Kleutermods

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 543 views sinds 30-01-2008

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Ik trek me niets aan van Roland of wie dan ook (alleen de modjes slijm slijm :) ) en post mijn mod lekker ook binnenkort!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op maandag 25 maart 2002 17:10 schreef X_Treme>GR< het volgende:

[..]

Jah want ik ben nu bezig met een koffermod (486 :+ )

Dus niet zeuren... :Z
ik zeur niet :P Zeg alleen dat ik t me wel kan voorstellen dat ie jongen steeds dezelfde dingen ziet ern daarom begint te roepen kleutermods. Maar ik vind dat onzin hoor :) Een koffermod kan erg handig zijn en volgens mij begint zowat iedereen daarmee?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• sMoOhT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Op maandag 25 maart 2002 17:07 schreef DeadPool het volgende:
Op maandag 25 maart 2002 14:16 kreeg RolandWitvoet het idiote idee om dit topic te openen:

Ik vind het echt :r om andermans mods aftekraken, mensen hebben daar hun best op gedaan en het is absoluut geen stijl om dat aftekraken en de grond in de trappen, daar :r ik op. Als je de mod van iemand niets vind zet er dan wat opbouwende kritiek bij en mogelijk tips wat eraan verbeterd kan worden. Maar dit is echt een hoop nutteloos gelul wat je hier heb neergezet |:(
Ik ben het met je eens. Hij moet gewoon die topic's niet lezen als hij het kleutermods vind.

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

sorry hoor, maar je kan op GoT gewoon niet zo'n hoog niveau verwachten.

Voor advanced casemoddig etc. moet je gewoon naar andere fora.

GoT is er gewoon voor alle nederlandse computergebruikers, tweaker of niet. Als hun blij zijn met hun zielige biohazzard logo, laat ze dat zijn, laat ze lekker veel pics posten en elkaar de hemel in prijzen...kijk er naar, lach er om, en brows weer verder...okay ?

...gamen blijft leuk...

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:44
Op maandag 25 maart 2002 14:29 schreef RolandWitvoet het volgende:
grappig.. allemaal mensen die van ening zijn dat ik mijn mening niet mag geven. :+
Iedereen staat hier vrij om zijn mening te geven...
De lego casemod werd al bejubeld toen het nog niet meer was dan 3 wandjes, een vloerplaat en een fan.
(en ik heb het beter gedaan, maar ik vindt het nog niet zo wauw dat ik er een publicatie van ga maken)
Als je anderen daar nou ook eens (de kans toe geeft om ) over laat oordelen. Dan weet je wat er goed of fout is gegaan en wat je evt. nog kunt of wil verbeteren of veranderen. Dat geldt natuurlijk voor iedereen.
Als ik mijn post-count op zou willen krikken dan post ik wel een keer "wooot!!" bij een foto van een schakelaartje.
Lekker belangrijk, je post-count. NOT!!!

Maar ik vind het gewoon zielig dat je hier over gaat liggen zeiken. Je hoeft het niet te lezen, doe het dan ook niet! En ik kan me gewoon goed voorstellen dat veel mensen (ook al is de mod niet zo bijzonder) gewoon van anderen willen horen dat ze het leuk gedaan hebben en zoals ik al zei, misschien juist door de reacties nog op goede ideeën komen.

Dus dankzij jou hebben we nu nog een zinloos topic op GOT!
En bedankt.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ik krijg het gevoel dat er een boel mensen zich persoonlijk aangevallen voelen .. jammer.

Ik heb mezelf al vaker voorgenomen hier niet meer te komen, maar das zo lastig als je je verveeld, EN r zijn nog wel degelijk interrestante topics like die over fase-changing enzo.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op maandag 25 maart 2002 14:16 schreef RolandWitvoet het volgende:
Ik zit me al een tijd te vervelen bij het steeds groter wordende aantal casemods dat met groot enthousiasme en bravour wordt gepresenteerd en vervolgens door velen wordt geprezen, terwijl de mods in feite geen ruk voorstellen.

balblablabla
wat zit je nou te zeiken, we zijn niet allemaal van die goeie soldeerboys als jij!, dammit, als iemand die nog nooit met electro geklooit hebt een fan op 7 volt krijgt vind ik het wel leuk voor hem he!

kijk jij zeikt nu alleen maar over 1 kant van dit hele verhaal namelijk de kant van, het is pas leuk als je het allemaal zelf gedaan hebt, en netjes is en er nog es een week fulltime aan besteed hebt ipv een dag,

en nu de andere kant, is namelijk, dat er mensen zijn die dus nooit een draaitje gesoldeert hebben, die maken dan een schematje na voor bv een vu meter, en willen daarna hun trots laten zien op got, tja dat jij dat niet kan hebben is jouw probleem,

ik vind je ook overkomen als een arrogante eikel die alles beter kan/weet en geen fuck boeit om andermans zijn dingetjes hoe klein ze ook mogen wezen.

zo

Verwijderd

Mensen mensen, run mekaar is wat respect, we zijn allemaal tweakers (anders kom je hier niet neem ik aan) en iedereen heeft zo zijn eigen ideeen, gun mekaar het recht om trots te zijn, please bake to ocm, dit topic mag van mij echt wel dicht...

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 14:37 schreef Kaj. het volgende:

Ik weet niet wat voor opleiding je doet/hebt gedaan, maar ik (gediplomeerd elektrotechneut) vraag me soms ook weleens af wat er zo speciaal is aan een nieuwe LED of het weerstandje ervoor.
offtopic:
dan kan jij mij wel even helpen met die trafo :+

Verwijderd

rolandwitvoet is ook een fan van mij :D
Neem dan waterkoeling, daarvoor sta je nog minstens een middag in je garage te modden en heb je al een week de dierenspeciaalzaken afgelopen op zoek naar de stilste aquariumpompjes. En de gasten die helemaal onorthodoxe koelstategieën (met de Phase Change van DaBit aan de top) proberen of hun eigen kast bouwen verdienen al helemaal respect.
Maar als er inmiddels inkoopactie nummer 5 langskomt en je compleet opgebouwde printjes kunt bestellen dan is de kunst er wel vanaf
ik had me eigen waterkoeling bak in elkaar gepropt :P

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ikke nie snappuh wat topicstarter bedoelt?
Dan klikt ie maar een linkje er boven of eronder simpel toch?! Je kiest zelf waar he heen gaat hoor!

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Hmm.. dit is geen vorm van n00b vind ik, ik ben 14 en ben ook maar een beginnende casemodder, maar zoals je ziet zijn de topics die jij niet interresant en simpel vind meestal de topics van: 1e mod af! kijk mijn eerste mod! enz. Toen ik mijn eerste mod maakte, mijn kast spuiten, was ik daar apetrots op! en gelijk gepost natuurlijk. Dat is gewoon een vorm van trots zijn. Als jij het niveau omhoog wil gooien zal jou dat moeilijk lukken vanwege het aantal mensen die z'n eerste casemods maken.

snappie? :) ik vind dat iedereen z'n eerste casemod mag laten zien. Daar is dit topic voor. En als je zonodig een l337 topic wil, maak je eigen forum ok?

Suc6 verder :Y)

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
[..]
Ej koekert waarom laat je zelf nix van je eigen mod's zien voordat je commentaar op andere geeft!! :)

Dit vind jij dus ook frommel mod's

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gijskorthals/Foto%27s/MODS/AMD_Totaal.jpg

Afbeeldingslocatie: http://217.120.90.229/camera/router_totaal.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gijskorthals/Foto%27s/MODS/P4_Totaal.jpg

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
edit:
dit is een reactie op mast3r, maar d'r wordt hier wat snller gepost dan ik kan bijhouden

Pas maar op :), Conrad heeft nu ook kant en klaar waterkoelpakketten, dus binnenkort heeft ook waterkoeling zijn meest glamoureuse tijd gehad ;)
Setje bestellen, inbouwen, plaatjes posten en applaus in ontvangst nemen :)

Nog maar een keer herhalen: Het gaat me niet om de mods op zich, maar om het feit dat de meest eenvoudige zaken, die al 100 keer gedaan zijn en nog slecht een kwestie zijn van het bestellen van het juiste pakketje onderdelen en het volgen van de faq, met het grootste gejuich worden ontvangen. Terwijl we hier toch ook temidden van de echte die-hards zitten.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:38
/off topic
WOOOOOOT...

ow sorry :>
/offtopic

enne ik vind het wel leuk dat iedereen hier zijn modjes post dan ken ik zelf ook wat inspiratie opdoen ... heb zelfs nog nooit een kees ge mod (of telt een AMD sticker???) haha zal em wel posten als ik het een keer gedaan heb :> zal dan wel aan roland vragen war een kees-fan is :) >:)

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 18:11 schreef RolandWitvoet het volgende:
Het gaat me niet om de mods op zich, maar om het feit dat de meest eenvoudige zaken, die al 100 keer gedaan zijn en nog slecht een kwestie zijn van het bestellen van het juiste pakketje onderdelen en het volgen van de faq, met het grootste gejuich worden ontvangen. Terwijl we hier toch ook temidden van de echte die-hards zitten.
Voor de persoon die dit voor elkaar gemaakt heeft kan dit een grote prestatie zijn... wie ben jij dan om te zeggen dat het een eitje is :?
Ondanks de handleiding moet je het altijd nog zelf doen.
niet te min heb ik zelf ook m'n eigen waterkoelingsset bij elkaar gesprokkeld.. ,m'n eigen window gemaakt.. en een paint mod gedaan...
maar om het casemodden ( met of zonder kit's ) direct simpel en makkelijk te noemen...... nee..

maar dat is mijn mening :)

• RolandWitvoet
  • Niet online
Om al jullie "laat zelf eerst eens wat zien voordat je je menig geeft" opmerkingen te beantwoorden had ik al een topicje gestart waar jullie zelf mogen aangeven welke van mijn mod(s) jullie willen zien. Persoonlijk vindt ik ze dus te eenvoudig om hier temidden van de waterkoelingen te posten, maar jullie willen ze blijkbaar toch zien.
Omdat het topic niet helemaal opgevallen is hier maar even de link: [topic=449499]

woei!, straks applaus krijgen voor een knutselwerkje dat ik op de basisschool al had kunnen doen... ik ga mijn fanduct eindelijk meten met DaBits Phase change koeling :)

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

RolandWitvoet... jij ergert je dus aan het feit dat mensendingen leuk vinden.. Tja..ik kan je ergends begrijpen.. (net als webdesign vinden mensen iemands homepage super terwijl jou superhyper etc etc niet gewaardeerd word..)

weet je... niet op in gaan, niet druk over maken.. :)

let it be :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• tofus
  • Laatst online: 13-05-2014

tofus

it's all in the game

Roland probeert hier geen mensen naar beneden te trappen.
Roland bedoelt het helemaal niet slecht met de 'n00bs'.
Roland begrijpt ook dat of je nu je eerste LED soldeert, of je eerste phase-changer immekaar zet, de kick blijft hetzelfde.

Maar wat Roland ook heel goed begrijpt is dat er weldegelijk sprake is van niveauverschil onder al het getweak, gemod, geoverclock en gewauwel wat je dagelijks hier op de forums voorbij ziet komen.

Daar hoef je zelf geen mods voor te maken, da's gewoon een kwestie van een feit constateren.

Ik vind dus ook dat hij een heel goed voorstel doet: namelijk niet om alle 'n00bs' te bannen, maar om een 'advanced casemodding' forum te openen. In Real Life heb je toch ook verschillen tussen basisschool, middelbare school en universiteit? Welliswaar kan een kleuter altijd wat van een wiskundestudent opsteken, maar een wiskundestudent wil af en toe ook wat leren. Of zich gewoon tussen medestudenten begeven, ipv. rondhangen in de cantine van die middelbare school waar 'ie al jaren niet meer komt.

Misschien een beetje scheve vergelijking, maar ik vind een voorstel voor een 'advanced' forum, waar het niveau van discussieren wat hoger en technischer ligt, helemaal geen slecht idee. Wat is er verkeerd om dat voorstellen? Tuurlijk beledig je met zo'n voorstel een hoop mensen, maar die mensen hoeven dat nieuwe forum toch niet te bezoeken?

Ik erger me soms ook mateloos aan het bijna naieve lemmingengedrag wat je af en toe tegenkomt. Dit weerhoudt mij er vaak van om een reaktie te posten, omdat je dan weer uren aan het uitleggen ben wat je bedoelt, terwijl je die uren veel liever in een diepgaande technische discussie had gestoken.

Ik kan dus niet anders dan het helemaal met Roland eens te zijn.

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

Verwijderd

:?
Omdat het topic niet helemaal opgevallen is hier maar even de link: Mijn eigen kleutermod

woei!, straks applaus krijgen voor een knutselwerkje dat ik op de basisschool al had kunnen doen... ik ga mijn fanduct eindelijk meten met DaBits Phase change koeling
welk knutselwerkje daar staan geen pics hoor.....

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 18:23 schreef tofus het volgende:
Maar wat Roland ook heel goed begrijpt is dat er weldegelijk sprake is van niveauverschil onder al het getweak, gemod, geoverclock en gewauwel wat je dagelijks hier op de forums voorbij ziet komen.

Daar hoef je zelf geen mods voor te maken, da's gewoon een kwestie van een feit constateren.
Ik geef je helemaal gelijk wat betreft het niveauverschil..
maar waar wil je de lijn dan gaan trekken ? iemand die zijn eigen baybus gemaakt heeft zonder kit die mag in het advanced gedeelte komen :? ...
die scheiding is erg moeilijk te maken...
iedereen moet het leren.. en als je een topic niet aanstaat dan kijk je toch in de volgende of het niveau hoger is :z

• Mister_X
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op maandag 25 maart 2002 18:23 schreef tofus het volgende:
Roland probeert hier geen mensen naar beneden te trappen.
Roland bedoelt het helemaal niet slecht met de 'n00bs'.
Roland begrijpt ook dat of je nu je eerste LED soldeert, of je eerste phase-changer immekaar zet, de kick blijft hetzelfde.

Ik vind dus ook dat hij een heel goed voorstel doet: namelijk niet om alle 'n00bs' te bannen, maar om een 'advanced casemodding' forum te openen. In Real Life heb je toch ook verschillen tussen basisschool, middelbare school en universiteit? Welliswaar kan een kleuter altijd wat van een wiskundestudent opsteken, maar een wiskundestudent wil af en toe ook wat leren. Of zich gewoon tussen medestudenten begeven, ipv. rondhangen in de cantine van die middelbare school waar 'ie al jaren niet meer komt.

Misschien een beetje scheve vergelijking, maar ik vind een voorstel voor een 'advanced' forum, waar het niveau van discussieren wat hoger en technischer ligt, helemaal geen slecht idee. Wat is er verkeerd om dat voorstellen? Tuurlijk beledig je met zo'n voorstel een hoop mensen, maar die mensen hoeven dat nieuwe forum toch niet te bezoeken?

Ik erger me soms ook mateloos aan het bijna naieve lemmingengedrag wat je af en toe tegenkomt. Dit weerhoudt mij er vaak van om een reaktie te posten, omdat je dan weer uren aan het uitleggen ben wat je bedoelt, terwijl je die uren veel liever in een diepgaande technische discussie had gestoken.

Ik kan dus niet anders dan het helemaal met Roland eens te zijn.
wat roland wel of niet wilt laten blijken slaat nergens op, dit is harstikke onnodig, en het feit dat hij kritiek krijg t is toch logisch! wij moeten dat geblaat van hem aanhoren en we mogen er nix van zeggen? (verdedigen?)

als roland dit gewoon voor zichzelf gehouden had dan was er nix aan de hand geweest, maar nee, hij post er een topic over... |:(

• tofus

tofus

it's all in the game

Op maandag 25 maart 2002 18:34 schreef Mister_X het volgende:

[..]

wat roland wel of niet wilt laten blijken slaat nergens op, dit is harstikke onnodig, en het feit dat hij kritiek krijg t is toch logisch! wij moeten dat geblaat van hem aanhoren en we mogen er nix van zeggen? (verdedigen?)

als roland dit gewoon voor zichzelf gehouden had dan was er nix aan de hand geweest, maar nee, hij post er een topic over... |:(
Ik krijg een beetje de indruk dat de mensen die het hardst lopen te roepen dat een 'advanced casemodding' forum overbodig is, JUIST de mensen zijn die in zo'n forum helemaal niks te zoeken hebben en dus 'bang' zijn iets te moeten missen.

Wat is er mis met het voorstellen van een extra forum? Helemaal als er met dit voorstel alleen maar wordt getracht om mensen met gelijke interesses dichter bij elkaar te brengen?

En al die mensen die roepen: "als je het niet boeiend vind, kijk je toch niet?" moeten even goed nadenken. Hoe weet je nu of je iets boeien vind, als je er niet na gekeken hebt?!?
Ik zoek me soms ROT om iets boeiends te vinden, en 'in the process' lees ik maar al te veel shit wat ik eigenlijk liever nooit gelezen zou hebben; maar ja, dan isset al te laat ;p

Nee, ik blijf er op uit komen: Roland doet hier een heel goed voorstel, wat ikzelf eigenlijk ook al een tijdje eerder had willen doen. Als ik geweten had dat er zoveel stof zou opwaaien, had ik het zelf al VEEEEEL eerder gedaan.

Dus laten we deze discussie weer een beetje laten gaan waar 'ie over zou moeten gaan: Zijn er, op tegenstanders na, ook nog VOORSTANDERS voor een nieuw 'advanced casemodding' forum?

Of, wat nog veel belangrijker is: is tweakers.net ZELF wel bereid om evt. zo'n nieuw forum te openen. Want als 'the people that pull the strings' al helemaal niet van plan zijn om hier iets serieus mee te doen, dan heeft het natuurlijk weinig zin om in deze draad modder naar elkaars hoofd te blijven slingeren.

PS: dat modder slingeren was ironisch bedoelt, voordat ik weer allemaal modder op mijn eigen dak krijg ;p

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:28
Het is nogal kortzichtig om te denken dat er geen scheiding kan zijn in 'gewoon' casemodden en advanced casemodden.

Voorbeeldje: als mensen een HDD VU meter maken, wordt die meestal in de baybus gemonteerd. Ben je dan orgineel bezig? Nee: je bent niet de enige.

Als je die VU meter op een andere plaats verwerkt (je hebt bijvoorbeeld de DPC koe op je case gespoten en iedere keer als je HDD activiteit heeft, lichten de ogen van de koe op. (nog niet uitgevoerd naar mijn weten, maar is zeer orgineel. Het zou in advanced kunnen, maar het is gebruik maken van bestaande technieken....

Tot slot: je hebt een HDD VU meter gemaakt die zich helemaal onderscheid van de rest: je hebt een goedkopere chip gevonden die hetzelfde bereikt als alle voorgaande. Dát is orgineel: je hebt verder gekeken dan je neus lang was en je verdiept in de werking van chips en daar is een leuk resultaat als leidraad voor andere tweakers uitgerold. Dát is orgineel, dus --> advanced.

En als een andere tweakers met dit in zijn achterhoofd ook zoiets wil bouwen, dan komt dit in het 'gewone' topic. En dat bedoeld Ronald met 'het kaf van het koren'.

Advanced zou dus moeten staan voor orgineel, en het 'gewone' voor 'mooi'.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• tofus

tofus

it's all in the game

Het kan nog simpeler:

In 'advanced casemodding' doe je ideeen op en stel je de moeielijke vragen.
Op de reguliere fora plaats je de pics, laat je je bejubelen.

En dan zul je zien dat er in de praktijk na een aantal maanden vanzelf een 'balans' onstaat. Zoals op elke tweakers-site waar er een 'advanced modding' forum aanwezig is.

En dan zullen er altijd mensen zijn die NOG niet tevreden zijn; dat is de aard van de tweaker...

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 18:47 schreef tofus het volgende:

[..]

Ik krijg een beetje de indruk dat de mensen die het hardst lopen te roepen dat een 'advanced casemodding' forum overbodig is, JUIST de mensen zijn die in zo'n forum helemaal niks te zoeken hebben en dus 'bang' zijn iets te moeten missen.
Dan ben ik ook ineens een n00b? Ik ben ook niet voor ACM, dan nog liever een scheiding van CM en OC. Zoals ik al eerder postte, iedereen vind de zijne goed genoeg om in ACM te komen. Waar wil jij de grens gaan trekken tussen de gewone en de advanced mensen? Hoeveel mods je gemaakt hebt? Hoe moeilijk het moet zijn? Je kan alles ook laten doen he en gewoon zelf met de eer gaan strijken. Zoiets zal je dan toch meer gaan krijgen omdat mensen erbij willen horen. Ik denk echt dat het geen zin heeft om zoiets te maken.
Stel dat het wel komt he, wie gaat er dan beoordelen of je mod goed genoeg is om in ACM te komen.
What about de mensen die geen cam hebben of zon brakke webcam die zouden dan nooit in ACM kunnen komen.
Op maandag 25 maart 2002 18:52 schreef Japie_17 het volgende:
Als je die VU meter op een andere plaats verwerkt (je hebt bijvoorbeeld de DPC koe op je case gespoten en iedere keer als je HDD activiteit heeft, lichten de ogen van de koe op. (nog niet uitgevoerd naar mijn weten, maar is zeer orgineel. Het zou in advanced kunnen, maar het is gebruik maken van bestaande technieken....
Vind ik dus ook gewoon crap hoor, kan aan mij liggen. Maar ls je gewoon lekker die dingen aan de zijkant van je case zet is het ineens wel advanced? Lijkt mij dus echt niet hoor. Een paar ledjes kan elke maloot met een soldeerbout erin krijgen. Dingen als zelfgemaakte WC's (waterkoeling dus he), complexe dremels, net spuitwerk, originele knoppen of een beetje creatieve baybus vind ik dan nog net wel ACM, ALS het maar niet in stappen gaat !!!! Want ik wordt gek van de halve topics over een CM die dan volgende week weer uitgebreid wordt met een andere kleur ledje. Daar zit ik dus echt [b]NIET[/b] op te wachten.
Maar zoals ik ookal zei. Ik blijf plaatjes kijken leuk vinden, dus kom maar op met de pics, maar verwacht niet bij elk topic, oooh wat leuk, :9~, enz.

• Daan
  • Laatst online: 17:05
Het gaat me er niet zozeer om dat de mods eenvoudig zijn, maar vooral dat die eenvoudige mods vervolgens geprezen worden alsof het de meest fantastische zaken zijn. Natuurlijk moeten we die mensen verder aanmoedigen. Maar als er een kleuter rekent is dat voor die persoon heel wat, hulde, maar als er dan wiskundestudenten (die ooit ook kleuter waren) omheen gaan staan applaudiseren is dat vreemd.
Ja ok, nou en? Als zij het mooi vinden dan mogen ze dat zeggen. Als ze het niet mooi vinden en juist wel zeggen dat ze het mooi vinden, dan moet zij dat ook zelf weten. Je kan iemand anders niet op gaan dragen wat nou te moeten zeggen. Denk ook ff aan het feit dat de topicstarter zijn mod niet showed om afgekraakt te worden.
Overigens zijn niet alle aanschouwers experts in het modden hoor, dus die theorie met die wiskundestudenten gaat ff niet op.
Net zo vreemd is het dat hier temidden van de waterkoelingen, lasercut logo's, custom build cases, tot phase chage koelingen aan toe, mensen met een 7volt fanschakelaar met luid gejuich worden ontvangen. Het is moeilijk om één niveau te hebben op een forum met van noobs tot die-hards, maar wat mij betreft mag het niveau best ietsjes hoger.[/edit]
Ben ik wel met je eens, maar je kunt niet van alle bezoekers eisen dat ze een revolutionaire mod neerzetten. Daarmee jaag je alleen maar bezoekers weg, ja ook die mensen die hier al waren en zich maar eens aan een modje wagen. Dan blijft er ten eerste niets meer over van dit forum en ten tweede vind niemand het nog leuk om in OCM te komen.

[...]
Hier wat voorbeeldjes van die doodsimpele dingen die bejubeld worden:
Een rechthoekige bak van lego: [topic=448011]
Spuiten en stickeren: [topic=445678]
Een draadje aan een microfoon solderen: [topic=447661]
Het zoveelste standaard raampje: [topic=447908]
4 schakelaartjes: [topic=448411]
Tja so what. Ik vind het juist leuk om te zien wat mensen bezig houdt en wat ze maken. Je moet toch ergens beginnen met modden? Niet iedereen kan gelijk een geweldige mod neerzetten met een dual 172W peltier/waterkoeling setup.
[...] Als je dan nog de hele zooi combineerd, al la, maar dan nog is het niet echt bijzonder, 7 keer niks blijft niks. Mensen die enkel hun FSB verhogen noem ik ook nog geen overclockers.
Hmm gek, uit welk boekje heb jij dat geleerd?
Als je niet op zijn minst een mooi design uitzaagt/verft hoef je het van mij niet te laten zien, een vierkant raam maken en een kast egaal kleuren kan iedereen.
Nou, dan kijk je er toch lekker niet naar? :) Problem solved.
[...] Maar als er inmiddels inkoopactie nummer 5 langskomt en je compleet opgebouwde printjes kunt bestellen dan is de kunst er wel vanaf.
Niet iedereen heeft de kennis en de tools om een custom baybus te maken met potmeters e.d.. Op deze manier kunnen ze toch gebruik maken van dit soort dingen, ook al hebben ze die zelf niet in elkaar gezet. En met zo'n inkoopactie houd je de verzend- en productkosten laag.
Iemand de een (hoe eenvoudig ook) probleem heeft is altijd welkom, we helpen elkaar graag. En dat er weer eens iemand komt vragen hoe je een fan op 7 volt zet, dat zul je wel blijven houden, maar zo'n gast wordt keihard naar de FAQ geredirect. Terwijl een week later zijn foto's van dat schakelaartje wel de hemel in geprezen gaan worden. :(
Ik denk dat je nou gigantisch overdrijft.
Ten eerste komt zo iemand niet een schakelaartje showen met een fan op 7V maar er hangt er hangt ook nog een baybus aan vast.
Ten tweede wordt zoiets niet de hemel in geprezen, geef me maar een voorbeeld. ... Idd..
Ik denk dat het tijd gaat worden voor een "Advanced Overclocking & Case Modding" om het kaf van het koren te scheiden.
Ik denk het niet, want zoveel verschil zit er niet in Advanced en normale casemods. Iedereen mag hier gewoon zijn/haar casemod(s) showen en is gewoon welkom.

Samenvattend: Je topic raakt kant noch wal.

• Corn
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Amen Phreak >:)
Ben het helemaal met je eens

Verwijderd

Phreak, respect, helemaal mee eens.

• tofus

tofus

it's all in the game

Op maandag 25 maart 2002 18:57 schreef BananeKoning het volgende:

[..]
Waar wil jij de grens gaan trekken tussen de gewone en de advanced mensen?
Ik heb het niet over mensen. Ik heb het over 'posts'. het is natuurlijk totale onzin om te denken dat iemand die 1 keer een 'advanced' mod gemaakt heeft een casemod-god is, en alle posts van die persoon dus automatisch goed te keuren voor 'advanced'.

Er zullen moderators moeten komen. Die zullen, net als nu in de huidige fora, de posts op hun inhoud moeten beoordelen. Niks nieuws. Op andere tweaking fora is dit ook nooit een 'hot issue' geweest.

En mocht een n00b ooit denken dat z'n mod goed genoeg is om in advanced te pleuren, dan zal het denk ik kritiek regenen zoals het ook in deze draad kritiek regent. Die n00b zal zich de volgende keer dus wel twee keer bedenken. En dan nog: hang er een paar moderators aan, en zelfs de n00b zal niet mekkeren als z'n post wordt verplaatst.

En zelfs al komt het advanced forum ook vol te staan met bagger: dat is in ieder geval geen verslechtering t.o.v. de huidige situatie, niet?

Ik zeg dus: gewoon aanmaken dat forum, en dan zien we wel hoe 't uitpakt. Kom je in ieder geval een grote groep tweakers die hier WEL behoefte aan heeft tegemoet.

• Daan
Op maandag 25 maart 2002 19:08 schreef tofus het volgende:
Ik zeg dus: gewoon aanmaken dat forum, en dan zien we wel hoe 't uitpakt. Kom je in ieder geval een grote groep tweakers die hier WEL behoefte aan heeft tegemoet.
Ik denk juist dat die groep helemaal niet zo groot is, zelfs te klein :)

• tofus

tofus

it's all in the game

Op maandag 25 maart 2002 19:04 schreef Phreak het volgende:
OK. Dan is hiermee de discussie ten einde. Gooi maar een slot erop.

• Corn

Corn

Raar jongetje

Nee, ik vindt niet dat je dat moet doen. Dan kun je beter een apart forum voor LCD's en electronica maken, of liever gezegd een apart Elektronica gedeelte apart. In het algemeen, dus niet alleen voor OCM. OCM2 zou waarschijnlijk een stuk ongezelliger worden, en het is juist de bedoeling dat we hier gezellig kunnen babbelen over dit soort dingen, en de n00bs helpen. Als er een OCM2 zou komen dan zouden alles 1337's daar alleen nog maar kijken, en zou OCM een puinbende worden, omdat geen enkele mod alle vragen kan beantwoorden.
Ik heb gesproken >:)

• tofus

tofus

it's all in the game

Op maandag 25 maart 2002 19:11 schreef Phreak het volgende:

[..]

Daar kom je dus nooit achter als elke serieuse poging om dit te onderzoeken meteen de grond wordt in bekritiseerd.

Voor de goede orde: Ik zou het errug cewl en zinnig vinden als zo'n appart forum er kwam, maar ik heb er geen uitgesproken probleem mee als het niet gebeurd... There's a whole Internet out there! ;p

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 19:11 schreef Phreak het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niet erg om juist meer diepere thingies te leren vooral over electronica, maar ik vind het ook echt geen probleem om die n00bs te helpen en hun werk te aanschouwen. Sommige mensen komen hier al te lang en kennen onderhand al die mods wel en zitten gewoon op alleen nieuwe dingen te wachten (zie mijn topic over hoe lang zal CM nog doorgaan).

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

idd, net als bij overclockers.com forum. daar hebben ze, cooling, overclocking, en Alternative modding (Modding to the Extreme)

Verwijderd

Op andere fora zijn OC en CM ook gescheiden, hier niet. Dus wij zijn lekker anders dan de rest en gaan we ook zeker niet ineens een soort ACM aanmaken.

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 19:13 schreef BananeKoning het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niet erg om juist meer diepere thingies te leren vooral over electronica....
dat kan hier toch ook, er zijn hier genoeg tweakers met veel verstand van electronica

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 19:17 schreef Emphelator het volgende:

[..]

dat kan hier toch ook, er zijn hier genoeg tweakers met veel verstand van electronica
Ik ben er ook voor om het te houden zoals het is :).

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

Op maandag 25 maart 2002 14:16 schreef RolandWitvoet een boel..
MIJN GOD! ben jij paranormaal begaafd? ik lees hier gewoon mijn eigen mening!

<font color="blue">Phreak-break:</font> En voor die ene zin quote jij zo'n lap text, ik heb het ff weggehaald.

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Verwijderd

Hmmm... ik was blijkbaar niet de enige met dit idee... ik had ook een draadje geopend, maar deze is alweer op slot gezet. ([topic=449711/1/50])

Men vroeg om *originele* mods, dus hier maar een paar voorbeelden (1 uitgebreide en een wat minder moeilijke)
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/pleurhiermaarneer/disco.jpg(http://www.geocities.com/pleurhiermaarneer/disco.jpg)

en de andere:
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/pleurhiermaarneer/disco.jpg(http://www.geocities.com/pleurhiermaarneer/disco.jpg)

Verwijderd

[..]

Ja ok, nou en? Als zij het mooi vinden dan mogen ze dat zeggen. <enzv> Iedereen mag hier gewoon zijn/haar casemod(s) showen en is gewoon welkom.

Heel goed Phreak, ik wist wel dat je oke bent. :)

Topic starter had dit topic anders moeten noemen en niet hier moeten plaatsen.(heb ik ook wel eens verkeerd gedaan hoor)

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 19:18 schreef BananeKoning het volgende:

[..]

Ik ben er ook voor om het te houden zoals het is :).
mooi zo :)

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

1: Ik hou ook niet zo van simpele mods (casemods)van ledje vervangen, blowhole maken, logo'tje dremelen, en de boel een kleurtje geven.
Ik hou wel van een beetje humor, een roze pluche mod is wel grappig om te zien (en om medelijden te hebben met de eigenaar)

2: Daar hoeven niet te veel plaatjes van, en bij voorkeur in een modemvriendelijk formaat.

3: OC en CM moeten niet gescheiden worden, je kan een mod om 2 redenen uitvoeren: mooier of betere koeling.

Ik heb niet alles gelezen, maar er zullen wel meer goede redenen zijn.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• tofus

tofus

it's all in the game

Goed, dan weten we dus nu hoe pak 'm beet 100 van de 50.000 tweakers hier over denken.

Ik zou met liefde een topic openen om ook de mening van die andere 49.900 tweakers te weten te komen, maar waarschijnlijk zal ook dat topic, net als deze, dood geboe'd worden door een (klein?) groepje tegenstanders, en je je eerst door 4 pagina's geschreeuw en geblaat moet worstelen, voordat je bij de zinnige argumenten aankomt.

Misschien isset, om bijv. dit soort 'serieuzere' zaken ook goed onder de loep te kunnen nemen, wel slim om een 'advanced' for...ehhh...hehe....laat maar ;p

• Daan
Op maandag 25 maart 2002 19:31 schreef tofus het volgende:
Misschien isset, om bijv. dit soort 'serieuzere' zaken ook goed onder de loep te kunnen nemen, wel slim om een 'advanced' for...ehhh...hehe....laat maar ;p
Mag ik hieruit opmaken dat je begrijpt dat dat soort dingen dus ook hier in kunnen? :)

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 19:31 schreef tofus het volgende:
Goed, dan weten we dus nu hoe pak 'm beet 100 van de 50.000 tweakers hier over denken.

Ik zou met liefde een topic openen om ook de mening van die andere 49.900 tweakers te weten te komen, maar waarschijnlijk zal ook dat topic, net als deze, dood geboe'd worden door een (klein?) groepje tegenstanders, en je je eerst door 4 pagina's geschreeuw en geblaat moet worstelen, voordat je bij de zinnige argumenten aankomt.

Ik zou zeggen maak een poll op je site en we zullen zien. (moeten er natuulik niet van die flauweriken zijn die al hun vriendjes die er nix mee te maken hebben overhalen om mee te gaan stemmen he)

• tofus

tofus

it's all in the game

Op maandag 25 maart 2002 19:33 schreef Phreak het volgende:

[..]

Mag ik hieruit opmaken dat je begrijpt dat dat soort dingen dus ook hier in kunnen? :)
Hehe, ik begrijp dat dat soort dingen dus ook hier in *MOETEN*, omdat er geen ander serieuzer forum op tweakers.net is waar dit ook *KAN*. (als in: 'kunnen' != 'moeten')

...maar je hebt volgens mij wel begrepen dat ik het niet allemaal zo serieus bedoel als ik af en toe over kom ;p

• Daan
Op maandag 25 maart 2002 19:37 schreef tofus het volgende:
...maar je hebt volgens mij wel begrepen dat ik het niet allemaal zo serieus bedoel als ik af en toe over kom ;p
Aha ok neem ik je vanaf nu niet meer serieus :P

Verwijderd

Ik kom al zo lang op dit forum omdat hier mensen respect hebben voor elkaar en mensen elkaar helpen.. maar er zijn er hier die zich zelf boven andere stellen :r

Dit forum is heel bekend om zijn gezelligheid en daar willen sommige verandering in brengen.. :r :r :r

Ik ben zelf best handig (elektro monteur) maar ik vind het mooi wat voor'n ideeen mensen hebben, en sommige willen dat ook proberen. Maar die kennen dat gewoon minder goed.

NOU EN?? :?

En blijkbaar willen er hier een aantal hun ontmoedigen!!! :r

Maar ik zou zeggen hou er een poll over....

• tofus

tofus

it's all in the game

Op maandag 25 maart 2002 19:36 schreef BananeKoning het volgende:

[..]

Ik zou zeggen maak een poll op je site en we zullen zien.
Ik voel me nu niet 1,2,3 geroepen om deze kar te gaan trekken. Het enige waartoe ik mij geroepen voelde was om de enorme zee van kritiek die Roland (in mijn ogen onterecht) over zich uitgestort kreeg een beetje weerstand te bieden.

Ik vind trouwens ook wel dat Roland wel heeel stil blijft. Hij had me op z'n minst toch wel een keertje mogen aanmoedigen, niet? ;p

• tofus

tofus

it's all in the game

Op maandag 25 maart 2002 19:39 schreef Phreak het volgende:

[..]

Aha ok neem ik je vanaf nu niet meer serieus :P
Ach, ik kan me soms wat ongenuanceerder uitdrukken dan de bedoeling is. Soms is dat nodig, soms is dat gewoon leuk, en soms isset heel irritant. Maar wel Tofus ten voeten uit ;p

Verwijderd

Roland, ik ben het 100% met je eens.
Je stukje was zeer verhelderend en verfrissend!

Verwijderd

Het zou trouwens wel fijn zijn als iedereen z'n mening een beetje fatsoenlijk onderbouwde (doe ik ook niet altijd, maar probeer t wel zo vaak als het kan). Zoals je nu ook weer ziet staan er een x aantal replies van MEE EENS of NIET MEE EENS, maar de want ontbreekt af en toe weleens en DAT is juist het belangrijkste imo omdat je dan ook weet waarom iemand zoiets denkt/zegt.

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 19:44 schreef cynical het volgende:
Roland, ik ben het 100% met je eens.
Je stukje was zeer verhelderend en verfrissend!
misschien was t wel verhelderend maar ik vind toch wel dat hij een beetje een 'tunnel-vision' heeft

no offense btw :Y)

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09-2025
Je hebt toch wel een handje vol ANTIDEPRESSIVA genomen he ??
Anders begeeft je hart het straks :P >:)

• tofus

tofus

it's all in the game

Op maandag 25 maart 2002 19:47 schreef BananeKoning het volgende:
Het zou trouwens wel fijn zijn als iedereen z'n mening een beetje fatsoenlijk onderbouwde (doe ik ook niet altijd, maar probeer t wel zo vaak als het kan). Zoals je nu ook weer ziet staan er een x aantal replies van MEE EENS of NIET MEE EENS, maar de want ontbreekt af en toe weleens en DAT is juist het belangrijkste imo omdat je dan ook weet waarom iemand zoiets denkt/zegt.
Helemaal mee eens!

ehhhh.... *D

• Mark_Oostdam
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

1: sorry voor de lap text in mijn quote, dat was idd niet zo handig van me

2: ik heb ook het een en ander gemod, maar ik post het ook niet allemaal. ik heb een baybus, tja, die had ik al bij 100 anderen gezien, dan ga ik dat toch niet posten, ik zou niet eens durven, men zou het afkraken als een simpele mod (ben ik ban van) en geef ze een ongelijk.

waar ik respect voor heb ik mensen die een website maken met foto's van hun mod en het netjes overzichtelijk maken!

en mensen die iets orgineels hebben of een bestaand ontwerp heeft verbeeterd of goed uitgevoerd, of meerde bestaande id-en samengevoegd, als je dat post is het nog de moeite van het complimenteren waard!

en als je aan het overclocken slaat, ga je toch niet melden dat je 1000Mhz procje op 1200Mhz loopt :? wat maakt dat nou uit? met een beetje goede hardware is dat met FSB verhogen zonder problemen te halen. wat heb je dan in hemelsnaam gedaan? ff je bios in WOW proficiat L33T3 OC!!!

Nee! dan ben ik voor een schijding van de topic in:
a: Complete Casemods
b: Kleine Modificaties

bij a moet je dan denken aan Phase change, waterkoeling ingebouwd met specs, bongs of andere speciale projecten, en compleet gespoten kasten, noem maar op
en bij b denk je dan meer aan een baybusje, een paintjobje, een nieuwe koeler met specs... zulke dingen minder betekenend, wel leerzaam en informatief. ik denk dat je zo de mensen van bijde kanten tevreden houd.

• Corn

Corn

Raar jongetje

Damn dit topic gaat hard >:)
Kunnen de n00bs en 1337's nou nooit een gezellig bij elkaar in 1 forum zitten? Dit is gewoon een probleem dat bij ieder forum voorkomt, behalve bij HK misschien. Een discussie als deze laait dan om de zoveel tijd op, en iedereen maakt zich weer kwaad om elkaar, om hun kleutermods, weet ik veel waarover....
Ik heb ook wel eens de neiging om prutsers of alleswetende wannabe's helemaal de grond in te drukken, omdat ik zelf vindt dat ik het allemaal wel goed kan enzo. Maar dan besef ik dat ik ook mijn eerste keesmod heb gemaakt. (Welke ik nooit op GoT heb geplaatst, omdat ik nog niet eens van het bestaan afwist) Als ik die had gepost, hadden jullie me allemaal vierkant uitgelachen, en had ik mezelf heel beroerd gevoeld en was ik hier vast en zeker nooit teruggekomen. Ik wil niet dat zoiets ook met andere n00bs gebeurd!! Ik snap de neiging van iedereen om de meest simpele dingen in de grond te boren, maar je moet ook kunnen begrijpen dat de meeste mensen bijzonder trots zijn op hun eerste mod. (Wie was dat nou niet?) Tuurlijk, je kunt iemand altijd op een positieve manier stimuleren om verder te gaan, om tot het uiterste te gaan, om net zo'n goede tweaker te worden als dat iedereen vindt dat ie zelf is. (toch?) Beloon mensen dus die met hun goede instelling hun kees proberen te modden, wat in elkaar te knutselen of hun proc te overklokken. Vertel ze hoe ze erop verder kunnen gaan.
VB:
n00b spuit zijn kees in een mooi kleurtje
Reply:
Goed gedaan hoor, ga je er ook een ruitje in maken?
Reply 2:
Netjes hoor, Goed gespoten voor een eerste keer. Heb je wel primer gebruikt? Anders valt het er gewoon af

En dan heb je ook nog het probleem met de stomme search vragen. Zoals in de nieuwe faq staat kun je daar niet meer op antwoorden met UTFS en dat soort ongein. Tuurlijk, iedereen antwoord wel eens op een lompe manier omdat hij of zij niet uitgeslapen is of bezopen ofzo. (Ik doe dat ook) Maar maak er geen gewoonte van. Leg daarom mensen gewoon keurig netjes de etiquette uit, zodat iedereen een fijne tweaker wordt, die beschaafd met zijn mede GoT'ters omgaat

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09-2025
pecies :)

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
Ondanks dat niet iedereen het er helemaal mee eens is zie ik het punt wel... al die topics over fan- en baybussen, raampjes enzow.....Teveel van hetzelfde is niet voor iedereen leuk, maar het blijft gewoon wel leuk voor de topicstarter/caseowner om zijn kunnen te tonen... Vind ik zelf ook namelijk....Gewoon mee doorgaan dus......

Toch hulde voor de topicstarter om erover te beginnen! Hij heeft iig een mening waar hij voor uitkomt. Reply ajb wel gewoon in de tekst en niet in je eerste post want daar loopt de discussie niet... die loopt hier.

Waar ik wel voor ben is om een onderverdeling te gaan maken in twee aparte fora:
- Overclocking (dus hier kan bv waterkoeling en professioneel toegepaste fans_)
- Casemodding (funmodding: alles met kleurtjes, ramen, fans etc etc)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• FMS
  • Niet online

FMS

Misschien moet er een poll komen over het splitsen van OCM :?

ik vind dat er een extra subforum moet komen. iets van alternatieve/Extreem/Die-hard modding

• tofus

tofus

it's all in the game

Misschien een idee:

Bij slashdot hanteren ze in de fora ook een punten-systeem. Ik zou me kunnen voorstellen dat zoiets bij tweakers ook mogelijk moet zijn, desnoods alleen met betrekking tot hele draadjes en niet eens individuele posts. Je kunt op die manier een filter-systeem gebruiken, en in je profile een 'minimum moderation points' instellen, zodat je topics met een lage moderatie niet hoeft te zien. Op die manier kan iedereen persoonlijk voor zichzelf bepalen wat 'ie advanced en niet vind, of wat 'ie wil zien of niet. Het werkt perfect op de tweakers.net homepage, dus waarom ook niet in de fora?

Lijkt me eerlijk gezegd nog een stuk beter dan een apart forum.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Mij boeit het totaal niet hoe iemands kast eruit ziet..

als het spul maar werkt en daarom vind ik overclocken een stuk boeiender dan een kast ff ombouwen tot gokkast |:(

dus ik ben voor een gescheiden CM en OC :+

• Spyro_the_Dragon
Op maandag 25 maart 2002 20:09 schreef FMS het volgende:
Misschien moet er een poll komen over het splitsen van OCM :?

ik vind dat er een extra subforum moet komen. iets van alternatieve/Extreem/Die-hard modding
Pas op dat je dan niet de discussie krijgt of een topic thuishoort in:
-noobmodding
-diehard modding
;) ;)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 20:10 schreef tofus het volgende:
Misschien een idee:

Bij slashdot hanteren ze in de fora ook een punten-systeem. Ik zou me kunnen voorstellen dat zoiets bij tweakers ook mogelijk moet zijn, desnoods alleen met betrekking tot hele draadjes en niet eens individuele posts. Je kunt op die manier een filter-systeem gebruiken, en in je profile een 'minimum moderation points' instellen, zodat je topics met een lage moderatie niet hoeft te zien. Op die manier kan iedereen persoonlijk voor zichzelf bepalen wat 'ie advanced en niet vind, of wat 'ie wil zien of niet. Het werkt perfect op de tweakers.net homepage, dus waarom ook niet in de fora?

Dat zou inderdaad wel een goeie oplossing zijn ALS er een ACM komt. Dan ben ik wel voor zo'n systeem. Maar liever gewoon houden zoals het nu is. Maar misschien is het ok wel nuttig om er gewoon bij te doen idd, of het advies wat je krijgt wel betrouwbaar is enzo. Maar voor mij hoeft het niet persee.

• Spyro_the_Dragon
Misschien een idee:

ajb GEEN moderatiesysteem. Kost weer heel veel tijd om alles te modereren en krijg je er weer een forum bij om moderaties te checke etc etc. Ik zie nu wel aan een topic of ie populair is of niet aan het aantal posts...

Verwijderd

Mijn excuus dat ik mijn reply niet heb onderbouwd.
Ik ben net als RolandWitvoet van mening dat het niveau van de topics zo af en toe (en steeds regelmatiger) 'onder niveau' is. Er komen zeer regelmatig vragen voorbij waarvan ik denk dat ze eenvoudig met Google o.i.d. kunnen worden opgelost. Verder worden veel topics niet volledig gelezen voordat er een antwoord wordt gegeven, en regelmatig wordt er niet een goed antwoord gegeven.
Stel: je vraagt om datasheets, en vervolgens gaat men lopen roepen dat waar je mee bezig wilt gaan niet gaat lukken. Hoe kan men dat zeggen? Kent iedereen mij persoonlijk?

Daarom ben ik van mening dar Roland's stukje verfrissend is, het brengt de discussie tussen de zogeheten die-hards en de 'kleuters' op gang.

Mocht iemand iets zeggen hebben over mijn geringe aantal posts, ik ben pas aangemeld hier op GoT, maar ik lees al een aantal jaren mee met de topics.

• Mark_Oostdam
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

dat is ook een goed id, had ik niet aan ged8 maar ben wel voor! is beter dan mijn a/b systeem. en makkelijker haalbaar denk ik.
Misschien een idee:

Bij slashdot hanteren ze in de fora ook een punten-systeem. Ik zou me kunnen voorstellen dat zoiets bij tweakers ook mogelijk moet zijn, desnoods alleen met betrekking tot hele draadjes en niet eens individuele posts. *knip*
...

• Mafioso
  • Nu online
Ik vind het idee om een extra forum voor "die-hard" modders te maken belachuhlijk, ik blijf toch bij mijn eigen idee :) .. een appart forum waar iedereen maar 1 een topic kan openen : voor zijn case-mod, de rest kan daar vervolgens commetaar op geven. Zo houd je alles netjes en overzichtelijk

• Corn

Corn

Raar jongetje

Ik ben persoonlijk niet voor een gescheiden OCM, want ik vindt het eigenlijk wel gezellig zo. Alle keesmodders en overclockers horen gewoon bij elkaar, omdat het een leuke combinatie is die goed te doen is tegelijk. Ik zou eerder kiezen voor een apart Elektronica forum, zoals ik al eerder zei. Ik denk dat daar veel beter op gereageerd gaat worden, en ik denk dat je daar dan ook andere leuke dingen kunt krijgen zoals het bouwen van eenvoudige robots, lcd's, andere knutselpraktijken, dingen aan de paralelle poort hangen, allemaal leuke dingen die eigenlijk niet in OCM thuishoren. Maar ook om de baybus vraagjes een plaats te geven. Dan is OCM meer waar het voor bedoeld was, de Keesmodders en Overclockers (of andersom >:) )

Laat de poll er maar komen

• FMS
  • Niet online

FMS

wie gaat er voor de poll zorgen, want ik wil best een klein pagina maken.

edit: ben er al mee bezig.

• tofus

tofus

it's all in the game

Op maandag 25 maart 2002 20:13 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:

[..]
Ik zie nu wel aan een topic of ie populair is of niet aan het aantal posts...
Populair is helaas niet altijd hetzelfde als interessant.

Britney Spears is populair.
Het werk van Stephen Hawking, of desnoods Carl Jung is interessant.

Maar da's ook weer een persoonlijke mening ;p

• Hydrax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 16:31

Hydrax

*huh?*

Een erg lang verhaal...
Misschien zit jij dan wel op zo'n mega hoog niveau dat een simpel kleurtje voor jou niets is. Maar voor mensen die net beginnen of jongere modders is het wel een flinke klus.

En het is ook zo dat voor degene die zijn "in jouw ogen simpele mod" op tweakers post dat die dan reacties wil. En 30 reacties met: Cool, Woot! en gaaf worden dan denk ik wel op prijs gesteld.

Ik denk dat kritiek wel mag, maar je moet rekening houden met het niveau van de tweaker, niet van degene die het bekijkt.

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

• RolandWitvoet
  • Niet online
Nou, dan kijk je er toch lekker niet naar? :) Problem solved.
Ah, mooi dat dit nou net door een mod wordt gezegd. Kun jij dan even een nieuw forum aanmaken waar we al die opzienbarende zaken in kwijt kunnen? advanced OCM bijvoorbeeld? >:)

Maar even zonder gekheid, natuurlijk blijf ik ook gewoon zelfs de meest basic casemods bekijken, maar als ik dan een suggestie voor verbetering heb en ik moet eerste 20 1-regelige replies naar beneden scrollen dan is mijn lust om wat bij te dragen vergaan. En als er nu iets nuttigs in stond, a la, maar meestal zijn die 'aanmoedigingen' nog geen 5 woorden lang. Is er geen pda-versie? zo eentje zonder de replies erbij?
Ik denk dat je nou gigantisch overdrijft.
Ten eerste komt zo iemand niet een schakelaartje showen met een fan op 7V maar er hangt er hangt ook nog een baybus aan vast.
Ten tweede wordt zoiets niet de hemel in geprezen, geef me maar een voorbeeld. ... Idd..
Hier heb je je voorbeeld (van gisteren en de directe aanleiding tot mijn post):
[topic=448411]

Wat hebben we hier nou helemaal? 4 schakelaars en een 3.5" frontje. Geen toelichting waar het voor is, alleen de rechterschakelaar is aangesloten (uiteindelijk zullen 3 van de 4 wel aangesloten zijn geworden, ik zie 3 fans hangen, maar dat is niet te zien op de foto's) en zo te zien is het een 0/5/12V casefanswitch. Een enorme kabelzooi (en helaas kun je niet zien hoe dat er uiteindelijk uit ziet, van het eindresultaat zie je alleen een closeup van het frontje.

Hulde voor bronx dat hij aan de slag is gegaan, en vooral doorgaan, maar om dit nu tussen de waterkoelingen en lcd-displays door te gaan melden...
Maar als je dan ook de reacties nog ziet...

reactie nummer 1: "die ziet er netjes uit!" (met een uitroepteken)

reactie nummer 3: is zelfs 'spontaan' overgehaald om een eigen mod te gaan maken |:(

Oeloe smult er van

P.S. Tofus, bedankt voor al je steun, ik was even stil omdat ik ging eten (en even mijn frustratie afreageren omdat ik net een goed onderbouwde (en dus lange) reply had geptypt in het 'andere kleutermod'-topic en bij het submitten te horen kreeg dat het topic ondertussen was gesloten.:()

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 20:17 schreef Cornholio2001 het volgende:
Ik ben persoonlijk niet voor een gescheiden OCM, want ik vindt het eigenlijk wel gezellig zo. Alle keesmodders en overclockers horen gewoon bij elkaar, omdat het een leuke combinatie is die goed te doen is tegelijk. Ik zou eerder kiezen voor een apart Elektronica forum, zoals ik al eerder zei. Ik denk dat daar veel beter op gereageerd gaat worden, en ik denk dat je daar dan ook andere leuke dingen kunt krijgen zoals het bouwen van eenvoudige robots, lcd's, andere knutselpraktijken, dingen aan de paralelle poort hangen, allemaal leuke dingen die eigenlijk niet in OCM thuishoren. Maar ook om de baybus vraagjes een plaats te geven. Dan is OCM meer waar het voor bedoeld was, de Keesmodders en Overclockers (of andersom >:) )

Laat de poll er maar komen
Een hele tijd terug heb ik het daar ook nog over gehad inderdaad. Maar meestal zijn de schakelingen die we hier maken ook bedoeld als CM dus denk ik toch dat ook deze lekker bij de club OCM'ers hoort.
Ik weet niet of de elektuur een forumgedeelte heeft, maar anders zou je daar eens kunnen kijken.

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Tss je leest toch wel wat je zelf wilt zeker
Of kan je als kleutertje dat onderscheid niet maken
Ik :r op de topicstarter
Een beginner kan een simpele baybus maken en dat een hele prestatie vinden, dat is het vr zijn niveau misschien ook.
Dit is een forum, iedereen mag hier zen werk showen, en als het je niet aanstaat dan kan je beter oprotten.
Pfff, met je 'look @ me, I'm so l33t' mentaliteit |:(

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Corn

Corn

Raar jongetje

Op maandag 25 maart 2002 20:21 schreef BananeKoning het volgende:
Een hele tijd terug heb ik het daar ook nog over gehad inderdaad. Maar meestal zijn de schakelingen die we hier maken ook bedoeld als CM dus denk ik toch dat ook deze lekker bij de club OCM'ers hoort.
Ik weet niet of de elektuur een forumgedeelte heeft, maar anders zou je daar eens kunnen kijken.
Voor een gedeelte heb je wel gelijk ja, maar ik ken zo een paar mensen die het leuk vinden om met stappenmotortjes en met parallele poorten te rotzooien, of een lcd willen aansluiten en daarbij hulp nodig hebben. Ik ben ervan overtuigd dat OCM hier niet voor is bedoelt. Laatst ook, met die lego trein op de parallele poort. Zoiets zou perfect passen in een EL forum, en dat zou ook een heleboel mensen op leuke ideeen helpen. Ik weet zo al een paar aardige dingen die je er op zou kunnen plaatsen, zoals experimenten met stappenmotoren, parallele poort om lichten te bedienen, lcd, baybus... Zijn allemaal voorbeelden die IK ken, er zijn er vast nog TIG. Ik denk dat dat OCM gewoon voor een groot gedeelte "opruimt", en dat je een nettere balans krijgt

• Daan
Op maandag 25 maart 2002 20:21 schreef RolandWitvoet wat.
Allemaal leuk en aardig, maar nu verkondig je dus wat jij er persoonlijk van vind. Ok niks mis mee, maar dat houdt niet in dat iedereen er zo over denkt. Als jij er niet mee kan leven dat er in dit forum ook mindere casemods langskomen dan is dat voor jou pech en moet je misschien een andere community opzoeken.

• FMS
  • Niet online

FMS

oke, poll is klaar. moet het in een nieuwe topic, of gewoon hier?

• Corn

Corn

Raar jongetje

plaats hier maar

• Mafioso
  • Nu online
Op maandag 25 maart 2002 20:30 schreef FMS het volgende:
oke, poll is klaar. moet het in een nieuw topic, of gewoon hier?
doe maar hier (al snap ik het nut r niet van) .. ga daar nou niet weer zo enorm loos topic voor openen .. (we hebben r al genoeg zo ondertussen)

Verwijderd

doe maar hier, net zo handig....

• Corn

Corn

Raar jongetje

nou waar blijft ie joh?

• FMS
  • Niet online

FMS

Poll: Zou OCM moeten worden gesplitst.
Nee, houden zo.
Ja, Overclocking en Casemodding apart .
Ja, Een extra subforum als ACM.
Ja, Individuele Topics per gebruiker.

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=1440&amp;amp;amp;var=.png

add:

- Extra subforum ACM is dus Alternatieve of Extreem/Die-hard modding.
- iIndividuele Topics per gebruikers is tofus's idee, lees vorige pagine. :)

• Corn

Corn

Raar jongetje

Ik mis de keuze voor een apart EL forum

• tofus

tofus

it's all in the game

Even voor de goede orde: ik vind het allemaal prima wat iedereen in z'n vrije (of desnoods werk-) tijd doet, en wat iedereen er allemaal over post. Ik vind het af en toe zelfs leuk om mensen te helpen met problemen waar ik zelf ook mee heb geworsteld, of nog steeds mee worstel. Maar ik zou het toch ook erg waarderen als er een manier zou zijn om alle threads (+ bijhorende reakties) die ik nu al twintig keer de revu heb zien passeren een keertje aan mijn oog voorbij te laten gaan.

Ik denk dus ook dat we deze discussie niet moeten voortzetten op een manier van 'zij kunnen het niet en wij moeten het gezeur maar aanhoren', los van wie 'zij' of 'wij' dan ook mogen zijn. Volgens mij isset een stuk constructiever om te kijken naar welke wensen en ideeen er leven, en die te combineren met wat mogelijk is. Anders zit deze draad over 20 pagina's nog steeds op een 'welles/nietes' niveau.

Persoonlijk vond ik mijn 'moderatie' idee wel aardig, maar wie weet zijn er nog veel meer ideeen. En misschien is die kleine groep die hierop zit te wachten wel zo klein, dat ze gewoon zullen moeten accepteren dat GoT nu eenmaal is wat GoT is. Maar daar kom je alleen maar achter door met elkaar te communiceren, en niet verstrikt te raken in een eeuwige wellis/nietes loop.

• tofus

tofus

it's all in the game

Willen jullie niet zo hard posten allemaal? Dat houden mijn vingers niet bij ;p

• Corn

Corn

Raar jongetje

Tsja, maar het gaat hier gewoon (volgens mij) over de mentaliteit, hoe er op ocm op de verschillende (minder 1337) topics wordt gereageerd, en mijn stelling, zoals ik die al uiteen heb gezet op pagina 7, is dat we ons ALLEMAAL wat beter moeten gaan gedragen. Dus niet meteen elke n00b de grond in raggen, maar met opbouwende kritiek proberen te helpen en hem op de etiquette proberen te wijzen

Verwijderd

Wel leuk dat iemand mijn origenle thread heeft gesloten en door heeft verwezen naar deze maar ik geloof dat dit een andere kant op gaat dan het idee waar ik de topic mee heb geopend.

Mijn punt was alleen:
- casemodding doe je om je kast anders te maken dan de fabrikant doet.
- Als iedereen dezelfde mods doet dan zien de cases er toch weer hetzelfde uit, dus kan een fabrikant net zo goed zo een kast op de markt brengen.

Verwijderd

Hmmm... 1 tot 2 posts per minuut, blijkbaar leeft dit onderwerp wel! :)

• RolandWitvoet
  • Niet online
Op maandag 25 maart 2002 20:20 schreef Hydrax het volgende:
Misschien zit jij dan wel op zo'n mega hoog niveau dat een simpel kleurtje voor jou niets is. Maar voor mensen die net beginnen of jongere modders is het wel een flinke klus.
Een kaartenhuis bouwen is ook een flinke klus. 1000 woorden op aflabet zetten is ook een klus. Maar het is geen kunst, iedereen kan het, dat beloof ik je.
"Iedereen kan schilderen met Ravensburger". Dat is geloof ik van 8 toto 80 jaar en daar hebben ze veel vakjes. Als je je kast egaal schildert heb je maar 1 vakje, 1 kleur. Elke bouwmarkt (ook die in jouw woonplaats) hebben een compleet assortiment (spuit-)verven, en de Halford heeft nog eens specifiek de verven en lakken voor de 'glimmende auto' resultaten. Ga hier nu aub niet lopen verkondigen dat je een "mega hoog niveau" nodig hebt om een vlak van 60x80 cm in één kleur te krijgen. Hele volksstammen doen het, anders waren er echt niet zoveel Halfords in Nederland.

Natuurlijk mag (moet) je hier even komen vragen waar je op moet letten en welke verven je moet hebben, maar dat kan die bouwmarktmedewerker op de verfafdeling je ook wel vertellen. Verven is echt geen wonderen verrichten hoor. Het is wel een handigheidje waar je misschien een middagje mee bezig bent (en misschien mislukt het de eerste keer), maar hier in "Overclocking & Case Modding" vinden dat iemand er om bewonderd moet worden gaat me te ver. Kennissen van je geef je irl een complimentje, maar dit forum is niet om elke willekeurige noob van de nodige verering te voorzien.

Dat jij aan je eigen kast een pagina wil wijden is begrijpelijk, prima, niks mis mee en ik kijk er graag naar, maar mensen die vervolgens schijnheilig gaan doen alsof zich een godswonder voltrokken heeft gaat me echt te ver.

Dit forum (OCM) verdient meer niveau, maar dat is blijkbaar iets waar niet iedereen het mee eens is.
Maak aub een mooie galerei waar de resultaten tentoongespreid kunnen worden, dan kunnen we het hier over casemodding hebben.

maar ik had mijn zegje eigenlijk al lang gedaan.

• tofus

tofus

it's all in the game

Nog even over de poll (want als professionele 'zeur' raak je nooit uitgetypt ;p)

Het is wellicht ook, vanuit wetenschappelijk en statistisch standpunt, verstandig om eerst te onderzoeken uit welke groepen het stemmende publiek bestaat.

Zo kan ik me bijvoorbeeld voorstellen dat wanneer de verhouding n00bs/total geeks bij tweakers.net ongeveer 70/30 is, er relatief veel meer stemmen zullen opgaan om alles bij het oude te houden, omdat n00bs over het algemeen nu eenmaal geen behoefte hebben aan een ACM forum.

de 'n00bs' zijn echter niet degene die belang hebben bij een ACM forum. Het is dus eigenlijk veel zinniger om deze poll te houden onder die 30% (ik noem maar een getal) total geeks. Want dat zijn degene die er in de eerste plaats mee komen.

Dit vinnik in je poll niet helemaal goed uit de verf komen.
Maar ja, wie ben ik? ;p

Verder kun je volgens mij de optie 'individuele postings' beter renamen tot 'moderation/rating per topic/post'. Dat is namelijk wat ik bedoelde ;p

• connected
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

nou maak dan eerst zelf maar eens een goede en originele mod zien voordat je verder z*ikt :)

Verwijderd

Misschien was het toch handiger als die poll in een nieuw topic stond :D.
Zouden meer mensen gaan pollen denk ik dan alleen degenen die ook dit topic aan het bijhouden zijn. Maar dat zijn wel meer de DieHards :*

• Daan
Op maandag 25 maart 2002 20:48 schreef tofus het volgende:
Dit vinnik in je poll niet helemaal goed uit de verf komen.
Maar ja, wie ben ik? ;p
Dan sluit je de n00bs dus uit om mee te kunnen stemmen?
1. Dat zou pas een oneerlijke stemming zijn want iedereen die hier in OCM komt mag stemmen.
2. Hoe wil je dat gaan filteren? :+

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik vind idd dat er soms voor zeer kleine mod's al hele topics voorbij razen, ik ben nu begonnen met een casemod, en ook aangemeld, zit hier dus nog niet bepaald lang, ik kweet dus ook niet hoe het voorheen was, maar 1 ding vind ik wel, dat is dat de standart window ingebouwd oid. er word altijd op gereageerd van 'mooi' of w00t of ga zo door, t is altijd wel positief, t is misschien ook wel altijd mooi, dat is t probleem ook niet zo, maar meer t feit dat er een hoop van zulk soort dingen langs komebn, om die voorbeelden van de topicstarter maar op te noemen. t is ook zo dat t voor de ene bijz. is en voor de ander niet, misschien een klassering in je titel zetten ofzo zo van: [cm]window mod[class1] of [wc]radiator ingebouwd[class5] dat mensen die niet geintresseerd zijn in window modjes geoon kijken naar het getal, dan kun je vrij snel zen of t boeiend is of niet, ik kweet niet off iedereen dat zou doen, mar t is maar een idee 8-)

• tofus

tofus

it's all in the game

Op maandag 25 maart 2002 20:53 schreef Phreak het volgende:

[..]

Dan sluit je de n00bs dus uit om mee te kunnen stemmen?
1. Dat zou pas een oneerlijke stemming zijn want iedereen die hier in OCM komt mag stemmen.
2. Hoe wil je dat gaan filteren? :+
1. In principe komt het daar wel op neer ja >;p
2. Kanniet. 'k wou eigenlijk alleen maar even aangeven dat
de informatieve waarde van deze poll tamelijk laag is. Want de doelgroep van deze poll is ook zijn ook niet 'n00bs' en 'geeks', het is slechts de beperkte groep mensen die genoeg lange adem hadden om deze thread helemaal te lezen ;p

Laat staan dat de uitkomst representatief zal zijn voor alle leden van tweakers.net.

Maar ik zou heel eerlijk gezegd ook geen andere manier weten om dit beter te doen. Misschien de poll uit deze thread halen, en er een aparte topic voor openenen? Of misschien zelfs wel op de tweakers.net homepage pleuren. Dan weet je in ieder geval wel zeker dat je doelgroep representatief is ;p

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 20:56 schreef _ferry_ het volgende:
ik vind idd dat er soms voor zeer kleine mod's al hele topics voorbij razen, ik ben nu begonnen met een casemod, en ook aangemeld, zit hier dus nog niet bepaald lang, ik kweet dus ook niet hoe het voorheen was, maar 1 ding vind ik wel, dat is dat de standart window ingebouwd oid. er word altijd op gereageerd van 'mooi' of w00t of ga zo door, t is altijd wel positief, t is misschien ook wel altijd mooi, dat is t probleem ook niet zo, maar meer t feit dat er een hoop van zulk soort dingen langs komebn, om die voorbeelden van de topicstarter maar op te noemen. t is ook zo dat t voor de ene bijz. is en voor de ander niet, misschien een klassering in je titel zetten ofzo zo van: [cm]window mod[class1] of [wc]radiator ingebouwd[class5] dat mensen die niet geintresseerd zijn in window modjes geoon kijken naar het getal, dan kun je vrij snel zen of t boeiend is of niet, ik kweet niet off iedereen dat zou doen, mar t is maar een idee 8-)
Zoals ik al zei, niemand wil toegeven dat zn mod van een lager niveau is dan die van een ander. Dus een classering is niet te doen.

Verwijderd

Ik ben het er zeker mee eens dat niet iedereen zomaar zijn mod moet gaan aanprijzen op GoT. Wat is er nu interesant om een raampje, lampje en een laagje verf mod te zien. Ik vind het mooi om de mods van een ander te bekijken maar dan moet het wel bijzonder wezen.

Wel zouden zulke lui de mods gewoon ergens op het GoT kunnen zetten, gewoon een pagina waar je pics van allemaal mods kan bekijken. En de speciale mods mogen van mij op de [OC/CM] page!
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.