ahhh...dus nu moet ik zoon kaart gaan lopen halen
Verwijderd
Zo, mn zusje weg gebrachtOp vrijdag 22 maart 2002 16:09 schreef nealzie het volgende:
[..]
ja, nou, kijk, wat ik kan, is de vor freq invulle, met die course klooien zodat het een mooie lijn wordt op dat ding, en vervolgens recht door zoon vor vliegen, maar wat daarna?? dan zit je buiten het bereik van de volgende VOR, dus als ik die freq invul, dan vindt hij hem toch gewoon niet??
Maar ff over die VOR.....ik neem aan dat je niet via VOR over de oceaan gaat vliegen
Vlieg je bijvoorbeeld van Schiphol naar Parijs, dan vind ik het knap als je in een gebied komt waar je buiten het bereik bent van een VOR station....
Maar er van uitgaande dat je vliegt met VOR in real life, dan heb je natuurlijk ook de charts, anders weet je de freq. niet, nou dan kan je op zo'n kaart natuurlijk wel een beetje zien, als je net over een VOR station bent gevlogen, welke HDG je aan moet houden om in het bereik van een volgend VOR station te komen. Je kan zelfs vliegen 'from' de VOR waar je net overheen bent gevlogen in de goede richting. (met hulp van de OBR knop onderaan je VORinstrument), maar je bent off op MSN
nou waar blijft hij nou danOp vrijdag 22 maart 2002 15:34 schreef Bolk het volgende:
[..]
ik heb nog een veel wredere. iemand met 5 mb webspace?
Staat op andere PC wegens een gecrashte hddOp vrijdag 22 maart 2002 16:19 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
nou waar blijft hij nou dan

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
kijk:

ik heb het bereik nog maar even omcirkelt voor de slechtziende onder ons

ik heb het bereik nog maar even omcirkelt voor de slechtziende onder ons
Verwijderd
Ben ik het niet helemaal mee eens. Natuurlijk is het wel moeglijk om VOR te vleiegn over de oceaan. Ik zou het je alleen niet aanraden omdat je snel kan 'verdwalen' Je kan namelijk op je kaartje zien wat de hdg is naar de eerst volgende VOR. Je vliegt gewoon op die hdg tot je binnen het bereik van de VOR komt en dan kan je positie wat preciezer bepalen.Op vrijdag 22 maart 2002 16:18 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
Zo, mn zusje weg gebracht,
Maar ff over die VOR.....ik neem aan dat je niet via VOR over de oceaan gaat vliegen, misschien ook wel, dat weet ik niet eigenlijk maar lijkt me erg sterk. VOR is vooral bedoeld voor overland vluchten met niet al te grote kisten.
Vlieg je bijvoorbeeld van Schiphol naar Parijs, dan vind ik het knap als je in een gebied komt waar je buiten het bereik bent van een VOR station....
Maar er van uitgaande dat je vliegt met VOR in real life, dan heb je natuurlijk ook de charts, anders weet je de freq. niet, nou dan kan je op zo'n kaart natuurlijk wel een beetje zien, als je net over een VOR station bent gevlogen, welke HDG je aan moet houden om in het bereik van een volgend VOR station te komen. Je kan zelfs vliegen 'from' de VOR waar je net overheen bent gevlogen in de goede richting. (met hulp van de OBR knop onderaan je VORinstrument), maar je bent off op MSN, als je hier nog vragen over hebt, just contact me
![]()
VOR's worden dan ook niet alleen gebruikt om direct naar toe te vliegen, maar ten eerste gebruikt de FMC de VOR's om de exacte poistitie te bepalen. (radio postition) Die is nameijk actueler dan de IRS positie van FMC.
Ook worden er bij flightplanning niet alleen VOR's gebruikt maar natuurlijk ook fixen en ndb's. Maar de fixen kan je vaak wel terugvinden met VOR navigatie. Ik zou zeggen, goed oefenen!
Verwijderd
hmm...ok...zo leer ik ook nog watOp vrijdag 22 maart 2002 16:34 schreef pilotincommand het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens. Natuurlijk is het wel moeglijk om VOR te vleiegn over de oceaan. Ik zou het je alleen niet aanraden omdat je snel kan 'verdwalen' Je kan namelijk op je kaartje zien wat de hdg is naar de eerst volgende VOR. Je vliegt gewoon op die hdg tot je binnen het bereik van de VOR komt en dan kan je positie wat preciezer bepalen.
VOR's worden dan ook niet alleen gebruikt om direct naar toe te vliegen, maar ten eerste gebruikt de FMC de VOR's om de exacte poistitie te bepalen. (radio postition) Die is nameijk actueler dan de IRS positie van FMC.
Ook worden er bij flightplanning niet alleen VOR's gebruikt maar natuurlijk ook fixen en ndb's. Maar de fixen kan je vaak wel terugvinden met VOR navigatie. Ik zou zeggen, goed oefenen!
Zo ik ben aangekomen op m'n uiteindelijk CRZ ALTITUDE 
En ik ga hem nu denk ik maar ff iets sneller zetten (2x of 4x) want ik heb zin in de landing.
En ik ga hem nu denk ik maar ff iets sneller zetten (2x of 4x) want ik heb zin in de landing.
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
heeeee BIERTJAAHH? iemand zin in een VOR to VOR vluchtje in een klein pleentje?
Verwijderd
I'm in!Op vrijdag 22 maart 2002 16:48 schreef nealzie het volgende:
heeeee BIERTJAAHH? iemand zin in een VOR to VOR vluchtje in een klein pleentje?
kan je hosten?Op vrijdag 22 maart 2002 17:14 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
I'm in!
Verwijderd
tuurlijk...Op vrijdag 22 maart 2002 17:15 schreef nealzie het volgende:
[..]
kan je hosten?
oowk, van waar naar waar? jij bent de vor deskundige...Op vrijdag 22 maart 2002 17:16 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
tuurlijk...
Verwijderd
LOL! ik geloof dat ik mn ondertitel maar weer eens moet aanpassenOp vrijdag 22 maart 2002 17:17 schreef nealzie het volgende:
[..]
oowk, van waar naar waar? jij bent de vor deskundige...
hehhe, tsja, je moet hem wel waarmaken hehOp vrijdag 22 maart 2002 17:18 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
LOL! ik geloof dat ik mn ondertitel maar weer eens moet aanpassen
Verwijderd
ff denken hoorOp vrijdag 22 maart 2002 17:19 schreef nealzie het volgende:
[..]
hehhe, tsja, je moet hem wel waarmaken heh
Heren ander topic over vluchten please, scheelt hier weer een hoop off-topic geblaat
En ik danOp vrijdag 22 maart 2002 17:20 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
ff denken hoor, *DENK DENK DENK DENK* uhm.....*DENK DENK DENK DENK* nêh....*DENK DENK DENK DENK* zullen we dit maar anders ff over MSN doen ??
FF een vraagje over de tutorial van de PSS airbus.
Er staat:
• enter TFS (116.4) into both VOR/DME fields
Ikke dit niet helemaal snappen want als ik TFS intyp en dan die probeer in te voeren bij die 2 bovenste vor/freqs dan zegt ie "verkeerde input" oid. Wat moet ik hier WEL doen??
Er staat:
Ikke dit niet helemaal snappen want als ik TFS intyp en dan die probeer in te voeren bij die 2 bovenste vor/freqs dan zegt ie "verkeerde input" oid. Wat moet ik hier WEL doen??
Verwijderd
http://people.a2000.nl/jfdercks/VOR.jpg
wat voor 'n programma is dit?
kan je dat downloaden?
pic staat hier wat boven!
kan je dat downloaden?
dat is FSnavOp vrijdag 22 maart 2002 17:24 schreef Lifshitz het volgende:
kan je dat downloaden?
payware...
www.fsnavigator.comOp vrijdag 22 maart 2002 17:24 schreef Lifshitz het volgende:
kan je dat downloaden?
Niemand?? Want anders kan ik (misschien) niet landenOp vrijdag 22 maart 2002 17:21 schreef McFlipp het volgende:
FF een vraagje over de tutorial van de PSS airbus.
Er staat:
Daarnet bij 2 Vandaag een terugblik op de ALLER grootste vliegramp OOIT. De 2 747's van KLM en PanAm die op elkaar zijn gecrasht op Tenerife, 1977.
Vanaf 1.10u wordt het weer herhaald op nederland 2.
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Ja heb ik al een keer gezien, echt stom van die Nederlandse KLM piloot, had gewoon ff gew8 joh!Op vrijdag 22 maart 2002 17:54 schreef 456 het volgende:
Daarnet bij 2 Vandaag een terugblik op de ALLER grootste vliegramp OOIT. De 2 747's van KLM en PanAm die op elkaar zijn gecrasht op Tenerife, 1977.
offtopic:
weet iemand hier het adres van de oc-shop(.nl)
http://www.oc-shop.nl/Op vrijdag 22 maart 2002 18:04 schreef KIMBLE het volgende:
offtopic:

oepsOp vrijdag 22 maart 2002 18:06 schreef McFlipp het volgende:
[..]
http://www.oc-shop.nl/dat je dat niet zelf kon bedenken zeg...
email adres

Verwijderd
Hé, McFlipp, nu je toch aan het wachten bent... 
Jij bent al het punt in de tutorial gepasseerd waar staat: (pagina 12) and ensure you select the SSR code on the box.
Weet jij wat dat betekent? Ik kan er nergens iets over vinden.
Bij mij ging het trouwens ook compleet mis bij dat QNH gedoe. In de tutorial staat toch echt: pull the ALTITUDE SELECTOR KNOB. Ja, waar denk je dan aan... Niet aan die knop die Tourniquet na jouw vraag uitlegde...
Bovendien ging het verderop op ook fout bij die avoidance heading, dat je moet resume naar BHD.
Maar ach, ooit komen we er wel...
Jij bent al het punt in de tutorial gepasseerd waar staat: (pagina 12) and ensure you select the SSR code on the box.
Bij mij ging het trouwens ook compleet mis bij dat QNH gedoe. In de tutorial staat toch echt: pull the ALTITUDE SELECTOR KNOB. Ja, waar denk je dan aan... Niet aan die knop die Tourniquet na jouw vraag uitlegde...
Bovendien ging het verderop op ook fout bij die avoidance heading, dat je moet resume naar BHD.
Ik kan niet vinden wat je bedoelt, onder welk kopje staat het??Op vrijdag 22 maart 2002 18:10 schreef hellogoodbye het volgende:
En ik vlieg zonder ATC (dat kan je beter op VATSIM doen
edit:
!? Opeens staat er op mijn RAD NAV page TFN/112.xx en kan ik wel dat TFS invullen!!!
!? Opeens staat er op mijn RAD NAV page TFN/112.xx en kan ik wel dat TFS invullen!!!
[edit2]
En nu moet ik eten op 8.4nm van BRICK
[/edit2]
Squawkcode in de TransponderOp vrijdag 22 maart 2002 18:10 schreef hellogoodbye het volgende:
Verwijderd
Hier net een VOR tochtje gemaakt met nealzie, geslaagd
, deze tocht is dus volledig gemaakt met VOR en ADF bakens. En niet met de A/P op GPS ofzo, maar op NAV
I'm so proud 
Verwijderd
Met gepaste trots presenteer ik mijn nieuwe icoon! Ik ben wel wat minder zichtbaar maar mijn kreet is deste duidelijker!
Ik heb een vraagje waar kan ik die routes uit zetten .Op vrijdag 22 maart 2002 18:48 schreef Aerodynamic het volgende:
Hier net een VOR tochtje gemaakt met nealzie, geslaagd, deze tocht is dus volledig gemaakt met VOR en ADF bakens. En niet met de A/P op GPS ofzo, maar op NAV
I'm so proud
[afbeelding]
zie foto .
Want ik vlieg meestal via GPS maar omdat ik nu ook vaak met PSS vlieg .
en aan gezien die GEEN GPS heeft zit er nu ff niets anders op dan zelf die routes te gaan maken maar hoe doe ik dat ....
Of is het alleen mogelijk om via die bakens te vliegen ?
je kan dus niet een echte eigen route maken ?
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
gewoon waypoints toevoegen in je flight planner
Gewoon via de map ..Op vrijdag 22 maart 2002 19:36 schreef nealzie het volgende:
gewoon waypoints toevoegen in je flight planner
Maar dan krijg ik hem niet te zien op mijn panellen in de PSS plane
of moet ik dat dan weer handmatig aan zetten ?
Want ikvind die PSS bak een stuk moeilijker dan DF
Maar ik geloof dta ik niet de enige ben die daar last van heb
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Wil je de route op het panel zien dan zal je hem in de FMC moeten zetten. De routes programmeer je via airways.Op vrijdag 22 maart 2002 19:48 schreef Blackhole het volgende:
[..]
Gewoon via de map ..
Maar dan krijg ik hem niet te zien op mijn panellen in de PSS plane
of moet ik dat dan weer handmatig aan zetten ?
Want ikvind die PSS bak een stuk moeilijker dan DF
Maar ik geloof dta ik niet de enige ben die daar last van heb
IK heb nu zelf een route aan gemaakt met route planner.Op vrijdag 22 maart 2002 19:52 schreef rdluca het volgende:
[..]
Wil je de route op het panel zien dan zal je hem in de FMC moeten zetten. De routes programmeer je via airways.
en gesaved .
Maar ik krijg hem niet hier op te zien .
PS deze fotos is niet van mij .
waar zit die FMC knop dan
'Op vrijdag 22 maart 2002 19:55 schreef Blackhole het volgende:
[..]
IK heb nu zelf een route aan gemaakt met route planner.
en gesaved .
Maar ik krijg hem niet hier op te zien .
[afbeelding]
PS deze fotos is niet van mij .
waar zit die FMC knop dan
en heb je de route in de FMC geladen?
Verwijderd
Gewoon als je FS2002 opstart, naar 'create flight' en dan naar 'flightplanner' en dan invoeren wat je wilt --> find route en starten maarOp vrijdag 22 maart 2002 19:26 schreef Blackhole het volgende:
[..]
Ik heb een vraagje waar kan ik die routes uit zetten .
zie foto .
Want ik vlieg meestal via GPS maar omdat ik nu ook vaak met PSS vlieg .
en aan gezien die GEEN GPS heeft zit er nu ff niets anders op dan zelf die routes te gaan maken maar hoe doe ik dat ....
Of is het alleen mogelijk om via die bakens te vliegen ?
je kan dus niet een echte eigen route maken ?
JA dat dacht ik ook maar werken ho maarOp vrijdag 22 maart 2002 19:57 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
Gewoon als je FS2002 opstart, naar 'create flight' en dan naar 'flightplanner' en dan invoeren wat je wilt --> find route en starten maar
niet geen geplande route
Verwijderd
Je kan kiezen uit een paar opties, jij hebt waarschijnlijk high airways ofzoiets gekozen (das standaard) maar je moet 'VOR to VOR' kiezen....Op vrijdag 22 maart 2002 20:01 schreef Blackhole het volgende:
[..]
JA dat dacht ik ook maar werken ho maarik krijg gewoon 1 rechte lijn tezien die voor uit wijst waar ik heen vlieg
![]()
niet geen geplande route
Op vrijdag 22 maart 2002 20:01 schreef Blackhole het volgende:
[..]
JA dat dacht ik ook maar werken ho maarik krijg gewoon 1 rechte lijn tezien die voor uit wijst waar ik heen vlieg
![]()
niet geen geplande route
wil je de route zien dan moet die in de FMC geladen zijn.
Dat heb ik gedaanOp vrijdag 22 maart 2002 20:02 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
Je kan kiezen uit een paar opties, jij hebt waarschijnlijk high airways ofzoiets gekozen (das standaard) maar je moet 'VOR to VOR' kiezen....
hier ff een voorbeeld .
dit zou ik willen gaan vliegen .. maar als ik hem zo saved dan krijg ik hem niet tezien ..
(wel op mijn gps als die plane er mee voor zien is )
Hoe doe je dat in voeren in je FMC ..Op vrijdag 22 maart 2002 20:10 schreef rdluca het volgende:
[..]
[afbeelding]
wil je de route zien dan moet die in de FMC geladen zijn.
Verwijderd
oh je wilt dit op FMC?? nee dat moet je anders doen, hoe precies weet ik niet...Op vrijdag 22 maart 2002 20:10 schreef Blackhole het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan
[afbeelding]
hier ff een voorbeeld .
dit zou ik willen gaan vliegen .. maar als ik hem zo saved dan krijg ik hem niet tezien ..
(wel op mijn gps als die plane er mee voor zien is )
Verwijderd
????? Dat hoeft toch niet? Alle grote vluchten van airliners gaan toch over highways? Of vergis ik mij nu?Op vrijdag 22 maart 2002 20:02 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
Je kan kiezen uit een paar opties, jij hebt waarschijnlijk high airways ofzoiets gekozen (das standaard) maar je moet 'VOR to VOR' kiezen....
Verwijderd
Klopt, als mensen VOR to VOR in hun flightplan zetten, worden ze altijd afgekraakt door de atc. En terecht! Je hebt high altitude en low altitude airways. High altitudes zijn veel rechter, en low altitudes hebben vaak meer bochten. Bij locale vluchten sluiten de SIDS en de STARS vaak al bij elkaar aan, en dan vlieg je niet over een airway.Op vrijdag 22 maart 2002 21:16 schreef hellogoodbye het volgende:
[..]
????? Dat hoeft toch niet? Alle grote vluchten van airliners gaan toch over highways? Of vergis ik mij nu?
luister, wat je moet gaan doen is het in de fmc zetten, en het is al heeeeel vaak gezegt: je moet echt de FMC leren, je voert niet eventjes wat in, je zal moeten zwoegen net als wij allemaal hebben gedaan
Zeker. De high altitude optie in de FS flight planner is degene die de meest realistische vluchtplannen oplevert. Tenzij je intercontinentaal gaat vliegen want daar bakt ie helemaal nix vanOp vrijdag 22 maart 2002 21:16 schreef hellogoodbye het volgende:
[..]
????? Dat hoeft toch niet? Alle grote vluchten van airliners gaan toch over highways? Of vergis ik mij nu?
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
dus het is terecht dat als iemand een VOR to VOR vluchtje wilt doen dat hij uitgelachen wordt??Op vrijdag 22 maart 2002 21:23 schreef pilotincommand het volgende:
[..]
Klopt, als mensen VOR to VOR in hun flightplan zetten, worden ze altijd afgekraakt door de atc. En terecht! Je hebt high altitude en low altitude airways. High altitudes zijn veel rechter, en low altitudes hebben vaak meer bochten. Bij locale vluchten sluiten de SIDS en de STARS vaak al bij elkaar aan, en dan vlieg je niet over een airway.
Inderdaad. Dus hupsakee, naar de Phoenix site, manuals downloaden, lezen lezen lezen en heb je nog vragen kom dan over een week maar weer terugOp vrijdag 22 maart 2002 21:23 schreef nealzie het volgende:
luister, wat je moet gaan doen is het in de fmc zetten, en het is al heeeeel vaak gezegt: je moet echt de FMC leren, je voert niet eventjes wat in, je zal moeten zwoegen net als wij allemaal hebben gedaan
Op vrijdag 22 maart 2002 21:25 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Inderdaad. Dus hupsakee, naar de Phoenix site, manuals downloaden, lezen lezen lezen en heb je nog vragen kom dan over een week maand maar weer terug![]()
![]()
Op vrijdag 22 maart 2002 21:25 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Inderdaad. Dus hupsakee, naar de Phoenix site, manuals downloaden, lezen lezen lezen en heb je nog vragen kom dan over een week maar weer terug![]()
Verwijderd
Als je dat doet, is altijd VFR, want je gaat neem aan niet over bestaande officiele airways. En VFR is nou eenmaal, met goede weerscondities en je moet laag blijven vliegen. Vaak moeten piloten zich dan pas melden boven een bepaalde hoogte of in als ze in een drukke airspace komen voor de landing.Op vrijdag 22 maart 2002 21:24 schreef nealzie het volgende:
[..]
dus het is terecht dat als iemand een VOR to VOR vluchtje wilt doen dat hij uitgelachen wordt??
jah, dus eigenlijk moet je maar gewoon alleen maar met grote jets gaan vliegen?Op vrijdag 22 maart 2002 21:28 schreef pilotincommand het volgende:
[..]
Als je dat doet, is altijd VFR, want je gaat neem aan niet over bestaande officiele airways. En VFR is nou eenmaal, met goede weerscondities en je moet laag blijven vliegen. Vaak moeten piloten zich dan pas melden boven een bepaalde hoogte of in als ze in een drukke airspace komen voor de landing.
Die handleidingen is geen probleem die heb ik hier naast me liggen ..
Maar ik vind ze veel te rommelig ..
maar ik ben al een week bezig met lezen maar het wordt er niet echt gemakkelijk op gemaakt door het telezen ..
Maar ik vind ze veel te rommelig ..
maar ik ben al een week bezig met lezen maar het wordt er niet echt gemakkelijk op gemaakt door het telezen ..
Verwijderd
Ik vertrouw die planner niet, en hij geeft bijna altijd de verkeerde route die in het echt nooit geloven worden. Nee, ik maak de fp's wel zelf of ik pak een echte..Op vrijdag 22 maart 2002 21:24 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Zeker. De high altitude optie in de FS flight planner is degene die de meest realistische vluchtplannen oplevert. Tenzij je intercontinentaal gaat vliegen want daar bakt ie helemaal nix van
jah hallo! beetje met een cessna die airways volgen!!Op vrijdag 22 maart 2002 21:31 schreef pilotincommand het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch helemaal niet? Met een cessna kan je ook IFR vliegen als je wilt, maar dat moet je airways volgen! np..
trouwens, 9 april toch een vfr vlucht naar midden zeeland ofzo?
Mee eens. Maar als je niks anders tot je beschikking hebt is het van de opties die je in FS kan kiezen wel de beste.Op vrijdag 22 maart 2002 21:29 schreef pilotincommand het volgende:
[..]
Ik vertrouw die planner niet, en hij geeft bijna altijd de verkeerde route die in het echt nooit geloven worden. Nee, ik maak de fp's wel zelf of ik pak een echte..
Ik zoek nog steeds een goed flightplan programma. Zoiets als Flitestar van Jeppesen, maar dat is onbetaalbaar
Verwijderd
Van de Dutchvacc ja, maar dan moet je erg veel van VATSIM weten en weet niet of jij dat kan...Op vrijdag 22 maart 2002 21:33 schreef nealzie het volgende:
[..]
jah hallo! beetje met een cessna die airways volgen!!
whaha ik ben dat ook niet van plan hoor! ik wil eerst eens uberhaupt op vatsim vliegen!Op vrijdag 22 maart 2002 21:35 schreef pilotincommand het volgende:
[..]
Van de Dutchvacc ja, maar dan moet je erg veel van VATSIM weten en weet niet of jij dat kan...
Daar zijn de Low Altitude airways voor bedoeld, voor vluchten met een kruishoogte onder (pakweg) FL200.Op vrijdag 22 maart 2002 21:33 schreef nealzie het volgende:
[..]
jah hallo! beetje met een cessna die airways volgen!!
Verwijderd
thnx voor de toelichtingOp vrijdag 22 maart 2002 21:37 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Daar zijn de Low Altitude airways voor bedoeld, voor vluchten met een kruishoogte onder (pakweg) FL200.
Verwijderd
YES! YES YES YES!!!
Ik heb net voor het EERST (!!!) een complete vlucht gemaakt met de PSS Airbus. Ik had gisteren alleen maar het eerste stuk van de tutorial gedaan (eigenlijk alleen het opstijgen). Omdat ik niet veel tijd had, heb ik ff een hele korte vlucht gepland van Schiphol naar Eindhoven. Planning gedaan in FS zelf, geimporteerd in de FMC en daarna alle nodige dingen aangepast, toegevoegd, etc. etc.
Vervolgens (met de tutorial naast me voor de goede info en m'n hand bij de PAUSE button om alles rustig te kunnen doen) heb ik de hele vlucht gedaan ZONDER PROBLEMEN!!! Ik heb zelfs met de ILS een perfecte AUTOLANDING gedaan! YESSSSSSSSSSS!! KICKEN!!! Ik had nooit gedacht dat het me zo snel zou lukken!!!
Zo zie je maar weer: het lezen van manuals (ik heb de afgelopen dagen een paar uur met m'n neus in de manual doorgebracht) is zo gek nog niet! Een heleboel vragen en antwoorden die ik de afgelopen tijd hier heb zien voorbij komen, staan echt gewoon in de manual. Je moet ze echt allemaal lezen. Onderschat ook de info niet die verborgen zit in de AOM!!!
Man, wat ben ik trots op mezelf! Ik geloofde me ogen niet toen de ILS goed geintercept werd en ik vervolgens die autolanding deed. YIHAAAAAA!!!
En dat met versie 1.1...
Ik ga morgen een credit card regelen en 'm dan gelijk kopen! Die Airbus is echt te gek!!!
Zo, genoeg gejubeld. Alvast welterusten.
Ik heb net voor het EERST (!!!) een complete vlucht gemaakt met de PSS Airbus. Ik had gisteren alleen maar het eerste stuk van de tutorial gedaan (eigenlijk alleen het opstijgen). Omdat ik niet veel tijd had, heb ik ff een hele korte vlucht gepland van Schiphol naar Eindhoven. Planning gedaan in FS zelf, geimporteerd in de FMC en daarna alle nodige dingen aangepast, toegevoegd, etc. etc.
Vervolgens (met de tutorial naast me voor de goede info en m'n hand bij de PAUSE button om alles rustig te kunnen doen) heb ik de hele vlucht gedaan ZONDER PROBLEMEN!!! Ik heb zelfs met de ILS een perfecte AUTOLANDING gedaan! YESSSSSSSSSSS!! KICKEN!!! Ik had nooit gedacht dat het me zo snel zou lukken!!!
Zo zie je maar weer: het lezen van manuals (ik heb de afgelopen dagen een paar uur met m'n neus in de manual doorgebracht) is zo gek nog niet! Een heleboel vragen en antwoorden die ik de afgelopen tijd hier heb zien voorbij komen, staan echt gewoon in de manual. Je moet ze echt allemaal lezen. Onderschat ook de info niet die verborgen zit in de AOM!!!
Man, wat ben ik trots op mezelf! Ik geloofde me ogen niet toen de ILS goed geintercept werd en ik vervolgens die autolanding deed. YIHAAAAAA!!!
En dat met versie 1.1...
Ik ga morgen een credit card regelen en 'm dan gelijk kopen! Die Airbus is echt te gek!!!
woei!Op vrijdag 22 maart 2002 22:14 schreef Aerodynamic het volgende:
Ik ben nu een faq aan het schrijven over radionavigatie voor geïnteresseerden...
Verwijderd
Is er al:Op vrijdag 22 maart 2002 22:14 schreef Aerodynamic het volgende:
Ik ben nu een faq aan het schrijven over radionavigatie voor geïnteresseerden...
http://www.navfltsm.addr.com/index.htm
Verwijderd
so what? Toch hetzelfde als Nederlands..Op vrijdag 22 maart 2002 22:27 schreef nealzie het volgende:
in het engels ja..
als ik iets goed wil bestuderen heb ik het toch liever in nederlandsOp vrijdag 22 maart 2002 22:30 schreef pilotincommand het volgende:
[..]
so what? Toch hetzelfde als Nederlands..
KLAX - KSFO

Maareh, hoe krijg ik die ATC nu aan de praat met de Airbus? Zoals je kunt zien had ik geen clearance om te landen (zie de Learjet op 2 na laatste plaatje
, 777 kreeg een go-around door mij). Als ik een flightplan maak met de fmc, kan ik hem niet in fs2002 als flightplan invoeren. Als ik een flightplan via FSNav of via de gewone flightplanner maak en ik pas hem daarna aan ivm. de SIDs en de STARs dan wordt IFR afgebroken omdat ik me niet aan de aanwijzingen van de ATC hou. Koers is gewijzigd door de SID.

Maareh, hoe krijg ik die ATC nu aan de praat met de Airbus? Zoals je kunt zien had ik geen clearance om te landen (zie de Learjet op 2 na laatste plaatje
Verwijderd
Hmm.....dat is écht zo'n brei aan informatie, ik denk dat ik veel mensen wel een plezier doe met een nederlands tut., hoop ikOp vrijdag 22 maart 2002 22:26 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Is er al:
man, ik dacht ik ga dit doorlezen, maar het is echt niet straight to the point of zoietes, allemaal gelul voordat die echt ergens over begint, en dan blijkt dat ook nog eens uit gelul te bestaanOp vrijdag 22 maart 2002 22:34 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
Hmm.....dat is écht zo'n brei aan informatie, ik denk dat ik veel mensen wel een plezier doe met een nederlands tut., hoop ikIk heb eigenlijk ook geen zin om het voor nix te doen....
Verwijderd
jah idd, mijnes zal wel niet zo diepgaand zijn, maar wel zo dat je er meteen mee aan de slag kunt...Op vrijdag 22 maart 2002 22:36 schreef nealzie het volgende:
[..]
man, ik dacht ik ga dit doorlezen, maar het is echt niet straight to the point of zoietes, allemaal gelul voordat die echt ergens over begint, en dan blijkt dat ook nog eens uit gelul te bestaan
Daar snap ik echt werkelijk niets van.. dat iemand dat heeft durven schrijvenOp vrijdag 22 maart 2002 22:26 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Is er al:
Nijs picsOp vrijdag 22 maart 2002 22:31 schreef biobak het volgende:
KLAX - KSFO
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maareh, hoe krijg ik die ATC nu aan de praat met de Airbus? Zoals je kunt zien had ik geen clearance om te landen (zie de Learjet op 2 na laatste plaatje, 777 kreeg een go-around door mij). Als ik een flightplan maak met de fmc, kan ik hem niet in fs2002 als flightplan invoeren. Als ik een flightplan via FSNav of via de gewone flightplanner maak en ik pas hem daarna aan ivm. de SIDs en de STARs dan wordt IFR afgebroken omdat ik me niet aan de aanwijzingen van de ATC hou. Koers is gewijzigd door de SID.
Verwijderd
God...verbiedt het vloeken.... deze site is zoooo eenvoudig dat een kind van 3 het kan begrijpen. Wat een gezeik zeg. Ga engels leren.Op vrijdag 22 maart 2002 22:44 schreef Bolk het volgende:
[..]
Daar snap ik echt werkelijk niets van.. dat iemand dat heeft durven schrijven
ZO net ff een leuk vluchtje gemaakt met een Airbus vanaf CAR2 @ CAR3
Alleeen de landing op Car 3 is iets teveel van het goede geweest
Moets vol in de remmen .
hier een paar schots van die vlucht

Alleeen de landing op Car 3 is iets teveel van het goede geweest
Moets vol in de remmen .
hier een paar schots van die vlucht
Verwijderd
zij we vrolijk meneer rateltje??Op vrijdag 22 maart 2002 22:59 schreef Rateltje het volgende:
[..]
God...verbiedt het vloeken.... deze site is zoooo eenvoudig dat een kind van 3 het kan begrijpen. Wat een gezeik zeg. Ga engels leren.
net een nieuw vliegtuig binnegehaald 
een beechcraft bonanza

het is payware alleen ik weet de link naar die site nioe meer
een beechcraft bonanza
het is payware alleen ik weet de link naar die site nioe meer
edit:
bij de weg, weet iemand wanneer rdluca weer online komt
bij de weg, weet iemand wanneer rdluca weer online komt
Verwijderd
Ik ben uitermate gebroeilleerd maar dat heb je ook al op MSN kunnen lezenOp vrijdag 22 maart 2002 23:03 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
zij we vrolijk meneer rateltje??Ik snap ook geen ruk van die site hoor....alleen de eerste pagina al, over die DC-3
onwijs lang stuk.....dat hoort toch helemaal niet op zo'n site...
Die stukken over de dc-3 en ander wazig gezever, dat sla je toch gewoon over? Je gaat toch niet zo'n hele site doorlezen? Gewoon, hup, je klikt op VOR of weet ik veel wat er links staat en leren die hap.
Verwijderd
Maar ik denk toch dat ik veel mensen een plezier zal doen met mn nederlandse FAQ, het probleem is alleen dat ik er zelf ook nog niet zo ongelooflijk bijster veel van afweet, ik bedoel, ik pas één dag prof. ir. dr. in VOR.....Op vrijdag 22 maart 2002 23:13 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Ik ben uitermate gebroeilleerd maar dat heb je ook al op MSN kunnen lezen
Die stukken over de dc-3 en ander wazig gezever, dat sla je toch gewoon over? Je gaat toch niet zo'n hele site doorlezen? Gewoon, hup, je klikt op VOR of weet ik veel wat er links staat en leren die hap.
Verwijderd
Zeg, jongens, ik kom helemaal m'n bed weer uit om al jullie felicitaties te lezen op mijn opmerkelijke prestaties... Niets! Niet één reactie! Kom nou ff, zeg, bemoedig mij even, wil je? Klopje op de schouder en dat soort werk. Dat heeft men zo nu en dan nodig...Op vrijdag 22 maart 2002 22:09 schreef hellogoodbye het volgende:
YES! YES YES YES!!!
En dat met versie 1.1...
BTW Nice pics weer, vanavond!
Verwijderd
sorry hellogoodbye, kweet hoe kut dat is.....Op vrijdag 22 maart 2002 23:18 schreef hellogoodbye het volgende:
[..]
Zeg, jongens, ik kom helemaal m'n bed weer uit om al jullie felicitaties te lezen op mijn opmerkelijke prestaties... Niets! Niet één reactie! Kom nou ff, zeg, bemoedig mij even, wil je? Klopje op de schouder en dat soort werk. Dat heeft men zo nu en dan nodig...
BTW Nice pics weer, vanavond!
ik ben erg trots op je!! ik wist wel dat je het kon, maar nu heb je het ook werkelijk bewezen, ga zo door!
1) ik vloek nietOp vrijdag 22 maart 2002 22:59 schreef Rateltje het volgende:
[..]
God...verbiedt het vloeken.... deze site is zoooo eenvoudig dat een kind van 3 het kan begrijpen. Wat een gezeik zeg. Ga engels leren.
2) site content is -1
3) een kind van 3 ken niet lezen
4) gezeik staat er idd ja
5) Ken ik redelijk. Zie punt 1 tm 4 waarom het moeilijk gaat
zet je msn eens aanOp vrijdag 22 maart 2002 23:20 schreef Bolk het volgende:
[..]
1) ik vloek niet
2) site content is -1
Verwijderd
Lijkt me niet echt een slimme zet om het te gaan opzetten als ik eerlijk moet zijn. Er bestaat vast al wel een Nederlandse VOR guide.Op vrijdag 22 maart 2002 23:17 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
Maar ik denk toch dat ik veel mensen een plezier zal doen met mn nederlandse FAQ, het probleem is alleen dat ik er zelf ook nog niet zo ongelooflijk bijster veel van afweet, ik bedoel, ik pas één dag prof. ir. dr. in VOR.....
Na de vele inspiratie van hellogoodbye (en na het zien van een zeer leuke musical) ga ik nu met een berg moed in m'n broekzak (jaja
) m'n tutorial afmaken
(ff'tjes aan de grondzetten
btw er was toch iets met de ILS?? dat je hem 2x in moest voeren ofzo??)
Verwijderd
Jah ok, maar ik ben altijd beterOp vrijdag 22 maart 2002 23:22 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt een slimme zet om het te gaan opzetten als ik eerlijk moet zijn. Er bestaat vast al wel een Nederlandse VOR guide.
Verwijderd
Het vloeken was geheel mijnerzijdsOp vrijdag 22 maart 2002 23:20 schreef Bolk het volgende:
[..]
1) ik vloek niet
2) site content is -1
Verwijderd
Op vrijdag 22 maart 2002 23:25 schreef Rateltje het volgende:
[..]
waanzinnig
okOp vrijdag 22 maart 2002 23:24 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Het vloeken was geheel mijnerzijds
Verwijderd
Heb ff gezocht, maar kan niet veel goeds vinden hoor..... alleen http://utopia.knoware.nl/users/peterdew/index.htm maar dat stelt ook niet zo bijster veel voor.....Op vrijdag 22 maart 2002 23:22 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt een slimme zet om het te gaan opzetten als ik eerlijk moet zijn. Er bestaat vast al wel een Nederlandse VOR guide.
Kan jij me er dan een link van geven?
Verwijderd
Mmmmm de gedachte "ik ben altijd beter" is niet echt Ratels' hoor. Advies: www.ratelband.comOp vrijdag 22 maart 2002 23:26 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
, ik dacht ik pas me een beetje aan de 'ratelstijl' aan, krijgen we dit
![]()
Und dass ist?Op vrijdag 22 maart 2002 23:31 schreef dutchplanet het volgende:
Hi group,
Check Yorin om 00.00 uur komt Air America
Ik gadus de groeten,
Dit topic is gesloten.