Op woensdag 27 maart 2002 19:28 schreef X101X het volgende:
Ik had het gezeik ook met een topic, ik post een reactie, zie dat een modje beetje pissig reageerd, verander hem meteen, werkelijk binnen 1 minuut, maar heb ondertussen wel een OW in mijn mailbox liggen.... Dat is dan toch ook bullshit, volgens mij "kicken" modjes af en toe een beetje op hun machtspositie en zodra mensen een beetje hard tegen hun stelling ingaan beginnen ze leuk OW-tjes uit te delen....
Think before you react. Als jij een enorem flame neerzet dan kan het zijn ddat je daar een OW voor krijgt ja. Ook al wilde je meteen daarna je post wijzigen. Had je maar beter van te voren na moeten denken over de consequenties.
Natuurlijk kicken wij modjes op het uitdelen van waarschuwingen. Dat maakt ons echte bikkels (en bikkelin

) namelijk. Je mag ook absoluut niet tegen ons ingaan, want dan bannen we je hoor

Toch jammer dat je niet even wat genuanceerder er tegenaan kan kijken. Als jij mij een OW op kan noemen die gekregen is omdat iemand een andere mening heeft dan een modje en dit op een normale manier verkondigd dan zou ik het knap vinden. OW's worden alleen gegeven als het echt nodig is. En in tegenstelling tot wat sommige mensen denken (inclusief jijzelf aan je bewoordingen te zien), kicken wij echt niet op het zetten van slotjes en het uidelen van waarschuwigen. Helaas is dat alles gewoon nodig om van dit forum geen grote bende te maken

Wel een leuke stelling, als ik hierzo nou eens zou zeggen dat Pim Fortuyn misschien wel de beste minister-president van Nederland zou zijn, zou ik dan ook een sootje OW-tjes krijgen en dan weggekickt worden net als Henk Westbroek bij de VARA..... (Overigens ben ik totaal anti-Pim, maar dat er ff geheel buiten)
Ja, ik ga je nu echt een OW hiervoor geven hoor

Hoe kom je erbij dat wij voor dat soort dingen OW's uit zouden delen?
Kortom, meestal beginnen de modjes nogal snel met het uitdelen van OW-tjes als mensen tegen hun mening ingaan, zo ook in bovenstaand geval, ik vind het dus totaal onzin, en ben het er totaal niet mee eens.... Of je Microsoft nou: Microsoft, MS of M$ noemt, iedereen weet wel waar je het over hebt. En of je het er nou mee eens bent of niet, je kan er toch niet onderuit dat MS nogal een geld-uitzuigend bedrijf is, dus ik vind M$ zeer op zijn plaats......
Bovenstaand geval is zoals je kunt lezen teruggedraaid. De reden daarvan heeft Merely al duidelijk gemaakt en zal ik zometeen nog maar een keer toelichten dan.
Het is onzin dat je een OW zou krijgen als je een wat andere mening verkondigd dan die van een mod. Waar je wel een OW voorkrijgt is wanneer een mod op een gegeven moment ingrijpt in een draadje en kenbaar maakt dat hij iets niet meer wil zien of horen. Op dat moment is het bewuste topic dus al redelijk uit de hand gelopen. Op dat moment moet je dus niet meer tegen een mod ingaan, want dan heb je dus wel een waarschwuing aan je broek hangen.
Dat is dus ook wat hierboven gebeurd is. Nu ging het hier om het woordje M$. Toeval wil dat 2 personen toevallig het woordje M$ gebruikte niet eens op een flamende manier. Dat is dus ook de reden waarom die OW's teruggedraaid zijn. Als er had gestaan "M$ SUCKORZ STELLETJE EIK..." nadat Merely eerder genoemde opmerking gemaakt had, dan had die persoon uiteraard wel een OW gehad.
Toch jammer dat mensen niet even wat verder kijken dan hun neus lang is wat modereren betreft