-= Radeon Topic - Deel 42 =-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 867 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe installeer ik die Radeon Driver? (6052) ik zie geen inf bestand staan, moet ik een aparte driver hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35
Kan dus nix, want als het 1 keer gebeurde en ik doe weer 'esc' en ga daarna weer starten met een spelletje zie ik 640x480, maar het beeld is wel 1280.. dus dan zie je 1/4 :(

Enne.. verder zegt ie dat mijn chip 250mhz is, maar mem 238 (net als een andere gast hier verder naar boven).
Hoe los ik dat CS probleem op? mocht het niet op te lossen zijn, dan breng ik die kaart morgen weer trug. Ik vind het bs dat je een kaart van meer dan 200 euro koopt en die niet eens een spelletje kan spelen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op donderdag 21 maart 2002 19:49 schreef Thund3rKn0L het volgende:
Hoe installeer ik die Radeon Driver? (6052) ik zie geen inf bestand staan, moet ik een aparte driver hebben :?
Ik heb .exe's, maar dan zegt ie doodleuk 'ja dit is geen radeon 8500 hoor, rot maar lekker op' maar dan in het engels ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Op donderdag 21 maart 2002 19:30 schreef hiostu het volgende:

[..]

Uhm nee, als ik daar iets verander en op toepassen druk, dan veranderd de instelling wel, maar toch ook weer niet, er veranderd namelijk niets. En vervolgens wordt het weer terug gezet. Heel irri, het eerste echte probleempje wat ik heb met mijn radeon8500.
Ik ben denk ik wat vergeten, staat je TV wel weer als second ?? dat moet je eerst doen. zo kan ik alles veranderen, alleen als ie eenmaal op 16bist staat kan dat niet meer ? om een of andere vage reden. Die ik nog niet heb gevonden.(ben nog aant zoeken in regedit naar die key)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[topic=446307/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
Op donderdag 21 maart 2002 20:05 schreef hetnet het volgende:

[..]

Ik ben denk ik wat vergeten, staat je TV wel weer als second ?? dat moet je eerst doen. zo kan ik alles veranderen, alleen als ie eenmaal op 16bist staat kan dat niet meer ? om een of andere vage reden. Die ik nog niet heb gevonden.(ben nog aant zoeken in regedit naar die key)
Nee hij staat second en op 32 bit en nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Op donderdag 21 maart 2002 19:49 schreef Thund3rKn0L het volgende:
Als je XP_6052.zip uitpakt krijgt je map met \XP_6052\XP_6052\Atidrive\atiixpag.inf erin. zo weet je gegoeg denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Op donderdag 21 maart 2002 20:09 schreef hiostu het volgende:

[..]

Denk dat dat ook het probleem is, bij mij stond dat op 16.
En nu op 8bits oftewel 256 kleuren, meer kan TV toch niet weergeven.

Je hebt daar 5 tab bladen, met beeldscherm kun je Hz veranderennaar 56Hz(wel op toepassen klikken), Adapter alle modi weergeven beeldscherm naar 640x480, moet lukken lukt hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 20:11 schreef hetnet het volgende:

[..]

Als je XP_6052.zip uitpakt krijgt je map met \XP_6052\XP_6052\Atidrive\atiixpag.inf erin. zo weet je gegoeg denk ik ;)
nope geen inf bestand, is wel gewoon xp_6052.zip :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow ff mn score:

7084 3dmarks
Club3D Radeon8500PRO @ 275/275 (non oc)
Standaard Driver (van de cd)
AMD TB 1333@1333
512mb

zal ff nieuwe drivers downen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
hier staan toch echt de driver die ik heb !! xp_6052.zip
http://www.hardwareonline.dk/downloads.asp?Kategori=ATI%20Drivere&id=331

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op donderdag 21 maart 2002 20:09 schreef Metal-Kool4 het volgende:
[topic=446307/1/25]
LoL, zelfde probleem hiero... Geen oplossing...
En nog steeds geen CS.. mensen, wat doe ik aan het fullscreen probleem van Cs ? (tis dus niet full-screen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
atiixpag.inf

Dat bestandje heeft geen info voor een Hercules ATI kaart helaas. Kan dus niets nieuws installeren, kan niet cs-en ... ? verder wel 7700 3dmarks.. best wel geinig hoor, maar op zich prefereer ik nog steeds mijn GF2Pro. Ati zuigt schijnbaar nog steeds, want simpel een drivertje installeren is niet voldoende om dingen te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 19:16

MartNL

Op donderdag 21 maart 2002 20:46 schreef nigelator het volgende:
atiixpag.inf

Dat bestandje heeft geen info voor een Hercules ATI kaart helaas. Kan dus niets nieuws installeren, kan niet cs-en ... ? verder wel 7700 3dmarks.. best wel geinig hoor, maar op zich prefereer ik nog steeds mijn GF2Pro. Ati zuigt schijnbaar nog steeds, want simpel een drivertje installeren is niet voldoende om dingen te maken?
Die hoeft ook helemaal geen info te geven over een hercules kaart.
Hij hoeft alleen maar info tegeven over de radeon8500 enz.
Het is nl geen hercules driver , maar een radeon8500 driver.

En je kan natuurlijk altijd proberen om je ati te uninstalleren.
En daarna opnieuw opstarten en dan het je zo bekende inf bestandje aanwijzen , mischien dat het zo lukt.
Anders ga je eerst je bios flashen naar een retail of le.
Dan heb je een echte ati. :+
Dan moet het zeker lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Voor de mensen waarbij gezegd word dat de kaart niet compatible is zegt hij dan dat je de driver ook kan forcen? want ik heb namelijk diverse malen gehad dat hij zegt dat het kan zijn dat het niet compatible is maar als ik dan gewoon doorga dan werkt het perfect
edit:

als je een hercules hebt selecteer je dus gewoon Radeon8500/radeon8500LE

Opnieuw installeren van CS kan ook wonderen doen, gewoon je config filetjes ergens bewaren en de hele zooi eropnieuw opknikkeren.
[edit2]
Ik kreeg in CS namelijke eerst ook de melding dat mn kaart geen OpenGL ondersteunde een simpele reinstall van het programma verhielp dat
[/edit2]

Hiostu welke drivers gebruik je? en beschrijf even duidelijk wat je probeert te doen en wat er dan wel respectievelijk niet gebeurd.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Eigenschappen voor beeldscherm in XP
Geavanceerd/adapter/eigenschappen/stuurprograma/stuurprograma bijwerken/ik wil zelf kiesen/niet zoeken.Ik bepaal zelf welk stuurprograma ik wil instaleren(aan vinken)/Blader naar driver map/Atidrive/atiixpag.inf..........de rest beeld volgen en doorgaan met installeren.

Hele mond vol, maar zo instaleer je Ati sofware, op Build kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op donderdag 21 maart 2002 21:12 schreef MartNL het volgende:

[..]

Die hoeft ook helemaal geen info te geven over een hercules kaart.
Hij hoeft alleen maar info tegeven over de radeon8500 enz.
Het is nl geen hercules driver , maar een radeon8500 driver.

En je kan natuurlijk altijd proberen om je ati te uninstalleren.
En daarna opnieuw opstarten en dan het je zo bekende inf bestandje aanwijzen , mischien dat het zo lukt.
Anders ga je eerst je bios flashen naar een retail of le.
Dan heb je een echte ati. :+
Dan moet het zeker lukken.
Hmmppzz, heb nu een manier gevonden om een te forceren in een andere driver ->> helpt niet.
Reinstall Cs ->> helpt niet.
ding flashen ->> ben niet gek, ding is net nieuw, cs is jaren oud..

Wa moek nu nog doen? Ati zuigt.. zodra Cs werkt, roelt Ati, oke?
Op donderdag 21 maart 2002 21:21 schreef The_PyroPath het volgende:
Voor de mensen waarbij gezegd word dat de kaart niet compatible is zegt hij dan dat je de driver ook kan forcen? want ik heb namelijk diverse malen gehad dat hij zegt dat het kan zijn dat het niet compatible is maar als ik dan gewoon doorga dan werkt het perfect

Opnieuw installeren van CS kan ook wonderen doen, gewoon je config filetjes ergens bewaren en de hele zooi eropnieuw opknikkeren.
Werkt niet bij mij. Tis een beetje kutje allemaal.. iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
Op donderdag 21 maart 2002 20:29 schreef hetnet het volgende:
hier staan toch echt de driver die ik heb !! xp_6052.zip
http://www.hardwareonline.dk/downloads.asp?Kategori=ATI%20Drivere&id=331
dies met installer :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Op donderdag 21 maart 2002 21:34 schreef Breepee het volgende:

[..]

dies met installer :)
En met atiixpag.inf voor de pipo kaarten 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op donderdag 21 maart 2002 21:33 schreef nigelator het volgende:

[..]

Hmmppzz, heb nu een manier gevonden om een te forceren in een andere driver ->> helpt niet.
Reinstall Cs ->> helpt niet.
ding flashen ->> ben niet gek, ding is net nieuw, cs is jaren oud..

Wa moek nu nog doen? Ati zuigt.. zodra Cs werkt, roelt Ati, oke?
[..]

Werkt niet bij mij. Tis een beetje kutje allemaal.. iemand nog suggesties?
Oke, met officiele Ati drivers krijg ik met oGl zwart beeld. 3dmarks (waardeloos, want het doet nixz, dat is het enige wat niet hoeft te werken zo'n beetje) werkt dus wel.
Wtf moe'k doen? Jullie weten het schijnbaar ook niet (as usual, zodra ik een probleem heeft weet niemand het :P ).

- DX8.1 opnieuw geinstalleerd
- Via 101 in 1 opnieuw geinstalleerd
- Die crappy Via/hercules (het zijn dus GEEn ati, maar hercules drivers) omgewisseld enzo.. geen sjoege..

Pc is ook hopeloos instabiel sinds die Ati erin zit.. wie zei ook al weer dat Ati die driver problemen opgelost had? Ik vind ut in ene heel duur zo'n kaart, die niet werkt.. pls help, als er een oplossing is. Zo niet, dan ga ik weer naar de winkel, en gebruik ik m'n roelende GF2Pro wel weer :+

Als ik Cs start en het scherm is fucked, en ik doe esc en kom in dat menu, dan is dat in ene 60hz en windows ook.. ook al zoiets.. ik wordt er een beetje gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
probeer eens windows opnieuw te installeren, en ander haal anders ff alle nvidia rommel goed weg. Dus ook alles in de registry enzo.

Installeer ook de correcte drivers voor de correcte kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Op donderdag 21 maart 2002 21:45 schreef nigelator het volgende:

[..]
Heb niks toe te voegen, maaaaaaaaaaar heb je al in je mobo bios gekeken ?? fastwrite uit enzo......
http://www.omegacorner.com/bios.htm lees hier ff, loste bij mij heel wat problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:48

Johnny E

Dôh !!

Begin eens met een reinstall van Windows en dissable FastWrites in de bios

Je MSI plank ook updaten naar bios 3.3 of hoger!

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op donderdag 21 maart 2002 21:47 schreef hiostu het volgende:
probeer eens windows opnieuw te installeren, en ander haal anders ff alle nvidia rommel goed weg. Dus ook alles in de registry enzo.

Installeer ook de correcte drivers voor de correcte kaart.
Hmm, misschien ist nvidia die nog dwars ligt (zoals het een goede concurrent betaamd? :P ). Ik ga zoeken, een deel is niet verwijderbaar helaas..

edit: Oook (nog) niet de oplossing.. hij lijkt het wel gewoon niet te doen ofzo..

Quake doet het wel goed.. HOLY shit! Gewoon 1024x768@32bit ALLES hoog verder, incl geluid, timedemo 1 = 165,7 fps/s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Kwam op computertotaal nog leuk plaat tegen, voor de water tweaker hier :9~

Weet alleen niet hoe je dat laat zien als plaatje ? Kijken of dit lukt?

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2711883411

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
[quote]
Op donderdag 21 maart 2002 22:03 schreef hetnet het volgende:

Oeps :) GAMA dat zeg ik, wordt wel erg zwaar kaartje zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op donderdag 21 maart 2002 21:50 schreef Johnny E het volgende:
Begin eens met een reinstall van Windows en dissable FastWrites in de bios

Je MSI plank ook updaten naar bios 3.3 of hoger!
Oke, gedaan, we gaan weer testen .. :)

edit: helaas, je gaat niet door voor de magnetron ;) .
Het lijkt wel iets softwarematigs.. hoe kan ik ALLES van nvidia eruit slopen? Was daar een tooltje voor?

Woei! Ik snap het niet meer, alles lijkt te werken _behalve_ CS .. heel vervelend allemaal.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu eindelijk mijn radeon van giga.
hij erg mooi.
Ik haal nu 8532 dat is tot nu toe de hoogste scoren die ik heb gehaald, heb het oko pas 2 x geprobeerd.
Alleen wat ik wel apart vind toen ik hem op 300/300 zette kreeg ik een scoren van 5113 in 3dmark2001se dat vond ik echt zo maf.
Heeft iemand hier een verklaring van????
Maar voorderest is het een toppie kaartje niks om over te zeuren. :7 :7 :7 :7 :7 :7 :7 :7 :7 :7 :7 :7 :7 :7 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:47
Op donderdag 21 maart 2002 23:05 schreef bopitje het volgende:
Ik heb hem nu eindelijk mijn radeon van giga.
hij erg mooi.
Ik haal nu 8532 dat is tot nu toe de hoogste scoren die ik heb gehaald, heb het oko pas 2 x geprobeerd.
Alleen wat ik wel apart vind toen ik hem op 300/300 zette kreeg ik een scoren van 5113 in 3dmark2001se dat vond ik echt zo maf.
Heeft iemand hier een verklaring van????
Maar voorderest is het een toppie kaartje niks om over te zeuren. :7 :7 :7 :7 :7 :7 :7 :7 :7 :7 :7 :7 :7 :7 :7
Ben ik benieuwd wat ik haal, kijk maar naar mijn specs.
Maandag krijg ik de nieuwe proc en mobo.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus binnen kort krijg jij je systeem.
Ja moet nog ff de nieuwe drivers downloaden heb nog de oude die op de cd stonden maar had wel een score van 8532 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

**Update**

met 6052 driver:

7340...

is dit veel/weinig?

zie specs voor meer info... tis nu dus een Club3D Radeon8500Pro.. een geen GeForce2Ti meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op donderdag 21 maart 2002 23:13 schreef Thund3rKn0L het volgende:
**Update**

met 6052 driver:

7340...

is dit veel/weinig?

zie specs voor meer info... tis nu dus een Club3D Radeon8500Pro.. een geen GeForce2Ti meer
Ik haal meer met een Ati Radeon LE. Tegen de 8000 punten met onderstaand systeem (maar dan, met een Hercules LE dus :P ). Owjah, hij staat nu op 1400mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
negotiator, misschien een hele stomme vraag, maar heb je wel na de nieuwe install van CS de rendering weer op OGL en 1280x1024 oid gezet?

ow trouwens om van nVidia af te komen kan je REGCLEANER gebruiken, die gooit alles van nVidia bij elkaar en is het met een druk op de knop gebeurt!

Je zeid at je nu wel drivers geinstalleerd heb, kan je ff kijken wat hier de versie van is?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op donderdag 21 maart 2002 22:21 schreef nigelator het volgende:

[..]

Oke, gedaan, we gaan weer testen .. :)

edit: helaas, je gaat niet door voor de magnetron ;) .
Het lijkt wel iets softwarematigs.. hoe kan ik ALLES van nvidia eruit slopen? Was daar een tooltje voor?

Woei! Ik snap het niet meer, alles lijkt te werken _behalve_ CS .. heel vervelend allemaal.. :(
Ik heb nu dus win2k opnieuw geinstalleerd en mijn CS probleem blijft. Ook bij meerdere drivers, na biosupdate etc etc. Ook CS gepatched en alles.. wat kan het _nu_ nog zijn?

DE OPLOSSING: Die Ati kaart kan geen 1280x960 weergeven, dus maakt er 1280x1024 van, met alle gevolgen van dien. ws met zo'n tweaktooltje op te lossen.

Weltrusten! Vette kaart die Ati ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
LOL

ja dat is zo stom en simpel, het is bij ons zo ingeburgerd dat je de 1280x960 resolutie zelf toe moet voegen dat we dat vrijwel automatisch doen en er niet aan denken als zoeis problemen opleverd bij anderen, maar nu je het zegt denken we waarschijnlijk met z'n allen NATUURLIJK, wat |:( van ons dat we daar niet aan dachten.

blij voor je dat nu alles eindelijk een beetje werkt.

Even een TIP dowload refreshfix en stel de refreshrates die je wilt hebben in voor spellen bij bepaalde frequentie's dan ben je af van die 60Hz in games. verder zou ik er dan wel op letten (als je van plan bent om je TV out te gebruiken) om de refreshrate van die resolutie waar je je TV out op gaat draaien niet vast te zetten want dat zorgt voor een hoop problemen, ik gebruik 1024x768 voor mn TV out en heb die dus ook niet vast gezet, de rest wel!

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Op donderdag 21 maart 2002 20:09 schreef hiostu het volgende:

[..]

Heb key nog niet, maar heb wel gelezen in een andere topic dat ik iets van (theater) aan moest zetten, kon dat eerst niet vinden. Dan heb je helemaal niks meer met instellingen van TV te maken.
Ik plak plaatje er wel bij das duidelijker.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1183569799
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1261839781

Vreemde is wel dat Monitor en tv zelfde staan ? maar beeld is perfect :9 Venster op je monitor en Full screen op je TV.
Zal voor de een gesneden koek zijn dit, maar voor andere is dit nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He mensen wat ik raar vin dat mijn kaart perfect op 325 325 loopt met pencil trick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op vrijdag 22 maart 2002 02:18 schreef The_PyroPath het volgende:
LOL

ja dat is zo stom en simpel, het is bij ons zo ingeburgerd dat je de 1280x960 resolutie zelf toe moet voegen dat we dat vrijwel automatisch doen en er niet aan denken als zoeis problemen opleverd bij anderen, maar nu je het zegt denken we waarschijnlijk met z'n allen NATUURLIJK, wat |:( van ons dat we daar niet aan dachten.

blij voor je dat nu alles eindelijk een beetje werkt.

Even een TIP dowload refreshfix en stel de refreshrates die je wilt hebben in voor spellen bij bepaalde frequentie's dan ben je af van die 60Hz in games. verder zou ik er dan wel op letten (als je van plan bent om je TV out te gebruiken) om de refreshrate van die resolutie waar je je TV out op gaat draaien niet vast te zetten want dat zorgt voor een hoop problemen, ik gebruik 1024x768 voor mn TV out en heb die dus ook niet vast gezet, de rest wel!
Waar download ik dat tooltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoever is die club3d ongeveer te klokken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ATI Drivers hebben standaard 1280x960 gedisabled, en dan krijg je idd een heel vaag scherm in cs. Kun je proberen met Powerstrip of iets dergelijks om de resolutie zelf toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Hieronder een kwoot van metal-kool4 uit een anders (reeds gesloten) topic.
thx m8, ik zie dat jij ook een radeon 8500 LE hebt?
loopt dat gehuegen bij jou ook op 238.5 (check heirboven voor plaatje)
Ik heb een originele ATI kaart. Ooit de retail besteld bij Informatique toen de radeon net uit was. Dat duurde echter zoooo lang, dat ik de LE maar gekozen heb. Deze liep standaard op 250/250 en nu heb ik hem op 275/275 lopen (3.6ns geheugen). Zonder extra koeling btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Op vrijdag 22 maart 2002 10:36 schreef hetnet het volgende:

[..]

Heb key nog niet, maar heb wel gelezen in een andere topic dat ik iets van (theater) aan moest zetten, kon dat eerst niet vinden. Dan heb je helemaal niks meer met instellingen van TV te maken.
Ik plak plaatje er wel bij das duidelijker.

Vreemde is wel dat Monitor en tv zelfde staan ? maar beeld is perfect :9 Venster op je monitor en Full screen op je TV.
Zal voor de een gesneden koek zijn dit, maar voor andere is dit nieuw.
Het is dus zo dat de resolutie op mijn tv 1024*768 aangeeft, maar mijn monitor heb ik ingesteld staan op 1152*864. Als ik mijn monitor op 1024 zet dan is het beeld wel goed op mijn TV. Kan dit niet anders?? Of moet het beeld per se even groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VooDoo|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-12-2013
Hebben er hier ook mensen ervaring met Club3D Radeon 8500 Pro en de Pentium 4 I850 chipset??

Heb hier en daar problemen voorbij zien komen van mensen met Epox moederborden, vroeg me af of dat er mensen zijn met goede / slechte ervaringen met Asus P4T-E plenkskes en Radeon 8500 Pro :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Op vrijdag 22 maart 2002 14:06 schreef hiostu het volgende:

[..]

Het is dus zo dat de resolutie op mijn tv 1024*768 aangeeft, maar mijn monitor heb ik ingesteld staan op 1152*864. Als ik mijn monitor op 1024 zet dan is het beeld wel goed op mijn TV. Kan dit niet anders?? Of moet het beeld per se even groot zijn.
Weet ik ook eigenlijk niet, zat met 1024x768 te spelen en in eens was het beeld goed. Dus heb het maar zo gelaten, en gebruik deze instellingen als ik film wil kijken. Normaal sta ik ook veel hoger 1280x768 100Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Op vrijdag 22 maart 2002 00:41 schreef nigelator het volgende:

[..]

DE OPLOSSING: Die Ati kaart kan geen 1280x960 weergeven, dus maakt er 1280x1024 van, met alle gevolgen van dien. ws met zo'n tweaktooltje op te lossen.
aarg kut...ik draai mijn desktop op 1280x960
is hier geen oplossing voor???

mijn 15"comprax V50 kan geen 1280x1024 aan :(
kut komkomerprak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 22:03 schreef hetnet het volgende:

Weet alleen niet hoe je dat laat zien als plaatje ? Kijken of dit lukt?

[afbeelding]
LOL, die stond zeker in "onze" Radeon topic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
Op vrijdag 22 maart 2002 16:04 schreef Jeff_P het volgende:

[..]

aarg kut...ik draai mijn desktop op 1280x960
is hier geen oplossing voor???

mijn 15"comprax V50 kan geen 1280x1024 aan :(
kut komkomerprak
als je de omegadriver neemt zit die reso er al automatisch in.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
ik las ergens dat er een tweede versie van de BIOS van de Radeon8500 uit was. Ik heb volgens mij nog de oude. Zit er veel verschil in qua snelheid. Of is er geen tweede bios??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:13
Op vrijdag 22 maart 2002 18:44 schreef hiostu het volgende:
ik las ergens dat er een tweede versie van de BIOS van de Radeon8500 uit was. Ik heb volgens mij nog de oude. Zit er veel verschil in qua snelheid. Of is er geen tweede bios??
2e versie van het Bios van de Radeon8500?
Ik ken wel de flash utility om je bios te flashen,
bedoel je dat misschien
Een tweede versie van het bios ken ik (nog) niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Op vrijdag 22 maart 2002 18:44 schreef hiostu het volgende:
Linkje misschien ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zoooooo erg te twijfelen tussen de Radeon Le en een Geforce 3 Ti 200 en morgen wil ik iets gaan kopen. De Radoen is krachtiger maar ik blijf driver twijfels houden, lastig zaakje dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Op vrijdag 22 maart 2002 20:51 schreef minipolopikoler het volgende:
Ik zit zoooooo erg te twijfelen tussen de Radeon Le en een Geforce 3 Ti 200 en morgen wil ik iets gaan kopen. De Radoen is krachtiger maar ik blijf driver twijfels houden, lastig zaakje dit.
Welnee je moet gewoon kopen wat je zelf wilt, Ati is gewoon wat meer zoek werk, voor je het goed aan de gang hebt. Geforce is wat simpeler, maar daar zijn ook elke week nieuwe drivers, dat is ook niet voor niks.

Hou je van zoeken en uit proberen Ati.
hou je van drivers instaleren Geforce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Oja deze is voor sinterklaas.
Maak een nieuwe -= Radeon Topic - Deel 43 =- aan als je deze sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Nou we zijn er nog niet, we "moeten" nog tot de 256 posts :D

Maar dat puzzelen valt ook wel weer mee, ik heb nog niets hoeven doen om spellen aan de gang te krijgen ofzo, behalve drivers updaten, en ik heb al aardig wat systeempjes in elkaar geprut en op allemaal pas de problem

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-09 13:21

Paddo

¿Ik hier?

Op vrijdag 22 maart 2002 20:51 schreef minipolopikoler het volgende:
Ik vind ik eigenlijk best raar dat sommige mensen probs hebben met de Radeon. Ik heb em gekocht. TNT kaartje eruit... driver deinstalleren.....Radeon 8500LE erin en vervolgens de drivers installeren. En alles werkte in een keer zonder probs.

Misschien heb ik wel geluk :P

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:27

franklin

denkt teveel...

fok zeg wat een hoop radeon topics... waarschijnlijk staat het antwoord er wel ergens tussen maar ik kan het dus niet vinden!

als ik twee monitoren aan een 8500 hang, kan ik dan wel verschillende resoluties draaien en wel mijn desktop stretchen over die 2 monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Laatst online: 20-06 14:51

Macabre

Euhh...

Ik heb vanmiddag de Hercules 3D Prophet 8500LE gekocht....en ik haal op mijn brakke Duron 800 een score van 5475 (2k1)....alleen die rot hercules loopt standaard op 250/240 en dat suckte wel ....

Volgende week ff een andere BIOS flashen en kijken tot hoe ver ik em ga krijgen :)

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

weeeeeeeee

256e post :)

well komtie hoor >:)
ik ga dus nu zeker voor de Club3d Ati Radeon 8500 pro
en wil graag weten of die kaart nou sneller zal zijn als een Gf3-TI500 in UT 2003 en U2

ik ben helemaal op deze 2 spellen gefixeerd en wil het beste hebben voor dit master piece

verder wil ik weten of deze kaart goed met powerstrip omkangaan

en of de 2d kwaliteid hoger zal zijn op een resolutie van 1280x960 32bit 60hz

ik heb ook gelezen dat deze kaart de resolutie van 1290x960 niet helemaal aankan :/

als dit zo is...kan ik deze gewoon aanmaken met PS of zal dit niet gaan

dat wassem... op naar Nummer 43
-----------

SHIT IEMAND WAS ME VOOR :(
*snik*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier een Club 3d Radeon 8500 pro.Hij draait perfect ,maar alleen als ik een multiplayer game speel met Halflife of counterstrike ,dan raak ik constand overflowed .Dit probleem had ik niet met mijn G-Force 3.Aangezien ik die twee spellen best veel speel,is dit zeker zwaar kl.te. :( :(

Is er iemand die een vergelijkbaar probleem heeft gehad ,of weet iemand hoe ik dit op kan lossen.
Heb al diverse drivers geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 02:36 schreef pretpik het volgende:
Heb hier een Club 3d Radeon 8500 pro.Hij draait perfect ,maar alleen als ik een multiplayer game speel met Halflife of counterstrike ,dan raak ik constand overflowed .Dit probleem had ik niet met mijn G-Force 3.Aangezien ik die twee spellen best veel speel,is dit zeker zwaar kl.te. :( :(

Is er iemand die een vergelijkbaar probleem heeft gehad ,of weet iemand hoe ik dit op kan lossen.
Heb al diverse drivers geprobeerd.
C-S winkelversie :

http://www.fileplanet.com/index.asp?section=0&file=69715

Half-Life :

http://www.fileplanet.com/index.asp?section=0&file=69717

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[topic=447591/1/50]
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.