[WC] Water koud koken, deel 1 (let op, veel pics!!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 877 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cryolite
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12 09:55
* Cryolite snapt even niet hoe water wat bij 14 graden verdampt later in een slangetje wat in een kamer van 20 graden hangt weer kan condenseren

Maar als dit toch het geval is (imho wordt er alleen oververhitte stoom gemaakt (bij lage temp danwel)) kun je misschien de zwaartekracht een hoop werk laten doen en de pomp hoger dan je warmtewisselaar zetten zodat veel van het gecondenseerde water weer terug de warmtewisselaar invloeid.

Als echter na de pomp het water condenseert, wat dus zeker gebeurd door de hoge temperatuur, dan kun je dit oplossen door de pomp zo te plaatsen dat de uitgaande stroom (water(damp) + lucht) met de zwaartekracht mee naar beneden gaat waardoor gecondenseerd water niet terug de pomp in kan.

Verwijderd

Iderdaad, je pomp niet horizontaal, maar vertikaal plaatsen: kan er nooit water terugstromen. Die slagen kun je ook isoleren door islolatie mat. van verwarmings buizen (die grijse prut) te gebruiken denk ik. Verder een leuk project ..... :9

• _Evert_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-12 16:31
* Cryolite snapt even niet hoe water wat bij 14 graden verdampt later in een slangetje wat in een kamer van 20 graden hangt weer kan condenseren
Omdat die 14 graden bij een lage druk van een paar millibar is en als die damp in een ruimte komt van atmosferische druk condenseerd het (omdat het kookpunt bij atmosferische druk op 100 graden ligt.
Ik hoop dat het zo duidelijker is?

Pomp op z'n kant leggen is misschien een optie, alleen niet echt een elegante :)
Voorlopig duw ik gewoon even een stukje papier in de uitgang als er te veel water zich ophoopt, het water wordt lekker in het papiertje gezogen, papier eruit, en _Evert_ kan weer verder pompen 8-)

Verwijderd

Wat voor type pomp is 't eigenlijk? Zuigerpomp? Centrifugaalpomp?
Pagina: 1 2 Laatste