Forbidden
You don't have permission to access /~jarnold/Schema_AMP/xxxx.xxx on this server.
You don't have permission to access /~jarnold/Schema_AMP/xxxx.xxx on this server.
Verwijderd
Verwijderd
same hereOp dinsdag 09 april 2002 14:49 schreef augustus het volgende:
Forbidden
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
oke hartsikke mooi alleen de ulticap files doen het. De ddf files geeft ultiboard een error : unable to read /open studio design data ???????Op dinsdag 09 april 2002 13:27 schreef Vaagharses het volgende:
http://www.xs4all.nl/~jarnold/Schema_AMP/
Hier staan de schema's, het kan zijn dat de aantal weerstanden niet helemaal kloppen, heb bestwel veel eraan lopen sleutelen en ik weet niet of ik alles heb meegenomen in het schema
the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi
Verwijderd
Check deze site (van een nederlanderOp maandag 08 april 2002 21:09 schreef Clithopias het volgende:
[..]
ziet er goed uit, ik ga binnenkort onderdelen bestellen als ik geld heb.
maar welke instelling moeten die potmeters hebben? daar ben ik nog niet uit.
Tja licentie problemenOp dinsdag 09 april 2002 18:26 schreef jll het volgende:
[..]
oke hartsikke mooi alleen de ulticap files doen het. De ddf files geeft ultiboard een error : unable to read /open studio design data ???????
maar ziet er leuk uit
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
heb thuis de 4010, en die AB ook.Op dinsdag 09 april 2002 17:34 schreef Paul Nieuwkamp het volgende:
Momenteel heb ik hier 2x de K4004 van Velleman staan. Ze doen het perfect, eentje heb ik nog nooit last mee gehad, maar de ander:
• 1x de zekeringen opgeblazen (maar niet de eindtrappen) door een condensator verkeerd aan te sluiten.
• 1x beide eindtrappen opgeblazen door in brug een 4 ohm speaker aan te sluiten (moet mininimaal 8 ohm zijn)
• 1x 1 eindtrap opgeblazen (ik wilde die sub nou eenmaal aangesloten hebben) door 2 8ohm speakers en een 4ohm sub te tri-moden. Zonder filters ging dit goed. Toen ik echter de sub (passief) ging filteren was het over met de pret
Maar ja, ik wil meerdus nu heb ik de K4020 met K4021 vermogensmeter besteld voor de speakers (4 stuks, maar die versterkers zijn vrij duur, dus ik ga de speakers eerst parallel zetten, kijken hoe dat klinkt, voordat ik nog een keer 400 euro uitgeef).
Verder nog een K4010 voor de sub. Deze wordt actief gefilterd.
Voorversterker, tuner en AB erbij, en ik ben compleet.
Als het goed is kan ik morgen of overmorgen de kitjes ophalen
Naast mij staat een ongebruikt 42u 19" kabinet (okee, 1u in gebruik voor de switch), dus daar komt alles in
Allemaal zelfbouw dus, zelfs de subOkee, ik heb hem nog nooit gehoord, en echt denderend ziet het er niet uit (Blank spaanplaat en vol zicht op de driver), maar toch
Reality beats fiction by far!
Verwijderd
Heb je dan toevallig ook die voorversterker of die tuner? Want anders ontgaat het nut van die AB me een beetjeOp dinsdag 09 april 2002 19:48 schreef E-MANs het volgende:
[..]
heb thuis de 4010, en die AB ook.
die AB is echt super, ze zijn van aluminium dus super sterk, DRIE irledjes in, ik kan dwars door mijn kleren heen zappen
Rhàshan - Aditu Sunlock
Wat is ongeveer de prijs van de K4004 Velleman kit? Moet er nog andere dingen worden aangeschaft? (aparte voedingds ofsowOp dinsdag 09 april 2002 20:43 schreef killalot het volgende:
heb de Titan 2000 van velleman in stereo versie. Heb wel geen pics bij gebrek aan digitale camera of scanner. Is echt een topding.
Verder nog een paar velleman K4004's, waarvan er op het moment maar eentje dient en de andere twee voor de reserveonderdelen (prul gaat veel te rap stuk)
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
De K4004 kost 60 euro. (K4005 (dubbele vermogen) is 75 euro).Op dinsdag 09 april 2002 21:17 schreef ND het volgende:
[..]
Wat is ongeveer de prijs van de K4004 Velleman kit? Moet er nog andere dingen worden aangeschaft? (aparte voedingds ofsow) En hoezo gaan ze veel te rap stuk? Slechte onderdelen?
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
Je vroeg er zelf omOp dinsdag 09 april 2002 23:15 schreef jll het volgende:
ik zie dat er wal wat mensen zijn die die dingen van velleman bouwen maar ik zie nog geen pics.....posten duss...
Rhàshan - Aditu Sunlock
die eintrap heeft een mooie afwerking ;):POp dinsdag 09 april 2002 23:47 schreef Paul Nieuwkamp het volgende:
[..]
Je vroeg er zelf om
De buitenkant vand e behuizing die ik gemaakt heb. In hget gat rechtsonder zat eerst een aan/uit, maar die was niet berekend op frequent gebruik. Nu haal ik gewoon de stekker er uit
<a href="http://www.nieuwkamp.com/~kampnl/images/tkist.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a>(439kb)
De versterkers zelf. Deze hangen aan het 'plafond' zeg maar.
<a href="http://www.nieuwkamp.com/~kampnl/images/tk4004.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a>(527 kb)
De binnenkant. De trafo ligt op de bodem, en de voedingsmodule zit aan de achterwand.
<a href="http://www.nieuwkamp.com/~kampnl/images/tintern.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a>(635 kb)
Oh ja, ik heb ook zelf nog een hoofdtelefoonversterker gemaaktOok van velleman:
Doosje:
<a href="http://www.nieuwkamp.com/~kampnl/thumbbuiten.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a>(457kb)
De binnenkant:
<a href="http://www.nieuwkamp.com/~kampnl/thumbbinnen.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a>(708kb)
Ja he?Op woensdag 10 april 2002 08:30 schreef FFF het volgende:
[..]
die eintrap heeft een mooie afwerking ;):P
Rhàshan - Aditu Sunlock
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Waarom heb je die kist zo ENORM groot gemaakt ? Paste het anders niet ?Op dinsdag 09 april 2002 23:47 schreef Paul Nieuwkamp het volgende:
[..]
Je vroeg er zelf om
De buitenkant vand e behuizing die ik gemaakt heb. In hget gat rechtsonder zat eerst een aan/uit, maar die was niet berekend op frequent gebruik. Nu haal ik gewoon de stekker er uit
<a href="http://www.nieuwkamp.com/~kampnl/images/tkist.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a>(439kb)
De versterkers zelf. Deze hangen aan het 'plafond' zeg maar.
<a href="http://www.nieuwkamp.com/~kampnl/images/tk4004.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a>(527 kb)
De binnenkant. De trafo ligt op de bodem, en de voedingsmodule zit aan de achterwand.
<a href="http://www.nieuwkamp.com/~kampnl/images/tintern.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a>(635 kb)
Oh ja, ik heb ook zelf nog een hoofdtelefoonversterker gemaaktOok van velleman:
Doosje:
<a href="http://www.nieuwkamp.com/~kampnl/thumbbuiten.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a>(457kb)
De binnenkant:
<a href="http://www.nieuwkamp.com/~kampnl/thumbbinnen.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a>(708kb)
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Ik denk niet dat het veel kleiner dan half zo hoog kan. Maar, je zit ook nog met de warmteproductie. En een gesloten houten kist is niet echt een geweldig koelend productOp woensdag 10 april 2002 11:10 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Waarom heb je die kist zo ENORM groot gemaakt ? Paste het anders niet ?
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
Kun je de schema's niet even print-screenen, en in Paint plakken, en omzetten naar GIF?Op dinsdag 09 april 2002 19:35 schreef Vaagharses het volgende:
[..]
Tja licentie problemenje moet ulticat studio lite hebben voor deze files in hogere versies zijn ze niet te openen of je moet iets veranderen in de file, maar ik moet ook nog uitzoeken WAT dat is.
Grappig dat je de engelstalige pagina's linkt (en dollars noemt ipv euro's) voor een Nederlandse leverancier. Hawk is trouwens een opvolger van Soundkit (ofwel Audio&Techniek ontwerpen) waar mijn zelbouw amp ook vandaan komt.Op woensdag 10 april 2002 12:27 schreef augustus het volgende:
[..]
Ik heb de voorloper van deze versterker gebouwd:
http://www.audio.nl/speca50.html
http://www.audio.nl/a50eng.html
(Tis een hybride, maar ze hebben het buizentrapschema vergeten).
Hier vragen ze 1200 dollar per kanaal voor.![]()
Voor een kit!
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Verwijderd
Verwijderd
bij deze dus:Op woensdag 10 april 2002 10:18 schreef Paul Nieuwkamp het volgende:
Zodra mijn bestelling binnen is (zie een paar posts terug) zal ik daar ook wat fotootjes van maken.
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
Op zaterdag 23 maart 2002 09:08 schreef jll het volgende:
Nou die elko's zijn nog 10.000uFper stuk alleen maar 50V ik vond ze ook klein toen ik ze besteld had. MAar goed ik heb de amp nog niet een heledag op vol vermogen gehad dat moet ik nog even doen ik krijg vanmiddag mijn nieuwe tafel binnen een behringer MX2804.
OOh ja mijn cd speler enzo heb ik voor de rest niets aan gedaan dus geen DI's waar voor dienen die presies dan das toch alleen voor storingen enzo bij draaitafels en andere shit like that. Mischien kun je het mij uitleggen
Reality beats fiction by far!
Eentje heb ik zelf gemold (sluiting gemaakt), maar de andere zit al ingebouwd. Zodra ik de kapotte terug krijg (gefixedOp zondag 14 april 2002 17:01 schreef E-MANs het volgende:
pics van de VU meter aub!
heb namelijk de mono versie.
Rhàshan - Aditu Sunlock
Tweak!
Tweak!
ja idd z'n dikke PA AMP die dikke robuste bakkenOp dinsdag 23 april 2002 22:54 schreef cruger het volgende:
Bedankt, het zijn m'n eerste foto's
Je bedoelt vast een grote eindversterker voor de zaal versterking oid
Nou ik heb zelf dus nog nooit z'n velleman in elkaar gesoldeerd maar ik kne die pakketen wel ik heb gezien dat er een goede bouw beschijfing bij zit en dat de componenten ook op de print staan>>>>de layout dusOp maandag 06 mei 2002 20:06 schreef mymind* het volgende:
Ik heb een vraag over die Velleman K4010. Is die moeilijk om te bouwen of valt dat wel mee? Ik heb redelijk wat soldeer ervaring, zou het dan goed te doen zijn? Ik neem aan dat het vooral een zaak is van secuur werken en dat moet geen probleem zijn.
Wie o wie kan mij wat vertellen over de complexheid van het opbouwen?
idd voor z'n velleman hoef je meestal maar een keer de deur uit. maar ik vind het juis een uitdaging om zelf de onderdelen er bij te zoeken en dus soms ook wat aan te veranderen (betere kwaliteit,betere waarde enzo,enzo)Op maandag 06 mei 2002 22:11 schreef mymind* het volgende:
Ik heb ook een beschrijving van een amp uit de elektuur liggen, maar dat is wel mogelijk, alleen een stuk duurder (als ik alles bij elkaar optel). Het gemak van die velleman kit is dat alles er al bij zit, ik hoeft hem dan alleen nog maar in elkaar te pleuren :-)
Ik zal idd eens ff bij de electroboer gaan kijken of ze er wat nuttigs over te vertellen hebben.
Verwijderd
offtopic: je icon is fout, het is 'in memoriam'Op zaterdag 23 maart 2002 01:18 schreef E-MANs het volgende:
Blaa
Quick glance:Op maandag 06 mei 2002 20:06 schreef mymind* het volgende:
Ik heb een vraag over die Velleman K4010. Is die moeilijk om te bouwen of valt dat wel mee? Ik heb redelijk wat soldeer ervaring, zou het dan goed te doen zijn? Ik neem aan dat het vooral een zaak is van secuur werken en dat moet geen probleem zijn.
Wie o wie kan mij wat vertellen over de complexheid van het opbouwen?
Rhàshan - Aditu Sunlock
Interesse om samen met mij een K4021 te kopen? Ik wil namelijk nog zo'n metertje, maar ik heb er geen 2 nodigOp dinsdag 07 mei 2002 19:41 schreef mymind* het volgende:
Als ik het zo hoor zal het toch die velleman kit worden. Het lijkt me wel zeer interresant om een versterker op te bouwen volgens een schema en zelf de onderdelen erbij te zoeken en ermee te experimenteren, maar ik kan zelf geen printen etsen en dat lijkt me wel een vereiste.
Ook wil ik er niet te lang over doen aangezien binnekort mijn receiver binnenkomt en mijn zelfbouw-sub wil proberen :-)
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
Die Velleman is een klasse A voor weinig vermogen en A/B wanneer er veel gevraagd wordt. Zo'n hogere klasse betekent dat er standaard veel bias-stroom doorheen loopt en ie dus erg warm wordt. Hierdoor levert ie ook betere prestaties.Het is al niet meer nodig, ik heb al een amp gekocht van Detonation, namelijk de DT150. Mooi ampje, en speciaal voor deze doeleinden bedoeld. Het is blijkbaar een klasse D versterker.
Heeft iemand info over dit type versterker (classe D), de verkoper zei dat dit type heel efficient is en dat daarom bij een hoog vermogen toch weinig hitte wordt geproduceerd
Het kan altijd mooier en beter...
Verwijderd
Klasse D heeft geen ruststroom. Aangezien het gedissipeerde vermogen P = V*I en I is nul, is het rendement heel hoog. Verliezen zitten voornamelijk in het aansturen van de gate-capaciteit van de eindtransistoren.Die klasse D heeft dus een lage ruststroom
Dat niet perse. Door gebruikmaking van pulsbreedtemodulatie (PWM) en snel te schakelen, kan klasse D extreem lineair zijn, zelfs beter dan klasse A, mits je maar snel schakelt (>300 kHz) en het schakelresidu goed filtert.is daardoor minder lineair en snel
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq