend het dat ie dus te slecht gecooled wordt --> nadeel , kan je hem niet in een kast zetten want daar kan die dan ook zijn hitte niet kwijt, dus moet je die grote lelijke kast in het zicht gaan zetten.
Hij staat bij mij gewoon in een tv-meubel hoor, geen probleem

Verwijderd

tja, dat was al eerder bekend. Nog een reden voor geen Xbox :).
Nee das niet eerlijk, de Xbox is wel een aardige machine, alleen niet zo goed als de GC.

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Op dinsdag 26 maart 2002 21:59 schreef merijn128 het volgende:
Waarom ik (en meerdere andere met mij) voor de GC gaat, handleiding in 6 stappen:
...
Ah ja, en de Intels sterven bij de bosjes :D

Ik heb hier trouwens nog wel een paar IBM 6x86MX-PR166en en PR200s liggen die dood zijn. Leuke sleutelhangers.
5. de GC's MPU is dus van de PowerPc, en die is gewoon sneller als de normale CPU. Je bent een grote jongen als je me hierin tegen gaat.
Dat hoef ik niet te doen; er bestaan architectuur-onafhankelijke benchmarks die laten zien dat jouw bewering niet klopt. De meest toonaangevende daarvan staat bekend als SPEC, en valt uiteen in SPECint voor integer bewerkingen, en SPECfp voor floating point.

De PowerPC G4 500 Mhz, waar de Gamecube processor mee verwant is, scoort ongeveer op het niveau van een PIII-650 qua integer en een PIII-700 qua floating point.

De PIII-733 van de XBox scoort iets lager door een kleinere cache dan de normale PIII, maar is nog altijd sneller dan de 485 Mhz van de Gamecube.

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Op dinsdag 26 maart 2002 22:11 schreef merijn128 het volgende:
Nee das niet eerlijk, de Xbox is wel een aardige machine, alleen niet zo goed als de GC.
Wat is er minder goed aan? Qua hardware stampt hij de GC namelijk nogal de grond in.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
specs zeggen ook niet altijd alles..kijk maar naar het verschil van ps2-xbox ook niet veels terwijl de xbox 2x betere specs heb nu..

Verwijderd

heerlijk zoeen nutteloze fight ROTFLOLMOA

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 22:47 schreef Kev0867 het volgende:
specs zeggen ook niet altijd alles..kijk maar naar het verschil van ps2-xbox ook niet veels terwijl de xbox 2x betere specs heb nu..
Kijk eens naar het verschil tussen FIRST GEN XBOX-games en THIRD GEN PS2 games... en dan zijn de meeste xbox spellen nog mooier... go figure }:O

Verwijderd

hmm ik snap niet waar jullie mensen je ogen of brillen vandaan hebben, maar naar mijn mening zijn de graphics op de xbox toch niet echt geweldig.
ik bedoel, doe je ogen eens open?
blokkerig hier, blokkerig daar, haper haper, geen anti-aliasing... echt SUPER!
face the fact dat microsoft nieuw is op games gebied en nooit in de buurt kan komen van nintendo en sony op dit moment

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op woensdag 27 maart 2002 08:50 schreef XE het volgende:
hmm ik snap niet waar jullie mensen je ogen of brillen vandaan hebben, maar naar mijn mening zijn de graphics op de xbox toch niet echt geweldig.
face the fact dat microsoft nieuw is op games gebied en nooit in de buurt kan komen van nintendo en sony op dit moment
En over wel spel hebben we het dan of heb je het over brakke screenshots die via slechte tv-in constructies zijn gemaakt? Je mag wel keer bij me langs komen om bijvoorbeeld DOA 3 te zien, misschien dat je dan wel een objectieve mening kan vormen.

Verwijderd

hmm ik heb doa3 gezien, en t ziet er inderdaad wel goed uit, maar zeg nou zelf, ik zie niks in dat spel wat ik nog niet eerder heb gezien?
en de gameplay sucks ass, maar goed...
is nou eenmaal mijn mening, en hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik op alle consoles heb gespeeld!!!

redenen om een gamecube te kopen?
http://cube.ign.com/articles/355/355871p4.html

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op woensdag 27 maart 2002 08:50 schreef XE het volgende:
haper haper :?

Welke spellen heb jij dan gespeeld waarbij je last had van haperingen? Het enigste spel waar ik tot nu toe een hapering in heb gezien was in Halo, maar dat doet ie als ie een checkpoint doet wegschrijven naar de HD. En zeg nou zelf, wat heb je liever... een loading scherm van een minuut of gewoon ff een hapering op een punt waar toch nix gebeurd??

Verwijderd

Oke, ik ben gestopt met het lezen van dit topic vanaf pagina vier, want toen had ik er toch wel een beetje genoeg van. Iedereen loopt van alles te lullen wat niet waar is of wat nergens op slaat. Als je gaat schreeuwen de xbox is 32bit console, dan heb je over de intel proc die erin zit gelijk, maar ga je dan kijken naar de nvidia chipset die ernaast ligt, dan zul je zien dat die 256 bit's is. Hoeveel bits is de console dan???

Verder maakt het aantal bits tegenwoordig bij spel computers veel minder uit als vroeger. Nu gaat het veel meer om pure power. En dan nog kun je twee consoles niet vergelijken.

Ook wordt ik echt wel schijt ziek van al die lui die lopen schreeuwen dat de xbox vast loopt. Misschien doet hij dat bij sommige mensen ook wel, maar dat komt dan denk ik meer omdat je een GC of PS2 fanboy bent die hem een aantal keer op de grond heeft gegooit en daarna is gaan kijken of hij het nog deed.

En dan over het grafische gebeuren. Wat maakt het nou uit dat de ene game er beter uitziet als de andere. Het gaat bij mij meer om de gameplay. Waarom spelen anders dagelijks nog duizenden mensen CounterStrike? Niet omdat het er zo goed uit ziet, maar omdat het goed speelt er een grote communitie is en omdat het niet zo snel gaat vervelen.

Van nintendo weet ik dat er games gaan komen die ook lang leuk blijven, maar als ik dan naar wat andere games kijk voor de gamecube, dan zie ik ook een boel korte games. Kijk naar luigi (als je dat zo schrijft), die nieuwe game is echt te kort. En dan is volgens wat sites het nieuwe motto van Nintendo goedkoper en korter. Liever niet dus. Ik wil games waar ik minimaal een maand plezier mee heb, hoe goedkoop ze ook zijn.

Op het moment dat de GC uit komt in Nederland ga ik het ding ook uit testen en dan wil ik wel eens zien hoe goed het allemaal is. SSBM lijkt me in iedergeval bij voorbaat als een super game die ik graag zou willen spelen.

Nu heb ik een heel lang lul verhaal getypt en hoop dat het nog een beetje duidelijk is, maar waarom dat eeuwige gevecht tussen verschillende consoles? Kunnen ze niet gewoon naast elkaar blijven bestaan?

Verwijderd

Nu heb ik een heel lang lul verhaal getypt en hoop dat het nog een beetje duidelijk is, maar waarom dat eeuwige gevecht tussen verschillende consoles? Kunnen ze niet gewoon naast elkaar blijven bestaan?
Yep, en dat zullen ze ook. Iedere console heeft z'n eigen publiek, en ze zullen alle 3 de komende jaren de markt gaan domineren. Allemaal krijgen ze goeie titels, onafhankelijk van de specs, dus koop asjeblieft de console die je zelf wilt zonder de hele wereld daarvan te willen overtuigen, ok?

Verwijderd

Okee, de X-BOX wint het qua specs, maar de GC staat garrant voor zeer orginele games omdat het gemaakt is door Nintendo. De X-BOX moet eerst maar eens met net zulke goede en orginele games komen als Nintendo, en dan praten we verder!!

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 13:48 schreef Davidbub het volgende:
Okee, de X-BOX wint het qua specs, maar de GC staat garrant voor zeer orginele games omdat het gemaakt is door Nintendo. De X-BOX moet eerst maar eens met net zulke goede en orginele games komen als Nintendo, en dan praten we verder!!
Vind je dit niet een beetje een onzin post? xbox heeft volgens mij toch al wel wat leuke spellen op de markt, terwijl er in USA voor de GC nog maar weinig goede / originele spellen zijn. Wel heb je gelijk dat Nintendo altijd garant stond voor hoge kwaliteit / originaliteit, of ze dat nu nog doen is natuurlijk de grote vraag die pas over 1 jaar ofzo kan worden beantwoord.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:04
Op dinsdag 26 maart 2002 21:59 schreef merijn128 het volgende:
1. Geen enkele ontwerper legt zo veel innovatie en liefde in zijn spellen als Myamoto.
2. RE alleen voor GC, Mario alleen voor GC, Zelda aleen voor GC, Waverace alleen voor GC, FF niet voor Xbox wel voor GC, ga maar door
4. Nintendo heeft erover nagedacht om de GC weer met cartridges te maken (al weer jaren geleden maar toch). Dit lijkt een nadeel, maar cartridges rulen; geen laadingstijden. Ze hebben dit niet gedaan ivm de kosten. Geen bedrijf wat zo betrokken is met zijn klanten
6. Prijs console, prijs spellen

Als ik nog meer stappen weet, dan laat ik het hier wel weten.

en dan ga ik nu nog effe mijn memory ophalen met sonic op de megadrive en mario op de nes.
En de machine die het aller ergst ruled ooit is de mastersystem2 van SEGA. geen beter machine ooit gemaakt !!!!!!!!!!
Mmm wat ik toch echt las was dat FF ook op de Xbox uitgebracht ging worden. Daarnaast gaat RARE ook zijn games voor de Xbox uitbrengen en dan naar de GC porten.

Verder de problemen met de Xbox vallen hardstikke mee.. ooit van newsgroupen gehoord, daar zou dan echt wel wat in moeten staan.. Nou zoveel klachten staan er niet in hoor.

Ow ja, PS2 lovers Check dit

• Shagura
Op woensdag 27 maart 2002 13:48 schreef Davidbub het volgende:
Ik wil niet flamen, maar waarom zeggen juist de Gamecube mensen dat deze discussie afgelopen is met daarachter een conclusie waarbij de gamecube er pertinent beter uit komt? Dat slaat imo nergens op.
Op woensdag 27 maart 2002 09:32 schreef XE het volgende:
hmm ik heb doa3 gezien, en t ziet er inderdaad wel goed uit, maar zeg nou zelf, ik zie niks in dat spel wat ik nog niet eerder heb gezien?
en de gameplay sucks ass, maar goed...
is nou eenmaal mijn mening, en hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik op alle consoles heb gespeeld!!!

redenen om een gamecube te kopen?
http://cube.ign.com/articles/355/355871p4.html
Dus als jij op alle consoles heb gespeeld heb je altijd gelijk :? (doa3 ziet er trouwens gewoon puur beter uit dan alles wat ik ooit op de ps2 heb gezien....)

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 14:23 schreef XTracer het volgende:

[..]

Ow ja, PS2 lovers Check dit
Kinderachtig...

• Shagura
Op woensdag 27 maart 2002 15:56 schreef yhtomit het volgende:

[..]

Kinderachtig...
Ik vind Metal Gear Solid niet zo'n kinderachtig spel hoor :Y) :D

Verwijderd

Mmm wat ik toch echt las was dat FF ook op de Xbox uitgebracht ging worden. Daarnaast gaat RARE ook zijn games voor de Xbox uitbrengen en dan naar de GC porten.
Dit bewijst maar weer dat mensen alles geloven wat ze willen horen. Selectief luisteren heet dat toch?

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op woensdag 27 maart 2002 15:56 schreef yhtomit het volgende:

[..]

Kinderachtig...
en wat is hier kinderachtig aan :?

Ik heb al een heleboel reacties gelezen waarbij mensen stug blijven volhouden dat de graphics van de X-Box zouden sucken en die van de PS2 vet mooier zouden zijn. Noujah, dit bericht moet je dan maar zien als info voor die lui die dat beweren :)

• Shagura
Op woensdag 27 maart 2002 16:00 schreef ds het volgende:

[..]

Dit bewijst maar weer dat mensen alles geloven wat ze willen horen. Selectief luisteren heet dat toch?
selectieve perceptie :)

Verwijderd

hmm doa 3, tja misschien niks beters op ps2, maar ik vond doa2 op de dreamcast er sowieso al beter uitzien dan op ps2.
maar ja, graphics zijn niet alles, ik vind de gameplay van doa3 gewoon sucken. kan ook aan de controller liggen natuurlijk, die ligt mij gewoon niet zo. zeg niet dat dat voor iedereen zo is.
ow enne over dat laden, ps1&2 staan bekend om lange laadtijden, dreamcast ook wel hoor, maar op de gamecube heb ik langer laden als 3 sec nog niet meegemaakt.

Verwijderd

In the first three days in Germany MCV says only 10,000 Xboxes got into the hands of consumers, and this position was mirrored in France. In the UK it chalked up a healthier 48,000 in the first three days. MCV speculates however that large quantities of machines will have been bought by dealers; so although they might show up in any sales claims Microsoft makes (it hasn't, yet), they're only real say when (or if) they go out of the shop door.

MCV compares the Xbox European rollout to the Playstation 2 launch. In November 2000, around 140,000 units were sold in Germany and the UK. Meanwhile, recent Japanese sales figures have shown Xbox sales flattening fairly swiftly after a post-launch spike.

Verwijderd

XboX

ik heb gewoon geen interresse in Mario Kart deel 29837
of PikMin (let op de letters PKMN. PoKeMoN)

de games van een XboX zijn gewoon stoerder. Nintendo is wat fuzzier en voor de kleintjes vind ik. NOFI :+

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:15
Op donderdag 28 maart 2002 08:44 schreef XE het volgende:
[verhaaltje geript ergens]
Ja en :?
Op donderdag 28 maart 2002 09:08 schreef NME het volgende:
XboX

ik heb gewoon geen interresse in Mario Kart deel 29837
of PikMin (let op de letters PKMN. PoKeMoN)

de games van een XboX zijn gewoon stoerder. Nintendo is wat fuzzier en voor de kleintjes vind ik. NOFI :+
Dat is zeker 1 van de redenen waarom ik ook een XBOX ga kopen (heb trouwens ook een GBA hoor :))
Nintendo kennende komen er weer veel spellen met Mario, Luigi, Donkey Kong, Star Fox, Zelda en de andere bekenden.
Sommigen daarvan, zoals Zelda, zijn nog wel leuk, maar ze staan allemaal bekend om kinderachtige graphics enzo.

* InZane gaat vanavond _toch_ een XBOX kopen :P

Verwijderd

kinderachtige graphics?
oh mijn god...
omdat er geen bloed inzit? of omdat het niet zo donker is dat je geen zak ziet?
dat is dus mijn definitie van kinderachtig
ik vind resident evil kinderachtiger dan luigi's mansion

• InZane
Op donderdag 28 maart 2002 09:38 schreef XE het volgende:
kinderachtige graphics?
oh mijn god...
omdat er geen bloed inzit? of omdat het niet zo donker is dat je geen zak ziet?
dat is dus mijn definitie van kinderachtig
ik vind resident evil kinderachtiger dan luigi's mansion
Bloed en donker maakt me niks uit.
Waar ik wel een hekel aan heb zijn spellen met veel 'zuurstokkleuren' waar er naar m'n mening nogal veel van zijn op nintendo systemen.

Wees blij dat ieder z'n eigen smaak heeft :)

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 21:01 schreef Fred_Perry het volgende:

[/quote]

je denkt toch niet serieus dat de GCN graphics die van de Xbox voorbij gaan streven of wel? |:(

Verwijderd

je denkt toch niet serieus dat het niet zo zal zijn? |:(

(en zo kunnen we nog wel even doorgaan)

• InZane
Gezellig al dat geflame :(

Koop toch lekker wat je zelf leuk vindt en zit dat niet aan anderen op te dringen |:(

(Was in het algemeen bedoeld)

Verwijderd

dat bedoelde ik ook met mijn post...
onderste regel? sarcasme/kritiek

• colleoni
  • Laatst online: 20-11-2025
[b]Op dinsdag 26 maart 2002 14:25 schreef Biff het
De Gamecube is ontworpen met één doel - om goedkoop te produceren te zijn. Hardwarematig is het echt de minste van de drie, zijn kracht zit in de spellen.
Ten eerste is dat het doel van alle console fabrikanten. Technisch gezien zit de gamecube ergens tussen ps2 en x-box. Qua texture mogelijkheden is de gamecube zelfs het meest uitegebreid. Misschien kan de x-box een tig aantal miljoen polygonen meer uitpoepen. Maar het gaat uiteindelijk om de games, en dan met name de gameplay. En die zal op de Gamecube een stuk verder ontwikkeld zijn dan op de X(xx)-Box , en op de PS2 daar zijn al wel een aantal juweeltjes maar ook ogeleloofelijk veel prut.

Verwijderd

Maar het gaat uiteindelijk om de games, en dan met name de gameplay. En die zal op de Gamecube een stuk verder ontwikkeld zijn dan op de X(xx)-Box
[sarcasme] Gameplay is ook ontzettend afhankelijk van de hardware, ja. |:( [/sarcasme]

• InZane
Op donderdag 28 maart 2002 12:38 schreef colleoni het volgende:
Maar het gaat uiteindelijk om de games, en dan met name de gameplay. En die zal op de Gamecube een stuk verder ontwikkeld zijn dan op de X(xx)-Box.
Ik volg dit ff niet.. Toelichting?

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op donderdag 28 maart 2002 13:18 schreef InZane het volgende:

[..]

Ik volg dit ff niet.. Toelichting?
Ik blijf me hier dus ook aan storen, de GC roepen bij voorbaat dat de Gameplay op de GC geweldig is en dat het op de Xbox allemaal magertjes is omdat de huidige spellen voornamelijk ports zijn.

Ten eerste of Gameplay goed is is voornamelijk een persoonlijke keuze en iets wat nauwelijks objectief valt te meten.

Daarnaast is goede hardware wel degelijk van belang voor een goede gameplay, vloeiendere graphics spelen nou eenmaal lekker, zelfde geld voor goede details.

Verwijderd

Woeha.. wat een eeuwen lange draad hier..

Achja.. laat ik ook eens wat zinloos aan de discussie toevoegen...

X-Box: :r

Waarom? Heel simpel; wat moet je verwachten van een opgefokte Intel Celeron 700 32 Bits CISC processor, met een ranzige DDR bus (omdat we anders met onze 133 mhz SDRAM bus al bij de G1 spellen in de knoop zouden komen).

BTW: Zelfs de PlayStation 1 had al hardware instructies voor vectorberekeningen die zelfs moderne P4 processoren niet hebben...

Een geweldige grafische chip (een gecastreerde NN2, of hoe heet die onzin?), je weet wel, zo'n ding waarmee ze je al op een GeForce 3 proberen af te zetten. Leuk voor op een AGP bus in de gemiddelde eigen-huis-en-tuin PC, maar een hel om te programmeren.

64 MB DDR RAM!! WOW! Geweldig; een gecentraliseerde RAM oplossing voor een gameconsole? Lijkt wel alsof er iemand in Microsoft's hooft moet hebben gescheten... NB: dat RAM wordt ook gebruikt voor textures, Z-buffering en alle overige ellende.. en dat met een bij definitie al gare 32 bits DDR bus op overweldigende 266 MHz.

Dus laat ik maar weer een Celeron 800 van de sloop trekken, hem zodanig met een hamer bewerken dat hij in een gemiddelde video-recorder doos past; en ole.. af is mijn X-Box...

Nog even wat over hoe simpel het is om spellen voor de X-Box te bouwen; iemand al eens serieus met DirectX gewerkt hier? Poligonen pixel voor pixel opbouwen met assembler is makkelijker en logischer dan die DirectX troep. De enige reden dat mensen het gebruiken op de PC is portabiliteit.. je weet nooit wat voor gare grafische kaarten je tegenkomt, met een gameconsole zou die shit moeten zijn opgelost en is er ruimte voor bruikbaardere interfaces, maar niet volgens Microsoft natuurlijk...

Verwijderd

/offtopic

ah kijk eens aan wie we daar hebbe!

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 12:23 schreef XE het volgende:
dat bedoelde ik ook met mijn post...
onderste regel? sarcasme/kritiek
Een beetje slimmerik zou wat wijser zijn en zich er al lang bij hebben neergelegd dat deze discussie oneindig is. :Y)

Ik koop een GC, omdat ik dat interessanter vind, en een ander een XboX, om zijn redenen. Ieders goed recht. Uit.

Verwijderd

ok close dit topic maar
we zijn eruit 8-)

• InZane
Op donderdag 28 maart 2002 14:00 schreef Oord het volgende:

[..]

Een beetje slimmerik zou wat wijser zijn en zich er al lang bij hebben neergelegd dat deze discussie oneindig is. :Y)

Ik koop een GC, omdat ik dat interessanter vind, en een ander een XboX, om zijn redenen. Ieders goed recht. Uit.
En groot gelijk heb je :)
Gamecube kan ik altijd nog kopen als ie echt heel erg tof is, maar dat duurt dus nog ff. Ik hoop maar dat er niet zoveel spellen met mario en dat soort dingen komen, want daar hou ik niet zo van.
Eerst maar eens kijken of die Xbox me bevalt en natuurlijk vergeet ik m'n PC'tje ook niet :)

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Op donderdag 28 maart 2002 13:38 schreef griebels het volgende:
Gelukkig, toch nog één regel in je hele post die een zinnige opmerking bevat.

Verwijderd

Waarom reageer ik eigenlijk nog, ik kan net zo goed m'n bek houden...
Op donderdag 28 maart 2002 13:38 schreef griebels het volgende:
Woeha.. wat een eeuwen lange draad hier..

Blij dat je het zelf al zegt.
Waarom? Heel simpel; wat moet je verwachten van een opgefokte Intel Celeron 700 32 Bits CISC processor, met een ranzige DDR bus (omdat we anders met onze 133 mhz SDRAM bus al bij de G1 spellen in de knoop zouden komen).
Even afgezien van het feit dat het geen opgefokte celeron 700 maar een hevig getweakte pentium III 733 is, heb je er wel eens over nagedacht dat RISC-programma's veel meer geheugen in beslag nemen dan CISC? En de Xbox heeft al meer ram dan welke console dan ook (en anders wel een HD om te swappen), dus de hoeveelheid effektieve geheugenruimte is meer dan een developer ooit nodig heeft (bij wijze van).
BTW: Zelfs de PlayStation 1 had al hardware instructies voor vectorberekeningen die zelfs moderne P4 processoren niet hebben...
Your point being? Pentium III heeft weer lollige instructies die de PS2 nog steeds niet heeft. |:( Maar dat maakt jou toch niet uit, want jij doet vectorberekeningen liever met de hand in assembler (zie verdero).
Een geweldige grafische chip (een gecastreerde NN2, of hoe heet die onzin?), je weet wel, zo'n ding waarmee ze je al op een GeForce 3 proberen af te zetten. Leuk voor op een AGP bus in de gemiddelde eigen-huis-en-tuin PC, maar een hel om te programmeren.
Gelukkig hoef je de NV25 niet zelf te programmeren als je dat niet wil. Is de PS2 makkelijker te programmeren? First wave PS2-games zagen er bagger uit, lelijke jaggies en zo, gelukkig hebben ze die later bij de Europese release wel verbeterd.
64 MB DDR RAM!! WOW! Geweldig; een gecentraliseerde RAM oplossing voor een gameconsole? Lijkt wel alsof er iemand in Microsoft's hooft moet hebben gescheten... NB: dat RAM wordt ook gebruikt voor textures, Z-buffering en alle overige ellende.. en dat met een bij definitie al gare 32 bits DDR bus op overweldigende 266 MHz.
Noem mij 1 andere console met evenveel of meer ram. Voordeel van unified ram is ook weer dat je het niet van dit ram naar dat ram hoeft te verschepen, dus ook al zou de bus trager zijn, hij wordt toch veel minder gebruikt.
Dus laat ik maar weer een Celeron 800 van de sloop trekken, hem zodanig met een hamer bewerken dat hij in een gemiddelde video-recorder doos past; en ole.. af is mijn X-Box...
Als je toch bij de sloop bent... Doe ons even een lol en gooi jezelf even in een vuilverbrander, wil je? :+
Nog even wat over hoe simpel het is om spellen voor de X-Box te bouwen; iemand al eens serieus met DirectX gewerkt hier? Poligonen pixel voor pixel opbouwen met assembler is makkelijker en logischer dan die DirectX troep. De enige reden dat mensen het gebruiken op de PC is portabiliteit.. je weet nooit wat voor gare grafische kaarten je tegenkomt, met een gameconsole zou die shit moeten zijn opgelost en is er ruimte voor bruikbaardere interfaces, maar niet volgens Microsoft natuurlijk...
Terug naar software-rendering? De PS2 is al klote genoeg om voor te programmeren, en dan wil jij alles nog eens met de hand gaan doen ook. In RISC. Nou, van mij mag je, je kunt heel simpel een view openen en zelf pixels gaan tekenen, niemand houd je tegen, knock yourself out. Jij wilt zo te zien toch geen bruikbare interfaces gebruiken, als jij zo'n assembler-guru bent.

Maar dan gaan wij ondertussen gewoon verder met onze games die extra snel developed zijn omdat programmeurs gewoon functies in libraries kunnen oproepen, niet dat het ons boeit want het zit toch binnenin die zwarte doos en daar heeft de gamer geen ruk mee te maken, als het maar snel speelt en dat doet de Xbox zeker. Het resultaat telt, en alle 3 de consoles schoppen elkaars kont, dus stop met blaten en ga gamen op welke console je wilt, net als wij.

Verwijderd

Doe ons even een lol en gooi jezelf even in een vuilverbrander, wil je?
moderator oh moderator, dit is zeker geen flame?

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Op donderdag 28 maart 2002 12:38 schreef colleoni het volgende:

[..]
Maar het gaat uiteindelijk om de games, en dan met name de gameplay. En die zal op de Gamecube een stuk verder ontwikkeld zijn dan op de X(xx)-Box
Dit dogma zie ik vaak aangehaald worden. Het is eigenlijk geen criterium van de console zelf, maar van de spellen. Ik vraag me af of mensen die dit beweren de briljante gameplay van Rallisport Challenge, Munch's Odyssee of Tony Hawk's 3 al eens hebben genoten.

Verwijderd

tony hawk 3 is overal hetzelfde, dus da's geen reden om een xbak te kopen...
maar ja ieder zijn eigen shit he, ik hou nou eenmaal van een controller die je vast kunt houden zonder kramp te krijgen na 10 minuten spelen

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Op donderdag 28 maart 2002 14:17 schreef XE het volgende:
Klopt, behalve dat de graphics van de XBox versie iets mooier zijn.
maar ja ieder zijn eigen shit he, ik hou nou eenmaal van een controller die je vast kunt houden zonder kramp te krijgen na 10 minuten spelen
Heb jij toevallig bijzonder kleine handen? Ik heb vaker gehoord dat kinderen en aziaten er soms moeite mee hebben. Ik vind de XBox controller zelf erg prettig, en ik heb een beetje middelmaat patten.

• InZane
Op donderdag 28 maart 2002 14:17 schreef XE het volgende:
Dus ook geen reden om naar de gamecube te lopen als ie toch overal hetzelfde is :+ .. NOFI

Controller heb ik trouwens absoluut geen problemen mee. Misschien omdat ik niet van die kleine handen heb ofzo.. ik weet 't niet..

Ik zit sterk te twijfelen trouwens of ik 'm voor PC of XBOX ga kopen :?

Verwijderd

Even afgezien van het feit dat het geen opgefokte celeron 700 maar een hevig getweakte pentium III 733 is, heb je er wel eens over nagedacht dat RISC-programma's veel meer geheugen in beslag nemen dan CISC? En de Xbox heeft al meer ram dan welke console dan ook (en anders wel een HD om te swappen), dus de hoeveelheid effektieve geheugenruimte is meer dan een developer ooit nodig heeft (bij wijze van).
Jep, maar dat heel veel valt op zich wel mee, grandiose 20 tot 40%.. en wat staat daar tegenover, een ontzettende snelheidswinst.
Your point being? Pentium III heeft weer lollige instructies die de PS2 nog steeds niet heeft. |:( Maar dat maakt jou toch niet uit, want jij doet vectorberekeningen liever met de hand in assembler (zie verdero).
Nee, niet als daar al lollige instructies voor zijn (die intelligente compilers inmiddels ook zelf al snappen).
Gelukkig hoef je de NV25 niet zelf te programmeren als je dat niet wil. Is de PS2 makkelijker te programmeren? First wave PS2-games zagen er bagger uit, lelijke jaggies en zo, gelukkig hebben ze die later bij de Europese release wel verbeterd.
Nee, de PS2 is zeker niet makkelijker te programmeren, maar dat hebben ze zich zelf verziekt. Wat wel makkelijk is te programmeren is bijv. de Dreamcast en de GameCube beloofd ook veel goeds... En als we het over makkelijk programmeren hebben; daar valt DirectX dus NOOIT onder... Als je alles in RAW mode doet, dan kun je beter direct de hardware gaan adresseren en de gekookte mode is gewoon niet vooruit te branden... Afgezien van het feit dat het op een standaard PC maar ca. 30% van al die leuke features van de meeste kaarten ondersteund (hardware anti-aliased polygonen, zelfs de Voodoo2 ondersteund ze... maar DirectX tot versie 8.0, no way!).
Noem mij 1 andere console met evenveel of meer ram. Voordeel van unified ram is ook weer dat je het niet van dit ram naar dat ram hoeft te verschepen, dus ook al zou de bus trager zijn, hij wordt toch veel minder gebruikt.
Haha.. al eens gekeken hoeveel data je video RAM ligt te pompen als je bijv. Unreal Tournament aan het spelen bent? Dat wil je echt niet over een centrale bus laten gaan! Tevens motiveerd zoveel centraal geheugen om er lomp mee om te gaan.
Als je toch bij de sloop bent... Doe ons even een lol en gooi jezelf even in een vuilverbrander, wil je? :+
Die heb ik al... helaas ;)
Terug naar software-rendering? De PS2 is al klote genoeg om voor te programmeren, en dan wil jij alles nog eens met de hand gaan doen ook. In RISC. Nou, van mij mag je, je kunt heel simpel een view openen en zelf pixels gaan tekenen, niemand houd je tegen, knock yourself out. Jij wilt zo te zien toch geen bruikbare interfaces gebruiken, als jij zo'n assembler-guru bent.
Nee, ik wil zeker geen polygonen met de hand gaan tekenen, daar hebben we immers niet die dure grafische chipsets voor gebakken... alleen zou ik die chipsets veel liever direct aanspreken dan via een ranzig DirectX interface.
Maar dan gaan wij ondertussen gewoon verder met onze games die extra snel developed zijn omdat programmeurs gewoon functies in libraries kunnen oproepen, niet dat het ons boeit want het zit toch binnenin die zwarte doos en daar heeft de gamer geen ruk mee te maken, als het maar snel speelt en dat doet de Xbox zeker. Het resultaat telt, en alle 3 de consoles schoppen elkaars kont, dus stop met blaten en ga gamen op welke console je wilt, net als wij.
Jep.. lang leve Microsoft.. laten we ze allemaal maar naar de top brengen, met inferieure producten; de massa slikt het toch allemaal.. lang leve het vierde rijk...

Sorry, maar tenminste op een gameconsole wil ik niet struikelen over blauw gekleurde fatal exception errors, zelf al zijn ze real-time gerenderd.

• InZane
Op donderdag 28 maart 2002 14:24 schreef griebels het volgende:
[knip]

Sorry, maar tenminste op een gameconsole wil ik niet struikelen over blauw gekleurde fatal exception errors, zelf al zijn ze real-time gerenderd.
Op XBOX draait geen windows OS om je maar ff uit de droom te helpen :D

Verwijderd

heb ik gezegd dat ik een gamecube wilde voor THPS3? nee dus, dus begin daar niet over...
en die control is gewoon lomp, zei niet te groot, maar de knoppen config sucked gewoon zwaar.
plus de graphics op xbak van THPS3 zijn mooier als PS2, agreed, maar niet beter als Gamecube

• InZane
Op donderdag 28 maart 2002 14:34 schreef XE het volgende:
heb ik gezegd dat ik een gamecube wilde voor THPS3? nee dus, dus begin daar niet over...
Let op de smile :)
en die control is gewoon lomp, zei niet te groot, maar de knoppen config sucked gewoon zwaar.
Dat is persoonlijk :)
plus de graphics op xbak van THPS3 zijn mooier als PS2, agreed, maar niet beter als Gamecube
Ik heb THPS3 niet gezien op Gamecube, dus daar kan ik niks over zeggen.

• Shagura
Op donderdag 28 maart 2002 14:34 schreef XE het volgende:
[flauw mode] Beter dan [/flauw mode]
En als jij je gamecubeje heb wil ik weleens zien welke thps mooier is afgezien van het feit dat de Xbox thps een xtra level heeft. :)
Verder vind ik je nog steeds net zo irritant als eerst... :Z

• Shagura
Op donderdag 28 maart 2002 14:12 schreef XE het volgende:

[..]

moderator oh moderator, dit is zeker geen flame?
|:( :r

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Op donderdag 28 maart 2002 14:37 schreef InZane het volgende:

Ik heb THPS3 niet gezien op Gamecube, dus daar kan ik niks over zeggen.
Ik ook niet, maar een artikel in de Duitse C'T zei dat de versies veel op elkaar lijken, alleen dat de XBox de mooiste schaduweffekten heeft - net als in andere multi-platform spellen. En ze klaagden erover dat THPS3 op de Gamecube in sommige levels nogal merkbaar schokte.

Verwijderd

ik irritant?
ik voel me zeer geëerd

i would like to thank Mtv, my family, friends, the producer, and God, without whom i would have never achieved this!

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 14:43 schreef Shagura het volgende:

[..]

|:( :r
sorry maar als anderen over mij gaan huilen dan zal ik ook zo doen, als dit het gewenste gedrag is op tweakers
ik bedoel ik probeer me netjes te gedragen en dan nog wordt er over mij geklaagt. sorry maar da's leuk he?

• InZane
Op donderdag 28 maart 2002 14:47 schreef XE het volgende:

[..]

sorry maar als anderen over mij gaan huilen dan zal ik ook zo doen, als dit het gewenste gedrag is op tweakers
ik bedoel ik probeer me netjes te gedragen en dan nog wordt er over mij geklaagt. sorry maar da's leuk he?
Als je verstandig bent dan negeer je dat gewoon.

Je hapt gewoon zo ontzettend snel (soms wel grappig) en als er iets over de Gamecube wordt gezegd wat je niet bevalt vlieg je direct vol in de verdediging.

Correct me if I'm wrong.

Met benamingen zoals 'gay microsucking boy' en dat soort dingen kom je trouwens al snel kinderachtig over voor iemand die in '79 (net zoals ik) geboren is.

Verwijderd

ja dat zei ik vroeger... >:)

ik ben nu een heel nieuw mens.

Verwijderd

Jeetje , ik zie een hele zooi aan grove, dreigende, flamende, zeurderige, kinderachtige, reacties hier staan.

Mensen, kom nou toch... wat the f*ck maakt het nou uit wie wat koopt? Iedereen moet gewoon kopen waar hij zelf blij mee is, niet omdat de een beter is als de andere.

Elke console heeft z'n voor en z'n nadelen. En welke voor/nadelen het beste bij JOU past, die neem je. en niet toch stiekem spelcomputer 1 kopen omdat je vriendje er ook een heeft , maar eigenlijk toch een triest apparaat is.

Voor mij word het hoogst waarschijnlijk de Gamecube. simpelweg omdat ik nog wat jonger ben (19), en al sinds de 8-bitter meeloop. ik heb ze nog allemaal op een rijtje staan.. de NES, SNES, N64, en daar komt de gamecube bij. Hoe dan ook !

Ik wil Mario, met die leuke deuntjes en die prachtige kleurvolle graphics, ik wil die kiddy-look die ze tot nu toe allemaal gehad hebben..

En de prijs! Die is gewoon goed!
Voor mij is de keuze gemaakt..

Afijn, back to topic, het komt er dus op neer dat het geen f*ck uitmaakt wàt je koopt, zolang JIJ er maar blij mee bent!

• InZane
Op donderdag 28 maart 2002 15:29 schreef Strofos het volgende:
Jeetje , ik zie een hele zooi aan grove, dreigende, flamende, zeurderige, kinderachtige, reacties hier staan.

Mensen, kom nou toch... wat the f*ck maakt het nou uit wie wat koopt? Iedereen moet gewoon kopen waar hij zelf blij mee is, niet omdat de een beter is als de andere.

Elke console heeft z'n voor en z'n nadelen. En welke voor/nadelen het beste bij JOU past, die neem je. en niet toch stiekem spelcomputer 1 kopen omdat je vriendje er ook een heeft , maar eigenlijk toch een triest apparaat is.

Voor mij word het hoogst waarschijnlijk de Gamecube. simpelweg omdat ik nog wat jonger ben (19), en al sinds de 8-bitter meeloop. ik heb ze nog allemaal op een rijtje staan.. de NES, SNES, N64, en daar komt de gamecube bij. Hoe dan ook !

Ik wil Mario, met die leuke deuntjes en die prachtige kleurvolle graphics, ik wil die kiddy-look die ze tot nu toe allemaal gehad hebben..

En de prijs! Die is gewoon goed!
Voor mij is de keuze gemaakt..

Afijn, back to topic, het komt er dus op neer dat het geen f*ck uitmaakt wàt je koopt, zolang JIJ er maar blij mee bent!
Amen :)

Iemand die het snapt...

• Shagura
* Shagura sluit zich er uiteindelijk ook maar bij aan :)

Maar ik vind het gewoon loos als iedereen allemaal dingen roept die gewoon niet waar zijn...

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

In principe heb je gelijk, en tóch komen deze heftige discussies bij elke console weer terug. Dat is gewoon een onderdeel van het console gevoel, doe je niks aan denk ik.

Trouwens, als iemand zo'n eerste post neerzet:
Wie kan mij vertellen wat je beter kunt kopen als je een gamer bent tussen de 16 en 24 jaar? Op de PC na da hé
..verwacht ie volgens mij een ander antwoord dan'nou het maakt geen fuck uit' :P

Verwijderd

LOL Hehehehe dat was een goeie, hehe

Nee maar wat ik bedoel te zeggen is, smaken verschillen... als pietje console 1 wil hebben, en robert wil console 2, wie is de 3'de partij dan om te zeggen dat ie dat wel/niet moet doen?

Laat iedereen in z'n waarde..respecteer elkaar's keuze, daar voorkom je een hoop gezeik mee.

• woutertjez
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:32
Op dinsdag 26 maart 2002 15:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]

klok----klepel....

PSX3 1000 keer zo snel, ja leuke marketingkreet. Wanneer gaan ze hem uitbrengen dan 2025?

En dewetenschapper heeft DAT nooit beweerd, wel dat elke ANDERHALF jaar de hoeveelheid transistoren op een processor zal verdubbelen. Dhr Moore schreef dat ooit, en tot nog toe heeft de beste man redelijk gelijk.

NOFI, pleegt men dan te zeggen......
Idd klok en klepel ja :)

De PS 3 zou 1000 maal sneller kunnen worden door distributed computing ja. Dus niet door een 1000 maal snellere processor of zoiets erin te verwerken. Dit zou tegenstrijdig zijn met de Wet van Moore.

Voor meer info over de snelheid van die PS 3 door gebruik van GRIDs:
http://zdnet.com.com/2100-1105-866388.html

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Ik ga denk ik een X- Cube Station 2 kopen ;)

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

• Crashman
  • Laatst online: 22-01 15:50
Als iedereen nou zijn eigen console koopt, kunnen we strax lekker bij elkaar met zijn allen gamen. De ene keer bij piet achter de X-box, dan bij Jan achter de Cube, en bij kees weer de PS2 uitproberen :)

:*

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

Verwijderd

...
De betreffende persoon kan dit niet meer lezen :)

Verwijderd

Ik lach me rot over dit topic, breekt binnenkort de eerste GoT oorlog uit? :P

• Shagura
Op donderdag 28 maart 2002 17:14 schreef Crashman het volgende:
Als iedereen nou zijn eigen console koopt, kunnen we strax lekker bij elkaar met zijn allen gamen. De ene keer bij piet achter de X-box, dan bij Jan achter de Cube, en bij kees weer de PS2 uitproberen :)

:*
Of je koopt ze gewoon alle drie :)
Pagina: 1 2 Laatste